Na een flinke tijd aan andere dingen besteed te hebben had ik eindelijk weer eens tijd om me in de CM-wereld te storten.
Ik heb een tijdje lopen brainstormen wat nou leuk zou zijn om als casemod te maken voor een nog nieuw aan te schaffen PC. Ik ben toen op het idee gekomen om een casemod te maken van een Tiberian Sun NOD gebouw. Daarna ben ik een beetje aan het googlen gegaan en kwam aan een aantal mooie foto's van de temple of NOD. link. Deze persoon heeft een aantal grafische ontwerpen gemaakt voor Westwood, waaronder de temple of NOD.

in-game foto's van de tempel:

Het werd tijd om een ontwerp te maken voor deze casemod. Dit heb ik op basis van deze foto's gedaan. Het moest zodanig ontworpen worden dat er ook nog een redelijk goede computer in kon en dat het ook nog eens functioneel zou blijven.
Tijdens het maken van het ontwerp kwam ik de volgende problemen tegen:
- Waar laat ik de DVD-ROM
- Hoe hoog moet het minstens worden
- Waar kan ik de toren goed voor gebruiken
- Waar laat ik de aansluitingen van de computer

Het werd tijd om aan de casemod te beginnen en ik heb nog niet direct met alle bovenstaande problemen te maken. Dus die kan ik in een later stadium nog wel oplossen.
Als materiaal wilde ik polyester gebruiken, omdat je hiermee bijna alle (on)mogelijke vormen kan maken. Voor het DVD-rom probleem had ik een redelijke oplossing bedacht: aan de voorkant op de bodem en het 'binnen schaaltje' iets omhoog. Hier bovenop de DVD met achter de 'binnen schaal' een fan met leds.
Ik maak de casemod 16cm hoog in verhoudingen moet het hele model geschaald worden tot 90x60x16cm (LxBxH). Het is misschien erg groot, maar het wordt dan wel erg gaaf en natuurgetrouw.
Aangezien de gebruikte lijm nogal traag droogt (12uur), kon ik niet meer dan 1 plaat per dag lijmen.
Dit is zo langzaam omdat de meeste typen schuim erg slecht tegen oplosmiddelen kunnen.
Maar goed, laat ik maar beginnen met de tools die ik hiervoor heb gebruikt:

Onmisbare items hiervan zijn:
- bier
- polystyreenschuimlijm
- omgebouwde handsoldeerbout (voor snijden/smelten van schuim)
- afbreekmes en broodmes (dankje mam, nu weet je ook waar die is)
- schuurmesje

Hierop is de keuze gevallen omdat het een hoge dichtheid heeft en zich makkelijk met snijden en schuren laat verwerken. Nadeel is dat het duurder is dan piepschuim
Gebruikte lijm:

Nadeel wat je overhoudt als je dit materiaal gebruikt:

Ok, we zijn dus aangekomen om de allereerste vormen in het materiaal te brengen.
De plaat heb ik op de grond gelegd en de gewenste vormen hierop uitgetekend:

Hierna heb ik eerst de plaat met het scherpe mes langs de lijnen uitgesneden. Daarna op een andere plaat nog eens over getekend en deze op elkaar geplakt.

En dat was het allereerste begin van mijn C&C Tiberian Sun Temple of NOD casemod
Inmiddels ben ik weer wat verder. Binnenkort zal ik hiervan een update plaatsen.

Deze case mod wordt mogelijk gemaakt dankzij deze bedrijven:

update 1 - 13 april 2006
update 2 -14 april 2006
update 3 - 18 april 2006
update 4 - 20 april 2006
update 5 - 21 april 2006
update 6 - 27 april 2006
update 7 - 1 mei 2006
update 8 - 18 mei 2006
Update 9 - 3 juni 2006
Update 10 - 24 September 2006
Update 11 - 13 Oktober 2006