Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Astennu
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 18-07 18:07

Astennu

-= R9 290X =-

quote:
Xenomorphh schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:28:
Leuk de nieuwe Hardware servey op steam is vrij gegeven.

Er zijn nog geen 10.000 gamers op steam met een fermi kaart.

[...]

http://www.brightsideofne...2010-dx11-taking-off.aspx
Vind ik eerlijk gezecht best veel had er minder verwacht. ATi heeft in totaal al meer dan 1 mil DX11 chips verscheept. Maar met de 57xx en lagere serie's gaat het natuurlijk erg hard. meer dan 300K high end chips is erg netjes.

Sys -=Game PC=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Camacha
  • Registratie: april 2006
  • Nu online

Camacha

omdat het kan

quote:
Astennu schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:27:
Vind ik eerlijk gezecht best veel had er minder verwacht. ATi heeft in totaal al meer dan 1 mil DX11 chips verscheept. Maar met de 57xx en lagere serie's gaat het natuurlijk erg hard. meer dan 300K high end chips is erg netjes.
Ja, hoho, lang niet iedereen zit op Steam of deelt die informatie. Ik heb wel een Steam-account, maar na de registratie van HL2 mag die het internet niet meer op.

Dat bepalen wij wel.

• Help!!!!
  • Registratie: juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen

Mr Majestic

quote:
[...]

Vind ik eerlijk gezecht best veel had er minder verwacht. ...
Dacht precies hetzelfde. Het valt me nog mee.

BF4 - Why its broken & current state gaming industry
PC Specs

• CJ
  • Registratie: augustus 2000
  • Niet online
(overleden)
quote:
[...]

Correctie. AMD heeft al wel iets meer dan 1 miljoen DX11 chips verscheept.... ze hebben meer dan 6 miljoen DX11 chips verkocht/verscheept. Wel tijdens een langere periode natuurlijk, maar die 10.000~ van NV ligt precies in de lijn der verwachting en staat nog altijd in schril contrast met AMD. Wellicht dat de GF104 er verandering in kan brengen.

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Camacha
  • Nu online

Camacha

omdat het kan

Ik heb het sterke vermoeden dat veel mensen dan maar gewoon de volgende generatie Ati af gaan wachten of er al lang ééntje gekocht hebben. Het enige dat nVidia nu voor heeft op Ati is de absolute performancetop, maar voor de rest zet je je geld eigenlijk beter op Ati.

Waarschijnlijk verkopen ze er wel wat puur op naam (want om onduidelijke redenen willen sommige mensen nog steeds alleen maar nVidia) en misschien als CS5 en de nieuwe kaarten goed samen overweg kunnen op die basis ook nog wat, maar verder zie ik het niet zo snel gebeuren. Zeker ook omdat Ati makkelijk de prijs omlaag kan gooien als nVidia een echt alternatief kan bieden.

Dat bepalen wij wel.

• Format-C
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 22-07 13:48
quote:
Xenomorphh schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:28:
Leuk de nieuwe Hardware servey op steam is vrij gegeven.

Er zijn nog geen 10.000 gamers op steam met een fermi kaart.

[...]

http://www.brightsideofne...2010-dx11-taking-off.aspx
Die survey is echt niet representatief hoor.. 9 van de 10 mensen vult hem niet in.

En dat nV maar weinig Fermi's verkoopt lijkt me duidelijk. Er zijn maar weinig mensen die hem willen. 1+1=2. Als je voor de helft van het geld 80 tot 100% van de Fermi's performance hebt, of voor hetzelfde geld van wat een 480 kost 150 tot 190% (meer) performance hebt, lijkt me de keus snel gemaakt. En dan kijk ik alleen nog maar naar de price performance...

Offtopic:

wie heeft die MSI Fermi gewonnen CJ? :'(

Format-C wijzigde deze reactie 10-05-2010 19:39 (23%)

--> If it can't be fixed, break it! <--

• Camacha
  • Nu online

Camacha

omdat het kan

Hij is eigenlijk alleen interessant als je echt maximale performance wil en de rest je niet boeit. Als je een beetje op de centen let of het stroomverbruik interessant vindt dan is het al snel afgelopen.

Nou ja, dan heb je natuurlijk ook PhysX en hardwareacceleratie van CS5 nog, dat zijn ook nog wel argumenten. Dat zouden voor mij de enige redenen zijn om naar een nVidia kaart te kijken.

Dat bepalen wij wel.

• Format-C
We leven in 2010. Het is crisis. Iedereen let op de centen en op energieverbruik.... :P

Ik hoop dat ze snel met iets beters kunnen komen. Dan zal ik zéker weer een keer nV nemen. Maar nu niet. :)

Dit is een beetje té.

Eens afwachten wat de kleinere broertjes en zusjes van de Fermi doen. :) Alleen vrees ik dat zodra die op de markt zijn, ATi alweer een nieuw chippie launched.

Format-C wijzigde deze reactie 10-05-2010 19:44 (69%)

• Camacha
  • Nu online

Camacha

omdat het kan

quote:
Format-C schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:37:
We leven in 2010. Het is crisis. Iedereen let op de centen en op energieverbruik.... :P
Ik woon all-inclusive, dus als ik iemand zou zijn die het milieu geen zak kan schelen valt dat alvast af. Als student is het niet meer of minder crisis voor mij dan een paar jaar geleden, centen zijn er helaas niet in overvloed.

Maargoed, PhysX en CS5 zijn voor mij persoonlijk best zaken die de discussie kunnen winnen, ware het niet dat door nVidia's achterlijke zelfbescherming nauwelijks echt gebruik gemaakt wordt van PhysX (maar het alsnog interessant blijft) en de hele bedrijfsstrategie op zelfbescherming en lock-in geënt lijkt in plaats van een prettige ervaring voor de consument. Vooral door dat laatste maakt het bedrijf zich heel oninteressant voor mij.

Dat gezegd hebbende, als ze gewoon een overall betere deal weten neer te zetten zit er natuurlijk een grens aan hoe groot dat probleem voor mij is.

Edit waarom zeker weer eens een nVidia-chip dan? Puur op naam?

Camacha wijzigde deze reactie 10-05-2010 19:47 (3%)

Dat bepalen wij wel.

• Format-C
Nee, drivers-> het kunnen forceren van AA en AF in (nagenoeg) elke game. nHancer, veel instel mogelijkheden.... :D

nV is wat dat betreft gewoon heel goed, en het werkt allemaal super. Al moet ik zeggen dat het bij ATi nu ook redelijk goed gaat. Alleen forceren wil hier en daar niet. Maar goed. Ze hebben beide hun voors en tegens.

Alleen vind ik de Fermi persoonlijk gewoon een grote misser. Erg jammer.

Maar dat neemt niet weg dat ik gewoon een zwak voor nV hou. :)

Ik koop iig geen kaart voor Physx. Puur voor de IQ mogelijkheden, en snelheid. En kijk ik sinds een tijdje ook gewoon naar price-performance. Het snelste is momenteel overkill. Er zijn haast geen zware games. En trouwens ook niet veel leuke games vind ik. Het is misschien raar, maar ik vind HL2 en Episode1 en2 nog steeds de beste en mooiste game. En die game draait op elke moderne kaart.

Format-C wijzigde deze reactie 10-05-2010 20:07 (102%)

• Wurmpje
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 03-07 14:19
Ik vind dat Nvidia een hun voorraad nu al aardig onder controle heeft. Zeer sneller als ATI! Maar ik denk inderdaad dat Nvidia nu veel minder vraag krijgt dan Ati aan het begin. Aangezien Ati de eerste was met DX11.

Toch een klein pluimpje voor Nvidia :P

• Camacha
  • Nu online

Camacha

omdat het kan

quote:
Format-C schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:59:
Nee, drivers-> het kunnen forceren van AA en AF in (nagenoeg) elke game. nHancer, veel instel mogelijkheden.... :D
Wat werkt er niet qua forceren dan? Ik had er persoonlijk nog niets van gemerkt, maar ik draai dan ook niet heel veel verschillende spellen.
quote:
Wurmpje schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:03:
Wat een onzin, ze betrekken allebei hun chips van TSCM en hebben dus met dezelfde problemen te maken. Alleen omdat nVidia een half jaar later is en dus de ergste problemen heeft overgeslagen en bovendien een kaart uitlevert die niemand wil hebben hebben ze het goed gedaan? :X

Ze hebben juist niet eens de kaart die ze wilden maken kunnen uitleveren omdat er met die diesize geen fatsoenlijke yields meer overbleven.

Camacha wijzigde deze reactie 10-05-2010 21:11 (9%)

Dat bepalen wij wel.

• MW1F
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 16-10-2013
quote:
Wurmpje schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:03:
Ik vind dat Nvidia een hun voorraad nu al aardig onder controle heeft. Zeer sneller als ATI! Maar ik denk inderdaad dat Nvidia nu veel minder vraag krijgt dan Ati aan het begin. Aangezien Ati de eerste was met DX11.

Uhm, die mindere vraag heeft niks te maken met eerste of tweede zijn met een DX11 kaart, maar met aspecten als prijs/performance, stroomverbruik, hitte en daarmee scoort de GTX470/480 gewoon beroerd. De kaarten blijven gewoon in de winkel liggen, dus vroeg of laat liggen de schappen van de winkel wel vol om vervolgens te verstoffen... ;)

• Marc Rademaker
  • Registratie: juli 2007
  • Nu online
http://hardforum.com:80/showthread.p...513163&page=18

Quote:
Just out of curiosity ManuelG, will the non-3D Surround features (to clarify, we're wondering about the ability to use our three monitors with SLI enabled) be included in the first 256 series drivers? I know that myself and a good friend of mine have been eagerly awaiting these new drivers in hopes that we can retire our SoftTH hacks in favor of an officially supported solution. If you're allowed to comment on this subject it would really put our minds at ease, we have no problem waiting a couple more months for this either."

"With the initial launch driver, this will not be supported but it will with a future driver. There will be two modes, NVIDIA Surround and NVIDIA 3D Vision Surround. Obviously the difference is one will use NVIDIA 3D Stereo technology and have hardware requirements similar to the current NVIDIA 3D Vision hardware requirements. The other is NVIDIA Surround which is what you are referring to which will support three displays or projectors synchronized together in landscape or portrait mode. All three displays must run at the same resolution, refresh rate and sync polarity. "

Oh oh, dikke fail als je het mij vraagt ...

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 10:33

Ed_L

Moderator Harde Waren / Consumentenelektronica

Ik Henk 'm!

Idd een dikke tegenvaller. Van de 256 release werd toch verwacht dat deze de beloofde features zou brengen. Wellicht dat defocus dan op performance ligt?

Linan Li kopen voor weinig? http://tweakers.net/aanbod/602951/lian-li-pc-a77fb.html

• Dura Ace
  • Registratie: februari 2010
  • Laatst online: 22-07 12:37
Zo Charlie gaat z'n hele Bumpgate verhaal nog eens dunnetjes over doen met een eerste van een serie reprints...

http://www.semiaccurate.com/2010/05/10/nvidia-cuts-out-reviewers-gts250/

Zou hij soms geen nieuw anti nVidia nieuws hebben...

Core i7 930 @3500MHz | ASUS P6X58D Premium | Corsair Dominator 6G | eVGA 8800 GTS 512 KIA - RMA ---> HD6950 CFX | Dell U2711

• Astennu

Astennu

-= R9 290X =-

quote:
Camacha schreef op maandag 10 mei 2010 @ 18:31:
[...]

Ja, hoho, lang niet iedereen zit op Steam of deelt die informatie. Ik heb wel een Steam-account, maar na de registratie van HL2 mag die het internet niet meer op.
Dat geld ook voor AMD. Dus daar zul je ook niet zien hoeveel kaarten er daadwerkelijk gebruikt worden. Maar qua markt verdeling krijg je denk ik wel een aardige indicatie.

Met dat in het achter hooft vind ik dat er erg veel GTX4x0 kaarten in omloop zijn. Misschien heb jij mijn post verkeerd begrepen?
quote:
CJ schreef op maandag 10 mei 2010 @ 19:08:
[...]

Correctie. AMD heeft al wel iets meer dan 1 miljoen DX11 chips verscheept.... ze hebben meer dan 6 miljoen DX11 chips verkocht/verscheept. Wel tijdens een langere periode natuurlijk, maar die 10.000~ van NV ligt precies in de lijn der verwachting en staat nog altijd in schril contrast met AMD. Wellicht dat de GF104 er verandering in kan brengen.
Woopsie my bad :) Ik vond me nummertje al een beetje laag. Het was volgens mij 1 Mil RV870's maar dat zal inmiddels ook wel meer zijn.
quote:
Marc Rademaker schreef op maandag 10 mei 2010 @ 21:39:
http://hardforum.com:80/showthread.p...513163&page=18

Quote:
Just out of curiosity ManuelG, will the non-3D Surround features (to clarify, we're wondering about the ability to use our three monitors with SLI enabled) be included in the first 256 series drivers? I know that myself and a good friend of mine have been eagerly awaiting these new drivers in hopes that we can retire our SoftTH hacks in favor of an officially supported solution. If you're allowed to comment on this subject it would really put our minds at ease, we have no problem waiting a couple more months for this either."

"With the initial launch driver, this will not be supported but it will with a future driver. There will be two modes, NVIDIA Surround and NVIDIA 3D Vision Surround. Obviously the difference is one will use NVIDIA 3D Stereo technology and have hardware requirements similar to the current NVIDIA 3D Vision hardware requirements. The other is NVIDIA Surround which is what you are referring to which will support three displays or projectors synchronized together in landscape or portrait mode. All three displays must run at the same resolution, refresh rate and sync polarity. "

Oh oh, dikke fail als je het mij vraagt ...
Dus nog steeds geen alternatief voor Eyefinity. Nu is het sowieso al niet echt een alternatief omdat je twee kaarten in SLI moet zetten maar iets is beter dan niets... Moeten ze het alleen wel op de markt brengen.

Sys -=Game PC=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Xenomorphh
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 19-07 00:22

Xenomorphh

just another addict..

Nou Club 3D is ook Eindelijk op de proppen gekomen met de GTX4xx serie.

http://www.fudzilla.com/content/view/18764/1/

http://www.fudzilla.com/images/stories/2010/April/General%20News/club3d_gtx400_1.jpg

Moet zeggen dat basic design staat me wel aan.

Xenomorphh wijzigde deze reactie 11-05-2010 12:15 (9%)

There are 10 kinds of people in the World...Those who understand binary, and those who dont!

• pino85
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 18-07 10:16

pino85

FP ProMod Tweakers abonnementen

Im just a Bird in the Sky

Of het volgende al gemeld is @ tweakers weet ik niet( heb niet naar boven gescrolld oid) maar wat denken jullie van de pre-order prijzen van de MSI GTX 460?

http://www.hardware.info/...tprices/MSI_N460GTXM2D1G/

En de geruchten van VR zone? dat de kaart 384 shader units bezit echter dat er maar 352 zijn ingeschakeld.
Als dit zo is heeft dat veel effect op de prestaties van de kaart of valt dit relatief mee?
Zelf denk ik dat die hele GTX 460 alles behalve interessant gaat zijn..

pino85 wijzigde deze reactie 11-05-2010 13:11 (10%)

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

Zo, die prijzen liggen ruim hoger dan die van een HD5850... dat lijkt me geen slimme zet.

Aan de andere kant moeten we voorlopig maar afwachten wat zo'n kaart echt gaat kosten. AFAIK heeft ook nV nog geen prijzen bekend gemaakt.

Linan Li kopen voor weinig? http://tweakers.net/aanbod/602951/lian-li-pc-a77fb.html

• Vipeax
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 15:18
Als ie dezelfde performance heeft als een GTX470 dan zou die prijs best kunnen, maar de kans daarop is nogal klein...

It needs to be about 20% cooler.

• Camacha
  • Nu online

Camacha

omdat het kan

quote:
Astennu schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:12:
Met dat in het achter hooft vind ik dat er erg veel GTX4x0 kaarten in omloop zijn. Misschien heb jij mijn post verkeerd begrepen?
Ik geloof het wel ;)

Dat bepalen wij wel.

• superwashandje
  • Registratie: februari 2007
  • Nu online

superwashandje

grofheid alom

quote:
Ed_L schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:10:
Zo, die prijzen liggen ruim hoger dan die van een HD5850... dat lijkt me geen slimme zet.

Aan de andere kant moeten we voorlopig maar afwachten wat zo'n kaart echt gaat kosten. AFAIK heeft ook nV nog geen prijzen bekend gemaakt.
de eerste die in de pricewatch op beschikbaar staat is anders ook rond de 270/280 euro dus zoveel verschil is er toch niet?

Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.

• CJ
  • Niet online
(overleden)
quote:
pino22 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 12:56:
Of het volgende al gemeld is @ tweakers weet ik niet( heb niet naar boven gescrolld oid) maar wat denken jullie van de pre-order prijzen van de MSI GTX 460?

http://www.hardware.info/...tprices/MSI_N460GTXM2D1G/
Deze kaart bestaat niet. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• pino85

pino85

Dan is er ergens iets verkeerd gegaan? :)
Waar weet ik niet maar misschien dat jij of iemand anders me dat kan/wil uitleggen hoe dit zo de wereld in is geholpen :9
Dacht meld ook eens iets nieuwswaardig bestaat de kaart niet }:O
Toch denk ik dat kwa prijs we dit wel kunnen gaan verwachten als pre oder dan

pino85 wijzigde deze reactie 11-05-2010 18:33 (97%)

• dahakon
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 08:30
quote:
Dura Ace schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 08:07:
Zo Charlie gaat z'n hele Bumpgate verhaal nog eens dunnetjes over doen met een eerste van een serie reprints...

http://www.semiaccurate.com/2010/05/10/nvidia-cuts-out-reviewers-gts250/

Zou hij soms geen nieuw anti nVidia nieuws hebben...
Het zijn reprints van artikels die ooit eerder op The Inquirer zijn uitgebracht. Aangezien Charlie daar niet meer werkt, maar nog wel vaak refereert naar artikelen uit die tijd, hebben ze besloten om gere-edite versies op de eigen site te publiceren, opdat het refereren naar oudere artikelen gemakkelijker is en het verkeer op de eigen site houdt.

In de loop van de tijd zal Charlie dus niet langer naar Inq hoeven te linken als hij punten aan wil halen vanuit het verleden.

• TheMOD
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 14:49

TheMOD

P-p-p-pouwwaaaa!!

quote:
CJ schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 17:35:
[...]

Deze kaart bestaat niet. :)
Azerty heeft hem anders wel gewoon beschikbaar als pre-order. "Meer dan 10 werkdagen....." :+

A cat has 9 lives, a Tweaker has GODMODE! ~ Me@MOD's Hideout! ~ D=PC2

• CJ
  • Niet online
(overleden)
quote:
pino22 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:27:
Dan is er ergens iets verkeerd gegaan? :)
Waar weet ik niet maar misschien dat jij of iemand anders me dat kan/wil uitleggen hoe dit zo de wereld in is geholpen :9
Dacht meld ook eens iets nieuwswaardig bestaat de kaart niet }:O
Toch denk ik dat kwa prijs we dit wel kunnen gaan verwachten als pre oder dan
Tja, waar het is mis gegaan weet ik niet. Ergens in de Benelux is het mis gegaan, want het is enkel op NL sites verschenen. Ik verwacht dat het er binnenkort wel weer van af gehaald is.

CJ wijzigde deze reactie 11-05-2010 18:43 (3%)

• -The_Mask-
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 16:11
quote:
CJ schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:43:
Ik verwacht dat het er binnenkort wel weer van af gehaald is.
En daarna weer terug komt onder een typenr. :p

Intel Xeon X3440 @ 4GHz - Biostar Tpower I55 - 8GB RAM - HD7950 en HD6950 - 120GB Samsung 840 - Enermax Pro82+ 625W - Qnix QX2710 Evolution II
HP Elitebook 2540p, Core i7 L640, 2GB, 160GB Intel X18-M SSD, 12,1 inch 1280x800, Windows 8 Pro 64bit

• ArgantosNL
  • Registratie: maart 2010
  • Nu online
ze beginnen nu al met rebranden :+

• JohnAD
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 07-07-2012
Dus dan over een paar maanden naast de Southern Island chips hebben we de GTX580, met wel 512 SPs, een revolutie tov de GTX480!!

Enzo..

Ik weet niet zoveel Systems

• -The_Mask-
Kleine kans dat er echt een Fermi videokaart komt met de volledige 512 Cuda core's die normaal te koop zal zijn als game kaart. (dus niet zo iets als Asus Mars of Quadro of Tesla)

nVidia zit nu immers ook al over/op de 300 Watt met de GTX480 (ook al is de TDP maar 250 Watt).

-The_Mask- wijzigde deze reactie 12-05-2010 20:01 (21%)

Intel Xeon X3440 @ 4GHz - Biostar Tpower I55 - 8GB RAM - HD7950 en HD6950 - 120GB Samsung 840 - Enermax Pro82+ 625W - Qnix QX2710 Evolution II
HP Elitebook 2540p, Core i7 L640, 2GB, 160GB Intel X18-M SSD, 12,1 inch 1280x800, Windows 8 Pro 64bit

• darktime
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 16-04 16:35
http://www.hardocp.com/ar...rce_gtx_470_gc_sli_review

hier is een review ( ik weet niet of dat nieuws is)

http://www.hardocp.com/images/articles/1273440101htHcHnqaLG_1_19_l.jpg

• CJ
  • Niet online
(overleden)
GF104 schijnt wel interessant te zijn. Een wederopstanding van GT212 maar dan met DX11. Eerste incarnatie schijnt een variant te zijn met slechts 256 SPs met 192-bit MC, terwijl later een 384 SP variant komt met 256-bit MC. Eigenlijk een re-run van het G92 verhaal die ook met 96/112 SPs gelanceerd werd terwijl er 128 in zaten.

• daan!
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 08:49
quote:
-The_Mask- schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 20:00:
Kleine kans dat er echt een Fermi videokaart komt met de volledige 512 Cuda core's die normaal te koop zal zijn als game kaart. (dus niet zo iets als Asus Mars of Quadro of Tesla)

nVidia zit nu immers ook al over/op de 300 Watt met de GTX480 (ook al is de TDP maar 250 Watt).
Als ze de yields sterk kunnen verbeteren kunnen ze misschien een lager voltage gebruiken terwijl er toch genoeg chips blijven werken. Dan zou de 300 Watt grens geen probleem hoeven zijn met een 512 SP kaart.
Nvidia heeft de 512 SP Fermi natuurlijk wel ontworpen om onder de 300 Watt te blijven, helaas moesten ze door de slechte yields erg veel power door de chip jagen om de slechtere versies toch werkend te krijgen.
Dat is tenminste hoe ik het heb begrepen.

• -The_Mask-
Denk eerder dan ze alles op Fermi 2 gooien en Fermi gewoon snel eruit willen hebben. Zelfde als met de vorige high-end kaarten (GTX 260, 275, 285). Alleen moeten ze daar natuurlijk niet te vroeg mee beginnen. ;)

• Frietjemet
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 22-07 16:38
De gtx2xx serie was toch erg succesvol kwa verkoopaantallen (niet op winstgebied voor nv) en is langer meegegaan dan de hd4xxx kaarten, ben het wel met je eens dat nvidia fermi niet een lang leven geeft, maar dat kan ook niet anders als je naar de concurrentie kijkt.

Van mijn part beginnen ze nu al met fermi2, ik heb geen gtx4xx kaart gekocht en zit eigenlijk te wachten op een nieuwe serie van nv die wel potten weet te breken, dus liever 6 maanden te vroeg dan 6 maanden te laat, hoef je tenminste geen 500 euro te betalen voor zo'n kaart, dan zijn de yields wel op niveau.

• Camacha
  • Nu online

Camacha

omdat het kan

Waarom niet gewoon een Ati kaart dan?

Dat bepalen wij wel.

• Astennu

Astennu

-= R9 290X =-

quote:
CJ schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:29:
GF104 schijnt wel interessant te zijn. Een wederopstanding van GT212 maar dan met DX11. Eerste incarnatie schijnt een variant te zijn met slechts 256 SPs met 192-bit MC, terwijl later een 384 SP variant komt met 256-bit MC. Eigenlijk een re-run van het G92 verhaal die ook met 96/112 SPs gelanceerd werd terwijl er 128 in zaten.
Oei gevaarlijk chipje dan. (Voor AMD tenminste). Afhankelijk van de clocks zal hij het tegen de 5850 gaan opnemen. Gezien de performance van de GTX470 denk ik niet dat de GF104 in zijn eerste versie zo snel zal zijn als een HD5850. Dan koopt niemand meer een GTX470. Of die GF104 moet duur worden.

Ik verwacht zelf dat hij met de 384 shaders en een 750+ Mhz clockspeed wel op HD5850 performance kan komen. Of in ieder geval in de buurt.

• Frietjemet
quote:
Camacha schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 18:03:
Waarom niet gewoon een Ati kaart dan?
Dat zou ik zo snel niet weten :+

• Camacha
  • Nu online

Camacha

omdat het kan

quote:
Astennu schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 00:12:
Ik verwacht zelf dat hij met de 384 shaders en een 750+ Mhz clockspeed wel op HD5850 performance kan komen. Of in ieder geval in de buurt.
Eerst zien, dan geloven? Tot nu toe roept nVidia elke keer dat het volgende product toch echt superdupermegainteressant wordt, maar de laatste tijd valt dat vies tegen. Hun nieuwe Fermi technologieën hebben weinig van de beloftes waar kunnen maken, dus nu komen ze met iets gebaseerd op oudere chips. Ik hoop dat die ervaring zich vertaald naar een scherp product.

Het zou prijstechnisch heel interessant zijn als nVidia weer eens een op alle fronten echt concurrerende kaart kan neerzetten.
quote:
Dan maar gewoon doen dan?

Dat bepalen wij wel.

• anathema
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 16:08
quote:
Astennu schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 00:12:
[...]

Hangt vooral ook af of ze wat aan het aantal TMU's doen denk ik. Puur naar shaders kijkend zou 384 meer dan genoeg moeten zijn om de HD5850 voorbij te gaan (60% meer dan de GTX285 met 240 shaders), maar bij de GTX470 is al wel gebleken dat de beperkende factor dus zeker niet daar ligt.
Ben benieuwd of Nvidia wat doet aan de verhouding TMU/ROP/shader, is te hopen voor ze anders kon het wel es wat gaan tegenvallen weer.

anathema

• dirkjesdirk
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:50

dirkjesdirk

Word wordt nooit Perfect

Zou dit bericht op vr-zone kloppen? http://vr-zone.com/articl...sand-fermi-gpus/9095.html
quote:
Nvidia CEO Jen-Hsun Huang is painting a bright future for Nvidia: "With our new Fermi-class GPUs in full production, Nvidia's key profit drivers are fully engaged. We shipped a few hundred thousand Fermi processors into strong consumer demand. Our Quadro business for workstations grew strongly, fueled by pent up demand from enterprise customers and new growth markets like video editing. And we had record revenue from Tesla processors for high-end servers".
Die 'paar honderd duizend' zuigen ze toch niet uit hun duim?

Bron is overigens http://www.xbitlabs.com/n...Chief_Exec_of_Nvidia.html

dirkjesdirk wijzigde deze reactie 14-05-2010 11:38 (10%)

FX 8120 @ 4027 MHz - GA 970-UD3 - Agility 3 - Sapphire HD 6850 semi passive

• edward2
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 07-07 17:47

edward2

Schieten op de beesten

Voor GTX 4xxx SLI gebruikers, 80460f5 in Nhancer in de SLI dx10 tab, voor een extra 50% perf in Metro in dx11 :) _/-\o_

CJ, ik zal je missen....

• Frietjemet
quote:
Mijn gtx260 doet het perfect atm (zoals hij al altijd gedaan heeft), dus nee ;)

• JohnAD
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 07-07-2012
Waarschijnlijk als ze zo doorgaan dan is de vergelijking met de HD5850 niet eens meer de beste, maar moeten ze zich op de SI 'update' van die kaart richten, wat nog moeilijker gaat worden.

Ik verwacht wel dat die SI zich dan vooral op de high end gaat richten, gezien de tijdspanne en het feit dat de huidige HD56 en 57 serie gewoon geen concurrentie heeft. Dat zou nVidia wel de ruimte zou geven om in de lagere segmenten ook concurrerende producten op de markt te brengen.

Ik weet niet zoveel Systems

• dirkjesdirk
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 15:50

dirkjesdirk

Word wordt nooit Perfect

FX 8120 @ 4027 MHz - GA 970-UD3 - Agility 3 - Sapphire HD 6850 semi passive

• madmaxnl
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 20-07 21:46
quote:
dirkjesdirk schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 11:37:
Zou dit bericht op vr-zone kloppen? http://vr-zone.com/articl...sand-fermi-gpus/9095.html

[...]

Die 'paar honderd duizend' zuigen ze toch niet uit hun duim?

Bron is overigens http://www.xbitlabs.com/n...Chief_Exec_of_Nvidia.html
Waarschijnlijk kloppen de cijfers want je mag namelijk niet tegen je aandeelhouders liegen. Maar hoeveel van de 200.000 geproduceerde Fermi chips ze kunnen gebruiken zeggen ze niks over. Het kan net zo goed zijn dat maar <25% als GTX480 of GTX470 kan fungeren daarbij komt ook nog dat ze niks zeggen over hoeveel ze er daadwerkelijk hebben kunnen verkopen. :)

• dahakon
Dat je niet mag liegen tegen aandeelhouders betekent niet dat het niet gebeurd. Over het algemeen ligt het maar al te vaak aan de gekozen bewoording, of het aan het eind wel of niet door de beugel kan. Waar denk je dat al die problemen met die banken vandaan kwamen. Dat kwam echt niet omdat ze zo eerlijk waren met hun cijfers. Helaas wordt er maar al te veel afgegoocheld.

De term Fermi-processors zegt al heel veel in deze. Voor wat het waard is, hebben ze 150.000 echt totaal onbruikbare cores verzonden naar een sleutelhangerfabrikant om er 'exclusieve' sleutelhangers van te maken. Natuurlijk zal de GTX465 (waarvan nu duidelijk lijkt te zijn dat deze ook gegarandeerd de GF100 als basis hebben) behoorlijk meehelpen aan het aantal bruikbare chips. Gezien het hakwerk wat ze er op toegepast hebben, lijkt het me niet onwaarschijnlijk dat ze gemakkelijk over de 100.000 bruikbare cores kunnen komen, ongeacht hoe hoog het verbruik zal zijn of hoe warm ze worden. Je kunt je ook afvragen hoe interessant de kaart zal zijn voor consumenten, maar dat maakt nVidia niets uit zolang ze de chips maar kunnen dumpen. Of de (r)etailers er mee blijven zitten, maakt ook weinig uit voor nVidia, alhoewel het wel slecht voor ze uit zou kunnen pakken in de toekomst. Waarschijnlijk zal nVidia er van uitgaan dat het volgende product dusdanig sterk is, dat (r)etailers ze toch wel weer willen bestellen.

• -The_Mask-

Dual GF100 Fermi to be replaced with dual GF104 card

Due to high TDP projected for 2X Fermi

It looks like that upcoming mainstream miracle chip simply codenamed GF104 is going to find its place in Nvidia’s dual-chip card.

The card that some roadmaps new as D12U-50 is internally canceled due to its too high TDP. The Chinese roadmap claims that such a card should end up with whopping 375W TDP.

The new dual-chip card based on two GF104, second generation Fermi chips should be coming this year, most likely for back to school but we can only speculate on the launch date.

According to the same roadmap the GF104 based D12U-15 card branded as Geforce GTX 460 should have a TDP of 150W, or some 25 percent less than the GF102 (Fermi) based GTX 465 that should come with a 200W TDP.

Until this dual GF104 chip card launches, Radeon HD 5970 remains the fastest card around, as well as the only dual-chip DirectX 11 card.

Some early GTX 460 listings are wrong

1024MB, GF104 based

It appears that Nvidia's GTX 460 and GTX 465 branding has caused a bit of confusion among retailers and hacks. Some believe just one card is coming, while others are getting the specs a bit wrong.

The GTX 465 is a GF100-based card with 1024MB of memory and a 200W TDP. It should launch at Computex and it will pack a 256-bit memory interface and, according to unconfirmed reports, 352 shaders.

The GTX 460 on the other hand is a GF104-based card, so it will lack some features found on the GTX 465. However, just like the GTX 465 it will feature a 256-bit memory bus and 1024MB of memory. It has a 150W TDP, so it's clear that the GF104 is not as complex as the GF100 core. Listings claiming that the GTX 460 will pack 1280MB of memory seem to be wrong. As the GTX 465 is scheduled to launch at Computex, the GTX 460 should probably appear at a later date.

The big question with the GF104 core are the clocks. The core seems to be much more power efficient than the GF100 and Nvidia's decision to use it for its upcoming dual-GPU card is clear proof of this, therefore it would not surprise us if the GF104 ended up with somewhat higher clocks than GF100 cards. Be as it may, we still don't understand why Nvidia chose to use similar branding for two cards that appear to be based on entirely different architectures.

• dr_dreey
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 28-06 07:19
Nieuwe launch date 256 drivers, 24 Mei.

http://blogs.nvidia.com/n...iver-launch-timeline.html

I have been talking to a lot of our customers over the last few months and many of the most enthusiastic among them are asking when we'll have our driver update to support 3D Vision Surround. We're also get the same inquiries from press folks looking to do reviews of 3D Vision Surround.

The fact is we are not ready yet – the surround driver needs some final improvements. When we first showed this technology live at CES in January, we expected this to become available with the first release of our 256 branch driver which was then targeted for April. Our new target for 3D Vision Surround is the end of June in a follow-on release of this 256 driver branch. Our first 256 based driver is planned to post to nvidia.com on May 24th and will enable new SLI setup controls and improve performance on several key applications for GTX 400 GPUs.

When we launch the 3D Vision Surround driver at the end of June, we will provide a game list and guidance on how to get the best experience with this cool new technology. I am looking forward to it!

If you have any questions, let me know in the comments below.

• Astennu

Astennu

-= R9 290X =-

Toen die eerste geruchten over de TDP van de GT300 bekend werden was mij meteen al duidelijk dat er geen Dual GT300 zou komen.

Dit lijkt me inderdaad een betere stap. Hij zal sneller zijn dan een GTX480 maar ik vraag me af of hij snel genoeg zal zijn om de HD5970 te verslaan.

• TheMOD

TheMOD

P-p-p-pouwwaaaa!!

quote:
Astennu schreef op zondag 16 mei 2010 @ 14:13:
Toen die eerste geruchten over de TDP van de GT300 bekend werden was mij meteen al duidelijk dat er geen Dual GT300 zou komen.

Dit lijkt me inderdaad een betere stap. Hij zal sneller zijn dan een GTX480 maar ik vraag me af of hij snel genoeg zal zijn om de HD5970 te verslaan.
Ik denk dat hij net wat sneller zal zijn, maar kom op he... een jaar later? Srsly??? :F

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

Hij zal ongetwijfeld net iets onder twee GTX470 in SLi zitten qua performance, dus dat is redelijk te voorspellen.

• PatrickH89
  • Registratie: november 2009
  • Nu online
GTX470 in SLi presteren ongeveer gelijkwaardig (in meeste reviews net wat beter dan Crossfire meen ik?) aan 2 HD5850's in Crossfire toch? En HD5850's in Crossfire zijn vaak net iets beter of gelijkwaardig aan HD5970?

• bwerg
  • Registratie: januari 2009
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Bij fermi vs. cypress was de absolute winnaar fermi omdat ze gewoon een grotere chip met hogere TDP hadden. Bij de dual-GPU-strijd hebben beide fabrikanten in totaal 300W te 'besteden' dus wordt het gewoon wie er de efficiëntste GPU kan bakken. Fermi zou daar duidelijk in verliezen dus ik ben benieuwd hoeveel NVidia kan tweaken aan hun GPU's om de strijd met hemlock aan te gaan.

Heeft geen speciale krachten en is daar erg boos over.

• TheMOD

TheMOD

P-p-p-pouwwaaaa!!

quote:
bwerg schreef op zondag 16 mei 2010 @ 16:00:
Bij fermi vs. cypress was de absolute winnaar fermi omdat ze gewoon een grotere chip met hogere TDP hadden. Bij de dual-GPU-strijd hebben beide fabrikanten in totaal 300W te 'besteden' dus wordt het gewoon wie er de efficiëntste GPU kan bakken. Fermi zou daar duidelijk in verliezen dus ik ben benieuwd hoeveel NVidia kan tweaken aan hun GPU's om de strijd met hemlock aan te gaan.
Ze zullen er wel een leuke PhysX screensaver gratis bij geven oid. :+

TheMOD wijzigde deze reactie 16-05-2010 16:09 (0%)
Reden: Tikfout

• Biff
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 13-07 15:03

Biff

waar zijn de visjes

Nvidia Shipped 400 Thousand Fermi-Class Chips – Analyst

Yields of Fermi Exceeded Our Expectations – Nvidia
quote:
An independent analyst has confirmed that Nvidia Corp., a leading supplier of graphics and multimedia chips, has shipped hundreds of thousands Fermi-generation graphics processors. According to Jon Peddie, the head of Jon Peddie Research, Nvidia so far has shipped 400 thousand Fermi-generation chips.

“My estimate is Nvidia has shipped over 400 thousand [Fermi processors] as Tesla and Gefore units. The shipment numbers ‘to date’. Nvidia shipped a lot to OEMs, loads of Tesla versions since the announcement in Boston in March,” said Jon Peddie in a conversation with X-bit labs.

Nvidia reports revenue of $1.0 billion up 2 percent from the prior quarter

Net income of $137.6 million means $338.9 million improvement over same period a year earlier
quote:
"With our new Fermi-class GPUs in full production, NVIDIA's key profit drivers are fully engaged," said Jen-Hsun Huang, NVIDIA CEO and president. "We shipped a few hundred thousand Fermi processors into strong consumer demand. Our Quadro business for workstations grew strongly, fueled by pent up demand from enterprise customers and new growth markets like video editing. And we had record revenue from Tesla processors for high-end servers. We anticipate continued strength in these businesses over the coming quarters."
Goh, vreemd dat Charlie '9000 risk wafers produced 10000 GTX 480s' Demerjian dit nieuws nog niet heeft gerapporteerd. Maar ja hij heeft het natuurlijk ook druk met het herplaatsen van zijn bumpgate verhaaltjes. :/

Yeah well. The Dude abides.

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

Gotta move that gear up!

Flinke contradictie met eerdere berichtgeving. Nu zijn het er 400k?

| World Community Grid: 1 systeem, 10 speldjes, 1894 dagen rekentijd, 10.738e van de wereld! ]

• dahakon
Het gaat om een aanname van 400.000 Fermi-class processors. Daarbij is dus niet duidelijk wat hieronder allemaal geschaard wordt. Zeker zal zijn dat dit niet alleen de GTX470 en GTX480 zijn. Een vermoeden kan zijn dat ze ook de GTX465 in het getal meegenomen hebben. Duidelijk zouden ook de Tesla-kaarten meegenomen moeten zijn in die getallen, al is volledig onduidelijk wat voor cijfers daarbij passen. Ook is het mogelijk dat een eerste lading GF104's is verscheept naar AIB's, opdat deze daadwerkelijk een juni/juli launch kunnen krijgen.

Meest aannemelijk lijkt toch vooral het meenemen van de GTX465, die met 'slechts' 2/3e van de chip actief en behoorlijk lagere clocks dan voor het orginele ontwerp was beoogd, toch wel gemakkelijk in de honderdduizenden te leveren zouden moeten zijn (uitgaande van de 9000 riskwafers die samen zo'n 1.000.000 chipkandidaten op moeten leveren).

Om dit alles nog een beetje te onderbouwen. Ik zou graag cijfers zien van nVidia, of welk een ander betrouwbare bron, over 'exacte' verkopen van de GTX470 en GTX480. In niets lijkt het erop dat er 100.000+ GTX480's op de markt zijn gekomen, laat staan honderdduizenden GTX470's.

• neliz
  • Registratie: oktober 1999
  • Laatst online: 09-07 16:58

neliz

MSI Man

Steam survey maar eens in de gaten houden volgende maand.

Daar staan nu ~550.000 HD5800's (2.43% van de steam users) in, @~=41% van de DX11 markt.
GTX470/480 representeren daar samen 1.1% van.

neliz wijzigde deze reactie 17-05-2010 10:41 (8%)

Miss you CJ....:'( en nee... ik kan niet aan samples komen

• Domokoen
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 11:04

Domokoen

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
neliz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:37:
Steam survey maar eens in de gaten houden volgende maand.

Daar staan nu ~550.000 HD5800's (2.43% van de steam users) in, @~=41% van de DX11 markt.
GTX470/480 representeren daar samen 1.1% van.
Dat zou suggereren dat er ~249.000 GTX470/480 zijn verkocht? Of bedoel je niet 1.1% van de Steam users? Lijkt me niet.

• neliz

neliz

MSI Man

quote:
Domokoen schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:52:
[...]

Dat zou suggereren dat er ~249.000 GTX470/480 zijn verkocht? Of bedoel je niet 1.1% van de Steam users? Lijkt me niet.
1.1% van de DX11 users.

• Camacha
  • Nu online

Camacha

omdat het kan

quote:
Van Steam, neem ik dan aan.

Dat bepalen wij wel.

• Camacha
  • Nu online

Camacha

omdat het kan

quote:
PatrickH89 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 15:35:
En HD5850's in Crossfire zijn vaak net iets beter of gelijkwaardig aan HD5970?
Zonder overclock wel ja, maar als je er zelf mee aan de slag gaat moet een 5970 sneller zijn, aangezien dat gewoon een 5870 X2 is. Ze hebben ze vooral kortgehouden om binnen de ATX-specificaties voor een enkele kaart te blijven, maar met wat creatief werk (en de juiste koeling) moet je er verder mee kunnen komen.

Camacha wijzigde deze reactie 17-05-2010 11:00 (39%)

Dat bepalen wij wel.

• -The_Mask-
quote:
Camacha schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:59:
[...]

Zonder overclock wel ja, maar als je er zelf mee aan de slag gaat moet een 5970 sneller zijn, aangezien dat gewoon een 5870 X2 is. Ze hebben ze vooral kortgehouden om binnen de ATX-specificaties voor een enkele kaart te blijven, maar met wat creatief werk (en de juiste koeling) moet je er verder mee kunnen komen.
En toch weten twee HD5850's een HD5970 wel eens te verslaan en doen ze zeker niet onder blijkt uit de reviews.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

quote:
Camacha schreef op maandag 17 mei 2010 @ 10:56:
[...]

Van Steam, neem ik dan aan.
Mja, maar ik zie niet waarom de kans op het gebruiken van steam afhankelijk zou zijn van of je NVidia of Ati gebruikt, m.a.w. de verhoudingen tussen verkochte HD5800's en GTX400's zou ik dan ook wel op 41 : 1,1 durven zetten.

Dus het totale marktaandeel in DX11-GPU's is 98,9 : 1,1. De markt zou in mei toch overspoeld moeten zijn met fermi's? :|

bwerg wijzigde deze reactie 17-05-2010 11:30 (14%)

• neliz

neliz

MSI Man

quote:
bwerg schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:24:
Dus het totale marktaandeel in DX11-GPU's is 98,9 : 1,1. De markt zou in mei toch overspoeld moeten zijn met fermi's? :|
Dat weten we dus over 2 weken.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

Gotta move that gear up!

Of het overspoeld is of niet... het moet natuurlijk ook nog verkocht worden. En ik heb nu niet bepaald het idee dat Fermi I-kaarten als warme broodjes over de toonbank gaan.

| World Community Grid: 1 systeem, 10 speldjes, 1894 dagen rekentijd, 10.738e van de wereld! ]

• neliz

neliz

MSI Man

quote:
Jejking schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:35:
Of het overspoeld is of niet... het moet natuurlijk ook nog verkocht worden. En ik heb nu niet bepaald het idee dat Fermi I-kaarten als warme broodjes over de toonbank gaan.
Haha, warm.. scherpe woordgrap... :D

tevens:

Single slot 470

• Camacha
  • Nu online

Camacha

omdat het kan

quote:
-The_Mask- schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:16:
En toch weten twee HD5850's een HD5970 wel eens te verslaan en doen ze zeker niet onder blijkt uit de reviews.
Heb je het dan over overclocked resultaten? Ik heb even zitten spitten, maar lekker vergelijkbare resultaten mét overclock zijn schaars.

Het hangt uiteraard ook wel een beetje van de koeling af, want ik kan me voorstellen dat je met twee 5870's op één kaart gepropt sneller problemen krijgt dan met twee 5850's. Maargoed, de resultaten zullen nooit ver uit elkaar liggen en ik kan me ook weinig situaties voorstellen dat één van beide tekort komt :9

Camacha wijzigde deze reactie 17-05-2010 11:46 (7%)

Dat bepalen wij wel.

• -The_Mask-
quote:
Camacha schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:45:
[...]

Heb je het dan over overclocked resultaten?
Nee gewoon stock, maar zal waarschijnlijk komen omdat er iets meer bandbreedte beschikbaar is als je twee PCIe 2.0 x16 sloten gebruikt.

Maar ja lekker offtopic enzo :z

-The_Mask- wijzigde deze reactie 17-05-2010 11:54 (5%)

• Camacha
  • Nu online

Camacha

omdat het kan

quote:
-The_Mask- schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:53:
Nee gewoon stock, maar zal waarschijnlijk komen omdat er iets meer bandbreedte beschikbaar is als je twee PCIe 2.0 x16 sloten gebruikt.
Stock heb je gelijk, maar daarom had ik het hierboven ook over de 300 watt grens waaraan AMD de 5970 laat voldoen ;) Beetje zelf frutten en je komt al een heel eind.

Maargoed, zoals je zegt horen de clocks van twee Ati-kaarten misschien niet in een nVidia-topic :p

Camacha wijzigde deze reactie 17-05-2010 12:03 (12%)

Dat bepalen wij wel.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

quote:
neliz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:33:
[...]

Dat weten we dus over 2 weken.
Hmm, als het nu 1,1% is verwacht ik niet dat het over twee weken 20% is of zo...

• neliz

neliz

MSI Man

DH heeft de GTX465 pics&Specs

Core 607Mhz
Memory 802Mhz

Tevens Re: GF104. Verwacht er nog niet teveel van. de 256SP parts (192 bit mem) hebben een TDP van 150W (1x6Pin voor power) maar dat kan alleen maar als het memory niet al te hoog geclocked wordt.

Tenzij het een 2x6Pin wordt, maar dat kan toch niet de bedoeling zijn.

neliz wijzigde deze reactie 17-05-2010 14:38 (60%)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

Gotta move that gear up!

2x6 + PCI-E-poort = max 225w. Dat lijkt 't me ook niet echt worden nee.

• neliz

neliz

MSI Man

oud?

http://img185.imageshack.us/img185/889/nvidiaroadmap.png

neliz wijzigde deze reactie 17-05-2010 15:12 (5%)

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

quote:
Jejking schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:53:
2x6 + PCI-E-poort = max 225w. Dat lijkt 't me ook niet echt worden nee.
Dat er een extra connector op zit, wil natuurlijk niet zeggen dat het tdp ook direct met 75W verhoogd wordt. ;)

• Jejking
  • Niet online

Jejking

Gotta move that gear up!

Wat wil het dan wel zeggen? ;)

Om nou zomaar te stellen dat je zo'n extra connector erop prikt zodat overklokkers ermee aan de slag kunnen, vind ik ook weer zoiets.

• neliz

neliz

MSI Man

Power requirements in die picture waren trouwens allemaal 25W te laag (ongeveer/minstens) en een aantal parts staan er niet op (GF119 bijvoorbeeld.)

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

Het betekent niets meer en niets minder dan dat de kaart meer dan 150W kan verstoken. Kijk naar de HD5870, die heeft een tdp van 188W (?) en dus twee connectors.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

quote:
2 6-pins connectors betekent groter dan 150W, niet meteen 225W.

Traaaaaaggggg........ :P

bwerg wijzigde deze reactie 17-05-2010 15:22 (6%)

• Camacha
  • Nu online

Camacha

omdat het kan

quote:
Jejking schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:17:

Om nou zomaar te stellen dat je zo'n extra connector erop prikt zodat overklokkers ermee aan de slag kunnen, vind ik ook weer zoiets.
Nee, maar de TDP van bijvoorbeeld een 4670 en die van een 4770 liggen maar 10 watt uit elkaar, maar toch krijgt die eerste de stroom uit het PCI-E slot en heeft de tweede een 6-pins stekker extra nodig.

Oftewel, je weet wat het minimale verbruik gaat worden (in bovenstaand voorbeeld zeker meer dan 75 watt voor de 4770) maar je kan het niet zomaar bij elkaar optellen.

Edit: met z'n allen, dubbelfrisss!

Dat bepalen wij wel.

• Astennu

Astennu

-= R9 290X =-

quote:
Jejking schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:17:

De HD5850 heeft er ook twee. En die verbruikt 150 watt (gemeten op het stop contact dus dan heb je ook nog 15% rendements verlies).
quote:
Camacha schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:23:
[...]

Nee, maar de TDP van bijvoorbeeld een 4670 en die van een 4770 liggen maar 10 watt uit elkaar, maar toch krijgt die eerste de stroom uit het PCI-E slot en heeft de tweede een 6-pins stekker extra nodig.

Oftewel, je weet wat het minimale verbruik gaat worden (in bovenstaand voorbeeld zeker meer dan 75 watt voor de 4770) maar je kan het niet zomaar bij elkaar optellen.

Edit: met z'n allen, dubbelfrisss!
Je moet ook denken aan overclocking. De HD4770 zat ook in een iets ander segment. Waar dat interessanter is. Er zijn ook HD4830 kaartjes geweest die meer verbruiken dan een 4770 maar ook geen 6p connector nodig hadden.

• Jejking
  • Niet online

Jejking

Gotta move that gear up!

Rendementsverlies, goeie. Geloofwaardige uitleg waar ik nog niet bij stilgestaan had.

• bwerg
  • Niet online

bwerg

Internettrol

Sowieso:
Alleen via PCIe-slot: max. 75W.
Met één 6-pins powerconnector erbij: max 150W.

Dus voor 151W of hoger zijn toch logischerwijs sowieso twee zespins nodig? :X Wilt toch niet zeggen dat je die gehele 75W extra ook meteen gaat verbruiken...

bwerg wijzigde deze reactie 18-05-2010 09:15 (19%)

• Camacha
  • Nu online

Camacha

omdat het kan

quote:
Astennu schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 07:27:
Je moet ook denken aan overclocking. De HD4770 zat ook in een iets ander segment. Waar dat interessanter is. Er zijn ook HD4830 kaartjes geweest die meer verbruiken dan een 4770 maar ook geen 6p connector nodig hadden.
Die 4830's moeten dan low powers versies geweest zijn, want als ik er op zoek zie ik gewoon dat er een 6-pins aa de 4830 moet. Van de Sapphire website:
quote:
–450 Watt or greater power supply with 75 Watt 6-pin PCI Express® power connector recommended
Dat wordt ook bevestigd in plaatjes. Maargoed je hebt vast ergens ook wel gelijk, die 4770 was als eerste kaart op 40nm natuurlijk een overclocker bij uitstek. Terwijl die 4670 juist een interessante kaart voor low-power systemen is en voor mensen die wel een nieuwe videokaart willen maar niet gelijk een nieuwe voeding willen kopen.

Nu ik er over nadenk denk ik eerlijk gezegd dat het weglaten van de connector op een 4670 een doelbewustere move is geweest dan dat 'ie wel op een 4770 zit.

Dat bepalen wij wel.

• neliz

neliz

MSI Man

quote:
bwerg schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:15:
Sowieso:
Alleen via PCIe-slot: max. 75W.
Met één 6-pins powerconnector erbij: max 150W.

Dus voor 151W of hoger zijn toch logischerwijs sowieso twee zespins nodig? :X Wilt toch niet zeggen dat je die gehele 75W extra ook meteen gaat verbruiken...
De GTX480 laat zien dat dit soort stellingen niet kloppen. die waardes bij elkaar optellen geeft nog steeds niet aan hoeveel een kaart gebruikt, minder of meer.

• Astennu

Astennu

-= R9 290X =-

quote:
Camacha schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:23:
[...]

Die 4830's moeten dan low powers versies geweest zijn, want als ik er op zoek zie ik gewoon dat er een 6-pins aa de 4830 moet. Van de Sapphire website:

[...]

Dat wordt ook bevestigd in plaatjes. Maargoed je hebt vast ergens ook wel gelijk, die 4770 was als eerste kaart op 40nm natuurlijk een overclocker bij uitstek. Terwijl die 4670 juist een interessante kaart voor low-power systemen is en voor mensen die wel een nieuwe videokaart willen maar niet gelijk een nieuwe voeding willen kopen.

Nu ik er over nadenk denk ik eerlijk gezegd dat het weglaten van de connector op een 4670 een doelbewustere move is geweest dan dat 'ie wel op een 4770 zit.
Het is geen echte low power versie. Maar wel een speciale uitgave. Was van een bepaalt merk. Hij gebruikte nog steeds meer dan een stock 4770 daar ging het mij om. Maar toch hebben ze het voor elkaar gekregen om de 6p weg te laten.

Maar verwacht dan niet dat je lekker kunt clocken met dat kaartje. Want dan wil het soms hard gaan met het verbruik.

Dus die stekkers zeggen niet altijd was. Heeft meer te maken met de marges die je wilt hebben. Misschien wil nVidia express het oc potentieel laag houden zodat die mensen voor een GTX470 gaan.

• pino85

pino85

http://www.techpowerup.co...TX_470_Graphics_Card.html

Wat denken jullie hier van? ik denk gezien de kleine koeler direct aan extreem veel lawaai want die zal hard moeten draaien om de warmte af te voeren

• -The_Mask-
Stond gister ook op de frontpage van Tweakers, met verhaaltje erbij. ;)

nieuws: Galaxy werkt aan singleslot-GeForce GTX 470

• pino85

pino85

Oh had ik niet zien staan , maar ik had hem ook niet hier zien staan dus ja :+
Maar wat denken jullie van deze geweldige koeler? >:)

pino85 wijzigde deze reactie 18-05-2010 11:45 (28%)

• neliz

neliz

MSI Man

quote:
pino22 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 11:45:
Oh had ik niet zien staan , maar ik had hem ook niet hier zien staan dus ja :+
Omdat ik dat hierboven al om 11:37 heb gepost? Tijd voor een bezoekje aan Pearl/Hans Anders?

http://gathering.tweakers...ote_message/34011950/last
quote:
neliz schreef op maandag 17 mei 2010 @ 11:37:
[...]

Haha, warm.. scherpe woordgrap... :D

tevens:

Single slot 470

neliz wijzigde deze reactie 18-05-2010 11:48 (44%)

• pino85

pino85

quote:
Omdat ik dat hierboven al om 11:37 heb gepost? Tijd voor een bezoekje aan Pearl/Hans Anders?
Hoe kan het toch dat ik over jou bericht op de vorige pagina heen heb gelezen Neliz, dat zou eigenlijk toch niet mogen he :(

pino85 wijzigde deze reactie 18-05-2010 14:02 (3%)

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

BFG Tech: We're Done with Graphics Cards

Heeft Fermi zijn eerste slachtoffer gemaakt?

Ed_L wijzigde deze reactie 18-05-2010 23:24 (17%)

• Camacha
  • Nu online

Camacha

omdat het kan

quote:
quote:
Sorry!

The page you requested couldn't be found

Dat bepalen wij wel.

• -The_Mask-
Maakt niet uit was toch al oud nieuws. ;)

Pakjee in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..."

• Ed_L

Ed_L

Ik Henk 'm!

Inderdaad, al wel twee uren oud en in een ander topic! :o

Misschien zou het hier wat gezelliger zijn als we elkaar wat minder proberen af te zeiken op dat soort puntjes en gewoon verder gaan met de discussie. Ja, soms worden zaken dubbel gepost. Nee, dat betekent niet dat mensen de rest niet hebben gelezen.

edit:
vv Sommigen moeten nu eenmaal altijd iets te zeiken hebben, dus als je je geroepen voelt...

Ed_L wijzigde deze reactie 19-05-2010 01:08 (17%)

Pagina: 1 ... 6 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.

Populair: Desktops Vliegtuig Luchtvaart Crash Smartphones Laptops Apple Games Besturingssystemen Rusland

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. onderdeel van De Persgroep, ook uitgever van Computable.nl, Autotrack.nl en Carsom.nl Hosting door True

Beste nieuwssite en prijsvergelijker van het jaar 2013