Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Bomin
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 20-07 15:20

Bomin

inert

Merk hier ook steeds meer kuren, of het nou aan een app ligt, Froyo, of de Nexus One zelf daar ben ik nog niet over uit. Bovenstaande over het weigerende scherm komt regelmatig bij mij voor, maar ook de variant dat het scherm wel oplicht maar dat ik niet kan unlocken omdat het niet reageert. Dit is ook wel eens gebeurd toen ik een inkomend telefoontje op wilde nemen, niet aangenaam.. Het lijkt vaker te gebeuren als ik WiFi aan heb en op een plek zit met een beschikbaar netwerk, maar die hij niet echt lekker te pakken kan krijgen oid.

Verder inderdaad ook soms een dag dat hij 2 uur nadat ie uit de lader komt vrij warm is en al 30% batterij kwijt, na een reset is dat opgelost maar je moet het maar net op tijd ontdekken.

Weet niet echt hoe ik deze problemen kan troubleshooten voordat ik HTC er lastig mee ga vallen en dat het een app blijkt te zijn of zo.

• kjs021
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19-08 18:54
Heb mijn N1 vandaag ingeleverd bij Vodafone ter reparatie.
Het kwam de laatste tijd met grote regelmaat voor dat de sd kaart contact verloor met de telefoon waardoor de muziek stopte en de telefoon niet meer kon worden afgesloten. Daarbij komt dus ook het probleem dat hier wordt aangegeven, zwart scherm. Smsjes/berichten komen gewoon door maar het scherm blijft op zwart.
Wanneer de telefoon na een eeuwigheid van 1.5 week weer terug is kan ik wellicht meer info geven over hoe het op te lossen.

• De Dona
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 08-08 11:47

De Dona

Wie anders?

Je had beter HTC kunnen bellen. Dan komen ze het toestel zelfs ophalen, en ben je 'm maximaal 5 werkdagen kwijt. ;)

Als ik geld genoeg had, dan zou ik... ach, daar hoef ik niet eens over na te denken!

• Sorted
  • Registratie: juni 2007
  • Laatst online: 14-05 20:04
Ik heb het weekend mijn N1 verstuurd naar HTC in Milton Keynes (U.K.). HTC NL kon het probleem niet oplossen omdat het een U.S. unbranded versie betrof. Aangkocht via Google website.

Na aanhoudende problemen met de powerbutton (niet kunnen uitzetten/standby mode zetten) heeft de button het nu compleet begeven. Kon hem alleen aanzetten met de powercable erin en de battery er 6x in en weer uit halen. Waarschijnlijk wordt het geen reparatie maar een replacement...

Erg tevreden met de N1 maar nu afwachten wat het wordt (nu weer mijn trouwe Nokia 3109 uit de kast gehaald). Er zit nog 2 maanden garantie op...gelukkig.

Sorted wijzigde deze reactie 15-12-2010 12:29 (4%)

• hitmarv
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 08-08 14:17
help ik heb de 2.2.1 update nu al 5 keer binnen gehad. maar telkens loopt die bij zoon 25 procent naar het opnieuw opstartten vast en zie ik een android popetje met geel uitroep teken iemand een oplossing.

heb niet zo veel zin om hem opnieuw een rom te installeren of zo want dan ben ik weer alles kwijt vooral opgeslagen spelletjes en zo. of heeft iemand een mogelijk heid om die op te slaan.

zit toch best veel tijd in angry birds.

• kjs021
  • Registratie: december 2010
  • Laatst online: 19-08 18:54
Mijn telefoon is inmiddels gerepareerd en zal spoedig worden geretourneerd.
Het volgende is gedaan:

Servicehandeling: Onderdeel vervangen
Servicehandeling: Software update
Additionele informatie: Nieuwe softwareversie: 2.18.151.4 VDF

Hopen dat dit helpt..
Had stiekem gehoopt op een nieuwe ^^

kjs021 wijzigde deze reactie 16-12-2010 17:52 (6%)

• Dijkhuis
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 19-08 19:44
quote:
hitmarv schreef op woensdag 15 december 2010 @ 13:36:
help ik heb de 2.2.1 update nu al 5 keer binnen gehad. maar telkens loopt die bij zoon 25 procent naar het opnieuw opstartten vast en zie ik een android popetje met geel uitroep teken iemand een oplossing.

heb niet zo veel zin om hem opnieuw een rom te installeren of zo want dan ben ik weer alles kwijt vooral opgeslagen spelletjes en zo. of heeft iemand een mogelijk heid om die op te slaan.

zit toch best veel tijd in angry birds.
Download titanium backup (pro). Maakt backup van apps+data. Dan kun je een rom installeren met complete cache+dalvik wipe, en dan kun je gewoon je apps met data herinstalleren.

En als je met roms aan de slag wilt gaan: download rommanager van koush, maakt het installeren van roms een fluitje van een cent. Met de app clockworkmod recovery installeren, en daarna kun je zonder verdere handelingen roms installeren. Geen gepiel met recovery/bootloader of command line commando's meer, werkt gewoon via de app.

• cypher21
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 16:10

cypher21

Mazda CX-5 powered

quote:
Dijkhuis schreef op donderdag 16 december 2010 @ 19:41:
[...]

Download titanium backup (pro). Maakt backup van apps+data. Dan kun je een rom installeren met complete cache+dalvik wipe, en dan kun je gewoon je apps met data herinstalleren.

En als je met roms aan de slag wilt gaan: download rommanager van koush, maakt het installeren van roms een fluitje van een cent. Met de app clockworkmod recovery installeren, en daarna kun je zonder verdere handelingen roms installeren. Geen gepiel met recovery/bootloader of command line commando's meer, werkt gewoon via de app.
om Titanium te gebruiken moet je de telefoon eerst geroot hebben

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

• De Dona

De Dona

Wie anders?

Ik heb enige tijd geleden het volgende probleem vast weten te leggen:

YouTube: Nexus One touchscreen problems

Het verkeerd reageren van het touchscreen gebeurt nagenoeg altijd als de telefoon een paar minuten aan de lader hangt. Maar soms ook wanneer dat niet het geval is. Oproepen aannemen of sms'en kan je dan wel vergeten. Of je klikt per ongeluk op de verkeerde buttons. Best vervelend!

Volgende week HTC Nederland maar eens bellen. :)

Als ik geld genoeg had, dan zou ik... ach, daar hoef ik niet eens over na te denken!

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12:49

Snake

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Programeerder

Ik heb dat probleem ook. Soms. Ik weet echt niet hoe het komt. Ik heb Multitouch visualizer geinstalleerd en zodra ik met 1 vinger op het scherm komt registreert hij een 2de touch point wat verticaal hetzelfde is, maar horizontaal helemaal beneden.

US = the promised land. One day... One day!
.oisyn: [..] Ik kan me geen slechtere zoekterm voorstellen dan "C++ panel". Afgezien van "naveltruitje" oid. [...]

• Rebunted
  • Registratie: september 2006
  • Niet online

Rebunted

quote:
De Dona schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 10:45:
Ik heb enige tijd geleden het volgende probleem vast weten te leggen:

YouTube: Nexus One touchscreen problems

Het verkeerd reageren van het touchscreen gebeurt nagenoeg altijd als de telefoon een paar minuten aan de lader hangt. Maar soms ook wanneer dat niet het geval is. Oproepen aannemen of sms'en kan je dan wel vergeten. Of je klikt per ongeluk op de verkeerde buttons. Best vervelend!

Volgende week HTC Nederland maar eens bellen. :)
Ik heb dat ook, bij mij komt het vooral voor als ik in een koude omgeving kom en het scherm als ware een beetje beslaat. Twee keer op de powerbutton drukken (standby en er weer af) verhelpt vaak het probleem. Toch wel vreemd.

• marino_centrino
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 04-07 10:37
Bij mij is de android market compleet gerestyled. Is dit een voorzetje naar Android 2.3?

• RoD
  • Registratie: september 2004
  • Niet online

RoD

Moderator Mobile / PowerMod / Nieuwsposter
quote:
marino_centrino schreef op zaterdag 18 december 2010 @ 21:13:
Bij mij is de android market compleet gerestyled. Is dit een voorzetje naar Android 2.3?
Lees je aub eerst even in voordat je hier een vraag stelt. Over de nieuwe Market is genoeg te vinden.

Mijn razend interessante wetenschapsweblog!

• bobwarley
  • Registratie: november 2002
  • Niet online
http://a1.twimg.com/profile_images/1182540201/3.square-icon-v1-500x-black-glass_bigger.png
http://twitter.com/googlenexus/status/16974464310845440
quote:
The Gingerbread OTA for Nexus One will happen in the coming weeks. Just hang tight!
about 11 hours ago via web

bobwarley wijzigde deze reactie 21-12-2010 10:15 (122%)

Op WP7 kun je niet eens eigen mp3s als ringtone instellen, how smart is that??

• Hoogie2004
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 14:20

Hoogie2004

Whohooooo

quote:
hmm, die coming weeks ben ik nu wel beu. die heb ik al tig keer gehoord :S
Dat die update er nu maar eens gewoon komt, al die keren dat gezegd word, coming weeks.....

My iRacing profile | Mijnzestal.nl handboogadministratie | Strava

• Dijkhuis
Heeft iemand al een rom met gingerbread geprobeerd? Het cyanogenmodteam heeft een aardig werkende, maar ik wacht nog even af tot ze RC status halen.

Ik verwacht overigens niet zo veel van Gingerbread, als ik het zo hoor is het een kleine update. De eerder aangekondigde UI verbeteringen zitten er bv niet in.

• bobwarley
  • Niet online
quote:
Dijkhuis schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:47:
De eerder aangekondigde UI verbeteringen zitten er bv niet in.
Waar kan die aankondiging vinden? Was het niet zo dat ze gezegd hebben dat de grote UI-veranderingen pas komen met Honeycomb?

• JOfferijns
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 07-12-2013
quote:
bobwarley schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 12:31:
[...]

Waar kan die aankondiging vinden? Was het niet zo dat ze gezegd hebben dat de grote UI-veranderingen pas komen met Honeycomb?
Waarschijnlijk krijgt Honeycomb versienummer 2.4, met tablet verbeteringen, en de volgende versie, Iceman dacht ik, 3.0 krijgt de grote UI update, zoals de Gallery er nu al uit ziet (aankondiging hiervan waarschijnlijk op Google I/O 2011).

Kan even mijn bron hier niet van vinden, maar heb dit ergens gelezen.

JOfferijns wijzigde deze reactie 21-12-2010 12:54 (5%)

- AP Fusion: Intel Q8200 + 4096MB RAM + NVIDIA GeForce GTS 250
- Nikon D40 + Nikkor 18-55 f/3.5-5.6 + Nikkor 55-200 f/4-5.6
- Google Nexus-One @ Android 2.2

• YamiHoshi.nl
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 25-08-2011

YamiHoshi.nl

CW-Network!

En hoe lang gaat die "few weeks" duren?
Deden ze voor de aankondiging van Gingerbread ook al, is de source nu uit, moeten we nog een paar weken extra wachten.
Nee, ik ga niet alleen hiervoor een Nexus S nemen, want het lijkt me meer een kleine up- en downgrade van Nexus One (een paar nieuwe en betere dingen, maar ook andere goede dingen weggehaald).

Yamilla. En ja, ik ben een vrouw!

• cypher21

cypher21

Mazda CX-5 powered

Hoe lang duurt een paar weken.... tsja, minimaal 2 zou ik zeggen :)

Er zijn al custom gingerbread roms te vinden, kijk maar eens op XDA developers, dus als je niet wilt wachten, is dat de enige keus.

• Katseviool
  • Registratie: december 2006
  • Nu online
quote:
Dijkhuis schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 11:47:
Heeft iemand al een rom met gingerbread geprobeerd? Het cyanogenmodteam heeft een aardig werkende, maar ik wacht nog even af tot ze RC status halen.

Ik verwacht overigens niet zo veel van Gingerbread, als ik het zo hoor is het een kleine update. De eerder aangekondigde UI verbeteringen zitten er bv niet in.
Draai zelf Gingerbread v.08 (TBA/Camera/DTa2sd/Rooted/Gapps/Bat%) AnyHboot 12/21/10. Werkt erg stabiel, mistte enkel de nieuwe market en veel apps waren niet beschikbaar in de store. Oplossing was het installeren van de nieuwe market in recovery mode.

Eerste impressie van Gingerbread is erg goed! 2.3 loopt nog een stukje sneller dan Froyo, dit merk je met name met reactie snelheid tijdens gebruik en scrollen/inzoomen met de browser. Verder is het grafisch allemaal wat stijlvoller geworden door mooiere loading animaties, donkere statusbar en hoekige buttons. Ook gebruikte ik voorheen de ADW Launcher maar ben ik nu erg content met de default.
Overigens is dat nieuwe toetsenbord ook wel relaxt, heb het gevoel dat hij wat secuurder de aanslagen registreert en de pijltjes voor het selecteren van tekst hebben ze mooi van Apple afgekeken ;)

Kortom als je een Nexus met root hebt kan ik het je aanraden om deze custom-rom te installeren :)
(Wel even backup maken)

[edit]Die flits wanneer je het scherm uitzet :9~

Katseviool wijzigde deze reactie 22-12-2010 00:01 (7%)

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>Katseviool
Volgens mij was het bij Apple een vergrootglas, niet de pijltjes.
Ik kan het mis hebben, aangezien ik nog op 4.0.1 zit op mijn gejailbreakte iPod Touch 2G.

• Katseviool
  • Nu online
quote:
YamiHoshi.nl schreef op woensdag 22 december 2010 @ 09:20:
>>Katseviool
Volgens mij was het bij Apple een vergrootglas, niet de pijltjes.
Ik kan het mis hebben, aangezien ik nog op 4.0.1 zit op mijn gejailbreakte iPod Touch 2G.
Met die pijltjes bedoelde ik die verschijnen wanneer je een tekst selecteert. Ze gebruiken nu dezelfde techniek als Apple, alleen zijn de balletjes vervangen voor pijltjes :)

Nu 2 dagen Gingerbread in gebruik te hebben blijf ik het gevoel houden dat er iets met het touch sentiviteit is gedaan, hij voelt een stuk accurator aan. Meer tweakers die dit hebben of beeld ik met dit gewoon in :P

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Heb laatst mijn nexus one ontdaan van de custom rom en terug naar de stock rom, om als eerste 2.3 te krijgen, en dan brengen ze de update zo laat :(

Handmatig checken voor nieuwe rom
Overigens, handmatig de check forceren of er een update beschikbaar is (werkt volgens mij op alle toestellen):
- Open dialer
- Dial *#*#checkin#*#* (ofwel *#*#2432546#*#*)

Hierna verdwijnt het ingetoetste 'nummer' en gaat de telefoon kijken voor rom-updates en market-applicatie updates. je krijgt een notification als hij klaar is met controleren.

Hoogie2004 wijzigde deze reactie 23-12-2010 11:16 (58%)

• Katseviool
  • Nu online
quote:
Hoogie2004 schreef op donderdag 23 december 2010 @ 11:12:
Heb laatst mijn nexus one ontdaan van de custom rom en terug naar de stock rom, om als eerste 2.3 te krijgen, en dan brengen ze de update zo laat :(

Handmatig checken voor nieuwe rom
Overigens, handmatig de check forceren of er een update beschikbaar is (werkt volgens mij op alle toestellen):
- Open dialer
- Dial *#*#checkin#*#* (ofwel *#*#2432546#*#*)

Hierna verdwijnt het ingetoetste 'nummer' en gaat de telefoon kijken voor rom-updates en market-applicatie updates. je krijgt een notification als hij klaar is met controleren.
Zie reacties boven, officiele release is pas de upcomming weeks ;)
Daarbij zijn de customs roms altijd eerder dan de algehele uitrol. Maar waarom gooi je er gewoon via recovery niet weer een nieuwe rom op :?

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

quote:
Katseviool schreef op donderdag 23 december 2010 @ 12:30:
[...]

Zie reacties boven, officiele release is pas de upcomming weeks ;)
Daarbij zijn de customs roms altijd eerder dan de algehele uitrol. Maar waarom gooi je er gewoon via recovery niet weer een nieuwe rom op :?
Omdat ik nu alle apps en dergelijke net heb hoe ik het fijn vind. En geen zin heb om dat weer allemaal opnieuw in te stellen e.d.

Maakt verder ook niet uit, maar het wachten is altijd frustrerend :P

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

Ik merk trouwens dat mijn Root Rechten zijn verdwenen met 2.2.1.
Gedaan met de Universal Androot, en kan nergens eentje vinden, die net zo makkelijk gaat.

• Opperclowntje
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 13-08 12:19
Weet iemand hoe lang ze de nexus 1 blijven updaten nu de nexus s op de markt is?

Here in Holland we eat boerenkool from a wooden shoe with a rietje!

• Miki
  • Laatst online: 14:59
quote:
Opperclowntje schreef op donderdag 23 december 2010 @ 13:11:
Weet iemand hoe lang ze de nexus 1 blijven updaten nu de nexus s op de markt is?
Totdat er weer een nieuwe dev phone van Google uitgebracht gaat worden of wordt aangewezen. Voor de rest is het gissen voor zover de het over updates gaat. Daar is Google namelijk nooit loslippig over.

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>Opperclowntje
Ik denk totdat de hardware eisen te hoog voor de N1 worden, zoals het met de G1 en HTC Magic gebeurde.

• Sorted
Zojuist bevestiging gekregen dat mijn N1 is gerepareerd. De N1 powerbutton deed het niet meer. Even doorgevraagd bij HTC bleek er geen Repair te zijn uitgevoerd maar een replacement. Ik krijg dus een nieuwe N1 opgestuurd. Nu weet ik dat er meerder revisies zijn van de N1 en vroeg me af of er mensen zijn die een nieuwe N1 hebben gekregen die verschilt met de oude.

• Flying Bobman
  • Laatst online: 11-08-2013
De nieuwe N1's hadden toch geen amoled meer? Dat is volgens mij het enige verschil.
@Katseviool
Kan je ook een gehackte versie van Maps proberen die rotate op de N1 enabled? Ben benieuwd of de betere gevoeligheid van het scherm ook van toepassing is op het probleem met multitouch rotate...

• Sorted
quote:
Flying Bobman schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:28:
De nieuwe N1's hadden toch geen amoled meer? Dat is volgens mij het enige verschil.
@Katseviool
Kan je ook een gehackte versie van Maps proberen die rotate op de N1 enabled? Ben benieuwd of de betere gevoeligheid van het scherm ook van toepassing is op het probleem met multitouch rotate...
Hmmm... mag toch hopen van niet, mijn voorkeur is amoled. Zal het melden als dit het geval is.

Vond wel deze link m.b.t. een replacement, schijnen subtiele verbeteringen te zijn aangebracht.

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=655966

Sorted wijzigde deze reactie 24-12-2010 10:46 (4%)

• Snake
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 12:49

Snake

Programeerder

quote:
Flying Bobman schreef op donderdag 23 december 2010 @ 15:28:
@Katseviool
Installeer eens multitouch visualizer 2 op je N1. Probeer dan eens te roteren met je vingers. Dan zie je waarom rotatie niet gaat.

US = the promised land. One day... One day!
.oisyn: [..] Ik kan me geen slechtere zoekterm voorstellen dan "C++ panel". Afgezien van "naveltruitje" oid. [...]

• Flying Bobman
  • Laatst online: 11-08-2013
Ja ik weet dat het probleem er is, ik vroeg me alleen af of het nog d.m.v. drivers verbeterd/opgelost kan worden, of dat het een hardware probleem is (daar hoor je namelijk verschillende verhalen over). Maar goed, het is natuurlijk maar een klein gemis, die rotate functie.

• ormagon
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 02-08 07:03

ormagon

Definitely Maybe

Het probleem is hardwarematig. Pinch-to-zoom is met een soort van software trucje ingevoerd. De Rotate functie is echter lastiger...

Laptop: Lenovo Thinkpad S430
Mobiel: Sony Xperia Z
Camera: Sony Cyber-shot RX-100
Speakers: Canton Plus S & Canton Plus C
Draaitafel: Dual CS-721 met Shure V-15 TypeIII

• CSB
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 15-08 10:56

CSB

:D

is er al iemand met de CM7 rc0 op zijn nexus one?

Met zo'n administrator heb je geen users meer nodig...

• Tommert38
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 16-08 22:53
quote:
CSB schreef op zondag 16 januari 2011 @ 16:02:
is er al iemand met de CM7 rc0 op zijn nexus one?
Ik heb de laatste CM7 nightly er vanochtend met de ClockworkMod Rom Manager op gezet, en moet zeggen dat het behoorlijk soepel en naar behoren werkt. Het is Android 2.3.1 en Nederlandse taal is gewoon beschikbaar.
Heb nog niets kunnen ontdekken dat niet werkt, dus dat is mooi :)

• Toaby
  • Laatst online: 15-08 18:10
Zijn er ook nog mensen die op de officiële 2.3 update wachten, zoals ik? :P

Vroeger met Windows Mobile was ik ook altijd aan het flashen, nieuwste roms proberen, maar met Android heb ik dat nog niet nodig gevonden.

• Johny58
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 29-07 10:57
Ik wacht ook op de officiële 2.3, heb ook sinds ik van WM ben afgestapt niet meer zitten flashen met custom roms. Wel een beetje triest dat het zo lang duurt. Dit bericht op twitter, deed vermoeden dat het een paar weken zou duren, maar we zijn alweer een maand verder. Erg jammer weer.

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Johny58 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:52:
Ik wacht ook op de officiële 2.3, heb ook sinds ik van WM ben afgestapt niet meer zitten flashen met custom roms. Wel een beetje triest dat het zo lang duurt. Dit bericht op twitter, deed vermoeden dat het een paar weken zou duren, maar we zijn alweer een maand verder. Erg jammer weer.
Euh, er zijn twee weken verstreken sinds die tweet :?

• Johny58
quote:
RoD schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:53:
[...]

Euh, er zijn twee weken verstreken sinds die tweet :?
10:53 PM Dec 20th, 2010?
Ik tel er meer dan 4.. :?

Johny58 wijzigde deze reactie 19-01-2011 15:04 (5%)

"Hippopotomonstrosesquippedaliophobia" is the term used to describe the fear of long words.

• cypher21

cypher21

Mazda CX-5 powered

4 is nog steeds een paar ;)

• De Dona

De Dona

Wie anders?

quote:
Toaby schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 14:32:
Zijn er ook nog mensen die op de officiële 2.3 update wachten, zoals ik? :P
Ik wacht ook op de officiële 2.3 update. Maar ik kan tot nu toe de update naar 2.2.1 niet eens installeren omdat ik de standaard Youtube app een keer heb verwijderd. Dat pikt de update dus niet... 8)7

• Dijkhuis
Ik heb ook de laatste nightly van CM7 erop, met rommanager is dat tegenwoordig een eitje. En met titanium backup heb je ook zo al je apps+data terug.

CM7 draait prima, nog geen probleem gehad.Grootste voordeel vind ik dat de apps veel minder ruimte in beslag nemen. Ik heb ineens veel meer ruimte, en hoef minder op te passen hoeveel apps ik installeer. De animatie bij uitzetten is ook gaaf! Ben alleen nog niet gewend aan het groen dat overal gebruikt wordt, ben er nog geen fan van.

• Fuske
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 15:04
Zo ben ook maar weer eens gaan spelen met de Nightly's van CM7!
Super tot zover! Heb vandaag de iNexus skin erop gezet. (de naam doet denken aan een iPhone skin..maar dat issie zeker niet :9 )

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 15:30

WiLLoW_TieN

Damn al ruim 10 jaar op GoT

Mis ik nu iets of is DIT erg goedkoop :?

WiLLoW_TieN wijzigde deze reactie 21-01-2011 22:57 (164%)

Still Vaping...& Started cycling @ 13 Juni ODO nu 474 klm, BMI.. nu 27,7

• Tommert38
quote:
Ik heb via de Vodafone shop 4 maanden geleden hetzelfde abonnement afgesloten voor ¤25,- per maand, en aangezien toestellen mettertijd minder waard worden, valt het dus wel mee. Alsnog goedkoop, maar geen uitzondering :)

• WiLLoW_TieN

WiLLoW_TieN

quote:
Tommert38 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:57:
[...]

Ik heb via de Vodafone shop 4 maanden geleden hetzelfde abonnement afgesloten voor ¤25,- per maand, en aangezien toestellen mettertijd minder waard worden, valt het dus wel mee. Alsnog goedkoop, maar geen uitzondering :)
Bevalt die ? Kwam hij al standaard met Android2.2 ? En Flash ondersteuning ?

• bobwarley
  • Niet online
quote:
Eh. 2 jaar aan de Nexus One. Terwijl de Nexus S al uit is. Lijkt me dus een normale prijs, voor een toestel waarvan de 2e generatie al uit is.

• Tommert38
quote:
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 22:58:
[...]

Bevalt die ? Kwam hij al standaard met Android2.2 ? En Flash ondersteuning ?
En OF hij bevalt :9~ ! Kwam standaard met Vodafone firmware 2.2 (FRF91) welke gedeeltelijk Nederlands was vertaald. Duurde niet lang voordat ik er de stock Google firmware 2.2 had opgezet, zodat als er een OTA update was ik die ook gelijk zou ontvangen. Vodafone is nogal traag met updates, en ondersteuning voor Nederlands is geen must. Als je het topic een beetje doorleest kun je wel wat ervaringen met de Nexus vinden ;)

Ik vind hem wel sowieso véél mooier dan de Plastic S :9

• WiLLoW_TieN

WiLLoW_TieN

quote:
Tommert38 schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 23:32:
[...]

En OF hij bevalt :9~ ! Kwam standaard met Vodafone firmware 2.2 (FRF91) welke gedeeltelijk Nederlands was vertaald. Duurde niet lang voordat ik er de stock Google firmware 2.2 had opgezet, zodat als er een OTA update was ik die ook gelijk zou ontvangen. Vodafone is nogal traag met updates, en ondersteuning voor Nederlands is geen must. Als je het topic een beetje doorleest kun je wel wat ervaringen met de Nexus vinden ;)

Ik vind hem wel sowieso véél mooier dan de Plastic S :9
Wellicht een beetje vloeken in de Kerk maar zou ik er slimmer aan doen voor een HTC Desire te gaan :?

• Tommert38
quote:
WiLLoW_TieN schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 23:40:
[...]

Wellicht een beetje vloeken in de Kerk maar zou ik er slimmer aan doen voor een HTC Desire te gaan :?
Daar valt over te discussiëren, persoonlijk vind ik de N1 mooier met de oplichtende trackball, en je hebt altijd de meest up-to-date stock Android firmware. Ook de eenvoud van andere ROM's erop zetten bevalt mij zeer. En het is natuurlijk de eerste Google Phone :+

De Desire heeft dan weer HTC Sense, en daar houden sommigen dan weer meer van (alhoewel je op de N1 ook HTC Sense kan zetten). Updates komen wel minder snel omdat HTC eerst nog allerlei aanpassing moet doen. Verder is het verschil tussen de 2 minimaal, en qua prijs maakt het ook niet heel veel uit denk ik?

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>Tommert38
Even om over mijn Nexus One ervaring te praten:

>en je hebt altijd de meest up-to-date stock Android firmware.
Sinds Gingerbread uitkwam, is deze regel vervallen: ik heb op de mijne nog steeds niks gehad, terwijl de Nexus S 2.3.1 allang al draait.

>Ook de eenvoud van andere ROM's erop zetten bevalt mij zeer.
Echt?
Ik heb juist mijn telefoon vernietigd met een andere ROM, dus heb ik de Amerikaanse ROM moeten pakken, om mijn telefoon weer naar behoren laten werken.
Bovendien kan ik sinds 2.2.1 niet meer rooten, zelfs met de SuperOneClick niet.

• Tommert38
Gisteren is er nog een andere update gekomen voor de N1, namelijk 2.2.2 (FRG83G), Gingerbread is er voorlopig alleen nog voor de NS, waardoor dat is valt alleen over te speculeren. De een zegt dat Samsung en Google een (tijdelijke) exclusiviteitsdeal hebben, anderen zeggen dat Gingerbread nog vol bugs zit, en dat Google voor de N1 een fatsoenlijke update wil geven. Dit blijft speculeren. Overigens zijn er al ROM's met Gingerbread (zoals CM7 die ik nu draai) dus geen reden om te klagen ;)

Over het installeren van ROM's kan ik kort zijn: ClockworkMod RomManager. En altijd een back-up maken!

Over het rooten van 2.2.1 kan ik weinig meer vertellen dan dat het mij wel gelukt is met SuperOneClick..

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

Update gekregen op mijn N1, maar toch niet?
Ik kreeg een update voorgeschoteld, na het installeren van die update, zie ik geen veranderingen; Android version is nog steeds 2.2.1, en Build nummer is nog steeds FRG83D. Raar!

• davidov2008
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 02-08 02:30
quote:
Valt wel mee hoor.

Ik heb in juni -7 maanden geleden dus, toen de N1 nog meer waard was- bij Vodafone een abo met de N1 (hij was toen net in Nederland) afgesloten: eerste jaar ¤18, tweede jaar ¤36, maar dan wel met 270min of sms + 270 sms + web. En, niet onbelangrijk: niet afrekenen per minuut, maar per seconde. En we weten hoeveel % dat kan schelen. ;)

• Wurtul
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 17-08 12:06

Wurtul

simon says.....

quote:
YamiHoshi.nl schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 09:27:
Update gekregen op mijn N1, maar toch niet?
Ik kreeg een update voorgeschoteld, na het installeren van die update, zie ik geen veranderingen; Android version is nog steeds 2.2.1, en Build nummer is nog steeds FRG83D. Raar!
Ik had gisteravond exact hetzelfde. Update binnen. Geeft melding dat de telefoon opnieuw opgestart moet worden. Doet dit vervolgens niet. En bij System Updates geeft hij aan dat ik de meest actuele versie heb.
Inderdaad heel erg raar. 8)7

• Johny58
Ik heb ook gisterenavond een update gepushed gekregen, alleen bij staat deze nu wel keurig op 2.2.2 en FRG83G...

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

Ik kreeg via "checkin" een tweede update binnen, en nu is die ook bij mij op 2.2.2 en FRG83G.

• ormagon
  • Registratie: februari 2005
  • Laatst online: 02-08 07:03

ormagon

Definitely Maybe

Ik heb nog niets binnen. Zit gewoon nog op versie D.

Laptop: Lenovo Thinkpad S430
Mobiel: Sony Xperia Z
Camera: Sony Cyber-shot RX-100
Speakers: Canton Plus S & Canton Plus C
Draaitafel: Dual CS-721 met Shure V-15 TypeIII

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>ormagon
Zelfs niet als je naar "*#*#checkin#*#*" 'belt'?
Ik kreeg mijn update pas binnen, nadat ik dit heb gedaan.

• Wurtul
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 17-08 12:06

Wurtul

simon says.....

Ik heb de checkin gedaan maar de update wil nog niet verschijnen.

• cypher21

cypher21

Mazda CX-5 powered

Als je zo graag die update wilt hebben, waarom dan niet handmatig?

Je kunt de nieuwste versie downloaden van de server van Google. Kopieer het bestand naar de SD-kaart en hernoem het naar ‘update.zip’. Zet de telefoon uit en houd de knop om het volume zachter te zetten ingedrukt wanneer je het toestel opnieuw opstart. Ga vervolgens naar beneden naar ‘Recovery’ en druk op de power-knop. Wanneer je het /!\-symbool ziet, dan moet je de power-knop en de ‘volume harder’-knop tegelijkertijd indrukken. Kies vervolgens ‘apply sdcard:update.zip’. Scroll naar ‘apply sdcard:update.zip’ en selecteer deze update.

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>Wurtul en ormagon
Kan zijn dat jullie op Vodafone's ROM zitten, terwijl ik de Stock ROM heb, die ik erop had gezet toen ik mijn telefoon had vernietigd tijdens het rooten.

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:
Je hoeft hier niet te melden of je de update wel of niet binnengekregen hebt. Dit soort berichten voegen weinig toe.

• Miki
quote:
cypher21 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 15:40:
Als je zo graag die update wilt hebben, waarom dan niet handmatig?

Je kunt de nieuwste versie downloaden van de server van Google. Kopieer het bestand naar de SD-kaart en hernoem het naar ‘update.zip’. Zet de telefoon uit en houd de knop om het volume zachter te zetten ingedrukt wanneer je het toestel opnieuw opstart. Ga vervolgens naar beneden naar ‘Recovery’ en druk op de power-knop. Wanneer je het /!\-symbool ziet, dan moet je de power-knop en de ‘volume harder’-knop tegelijkertijd indrukken. Kies vervolgens ‘apply sdcard:update.zip’. Scroll naar ‘apply sdcard:update.zip’ en selecteer deze update.
Deze methode werkt alleen als je een Amerikaanse N1 hebt of een Vodafone N1 voorzien van de US stock rom. Als je 1 van beide niet hebt zal de handmatige update mislukken, de Vodafone N1's zijn namelijk voorzien van een speciale Vodafone rom en die blokkeert de US stock rom updates.
Daarnaast is het zo dat Vodafone er gemiddeld 3 maanden over doet om een update uit te brengen voor de N1's. Hou er maar rekening mee dat de FRG83G update ergens in maart/april voor de Vodafone N1's beschikbaar komt.

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>Miki
Waarom dan niet flashen met de Amerikaanse ROM?
Heb ik ook moeten doen, nadat mijn telefoon dood ging door het rooten.
Alles werkt, Vodafone wordt herkend, 3G werkt, bellen werkt, SMSen werkt, alleen is de telefoon niet op Nederlands in te stellen, maar dat heeft voor mij geen prioriteit, aangezien ik best wel overweg kan met Engels, Pools of Japans (alleen het nieuws is dan op het land van de gekozen taal gericht).
Beter nog: Op de Amerikaanse ROM werkt de Twitter synchronisatie wel, op de Vodafone ROM weer niet.

• Dijkhuis
quote:
YamiHoshi.nl schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 18:06:
>>alleen is de telefoon niet op Nederlands in te stellen, maar dat heeft voor mij geen prioriteit, aangezien ik best wel overweg kan met Engels, Pools of Japans (alleen het nieuws is dan op het land van de gekozen taal gericht).
Download morelocale2 om je phone un het nederlands te krijgen. en evt een keyboard om ook nederlandstalige t9 te krijgen.

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>Dijkhuis
Nah, ik vind het wel goed zo.

• Tommert38
Het installeren van morelocale2 tovert niet ineens de Nederlandse taal in de stock rom.. Je kan hier alleen mee instellen wat je locatie is, zodat je de lokale market en nieuws en dergelijke krijgt :)

• stefan52a
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 19-02 10:36
Weet iemand misschien een oplossing voor mijn probleempje. Vroeger kon ik altijd het soft-keyboard oproepen met long-press menu. Nu werkt dat niet meer. Ik heb cyanogen 6.1.1 er op staan.

• squad23
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-08 04:20
Ik heb sinds kort ook de Nexus one en ben er tot nu toe erg tevreden over. Enige wat ik op dit moment vervelend vind is dat de "knoppen" zoals home niet goed in te drukken zijn. Hij reageert pas als je vlakbij de rand van het touchscreen komt. Is dit normaal?

Andere vraag is: hoe weet je of je de vodafone firmware hebt of de stock Android?

• Tommert38
quote:
squad23 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:34:
Ik heb sinds kort ook de Nexus one en ben er tot nu toe erg tevreden over. Enige wat ik op dit moment vervelend vind is dat de "knoppen" zoals home niet goed in te drukken zijn. Hij reageert pas als je vlakbij de rand van het touchscreen komt. Is dit normaal?

Andere vraag is: hoe weet je of je de vodafone firmware hebt of de stock Android?
Die aanraak gevoelige knoppen kunnen inderdaad wel eens moeilijk doen, maar ik heb dit eigenlijk alleen als ik de telefoon plat heb liggen en hem verder niet vast heb in mijn hand..en dat heb ik niet zo vaak.

Wat betreft de de Vodafone firmware, dit kan je zien aan 2 dingen:
1. Je kan Nederlands kan instellen als systeemtaal (waarbij er toch nog veel in het Engels staat)
2. Je loopt een aantal Android updates achter (Vodafone moet zijn firmware eerst aanpassen, testen en goedkeuren, dus het duurt langer voordat je een update krijgt)

Je zal het waarschijnlijk nog wel op andere manieren kunnen zien, maar aan het Nederlands weet je al genoeg :)

• davidov2008
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 02-08 02:30
quote:
squad23 schreef op dinsdag 25 januari 2011 @ 23:34:

Inderdaad, je moet je gewoon aanwennen: de dáádwerkelijke aanraakgevoelige plek zit nét boven het icoontje. Maar als je daar drukt reageert ie bij mij 99% van de tijd. Wat ook héél belangrijk is bij aanraak gevoelige knoppen is dat je telefoon geaard is met je lichaam/massa!

Dus leg je telefoon bijv. plat op tafel, dan zal het flinke moeite kosten de knoppen te laten werken. Laat je echter tegelijkerheid (zachtjes) één van je andere vingers rusten op de zijkant van de telefoon terwijl ie op tafel ligt, dan reageren ze net zo soepel als wanneer je de telefoon in je hand hebt ;)

Toen ik die twee gebruiksregels eenmaal door had, drukte ik nog maar maar 1 op de 40-50 keer mis ofzo (en dat is dan vrijwel altijd bij home-longpress voor multitasken, hij heeft de neiging longpress input als 1x longpress + 1x normaal press te zien, zodat ik soms de multitask pop up zie verschijnen en dan weer zie verdwijnen in een enkele seconde.).

• squad23
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 12-08 04:20
Thx voor jullie reacties, van dat aarden wist ik nog niet af, maar nu weet ik gelijk waarom die niet altijd reageerde, thx!

Over de vodafone firmware, ik kan Nederlands instellen, alleen zie ik eigenlijk geen Engelse tekst ergens. Wat is sowieso de beste manier om van die vodafone firmware af te komen?

• cypher21

cypher21

Mazda CX-5 powered

Rooten en een USA rom installeren (zie topic voor custom roms)
ALs je dat gaat doen, zou ik een Cyanogenmod Rom installeren ;)

Deze heeft namelijk wel Nederlands als taal, is sneller en heeft veel meer extras

• Miki
quote:
squad23 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 16:10:
Thx voor jullie reacties, van dat aarden wist ik nog niet af, maar nu weet ik gelijk waarom die niet altijd reageerde, thx!

Over de vodafone firmware, ik kan Nederlands instellen, alleen zie ik eigenlijk geen Engelse tekst ergens. Wat is sowieso de beste manier om van die vodafone firmware af te komen?
Gebruik de zoekfunctie van dit topic en forum en je zult zien dat je een hoop handige info tegenkomt.

In het kort om je N1 te voorzien van een andere rom:
Methode 1
Rooten met super one click > rom manager downloaden uit market > rom naar keuze uitzoeken > flashen
Methode 2
Bootloader unlocken > installeren custom recovery image > rom naar keuze uitzoeken op bv. XDA > flashen.

Tips: xda-developers, cyanogenmod, modaco

Miki wijzigde deze reactie 26-01-2011 16:51 (6%)

• Menesis
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 17-08 22:43
quote:
davidov2008 schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 02:28:
[...]

Inderdaad, je moet je gewoon aanwennen: de dáádwerkelijke aanraakgevoelige plek zit nét boven het icoontje. Maar als je daar drukt reageert ie bij mij 99% van de tijd. Wat ook héél belangrijk is bij aanraak gevoelige knoppen is dat je telefoon geaard is met je lichaam/massa!

Dus leg je telefoon bijv. plat op tafel, dan zal het flinke moeite kosten de knoppen te laten werken. Laat je echter tegelijkerheid (zachtjes) één van je andere vingers rusten op de zijkant van de telefoon terwijl ie op tafel ligt, dan reageren ze net zo soepel als wanneer je de telefoon in je hand hebt ;)

Toen ik die twee gebruiksregels eenmaal door had, drukte ik nog maar maar 1 op de 40-50 keer mis ofzo (en dat is dan vrijwel altijd bij home-longpress voor multitasken, hij heeft de neiging longpress input als 1x longpress + 1x normaal press te zien, zodat ik soms de multitask pop up zie verschijnen en dan weer zie verdwijnen in een enkele seconde.).
Volgens mij zijn die knoppen onderdeel van het touchscreen zelf: drag eens een ictoonje op je homescreen en drag het zo, dat je met je vingers over de knoppen onderaan het scherm gaat. Je zult zien dat je het icoontje nog steeds dragt! :7

• 215005
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 05-10-2011
Hmm ik vind het toch best wel jammerlijk dat Google hun N1's zo lang laat wachten voor een update.. eigenlijk zou google moeten zeggen dat geen enkele provider of telefoon maker tussen google en de N1/NS mag komen te zitten.. nu hebben ze dat dus wel toegelaten en krijg je dit gezeik.. dat vodafone er maanden over gaat doen om een zielige mini update(2.2.2) uit te rollen.. laat staan een update naar Gingerbread..

als de cyanogenmod7 final is ga ik die flashen.. ik heb geen zin meer om naar de gratie van vodafone te leven..

Google moet gewoon geen dealtjes meer sluiten en altijd de rom's op hun eigen telefoons stock laten. dat was ook de bedoeling van de N1 en NS.. maar ja.

• Fuske
Ja dat is inderdaad een grote tegenvaller vind ik..
Grote reden waarom ik de N1 heb gekocht was juist de directe updates onafhankelijk van de providers..Krijg je dit..
Waar de reden zit weet ik niet, ik verwacht gewoon dat VF dit graag van te voren wil controleren?

Achja na enkele weken maar snel geroot destijds met Froyo.. Nu weer volop aant flashen met de CM7 Nightlies..en ze worden steeds stabieler!

• 215005
quote:
tommy schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 10:12:
Ja dat is inderdaad een grote tegenvaller vind ik..
Grote reden waarom ik de N1 heb gekocht was juist de directe updates onafhankelijk van de providers..Krijg je dit..
Waar de reden zit weet ik niet, ik verwacht gewoon dat VF dit graag van te voren wil controleren?

Achja na enkele weken maar snel geroot destijds met Froyo.. Nu weer volop aant flashen met de CM7 Nightlies..en ze worden steeds stabieler!
hey ja! hoe zijn die nightly's? is het ook zo dat als je CM7 op je N1 zet en dan je account er aan koppelt dat die dan al je apps die je ooit had ook weer automatisch download?. want bij de stock roms is dat wel zo...?.

en zijn ze een beetje stabiel? de laatste is N19..

• Fuske
Nightly's hebben als enige probleem.. de phone..die is af en toe een beetje wonky 8) Wanneer je probeert op te nemen heb ik wel eens meegemaakt dat hij alleen een zwart scherm toont en niks hoor. Met de build van vandaag(19) heb ik dit nog niet meegemaakt.
Apps werden bij mij voor 90% weer gewoon gedownload inderdaad! :*)

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>tommy
Hoe heb jij geroot?
Met Super One Click, of op de traditionele manier?
Ik had Root op 2.2 met Universal Androot, maar Root verdween stiekem in 2.2.1, en werd rooten met Super One Click onmogelijk, want óf het faalt, óf het komt in een eindeloze loop.

• 215005
quote:
YamiHoshi.nl schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:56:
>>tommy
Hoe heb jij geroot?
Ik had Root op 2.2 met Universal Androot, maar Root verdween stiekem in 2.2.1, en werd rooten met Super One Click onmogelijk, want óf het faalt, óf het komt in een eindeloze loop.
met de update van google 2.2.1 is universal root onbruikbaar geworden en moet je superoneclick gebruiken of de taditionele manier doen.

je moet eens goed lezen op XDA op het topic van superoneclick.. daar staat een oplossing voor de loop waar jij het over hebt..

ik heb mijn nexus geroot met superoneclick en ik heb clockworkmob recovery.. en op die manier werkt het prima en kan ik alles flashen wat ik wil. :)

@tommy ik ben ook een beetje mee aan het lezen met de CM7 nightly's en ik heb ook gelezen dat de telefoon wonky doet.. het grootste probleem is inderdaad dat zwarte scherm en geen mic input..(hoevaak komt dit voor?)
maar voor de rest werkt alles goed?. hmm ik twijfel of ik niet wacht op de RC1 ofzo..

215005 wijzigde deze reactie 28-01-2011 12:43 (16%)

• Miki
quote:
YamiHoshi.nl schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 11:56:
>>tommy
Hoe heb jij geroot?
Als het goed is moet dit het " truukje" zijn om het loopen te ontlopen.
quote:
11/10/2010:
I finally figured out how to root without looping. After rooting 13 phones, this is how I did it on the first try.

Turn USB Debugging OFF

Click Root

When it says: Waiting for Device, Turn USB Debugging ON

It'll now run RATC

When it says: Starting ADB Server...
Turn USB Debugging OFF
Turn USB Debugging ON
Turn USB Debugging OFF
All BEFORE it says "Waiting for device..." again

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

>>Miki
Geprobeerd, maar lukte niet.

• Fuske
Geroot op de traditionele manier. Kwestie van even goed de guide volgen en klaar is kees! Ben je van alle zeik af..

Met de afgelopen Nightly's heb ik inderdaad af en toe het telefoonprobleem gehad(zwart scherm etc.) Vanmorgen #19 erop gezet en vandaag al vaker gebeld dan normaal, zonder problemen! Lees ook op XDA dat de problemen bij veel opgelost zijn! _/-\o_

• Miki
Bootloader unlock bedoel je?

• boontje88
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 01-07 16:33
Ik heb gisteren geroot met super one click en het werkte wel gewoon. Als hij blijft hangen moet je inderdaad of zoals eerder genoemd USB debugging schakelen, wat bij mij hielp was adb.exe killen.

• Fuske
quote:
Die heb ik niet geunlocked, is een manier zonder..

• Miki
quote:
tommy schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 16:55:
[...]

Die heb ik niet geunlocked, is een manier zonder..
Ik ben niet helemaal bekend met de term traditioneel rooten, dus ik zou graag willen weten wat je precies gedaan hebt.

Het enige wat ik weet is dat op dit moment voor N1's met FRG83D (2.2.1) je alleen gebruik kan maken van superoneclick root.

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

Ten eerste is dit niet het juiste topic, en ten tweede verwachten we dat je eerst zelf op zoek gaat.

RoD wijzigde deze reactie 29-01-2011 01:50 (88%)

• Scarify
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 01-08 21:21
Onlangs mijn VF N1 laten repareren bij dynafix; SDreader was kapot (gok na avondje flink stappen, geen idee hoe maar hij was de volgende dag kapot, daarna heeft ie het nog 2 maanden gedaan en toen definitief kapot).

Anyways, is het nou mogelijk om custom firmware op N1 te zetten, en garantie behouden?
Het idee is de bootloader niet te unlocken toch?
Ik zou opzich wel een non-VF versie erop willen zetten, maar aangezien ik nu gewezen ben op het feit dat garantie behoud toch nuttig is..

• Thorondor7
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 07-03-2011
Ik zit met een probleem, ik heb sinds deze week de nexus one. Sinds vandaag krijg ik het volgende bericht om de haverklap bij welke applicatie ik ook open:

helaas activiteit toepassingen beheren (in toepassing '.. ..') reageert niet

Vervolgens krijg ik de optie om de toepassing direct te sluiten, te wachten of een foutraport te versturen. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
thnx

• RoD
  • Niet online

RoD

Modbreak:
Rooten en dergelijke graag in het daarvoor bestemde topic houden: [Google Nexus One] Rooten & Custom ROM's.

• RoD
  • Niet online

RoD

quote:
Thorondor7 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 01:46:
Ik zit met een probleem, ik heb sinds deze week de nexus one. Sinds vandaag krijg ik het volgende bericht om de haverklap bij welke applicatie ik ook open:

helaas activiteit toepassingen beheren (in toepassing '.. ..') reageert niet

Vervolgens krijg ik de optie om de toepassing direct te sluiten, te wachten of een foutraport te versturen. Heeft iemand een idee hoe ik dit kan verhelpen?
thnx
Begin eens met te vermelden wat je zelf al hebt geprobeerd. Dat is hier de bedoeling namelijk.

• tommyb4444
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 29-05 09:01
Hallo daar,

Ik ben ook in het bezit van een Nexus One en zit met een probleempje.
Voor de duidelijkheid, ik heb niet heel veel verstand van die smartphones.
Mijn probleem;

Ik heb problemen om mijn foto's op mijn telefoon te bekijken. Sommige foto kan ik wel
bekijken en andere niet. En sommige zie ik geen weergave van in de galary (grijs vlak)
maar als ik ze selecteer kan ik ze wel weer bekijken. Maar de foto's die die niet kan
weergeven op mijn telefoon, kan ik ook niet op mijn laptop zetten.
Dan geeft die een fout melding. Iemand bekent met dit probleem?

Gegroet

Tom

• cypher21

cypher21

Mazda CX-5 powered

quote:
tommyb4444 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 13:40:
Hallo daar,

Ik ben ook in het bezit van een Nexus One en zit met een probleempje.
Voor de duidelijkheid, ik heb niet heel veel verstand van die smartphones.
Mijn probleem;

Ik heb problemen om mijn foto's op mijn telefoon te bekijken. Sommige foto kan ik wel
bekijken en andere niet. En sommige zie ik geen weergave van in de galary (grijs vlak)
maar als ik ze selecteer kan ik ze wel weer bekijken. Maar de foto's die die niet kan
weergeven op mijn telefoon, kan ik ook niet op mijn laptop zetten.
Dan geeft die een fout melding. Iemand bekent met dit probleem?

Gegroet

Tom
Is een bekende bug in de galary.

ALs je het beter onder de aandacht wilt brengen, "star" dan deze bug

• YamiHoshi.nl

YamiHoshi.nl

CW-Network!

Na het testen van boontje88's magische tip (adb.exe killen), is het me nu toch gelukt om te rooten.
Bedankt allemaal! (*^-^*)

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Populair: Gamescom 2014 Gamecontrollers Smartphones Apple Windows Sony Microsoft Games Besturingssystemen Consoles

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013