Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15-01 16:42
kappaman schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 11:43:
[...]

Maar mijn router staat intern op 192.168.24.xxx. Hoe kan hij dan de host pc op IP 10.23.23.200 vinden?
Zelf handmatig instellen dus, even van dhcp af en zelf ip en subnet invullen, gateway en dns leeg laten.
Alleen je host pc, aan je router hoeft je niets te doen, ik heb een linksys router/wireless ap en die staat ook in de 192.168 range.

[ Voor 16% gewijzigd door spokey op 11-12-2010 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kappaman
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-01 00:06
Hoe recent is de tool die jij hebt, welke datum en versie nummer?
De versie van Netgear is 2.80 uit 2005 (!). Ik heb versie 3.51 uit 2010. Er is ook een 64bits versie.

Check maar op http://tftpd32.jounin.net

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Dat is alleen maar de TFTP utility die gebruikt zal worden om de firmware naar de Netgear over te brengen. Die is verder irrelevant. Zolang het maar werkt. De firmwareversie is het enige dat telt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
De bin file is inderdaad waar het om gaat, maar ik heb wel de laatste versie van de tool gebruikt en dat werkt prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kappaman
Ik ga mijn 9100 eerst maar eens in m'n netwerk hangen. Hij is nu standalone en ik gebruik hem nu met een usb schijf.

Trouwens ieder keer als ik de 9100 opstart kom ik in het setup menu terecht. Ik moet dat dan eerst weer doorlopen voordat ik in het hoofdmenu kom. Weet iemand hoe dat kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik geloof dat dat gebeurt als je die wizard nooit helemaal doorlopen hebt maar hem steeds afbreekt. Misschien ook omdat ie nooit aan het netwerk gehangen heeft. Je kunt proberen hem in de setup in de standalone stand te zetten i.p.v. wired.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kappaman
Ik heb de setup wizard wel doorlopen. Al meer dan 1 keer ;).

Het schijnt dat de 9100 na de setup een keer moet rebooten en dan zou het moeten werken. Maar dat doet ie bij mij niet. Volgens de Netgear helpdesk moet de 9100 in het netwerk hangen en de software geìnstalleerd worden. Maar omdat je in de setup wizard aan kan geven dat ie standalone is, lijkt me dat niet logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De standalone vs. wired optie kun je gewoon in de normale instellingen vinden. Niet bij het doorlopen van de wizard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387157

YouTube werkt bij mij ook niet (meer). Heb gebruik gemaakt van IBOOD aanbieding. Na aansuiten werkte alles prima nu dus geen YouTube meer.
Wat moet ik doen of juist niet doen?
Bedankt voor de hulp....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16-02-2024
Anoniem: 387157 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:13:
YouTube werkt bij mij ook niet (meer). Heb gebruik gemaakt van IBOOD aanbieding. Na aansuiten werkte alles prima nu dus geen YouTube meer.
Wat moet ik doen of juist niet doen?
Bedankt voor de hulp....
Afwachten maar totdat Netgear met een oplossing komt. Blijkbaar heeft YouTube iets verandert waardoor het niet meer werkt. Zou fijn zijn als YouTube en Netgear elkaar op de hoogte houden. Misschien hebben ze dit wel gedaan, maar is Netgear gewoon te sloom om één ander snel aan te passen. Dit is allemaal speculatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het Netgear forum in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Als workaround kun je PlayOn tijdelijk gebruiken om YouTube filmpjes te bekijken via de EVA.
Dit is natuurlijk niet de oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
aegieles schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 15:35:
Als workaround kun je PlayOn tijdelijk gebruiken om YouTube filmpjes te bekijken via de EVA.
Dit is natuurlijk niet de oplossing.
Hoe werkt dat precies?
Je installeert de PlayOn server en dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
spokey schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 18:41:
[...]

Hoe werkt dat precies?
Je installeert de PlayOn server en dan?
Op de EVA onder "Internet Media" krijg je een extra menu item "PlayOn (BETA)".
Nu kom je er wel uit, denk ik.

[ Voor 0% gewijzigd door aegieles op 11-12-2010 22:32 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Yeps, alleen nog steeds geen youtube werkend, ook met PlayOn krijg ik fout melding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
- Bij mij doet YouTube het wel via PlayOn. Gebruik je wel de "YouTube" menu item die onder "PlayOn(BETA)" zit?
- Heb je de PlayOn server gestart (draait MediaMallServer.exe)?
- Zet even je firewall e.d uit.

[ Voor 34% gewijzigd door aegieles op 11-12-2010 22:33 . Reden: typo, toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 31-03 22:28
Nog iets leuks.....via NFS share haal ik ruim 66 MB/s,avatar blu ray van 39,8MB/s stottert regelmatig,nu heb ik hem op de ingebouwde schijf gezet en stottert niet....terwijl deze maar 23 MS/s doet,schiet mij maar lek lol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
fragcompany schreef op zondag 12 december 2010 @ 00:19:
Nog iets leuks.....via NFS share haal ik ruim 66 MB/s,avatar blu ray van 39,8MB/s stottert regelmatig,nu heb ik hem op de ingebouwde schijf gezet en stottert niet....terwijl deze maar 23 MS/s doet,schiet mij maar lek lol.
Je haalt bit en Byte door elkaar. Schilt een factor 8. ;-)
Dus netwerk test geeft bij jouw 66Mbps aan, de blu ray is 39,8Mbps
Je interne HDD haalt 23MBps <=> 23 x 8 = 529Mbps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
O haha,srry wist ik niet O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Oh nou ja, je bent niet de eerste en waarschijnlijk ook niet de laatste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aegieles schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 20:42:
[...]

Op de EVA onder "Internet Media" krijg je een extra menu item "PlayOn (BETA)".
Nu kom je er wel uit, denk ik.
Dit extra menu item staat er bij mij NIET op! Wat nu? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Anoniem: 387157 schreef op zondag 12 december 2010 @ 09:42:
[...]

Dit extra menu item staat er bij mij NIET op! Wat nu? 8)7
Heb je PlayOn geïnstalleerd?
Staat je firewall goed geconfigureerd of uit?
Draait de PlayOn server?
Gebruik je de laatste versie?

[ Voor 5% gewijzigd door aegieles op 12-12-2010 14:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 25-02 21:53

riffey#4

aka Beever#4

Ik krijg de hotkey binding niet aan de praat.
Ik wijs "1" toe aan internet stream 1, "2" aan stream 2, en als ik naar het hoofdmenu ga werken ze.
Als ik de EVA uit- en weer aan zet ben ik ze kwijt.
Waar zou dit moeten worden opgeslagen? Ik zie niks onder EVAData.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mesh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

Mesh

Use the FAQing SEARCH!

Als er nog mensen zijn die van hun speler af willen, laat mij dit dan aub even weten via een PM ofzo.

Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Mesh schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:37:
Als er nog mensen zijn die van hun speler af willen, laat mij dit dan aub even weten via een PM ofzo.
Ik ben ook opzoek. Wie oh wie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Er staan er drie in V&A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Nu had ik een idee he,of dat uitvoerbaar is weet ik niet.....
Aangezien de interne schijf beter werkt met high rate blue rays (tegen de 40MB/s als ik dat nu goed schijf) zou het mogelijk zijn om een soort van splitter te maken op deze manier:
1 of andere splitter die van 1 sata 2 sata kabels maakt,waarvan 1 naar de interne sata poort en dus harddisk,en de 2de naar bv de achterkant (bouw ik een externe sata poort aan de buitenkant) dat je dus extern erop kan zetten zodat niet de kast open hoeft,en de schijf dus kan blijven zitten,voordeel dus,en voordeel dat je sneller op de schijf kan pleuren ipv via netwerk of usb.....
Of zou dit niet werken (dubbele spanning op de sata ofzo? heb geen idee)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Een dergelijke SATA splitter zie ik niet zo gauw zitten. Wat je wel zou kunnen doen is zowel de interne SATA poort als een ingebouwde hard disk elk naar een eigen in de behuizing gemaakte eSATA poort verbinden. Als je de schijf van buitenaf wilt 'laden' dan verbind je de computer met de eSATA poort van de interne hard disk. Als je de interne schijf wilt gebruiken voor afspelen verbind je de twee eSATA poorten die je in de behuizing gemaakt hebt met elkaar via een zo kort mogelijk eSATA kabeltje. Wil je van een externe eSATA schijf afspelen dan verbind je die met de eSATA poort die naar de interne SATA connector loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
O dat is ook slim ja,niet over nagedacht ghehe.
Ga dat toch eens maken als ik tijd en zin heb,hoeft hij niet open tenminste en kan je hem lekker snel voldrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
fragcompany schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:09:
O dat is ook slim ja,niet over nagedacht ghehe.
Ga dat toch eens maken als ik tijd en zin heb,hoeft hij niet open tenminste en kan je hem lekker snel voldrukken.
Hebben we het al eerder over gehad, maar een swap bay is misschien mogelijk, mits het metalen frontje uit de kast te demonteren is. Moet ik nog eens goed bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aegieles schreef op zondag 12 december 2010 @ 13:51:
[...]

Heb je PlayOn geïnstalleerd?
Staat je firewall goed geconfigureerd of uit?
Draait de PlayOn server?
Gebruik je de laatste versie?
Help..help. Nu weet ik het even niet meer. Waar kan ik PlayOn vinden? Op de bijgeleverde cd-rom of downloade en hoe heet tie dan op de cd-rom? Ben het even helemaal 'kwijt'.

Stap voor stap graag als het kan...bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JPS
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

JPS

Anoniem: 387157 schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:37:
[...]

Help..help. Nu weet ik het even niet meer. Waar kan ik PlayOn vinden? Op de bijgeleverde cd-rom of downloade en hoe heet tie dan op de cd-rom? Ben het even helemaal 'kwijt'.

Welkom op GoT. Dit is geen helpdesk en hier wordt substantiële eigen inspanning verwacht om problemen op te lossen. Het lijkt met sterk dat de werking van PlayOn niet via Google te vinden is. Of Rtfm natuurlijk. Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Anoniem: 387157 schreef op zondag 12 december 2010 @ 22:37:
[...]

PlayOn is een extern programma, welke helaas niet meegeleverd wordt en iets van $80 kost, maar daarmee kun je dus verschillende streams bekijken op je EVA.
Alleen is het erg op de Amerikaanse markt gericht, dus verwacht geen Europese streams.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
aegieles schreef op zondag 12 december 2010 @ 19:49:
[...]

Hebben we het al eerder over gehad, maar een swap bay is misschien mogelijk, mits het metalen frontje uit de kast te demonteren is. Moet ik nog eens goed bekijken.
Het frontje zul je eruit moeten zagen of dremellen (nieuw werkwoord :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTheun
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 25-01 14:06
Mijn EVA9100 ziet de Synology DS210 niet iemand een idee hoe ik dit oplos? Overigens ziet zijn oudere broertje de EVA2000 deze meteen en speelt ook de inhoud (voor zover mogelijk natuurlijk) gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Iemand trouwens al eens geprobeerd om een BRrip versie af te spelen. Mijn vader krijgt het niet voor elkaar dat hij deze afspeelt wat me op zich vreemd lijkt want ook die gebruiken een vrij standaard codec om alles te encoden. Ik ga er donderdag even langs om wat dingen na te kijken maar vraag me dus af of iemand er ervaring mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trixx
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-04 15:35

trixx

-CTU- SuiZide

WeAreLegion schreef op maandag 13 december 2010 @ 14:44:
Iemand trouwens al eens geprobeerd om een BRrip versie af te spelen. Mijn vader krijgt het niet voor elkaar dat hij deze afspeelt wat me op zich vreemd lijkt want ook die gebruiken een vrij standaard codec om alles te encoden. Ik ga er donderdag even langs om wat dingen na te kijken maar vraag me dus af of iemand er ervaring mee heeft.
En welke codec word er dan gebruikt?

Life is like a box of chocolate, it makes you sick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedpo
  • Niet online
Heeft iemand al geprobeerd om een USB stick of een USB HD die aangesloten is op de 9100, te gebruiken als netwerk-drive ? Dus toegangkelijk via Win explorer of netwerk.
Wat betreft problemen met You Tube zie: http://forum1.netgear.com....php?p=307158&postcount=4

[ Voor 5% gewijzigd door macedpo op 13-12-2010 15:12 ]

BE 1 x MT 5.12 kWh V151 HW P1 Landis & Gyr E360 1P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
trixx schreef op maandag 13 december 2010 @ 15:04:
[...]

En welke codec word er dan gebruikt?
Als ik me niet vergis de x264 codec, dat zou die volgens mij gewoon afspelen of ik heb het natuurlijk het verkeerde eind dat kan ook nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

riffey#4 schreef op zondag 12 december 2010 @ 15:05:
Ik krijg de hotkey binding niet aan de praat.
Ik wijs "1" toe aan internet stream 1, "2" aan stream 2, en als ik naar het hoofdmenu ga werken ze.
Als ik de EVA uit- en weer aan zet ben ik ze kwijt.
Waar zou dit moeten worden opgeslagen? Ik zie niks onder EVAData.
Bumpje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funne
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-04-2024
Ik krijg de PC Access niet aan de praat. Ik zie ook nergens een uitleg hierover online of in de handleiding. Ik heb een wireless verbinding. Kan files afspelen en YouTube gebruiken (via PlayOn, nog 12 dgn..), maar PC Access lukt niet. Ik kan wel mijn computernaam selecteren, maar krijg dan de melding dat ik remote access moet inschakelen op mijn pc. Ik kan niet vinden hoe. Ik heb Windows 7. Hebben jullie dit wel werkend gekregen en wat kun je er mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Toevallig nog nieuwe beta releases uuit Spokey?
Mocht dat ooit zijn,hou je ons op de hoogte? (flash verslaaft lol)
Werkt prima de mod,ben er nu best blij mee met de netgear.
Gekke is wel wat ik nu weer heb ondervonden is dat sommige x264 films wel spelen,en sommige weer niet,zou dat komen dat het met een andere codec ofzo geript is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Volgens mij ben ik die ook ergens op netgear forum tegen gekomen als een bug, of dat bij de 9100 was weet ik zo niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Funne schreef op maandag 13 december 2010 @ 19:35:
Ik krijg de PC Access niet aan de praat. Ik zie ook nergens een uitleg hierover online of in de handleiding. Ik heb een wireless verbinding. Kan files afspelen en YouTube gebruiken (via PlayOn, nog 12 dgn..), maar PC Access lukt niet. Ik kan wel mijn computernaam selecteren, maar krijg dan de melding dat ik remote access moet inschakelen op mijn pc. Ik kan niet vinden hoe. Ik heb Windows 7. Hebben jullie dit wel werkend gekregen en wat kun je er mee?
Ik draai ook Windows 7 en daar werkt pc access zonder meer, alleen zie ik er totaal de nut niet van in.
Mijn scherm is 1280x1024 welke op mn FullHD scherm dus wordt weergegeven, hele slechte scaling en scherm refresh is ook 3 x niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
fragcompany schreef op maandag 13 december 2010 @ 20:27:
Toevallig nog nieuwe beta releases uuit Spokey?
Mocht dat ooit zijn,hou je ons op de hoogte? (flash verslaaft lol)
Werkt prima de mod,ben er nu best blij mee met de netgear.
Gekke is wel wat ik nu weer heb ondervonden is dat sommige x264 films wel spelen,en sommige weer niet,zou dat komen dat het met een andere codec ofzo geript is?
Geen nieuwe firmwares, maar als je je registreert op netgear forum krijg je access tot het beta forum.
Volgens mij ligt een deel van het youtube probleem bij netgear, volgens mij loopt een deel van het verkeer via een server van hun, aangezien ze het de vorige keer opgelost hebben zonder een firmware update.

Tot nu toe ben ik nog geen enkele mkv tegen gekomen die het niet bij mij doet, nu haal ik ook geen mkv`s uit vage bronnen, dat scheelt vaak ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

De Netgear(s) heeft/hebben schijnbaar een probleem met MKV containers met 'compressed headers'. Zie het Netgear forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kappaman
Even off topic hoor;

Maar wat betekent "bumpje" ?? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Bumpje is als er bv een vraag gesteld wordt die al even niet beantwoord is,waar men nog graag een reactie op krijgt,ofwel onder de aandacht brengen weer.
Geen eva 9100 bump mod dus helaas :P :N

[ Voor 12% gewijzigd door fragcompany op 14-12-2010 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

kappaman schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:17:
Even off topic hoor;

Maar wat betekent "bumpje" ?? :?
Er was ruim een dag niet op mijn vraag gereageerd. Een "bump" binnen 24 uur wordt als onbeleefd gezien, dus ik heb netjes gewacht ;)

Kunnen jullie wél de hotkeys toewijzen? Ik vraag dit voornamelijk aan de mensen die nog niks geflashed hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
CaptJackSparrow schreef op maandag 13 december 2010 @ 22:08:
De Netgear(s) heeft/hebben schijnbaar een probleem met MKV containers met 'compressed headers'. Zie het Netgear forum.
Had hier een mkv die speelde helemaal niet. Geen melding, niks, gewoon boem terug naar het menu. Even de audio getranscode met vid2eva en voila speelde perfect. Moest dit immers toch doen vanwege het gemis van een goed uitgeruste receiver.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Voor de kenners onder ons...die van 'Bradje' spelen perfect en 'Knor' (mkv) verder ga ik er niet op in,want dat mag denk ik niet :Y
Laten we het erop houden dat dit 'posters' zijn.

[ Voor 15% gewijzigd door fragcompany op 14-12-2010 15:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Hier de nieuwe versie van TagSuite v1.3.7

Tijden worden nu uit je avi`s en mkv`s etc uitgelezen, alleen m2ts, iso en ts werken nog niet.
Ook zouden tv series beter moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Ik ben gisteren intensief bezig geweest om de grootte te bepalen van de cover art die je in de tag kwijt kunt en daar kwam het volgende uit:

als je de volledige grootte gebruikt dan: breedte x hoogte = 355 x 337
als je alleen de hoogte gebruikt dan: breedte x hoogte = ... x 336 (dit is meestal het geval met cover art)
Dit lijkt een beetje raar en ja dat is het ook :) maar als je niet de hele ruimte vult, dus 355x337, dan scaled hij het naar 336, dus is het beter dat meteen aan te houden.

Als je beneden de 336 blijft wordt het plaatje geüpscaled en als je er boven zit dan wordt hij gedownscaled.
Beiden zien er niet echt mooi uit, dus houdt je hoogte op 336 en dan zal het er goed uit zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
He he eindelijk tijd gevonden om mijn 9100 om te toveren in een 9500.
Heb zo'n beetje alles gedaan wat de recovery handleiding verboden heeft en nog steeds geen baksteen.
Maak nog wel gebruik van een externe voeding want krijg de hhd niet aan de praat met de interne.
Alle bedankt voor de info _/-\o_ Jullie hebben me overtuigd dat het kon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Welkom bij de club ghehe.
Ik ga het mooi anders maken,heb nog een klein printje liggen wat van sata usb 2.0 kan maken,die frot ik in de kast.
Dan sluit ik de achterste usb af van het moederbord (gebruik ik toch niet) zodat deze poort een host poort word,ofwel in pc pluggen en gas erop met volpompen (uiteinde van print sata naar usb dus op de poort achter solderen,en die losmaken van het moederbord)
Wordt er namelijk simpel van dat een fatsoenlijke mkv van bv +30-39 MB/s buffer problemen heeft,zelfs met swapfile op 1gb en buffer harddisk op 32gb....
Op interne disk speelt alles namelijk (zover ik getest heb) vloeiend af...
Eigenlijk moesten we een mod kunnen verzinnen dat hij 1gb lan kan ofzo?
Sata naar lan,of bestaat dat niet *O*
Just a idea :Y

[ Voor 30% gewijzigd door fragcompany op 14-12-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Uhh misschien begrijp ik je niet goed. Maar je maakt van de sata in de eva een usb2.0 die je vervolgens op de pc aansluit. Maar waar sluit je dan nog je interne hdd in de eva op aan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Niet online
Misschien moet ik er bij mijn ouders ook maar eens een harde schijf in zetten. Ik ben al wel lid van de beta forum geworden dus ik kan zo aan de slag met de info die hier staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
aegieles schreef op woensdag 15 december 2010 @ 00:31:
Uhh misschien begrijp ik je niet goed. Maar je maakt van de sata in de eva een usb2.0 die je vervolgens op de pc aansluit. Maar waar sluit je dan nog je interne hdd in de eva op aan :?
Ik denk dat hij een printje heeft met: 1 x sata uit, 1 x usb in & 1 x sata in.
Dus sluit hij zijn interne HDD gewoon aan op de sata poort van de eva (via die print) en soldeert hij de usb poort los van de eva en soldeert die aan zijn print.
Dan kan hij via usb zijn hdd volpompen.

Althans dat is wat ik vermoedt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Weer een nieuwe versie van de TagSuite
In deze versie is het probleem met speciale karakters in tv-shows opgelost en kan de tijd nu ook uitgelezen worden van m2ts bestanden.
En er is nu een versie voor Mac OSX.

[ Voor 9% gewijzigd door spokey op 15-12-2010 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
spokey schreef op woensdag 15 december 2010 @ 08:34:
[...]

Ik denk dat hij een printje heeft met: 1 x sata uit, 1 x usb in & 1 x sata in.
Dus sluit hij zijn interne HDD gewoon aan op de sata poort van de eva (via die print) en soldeert hij de usb poort los van de eva en soldeert die aan zijn print.
Dan kan hij via usb zijn hdd volpompen.

Althans dat is wat ik vermoedt.
Klopt,ik had het waarschijnlijk door de haast een beetje japans gebracht :Y

en @ Spokey:
Heb je linkje naar beta forum?
Zoek mij een bult (search levert ook al niks op,of ik zoek verkeerd)
Kan wel op het forum van netgear,maar die kan ik niet vindden...of moet je daar apart registreren?
Alvast bedankt. d:)b

[ Voor 18% gewijzigd door fragcompany op 15-12-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het beta forum is toch niet echt moeilijk te vinden.
http://forum1.netgear.com/showthread.php?t=36718

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Funne
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-04-2024
spokey schreef op maandag 13 december 2010 @ 21:17:
[...]

Ik draai ook Windows 7 en daar werkt pc access zonder meer, alleen zie ik er totaal de nut niet van in.
Mijn scherm is 1280x1024 welke op mn FullHD scherm dus wordt weergegeven, hele slechte scaling en scherm refresh is ook 3 x niks.
OK, maar hoe moet ik pc access aan de praat krijgen. Ik weet niet wat ik moet doen op mijn pc en mijn EVA9100 om pc access te gebruiken. Ik kan er nergens info over vinden en in de handleiding staat het ook niet.

Ik heb bij mijn computer > externe verbindingen bij extern bureaublad de 3e optie aangevinkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Funne schreef op woensdag 15 december 2010 @ 16:48:
[...]

OK, maar hoe moet ik pc access aan de praat krijgen. Ik weet niet wat ik moet doen op mijn pc en mijn EVA9100 om pc access te gebruiken. Ik kan er nergens info over vinden en in de handleiding staat het ook niet.

Ik heb bij mijn computer > externe verbindingen bij extern bureaublad de 3e optie aangevinkt.
In je systray staat een DEW icoontje. Rechts klikken hierop en dan Settings ... -> Allow Remote Access to this PC aanvinken. Oh ja pak gelijk even een leesbril erbij of vergrootglas is misschien nog beter.

[ Voor 6% gewijzigd door aegieles op 15-12-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CMKees
  • Laatst online: 16-03 09:57
aegieles schreef op woensdag 15 december 2010 @ 17:57:
[...]

In je systray staat een DEW icoontje. Rechts klikken hierop en dan Settings ... -> Allow Remote Access to this PC aanvinken.
Ik ken het door jouw omschreven probleem. Heb ik zelf ook gehad. Ik kreeg deze link van netgear. Heb de aanpassingen gedaan en alles werkte daarna. Misschien heb je er iets aan.
http://www.acryan.com/for...097&hilit=windows+7#p9097

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
CMKees schreef op woensdag 15 december 2010 @ 18:03:
[...]

Ik ken het door jouw omschreven probleem. Heb ik zelf ook gehad. Ik kreeg deze link van netgear. Heb de aanpassingen gedaan en alles werkte daarna. Misschien heb je er iets aan.
http://www.acryan.com/for...097&hilit=windows+7#p9097
Ik heb geen probleem. Ik gaf antwoord op iemand zijn vraag. Jouw link gaat heel ergens anders over. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fragcompany
Aegieless....niks voor jou?
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16817993014
Mooie bay al zeg ik het zelf.....misschien kunnen we die passend maken,just a idea....
En wordt niet zo warm omdat er 2,5inch schijven inkunnen *O*
Of het past weet ik niet,nog niet opgemeten,maar zit zijn de maten: Dimensions: 5.75" x 4" x 1" (101.7 x 146 x 25.8 mm) (L x W x H)
En kwa prijs ook niet duur denk ik vergeleken de andere bay die jij of spokey elders hier in het topic hadden vermeld,wat verzenden kost weet ik niet.....
Straks of morgen eens kijken,en meten :9
Het is voor 2 drives,dat wel....maarja 1 gebruiken als het past is ook goed denk ik maar,en design ook niet lelijk van de voorkant,elegant.

[ Voor 51% gewijzigd door fragcompany op 15-12-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Bedankt voor de link, neem ik mee in mijn overweging.
Hier heb ik nog een goedkopere http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.19704
Staan er nog meer op dealextreme, zoek op "swap".
Maten heb ik nog niet gechecked. Geen verzendkosten, duurt wel ongeveer 2 weken voordat die bezorgd is.
Over een week kan ik een dremel van iemand lenen, zagen zie ik niet zitten.

PS: "Hot" swappen is niet mogelijk, je zou eerst de eva helemaal uit moeten zetten, maar ik vind dit niet zo erg.

[ Voor 15% gewijzigd door aegieles op 15-12-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spokey
Dan zet je de EVA toch uit, ik heb gewoon dat ding bij deal extreme besteld, ik speel wel voor proefkonijn, dat houdt de spanning er een beetje in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

riffey#4 schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 13:39:
[...]

Er was ruim een dag niet op mijn vraag gereageerd. Een "bump" binnen 24 uur wordt als onbeleefd gezien, dus ik heb netjes gewacht ;)

Kunnen jullie wél de hotkeys toewijzen? Ik vraag dit voornamelijk aan de mensen die nog niks geflashed hebben.
Nog maar een bumpje.Onthoudt hij bij jullie wél de hot keys?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenTheun
DenTheun schreef op maandag 13 december 2010 @ 13:25:
Mijn EVA9100 ziet de Synology DS210 niet iemand een idee hoe ik dit oplos? Overigens ziet zijn oudere broertje de EVA2000 deze meteen en speelt ook de inhoud (voor zover mogelijk natuurlijk) gewoon af.
Bump-pie

Heeft er iemand een EVA9100 of EVA9150 in combinatie met een NAS van Synology?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
spokey schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:47:
Dan zet je de EVA toch uit, ik heb gewoon dat ding bij deal extreme besteld, ik speel wel voor proefkonijn, dat houdt de spanning er een beetje in :)
Had hem ook al besteld. Ik zie later(over 2 weken) wel of die past. Tegen die tijd heb ik ook een dremel en een 2TB hdd die er in gaat. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
riffey#4 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:06:
[...]

Had volgens mij ergens op het Netgear forum gelezen dat dit niet meer werkte in de Beta versie van de firmware. Als je dit weer terug wil zou je de final van de 9150 er opkunnen zetten, maar mis je waarschijnlijk weer andere dingen. Zal eens kijken of het bij mij(beta) wel of niet werkt.

• WeAreLegion
  • Niet online
Gister was ik vanaf mijn huis aan het downloaden op de server (via Remote Desktop) en mijn vader zat tv te kijken maar dat ging toch niet helemaal goed met het netwerk. Hij was aan het downloaden met 5,5mb/s en dan ook nog eens dingen aan het uitpakken en toen begon het netwerk te happeren.

Misschien toch echt maar keer hdd er in zetten voor hem. Zal dan wel even alles weer door moeten lezen wat de juiste stappen zijn. Het zag er niet al te moeilijk uit dat scheelt.

• spokey
riffey#4 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:06:
[...]

Nou ik heb het getest voor je en hier werkt het, maar mijn eva9100 is omgebouwd naar een eva9150 met een interne hdd en daar wordt de het volgende opgeslagen:

\EVAData\keybind\keybind.xml

en die ziet er zo uit (stukje eruit geknipt:

<?xml ?>
<keybind>
<key>
<id>0</id>
<type></type>
<action>0</action>
<data></data>
</key>
<key>
<id>1</id>
<type>music</type>
<action>4</action>
<data>http://shoutcast2.omroep.nl:8100/</data>
</key>
<key>
<id>2</id>
<type>music</type>
<action>4</action>
<data>http://shoutcast2.omroep.nl:8102</data>
</key>
<key>
<id>3</id>
<type>music</type>
<action>4</action>
<data>http://shoutcast2.omroep.nl:8104/</data>
</key>
</keybind>

*update* hij werkt zo lang ik de speler niet helemaal uitzet of restart, dat is weer :'(

[ Voor 25% gewijzigd door spokey op 16-12-2010 10:17 ]

• JPS
  • Niet online

JPS

DenTheun schreef op woensdag 15 december 2010 @ 22:12:
[...]

Bump-pie

Heeft er iemand een EVA9100 of EVA9150 in combinatie met een NAS van Synology?
Ja, ik heb de 9100 via IBood icm een DS211. Dat werkt op zich prima, je kunt mijn ervaring in dit topic terugvinden ;)

Ik heb nog geen moeite gedaan om te verbeteren. Afgelopen weekend heb ik een bluray MKV-rip met DTS audio afgespeeld en dat ging prima. Ik weet niet zeker meer of het 720p of 1080p was.

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

spokey schreef op donderdag 16 december 2010 @ 09:55:
[...]

\EVAData\keybind\keybind.xml

en die ziet er zo uit (stukje eruit geknipt:

<?xml ?>
<keybind>
<key>

*update* hij werkt zo lang ik de speler niet helemaal uitzet of restart, dat is weer :'(
Dank je, ik heb helemaal geen directory "keybind"

Hoe ziet het begin en eind er uit? Dan ga ik zelf een keybind.xml aanmaken.

Misschien op read-only zetten zodat hij niet overschreven wordt?

• spokey
De keybind.xml ziet er zo uit als hij daar staat, alleen heb ik er een stuk afgeknipt.
Hierbij hem helemaal.

<?xml ?>
<keybind>
<key>
<id>0</id>
<type></type>
<action>0</action>
<data></data>
</key>
<key>
<id>1</id>
<type>music</type>
<action>4</action>
<data>http://shoutcast2.omroep.nl:8100/</data>
</key>
<key>
<id>2</id>
<type>music</type>
<action>4</action>
<data>http://shoutcast2.omroep.nl:8102</data>
</key>
<key>
<id>3</id>
<type>music</type>
<action>4</action>
<data>http://shoutcast2.omroep.nl:8104/</data>
</key>
<key>
<id>4</id>
<type>music</type>
<action>4</action>
<data>http://shoutcast2.omroep.nl:8106/</data>
</key>
<key>
<id>5</id>
<type>music</type>
<action>4</action>
<data>http://shoutcast2.omroep.nl:8108/</data>
</key>
<key>
<id>6</id>
<type>music</type>
<action>4</action>
<data>http://shoutcast2.omroep.nl:8110/</data>
</key>
<key>
<id>7</id>
<type></type>
<action>0</action>
<data></data>
</key>
<key>
<id>8</id>
<type></type>
<action>0</action>
<data></data>
</key>
<key>
<id>9</id>
<type></type>
<action>0</action>
<data></data>
</key>
</keybind>

• spokey
Bij mij blijft de xml prima staan, wat denk ik het probleem is, is dat de xml niet wordt ingelezen naar een restart of uit/aanzetten.
Want zodra ik naar hot key binding ga en 1 station opnieuw bind werken ze allemaal weer.

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

Bedankt. Ik dacht dat er misschien nog een soort header was, zoals bij netradiofavorites.xm. Die begint namelijk met
<directory>
<entry>
<server_name>Radio 1</server_name>

Ik zal het straks eens proberen.

• fragcompany
spokey schreef op woensdag 15 december 2010 @ 21:47:
Ik ben benieuwd of het past,werken zal het wel.
Houd je ons op de hoogte?
Die voldoet ook voor mij,maar ben benieuwd of het wel gaat passen.
Alleen waar frotten we de harddisk dan weer in?
Heb wel een sweex desktop cradle waar je een 2,5 en een 3,5 inch sata schijf kan infrotten....Maar als het zon bay is net als van de netgear nas is die ik heb,dan moet je weer de bay losschroeven :N
Of kan je in die bay van dealxtreme de schijf zo inschuiven? is mij niet helemaal duidelijk.

[ Voor 29% gewijzigd door fragcompany op 16-12-2010 14:06 ]

• riffey#4

riffey#4

aka Beever#4

spokey schreef op donderdag 16 december 2010 @ 09:55:
[...]
Dank je, dat werkt ;)
En bij mij blijft ie het wél gewoon doen als ik de speler herstart.

• aegieles
fragcompany schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:03:
[...]

Ik ben benieuwd of het past,werken zal het wel.
Houd je ons op de hoogte?
Die voldoet ook voor mij,maar ben benieuwd of het wel gaat passen.
Alleen waar frotten we de harddisk dan weer in?
Heb wel een sweex desktop cradle waar je een 2,5 en een 3,5 inch sata schijf kan infrotten....Maar als het zon bay is net als van de netgear nas is die ik heb,dan moet je weer de bay losschroeven :N
Of kan je in die bay van dealxtreme de schijf zo inschuiven? is mij niet helemaal duidelijk.
Die hdd kan je zo uit de bay halen, wordt als het ware erin geklikt, alleen de bay zelf wordt vast gemonteerd in de eva. Of het in een keer past gaan we bekijken. Misschien moet dat slotje er af en dat draai deurtje, mits dat de werking van de bay niet belemmerd. In de hoogte breedte en diepte zie ik geen probleem, alleen gaat dat draai deurtje precies door het frontje van de eva? Misschien weer een beetje dat draai deurtje dremelen.

[ Voor 9% gewijzigd door aegieles op 16-12-2010 17:52 ]

• fragcompany
Ik neem de gok dan ook maar....mocht het niet passen stop ik hem wel in een pc :Y

• aegieles
Op dit plaatje kan je het wel aardig zien hoe di hdd er in zit: http://www.dealextreme.com/feedbacks/browseCustomerPhotos.dx/sku.19704~id.70224
Die veer bovenop houd hem op zijn plek. Je ziet dat hij niet geschoefd zit. Mocht het niet werken dan vind je wel een andere bestemming voor dat ding. Mocht het goed werken, dan bestel ik er nog één voor in de pc.
Voor die €12 kan je toch geen miskoop doen. :9

• fragcompany
Nou heb er ook maar 2 besteld.
Bedankt voor die site,maar nu heb ik ook nog wat andere spullen gekocht lol.
Mocht ik het binnen hebben,en erin gebouwd hebben plaats ik wel weer foto's.

• DenTheun
JPS schreef op donderdag 16 december 2010 @ 10:25:
[...]

Ja, ik heb de 9100 via IBood icm een DS211. Dat werkt op zich prima, je kunt mijn ervaring in dit topic terugvinden ;)

Ik heb nog geen moeite gedaan om te verbeteren. Afgelopen weekend heb ik een bluray MKV-rip met DTS audio afgespeeld en dat ging prima. Ik weet niet zeker meer of het 720p of 1080p was.
Zag de EVA de DS211 meteen? De mijne ziet alleen de pc's in het netwerk (dus het netwerk staat verder goed ingesteld). Kun je aangeven hoe je de SMB-share hebt ingesteld op de EVA en op de DS211. Evt. per mail

• JPS
  • Niet online

JPS

Nee hij vond 'm niet, terwijl dlna gewoon aanstond. Ook de smb share zag ie niet en die heb ik daarna handmatig ingegeven. Daarna moet ik die share nog voor iedereen toegankelijk maken om ook te kunnen schrijven. Daarna dlna uitgezet op de DS211 want dat had geen functie meer. Kortom, wel wat gedoe dus.

/edit: volgens mij heb ik in de netgear gewoon "\<hostname ds211>\films" opgegeven bij smb share.

[ Voor 14% gewijzigd door JPS op 16-12-2010 20:21 ]

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Ik heb een DVD speler met 5.1 boxen eraan. Ik vraag me af of ik die boxen ook met de EVA9100 kan gebruiken als ik die twee met elkaar verbind? Heeft iemand ervaring met een dergelijke setup?

• Farmertje
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 15-02-2024
:) He fragcompany en spokey: bedankt voor jullie aanwijzingen, heb de 9100 ook "omgefrot" (mooi woord) tot een 9150 met een oude hd van 500 en het erna resp. uitvoeren van de Recovery tool en het erna opschalen mbv. usbstick en de beta-software. Mooi dat je als computeraar nog allerlei spul hebt liggen.Sneller ingeklopt dan uitgevoerd-kwam er bv. achter dat de draadjes naar de gemodificeerde floppy-stekker anders moesten (12-0-5-0). Ook omdat de hd pas gaat draaien als eea omgeflashed is (?, meen dat gemerkt te hebben). Het overblazen vanaf usb-drive is idd zeeeer traag. Jammer, ga ook kijken naar ev. swap-mogelijkheid samen met het linuxfilesystemomzettooltje. Toch wat vraagjes: bij mij werkt het "Copy file to your Digital Entertainers" niet met een opmerking als: "het pad \\192.16.8.1.13\media\ bestaat niet of is een map"?
Ook las ik ergens dat de interne HD van te voren te formatteren is in een bestandssysteem dat zowel door Windows als door de eva9150 te herkennen is? Misschien gewoon FAT? BTW: Kleine Brad begrijpt onze behoeftes

[ Voor 2% gewijzigd door Farmertje op 16-12-2010 21:48 . Reden: typoos ]

Asus Transformer en nog wat spul

• fragcompany
Fat geen optie,althans niet voor mij....limiet van 4gb files...

• spokey
Iemand nog zin en (veel tijd) om mee te helpen om alles te vertalen naar het nederlands?

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Exfat kan wel >4GB aan. Zou mooi zijn als dat ondersteund kon worden.

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

spokey schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:18:
Iemand nog zin en (veel tijd) om mee te helpen om alles te vertalen naar het nederlands?
Daar mag Netgear me voor inhuren. ;) Ik heb al eens een heel boek Engels-Nederlands vertaald.

• fragcompany
spokey schreef op donderdag 16 december 2010 @ 22:18:
Interface?
Tijd heb ik wel,door ziekte thuis.....
Engels wel niet 100% helaas,lezen wel(opleiding mcsa ook gehad),schrijven wat minder.

[ Voor 3% gewijzigd door fragcompany op 16-12-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
CaptJackSparrow schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:09:
Ik heb een DVD speler met 5.1 boxen eraan. Ik vraag me af of ik die boxen ook met de EVA9100 kan gebruiken als ik die twee met elkaar verbind? Heeft iemand ervaring met een dergelijke setup?
Zo heb ik het bijna. Heb de HDMI van de eva aangeloten op tv en dan de tv via rood/witte tulp naar 5.1 set.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Farmertje schreef op donderdag 16 december 2010 @ 21:45:
...
Ook las ik ergens dat de interne HD van te voren te formatteren is in een bestandssysteem dat zowel door Windows als door de eva9150 te herkennen is? Misschien gewoon FAT? BTW: Kleine Brad begrijpt onze behoeftes
Met Ext2IFS kun je Ext2 lezen/schrijven met Windows.

[ Voor 7% gewijzigd door aegieles op 17-12-2010 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kappaman
@Fragcompany & @Riffey#4

Bedankt voor de uitleg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321530

Allereerst ben ik een newbie wat betreft Mediaspelers en HDcontent.
Ook ik heb via iBood de Netgear gekocht en ben er over het algemeen tevreden over.
Ik speel de retail blu-ray rip (mts files) van Migrations met een peakbitrate (volgens bit viewer) van 42mb vrijwel probleemloos af via het netwerk.

Het vreemde is als ik de nederlandse subs selecteer ik de subs (wanneer die er zijn) zie, maar dat dan het beeld verdwijnt. Het is net alsof er een soort masker over het beeld komt. Zijn de ned. subs weg dan ook weer voortreffelijk beeld. Met de standaard engelse subs heb ik er geen last van.
Is dit een bekend probleem?
Zo ja, kan ik de mts files eventueel zo veranderen via Vid2EVA dat het wel werkt.
Overigens jammer dat het apparaat geen hd-iso files pakt, moet ze nu steeds mounten, verkennen en de HDfiles kopieren. Terwijl dat de produkt-expert beweerde dat het apparaat wel HD-isofiles zou spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aegieles
Anoniem: 321530 schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 13:31:
...

Overigens jammer dat het apparaat geen hd-iso files pakt, moet ze nu steeds mounten, verkennen en de HDfiles kopieren. Terwijl dat de produkt-expert beweerde dat het apparaat wel HD-isofiles zou spelen.
Je kunt de iso ook uitpakken, hoef je niet meer te mounten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptJackSparrow
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Het schijnt dat die ibood 'expert' niet van Netgear was, ook niet bij Netgear bekend is en wat ie op het ibood forum verteld heeft was volgens een supportmedewerker van Netgear "voor 90% fout". Het schijnt dat men bij Netgear aan het uitzoeken is waar die deskundoloog nou precies vandaan gekomen is.

Vreemde praktijken bij ibood lijkt het.
Pagina: 1 ... 3 ... 7 Laatste