Klinkt positief! Gefeliciteerd!
Is die trekhaak ook daadwerkelijk alleen geschikt voor die Twinny Load, of mag je tegenwoordig al weer wat meer trekken met die dingen?
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Dit werkt normaal via de achterruitverwarming. Als je die inschakelt gaat de verwarming van je spiegels ook aan. Dat was in mijn VW zo, en is in mijn Toyota zo.Nordcore schreef op maandag 26 november 2012 @ 11:41:
Verder kan ik mij herinneren dat de buitenspiegels verwarmd zouden moeten zijn, ik heb hier nog geen knopje voor kunnen ontdekken.
This footer is intentionally left blank
Bij mijn Seat was het wel apart, en schakelde je de spiegelverwaming met een extra klikpositie op de instelknop voor de zijspiegels.
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Bij VW kan het vaak ook apart, was bij mijn Golf in ieder geval wel zo. Maar bij Lexus zit het inderdaad in de achterruitverwarming.ajhaverkamp schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:11:
[...]
Dit werkt normaal via de achterruitverwarming. Als je die inschakelt gaat de verwarming van je spiegels ook aan. Dat was in mijn VW zo, en is in mijn Toyota zo.
Anoniem: 484954
welk type nav heb je er bij genomen.want bij de specs van lexus word het nog wel vermeld cd wisselaar en airco voice gestuurd.
bedankt voor de tip :-)ajhaverkamp schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:11:
[...]
Dit werkt normaal via de achterruitverwarming. Als je die inschakelt gaat de verwarming van je spiegels ook aan. Dat was in mijn VW zo, en is in mijn Toyota zo.
Ik heb de lexus navigatie. (dus niet de tomtom)Anoniem: 484954 schreef op maandag 26 november 2012 @ 15:32:
welk type nav heb je er bij genomen.want bij de specs van lexus word het nog wel vermeld cd wisselaar en airco voice gestuurd.
ik meen dat je maximaal 60kg mag dragen.ralpje schreef op maandag 26 november 2012 @ 13:03:
Is die trekhaak ook daadwerkelijk alleen geschikt voor die Twinny Load, of mag je tegenwoordig al weer wat meer trekken met die dingen?
oftewel net genoeg voor 2 fietsen en een drager.
is ook het enige waar ik hem voor gebruik
Je mag niks trekken, je mag enkel wat dragen.
This footer is intentionally left blank
je kan er toch niks aan doen :-PAnoniem: 484954 schreef op maandag 26 november 2012 @ 19:01:
Okee zal het in de gaten houden bij de aflevering.
Ik heb het bij het afleveren gevraagd aan de verkoper en die vertelde mij dit.
Ik heb zelf overigens geen moeite gedaan om te controleren of het ook echt klopt...
Dat je niets mag trekken klopt, een Prius mag ook niets trekken. Onze Lexus heeft ook een af-fabriek trekhaak, volgensmij is die constructie ook zo gemaakt dat hij enkel verticaal te belasten is.
De Prius en de Lexus mogen niets trekken omdat de CVT daar niet op berekend is, deze gaat dan stuk.
De Prius en de Lexus mogen niets trekken omdat de CVT daar niet op berekend is, deze gaat dan stuk.
Wordt 'm toch niet... Kreeg bericht terug van Leaseplan dat ik kon bestellen, maar dat er wel een verhoging op het normbedrag komt ivm de vanaf 2014 terugkerende MRB voor zuinige auto's. Hij was al wat aan de dure kant, maar nu wordt het echt teveel... Balen!MrAcid schreef op zondag 25 november 2012 @ 19:03:
Gistermiddag besteld, de Business Line met Dark Opal lak, Black Panther bekleding, Lexus MoveOn navigatiesysteem en parkeersensoren. Het is een auto die al onderweg is naar de importeur (keuze daar een beetje op afgestemd) dus waarschijnlijk kan ik hem de eerste week van januari al ophalen.
Wel blij dat ik het vooraf weet overigens, want dit is iets dat meer leaserijders gaan krijgen per 01-2014. In veel leasecontracten staat dat overheidsmaatregelen doorbelast (mogen) worden aan de werknemer.
Ik denk dat dat alleen geld voor auto's die na de invoering van die regel geleverd worden.MrAcid schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:29:
[...]
Wordt 'm toch niet... Kreeg bericht terug van Leaseplan dat ik kon bestellen, maar dat er wel een verhoging op het normbedrag komt ivm de vanaf 2014 terugkerende MRB voor zuinige auto's. Hij was al wat aan de dure kant, maar nu wordt het echt teveel... Balen!
Wel blij dat ik het vooraf weet overigens, want dit is iets dat meer leaserijders gaan krijgen per 01-2014. In veel leasecontracten staat dat overheidsmaatregelen doorbelast (mogen) worden aan de werknemer.
Net zoals dat de bijtellingscategorie voor de gehele looptijd van het lease contract vast staat.
Overigens wel balen voor je
Dat ligt helemaal aan de afspraken met jouw werkgever!Nordcore schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 10:57:
[...]
Ik denk dat dat alleen geld voor auto's die na de invoering van die regel geleverd worden.
Net zoals dat de bijtellingscategorie voor de gehele looptijd van het lease contract vast staat.
Overigens wel balen voor je
Subwoofer trekt nog wel bij denk ik. Ik kan het me niet zo herinneren hoe het bij het afleveren was, maar begin deze zomer is er een Opel op bezoek geweest in mijn kofferbak en die heeft de subwoofer in 20 stukken geramd. Bij de reparatie is er een nieuwe Sub geplaatst (een originele) toen ik de CT weer terug kreeg is de auto nog twee maal terug geweest omdat ik het idee had dat er helemaal geen bas meer aanwezig was in vergelijking met ervoor.
Een maand later was het wel allemaal weer op het ouderwetse dreun niveau. Ik denk dat de sub moet inspelen.
Jup, inderdaad. Bijtelling wordt (vanuit de overheid) vastgesteld op het moment van afleveren.L-VIS schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:02:
[...]
Dat ligt helemaal aan de afspraken met jouw werkgever!
Zie: http://www.belastingdiens...ge_autos_in_2012_en_later
(en dan met name de 60 maandenregel waarin wordt uitgelegd dat het bijtellingspercentage op moment van afleveren 60 maanden vast ligt).
Zie hier voor meer info over belastingwijzigingen en mogelijke opties voor werkgevers om hierop te anticiperen: http://www.fleetsupport.c...ijziging-vrijstelling-hsb
Ik ga overigens zaterdag een proefrit maken in een Golf 7, maar dat is voor een ander topic.
Toen ik vanochtend de "White Stripes" aanzette in de auto (stevige rock) klonk de bas tot mijn verbazing veel beter als ik daarvoor had waargenomen.sopsop schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 11:35:
[...]
Subwoofer trekt nog wel bij denk ik. Ik kan het me niet zo herinneren hoe het bij het afleveren was, maar begin deze zomer is er een Opel op bezoek geweest in mijn kofferbak en die heeft de subwoofer in 20 stukken geramd. Bij de reparatie is er een nieuwe Sub geplaatst (een originele) toen ik de CT weer terug kreeg is de auto nog twee maal terug geweest omdat ik het idee had dat er helemaal geen bas meer aanwezig was in vergelijking met ervoor.
Een maand later was het wel allemaal weer op het ouderwetse dreun niveau. Ik denk dat de sub moet inspelen.
Het kan natuurlijk ook een kwestie van gewenning zijn...
ik zal er de komende tijd goed op letten
Wel balen dat je nu wel een trekhaak mag monteren. Ik heb zo'n systeem waarbij je een loeigrote fietsendrager voor moet hebben.
mocht je toen de auto net nieuw was geen trekhaak eronder laten monteren?Blik1984 schreef op dinsdag 27 november 2012 @ 15:43:
Wel balen dat je nu wel een trekhaak mag monteren. Ik heb zo'n systeem waarbij je een loeigrote fietsendrager voor moet hebben.
En wat bedoel jij met "zo'n systeem waarbij je een loeigrote fietsendrager voor moet hebben" ?
Ik heb het idee dat OF de FM ontvangst niet helemaal lekker is, OF dat je de kwaliteit van FM zowaar werkt. Lossless muziek en 320kbit-ingestelde Spotify die via Bluetooth afgespeeld worden vanaf m'n GS3 veel veel veel rijker klinkt in zowel hoog als laag.
die eerste zin (vanaf achter de komma) klopt helemaal niks van.Umbrah schreef op woensdag 28 november 2012 @ 11:11:
Ik heb het idee dat OF de FM ontvangst niet helemaal lekker is, OF dat je de kwaliteit van FM zowaar werkt. Lossless muziek en 320kbit-ingestelde Spotify die via Bluetooth afgespeeld worden vanaf m'n GS3 veel veel veel rijker klinkt in zowel hoog als laag.
Ik denk dat je probeert te zeggen dat je het vreemd vind dat de muziek die je via spotify afspeelt een betere geluidskwaliteit heeft als de muziek die je over de fm radio hoort.
Dit lijkt mij vrij logisch aangezien de bitrate van spotify veel hoger is .
Die opmerking kun je ook als compliment aan de geluidsinstallatie uitleggen: Dat je het kwaliteitsverschil tussen fatsoenlijk gecomprimeerde* muziek en de relatief beperkte bandbreedte van een FM-radiostation kan horen.
* Waarbij ik even aanneem dat Spotify MP3 of AAC is en bij 320 kb/s "dus" transparant.
* Waarbij ik even aanneem dat Spotify MP3 of AAC is en bij 320 kb/s "dus" transparant.
edit:
Weggehenkt... er ging iets mis met GoT... dubbelposts ftl.
Weggehenkt... er ging iets mis met GoT... dubbelposts ftl.
[ Voor 93% gewijzigd door Umbrah op 28-11-2012 14:49 ]
Sorry, ik woon te lang in Engeland, ik vrees dat mijn Nederlands slechter aan het worden is 
Ik probeer te zeggen dat ik verdenk dat de FM ontvangst niet helemaal lekker is (heb het wel eens mooier gehoord in auto's maar dat kan ook ruisonderdrukking zijn), of anders dat dit geluid zo goed is dat ik het voor het eerst in m'n leven echt hoor. Ik heb het 12-speaker Pioneer systeem en ja: het is een compliment.
Wat ik wel merk is dat sommige zenders (Radio 1, KISS FM in de UK en 3FM, SlamFM en Veronica) erg snel naar mono schieten in plaats van stereo.
Ik probeer te zeggen dat ik verdenk dat de FM ontvangst niet helemaal lekker is (heb het wel eens mooier gehoord in auto's maar dat kan ook ruisonderdrukking zijn), of anders dat dit geluid zo goed is dat ik het voor het eerst in m'n leven echt hoor. Ik heb het 12-speaker Pioneer systeem en ja: het is een compliment.
Wat ik wel merk is dat sommige zenders (Radio 1, KISS FM in de UK en 3FM, SlamFM en Veronica) erg snel naar mono schieten in plaats van stereo.
[ Voor 6% gewijzigd door Umbrah op 28-11-2012 14:50 ]
Er is niet zoveel mis met je Nederlands hoor, gewoon een typo in die eerste zin van je post: werkt ipv merkt.
Duidelijk :-)Umbrah schreef op woensdag 28 november 2012 @ 14:48:
Sorry, ik woon te lang in Engeland, ik vrees dat mijn Nederlands slechter aan het worden is
Het Thule Euroclick systeemNordcore schreef op woensdag 28 november 2012 @ 08:49:
[...]
mocht je toen de auto net nieuw was geen trekhaak eronder laten monteren?
En wat bedoel jij met "zo'n systeem waarbij je een loeigrote fietsendrager voor moet hebben" ?
http://thuleeuroclick.com/nl/home.html
Op de foto lijkt het mee te vallen, maar die fietsendrager is loeizwaar en aan de grote kant. Lastig dus met opbergen en gebruiksgemak gaat er ook wel wat door omlaag. Een normale fietsendrager zou veel fijner zijn. Maar achteraf een trekhaak eropzetten mocht niet.
Ok dan heb ik gewoon mazzel gehad.Blik1984 schreef op woensdag 28 november 2012 @ 15:37:
[...]
Het Thule Euroclick systeem
http://thuleeuroclick.com/nl/home.html
Op de foto lijkt het mee te vallen, maar die fietsendrager is loeizwaar en aan de grote kant. Lastig dus met opbergen en gebruiksgemak gaat er ook wel wat door omlaag. Een normale fietsendrager zou veel fijner zijn. Maar achteraf een trekhaak eropzetten mocht niet.
Ik heb een Thule afneembare trekhaak erbij gekregen en een adapter voor mijn oude Twinny load fietsendrager.
Verder heb ik zelf al een Thule fietsen draag systeem voor op het dak.
Zo kan ik 4 fietsen meenemen.
of 2 fietsen en een dakkoffer.
Wat ik heel irritant vind aan het navigatie systeem is dat deze het nr van de afrit niet toont tijdens het navigeren op de snelweg.
Kun je dit ergens inschakelen?
Kun je dit ergens inschakelen?
[ Voor 9% gewijzigd door Nordcore op 10-12-2012 11:24 ]
Welke navigatie heb je? De HDD Navigatie van mijn CT200h (dus geen TomTom) toont deze wel degelijk...
Als je 3D dubbel kiest, staat aan de rechterkant toch steeds wat de 4 volgende punten zijn op je reis? Bij mij staat bij al die punten ook steeds welke afrit het betreft. Bij jou niet?
Klopt idd, ff pielen met de instellingen en dan moeten de nummers er gewoon bijstaan
ik zal er nog eens induiken.
Het probleem is dat ik een 2013 navigatie systeem heb en een 2012 navigatie handleiding van de dealer gekregen heb.
Er zijn verschillende instellingen die anders staan of helemaal niet aanwezig zijn.
ik heb net op de lexus.com site de juiste handleiding gevonden voor de navigatie.
Ik zal kijken of ik er daar mee uit kom.
Het probleem is dat ik een 2013 navigatie systeem heb en een 2012 navigatie handleiding van de dealer gekregen heb.
Er zijn verschillende instellingen die anders staan of helemaal niet aanwezig zijn.
ik heb net op de lexus.com site de juiste handleiding gevonden voor de navigatie.
Ik zal kijken of ik er daar mee uit kom.
Ik kan nergens info vinden over of het verstandig is om sneeuwkettingen op deze auto te plaatsen.
Volgende de anwb sneeuwkettingen test van 2011 is de "Pewag Servo" de beste koop.
En volgens de sneeuwkettingwijzer op halfords zou deze op mijn bandenmaat moeten kunnen passen.
Even voor de duidelijkheid ik heb de 17" velgen er winterbanden op met de volgende maat:
215/45/R17 87w
Heeft iemand van jullie al ervaringen met sneeuwkettingen op de ct200h?
Ik heb de dealer even gebeld en die bevestigen dat het geen probleem is om sneeuwkettingen op mijn auto te gebruiken.
Volgende de anwb sneeuwkettingen test van 2011 is de "Pewag Servo" de beste koop.
En volgens de sneeuwkettingwijzer op halfords zou deze op mijn bandenmaat moeten kunnen passen.
Even voor de duidelijkheid ik heb de 17" velgen er winterbanden op met de volgende maat:
215/45/R17 87w
Heeft iemand van jullie al ervaringen met sneeuwkettingen op de ct200h?
Ik heb de dealer even gebeld en die bevestigen dat het geen probleem is om sneeuwkettingen op mijn auto te gebruiken.
[ Voor 10% gewijzigd door Nordcore op 04-01-2013 08:41 ]
Ik kan me ook niet voorstellen dat er auto's zouden bestaan waar je geen sneeuwkettingen op mag gebruiken...
Ik heb begrepen dat met bepaalde wielmaten geen sneeuwkettingen gebruikt kunnen worden.EdwinB schreef op vrijdag 04 januari 2013 @ 10:06:
Ik kan me ook niet voorstellen dat er auto's zouden bestaan waar je geen sneeuwkettingen op mag gebruiken...
Verder las ik dat automerken, voor bepaalde auto types, het gebruik van sneeuwkettingen afraden.
Mijn grote USB stick is afgebroken dus nu heb ik een kleintje besteld pricewatch: Adata UD310 32GB Rood
Echter pakt de auto hem niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb hem al als NTFS en als FAT32 geformatteerd maar beide keren wordt hij niet gevonden.
Hiervoor had ik ook een 32GB stick in de auto dus de grootte moet het probleem niet zijn lijkt me?
Ik kan hem nog via exFAT proberen maar verder geen idee wat dit kan zijn. Iemand tips/suggesties?
Echter pakt de auto hem niet. Iemand enig idee wat dit kan zijn? Heb hem al als NTFS en als FAT32 geformatteerd maar beide keren wordt hij niet gevonden.
Hiervoor had ik ook een 32GB stick in de auto dus de grootte moet het probleem niet zijn lijkt me?
Ik kan hem nog via exFAT proberen maar verder geen idee wat dit kan zijn. Iemand tips/suggesties?
We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation
exFAT werkt ook niet helaas. Ook nog eens FAT32 normaal geformatteerd (ipv snel formatteren) maar dit helpt ook niet. Dan maar weer een nieuwe stick ergens vandaan zien te halen. Kan op internet ook eigenlijk weinig tot niets vinden over dit soort problemen met usb sticks. Het is toch vreemd. Waarom zou een normale USB stick het niet doen
Als ik het me goed herinner (hearsay trouwens) was de CT wel enigszins kritisch qua USB-protocol. Hij doet alleen USB 1.x full bandwidth ofzo. En sommige moderne USB-sticks schijnen daar juist weer op bespaard te hebben. Maar van AData zou je dat dan weer niet verwachten.
USB 1.x full bandwidth zegt me dan niet zo veel. Is dat gewoon USB 1.0 ipv 2.0/3.0? Dit is een gewoon 2.0 stickie
Er zijn nl vrijwel geen 1.1 sticks meer verkrijgbaar en al helemaal niet van 32GB (en mijn vorige stick was volgens mij ook gewoon een 2.0)
Denk dat ik deze maar eens ga bestellen anders pricewatch: Kingston DataTraveler Micro Black 32GB Zwart Je zou toch denken dat een kingston het gewoon zou moeten doen. (Is inmiddels besteld en zou vandaag, 8-2, binnen moeten komen. To be continued)
Er zijn nl vrijwel geen 1.1 sticks meer verkrijgbaar en al helemaal niet van 32GB (en mijn vorige stick was volgens mij ook gewoon een 2.0)
Denk dat ik deze maar eens ga bestellen anders pricewatch: Kingston DataTraveler Micro Black 32GB Zwart Je zou toch denken dat een kingston het gewoon zou moeten doen. (Is inmiddels besteld en zou vandaag, 8-2, binnen moeten komen. To be continued)
[ Voor 80% gewijzigd door thewizard2006 op 08-02-2013 07:54 ]
Inmiddels de bovengenoemde kingston binnen. Even een snelformat FAT32, muziek er op en proberen. 1e poging gelijk succes. Vreemd dat die andere het dan niet deed. Ach ja, kan altijd een extra USB stick gebruiken.
Mijn CT is lek! Kreeg net een telefoontje van de garage dat ze 'm een nachtje ter observatie willen houden (
) vanwege een lekkage in de kofferbak. Hij moest even drogen of zo. Zal ongetwijfeld met mijn aanrijding van een half jaar geleden te maken hebben.
Anoniem: 57175
Vandaag mijn Lexus ontvangen :-) en al gelijk een vraag 
Ik probeer de "Online zoeken" functie in te stellen maar krijg dit helaas niet aan de praat.
Als ik online zoek kan ik niets over deze functie vinden.
als instelling t-mobile werkt het niet, en als ik de instellingen handmatig instel werkt het ook niet.
ik zie mijn telefoon ook niets doen.
Ik gebruik een iPhone.
als instellingen heb ik het volgende gebruikt:
APN: internet
Nummer *99#
iemand die het werkend heeft?
Ik probeer de "Online zoeken" functie in te stellen maar krijg dit helaas niet aan de praat.
Als ik online zoek kan ik niets over deze functie vinden.
als instelling t-mobile werkt het niet, en als ik de instellingen handmatig instel werkt het ook niet.
ik zie mijn telefoon ook niets doen.
Ik gebruik een iPhone.
als instellingen heb ik het volgende gebruikt:
APN: internet
Nummer *99#
iemand die het werkend heeft?
Anoniem: 57175
http://www.lexus.eu/lexus...x#/BluetoothCompatibility
Hier de reden, iphone is niet ondersteund
Zo mijn oude nokia maar eens testen
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 57175 op 26-02-2013 17:38 ]
Vorige week op marktplaats voor 50 euro de Thule loadbar 120cm stangen + de Thule Rapid System 750(4) gekocht. En heb voor 40 euro de Thule Kitset 1636 online besteld.
Toch mooi voor 90 euro een set degelijke dakdragers die normaal 200 euro kost. Kan ik van de zomer mooi het gebrek aan kofferruimte compenseren
Hier iemand al dakdragers voor de CT?
Wat is dat 'Online zoeken' trouwens? Is dat iets van de nieuwe navigatie of zit dat ook op mijn 2011 Lexus navigatie (klapscherm)?
Toch mooi voor 90 euro een set degelijke dakdragers die normaal 200 euro kost. Kan ik van de zomer mooi het gebrek aan kofferruimte compenseren
Wat is dat 'Online zoeken' trouwens? Is dat iets van de nieuwe navigatie of zit dat ook op mijn 2011 Lexus navigatie (klapscherm)?
[ Voor 15% gewijzigd door sopsop op 11-03-2013 15:21 ]
Grappig, ik had precies hetzelfde anderhalve week geleden. Bleek een laag water in mijn kofferbak te staan...sopsop schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 14:07:
Mijn CT is lek! Kreeg net een telefoontje van de garage dat ze 'm een nachtje ter observatie willen houden () vanwege een lekkage in de kofferbak. Hij moest even drogen of zo. Zal ongetwijfeld met mijn aanrijding van een half jaar geleden te maken hebben.
Anoniem: 484954
is het nog gelukt om online zoeken aan de praat te krijgen
Anoniem: 57175 schreef op dinsdag 26 februari 2013 @ 17:38:
http://www.lexus.eu/lexus...x#/BluetoothCompatibility
Is er ook een algemeen Lexus topic?
Facts don't care about your feelings
Ben ik ook in geinteresseerd :-)
I have no special talent. I am only passionately curious.
Wat er niet is kan je toch zelf maken ?
Anoniem: 452326
Hallo!
Weet iemand hoe ik de navigatie van de Iphone 5 via de boxen van de auto kan laten afspelen?
Dit doet ie wel als ik via BTA muziek luister op de Iphone maar niet meer als ik bijvoorbeeld FM radio luister.
Zou zeer relax zijn als me hier iemand mee kan helpen!!!
Groetjes Koen
Weet iemand hoe ik de navigatie van de Iphone 5 via de boxen van de auto kan laten afspelen?
Dit doet ie wel als ik via BTA muziek luister op de Iphone maar niet meer als ik bijvoorbeeld FM radio luister.
Groetjes Koen
Je geeft zelf het antwoord al. Via BTA kun je geluiden (muziek/navigatie) van je telefoon op je speakers af laten spelen. Een andere mogelijkheid is er volgens mij niet. Kun je de navigatiestem niet gewoon uit je iPhone laten komen of is het volume dan te laag?Anoniem: 452326 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 11:59:
Hallo!
Groetjes Koen
Anoniem: 452326
Dat zou wel kunnen maar het is natuurlijk fijner als je het via de boxen hoort. Dan kun je het niet missen namelijk! Voor mijn gevoel zou dit moeten kunnen. Tips zijn welkom!!!
Het zal technisch ongetwijfeld mogelijk zijn, maar helaas is het in de CT200h niet zo geïmplementeerd. Je kunt het geluid van je telefoon alleen in BTA mode over de autospeakers krijgen. Enkel het geluid van de standaard (indien aanwezig) ingebouwde navigatie zal in de overige geluidsmodi ook afspelen.Anoniem: 452326 schreef op dinsdag 21 mei 2013 @ 12:05:
Dat zou wel kunnen maar het is natuurlijk fijner als je het via de boxen hoort. Dan kun je het niet missen namelijk! Voor mijn gevoel zou dit moeten kunnen. Tips zijn welkom!!!
Klopt helemaal. Wat ik doe als ik het beide wil is muziek afspelen vanaf mijn telefoon en dan komt de navi stem er netjes doorheen. Dat gebeurt natuurlijk allemaal op het toestel en de CT200h staat gewoon in BT modus maar het heeft wel het gewenste resultaat.
Shrouded by night, but with steady stride. Colored by blood, but always clear of mind. - AMD 9800X3D - Asus RTX 5090 Astral - PS5
Topsnelheid getest en moet zeggen hij gaat vrij rap naar de 180 toe, daar zorgt een begrenzer oid ervoor dat de pret ophoudt. Aan boord was het niet bijzonder luidruchtig en ook de stabiliteit was dik in orde!
Klopt, Brilsmurfje: Met de 100 kW gecombineerd vermogen kun je lekker vlot accelereren. De auto is echter elektronisch op 180 km/u begrensd omdat de benzinemotor in zijn eentje voor het "duurvermogen" moet zorgen en met 73 kW ligt de limiet dan rond de 180 km/u. Zie bv ook de Toyota Auris 1.3 of de Peugeot 308 1.4 met vrijwel identieke vermogens.
1 Augustus krijg ik mijn Lexus! Heb er nu al zin in...
Het is een auto die ik kan overnemen van een collega, paar maandjes oud (dec 2012 geloof ik) dus vrij nieuw.
Iemand enig idee of er al een iPhone 5 cradle uit is?
Het is de standaard variant met o.a.:
Xenon
Half leder
Navi HDD
Achteruitrijdcamera
Keyless entry
En verder eigenlijk geen idee, ik laat me verassen
. Erg benieuwd hoe het gaat rijden!
Het is een auto die ik kan overnemen van een collega, paar maandjes oud (dec 2012 geloof ik) dus vrij nieuw.
Iemand enig idee of er al een iPhone 5 cradle uit is?
Het is de standaard variant met o.a.:
Xenon
Half leder
Navi HDD
Achteruitrijdcamera
Keyless entry
En verder eigenlijk geen idee, ik laat me verassen
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Euh, Kecin, weet je dat allemaal zeker? Volgens mij is er geen Xenon beschikbaar op de CT en LED-koplampen zijn een optie op/vanaf de BLP-uitvoering. Ik ken ook geen half-leder-uitvoering: Het is alles-of-niets, zowel als dealer-optie als af-fabriek. Smart-Entry is er pas vanaf de BL-uitvoering.
Maar maak je er niet te druk om: Zelfs "kaal" is deze auto prima uitgerust.
De belangrijkste optie zit erop; HDD Navi
Sorry, gisteren even allemaal wat beter bekeken. Ik had hallogeen geloof ik aangezien voor XenonBeF-Bacchus schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 19:04:
Euh, Kecin, weet je dat allemaal zeker? Volgens mij is er geen Xenon beschikbaar op de CT en LED-koplampen zijn een optie op/vanaf de BLP-uitvoering. Ik ken ook geen half-leder-uitvoering: Het is alles-of-niets, zowel als dealer-optie als af-fabriek. Smart-Entry is er pas vanaf de BL-uitvoering.

Maargoed, gisteren dus even ingezeten maar mooie wagen pff. De smart Entry zit er wel op, camera ook, led's ook. Dus welke editie het nu precies is? Iemand een idee hoe ik het verder kan checken? Vind het ook zo wat om de collega in kwestie (hij krijgt ontslag) te vragen van goh, wat heb je besteld want ik ga binnenkort lekker in je auto touren.
Dat is wel een mooi ding, klapschermpje enzo. Ik rijd nu een week rond zonder een navi scherm in mijn auto. Wát vervelend, tegenwoordig rijd ik een andere route want omleidingen, nu ben ik niet bekend in de omgeving. Verschrikkelijk lastig, telefoon kan ik nergens normaal kwijt enzo dus ik moet echt op de gok rijden, maar je krijgt gewoon minder info van je auto in je gezicht ofzo. Als Tweaker is dat natuurlijk wel een must haha.brilsmurfffje schreef op donderdag 13 juni 2013 @ 20:07:
De belangrijkste optie zit erop; HDD Navi
[ Voor 22% gewijzigd door Kecin op 19-06-2013 10:27 ]
Afgelopen vrijdag mijn Lexus CT200h ingeleverd bij mijn werkgever. 46.000 km lang mijn trouwe vierwieler geweest en er met plezier in gereden. Ondanks zijn gegil bij het wat sportievere werk zal ik 'm toch wel een beetje missen. Hij reed, zat en zag eruit als een dikke luxe bak, wat wil je nog meer... buiten dan een wat stillere motor in de hogere toeren, een verdubbeling van de kofferbak en wat meer beenruimte achter.
De cijfertjes:
Auto in bezit: 18 maanden
Afgelegde afstand: 46.000 km
Gemiddeld verbuik: 1:14,6
Snelweg: 80% (waarvan de helft vmax + 30km/u, zelden remmen)
Provinciale weg: 10% (vmax)
Bebouwde kom: 10% (vmax)
Optrekken: max power
Bekeuringen: 106 km/u op prov. weg (door vriendin) + 108 op 100km/u snelweg (door mij)
Gezien de rijstijl valt het me nog wel mee. Ik heb wel een aantal keer maar 1:11 op een tank gehaald.
Kan ik nog iemand blij maken met een dakdrager set van Thule voor een prikkie? Inclusief de CT specifieke clipjes. DM me maar voor verdere details.
De cijfertjes:
Bekeuringen: 106 km/u op prov. weg (door vriendin) + 108 op 100km/u snelweg (door mij)
Gezien de rijstijl valt het me nog wel mee. Ik heb wel een aantal keer maar 1:11 op een tank gehaald.
Kan ik nog iemand blij maken met een dakdrager set van Thule voor een prikkie? Inclusief de CT specifieke clipjes. DM me maar voor verdere details.
[ Voor 27% gewijzigd door sopsop op 01-07-2013 10:55 ]
Die is flink op zn staart getraptsopsop schreef op maandag 01 juli 2013 @ 10:47:
Afgelopen vrijdag mijn Lexus CT200h ingeleverd bij mijn werkgever. 46.000 km lang mijn trouwe vierwieler geweest en er met plezier in gereden. Ondanks zijn gegil bij het wat sportievere werk zal ik 'm toch wel een beetje missen. Hij reed, zat en zag eruit als een dikke luxe bak, wat wil je nog meer... buiten dan een wat stillere motor in de hogere toeren, een verdubbeling van de kofferbak en wat meer beenruimte achter.
De cijfertjes:
Wij rijden met de CT eigenlijk altijd rond de 5 op het schermpje en als het zomer is rond 4,8..
Dat hele hybride verhaal kon me overigens aan mijn reet roesten verder. Het ging mij om de luxe bak en de 14% bijtelling.
[ Voor 22% gewijzigd door sopsop op 01-07-2013 14:48 ]
Je hebt toch anderhalf jaar een luxe auto gereden voor een prijs waar je ook een (kale
) Golf voor kunt rijden. En dan ben je met de CT ook nog een stukje vlotter (en alsnog zuiniger maar daar ben je ongevoelig voor, lijkt me.)
Voor een veel grotere kofferbak en achterbeenruimte zul je toch naar een flink grotere sedan moeten gaan kijken. De nieuwe IS schijnt het voor zijn klasse wel goed te doen en scoort nog steeds 20%. (Een verdubbeling krijg je zelfs bij een Phaeton of S-klasse niet.)
Grappig om te zien hoe sterk dat het verbruik rijstijl-afhankelijk is: Op sommige ritten haal ik 4,0/100 en gemiddeld zit ik zo rond de 5,1/100. En dan rijd ik niet bijzonder rustig maar op de snelweg ook niet boven de limiet.
Voor een veel grotere kofferbak en achterbeenruimte zul je toch naar een flink grotere sedan moeten gaan kijken. De nieuwe IS schijnt het voor zijn klasse wel goed te doen en scoort nog steeds 20%. (Een verdubbeling krijg je zelfs bij een Phaeton of S-klasse niet.)
Grappig om te zien hoe sterk dat het verbruik rijstijl-afhankelijk is: Op sommige ritten haal ik 4,0/100 en gemiddeld zit ik zo rond de 5,1/100. En dan rijd ik niet bijzonder rustig maar op de snelweg ook niet boven de limiet.
Ik zit tussen de 5 en de 5,3, en rijd redelijk vlot. Ik anticipeer en rem geleidelijk, moet de brandstof zelf betalen (en de banden en het onderhoud)
Waarschijnlijk 194 op je teller. Exact gelijk als een Toyota Prius. Dat zijn trouwens 180 echte kilometers per uur. Daar is hij namelijk op begrensd.Anoniem: 484954 schreef op woensdag 26 juni 2013 @ 15:43:
Haalde met gemak meer dan 190km/h op de duitse autobaan.
Vind het echt wel een nadeel dat die teller zo afwijkt bij een auto in deze klasse. Als ik 100 wil rijden moet ik 108 op de teller houden. Hiervoor tijdelijk in een BMW 118i gereden en daar was 100 op de teller ook (bijna) 100 op de GPS..
Klopt helemaal. Ik heb er ook geen spijt van en hij is alleen maar weggegaan omdat ik van werkgever ben gewisseld en bij mijn nieuwe baan geen leaseauto hoort. Anders had ik 'm met plezier opgereden. De bagageruimte was echt een probleem voor een vakantie met 4 personen van meer dan een weekendje/midweek, vandaar ook de dakkoffer.
Ik heb nu een Toyota Avensis station (III of ook wel T27) aangeschaft, een dieseltje met 150PK en 340Nm. Aan vermogen en laadruimte heb ik dus wel genoeg
Interessant punt. Hoewel ik ook nog jaren met plezier de CT mag en zal rijden, zit ik juist andersom te denken: Aangezien ik 95% van mijn kilometers alleen of met hooguit een enkele passagier en weinig bagage afleg, klinkt het mij in eerste instantie juist voordeliger* in de oren om "dagelijks" iets kleiner te gaan rijden en voor vakantie en/of verhuis een dakkoffer of grotere auto te huren. Ik heb de rekensom nog niet gemaakt maar ik overweeg serieus de volgende auto kleiner te kiezen.sopsop schreef op maandag 01 juli 2013 @ 15:55:
[...]
De bagageruimte was echt een probleem voor een vakantie met 4 personen van meer dan een weekendje/midweek, vandaar ook de dakkoffer.
* Mijn leasebudget loopt enigszins naadloos in mijn salaris over: niet besteed budget, incl. brandstof, komt op mijn salaris, overloop in leaseprijs kan ik bruto uit mijn salaris betalen. Deze constructie maakt dat natuurlijk extra interessant.
Kleiner is in mijn beleving ook minder comfortabel. Van een Sunny naar een Primera was een hele verbetering.BeF-Bacchus schreef op maandag 01 juli 2013 @ 18:01:
[...]
Ik heb de rekensom nog niet gemaakt maar ik overweeg serieus de volgende auto kleiner te kiezen.
van een Focus naar een Punto was een stapje terug, de bestuurders positie was beter maar qua brandstof maakte het weinig uit en comfort was ook niet alles.
De CT is toch een netto auto, vlot genoeg, zuinig. Wat zijn de alternatieven? Eco dieseltjes?
Voor een verhuizingen zou ik sowieso een vrachtwagentje huren, in een 18/20m2 met laadklep gaat zoveel spul dat je niet 10 keer heen en weer hoeft. Voor een kastje ofzo bij Ikea is het wel handig als de achterbank plat kan.
Kleiner hoeft niet noodzakelijk minder comfortabel te zijn maar ik zie inderdaad ook wel enige correlatie in die richting.
De CT is een meer dan nette auto, sjiek is een term die hem beter past en de prestaties zijn top, het is eigenlijk een auto zonder serieuze concurrentie. Zowel de A3 als de 1-serie en A-klasse kun je niet voor hetzelfde geld op hetzelfde uitrustings-, uitstraling- en prestatie-nivo rijden.
Eco-diesels zijn imho een exponent van al het slechte dat diesel in de eerste plaats al is. Ik dacht dan in de eerste plaats ook aan andere hybrids maar met een Yaris, Auris of CR-Z doe je inderdaad ook een grote stap terug in met name uitstraling.
De CT is een meer dan nette auto, sjiek is een term die hem beter past en de prestaties zijn top, het is eigenlijk een auto zonder serieuze concurrentie. Zowel de A3 als de 1-serie en A-klasse kun je niet voor hetzelfde geld op hetzelfde uitrustings-, uitstraling- en prestatie-nivo rijden.
Eco-diesels zijn imho een exponent van al het slechte dat diesel in de eerste plaats al is. Ik dacht dan in de eerste plaats ook aan andere hybrids maar met een Yaris, Auris of CR-Z doe je inderdaad ook een grote stap terug in met name uitstraling.
@sopsop, ik vraag me af of je met je arvensis ook zo rijd als je deed met de ct200h, nu je de brandstof/onderhoud zelf moet betalen. Gewoon uit nieuwsgierigheid niet als kritiek bedoeld.
Ik heb zelf een Auris, die deelt redelijk wat techniek met een CT200h. Dat vind ik zelf goed te doen. De Yaris is wat kleiner ik heb er alleen in gezeten maar dan zou ik toch voor de nieuwe Auris gaan.BeF-Bacchus schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:00:
Ik dacht dan in de eerste plaats ook aan andere hybrids maar met een Yaris, Auris of CR-Z doe je inderdaad ook een grote stap terug in met name uitstraling.
Nieuwe IS lijkt me wel interessant, binnenkort maar eens bekijken in de oude kopte ik het schuifdak.
...
De nieuwe IS heeft voorin meer ruimte, de stoel kan erg ver naar achteren alleen kan de linkerarm dan net niet helemaal lekker op de deur liggen. Met de armsteun rechts geen problemen, genoeg hoofdruimte.
Beenruimte achterin is meer geworden, ik kan achter mezelf kruipen (stoel staat een klik voor de achterste stand met de knieën links en rechts van de leuning, dat gaat makkelijker dan in een Auris maar ik kan mijn hoofd niet kwijt. De auto is en oogt een stuk lager maar met de lange mensen voorin en de kleintjes achter gaat dat wel.
De standaard bekleding ziet er erg netjes uit. stof op het zitvlak en rug met leren zijkanten.
Er zijn merken waar je meteen de leeroptie en de sportstoelen moet aanvinken.
De wat typische vorm bij de achterwielen valt niet zo op als je er rechtop naast staat.
Achterbank kan neerklappen erg handig bij ikea. De opening is niet helemaal rechthoekig maar wat afgerond
en kleiner dan de volledige breedte van de bank maar dat zie je wel meer bij een sedan.
Kofferklep is wat kort, de opening is niet zo heel groot maar de boodschappen krijg je er wel in.
(In het vorig model Auris past een boodschappenkrat met hoge flessen en wat tassen het kratje bier moet naar de achterbank)
Ik heb niet mee gereden, mijn huidige auto moet nog een lang genoeg mee om te kijken wat het op de tweedehands markt gaat doen.
[ Voor 54% gewijzigd door bouwfraude op 03-07-2013 12:37 ]
Weet iemand of het mogelijk is om vaste flitspalen via POI's oid in te voeren in de HD-nav? Ben al een paar keer de fout in gegaan helaas...
[ Voor 5% gewijzigd door Animal_X op 04-07-2013 22:33 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
Sinds november '12 een CT200h BL met HDD navigatie en zonnedak. Inmiddels 45.000+ kilometer op de klok.Geen moment spijt van de auto gezien het comfort en de luxe. De power is prima, maar de CVT vind ik soms wel irritant. Ik maak veelal snelwegkilometers (90%) dus echt zuinig is 'ie niet, zo'n 14,5 km/l.
Met een beetje geluk kan ik na deze de IS rijden, anders blijf ik in dezelfde prijsklasse: in dat geval zou ik niet zomaar een auto op kunnen noemen die dit niveau behaald (comfort, uitrusting, kosten enz). In dat geval hoop ik op een nieuw model CT200h (of 250h whatever) met in dat geval hopelijk een andere bak (geen CVT).
Met een beetje geluk kan ik na deze de IS rijden, anders blijf ik in dezelfde prijsklasse: in dat geval zou ik niet zomaar een auto op kunnen noemen die dit niveau behaald (comfort, uitrusting, kosten enz). In dat geval hoop ik op een nieuw model CT200h (of 250h whatever) met in dat geval hopelijk een andere bak (geen CVT).
Nou ga op die snelwegen eens gewoon 100 op je teller rijden, dat gaat een hele hoop schelen. Vanochtend ben ik naar Amsterdam gereden, was 92,6 km en heb een verbruik gehaald van 4,0 liter op de 100 km. Nu moet ik zeggen dat ik dus netjes rustig heb gereden, maar ook zeker niet achter een vrachtwagen ben blijven hangen (dan kun je nog zuiniger rijden volgens mij)D85 schreef op donderdag 04 juli 2013 @ 23:44:
Sinds november '12 een CT200h BL met HDD navigatie en zonnedak. Inmiddels 45.000+ kilometer op de klok.Geen moment spijt van de auto gezien het comfort en de luxe. De power is prima, maar de CVT vind ik soms wel irritant. Ik maak veelal snelwegkilometers (90%) dus echt zuinig is 'ie niet, zo'n 14,5 km/l.
Elke auto wordt een stuk zuiniger als je geen 120/130 meer rijdt maar 100 
zeker met de tellerafwijking van de CT, dan rijd je maar 95 op de GPS
@D85: een Lexus hybride heeft altijd een HSD lijn. De kans op een ander type overbrenging lijkt me de komende jaren uitgesloten.
zeker met de tellerafwijking van de CT, dan rijd je maar 95 op de GPS
@D85: een Lexus hybride heeft altijd een HSD lijn. De kans op een ander type overbrenging lijkt me de komende jaren uitgesloten.
Als ik me netjes aan de snelheid hou (gps snelheid) en niet volgas optrek haal ik met heel veel moeite 1:17 met het percentage snelweg dat ik rij. Dan scheelt dus 2,5km verder met 1 liter benzine. Ik denk dat 1:16 beter in de buurt komt, maar ik zal met 1:17 rekenen.Z___Z schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:19:
@sopsop, ik vraag me af of je met je arvensis ook zo rijd als je deed met de ct200h, nu je de brandstof/onderhoud zelf moet betalen. Gewoon uit nieuwsgierigheid niet als kritiek bedoeld.
46000 km in zuinige modus is 2706liter = 4600 euro (met 1,70 euro per liter)
46000 km in mijn normale rijstijl is 3172 liter = 5393 euro (met 1,70 euro per liter)
Mijn rijstijl vs met het verkeer mee kost dus 793 euro in 1,5 jaar tijd. Da's 44 euro per maand (op 300 euro) . Het spijt me, daar ga ik niet voor als een natte krant rijden.
Daarnaast komen de verbruikscijfers van de Avensis aardig overeen met de Lexus, maar dan in diesel. Hetzelfde verschil in verbuik kost me dan 'maar' 36 euro per maand. Dus ja: ik blijf zo rijden...
Een paar weken geleden heb ik, bij wijze van experiment, 150km lang overwegend achter vrachtwagens gehangen. Makkelijk 1 op 25,5 gehaald. Maar echt inspirerend is dat niet. Bij 110-120km/h kun je trouwens nog steeds 1 op 22 halen. Harder rijden in NL scheelt in tijd maar een paar minuten, maar kost relatief gezien een enorme sloot brandstof.EdwinB schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 02:01:
[...] Nu moet ik zeggen dat ik dus netjes rustig heb gereden, maar ook zeker niet achter een vrachtwagen ben blijven hangen (dan kun je nog zuiniger rijden volgens mij)
Op zich waar natuurlijk, met name omdat elke auto last krijgt van sterk stijgende luchtweerstand bij snelheden vanaf zo'n 90 km/u. Maar de 1.8-hybrides van Toyota krijgen vanaf zo'n 110 km/u ook last van een mindere efficiëntie van het HSD-systeem.t_captain schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 07:52:
Elke auto wordt een stuk zuiniger als je geen 120/130 meer rijdt maar 100
Ik ga er geen wedstrijd van maken zo zuinig als mogelijk te rijden. Ik rijd erg veel elke maand, en breng dus ook veel tijd door in de auto. Met een beetje doorrijden, inhalen e.d. voelt het nog wat dynamisch. Heel eerlijk, ik zou in slaap vallen als ik 300 kilometer per dag achter een vrachtwagen zou moeten doorbrengen..EdwinB schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 02:01:
[...]
Nou ga op die snelwegen eens gewoon 100 op je teller rijden, dat gaat een hele hoop schelen. Vanochtend ben ik naar Amsterdam gereden, was 92,6 km en heb een verbruik gehaald van 4,0 liter op de 100 km. Nu moet ik zeggen dat ik dus netjes rustig heb gereden, maar ook zeker niet achter een vrachtwagen ben blijven hangen (dan kun je nog zuiniger rijden volgens mij)
Jammer wat de ervaring van het rijden betreft. Alle gekke kunstjes nu met het produceren van motorgeluiden (nieuwe IS, maar ook andere automerken) geven w.m.b. wel aan dat ze zelf ook inzien dat er op dat vlak iets mist.t_captain schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 07:52:@D85: een Lexus hybride heeft altijd een HSD lijn. De kans op een ander type overbrenging lijkt me de komende jaren uitgesloten.
Tsja, dynamisch (of erger: "sportief") rijden is gewoon dodelijk voor je verbruik en levert in de praktijk niets op. Je hoeft niet ineens met 90 km/u tussen de truckers te hangen om veel zuiniger te rijden op de snelweg, al zou dat wel dramatisch helpen. Mijn dagelijkse ritten zijn ongeveer jouw verhouding snelweg/lokaal, ik rijd de snelheidslimiet, bij inhalen 10 à 20 km/u harder als dat nodig is en haal gemiddeld over de afgelopen anderhalf jaar (incl 10%+ Duitsland*) 5,0 l/100km, 's zomers regelmatig 4,5 en bij veel langzaamrijdend verkeer zelfs 4,0.D85 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 23:29:Ik ga er geen wedstrijd van maken zo zuinig als mogelijk te rijden. Ik rijd erg veel elke maand, en breng dus ook veel tijd door in de auto. Met een beetje doorrijden, inhalen e.d. voelt het nog wat dynamisch. Heel eerlijk, ik zou in slaap vallen als ik 300 kilometer per dag achter een vrachtwagen zou moeten doorbrengen..
Bij mooi weer kan ik in rustig stadsverkeer 3,5 l/100km en beter halen maar daar moet ik hard voor werken.
Om eerlijk te zijn kan ik de k#therrie van een gillende motor missen als kiespijn. Meest waardeloze nieuwe feature aan de overigens heel aardige nieuwe IS dus.Jammer wat de ervaring van het rijden betreft. Alle gekke kunstjes nu met het produceren van motorgeluiden (nieuwe IS, maar ook andere automerken) geven w.m.b. wel aan dat ze zelf ook inzien dat er op dat vlak iets mist.
(*) Dus 100% Autobahn, dus hoge snelheid, 150 km/u+, dus hoog verbruik.
Heren, ik begrijp dat per 2014 er weer motorrijtuigenbelasting betaald moet worden voor de CT200h. Weet iemand hoe dat zit met reeds afgesloten leasecontracten? Het kan toch niet zomaar zijn dat de leasemaatschappij 50-100 euro per maand extra doorberekend aan de berijder?
Ik zie op de site van Athlon dat de CT200h vanaf volgende jaar ook niet meer in de 14% categorie valt, maar in de 20% categorie. Ook hierbij neem ik aan dat lopende contracten ontzien worden?
Edit:
Ik heb mij zojuist even ingelezen en als ik het goed begrijp is het als volgt:
1) Het doorberekenen van de MRB is afhankelijk van de werkever, die kan bepalen om A) dit door te berekenen naar de berijder in de vorm van een eigen bijdrage (
), B ) de kosten gladstijken over alle nieuwe contracten vanaf een bepaald moment voor een bepaalde periode, of C) de kosten intern absorberen.
2) Indien je de ct200h nog dit jaar op naam laat zetten, dan betaal je 14% bijtelling over de gehele contractsduur.
Ik zie op de site van Athlon dat de CT200h vanaf volgende jaar ook niet meer in de 14% categorie valt, maar in de 20% categorie. Ook hierbij neem ik aan dat lopende contracten ontzien worden?
Edit:
Ik heb mij zojuist even ingelezen en als ik het goed begrijp is het als volgt:
1) Het doorberekenen van de MRB is afhankelijk van de werkever, die kan bepalen om A) dit door te berekenen naar de berijder in de vorm van een eigen bijdrage (

2) Indien je de ct200h nog dit jaar op naam laat zetten, dan betaal je 14% bijtelling over de gehele contractsduur.
[ Voor 63% gewijzigd door Animal_X op 06-07-2013 22:51 ]
"It's better to keep your mouth shut and give the impression that you're stupid than to open it and remove all doubt."
De MRB van een CT200h wordt afhankelijk van de provincie 540 (nh) tot 616 (zh) euro per jaar. Dat is ongeveer 45 tot 52 euro per maand.
De Toyota dealer houdt vol dat hybrides 125 kg korting krijgen.
Dit zijn de tarieven van 2013. In 2014 zal er wel weer zoveel % inflatie bijkomen...
De Toyota dealer houdt vol dat hybrides 125 kg korting krijgen.
Dit zijn de tarieven van 2013. In 2014 zal er wel weer zoveel % inflatie bijkomen...
OMG! Wat rijdt die CT200h lekker! Net een kart. Vandaag opgehaald, ben er erg blij mee.
Alleen zie ik alleen "onderhoud" instellingen op het beeldscherm, helaas kan ik niet andere voertuiginstellingen instellen, lijkt een soort slotje op te zitten.
Iemand tips? Heb al gezien op internet dat er een servicemenu is en dat ik met de Display knop een paar keer kan drukken en dan ook instellingen krijgt. Zal zo een keer testen.
Het valt me op dat de audio vrij prima is maar dat die op de snelweg ook erg vlot meekomt. Je hoeft er weinig voor te doen om zuinig te rijden, voor het stoplicht sprinten is prachtig en de stoelen zijn erg sportief en nice.
Alleen zie ik alleen "onderhoud" instellingen op het beeldscherm, helaas kan ik niet andere voertuiginstellingen instellen, lijkt een soort slotje op te zitten.
Iemand tips? Heb al gezien op internet dat er een servicemenu is en dat ik met de Display knop een paar keer kan drukken en dan ook instellingen krijgt. Zal zo een keer testen.
Het valt me op dat de audio vrij prima is maar dat die op de snelweg ook erg vlot meekomt. Je hoeft er weinig voor te doen om zuinig te rijden, voor het stoplicht sprinten is prachtig en de stoelen zijn erg sportief en nice.
mmmm deze ochtend zat ik in de auto en toen liep het audio/navigatie systeem vast. Ik kon niets meer doen met de knoppen op mijn stuur of mijn dashboard en mijn kaart van de navigatie was ook bevroren. Kon helemaal niets meer. Auto even uit en weer aangezet toen ik stilstond voor het stoplicht en toen deed alles het weer. Iemand anders dit ook wel eens gehad?
Net een kart? Ben benieuwd wat je van de 1-serie vindtKecin schreef op maandag 08 juli 2013 @ 16:35:
OMG! Wat rijdt die CT200h lekker! Net een kart. [...]
De nieuwe 1 is toch een stukje zachter geworden? Vond hem eigenlijk niet bijzonder stevig, eerder andersom, t.o.v. van mijn CT toen ik hem een paar maanden geleden als leenauto meekreeg.
Ik had ooit de 1e generatie einser. Stevig onderstel, RWD, alerte gasreaktie. DTC die redelijk wat toelaat en een knop om de grens van het DTC een stuk verder te leggen. Die auto had wel iets van een kart, als je in wen gekke bui was kon je powerslidend een rotonde verlaten 
Ik heb proefgereden in de CT en (hoewel ik het een fijne auto vond) kon ik van die "kart" weinig herkennen. Goed onderstel, beetje aan de veilige kant (een beetje het gevoel van een A3). Stil. FWD. En een vrij indirect aanvoelend gaspedaal.
Mijn ding was het niet, hoewel ik wel kon voelen dat het een goed uitgewerkt ontwerp was. Persoonlijk zie ik meer in de HSD voor dikke, luie auto's. Denk dat een GS wel mijn favoriet zou kunnen worden in dat segment.
Ik heb proefgereden in de CT en (hoewel ik het een fijne auto vond) kon ik van die "kart" weinig herkennen. Goed onderstel, beetje aan de veilige kant (een beetje het gevoel van een A3). Stil. FWD. En een vrij indirect aanvoelend gaspedaal.
Mijn ding was het niet, hoewel ik wel kon voelen dat het een goed uitgewerkt ontwerp was. Persoonlijk zie ik meer in de HSD voor dikke, luie auto's. Denk dat een GS wel mijn favoriet zou kunnen worden in dat segment.
Deze auto is alweer een aantal jaartjes oud en de lease autos komen nu op de occasion markt. Hoe is CT als een leuk 2e handsje? Is het het overwegen waard? Zijn de kosten als prive eigenaar te overzien? Kan je deze auto bv ook bij een universeel garage / toyota garage onderhouden? En zijn er (mechaniche) problemen te verwachten?
Als ik het vergelijk met de prius 3, zou ik zeggen dat de auto met gemak de 200kkm haalt zonder noemenswaardige problemen. Maar wat zijn dan de lexus specifieke gebruikerservaringen?
Verder, wat zou de betere keus zijn; een jonge occasion met meer km op de teller, of oudere occasion met minder kms?
Als ik het vergelijk met de prius 3, zou ik zeggen dat de auto met gemak de 200kkm haalt zonder noemenswaardige problemen. Maar wat zijn dan de lexus specifieke gebruikerservaringen?
Verder, wat zou de betere keus zijn; een jonge occasion met meer km op de teller, of oudere occasion met minder kms?
ID4.1M Honey Yellow
Ik heb 100k ermee gereden en hij voelt nog aan zoals op dag 1, als nieuw dus. Geen garanties, maar volgens mij is het een bijzonder betrouwbare auto. Toch zou gevoelsmatig bij mij de voorkeur uitgaan naar een oudere occasion met minder kilometers, als het niet TE weinig is. Je hebt toch altijd slijtage onderdelen bij meer kilometers. Ook de beurten zijn dan iets duurder. Maar dat is een persoonlijke keuze. Ik verwacht dat hoge kilometerstanden geen problemen zijn, zie ook de Prius verhalen van 1.000.000 kilometers.
Waar ik mij zorgen om zou kunnen maken is de accu. Stel dat een auto 3 jaar oud is en maar 20kkm heeft gereden heeft de batterij mindere laadcyclis gehad en door self-discharge de batterij makkelijker kan beschadigen?
Een jonge auto met veel km's heeft weer juist veel laadcyclis gehad. Dat kan dan ook weer niet oneindig.
Ik zag ook dat de onderhoudsinterval bij de 15kkm is. Hoe is dat ervaren als men meer dan 20kkm per jaar rijdt?
Een jonge auto met veel km's heeft weer juist veel laadcyclis gehad. Dat kan dan ook weer niet oneindig.
Ik zag ook dat de onderhoudsinterval bij de 15kkm is. Hoe is dat ervaren als men meer dan 20kkm per jaar rijdt?
ID4.1M Honey Yellow