Dat is ook wel zo, hout heeft ook een betere geluidsdemping. Maar ik moet zeggen; ik gaf ook een beetje ''mijn eigen'' mening. Persoonlijk vind ik het er veel strakker uitzien als je een houten bureau hebt maar dat alle hardware wel in een uluminium bak ligt, maakt het allemaal wat strakker vind ik.Fordox schreef op zondag 01 april 2012 @ 21:03:
hout is niet veel warmer dan staal als je het eenmaal alkt en je een goede airflow hebt. hout koelt inderdaad minder snel af dan staal, maar warmt ook minder snel op. als je alles goed lakt krijg je vlakke oppervlakten waar de lucht makkelijk overheen gaat, en dan heeft het hout bijna geen mogelijkheid om warm te worden.
het verbaast me eigenlijk wel om een 1 of andere reden waarom er geen hout word gebruikt bij computerkasten in productie (ipv custom cases). het lijkt me wel dat hout ook een betere geluidsdemping heeft dan staal.
hout trilt ook niet zo snel mee als staal, dus rubberen mountings voor je fans zijn dus ook nergens voor nodig.
nu lijkt het opeens wel heel aantrekkelijk om ook te beginnen aan zon mod, maar ik ben al blij zat met mijn 400r
Maar je moet ook nagaan, hout gaat minder lang mee als staal/aluminum. Als fabrikanten behuizingen zouden maken van hout dan kunnen ze ook die 3 jaar garantie niet geven