Goeie oude (retro) consoles deel 11 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 61 ... 108 Laatste
Acties:
  • 571.419 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat mag dat kosten, boven me?

- Wat staat er nog op jullie shortlist?

Ik zoek (nee, dit is geen oproep) o.a. een blauwe en roze PS2 (defect), meerdere kleuren en edities N64 (oa de Pikachu en de roze editie, heb de Smoke Grey, Aqua Blue, Orange, Purple en zwarte), een Gameboy in doos, een doorzichtige Gameboy, doos van een SNES en een Virtual Boy. Kwa spellen loopt het echt uiteen, hou vaak Marktplaats in de gaten maar ga geen hoofdprijzen betalen voor de spellen die ik zoek.

Ik blijf hopen op gelukjes, maar die zijn schaars met alle actieve bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Registratie: Maart 2007
  • Niet online
Nu gaat het in ieder geval niet meer te betalen zijn :p

Mijn shortlist: ik heb een zwak voor retro merchandise en winkelreclames, voor de rest eigenlijk alleen nog games, kwa hardware ben ik voorzien :)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Glaanie

Medewerker Product Content

All your spec are belong to us

Zo, ik heb net deze besteld: http://www.ebay.co.uk/itm...ageName=ADME:L:OC:NL:3160 (VGA/composiet adapter voor de Dreamcast), ik vond het wel eng, met Paypal betalen, maar met iDeal via Money2.nl ging het goed :p Ook gelijk een bijpassende VGA kabel besteld (gewoon bij een Nederlandse shop), als het goed is heb ik het hele spul eind van de week binnen, ik ben heel benieuwd.

Gisteren trouwens nog wat uurtjes Simcity gespeeld. Heb alleen nog practice mode gespeeld, maar heb wel al 50.000 inwoners op dat kleine eiland :p Vanavond wilde ik nog verder spelen, maar het werd al laat en ik moet morgen werken, dus dat wordt niks :p Dat wordt dus van de week verder spelen.

Edit: Oh een shortlist, dat was bovenstaande al :p Verder wil ik nog een verlengkabel voor de SNES, zodat ik de IR-ontvanger voor de Scope een beetje fatsoenlijk aan kan sluiten. Het past wel, maar de kabel is pre-cies lang genoeg en ik moet zelfs de tv nog een stukje verplaatsen. Op eBay zag ik er ook genoeg, voor rond de 5-9 euro, ex verzenden, veelal uit de UK.

Verder kan ik niks bedenken, maar vaak zie ik iets en dan wil ik het hebben, met andere woorden, ik weet nu nog niet wat ik wil hebben :D

[ Voor 25% gewijzigd door Glaanie op 03-02-2013 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Niks mis met via Paypal betalen hoor. Al helpt het wel als je er een CC aan hebt hangen ipv je bankrekening. Ik weet van Visa dat mocht het dan fout lopen, ze alsnog de boel dekken :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Ik gebruik mijn CC het liefst zo min mogelijk, als ik 'm gebruik, is het omdat ik niet anders kan. Reden hiervoor is dat ik op een gegeven moment over mijn financiele grens ga, en meer uitgeef dan ik wilde. En aan het einde van de maand wordt alles afgeschreven en dan komt het ineens aan (ik heb geen krediet die ik per maand afbetaal gelukkig, heb ik gelijk laten uitzetten toen ik de CC kreeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 09:04
Glaanie schreef op zondag 03 februari 2013 @ 23:50:
Zo, ik heb net deze besteld: http://www.ebay.co.uk/itm...ageName=ADME:L:OC:NL:3160 (VGA/composiet adapter voor de Dreamcast), ik vond het wel eng, met Paypal betalen, maar met iDeal via Money2.nl ging het goed :p Ook gelijk een bijpassende VGA kabel besteld (gewoon bij een Nederlandse shop), als het goed is heb ik het hele spul eind van de week binnen, ik ben heel benieuwd.

Gisteren trouwens nog wat uurtjes Simcity gespeeld. Heb alleen nog practice mode gespeeld, maar heb wel al 50.000 inwoners op dat kleine eiland :p Vanavond wilde ik nog verder spelen, maar het werd al laat en ik moet morgen werken, dus dat wordt niks :p Dat wordt dus van de week verder spelen.

Edit: Oh een shortlist, dat was bovenstaande al :p Verder wil ik nog een verlengkabel voor de SNES, zodat ik de IR-ontvanger voor de Scope een beetje fatsoenlijk aan kan sluiten. Het past wel, maar de kabel is pre-cies lang genoeg en ik moet zelfs de tv nog een stukje verplaatsen. Op eBay zag ik er ook genoeg, voor rond de 5-9 euro, ex verzenden, veelal uit de UK.

Verder kan ik niks bedenken, maar vaak zie ik iets en dan wil ik het hebben, met andere woorden, ik weet nu nog niet wat ik wil hebben :D
PayPal kan je prima gebruiken, sterker nog, als je met PayPal betaald en je krijgt een dispuut met de verkoper omdat ie de boel niet verstuurd heeft of je een baksteen heeft gestuurd kan je nog iets verhalen. Stuk veiliger dan moneygram of overmaken in ieder geval :)

Adjust non olet, plerumque...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:27

Metro2002

Memento mori

Zo even crosspost, van het weekend een bureau in elkaar getimmerd om al mijn oude computers eens netjes neer te zetten:

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_4524.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i119.photobucket.com/albums/o153/metro2005/100_4522.jpg

En voor in de woonkamer heb ik nu een schakelkastje gekocht die audio en video schakelt voor de megadrive, dreamcast, PS1 en SNES

:P en nu komen er géén consoles meer bij. Alleen games. :+

Alleen nog een stofkap vinden voor de atari ST, liefst iets dat ook zonlicht blokkeert ivm verkleuring.

En over paypal over creditcards.. eigenlijk gaat het altijd goed, gewoon goed op de beoordeling letten op ebay, lager dan 98% rating en ik bestel er eigenlijk niet.

paypal werkt ook goed en heeft het vorodeel dat je adres er gelijk instaat, wel slecht voor impulsaankopen :+

[ Voor 28% gewijzigd door Metro2002 op 04-02-2013 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Yes! Eindelijk een manier gevonden om al m'n consoles aansloten te krijgen in de gameroom :)
Dikke Philips Sony CRT (dus lightguns werken ook) met daarop:
- Digicorder -> scarthub -> Xbox (xbmc) / Saturn / N64
- Selecteerbare RGB scartswitch -> Snes (US) / MM+32X / PS1
En als laatste de NES via de tulpaansluiting vooraan op de tv

Binnenkort eens een foto maken van de opstelling ;)

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online
Zojuist mijn kopie van The Legend of Zelda Hyrule Historia binnengekregen. Mooi boek, vol met interessante informatie en afbeeldingen! Zeker een must-have voor Zelda fans.

http://www.amazon.com/The...le-Historia/dp/1616550414

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-07 21:18
Preau schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 17:42:
Zojuist mijn kopie van The Legend of Zelda Hyrule Historia binnengekregen. Mooi boek, vol met interessante informatie en afbeeldingen! Zeker een must-have voor Zelda fans.

http://www.amazon.com/The...le-Historia/dp/1616550414
Ik zat ook al te kijken ja. Helaas credit card only. Paypal/Ideal/bankoverschrijving tot mijn beschikking en that's it. :P

Overigens, is deze nou echt zo zeldzaam?
Afbeeldingslocatie: http://image.gamespotcdn.net/gamespot/images/box/2/8/4/928284_71670_front.jpg
Engelse/Nederlandse versie uiteraard, niet Duits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Chris_L schreef op dinsdag 05 februari 2013 @ 18:19:
[...]

Ik zat ook al te kijken ja. Helaas credit card only. Paypal/Ideal/bankoverschrijving tot mijn beschikking en that's it. :P

Overigens, is deze nou echt zo zeldzaam?
[afbeelding]
Engelse/Nederlandse versie uiteraard, niet Duits.
Ik heb dat spel ook alleen dan zonder microfoon.

PSP 1000 @ 6.60 Pro C2 [+256GB]
PSVita @ Henkaku Enso [+256GB]
3DS @ Luma (B9S) [+160GB]
Nintendo Switch 3.0.1 [+256GB]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynaw
  • Laatst online: 06-07 21:18
Hip, maar compleet met microfoon in zo'n doosje, is dat dan echt zo zeldzaam? Deze heb ik namelijk hier nog liggen. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ook, nieuwstaat. Wij spelen het dan ook graag thuis en heb alle delen, helaas MP2 nog in het Spaans :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 22:40
Zeldzaam denk ik niet, maar op zich wel redelijk gewild en daarmee duur. Het is een van de weinige Gamecube spellen die hier nog wel gespeeld worden, net als deel 3 voor de N64.

Het kan ook zijn dat de prijs kunstmatig hoog is en eigenlijk niemand van z'n zooi afkomt natuurlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-07 20:47

bonzz.netninja

Niente baffi

Hebben jullie nog een goed idee / plek / site waar ik mijn oude consoles kan verpatsen. Hier mag het niet (zie topicwarning), op v/a kreeg ik geen enkele reactie en op marktplaats werd ik een beetje verdrietig van de reacties.

(het betreft de atari meuk in mijn signature en een dreamcast en wat dreamcast spullen)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vraag en Aanbod...? Link naar je spul mag in je sig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-07 12:19
Een hele grote retro collectie heb ik niet. Voornamelijk Dreamcast spullen, omdat dat de console is die ik in mijn jeugd had en veel mee speelde. Ik heb zo rond de 55 spellen, maar nog geen shenmue II. Nu zat ik een beetje te kijken op ebay, maar nieuw in seal vind je ze eigenlijk niet. Al kwam ik wel een advertentie tegen van de pal versie nieuw in seal, maar ik ben bang dat deze opnieuw geseald is. Kan ik dit ergens aan herkennen? De verkoper heeft namelijk al 3 keer shen mue II in factory seal verkocht. Dat vond ik nogal verdacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
zynex schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:01:
Een hele grote retro collectie heb ik niet. Voornamelijk Dreamcast spullen, omdat dat de console is die ik in mijn jeugd had en veel mee speelde. Ik heb zo rond de 55 spellen, maar nog geen shenmue II. Nu zat ik een beetje te kijken op ebay, maar nieuw in seal vind je ze eigenlijk niet. Al kwam ik wel een advertentie tegen van de pal versie nieuw in seal, maar ik ben bang dat deze opnieuw geseald is. Kan ik dit ergens aan herkennen? De verkoper heeft namelijk al 3 keer shen mue II in factory seal verkocht. Dat vond ik nogal verdacht.
Je zou je kunnen registreren bij SealedGameHeaven.com waar een redelijke database aan sealtypes & blacklists van argwanende Ebay verkopers staan.

[ Voor 3% gewijzigd door Zakkenwasser op 07-02-2013 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Dreamcast seal heeft toch het woord "Dreamcast" erin? Zal morgen eens een paar gesealde spellen bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobcat
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-07 19:02
Een amerikaan verkoopt z'n verzameling games/consoles/controllers/etc. via ebay
Starting bid: US $550,000.00
Alle foto's hier te vinden

(resultaat van meer als 30 jaar verzamelen....)

Hij viel uit de boot, het duurde maar even. Nu is hij dood, de rest van zijn leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Wobcat schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:56:

Instant gamecollectie. Ruimte niet inbegrepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wahloh
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-06 00:04

Wahloh

Professioneel Nietsnut

Wat zijn de verzendkosten?

Hoge kwaliteit 3D geprinte miniaturen en bustes voor de painting en tabletop role-playing enthusiasten. https://empireofminis.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

zynex schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:01:
Shenmue II zit in een "normale" seal dus geen Dreamcast opdruk.
Je kan hem hier online of gewoon in de winkel kopen.
Al is de prijs helaas naar boven toe bijgesteld, maar hij heeft wel eens kortingsacties...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 198824

Wobcat schreef op donderdag 07 februari 2013 @ 21:56:

Correctie het is een Italiaan, hij woont in Milaan, dat is te doen met de auto....
Er zit echt mooi spul tussen en hagelnieuw 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Afbeeldingslocatie: http://img802.imageshack.us/img802/4011/foto25s.jpg

Na het doorspitten van de kamer van mijn broertje heb ik helaas nog steeds de SNES niet gevonden :@ maar wel sporen :D ik ben in ieder geval blij dat ik Zelda heb terug gevonden en opzich is de coax connector ook niet bepaald overbodig. Ook leuk dat ik nog een mooie poster tegen kwam :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik vind het nog altijd vet dat oude consoles steeds hotter beginnen te worden.
Vroeger was het altijd zo dat als het nieuwe uitkwam het oude vaak was afgeschreven.

Maar dat is het misschien ook wel, de te snelle ontwikkeling van de nieuwe generaties en een te grote bibliotheek aan spellen. Vaak had je ook weinig tijd vanwege huiswerk / school om ook echt ieder spel voor een console te kunnen spelen.

Het gaat alleen maar populairder gaat worden, dat retrogamen. Ik had het van mezelf in 2006 niet verwacht dat ik originele games zou hebben voor allerlei oldschool consoles omdat ik een gehackte psp et emulators had en de games waren super makkelijk te downloaden.

Als ik zo de mega gamekamers van andere zie heb ik gewoon spijt dat ik niet eerder ben bekeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Laatst online: 06-07 20:47

bonzz.netninja

Niente baffi

bonzz.netninja schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 08:58:
Hebben jullie nog een goed idee / plek / site waar ik mijn oude consoles kan verpatsen. Hier mag het niet (zie topicwarning), op v/a kreeg ik geen enkele reactie en op marktplaats werd ik een beetje verdrietig van de reacties.

(het betreft de atari meuk in mijn signature en een dreamcast en wat dreamcast spullen)
Exorcist schreef op woensdag 06 februari 2013 @ 10:51:
Vraag en Aanbod...? Link naar je spul mag in je sig.
uh...

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
AyeAyeCaptain! schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 19:18:
Ik vind het nog altijd vet dat oude consoles steeds hotter beginnen te worden.
Vroeger was het altijd zo dat als het nieuwe uitkwam het oude vaak was afgeschreven.

Maar dat is het misschien ook wel, de te snelle ontwikkeling van de nieuwe generaties en een te grote bibliotheek aan spellen. Vaak had je ook weinig tijd vanwege huiswerk / school om ook echt ieder spel voor een console te kunnen spelen.

Het gaat alleen maar populairder gaat worden, dat retrogamen. Ik had het van mezelf in 2006 niet verwacht dat ik originele games zou hebben voor allerlei oldschool consoles omdat ik een gehackte psp et emulators had en de games waren super makkelijk te downloaden.

Als ik zo de mega gamekamers van andere zie heb ik gewoon spijt dat ik niet eerder ben bekeerd.
helemaal mee eens! Ik heb pakweg een jaar of 2 geleden al m'n oude consoles nog in m'n handen gehad en nu moet ik speuren naar m'n SNES en ik heb toen der tijd ook nog een sega gamegear (met zo'n kleurenscherm :) ) voor 10 euro weg gedaan. Had er toen alleen Ninja Gaiden bij (oh wat was dat spel onmogelijk te spelen zeg!! rete moeilijk en als je je 3 levens kwijt was kon je opnieuw beginnen).

Feit blijft dat de kwaliteit van de games toen naar maatstaven veel hoger was. Doordat de graphics enz. veel simpeler waren was de essentie en diepgang van de spellen veel belangrijker maar ook de moeilijkheidsgraad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Excuses ;)

---------------

Weer een PS1 gekocht, m'n 25ste of iets. Voor 20 Euro met 6 goede titels, heb er al 5 maar kan geen kwaad te dubbelen. Lijkt me wel lachen om een enorme stapel PS1's te hebben, laatst in 1 keer 9 gekocht voor een prikkie maar die advertenties zijn zeldzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
toch maar even een plaatje van mijn game installatie :) het moet nog wat opgeruimd worden maar achter het rechter deurtje zit een pc die aan m'n tv hangt met een usb -> psx/ps2 adapter om spellen emulated te spelen als ik ze nog niet heb voordat ik ze koop om te kijken of ik het wat vind.

Achter het linker deurtje zitten m'n spellen met van die uitschuifbare rekken.

Momenteel zit er verder een PS3, PS2 en NES op aangesloten en als ik hem terug vind bij m'n broertje, mijn SNES binnenkort :)

Afbeeldingslocatie: http://img40.imageshack.us/img40/29/foto26.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is dat een modem, rechts, of een wekker?

--------

Wat is het lastig om de laatste edities N64 goedkoop te vinden. Ik zoek nog een roze, groene en Pikachu N64...maar die zijn of onvindbaar (Jungle Green met name) of te duur (Pikachu).

Weet nog dat die Pikachu dingen voor 25 Gulden nieuw bij de Intertoys lagen. Had ik er toen maar 30 gekocht :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Exorcist schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:14:
Is dat een modem, rechts, of een wekker?

--------

Wat is het lastig om de laatste edities N64 goedkoop te vinden. Ik zoek nog een roze, groene en Pikachu N64...maar die zijn of onvindbaar (Jungle Green met name) of te duur (Pikachu).

Weet nog dat die Pikachu dingen voor 25 Gulden nieuw bij de Intertoys lagen. Had ik er toen maar 30 gekocht :+
Een oude philips wekker radio die ik van mijn oma heb geërfd een jaar of 15 geleden. Mooi stukje history en nog functioneel ook. Zo maken ze elektronica niet meer. Ding is gok ik een jaar of 30 oud als het niet meer is en werkt nog als nieuw :)

-------------------------------------

Tja dat met die oude consoles nieuw kopen, had je het inderdaad maar gedaan, dat zelfde geld nu voor de PS2 of PS3 of bijvoorbeeld de Wii. Geen gek die er aan denkt om nu daar een berg van te kopen voor een spotprijs maar over 20 jaar kijk je daar misschien heel anders tegen aan :)

[ Voor 18% gewijzigd door 1nsane op 08-02-2013 20:31 . Reden: -.- ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als de PS3 straks voor een tientje in de winkel ligt koop ik een hele stapel, Pokemon-shit erop of niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Exorcist schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 20:14:
Ik ben er eentje tegen gekomen met Qday samen met een hoop boxed games :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ik wacht K-dag weer af..ik stuur mijn zus en vrouw dan op pad en wacht thuis op het resultaat :+

En dan haat ik Pokemon en Star Wars nog..maar als er een speciale editie console is kriebelt het toch. Het ding is zooooo lelijk...

[ Voor 40% gewijzigd door Exorcist op 08-02-2013 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Een paar jaar geleden had ik een drietal van die pikachou N64's, eentje zelfs mint boxed. Toen cheap verkocht, ik geraakte er zelfs bijna niet vanaf. Nu blijken ze inderdaad weer zeer gewild en onvindbaar, go figure...

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Bruiser schreef op maandag 04 februari 2013 @ 23:06:
Yes! Eindelijk een manier gevonden om al m'n consoles aansloten te krijgen in de gameroom :)
Dikke Philips Sony CRT (dus lightguns werken ook) met daarop:
- Digicorder -> scarthub -> Xbox (xbmc) / Saturn / N64
- Selecteerbare RGB scartswitch -> Snes (US) / MM+32X / PS1
En als laatste de NES via de tulpaansluiting vooraan op de tv

Binnenkort eens een foto maken van de opstelling ;)
Triestige foto, nog veel rommel in beeld en de kast moet nog een beetje aangekleed worden but you get the idea :):

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropbox.com/u/20602391/Divers/IMG_1758%20%28Small%29.JPG

Controllers zitten netjes opgeborgen in de schuifjes links- en rechtsonder, games zitten in de ladekasten rechts in beeld (3-stuks propvol :p)

Edit: iets misgegaan bij het qouten/copy/pasten vandaar de 2 posts achter mekaar...

[ Voor 15% gewijzigd door Bruiser op 08-02-2013 21:23 ]

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:02

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Misschien leuk om ook hier te delen, mijn geupgrade (ondertussen retro) GBA met een backlit LCD.
Was een leuk project om te doen en nu mijn meest gebruikte GBA (GBM is toch wat klein voor mijn handen).
Ik speel namelijk nog dagelijks GBA games :)

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/K4USSWu.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/CjzpLve.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hoe heb je het gedaan? Netjes!

Weet nog zo goed dat ik in 2002 aan het %*&($# was om met dat ding in het donker Broker Sword te spelen, die ook nog 's een bug had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Toen de gba net uitkwam installeerde ik daar de zogenaamde "Afterburner" in, ook een inbouwverlichting maw eventueel zelfs uitbreidbaar met een extra chip om het licht te kunnen dimmen dmv een toetsencombinatie.
Ook voor mijn handen nog steeds de handigste handheld!

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hem sinds 2003 niet meer aangeraakt, terwijl er leuke spellen voor zijn uitgekomen. Ook 's op zoek naar een zwarte, heb alleen de paarse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Ik heb die ook beide, de paarse is origineel, de zwarte met afterburner (en dus die extra chip) :)

Dat doet mij er mij trouwens aan denken, ik ben m'n zwarte GC in m'n kast vergeten te zetten en ik moet dringend eens opzoek naar een gameboy player ervoor...

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Laatst online: 06-07 17:20

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ohja de AfterBurner...dat ding was na een paar maanden niet meer te krijgen. Echt jammer, want ik had gewacht met bestellen tot ik tijd had in een vakantie om lekker te rommelen. :(

Maar goed; 5 edities verder en genoeg handhelds met backlight waar dezelfde carts in kunnen. De verbeterde GBA SP met echte backlight is wel een topper btw.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• champion16
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08:08
Hai, in mijn handheldverzameling heb ik ze nu bijna allemaal. Echter zoek ik houders om ze uit te stallen.
Weet iemand waar ik die vandaan kan halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Michael Knight schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 00:41:
Ohja de AfterBurner...dat ding was na een paar maanden niet meer te krijgen. Echt jammer, want ik had gewacht met bestellen tot ik tijd had in een vakantie om lekker te rommelen. :(

Maar goed; 5 edities verder en genoeg handhelds met backlight waar dezelfde carts in kunnen. De verbeterde GBA SP met echte backlight is wel een topper btw.
Grootste nadeel is alleen de formfactor(s) DS is vrij lomp, GBM is vrij klein kwa scherm (formaat is wel echt super).. GBA origineel is het meest perfect. Maar dat originele scherm slaat alleen nergens op.. zelfs met frontlit is het vrij lelijk als je het vergelijkt met de GBM of DS.

Maar de GBA met de GBA SP (101 laatste versie backlit) scherm erin (die op de foto) is echt de beste handheld combi.
Hopelijk brengt nintendo ooit zelf een limited edition versie van deze combi uit ;)
Tot die tijd moet je het zelf bakken ..
..door een LCD te scoren uit een nieuwe SP, helaas vragen mensen 2e hands de hoofdprijs voor die handheld, dus kan je op ebay ook het display los kopen (heb ik gedaan).
Dan moet je een speciaal verloop kabeltje solderen, heb ik geprobeert, maar uiteindelijk een pre-made gekocht van iemand die hier meer succes mee heeft. (zif connectors op een ribbon kabel van 0.5mm solderen is echt een mega priegelwerk).
Dan moet je alles inelkaar plempen (dremel is erg handig want het GBA SP lcd is niet 100% op maat van de GBA casing) en dan ben je klaar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robino
  • Laatst online: 22:26
CT schreef op zaterdag 09 februari 2013 @ 11:39:
[...]

Grootste nadeel is alleen de formfactor(s) DS is vrij lomp, GBM is vrij klein kwa scherm (formaat is wel echt super).. GBA origineel is het meest perfect. Maar dat originele scherm slaat alleen nergens op.. zelfs met frontlit is het vrij lelijk als je het vergelijkt met de GBM of DS.

Maar de GBA met de GBA SP (101 laatste versie backlit) scherm erin (die op de foto) is echt de beste handheld combi.
Hopelijk brengt nintendo ooit zelf een limited edition versie van deze combi uit ;)
Tot die tijd moet je het zelf bakken ..

[...]

..door een LCD te scoren uit een nieuwe SP, helaas vragen mensen 2e hands de hoofdprijs voor die handheld, dus kan je op ebay ook het display los kopen (heb ik gedaan).
Dan moet je een speciaal verloop kabeltje solderen, heb ik geprobeert, maar uiteindelijk een pre-made gekocht van iemand die hier meer succes mee heeft. (zif connectors op een ribbon kabel van 0.5mm solderen is echt een mega priegelwerk).
Dan moet je alles inelkaar plempen (dremel is erg handig want het GBA SP lcd is niet 100% op maat van de GBA casing) en dan ben je klaar ;)
Klinkt niet alleen handig, maar het ziet er op je foto's ook nog uit alsof het zo door Nintendo bedacht is!

Jammer dat er geen nieuwe GB's worden gemaakt :O Van de kleine knopjes van de DS krijg ik RSI..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooie aanwinst erbij: Nintendo 64, boxed (goede staat) compleet met The World Is Not Enough (boxed, compleet) Perfect Dark (boxed, compleet), GoldenEye (cart), ISS64 (cart), RF Unit (boxed) en Rumble Pack (boxed) voor 30 inc. verzenden.

Heb alles al, op TWINE na, maar erg mooi voor dit geld. Had alleen de originele doos van de aqua blue dus ik kan weer even vooruit!

Oh ja, en exp. pack :+

[ Voor 3% gewijzigd door Exorcist op 09-02-2013 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bruiser
  • Niet online
Das een koopje!

(Retro) Game collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik heb hier een Atari 2600 spel waarvan er op de zijkant Football staat, terwijl ik op het label een gevechtsvliegtuig zie. die twee labels spreken elkaar een beetje tegen 8)7

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/HUTXdO4up2tveRcF8kgBLF9B/medium.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:11
Het label is van River Raid, al weet je in dit geval natuurlijk nooit zeker welke ROM in de cardridge zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 01-07 20:31
AyeAyeCaptain! schreef op zondag 10 februari 2013 @ 14:00:
Ik heb hier een Atari 2600 spel waarvan er op de zijkant Football staat, terwijl ik op het label een gevechtsvliegtuig zie. die twee labels spreken elkaar een beetje tegen 8)7

[afbeelding]
Helaas is dat geen origineel Atari 2600 spelletje, heb hier ook een aantal Atari 2600 spellen en je ziet al snel wanneer het een originele is. Ik vind vooral de spelling van sommige spellen erg goed bedacht ;)

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/21e5ahf.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/1khok.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i45.tinypic.com/10oif6a.jpg

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:18
GBM Oh ja, ligt er hier ook nog eentje met een beschadigd voor paneel... Nope, niet te krijgen via Nintendo NL, Nintendo USA wil ze niet naar Europa versturen en verwijst naar EU. >_< zucht.
Ebay? Tja, ongelooflijk duur. Dus, nog steeds op zoek naar een nieuwe of naar een frontpanel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Arunia schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:37:
GBM Oh ja, ligt er hier ook nog eentje met een beschadigd voor paneel... Nope, niet te krijgen via Nintendo NL, Nintendo USA wil ze niet naar Europa versturen en verwijst naar EU. >_< zucht.
Ebay? Tja, ongelooflijk duur. Dus, nog steeds op zoek naar een nieuwe of naar een frontpanel.
Gewoon een tube Displex Display Polish kopen en een uurtje wrijven.
Heb ik ook gedaan, zie de foto hier verderop boven, dat is mijn GBM van ik weet niet hoe oud en was ook aardig beschadigd, maar nu wer als nieuw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
G-Meister schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:05:
[...]

Helaas is dat geen origineel Atari 2600 spelletje, heb hier ook een aantal Atari 2600 spellen en je ziet al snel wanneer het een originele is. Ik vind vooral de spelling van sommige spellen erg goed bedacht ;)

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Shit _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 06:09
Mijn dreamcast is helaas overleden en nu wil ik een nieuwe. ALs ik een losse console wil, aan wat voor prijs moet ik dan denken?

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!
donald_dick schreef op zondag 10 februari 2013 @ 20:46:
Mijn dreamcast is helaas overleden en nu wil ik een nieuwe. ALs ik een losse console wil, aan wat voor prijs moet ik dan denken?
40/50.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
CT schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:52:
[...]

Heb ik ook gedaan, zie de foto hier verderop boven, dat is mijn GBM van ik weet niet hoe oud en was ook aardig beschadigd, maar nu wer als nieuw :)
Als je echt diepe krassen hebt kan je beter beginnen met commandant 4 o.i.d. dat is in principe voor beschadigde autolak maar werkt ook prima op telefoons en handheld consoles en daar kan dat displex niet tegenop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
CT schreef op zondag 10 februari 2013 @ 16:52:
[...]
Die heb ik nog liggen en volgens mij ook daar op geprobeerd, maar toen liet de top laag los waardoor er plekken op kwamen. Was helemaal niet meer om aan te zien.
Kan het allicht nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ruk, er bood iemand in de buurt een gratis (boxed) Game Gear aan met twee boxed games. Net te laat :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Preau schreef op woensdag 23 januari 2013 @ 20:26:
Heb voor mezelf ff snel een stukje javascript gemaakt om mensen te filteren op marktplaats, aangezien ik geen Chrome gebruik, je moet ze wel eenmalig zelf toevoegen. Als je er een bookmarklet van maakt kan je het makkelijk met 1 klik uitvoeren. Filter werkt ook op andere dingen zoals Topadvertentie (Alles wat in de html van een zoekresultaat staat).

JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
var filter = Array();
filter.push("RetroGameFreak");
filter.push("Retro Game Winkel");
filter.push("Gameland-Groningen");
filter.push("Games Garage");
filter.push("Videogameworld nl");

$(".search-result").each(function() { 
    var contents = $(this).html(); 
    for(var i = 0; i < filter.length; i++) {
        if(contents.indexOf(filter[i]) != -1) {
            $(this).remove();
            break;
        }   
    }   
});

EDIT:
En een bookmarklet maak je door op de plaats waar normaal de URL van je favoriet staat het volgende neer te zetten:
javascript:*bovenstaande code* void 0;

EDIT 2:
Als je alleen filtert op "Bezorgt in" heb je 95% van de bedrijven al te pakken en hoef je nooit meer iets aan te passen.
Even hoor, want ik word met de dag gekker van die shops die 40% inpakken op MP. Je zegt geen Chrome te gebruiken; is het voor Chrome gebruikers dan wel makkelijker om bepaalde aanbieders te negeren/filteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-06 19:59
Op de Engelse ebay kun je weleens leuke Dreamcast setjes scoren voor rond dat bedrag incl. verzenden. Ik heb daar al een aantal keer voor rond de 50 euro een Dreamcast met een hoop controllers en spellen vandaan gehaald. Ebay in de gaten houden is dus zeker ook een aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Preau
  • Niet online
Exorcist schreef op dinsdag 12 februari 2013 @ 21:43:
[...]

Even hoor, want ik word met de dag gekker van die shops die 40% inpakken op MP. Je zegt geen Chrome te gebruiken; is het voor Chrome gebruikers dan wel makkelijker om bepaalde aanbieders te negeren/filteren?
Toevallig dat je het net vraagt, ik ben bezig geweest met het ombouwen tot Chrome extensie en dat is nu af, hij staat al klaar om gepublished te worden. Enige obstakel is de developer fee van $5 die alleen met credit card betaald kan worden. Dus ik moet nog even aan iemand vragen die zo'n ding heeft en dan zet ik hem in de chrome webstore ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
Preau schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:49:
[...]

Toevallig dat je het net vraagt, ik ben bezig geweest met het ombouwen tot Chrome extensie en dat is nu af, hij staat al klaar om gepublished te worden. Enige obstakel is de developer fee van $5 die alleen met credit card betaald kan worden. Dus ik moet nog even aan iemand vragen die zo'n ding heeft en dan zet ik hem in de chrome webstore ;)
Jij koning!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nice! Dat zien we graag :D

Ben nu weer bezig wat leuke offline multiplayer (met name FPS) games te sprokkelen. Heb vandaag op Ebay al James Bond - Nightfire (PS2) en Everything or Nothing gekocht + Cold Winter.

Zo speel ik graag met een vriend GoldenEye en Perfect Dark op de N64. Duke Nukem Time to Kill op de PS1 is wat te pixelig geworden helaas. Medal of Honour op de PS1 schijnt een leuke split screen te hebben..en wat nog meer? Hou niet van SF, Perfect Dark is echt de uitzondering.

Binnenkort de garage (voor de helft) ombouwen tot gamehok. Leuk vooruitzicht.

[ Voor 91% gewijzigd door Exorcist op 13-02-2013 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, ik had de vorige post..maar voor de liefhebber:

http://www.marktplaats.nl...0afa33e3a&previousPage=lr

Gameboy Advance SP met wat leuke games. 15 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Als ik geen SP had, zou ik het gedaan hebben, ze verkoopt toch alleen maar mooie spullen (check de rest van de ads :p). Serieus, dit is een goede deal.

Edit: gaan er nog mensen naar de Retrogamebeurs in Deurne 24 februari? http://www.dr-retro.com/beurs/. Ik ga er in ieder geval heen, met waarschijnlijk m'n vriendin en een collega :)

[ Voor 38% gewijzigd door Glaanie op 13-02-2013 21:04 ]

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Yup, ik ga ook die kant op. Wel met een vooraf vastgesteld budget in cash anders kom ik failliet thuis :+

• michel2506
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 03-07 13:22
Exorcist schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 18:35:
Nice! Dat zien we graag :D

Ben nu weer bezig wat leuke offline multiplayer (met name FPS) games te sprokkelen. Heb vandaag op Ebay al James Bond - Nightfire (PS2) en Everything or Nothing gekocht + Cold Winter.

Zo speel ik graag met een vriend GoldenEye en Perfect Dark op de N64. Duke Nukem Time to Kill op de PS1 is wat te pixelig geworden helaas. Medal of Honour op de PS1 schijnt een leuke split screen te hebben..en wat nog meer? Hou niet van SF, Perfect Dark is echt de uitzondering.

Binnenkort de garage (voor de helft) ombouwen tot gamehok. Leuk vooruitzicht.
Timesplitters (PS2) al eens bekeken? Het is wel SF achtig maar het is ontwikkeld door voormalig rare medewerkers die ook aan goldeneye en Perfect Dark hebben gewerkt. De game is ook op een doorontwikkeling van de Goldeneye engine gebouwd.

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Metro2002 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 08:47:
Yup, ik ga ook die kant op. Wel met een vooraf vastgesteld budget in cash anders kom ik failliet thuis :+
Hehe. Had ik de vorige keer ook gedaan en werkte perfect. Vooral omdat er in de buurt van die zaal geen pinautomaat te vinden was, dus ik kon ook niet smokkelen :+
Mijn 25 Euro deal is binnen hoor :) :

Afbeeldingslocatie: http://robbijl.tweakdsl.nl/2013-02-14%2010.04.22.jpg
michel2506 schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:05:
[...]

Timesplitters (PS2) al eens bekeken? Het is wel SF achtig maar het is ontwikkeld door voormalig rare medewerkers die ook aan goldeneye en Perfect Dark hebben gewerkt. De game is ook op een doorontwikkeling van de Goldeneye engine gebouwd.
Ik zie dat ik hem zelfs heb! Ga ik ;s bekijken, dank je!

[ Voor 65% gewijzigd door Exorcist op 14-02-2013 10:13 ]

• ricost
  • Laatst online: 01-07 14:40

ricost

Veur altiéd eine Venlonaer

Glaanie schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 10:11:
[...]

Hehe. Had ik de vorige keer ook gedaan en werkte perfect. Vooral omdat er in de buurt van die zaal geen pinautomaat te vinden was, dus ik kon ook niet smokkelen :+
Pinautomaat zit om de hoek :P

Straks aan de euverkant van de nach door wach de veurjaorszon

• Michael Knight
  • Laatst online: 06-07 17:20

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Preau schreef op woensdag 13 februari 2013 @ 11:49:
[...]

3vcash.nl is evt. ook een aanrader (prepaid creditcard via iDeal).

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Preau
  • Niet online
Michael Knight schreef op donderdag 14 februari 2013 @ 19:20:
[...]

3vcash.nl is evt. ook een aanrader (prepaid creditcard via iDeal).
Ken ik inderdaad maar dat moet meteen weer 20 euro minimaal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ga ws ook naar de beurs; vrouw had ook interesse en anders ga ik met een vriend.

----

Net weer een PS1 op de kop getikt (jaja). Eentje met 8 originele spellen, had er 4 nog niet van en voor een tientje ex. prima te doen. Is PS1 nummer 24.

Mailt ze daarna met dat het gewicht nog boven de tien kan komen door de hoeveelheid "extra" spellen..de niet originele (130 stuks) mag ze lekker houden..die gooi ik sowieso weg. Echt, bijna iedere PS1 is omgebouwd op MP. Van alle PS1's die ik heb zijn er 2 of 3 niet omgebouwd.

Verder Micro Machines 64 voor een tientje inc (CiB) en Project Zero 3 (The Tormented) en The Punisher (PS2) voor 20 Euro inc. Verder een Gamecube voor 15 inc. met James Bond spel (zocht nog een Gamecube om mee te gamen, de vier anderen staan in een kast vanwege de vier verschillende kleuren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik verkocht gisteren een spel aan iemand via MP, en die gozer vertelde mij dat hij zijn wii had omgebouwd en het allemaal niet werkte. Ik zei al zovan origineel is beter, al die boekjes enzo. Mijn is ook ooit omgebouwd geweest, maar ik speel nu alleen nog maar origineel :)

Binnenkort krijg ik de cijfers van mijn games binnen van VGA, ik ben best wel benieuwd wat het gaat worden :) heb er een goed gevoel over omdat de meeste games zeer mint zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
OK, nu kap ik ermee voor vandaag. Roze N64 gekocht..deze zocht ik al een tijd. Ik hoef nu alleen nog maar de Jungle Green en dan heb ik de meesten wel. Ja, die verdomd lelijke Pikachu..maar die komt nog wel :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yonni
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 16-06 11:58
Mijn PSX is niet omgebouwd, ik speelde een enkele back-up via m'n game cracker. Origineel cd-tje om op te starten, daarna de back-up erin en gaaaaaaaaaan. Maar zelfs op mijn jeugde leeftijd werkte ik toch echt voor m'n spelletjes. De joy van een nieuw spel kopen, wow :) .

D3200 - 35/F1.8G, 60/F2, 70-300/F4-5.6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Na een tijdje uit het retrogamen geweest te zijn ben ik weer terug :). Ik ben nu vooral into de GBA. Ik ben dan ook op zoek naar een GBA micro, maar de prijzen daarvoor schrik nogal. Overal wordt er 50+ (meestal zelfs 75+) gevraagd. Klopt dit echt? Ik zat zelf meer aan 20-30 te denken. Op K-dag maar eens goed rondkijken anders.

Daarnaast vroeg ik me af of jullie het gevoel hebben dat ik nog bepaalde GBA games mis? Ik heb op dit moment de volgende collectie (gaat dus specifiek om gba games, niet om gba/gb):

- Zelda - A link to the past
- Golden sun
- Mario Kart super circuit
- Fire emblem
- Fire emblem: the sacred stones
- Pokemon ruby
- Pokemon fire red
- Donkey kong country
- Zelda: the minish cap
- Mario & luigi superstar saga
- Final fantasy Dawn of souls (I & II)
- Prince of persia: the sands of time
- The lost vikings
- Advance wars
- Advance wars II
- Wolfenstein 3D
- Super Mario advance 2
- Disney sports basketball
- Disney sports football (soccer)

Zelf kan ik de volgende must-haves nog bedenken:
- Golden sun II
- Final Fantasy tactics
- Tactics Ogre: knight of lodis
- Boktai
- Boktai 2

Andere games die ik nog mis en die ik zou moeten hebben? Ik ben geen fan van mario platformers, dus die heb ik weggelaten (advance 2 had ik ooit in een setje gekocht samen met wat andere games).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 09:35

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Waarom niet gaan voor een DS? Kan ook normaal GBA games spelen en het voordeel is dat het scherm best wel wat groter is dan die van een Micro

[ Voor 8% gewijzigd door Touchdomex op 17-02-2013 12:02 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Laatst online: 09:32
Orian schreef op zondag 17 februari 2013 @ 12:00:
Daarnaast vroeg ik me af of jullie het gevoel hebben dat ik nog bepaalde GBA games mis? Ik heb op dit moment de volgende collectie (gaat dus specifiek om gba games, niet om gba/gb):
- gunstar future heroes (het vervolg op de legendarische mega drive titel)
- castlevania (Circle of the Moon, harmony of dissonance en aria of sorrow zijn allemaal prima)
- metroid fusion (van het team achter super metroid)
- de kirby titels
- megaman zero

kijk ook eens op:
http://www.racketboy.com/...ined-the-game-boy-advance en http://www.racketboy.com/...ame-boy-advance-gba-games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Touchdomex schreef op zondag 17 februari 2013 @ 12:02:
Waarom niet gaan voor een DS? Kan ook normaal GBA games spelen en het voordeel is dat het scherm best wel wat groter is dan die van een Micro
Ik heb hier een (eerste versie) DS, maar die dingen (ook de andere edities) zijn wat mij betreft veel te lomp en zwaar voor een handheld. Het grote voordeel aan de SP (en zeker de micro) vind ik dat je ze makkelijk in je zak doet. Daarnaast heb je niet zo'n groot ongebruikt deel (scherm). Dus ben ik toch op zoek naar een micro, omdat ik de GB/GBC games die ik heb vrijwel niet (meer) speel.
NE5Freak schreef op zondag 17 februari 2013 @ 13:05:
[...]

- gunstar future heroes (het vervolg op de legendarische mega drive titel)
- castlevania (Circle of the Moon, harmony of dissonance en aria of sorrow zijn allemaal prima)
- metroid fusion (van het team achter super metroid)
- de kirby titels
- megaman zero

kijk ook eens op:
http://www.racketboy.com/...ined-the-game-boy-advance en http://www.racketboy.com/...ame-boy-advance-gba-games
Bedankt! Ik zal me eens richten op die websites en eens kijken of ik een lijstje kan maken van wat ik nog wil :). Voor andere tips sta ik natuurlijk nog altijd open :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Retro
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-12-2021

Dr. Retro

Game Collector

Met nog 7 dagen te gaan tot de grootste retro game beurs van de Benelux is het tijd om in de stemming te komen met een sfeerimpressie van de vorige twee beurzen!

YouTube: Retro Game Beurs Deurne Sfeerimpressie / Retro Game Convention

www.retrogamebeurs.nl

http://www.dr-retro.com - http://www.retrogamebeurs.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Orian schreef op zondag 17 februari 2013 @ 12:00:
Na een tijdje uit het retrogamen geweest te zijn ben ik weer terug :). Ik ben nu vooral into de GBA. Ik ben dan ook op zoek naar een GBA micro, maar de prijzen daarvoor schrik nogal. Overal wordt er 50+ (meestal zelfs 75+) gevraagd. Klopt dit echt? Ik zat zelf meer aan 20-30 te denken. Op K-dag maar eens goed rondkijken anders.
Ik heb een tijd geleden ook 50euro betaald voor mijn Micro, en toen was het (jaar terug?) al lastig een *niet* roze te vinden en een incl doos en zonder zoveel krassen dat je het scherm niet meer zag.
De meeste gingen toen al voor 30 (roze en bekrast) tot 250 (die nes limited edition incl doos mint etc.)
Maar soms komen ze wel langs op marktplaats oid, bij mensen die niet weten dat het ding duurder verkocht kan worden ;) Dus gewoon de ogen open houden.

Bedenk wel dat de micro ook echt micro is en bij mij de vingertjes RSI'en na een half uurtje op dat kleine dingetje. Dus ben ik overgestapt op een GBA met backlit scherm, die zijn rond de 50-70euro ook uit china premodded/refurbished te bestellen ;) (of zelf doen als je handig bent zoals ik :+ ) dat is dus een optie als je geen 2e hands GBM kan vinden voor een fatsoenlijke prijs. Kan het iig aanraden, heb alweer 40+ uur in final fantasy tactics zitten 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orian
  • Niet online
Hmm, zo'n GBA met backlit klinkt ook wel goed. Is dat dan een lichtje zoals in de 101 SP (dus niet de 'normale)? Ik heb hier namelijk al een 'gewone' SP. Heb je misschien een website waar je die kunt kopen, of gewoon via ebay? Er zelf één in elkaar zetten is namelijk niet mijn ding met twee linkerhanden ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zorian
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 06-07 01:27

Zorian

What the fox?

Oei, laat ik ook eens mijn bijdrage leveren aan dit topic.
Zelf ben ik ook heel rustig aan het verzamelen, met name Nintendo-spul.

Dit is mijn collectie tot zover.
Klik op de plaatjes voor groot.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/N0Dj24qs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ADb8V6vs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/ZSXHGmSs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/LvMFEZQs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zqaoBzks.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/AMoU6Hhs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/cVpT8E7s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/R8lGc4cs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/JdXqwbCs.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/Tgho9EDs.jpg

Redelijk bescheiden, maar het is een begin. :)
Ik mis nog wel een 2e NES die ergens in huis rondslingert, de NES-spellen en benodigdheden om te kunnen spelen (stroom+AV-kabel+RF-kabel), en de SNES is een tijdje geleden verkocht aan mijn neef.

Het uiteindelijk doel is alle consoles te hebben, zoveel mogelijk games, en dan als het kan de consoles in alle beschikbare kleuren aswell. :)
En ja, ik ga de consoles die ik al heb ooit nog eens schoonmaken en oppoetsen. :') Ooit.
CT schreef op vrijdag 08 februari 2013 @ 22:14:
Misschien leuk om ook hier te delen, mijn geupgrade (ondertussen retro) GBA met een backlit LCD.
Was een leuk project om te doen en nu mijn meest gebruikte GBA (GBM is toch wat klein voor mijn handen).
Ik speel namelijk nog dagelijks GBA games :)

[afbeelding]
[afbeelding]
Holy shit. I want this soooooo bad. :o Durf alleen niet te modden. :')
GBA blijft voor mij de beste handheld ooit. En dit pakt precies het enige minpuntje aan waar ik me aan stoor bij dat ding. Verlichting.
:9~

[ Voor 40% gewijzigd door Zorian op 17-02-2013 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Donnie Darko
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09:10
ja ik ga ook maar eens op zoek naar een GBA Micro :) toch wel erg lekker al die SNES ports erop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Afgelopen weekend nog wat gescoord trouwens (geen foto's wegens lui :p):

SNES: T2 The Arcade Game, cart only
Gamecube: Animal Crossing + 59 blocks memory card (wel een originele, maar niet degene die er oorspronkelijk bij zat). De rug van het doosje laat helaas wat los.
Nintendo DS: Yoshi's Island DS, compleet met doosje, boekje.

T2 en Yoshi's Island DS had ik samen voor 30 euro (op de Beverwijkse Bazaar), misschien ietsje teveel betaald, maar ik wilde heel graag YI DS hebben en heb er geen spijt van :p En Animal Crossing heb ik op de lokale snuffelmarkt 17,50 voor betaald, inclusief de memory card die los werd verkocht.

Ik verwacht wat meer uit te geven op de beurs aanstaande zondag :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Mocht je nog een scope willen voor terminator 2, Jellabie heeft er nog een liggen die hem verkoopt:Jellabie in "Goeie oude (retro) consoles deel 11"

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glaanie
  • Nu online

Glaanie

Heb er twee :p (een defecte compleet in doos en een 'losse' werkende) Maar thanks voor het erop wijzen :) T2 heb ik ook voornamelijk gekocht vanwege de ondersteuning voor de Scope. Ook de Mouse schijnt ermee te werken, ik ben benieuwd wat makkelijker te bedienen is :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Gisteren een Sega Mega Drive II gekocht voor 10 euro met vier boxed games; Primal Rage, Ms Pac-Man, Jurassic Park en Asterix. Zit alleen de standaard rf-kabel bij en daar krijg ik geen normaal beeld mee.

Maar eens op zoek naar ofwel een composiet of een scart-rgb-kabel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 06:52:
Gisteren een Sega Mega Drive II gekocht voor 10 euro met vier boxed games; Primal Rage, Ms Pac-Man, Jurassic Park en Asterix. Zit alleen de standaard rf-kabel bij en daar krijg ik geen normaal beeld mee.

Maar eens op zoek naar ofwel een composiet of een scart-rgb-kabel :)
Als je toch een kabel gaat kopen, neem scart. Zit op nieuwe tv's ook nog en geeft RGB video ipv composite en is dus scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Is de SCART-kabel bij een Megadrive dan volledig bedraad (RGB)? Ben op m'n werk dus kan mijn kabel even niet nagaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1nsane
pff, gisteren er achteren gekomen dat mijn broertje toch mijn SNES zoek heeft gemaakt :'( kan ik weer op zoek naar eentje met controllers voor een normale prijs :(

Gelukkig mijn favoriete spel kunnen terugvinden (Zelda)

Overigens, weet iemand een kapotte NES te liggen? wil een media center gaan bouwen er van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ik heb een aantal NESsen, maar weet niet of die wel/niet werken.
Moet ze eens met contactspray schoonmaken en ook even bekijken.
Heb ook nog zo'n neppe NES liggen ergens.
Kijk even op Koninginnedag wellicht bij de rommelmarkten. Vaak staan er ook een aanal daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sh0ckTr00per
Metro2002 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:28:
[...]

Als je toch een kabel gaat kopen, neem scart. Zit op nieuwe tv's ook nog en geeft RGB video ipv composite en is dus scherper.
Klopt, zit alleen even naar de prijs te kijken die voor die kabels gevraagd wordt. Op Bare Knuckle en Golden Axe na heb ik namelijk niet van die hele geweldige herinneringen aan de Mega Drive, dus weet nog niet wat ik er echt mee ga doen.
Exorcist schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 09:48:
Is de SCART-kabel bij een Megadrive dan volledig bedraad (RGB)? Ben op m'n werk dus kan mijn kabel even niet nagaan.
Als het goed is wel.

Afbeeldingslocatie: http://www.mastersystem.dk/modding/rgb/ms1_md1_rgb_2.png?dur=363

[ Voor 25% gewijzigd door Sh0ckTr00per op 19-02-2013 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Sh0ckTr00per schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 10:57:
[...]

Klopt, zit alleen even naar de prijs te kijken die voor die kabels gevraagd wordt. Op Bare Knuckle en Golden Axe na heb ik namelijk niet van die hele geweldige herinneringen aan de Mega Drive, dus weet nog niet wat ik er echt mee ga doen.
Voor 10 euro koop je een kant en klare kabel op ebay (retrogamingcables bv) dus dat is het geld ook niet. Voor de megadrive zijn genoeg gave spellen te krijgen. Sowieso de streets of rage / bare knuckle serie maar ook de sonic serie, de disney games, de vele arcade ports etc. Kijk rond en verbaas je.
En het leuke van de MD is dat de games over het algemeen ook nog een beetje te betalen zijn. Ik heb sinds kort ook een SNES maar ik schrik me rot van de prijzen van sommige games. Echt idioot duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik ben aanwezig zondag! Kom samen met een maatje. Wel even rijden, maar goed. Lijkt me leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NESFreak
  • Laatst online: 09:32
Metro2002 schreef op dinsdag 19 februari 2013 @ 11:26:
[...]

Voor 10 euro koop je een kant en klare kabel op ebay (retrogamingcables bv) dus dat is het geld ook niet. Voor de megadrive zijn genoeg gave spellen te krijgen. Sowieso de streets of rage / bare knuckle serie maar ook de sonic serie, de disney games, de vele arcade ports etc. Kijk rond en verbaas je.
En het leuke van de MD is dat de games over het algemeen ook nog een beetje te betalen zijn. Ik heb sinds kort ook een SNES maar ik schrik me rot van de prijzen van sommige games. Echt idioot duur.
Inderdaad. De MD is een beetje de pour mans retro gaming. Afgezien van de vele prima arcade ports hebben konami en treasure ook een paar prima platform exlusives uitgebracht. Ook is de MD het platform van de shooters. Heel veel toaplan shooters (fireshark, truxton, hellfire, zerowing) zijn prima geport (hoewel minder goed vertaald) en natuurlijk heb je de thunderforce serie van technosoft. Ook gaaf en prima geport door technosoft is overigens een flipperspel genaamd Dragon's Fury.

Veel games zijn makkelijk te vinden voor minder dan een 10tje.
Ik heb deze links hier volgensmij al vaker gedumpt, maar op racketboy.com zijn goeie overzichten te vinden van een groot aantal platforms waaronder dus de sega:

Games That Defined the Sega Genesis / MegaDrive
The Best Undiscovered Sega Genesis / Megadrive Games
The Best Sega Genesis Games Under $10

[ Voor 3% gewijzigd door NESFreak op 19-02-2013 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zakkenwasser
  • Niet online
Ik heb zojuist de documentaire: ecstasy of order, the tetris masters gezien. Een dikke aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StampVoet
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 08:20
Ik heb afgelopen weekend een sega saturn compleet in doos gekocht voor 15 euro, goede deal? :)
Pagina: 1 ... 61 ... 108 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Dit topic is er voor discussie over oude (retro) consoles en dus NIET voor handel.
Daarnaast zijn de discussies wanneer iemand een handelaar is of niet niet gewenst.

Wil je handelen? Ga naar Vraag & Aanbod