Hallo tweakers.
Daar ben ik weer met een nieuwe mod,
Na een paar turbulente jaren achter de rug te hebben heb ik weer wat tijd gevonden om aan een nieuwe case mod te werken.
De vorige case mod was ook een mod uit het C&C (Command And Conquer) genre namelijk de C&C temple of NOD
Deze mod is uiteindelijk tijdens de TBCL in 2007 tot winnaar uitgeroepen.
Na dit succes heb ik alles even laten bezinken, maar wil ik jullie nu trakteren op een nieuwe mod uit het C&C genre maar nu van de nieuwe game C&C tiberium wars.
Ik heb gekozen voor de nieuwe (advanced)Flame tank die in dit ontwerp terug naar de roots is.
Ter vergelijking:
de oude tank uit het eerste deel van het spel:

En de nieuwe (advanced) flame tank:

Ik heb een aantal criteria opgesteld die ik (minstens) wilde inbouwen in de tank:
- Er komt een oude (FAT) playstation3 in waar linux op draait in dual boot met XMB.
- Uiteraard moet de tank blueray kunnen spelen!
- de tank moet zelfstandig kunnen rijden en er moet ook op ge-gamed kunnen worden.
- De tank wordt draadloos (zoals een echte tank hoort te zijn).
- Er moet object detectie in komen om voorwerpen te kunnen herkennen.
- Er moet een docking station komen die is aangesloten op de beamer en waar de accu's automatisch opladen worden (alla ROOMBA).
- 2 vlammenwerpers die werken op perslucht.
- de body van de tank moet 180 graden kunnen draaien boven de tracks (net zoals in het echte spel).
- ik wil alles uit RVS en aluminium maken om zo nieuwe technieken te leren.
- Alle electronica en software wordt zelf geschreven en gemaakt.
Ik ben begonnen met het tekenen van de tank in inventor.
Ik moest het doen met erg weinig plaatjes. dit heeft voor-en nadelen...
nadeel is dat het minder wordt zoals de toenmalige ontwerper het had bedoeld.
Voordeel is dat hetmeer vlij laat voor mijn eigen inbreng.
Ik heb screenshots van uit het spel gemaakt en een foto die ik op internet had gevonden gebruikt bij het tekenen van de tank.

Ik wilde dit keer ook mijn eigen tracks maken en heb daarom zo goed mogelijk naar de tekening gekeken hoe deze er precies uit zagen en na getekend.
Ik heb op basis van deze tracks ook de tanswielen direct ontworpen.

De tracks zullen gegoten worden van aluminium en hier zitten een aantal tracks aan elkaar met benodigde giet kanalen.

Daarna ben ik de rupsen zelf gaan tekenen, er moest vering in komen net zoals met een echte tank, ook een ketting spanner en aandrijving.
In totaal zal deze tanks 4 van deze modules krijgen.

Hier met beide platen erop:

En nu ook de afdekplaat.

Dit is de vering die in de rupsen gebruikt gaat worden. ook deze is zelfbouw en zal voornamelijk op de draaibank worden gemaakt.
Er komen er 8 stuks van per rups.

En zo gaat het onderstel zelf eruit zien, je kan goed zien hoe hier de rupsen aan elkaar gekoppeld worden,
iedere rups kan in 1 richting draaien om zo een maximale terein begaanbaarheid te verkrijgen.

En dit zijn de schema's van de hele body zelf.
Deze heb ik voornamelijk gemaakt om zo dadelijk vanaf te kunnen meten.

En zo moet ie dan gaan worden....
mijn rijdende PS3 flame tank

Het geheel gaat ongeveer 70 cm lang 50 cm breed en 26 cm hoog worden.
Ik hoop dat jullie dit wat gaan vinden want ik ga zeer gave technieken gebruiken om dit geheel straks draaiende te krijgen.
Met vriendelijke groet alvast
Cyclonite.

Update 1 - lasersnijden
Update 2 - aluminium giet tools
Update 3 - Aluminium rafineren en eerste test gieting
Update 4 - veel verschillende elementen
Update 5 - vlammenwerpers prototype & test
Update 6 - lassen, buigen, slijpen...
Update7 - onderstel en afwerkingen
update 8 - onderstel
[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 64539 op 07-03-2011 21:48 ]