[PC] Minecraft Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 57 Laatste
Acties:
  • 403.089 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:43
Mede-auteurs:
  • Grum
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Grum

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-07 20:26

Technicality

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12:12

D4NG3R

Afbeeldingslocatie: http://altaria1993.vekja.net/Minecraft/tweakers/minecraft-header.png

Minecraft is een sandbox game gemaakt door Markus Persson
De game is compleet freeroam, en dus kan je doen wat je wilt, zoals een mijn graven, als een huis maken, bomen platbranden of met zombies vechten om je mijn te verdedigen.
  • Ontwikkelaar: Markus Persson (Mojang Games)
  • Uitgever: Markus Persson (Mojang Games)
  • Platformen: Windows/Linux/OSX
  • Genre: Sandbox, Freeroam, Adventure
  • Spelmodi: Singleplayer, Multiplayer
  • Muziek: Daniel Rosenfeld
  • Website: http://www.minecraft.net/
  • Minecraft is op het moment in de Beta stage beland, voorheen koste het €9,95. Maar dit is nu verhoogd naar €14,95! Vanaf het moment dat het spel uit de Beta stage gaat, kost het €19,99.
  • Minecraft is compleet in java geschreven, zodat het op zowel Windows, Linux en OSX werkt.
  • Minecraft maps zijn oneindig groot, telkens als je bij de rand van de huidige map komt wordt er een stuk bij gegenereerd, de maps zijn dus altijd verschillend.
Screenshots:
Afbeeldingslocatie: http://altaria1993.vekja.net/Minecraft/tweakers/1qicyv.jpg

Afbeeldingslocatie: http://altaria1993.vekja.net/Minecraft/tweakers/352llxu.jpg

Afbeeldingslocatie: http://altaria1993.vekja.net/Minecraft/tweakers/OMGBACK.jpg

Afbeeldingslocatie: http://altaria1993.vekja.net/Minecraft/tweakers/epic.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MYNQDfZifH0QjAqUegHAPGkb/full.jpg

Filmpjes

Van de GoT User gm1999:
(Note: gm1999 heeft enkele texture mods gebruikt!)

Interessante links:

Minecraft Homepage
Minecraft Wiki
Development Blog
Minecraft Forum
Publieke ToDo lijst

Multiplayer

Ook in minecraft kun je een multiplayer vinden, deze is nog verder in alpha als dat de Singleplayer is. En is hierdoor nog buggier, maar dit deert de meeste mensen niet om alsnog samen leuke dingen te bouwen!
Over het algemeen word de Multiplayer afgekort als SMP, wat staat voor Survival Multi Play!

De multiplayer heeft een groot scala aan mogenlijkheden, maar momenteel zijn de meeste nog niet bruikbaar. Zo zijn er bijvoorbeeld al wel Mobs (Skeletons, Spinnen, Biggetjes en Kippen) maar deze kunnen alleen doodgaan door ze 15+ mins in vuur te houden. Ook minecarts doen niks in de MP, probeer deze A.U.B ook niet te spawnen, want ze zorgen voor gigantische lag!

Het grootste idee momenteel op de MP is om samen gebouwen en mijnen te bouwen. Hierin kan ook dikke lol worden beleefd :)

SMP Screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://imgur.com/Cz6YP.png

Een deel van het GoT Team in Technicalities server

Multiplayer tips:

1, Zet je rendering distance op NORMAL of lager, anders krijg je constant BSoD*
2, (texture)Mods welke een tileset groter als 256x256 gebruiken, zorgen er voor dat Water, Lava en vuur geen animaties meer hebben! Kijk hier dan ook niet raar van op.
3, Spawn geen: Minecarts en Vuur (Dus ook geen tinderbox gebruiken AUB) deze zorgen voor lag/crashes.
4, Als je tool, bijvoorbeeld je schep bijna kapot is. Drop deze, en pak hem weer op, op deze manier is hij weer gerepareerd!

*Black Screen of Death, hierbij blijft Minecraft ineens hangen, en krijg je na enkele seconden (Tot een minuut) een zwart scherm. Eventjes wachten en je kan op kruisje klikken en je spel weer opnieuw opstarten, om vervolgens je render distance op NORMAL te zetten :'). Ook met een lagere render distance komen ze nog wel af en toe voor, maar de kans is wel sterk verminderd.

Skin:

In de SMP kun je je (zelfgemaakte) skin aan iedereen showen, alles wat je moet doen is hier even de skin file uploaden: http://minecraft.net/skin/ .

Links me tutorials en programmas voor je skin:
Blender Render Rig
Extra Head Textures < Tip: Lees deze!

De GoT SMP Server

Sinds heden is er ook een Officieuze TweakCraft multiplayer server!
Deze server draait zo-goed-als 100% vanilla, met een randomly generated map.
Met dank aan Grum en Vistu voor het opzetten van de dedicated server (en natuurlijk iedereen die gedoneerd heeft!)

Server stats:
Processor: Intel Core i7-980X Hexa-Core
RAM: 24GB DDR3
Verbinding: 100/100
Max Players: 75
Uptime: 24/7*
Adress: 213.239.201.38 / tc.tweakcraft.net / mc.grum.nl
*24/7 is de bedoeling, mogenlijk word dit nog niet altijd behaald door de instabiele werking van de Dedicated server tools (En minecraft zelf).

Met dank aan Inktpotje voor het hosten van de TS3 server.
Teamspeak: 85.17.183.199
Poort: 9995
PW: tweakers

(Bekende) Spelerlijst:
GoT Username - In-game Username
1, Technicality - Technicality
2, Altaria1993 - Altaria1993
3, D4NG3R NL - Huub
4, Dionisio - Dionisio
5, -Mike- - M1ke[/blue]
6, SilencerNL - SilencerNL
7, Catmandos - catmens
8, MazeMouse - Joeyklerkx
9, Semmy - SemTX
10, -EvaluationCopy- - RobH.

11, superbassie - superbassie
12, NickyVermeersch - q220
13, Maniak - Daddie
14, T1mmy - MiniTim
15, Grenco - Grenco
16, Hari-Bo - hari_bo
17, Fakky - Fakky
18, maddog_rvo - maddog
19, iBasch - Zyliax
20, Snot_Aap - Snot_Aap

21, Domdo - Fardamir
22, BSTNjitRam - NjitRam83
23, BioHazard - Bio88
24, y0ukn0w - Jarune
25, Andiaen - Andiaen
26, TheMajor - TheMajor
27, Grannd - Grannd_S
28, daPet - daPet
29, StefanD - StefanD
30, bulls - bulls

31, Ritsjert - Ritsjert
32, derk66 - derk232
33, Xadeon - Exodan
34, Nickstr - Knijn
35, inktpotje - smashmint
36, Zanielga - Zanielga
37, Hydra - NielsUtrecht
38, -Toppertje19- - Toppertje
39, azz_kikr - kvanbiesen
40, _H_G_ - hgommers

41, Animal Mother - Animal_Mother
42, Alwinonline - Ushugun
43, Trekdude101 - Trekdude
44, Meganutter - Meganutter
45, Muerte.Diablo - muertediablo
46, Flowmo - Iainvdw
47, Bananenspin - Bananenspin
48, NL-RaVeR - Deathsilver
49, TrivianNL - Bapawe
50, Austin - Giordino

51, KooolaNL- KooolaNL
52, Kasp0r - Tjapz0r
53, Z3R0 - Z3R0_NL
54, Kasp0r - Tjapz0r
55, Anoniemnl - Anoniemnl
56, Phriz - Phrizbee
57, BoeHoe - MacHaggis
58, Telfoniqnl - Ruthger-mod
59, SanderTje! - SanderCraft
60, Arunia - Arunia

61, Seditiar - Seditiar
62, LzpAppel - LzpAppel
63, DemoniCEVL - DemoniCEV
64, koen3950 - koen3950
65, GuntherDW - GuntherDW
66, Larrs - Cookie_NL
67, Totempaal - Totempaal
68, Katsumii - Katsumi
69, EnigmaNL - EnigmaNL
70, Hakkersszz - JohnHeroHD

71, PIVO_Ace - Cmdr
72, ArieDeBeuker - Zip McOccup
73, buzz - Morskate
74, erikie - erikie
75, Loona35 - Loona35
76, Djthase - Djthase
77, Typehigh - JelmarG
78, Red Lion - Eeverion
79, Djmaddox - Djmaddox
80, Weda - Dewa4421

81, WesleyB - WesleyB
82, Rman - Rman_nl

[ Voor 75% gewijzigd door D4NG3R op 24-01-2011 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-12-2022
Het zag er wel leuk uit, en omdat het in java geschreven is dacht ik eens even te proberen.

De compatibiliteit met linux laat toch nog heel wat te wensen over (de gratis versie toch).
Je moest de jar file downloaden, en met een hex editor aan de slag voor het ietofwat deftig werkt.

Dat vond ik toch wel spijtig, omdat het zelfs na die "hacks" nog niet 100% deftig werkt :X.

Een leuke link voor nog toe te voegen is misschien "world of minecraft" http://www.worldofminecraft.com/

edit: note: dit is wel een ervaring van een dik half jaar geleden. Ik zou nog eens moeten proberen spelen :).

[ Voor 10% gewijzigd door GuntherDW op 07-08-2010 14:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Wat ik eigenlijk wel in een topic start verwacht: wat is het doel van het spel, wat moet je doen?
Dit ontgaat mij nu compleet namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
Er is niet echt een uitgesproken *doel* in het spel.

Zie het een beetje als garry's mod voor half life 2.
Je bouwt er een beetje op los gewoon. Met de betalende versie heb je wat meer keuzes. (En wat meer "obstakels"? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Laatst online: 27-02 23:46
altaria1993 schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 13:58:
De game is compleet freeroam, en dus kan je doen wat je wilt, zoals een mijn graven, als een huis maken, bomen platbranden of met zombies vechten om je mijn te verdedigen.
Begrijp ik het goed dat er geen doel is? Geen missies of andere mijlpalen?
With CptChaos dus :+

[ Voor 3% gewijzigd door SH4D3H op 07-08-2010 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• altaria1993
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:43
Missies of iets dergelijks zijn er niet nee, al had Notch (de maker) wel gezegd dat hij een soort van doel in het spel wilt maken, maar er is niet gezegd wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvdbijl
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-01-2023
Dit spel is echt geweldig, vooral door de net toegevoegde Survival Multiplayer, maar je moet het spel echt spelen om het te begrijpen en te zien waarom het zo leuk is, en daarvoor moet je het eerst kopen
De betaalde (Survival) versie is namelijk heel anders dan de onbetaalde (Creative) versie

[ Voor 18% gewijzigd door bvdbijl op 08-08-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJJ
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-07 19:33

JJJ

Ik vind de prijzen wel wat hoog voor iets wat eigenlijk een heel simpel spel lijkt te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GuntherDW
Is er ondertussen al wat meer linux ondersteuning in de nieuwere betalende versies eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 02-07 17:37
Zeer mooie game! Ik heb eerst een tijd classic gespeeld waarbij er er een forum-server(Gmot was. heel leuk om met z'n 10en een zwembad te bouwen, etc. nu heb ik de alpha versie. is zeker leuk om te doen. In online zitten nog aardig wat bugs maar het werkt _/-\o_. Wel jammer is dat je je items kwijtraakt tenzij je je een on-officieele patch hebt gedownload
EDIT:
Ben nog maar net begonnen. maar wil ffies showen waar ik nu ben. Is trouwens goede plek met meteen een een paar mines in de buurt.

Huisje:
Afbeeldingslocatie: http://updo.nl/file/17562363.png

Farm(zaten eerder nog 3 kippen bij maar die zijn ontsnapt :():
Afbeeldingslocatie: http://updo.nl/file/3153d261.png

Uitzicht(uit de hoek waar ik in mijn huisje sta is een ladder naar de top van mijn heuvel waar ik huis heb in gevestigd):
Afbeeldingslocatie: http://updo.nl/file/44f84ea8.png

[ Voor 46% gewijzigd door SideSplitter op 09-08-2010 19:37 . Reden: Nieuwe foto's toevoegen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik las toevallig vanmiddag een artikeltje over deze game (op Firingsquad meen ik), ben het vanavond gaan spelen (heb hem voor €10 meteen aangeschaft) en nu kijk ik op GoT en vind ik dit topic. :)

Ik heb nog lang niet alles goed door, maar ik kan me er al uren mee vermaken. Geniale game, en nogmaals het bewijs dat mooie graphics geen must zijn om een vermakelijke game te produceren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06:14
ik speel dit al een tijdje en vind het echt wel een leuk spel

de survival multiplayer moet nog wel geupdate worden maar als het goed gaat werken word het echt wel een leuk spel voor de afleiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
Yay, online inventory komt eraan :D!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mystic_Jack
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik ben eens op Youtube naar een aantal video's aan het kijken van SeaNanners.

Hij heeft 3 dagen geleden een mooi filmpje gepost waar hij samen met iemand anders in multiplayer het een en ander laten zien. Hij heeft ook eigen filmpjes op zijn eigen kanaal waar hij uitlegt hoe het spel werkt.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=BtvIKHt2Ysw]
YouTube: Kanaal van SeaNanners

'We're losing touch with ourselves in the technological world, and it is increasingly important to take time out.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:11
Doet me heel veel denken aan Dwarf Fortress, maar dan minder geniaal :)
Was geweldig geweest als deze GUI op dat spel was gebouwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superbassie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-07 21:13
Hm, ik heb dit spel net gekocht en ik zag op Youtube dat je, om zo'n hamer te maken, hout nodig hebt. Maar ik sla nu al 10 minuten tegen een boom maar er gebeurt niks...wat doe ik fout? :P

/edit OK, je moet je linkermuisknop dus gewoon ingedrukt houden. :9

[ Voor 16% gewijzigd door superbassie op 06-09-2010 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325725

frickY schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:27:
Doet me heel veel denken aan Dwarf Fortress, maar dan minder geniaal :)
Was geweldig geweest als deze GUI op dat spel was gebouwd.
dat gevoel heb ik nou ook een beetje. Het is net dwarf fortress, maar je ben nu first person een dwarfje...
Btw, om even ontopic te blijven. Die gratis multiplayer, is dat in browser?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12:23

SilencerNL

No remorse

Anoniem: 325725 schreef op maandag 06 september 2010 @ 22:03:
[...]

dat gevoel heb ik nou ook een beetje. Het is net dwarf fortress, maar je ben nu first person een dwarfje...
Btw, om even ontopic te blijven. Die gratis multiplayer, is dat in browser?
Yup! Je hebt de gratis versie "Classic", die is voor singleplayer en multiplayer, beide in de browser. Je speelt dan een soort sandbox game waar je alleen kunt bouwen enzo.

"Alpha" is de versie die nu in ontwikkeling is, en moet je een klein bedrag voor betalen. Dat is de versie die je gewoon op je desktop kunt spelen en waar survival-mode in zit (met vijanden enzo). Multiplayer zit er ook in, maar die is op dit moment nog in pre-alpha status.. buggy dus. Je kan deze versie ook in de browser spelen, maar dan kan je je spel niet opslaan... Herstel, dat kan wel, maar dan moet je ingelogd zijn...

[ Voor 13% gewijzigd door SilencerNL op 07-09-2010 08:52 ]

Don't dream your life, live your dreams!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Heerlijk spelletje, heb hem een week geleden gekocht (daarvoor even wat minder legaal "geprobeert" via TPB) Multiplayer is wel leuk, maar SP blijft toch de meeste lol :D

Mijn zelfgemaakte skin Klik

Soldier van TF2 :P

[ Voor 7% gewijzigd door D4NG3R op 07-09-2010 09:27 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

D4NG3R NL schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 08:55:
Mijn zelfgemaakte skin Klik

Soldier van TF2 :P
Hoe heb jij die helm in je skin gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
SilencerNL schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 09:19:
[...]

Hoe heb jij die helm in je skin gekregen?
Ik ben nu op stage, ik zal vanavond even een kleine tutorial plaatsen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
  • Laatst online: 24-06 14:35
Haha, fantastisch spel, meteen even gekocht. Dank voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Ik had inderdaad niet verwacht dat het spel zooo verslavend was! Gisterenavond weer doorgegaan tot diep in de nacht, terwijl ik vandaag weer vroeg op moest :P Was bezig met een gracht om mijn huisje die gelijk de vijanden verdronk en de drops mijn huis in transporteerde. Toch geweldig dat je dat soort dingen kunt bouwen met een paar simpele blokken :)

Trouwens even een tip! Ik was laatst doodgegaan en kon mijn huisje gewoon niet meer terugvinden. Je spawned altijd op de plek waar je bent begonnen in die wereld. Als je vanaf daar een markering of pad maakt naar je huisje (of je bouwt je huisje gewoon op die plek) zal je altijd je huisje terug kunnen vinden.

[ Voor 30% gewijzigd door SilencerNL op 07-09-2010 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
De OP meldt het overigens niet heel duidelijk, de leukste modi van dit spel is de survival (waar je dus EUR 10 voor neerligt). Het spel heeft een dag/nacht cycle, en waar het donker is kunnen mobs spawnen (zombie's, spinnen, etc.) die niet voor de poes zijn. Je moet dus als de sodemieter hout en kolen verzamelen, zodat je tools en torches kan 'craften' (dit is trouwens uitstekend uitgewerkt), en iets van een huisje (meestal voor de eerste nacht even snel uit een rotswand uithakken; waar je ook de kolen vindt). De torches zet je dan in je huisje (en overigens overal waar het donker is en je niet wilt waar mobs spawnen), zodat je gedurende de nacht niet aangevallen kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
Ik heb momenteel iets in de bergen gegraven waar ik mooi veilig zit, ik zit verbonden met mijn uitkijktoren, waardoor ik mooi het hele "dal" kan zien, en die is trouwens ook weer verbonden met mob-trap. Maar ik begin opnieuw, word gek van al die sneeuw :P

[ Voor 11% gewijzigd door SideSplitter op 08-09-2010 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 24-06 12:48
Ah dit spel is ZO heerlijk. Uren verpesten en heerlijk bezig zijn, doet mij denken aan de goede oude rollercoaster tycoon tijd! Alleen zat daar nog een objective in.

Vanmiddag was ik in mijn cave aan het rond lopen (Ook zo leuk om te doen, cave's ontdekken en exploreren) tot ik het geluid hoorde van een monster. Op dat moment liep ik uit nieuwsgierigheid door, plante een fakkel en stond oog in oog met een monster! Ik ben in tijden niet meer zo erg geschrokken.
Nu ben ik een beetje huiverig om terug de cave in te gaan, je kan hem namelijk alleen met pijl en boog verslaan alleen die heb ik nu nog niet. Misschien moet ik die eens maken.

@SilencerNL Dat heb ik ook een keer gehad :( Ik had echt een awesome huis gebouwd onder een waterval alleen kon hem niet meer vinden na mijn dood.. DAN is het wel jammer dat de wereld maar blijft genereren! :9

[ Voor 14% gewijzigd door t1mmy op 08-09-2010 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
t1mmy schreef op woensdag 08 september 2010 @ 23:08:
Ah dit spel is ZO heerlijk. Uren verpesten en heerlijk bezig zijn, doet mij denken aan de goede oude rollercoaster tycoon tijd! Alleen zat daar nog een objective in.

Vanmiddag was ik in mijn cave aan het rond lopen (Ook zo leuk om te doen, cave's ontdekken en exploreren) tot ik het geluid hoorde van een monster. Op dat moment liep ik uit nieuwsgierigheid door, plante een fakkel en stond oog in oog met een monster! Ik ben in tijden niet meer zo erg geschrokken.
Nu ben ik een beetje huiverig om terug de cave in te gaan, je kan hem namelijk alleen met pijl en boog verslaan alleen die heb ik nu nog niet. Misschien moet ik die eens maken.

@SilencerNL Dat heb ik ook een keer gehad :( Ik had echt een awesome huis gebouwd onder een waterval alleen kon hem niet meer vinden na mijn dood.. DAN is het wel jammer dat de wereld maar blijft genereren! :9
Landmarks neerzetten vanaf je spawning point helpt. :)

Ik had laatst dat m'n game gewoon crashte. Heel jammer want ik had alleen een hele oude backup van die wereld, terwijl ik al veel gebouwd en verzameld had.
Ik dus een nieuwe game starten in hetzelfde slot en een beetje rondlopen om een geschikte woonplaats te vinden. Zie ik een stuk bijna zwevende rots met een waterval en een meertje die wel erg leken op die uit mn vorige game. Het zal toch niet? ..... Zie ik ineens fakkels bovenop een heuvel.
Was ik dus gewoon in mn oude game gespawnt, op een hele andere plek. Alleen bij stom toeval kom ik m'n eigen fakkels tegen die ik tijdens een explore-moment ergens had neergeplant. :D

Al m'n creaties en items waren er gelukkig nog. Alleen m'n inventory was leeg.
Nu maak ik dus vaker backups. :)

• IffyIffy
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-09-2021
Leuk om te zien dat ook GoT op Minecraft actief is! Ik speel het nu zelf al meer dan een jaar (ik herinner mij nog de tijd zonder kleurtjes, hihi) en zit inmiddels ook aan het hoofd van de officiële Minecraft wiki en modereer ook nog eens het officiële IRC kanaal. Het is inderdaad een heerlijk spel en vooral Lego fans kunnen hier zich helemaal op uitleven, evenals vrijwel iedereen die dol is op bouwen. Daarnaast is Minecraft ook nog eens helemaal Turing, je kan met Redstone flink wat technisch spul in elkaar zetten.

enne, wil niet alteveel boasten, maarre, die skin van Notch?

Ja, die heb ik dus gemaakt, juli 2009 :)

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-03 20:38
Heb zelf het spel gister aangeschaft. Wat een verslavend spelletje is dit zeg! Als je eenmaal begint dan komt er geen einde aan. Je kan je hele fantasie erop los laten. _/-\o_
Dit spel toont nog maar eens aan dat een goed doordachte spel en gameplay meestal belangrijker is dan de graphics eromheen. Vanavond maar weer verder uitproberen! >:)

• SideSplitter
Iemand al "Him" gezien?

• D4NG3R
"Him" (Herobrine) is nep, maar Notch heeft wel aangekondigt dat hij het misschien in een van de volgende "Secret Friday Updates" zou stoppen

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 11:24
Wat grappig zeg, snel maar eens proberen :)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• SideSplitter
D4NG3R NL schreef op donderdag 09 september 2010 @ 17:13:
[...]

"Him" (Herobrine) is nep, maar Notch heeft wel aangekondigt dat hij het misschien in een van de volgende "Secret Friday Updates" zou stoppen
tsja,dat is onderhand duidelijk, maar ik begin toch telkens te twijfelen... Iemand trouwens al van het Nederlands minecraft-forum gehoord?
EDIT:
Ik heb maar eens een video gemaakt van mijn huisje, dat ding wat bovenop de berg staat ís het huisje, dat daaronder is(wat ik noem) "de inloopkamer". verder zie je mijn kamer van glas die uitkijkt op de bergen, mijn farm, en waterput.
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=iQkn0Bwlhas]

[ Voor 39% gewijzigd door SideSplitter op 09-09-2010 19:44 ]

• Zamorano
  • Niet online
Gaaf!

Ik neem me wel steeds voor om iets moois (en groots) te bouwen, maar ik vind grotten verkennen veel te leuk. Spelunking FTW! :)

• SideSplitter
Zamorano schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:47:
Gaaf!

Ik neem me wel steeds voor om iets moois (en groots) te bouwen, maar ik vind grotten verkennen veel te leuk. Spelunking FTW! :)
Ik ben daar niet zo goed in, dus ik maak steeds grotere dingen :P. op vorige map had ik zelfs een hele berg in beslag genomen, alleen sneeuw irriteerde me nogal, dus ben ik overnieuw begonnen op nieuwe map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
  • Laatst online: 08-05 09:18
Speel dit spel ook sinds een week ofzo en ben er totaal verslaafd aan.
Heel bijzonder hoe zo iets "simpels" zo waanzinnig leuk kan zijn :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• natasdiamon
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 28-04-2021
Ik zie filmpjes met achtbanen, deuren en andere meuk, maar is dat ook beschikbaar voor de Free versie? en hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Nee, volgens mij kan je in de free version niet craften.

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorbo
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 02-07 21:48

Sorbo

Uw hulp in huis!

natasdiamon schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:58:
Ik zie filmpjes met achtbanen, deuren en andere meuk, maar is dat ook beschikbaar voor de Free versie? en hoe?
Dat is er helaas niet, maar als je de mogelijkheid hebt: Koop m. De alpha versie verschilt heel erg van de classic versie. Elk blok dat je wil gebruiken moet je eerst zelf verzameld hebben door bijvoorbeeld eigengemaakte pickaxes, bijlen, en scheppen te gebruiken. Er zit uitdaging in, en dat zorgt er (zeker bij mij) voor dat je je veel langer kunt vermaken met de game.

Waar ik het in Classic na een paar uurtjes wel gezien had, ben ik nu al tientallen uren in Alpha bezig, en heb ik nog steeds niet wat ik allemaal in classic had. Het minen is echt leuk, farmen heb ik me nog niet aan gewaagd, craften is (met de craftguide op minecraftwiki) erg simpel maar geinig en het verkennen van de wereld kun je een flink aantal dagen mee bezig houden voor je er achter komt dat die eindeloos doorloopt...

Iemand nog tips op het gebied van Mining trouwens? Ik ben vooral op zoek naar diamant, maar kan het niet echt vinden. Weet nu wel dat je in de onderste 7 tiles de meeste kans maakt op Redstone, maar daar heb ik nu genoeg van :+ Vorige keer in 1 "expeditie" ( :') ) (6 iron pickaxes) ruim 150 redstone dust mee naar boven genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Maak een stuk of 20 ladders (Met 20 ladders kan je 40 blokjes klimmen) en graaf je weg naar beneden, en elke 2 blokjes plaats je een ladder. Zo dus:

|
=
|
=
|
Ect ect

Waarbij de | een ladder voorstelt, en de = een leeg blok.
De lege plekken kan je mooi opvullen met fakkels (Dat is wat teminste doe).

Gewoon recht naar beneden gaan totdat je bij de Bedrock komt (Waar je niet doorheen kunt) dan ga je een stuk of 7/8 layers terug omhoog en begin je daar links/rechts ect te graven

Dikke kans op diamanten tools :)

[ Voor 38% gewijzigd door D4NG3R op 10-09-2010 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Graven jullie altijd recht naar beneden of "schuin naar voren" ?
Ik doe het laatste maar dat duurt vrij lang , weg terug is wel een eitje :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Lees even wat ik hierboven zij ;) is de makkelijkste manier om snel naar beneden te komen, en heelhuids zonder moeite weer terug naar boven.

Wat ook kan:
Recht naar beneden graven, en dan trapgewijs naar boven toe totdat je boven bent (Doe dit wel in tegengestelde richting van de zee.. Heb het zelf ook een keer gedaan en toen kwam ik midden in de zee terecht xD mn halve mijn ondergespoeld :F. Alle fakkels E.D weg :'(

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 10-09-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
hehe, gelezen :)

Maar ff hout gaan halen vanavond , heb nooit ladders mee tbh
Let altijd wel op als ik in een grot terecht kom of ik dan snel weg kan komen.

Al een paar keer gebeurd dat ik me de pleuris schrik van een zombie en dan niet omhoog kan komen , hehe

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-07 14:44

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Ik lees dit topic nu voor de 3de keer en ik kan me gewoon niet voorstellen dat zo'n doelloos spel leuk kan zijn. Al lezende krijg ik helemaal zo'n gevoel van "je had erbij moeten zijn om het leuk te vinden". Kijkend naar jullie reacties zijn jullie allemaal toch echt enthausiast. Ik denk dat ik het gewoon moet proberen dus vanavond maar eens downloaden die free version. Hopelijk staat hier morgen een enthausiaste reactie van mij... :)

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
De free version bouwt bij mij erg weinig enthousiasme. Mogenlijk haal je net als mij een wat minder legale versie binnen om te proberen :X maar daar mogen we je niet mee helpen..

Heb hem zelf onderanderen al gekocht voordat iemand helemaal flipt dat ik iets illegaals doe.

[ Voor 3% gewijzigd door D4NG3R op 10-09-2010 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik kon het mij ook absoluut niet voorstellen :)
Zag die "pixels" en alles in blokvorm en dacht dat het een kiddie game was ofzo.
Zag er toch steeds meer van verschijnen op Youtube en ben toen eigenlijk alle filmpjes zelf gaan kijken en werd nieuwsgierig maar nog niet gekocht maar me weer ff op WoW gestort :)

Vorige week toch maar gekocht , want laten we wel wezen 9 Euro is spotgoedkoop, en sinsdien ben ik totaal verkocht.
Het gaat hier puur om de gameplay en het feit dat je alles zelf moet maken vind ik waanzinning.
Gek genoeg is crafting in deze game leuk :)
Plus ik vind het graven en dan grotten verkennen enorm "spannend"

Eigenlijk is het niet goed uit te leggen waarom deze game me zo interessert.
Ter info : ik neem dus vanmiddag vrij om lekker te "spulonken" :)

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dionisio
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-03 20:38
FloydRaalte schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:54:
Ik lees dit topic nu voor de 3de keer en ik kan me gewoon niet voorstellen dat zo'n doelloos spel leuk kan zijn. Al lezende krijg ik helemaal zo'n gevoel van "je had erbij moeten zijn om het leuk te vinden". Kijkend naar jullie reacties zijn jullie allemaal toch echt enthausiast. Ik denk dat ik het gewoon moet proberen dus vanavond maar eens downloaden die free version. Hopelijk staat hier morgen een enthausiaste reactie van mij... :)
Zelf had ik dezelfde gedachten als jou toen ik het spel voor het eerst zag, maar na wat uitproberen heb ik het spel steeds leuker bevonden. Ik zou zeker als ik jou was eerst even de online free version (uitgeklede versie) uitproberen. Denk dat dit spel vooral leuk is voor de mensen die van creatief bouwen houden en veel op onderzoek of avontuur willen gaan. De wereld is oneindig groot en je kan bouwen zo groot als je maar wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FloydRaalte
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 01-07 14:44

FloydRaalte

Professioneel Pierewaaier

Nu ben ik echt razend benieuwd.... :S

Hierboven is een flimpje geplaatst door gm1999. Ik vindt het wel heel schokkerig overkomen. Is dat normaal of heeft dat te maken mijn de PC specs van de desbetreffende player? Of is de wereld op een gegeven moment te groot? (daar had ik voor bij anno1404 zoveel last van, hoe meer je bouwt hoe slomer het spel)

If you can't take the heat, don't tickle the dragon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
FloydRaalte schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:49:

Hierboven is een flimpje geplaatst door gm1999. Ik vindt het wel heel schokkerig overkomen. Is dat normaal of heeft dat te maken mijn de PC specs van de desbetreffende player? Of is de wereld op een gegeven moment te groot? (daar had ik voor bij anno1404 zoveel last van, hoe meer je bouwt hoe slomer het spel)
Zelfs op mijn oude PC speel ik het rustig op 35FPS, met mijn nieuwe (Athlon II X3 435, 4GB ram en een HD5770) trek ik hem over de 200FPS heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iusedto
Ik heb geen last van schokken maar heb goeie PC, alleen het opstarten van een nieuw eiland duurt even maar dat is logish.

Ben zelf gisteren overnieuw begoonen en starte nu midden op een eilandje tegenover het "main " land.
Ben daar gebleven en bevalt zeer goed, ga eerst wel stockpilen en daarna evt een tunnel graven naar main land

FUMES et CARNES

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

D4NG3R NL schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:51:
[...]

Zelfs op mijn oude PC speel ik het rustig op 35FPS, met mijn nieuwe (Athlon II X3 435, 4GB ram en een HD5770) trek ik hem over de 200FPS heen.
Ik heb limitFPS aanstaan. Gewoon stabiel altijd 60 frames per seconden. Hoeft de pc ook niet zo hard te werken, en heb ik geen last van screen tearing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
FloydRaalte schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:49:

Dit heeft te maken met Fraps die nogal lagt, en ik runde ook zware proggrama's op de achtergrond :P, maar het lagt over het algemeen (bijna) niet, tenzij er een nieuw stuk wereld bij komt. maar dat is maar ±5 seconden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Simcon
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 01-07 16:47
Ik heb dit spel ook aangeschaft van de week en wat is dit verslavend zeg.

Na het zien van filmpjes was ik 1st wat sceptisch, maar als je er eenmaal inzit hou je niet meer op.
De random world generator is echt geweldig, mogen dan wel allemaal simpele blokjes zijn maar er worden echt prachtige terreinen gegenereerd.

Heerlijk beetje bouwen, hakken en grotten verkennen. Ik voel me echt weer een klein kind met legoblokjes in dit spel.

De 1ste keer in het spel dacht ik eens te kijken hoever ik vooruit kon komen, ik in een bootje gestapt maar na zon 45min hield ik het maar voor geweten, echt prachtig er komt geen einde aan het terrein.
Las ik later dus op minecraft forum dat de wereld iets van 8x groter dan aarde kan zijn, wat erop neer schijnt te komen dat je 6 jaar lang vooruit kan lopen voordat je aan het einde komt :o .

Heb nu aardig wat redstone ore verzameld, vanavond eens spelen met wat schakellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184982

hmm, leek me zeer boeiend en heeft wel wat weg van Haven & Hearth. Helaas kan je alleen met paypal betalen, en dat gaat em niet worden. Of er zou iemand even moeten helpen :$.

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 184982 op 10-09-2010 17:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Wat heeft iedereen toch tegen Paypal? Pp heeft een hele mooie optie, namelijk de mogelijkheid om geld niet rechtstreeks van je rekening af te laten halen als je een betaling doet. Je moet dan eerst van te voren geld overmaken vanaf je eigen rekening. Soort van prepaid dus! Eenvoudig, simpel, wat wil je nog meer.

Pp accountje is zo gemaakt, je hebt geen creditcard meer nodig, kan geen reden verzinnen om het niet te doen.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 184982

EvaluationCopy schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 17:58:
Wat heeft iedereen toch tegen Paypal? Pp heeft een hele mooie optie, namelijk de mogelijkheid om geld niet rechtstreeks van je rekening af te laten halen als je een betaling doet. Je moet dan eerst van te voren geld overmaken vanaf je eigen rekening. Soort van prepaid dus! Eenvoudig, simpel, wat wil je nog meer.

Pp accountje is zo gemaakt, je hebt geen creditcard meer nodig, kan geen reden verzinnen om het niet te doen.
heb Ideal en dat vind ik zat ;p, dat is mijn rede. Heb verder niks tegen paypal hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cocoia
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 22-11-2024
Ik heb echt enorm veel lol met dit spel. Hopelijk volgende week echt werkende server-side health, zodat je mobs kan bevechten en een 'volle' ervaring hebt... :)

• EvaluationCopy
Ik ben vanavond begonnen... en ja hoor, helemaal verslaafd!! In tijden niet zo'n lollige gameplay gezien. Ben uren bezig geweest met huisje bouwen, verkennen, grotten graven, craften uitproberen... Na 30 minuten zie je de koddige graphics niet meer en kun je soms echt schrikken. Ik speel op 'normal' maar die dag/nacht cyclus bezorgt me echt de kriebels soms. Net weer iets te gretig verder aan het graven ('alleen die kool nog en dan terug'), boven komen, pikkedonker en dan je huisje niet kunnen vinden.

Ik heb nou wel volop kool dus laat overal maar fakkels achter als spoor. Zo te zien branden die eeuwig. Zo hang ik ook fakkels bij cave-ingangen die ik nog moet doen, maakt het toch wat makkelijker. Echt toffe dingen bouwen heb ik nog niet gedaan, eerst maar eens een shitload rotzooi verzamelen. Gebruik de kasten nu ook wel, ben al een keer dood gegaan met m'n eerste goede spullen (gouden zwaard etc), kon ik die cave niet meer terugvinden ;( Helemaal opnieuw moeten beginnen. Maar al veel geleerd en dan heb je al snel weer prima spullen.

Met stenen tools kom je vlot het eerste uurtje door.

Vraag me niet waarom ik dit zo boeiend is maar feit is dat het zo is en dat ik me sinds tijden niet meer zo vermaakt heb met een spel. Nou maar wachten op de MMO Minecraft Online 8)

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
Speel dit ook al een tijdje, misschien leuk om een Tweakers servertje in de lucht te krijgen. Zal eens kijken of dit makkelijk te doen is.

• Catmandos
EvaluationCopy schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 01:51:
...

Ik heb nou wel volop kool dus laat overal maar fakkels achter als spoor. Zo te zien branden die eeuwig. Zo hang ik ook fakkels bij cave-ingangen die ik nog moet doen, maakt het toch wat makkelijker. Echt toffe dingen bouwen heb ik nog niet gedaan, eerst maar eens een shitload rotzooi verzamelen. Gebruik de kasten nu ook wel, ben al een keer dood gegaan met m'n eerste goede spullen (gouden zwaard etc), kon ik die cave niet meer terugvinden ;( Helemaal opnieuw moeten beginnen. Maar al veel geleerd en dan heb je al snel weer prima spullen.

...
een gouden zwaard is niks waard hoor want die zijn net zo sterk als hout

je moet echt geen diamanten zwaard of iets van diamanten verliezen dat is echt zonde

• SideSplitter
Ik ben bezig met minen, zit 7 boven de badrock, graaf volgens het blok-leegte-blok-blok-leegte principe, resultaat: na 2 rijen een cave waar je 80 redstone, 30 iron. 4 gold, en 4 diamond vind xD
Trouwens, Heeft iemand de secret friday update al gemerkt? Vooral MP is een stuk leuker, nu zijn er namelijk ook mobs. alleen ze kunnen nog niet dood met zwaard ofzo, alleen door ze in het vuur te duwen.

[ Voor 34% gewijzigd door SideSplitter op 12-09-2010 07:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
Ja er is nu een kompas! Alleen vraag ik me af waar hij nou heen wijst.. Je spawn point of echt naar het noorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
-Mike- schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:57:
Speel dit ook al een tijdje, misschien leuk om een Tweakers servertje in de lucht te krijgen. Zal eens kijken of dit makkelijk te doen is.
Het is niet heel lastig, maar trekt wel erg veel bandbreedte weg.. Zo rond de 0.1Mb-up per persoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
gm1999 schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 19:43:
Ik ben bezig met minen, zit 7 boven de badrock, graaf volgens het blok-leegte-blok-blok-leegte principe, resultaat: na 2 rijen een cave waar je 80 redstone, 30 iron. 4 gold, en 4 diamond vind xD
Trouwens, Heeft iemand de secret friday update al gemerkt? Vooral MP is een stuk leuker, nu zijn er namelijk ook mobs. alleen ze kunnen nog niet dood met zwaard ofzo, alleen door ze in het vuur te duwen.
Werkt inderdaad goed, maar je moet wel verrekte voorzichtig zijn ivm lavastromen, stond gisteren in de hens, echt niet fijn. Gelukkig had ik een hoop biefstuk op zak :P Lava is gelukkig redelijk in te dammen, het stroomt niet snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gammro
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 26-06 16:10
t1mmy schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:04:
Ja er is nu een kompas! Alleen vraag ik me af waar hij nou heen wijst.. Je spawn point of echt naar het noorden?

Waar zie jij een kompas dan? ik zie niks in mn HUD :S

Edit: Ahh, blijkbaar is t dus een item :)

[ Voor 8% gewijzigd door Gammro op 12-09-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Mike-
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11-2024
D4NG3R NL schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:09:
[...]

Het is niet heel lastig, maar trekt wel erg veel bandbreedte weg.. Zo rond de 0.1Mb-up per persoon
Ja merkte het al, dat gaat mijn verbinding niet trekken. Waar hangen jullie meestal rond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
t1mmy schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:04:
Naar de spawn toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63800

okokok ik ben om

nu aangeschaft en proberen maar d-;

Ok eerste help

hoe craft ik een pickaxe ofzo
en fakkels

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 63800 op 12-09-2010 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
@Semmy
Now this is a game called "Minecraft", that is a sheep
:9

Zeer goede tutorial video van hoe je het beste kan beginnen ;) eerste paar dagen in het spel ben je eignelijk alleen maar bezig met het bouwen van een basis en het verkrijgen van kolen.

[ Voor 70% gewijzigd door D4NG3R op 12-09-2010 15:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SideSplitter
Anoniem: 63800 schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:59:
okokok ik ben om

nu aangeschaft en proberen maar d-;

Ok eerste help

hoe craft ik een pickaxe ofzo
en fakkels
Kijk hier eens: http://minecraftforum.nl/index.php/topic,3.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iBasch
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 12:54
Ok, heb maar even een paypal account aangemaakt. Als ik probeer te betalen moet ik een credit card aan het account hangen, gaat dus niet lukken. Betekent dit dat ik moet wachten tot ik mijn bankrekening kan verifiëren? (tot paypal die twee overschrijvingen van een paar cent op mijn rekening stort zeg maar). Of kan ik nu al geld op mijn account zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgreehder
Anoniem: 63800 schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:35:
[...]
deze is wel heeeel erg fijn inderdaad
Nog een, mijn persoonlijke favoriet:

http://minecraftwiki.net/wiki/Crafting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarten12100
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15-06-2024
OMFG!
Er is een forum over een spel van 4 mb!
Heb het altijd een leuk spel gevonden maar ik kwam nooit echt verder dan graven tot je in een zombie grot zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• typhoon1988
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 20:18
Lijkt wel een leuk spel moet ik ook maar eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is er iemand die hem kan en wil hosten voor een multiplayer?

Ik heb momenteel door de aanschaf van een nieuw huis even niet de financiën om het te onderhouden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
Yes inderdaad!

HEEL misschien kan ik hier een minecraft server gaan hosten. Moet alleen even kijken hoe, wat en wanneer. En of iemand een leuke mod weet zodat je makkelijk dingen kan spawnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
t1mmy, houd het dan bij een Vanilla server (Zonder mods) geen custom map, gewoon randomly generated.

Das IMHO (En velen anderen) het leukste.

Enige mod/patch die ik wel zou toevoegen is de Furnace Fix (Weet de link zo niet, post ik morgen denk ik) welke ervoor zorgt dat je online Furnaces kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
Ik had al vaagjes van het spel gehoord, maar nu ook maar geprobeerd (gelijk gekocht). Na even volgen van de filmpjes van 'X' kwam ik al snel achter de bedoeling - en achter de verslavingsfactor...

En inderdaad, http://minecraftwiki.net/wiki/Crafting is een must-link!

Ik heb nu een Soort cavern, met een trap naar buiten (met steps, dus niet springen ;) ) en een dikke courtyard, nu met veel dieren (hoe die daar komen, geen idee). Er staat in de courtyard een werkplaats met furnace, opslag en workbench.

Ben net wel doodgegaan door van mijn muur af te vallen, allerlei tools & mats kwijt.

Maar ik denk dat ik deze opsla en weggooi, om daarna met een mooie map serieus aan de slag te gaan xD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
^ Klopt, het allereerste wat ik van Minecraft zag was van hem (Die tutorial een paar posts hierboven van mij) en daarna begon ik met het kijken van die X episodes. Al snel hierna haalde ik een wat minder legale versie binnen. En dit beviel me RUIM voldoende, en met name omdat ik graag de SMP (Survival Multiplayer) wou spelen, heb ik het spel maar gekocht ;) .

offtopic:
(Als een illegaal spel me niet bevalt verwijder ik deze ook per direct, en speel ik deze niet uit of wat dan ook. Ik download alleen om te proberen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Topicstarter
D4NG3R NL schreef op maandag 13 september 2010 @ 08:15:
^ Klopt, het allereerste wat ik van Minecraft zag was van hem (Die tutorial een paar posts hierboven van mij) en daarna begon ik met het kijken van die X episodes. Al snel hierna haalde ik een wat minder legale versie binnen. En dit beviel me RUIM voldoende, en met name omdat ik graag de SMP (Survival Multiplayer) wou spelen, heb ik het spel maar gekocht ;) .

offtopic:
(Als een illegaal spel me niet bevalt verwijder ik deze ook per direct, en speel ik deze niet uit of wat dan ook. Ik download alleen om te proberen)
offtopic:
Er staat een grammaticafoutje in je ondertitel

Is er al een dedicated server voor GoTters? Ik kan wel een TeamSpeak + Server draaien als ik er wat tijd in steek, heb 100/100 liggen thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Larrs schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:04:
Ik ben eens op Youtube naar een aantal video's aan het kijken van SeaNanners.

Hij heeft 3 dagen geleden een mooi filmpje gepost waar hij samen met iemand anders in multiplayer het een en ander laten zien. Hij heeft ook eigen filmpjes op zijn eigen kanaal waar hij uitlegt hoe het spel werkt.

[video]
YouTube: Kanaal van SeaNanners
LOL.. ik moet het ook eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Technicality schreef op maandag 13 september 2010 @ 09:42:
[...]

offtopic:

Is er al een dedicated server voor GoTters? Ik kan wel een TeamSpeak + Server draaien als ik er wat tijd in steek, heb 100/100 liggen thuis :)
offtopic:
Weet ik, You're. Maar dit paste niet :P

Het zou wel prettig zijn als GoT een eigen server krijgt, vanmiddag (ben momenteel op stage) kan ik wel even alle links geven voor een mooie server. Als je het mij vraagt kun je het beste gewoon een Vanilla (Unmodded) server doen, met extra 3rd party patches (Om een aantal glitches ongedaan te maken, en om een aantal SP mogenlijkheden in de MP te krijgen)

Edit: Ben je ook van plan om deze server 24/7 te laten draaien? Of alleen overdag (Zegwat 8:00 - 22:00).
Edit2: Toch eventjes tijd gevonden ;)

Als je deze dedi serverscript(s) gebruikt:
http://minecraftwiki.net/wiki/WoM

In combo met een random generated map van Omen:
http://minecraftwiki.net/wiki/Omen

Heb je over het algemeen een zeer mooie server.

[ Voor 19% gewijzigd door D4NG3R op 13-09-2010 10:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ben wel heel benieuwd naar de multiplayer, hoop dat het wat wordt met die server, hou me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

Zeker, lijkt me ook erg leuk om me bezig te gaan houden met multiplayer! Wellicht ten overvloede, maar laten we dan wel afspreken met elkaar dat we het vriendelijk houden, en niet elkaars bouwwerken gaan slopen of spullen gaan jatten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
SilencerNL schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:35:
Zeker, lijkt me ook erg leuk om me bezig te gaan houden met multiplayer! Wellicht ten overvloede, maar laten we dan wel afspreken met elkaar dat we het vriendelijk houden, en niet elkaars bouwwerken gaan slopen of spullen gaan jatten...
Griefing :D :) :/ :| :') :-( ;( :'(

Kom je terug in een server waar je vaak(er) bent, kom je terug. Blijkt je gehele (grotendeels houten :@) huis volgestopt met lava te zijn...

Gelukkig hebben ze in die server tegenwoordig ranks, en als iemand die respected is ook maar 1x griefed met lava word hij/zij banned.

En mensen zonder Respected of hogere status, worden direct kicked als de server merkt dat ze op de een of andere manier glitched een bucket (met lava/water) krijgen, want normaal kunnen ze deze niet krijgen/maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
SilencerNL schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:35:
Misschien hoort dat wel bij de charme van het spel, iemand z'n zandkasteel van onder ondermijnen met TNT enzo })

Ik zal me inhouden, beloofd :P

Ik weet uberhaupt niet wat er allemaal kan in multiplayer, is dat net zo vrij en open als in singleplayer? Of zijn je eigen geplaatste blocks 'beschermd' tegen aanpassingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
EvaluationCopy schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:41:
[...]

Misschien hoort dat wel bij de charme van het spel, iemand z'n zandkasteel van onder ondermijnen met TNT enzo })

Ik zal me inhouden, beloofd :P

Ik weet uberhaupt niet wat er allemaal kan in multiplayer, is dat net zo vrij en open als in singleplayer? Of zijn je eigen geplaatste blocks 'beschermd' tegen aanpassingen.
TNT werkt niet, je kan niet dood. Chests werken niet, je inventory word niet bewaard als je weggaat.*
Mobs kunnen niet dood, de enige mobs die er zijn zijn Varkentjes en Kippen.

Eigengeplaatst spul kan je zo weghakken, maar eerlijkgezegt zie ik verdomde weinig griefing. Maar dit komt omdat ik goed bevriend ben met Admins op de servers waar ik speel :D .

* Ah, de update van vrijdag heeft dit gefixed. Alhoewel ik alsnog Persister blijf gebruiken :') / Zombies en Skeletons zijn toegevoegd :D

[ Voor 18% gewijzigd door D4NG3R op 13-09-2010 10:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

D4NG3R NL schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:40:
[...]

Gelukkig hebben ze in die server tegenwoordig ranks, en als iemand die respected is ook maar 1x griefed met lava word hij/zij banned.

En mensen zonder Respected of hogere status, worden direct kicked als de server merkt dat ze op de een of andere manier glitched een bucket (met lava/water) krijgen, want normaal kunnen ze deze niet krijgen/maken.
Klinkt goed... Ik kan me niet voorstellen dat GoTters elkaar zullen griefen (misschien ben ik nu te goed van vertrouwen?), maar om onze bouwwerken tegen eventuele buitenstaanders te beschermen, is dit wel een goede oplossing!

Over bouwwerken gesproken. Als we straks een server hebben, lijkt het me ook ontzettend leuk om op een afgesproken locatie op de server een gezamenlijk bouwwerk te starten!

*SilencerNL krijgt er steeds meer zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
SilencerNL schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:49:
[...]

Klinkt goed... Ik kan me niet voorstellen dat GoTters elkaar zullen griefen (misschien ben ik nu te goed van vertrouwen?), maar om onze bouwwerken tegen eventuele buitenstaanders te beschermen, is dit wel een goede oplossing!

Over bouwwerken gesproken. Als we straks een server hebben, lijkt het me ook ontzettend leuk om op een afgesproken locatie op de server een gezamenlijk bouwwerk te starten!

*SilencerNL krijgt er steeds meer zin in :)
Tweakers HQ nabouwen in minecraft 8)7
Een stad bouwen met 10+ man, TweakTown 8)7
Het GoT - Gathering logo nabouwen, maar dan Gigantisch 8)7

Edit: Vanmiddag ga ik beginnen aan een nieuwe TS voor dit topic, even contact opzoeken met de TS though :') . Deze is wat verouderd/simpel/klein.

[ Voor 9% gewijzigd door D4NG3R op 13-09-2010 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilencerNL

SilencerNL

No remorse

D4NG3R NL schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:52:
[...]

Tweakers HQ nabouwen in minecraft 8)7
Een stad bouwen met 10+ man, TweakTown 8)7
Het GoT - Gathering logo nabouwen, maar dan Gigantisch 8)7
precies O+ De mogelijkheden zijn eindeloos _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Gezamenlijk een bouwwerk starten lijkt me ook wel leuk.
Al is om te beginnen een stadje, met ieder een eigen gebouw misschien practischer. :)

Heb nog geen ervaring met MP Minecraft, maar een GoT server lijkt me een leuke aanleiding het eens te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170345

Net even gespeeld. Best verslavend. Net Lego.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Heb even een paar mooie suggesties gemaakt op het Minecraft forum :D

http://www.minecraftforum...&t=35698&p=611228#p611228

Edit: Als jullie hier suggesties maken, zet ik deze graag bij mijn startpost in daar :)

[ Voor 24% gewijzigd door D4NG3R op 13-09-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t1mmy
Technicality schreef op maandag 13 september 2010 @ 09:42:
[...]

offtopic:

Als jij 100/100 hebt stel ik voor om een minecraft server bij jou te runnen! Het trekt ongeveer 0.1mb per speler en is volgems mij (voor zover ik weet) niet echt server intensief.
Zou dit een mogelijkheid zijn? Het lijkt mij namelijk ook enorm leuk om met z'n alle wat dingen te bouwen enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Minecraft is IDD nogal bandwith intensive, tussen de 0.05 en 0.1MB per persoon (MB ja, niet Mb) om deze reden is het voor de meesten met een basic ADSL verbinding onmogenlijk om fatsoenlijk te hosten.

Gelukkig is het niet echt intensief op ping tijden, want erg vaak zit ik toch met een ping van 200 zonder echt te laggen. (Pings zijn zo hoog omdat er zoveel bandbreedte word verbruikt.)

Edit: Heb ergens op het forum gelezen dat Notch (De maker) nog voordat MC in beta ging de bandwidth terug te brengen naar <0.01MB (Oftewel ~80KB/s)

[ Voor 16% gewijzigd door D4NG3R op 13-09-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Catmandos
Het lijkt mij idd ook heel erg vet om met andere nederlanders (&belgen) multiplayer te doen

ik ben er dan zeker ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marijn181188 schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:17:
Het lijkt mij idd ook heel erg vet om met andere nederlanders (&belgen) multiplayer te doen

ik ben er dan zeker ook
same here.
Ik zal wel niet superactief zijn maar zeker een domeintje voor mezelf claimen d-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13:11
Ben er ook maar eens aan begonnen. Heel vreemd: het ziet er niet uit en er gebeurt verdomde weinig maar je blijft toch spelen. Ik merk wel dat ik het lastig vind om me te oriënteren, zeker als ik diep aan het graven ben.

Heeft er iemand nog handige tips voor een beginner?

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
Ik kan vanmiddag even een test doen met 6 - 8 personen, (Ik weet nog niet OF ik dit ook ga doen) om even alle dedicated server tools te testen, momenteel heb ik nog niet veel bandbreedte up (20/4 lijn) maar 6 - 8 personen moet te doen zijn.

Als glasvezel hier nou eens zou worden gelegd zou ik al een 50/50 (of hoger) verbinding hebben :/
posttoast schreef op maandag 13 september 2010 @ 14:47:
Ben er ook maar eens aan begonnen. Heel vreemd: het ziet er niet uit en er gebeurt verdomde weinig maar je blijft toch spelen.
Gameplay > Graphics
Daar houd ik het teminste bij, ik heb nog de grootste lol met spellen als Duke Nukem 3D, Doom of AoE2 ondanks dat deze spellen grafisch absoluut niet opwegen tegen hedendaagse games.
Ik merk wel dat ik het lastig vind om me te oriënteren, zeker als ik diep aan het graven ben.
Gebruik je wel fakkels?
Heeft er iemand nog handige tips voor een beginner?
Kijk een rommeltje van deze gast zijn afleveringen :)

[ Voor 63% gewijzigd door D4NG3R op 13-09-2010 14:58 ]

Pagina: 1 2 ... 57 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Om in de lijst in de TS opgenomen te worden, stuur een <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/send_privatemessage/310759">DM</a> aan D4NG3R NL. Dit gaat om de vaste spelers!
---
Bouwrechten kan men niet meer ingame aanvragen, dat gaat allemaal via de website <a href=http://beta.tweakcraft.net/rights target="_blank">beta.tweakcraft.net</a> ---