Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lowroad
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-05 12:02
http://forum.samdroid.net...c0-spica-alpha6-5-a-2812/

werkt prima hier, maar pas op: het is wel een alpha...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 13:19
Anoniem: 305310 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:27:
ik ben nu al een tijdje opzoek naar een 2.2 versie voor mn spica, kan iemand me helpen met een site? want ik heb google al afgezocht, en samsung-firmwares is offline ofzo.. dus anyone ?
Ja die site is offline, is al 10 keer hier gemeld.
De site die je nu moet hebben voor firmwares: http://www.samfirmware.com/

Maar daar kan je geen 2.2 firmwares vinden, dit omdat samsung helemaal geen 2.2 uit gaat geven voor de spica.
Op http://forum.samdroid.net/ staat een topic met een link naar 2.2, met uitleg hoe te flashen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 237452

Dank je wel!! Ik heb hem via een torrent al binnengehaald met maar 1 seeder :S, maar in ieder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:32

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

dezejongeman schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:31:
[...]

ben je woonzaam in Nederland of Belgie?
Nederland :)

Kies komt bij mij trouwens niet door de firewall heen, hebben meer mensen daar last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-05 09:57
Hebben meer mensen hier problemen met de textures van Angry Birds? Heb vaak witte vlakken op plekken waar een stuk 'land' hoort te zitten..
Heb even op internet gezocht, maar geen echte definitief werkende oplossing te vinden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Lampie schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:23:
Hebben meer mensen hier problemen met de textures van Angry Birds? Heb vaak witte vlakken op plekken waar een stuk 'land' hoort te zitten..
Heb even op internet gezocht, maar geen echte definitief werkende oplossing te vinden....
Ja hier ook. Maar vind het niet hinderlijk.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dezejongeman
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-06 16:32
goed nieuws de officiele 2.1 is uit bij in iedergeval de dealers.
heb hem zelf net geinstalleerd en werkt tot nu toe naar behoren.
dual touch werkt helaas niet.
de rom komt met de naam:
pda: i570EXXJH7
phone: i570EXXJD1
csc: i570EXENJH3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 15-06 22:26
Lampie schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:23:
Het is een probleem dat alle Spica's hebben.
Komt doordat er geen aparte gpu inzit meen ik ergens gelezen te hebben.
't Is echter niet zo heel hinderlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 371550

dezejongeman schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:05:
goed nieuws de officiele 2.1 is uit bij in iedergeval de dealers.
heb hem zelf net geinstalleerd en werkt tot nu toe naar behoren.
dual touch werkt helaas niet.
de rom komt met de naam:
pda: i570EXXJH7
phone: i570EXXJD1
csc: i570EXENJH3
Dat is zeker goed nieuws. Met een beetje geluk vindt ie nu snel zijn weg naar internet, gezien NPS niet wilt updaten.

Neem aan dat jou dat niet lukt? ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 371550 op 29-10-2010 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-06 21:30

Mattie112

3780wP (18x 210wP EC Solar)

Ik heb dit topic al (zeer lange) tijd niet gevolgt omdat mn telefoon prima werkt.
Maar hij begint nu toch wel traag te worden door de grote hoeveelheid apps die ik er op heb :p

Ik zit dus te twijfelen tussen een reset of meteen een nieuwe rom. Ik draai nu:

Firmwareversie: 2.1-update 1
Baseband: i570EXXJC1
kernelversie: 2.6.29 root@SE-S611 #2
Buildnummer: ECLAIR.XXJCF

Als ik het goed begrijp is er nog geen goede update naar android 2.2?
En is er nog steeds (pft wacht er al een half jaar op ofzo :p) geen officiele update naar 2.1?

Wat raden jullie aan? clean-reset doen of een nieuwe rom er op (zo ja welke?)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylar
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14-05 18:59
Ik heb mijn spica geupdate naar versie 2.1. en tot nu toe ben ik wel tevreden van de update :-)

Maar ik heb wel nog een (dom) vraagje: Hoe kan je de 4 app shortcuts hieronder aangeduid aanpassen? Ik heb me al gek gegoogled maar vind eigenlijk geen uitleg...

Afbeeldingslocatie: http://wleaxq.blu.livefilestore.com/y1p40faM2NeeHEqkKaZ5j3VJ28_or0Fzt_ZHbuh7UfcW_wnSCtrJ_Pf_2eumOuN_Ne-up7t_fhz6-5MfTS9R1QrQqmNiCQ989qF/spica-with-android-2.1-screen-02-e1271288307889.png?psid=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Uhmm.. wat dacht je van niet.
Althans niet met het oorspronkelijke homescreen (hint hint :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Kennelijk past hij zich wel aan, want bij staat daar de agenda, youtube, camera en instellingen ;)
en dat is dat is op de standaard 2.1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

mylar schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:36:
Ik heb mijn spica geupdate naar versie 2.1. en tot nu toe ben ik wel tevreden van de update :-)

Maar ik heb wel nog een (dom) vraagje: Hoe kan je de 4 app shortcuts hieronder aangeduid aanpassen? Ik heb me al gek gegoogled maar vind eigenlijk geen uitleg...

[afbeelding]
1. Je klapt het 'menu' open
2. Je drukt op de menu toets (die linker)
3. je drukt op wijzigen
4. je kan ze wijzigen :)

(althans zo is het bij mij ;p zie een paar posts naar boven voor welke rom ik heb)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylar
Mattie112 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:11:
[...]

1. Je klapt het 'menu' open
2. Je drukt op de menu toets (die linker)
3. je drukt op wijzigen
4. je kan ze wijzigen :)

(althans zo is het bij mij ;p zie een paar posts naar boven voor welke rom ik heb)
Dat had ik idd ook al gevonden maar ik kan ze dan alleen onderling van plaats veranderen. (of ik mis iets?) Momenteel staat er Youtube, Camera, Agenda en Instellingen. Handiger zou volgens mij zijn om daar kiezer, agenda, contacten en berichten te hebben staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Als je 1 icoontje naar 'beneden' sleept maak je plaats voor een nieuwe ;)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylar
Mattie112 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:36:
Eindelijk gelukt! _/-\o_

Ik had die icoontjes ook wel naar beneden gesleept, maar had niet door dat ik dat naar een lege pagina in de "menu slider" moest doen.. En daarom lukte het dus niet 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Ik had daar in het begin ook last van hoor :p blij dat het nu werkt ;)

(btw welke rom gebruik je nu?)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mylar
Mattie112 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:46:
Ik had daar in het begin ook last van hoor :p blij dat het nu werkt ;)

(btw welke rom gebruik je nu?)
Het is de officiele nl 2.1 van samsung (baseband versie i570EXXJD1 build eclair.XXJH7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Mattie112 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:36:
Verrek nooit geweten :P Weer wat geleerd.
Achja.. vind het oorspronkelijk homescreen toch een ramp en gebruik hem ook niet.

[ Voor 3% gewijzigd door job op 30-10-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Woei: dubbel.

[ Voor 96% gewijzigd door job op 30-10-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 46724

Ah, dus die snelkoppelingen kun je daar wel aanpassen. Mooi.
Ik vind het wel irritant dat ie sommige widgets niet meer kwijt kan op het homescreen omdat er nu minder plaats is dan voorheen. Of ik gebruik het helemaal verkeerd, dat zou ook kunnen :') ik heb er nu snelkoppelingen naar m'n meest gebruikte programma's staan.

M'n mobiel internet werkt trouwens pas weer als ik opnieuw opstart }:| dat was voorheen niet zo. Ik heb geen onbeperkt internet, dus sluit het altijd af met APNdroid. Dat werkte op 1.5 prima, nu moet ik dus de telefoon uit- en weer aanzetten als ik verbinding wil maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coendeurloo
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 10:55
Bluefall schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:25:
[...]

Dan ben je nog niet zo ver want het wordt wel degelijk heel hinderlijk op een gegeven moment (witte achtergrond, witte voorgrond = onduidelijk)

Daarnaast draait hij vaak niet lekker bij 'complexe' levels, hebben jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Bluefall schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:25:
[...]

Er zit wel een aparte GPU in de Spica.... Net als een FM ontvanger :/ Zit allemaal in de hardware van de Spica.... Maar geen drivers voor geschreven en ingestopt :( Men is er wel mee bezig maar het is nogal lastig ;(

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fransf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 02-03-2021
Weet iemand hoe je het irritante geluid kan uitschakelen als je de USB kabel samen met je telefoon in de computer doet. En ook als je de koptelefoon in je telefoon doet hoor je hetzelfde geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 26-08-2024
Ik heb de Spica nu ongeveer een half jaar in gebruik, en voor het grootste deel met tevredenheid. Er is alleen een blijvende issue die mij bezig houdt; het gebrek aan werkgeheugen. De Wildfire van een vriend van mij reageert eigenlijk goed op elke actie: geen vertraging in de systeem apps (SMS, bellen) en over het algemeen doet hij wat je wilt. Bij mijn Spica is dat toch wat anders: De SMS en bel-apps laten aanzienlijke vertraging zien. Als ik een SMS wil verzenden moet ik soms meerdere seconden wachten op de lijst met alle gesprekken, als ik dan een gesprek kies kan er zomaar nog een paar seconden vertraging inzitten voordat ik de SMS'jes te zien krijg. Die paar seconden zijn wel in een extreem geval (de telefoon na lange tijd ontgrendelen en direct een app opstarten), maar ik ben over het algemeen gewoon niet helemaal te spreken over hoe het toestel reageert op acties. Ook de browser heeft last van traagheid en heeft soms gewoon geen zin om een webpagina te gaan laden, terwijl de wi-fi verbinding wel werkt bij andere apps. Dit alles doet mij vermoeden dat het aan het gebrek aan RAM ligt. De spica heeft maar zo'n 128MB en dit lijkt gewoon te weinig voor Android, de Wildfire heeft meer dan 300MB en is daarmee goed voorzien. De processor van de Spica is wel sneller dan die van de Wildfire, maar het werkgeheugen zou daar gewoon veel beter mee in verhouding moeten zijn.

Het zou kunnen dat op de één of andere manier te leven valt met het gebrek aan RAM (andere firmware?), maar ik heb het nog niet gevonden. Op dit moment draai ik de JD1 rom met Samdroid en de nieuwste LK, ik probeer het aantal geïnstalleerde apps tot een minimum te beperken en ik gebruik geen taskkiller. Verschillende performance-improvements geprobeerd (FE, ARM11), maar die hebben allemaal geen merkbaar effect op de algehele snelheid. Is er iemand die zijn ervaring met mij kan delen?

De browser is misschien gewoon niet geheel stabiel op de 2.1 ROM; de ervaring leert dat hij vaak geen zin heeft om webpagina's te laden als je er niet www. voor zet. Ook wil het toetsenbord soms niet verschijnen als je iets wil typen. Misschien maar eens zonder multitouch booten...

ik hoor het graag ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-06 10:35

Flydude

Mighty pirate

Ik ken je probleem, heb er zelf ook last van. Echter, installatie van CyanogoMod 6.1-rc1-alpha7 en migratie naar ext2 / ext4 file systemen brachten veel verbetering. Daarna wel opletten dat je niet teveel installeert, want dan heb je weer Ram te weinig (apps2sd doet het nog niet goed onder deze alpha), maar ik ben verder zeer tevreden.

Aangezien je al een samdroid mod hebt zou het een kwestie moeten zijn van zipje download en apply-en via de recovery, maar dat wordt op samdroid allemaal keurig uitgelegd.

Ik hoor graag je bevindingen.

I am rubber, you are glue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Flydude schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:55:
Ik ken je probleem, heb er zelf ook last van. Echter, installatie van CyanogoMod 6.1-rc1-alpha7 en migratie naar ext2 / ext4 file systemen brachten veel verbetering. Daarna wel opletten dat je niet teveel installeert, want dan heb je weer Ram te weinig (apps2sd doet het nog niet goed onder deze alpha), maar ik ben verder zeer tevreden.

Aangezien je al een samdroid mod hebt zou het een kwestie moeten zijn van zipje download en apply-en via de recovery, maar dat wordt op samdroid allemaal keurig uitgelegd.

Ik hoor graag je bevindingen.
Alvast reuze bedankt voor de tips. Ik ga ook zeker proberen wat jij nu voorstelt. Die CMmod is een 2.2 Rom?, zijn daar niet te veel problemen mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peetke
  • Laatst online: 31-03 08:38
STATUS
+ Screen [LeshaK]
+ Touch/Multitouch [LeshaK/Gabriel-LG]
+ Audio [LeshaK/DE_NISkA/vflashbirdv]
+ Keys [Some keys doesn't works exactly same as Eclair]
+ GSM/GPRS/EDGE/3G [LeshaK]
+ Vibrate [LeshaK]
+ SD Card [mik_os/LeshaK]
+ Wifi [golecpch]
+ Bluetooth
+ Google services 20100926: (GMail/Market/Contacts/Calendar/NetworkLocationProvider)
+ GPS
+ Sensors [DE-NISkA/Leshak]
+ Camera
- Hardware accelerated movie playing (DivX)
bron: http://forum.samdroid.net...-0-rc1-spica-alpha7-2932/

Er lijkt nog maar een paar echte issues en daar mis ik niets aan, op de app2sd na dan. Ik draai nu een custom 2.1 image, die niet bijzonder stabiel is en Latitude die mij iedere keer in Rotterdam zet, terwijl ik in Tilburg/Eindhoven zit... Dat had ik ook al in de officiele 1.5, dus was helaas nog niet gefixed.

Ik zal mijn bevindingen hier posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
Je hebt gelijk, maar de bugs-sectie vind ik toch wel zorgwekkend:
* Camera preview is black and white but picture taken is colored.
* Flash does not work.
* "White textures in Angry Birds is game bug! Some game can't install with mounted SD card, need to unmount it before installation."
* camera takes pics with green stripes when there is not enough light - works fine in Bright Light and when camera app set to "Night Mode".
* Accelerometer is a bit off and at times freeze screen in one orientation (usually horizontal), reboot resets
* Headphone sound is not good.
* Some random rebooting
* Doing a search for carriers (Settings -> Wireless & network -> Mobile networks -> Network operators -> Search networks) gives an error and doesn't show any operators.
* Sometimes after booting the phone doesn't pick up a carrier just saying No service, and since the above is in effect the only thing to correct it is to boot again.
* IMEI is zero sometimes and in that case, please turn off the phone, remove sim and battery for about 2-5 minutes, put them back in again and reboot. Also try to take a logcat on the next boot as no one has been able to recreate this problem. If the IMEI shows zero even after reboot, repeat the process.
* "Airplane Mode" bug.
Switching to "Airplane Mode" disables only "Mobile Data" and button become gray. And nothing you can do until reboot.
After reboot phone is started in "Airplane Mode". Now you can switch it to normal mode.
* Compass is still not working perfectly.
* call waiting does not work.
* Froyo's Apps2SD does not work.
* Videos taken are with green stripes.
Ach, ik gooi het er binnenkort toch maar eens op om te proberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lampie
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 19-05 09:57
Ik las op de twitters van LeshaK van Samdroid ook iets over een Spica CyanogenMod die er aan zit te komen.. (zit op mn werk en kan de details verder niet volgen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Tot nog toe weinig last van de bugs gehad. Het geluid uit de headphone jack is via mijn auto speakers prima en ik speel geen angry birds :-)

Anyway, YMMV, maar ik ben er blij mee. Volgens Quadrant is je telefoon na upgrade (en dan niet de ext2/ext4 mod vergeten) net zo snel als een stock 2.1 HTC Desire (en ja, dat neem ik met een korrel zout; je hebt nog steeds maar 128Mb).

@Lampie.. Eh ja, dat was dan ook mijn tip...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:28
Lampie schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:19:
Ik las op de twitters van LeshaK van Samdroid ook iets over een Spica CyanogenMod die er aan zit te komen.. (zit op mn werk en kan de details verder niet volgen)
Ik zag hem ook, ben benieuwd wat hij daarmee bedoelt. Misschien dat hij beschikbaar komt in de kitchen ofzo? Ik draai nu een paar weken de CyanogenMod, en nu bluetooth het doet vind ik het zeer goed bruikbaar voor alledaags gebruik. Batterijdrain is nu een stuk lager (vergelijkbaar met een 2.1 kitchen setup), de camera en koptelefoon gebruik ik nauwelijks en video's kijk ik ook niet.
Ik heb het nog niet aangedurfd om er ext2/4 van te maken, maar als dat veel performance oplevert ga ik dat binnenkort maar wel proberen. De snelheid van mijn Spica op dit moment vind ik namelijk wel aan de lage kant.

Een groot voordeel van CyanogenMod boven de standaard keuken vind ik dat je met CMupdater heel makkelijk kunt updaten. Daarbij blijft /data behouden, zodat je alleen programma's die je van /data/app naar /system/app hebt verplaatst opnieuw moet installeren. De rest blijft gewoon werken, en dat scheelt een hoop werk na het updaten :)

[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 04-11-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flydude

Flydude

Mighty pirate

Ikniesnapnie... Er is toch maar één CM voor Spica (die te vinden is op samdroid)? Of gaat LeshaK er ook een maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I-Heine-I
gwystyl schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:15:
[...]

Ik zag hem ook, ben benieuwd wat hij daarmee bedoelt. Misschien dat hij beschikbaar komt in de kitchen ofzo? Ik draai nu een paar weken de CyanogenMod, en nu bluetooth het doet vind ik het zeer goed bruikbaar voor alledaags gebruik. Batterijdrain is nu een stuk lager (vergelijkbaar met een 2.1 kitchen setup), de camera en koptelefoon gebruik ik nauwelijks en video's kijk ik ook niet.
Ik heb het nog niet aangedurfd om er ext2/4 van te maken, maar als dat veel performance oplevert ga ik dat binnenkort maar wel proberen. De snelheid van mijn Spica op dit moment vind ik namelijk wel aan de lage kant.

Een groot voordeel van CyanogenMod boven de standaard keuken vind ik dat je met CMupdater heel makkelijk kunt updaten. Daarbij blijft /data behouden, zodat je alleen programma's die je van /data/app naar /system/app hebt verplaatst opnieuw moet installeren. De rest blijft gewoon werken, en dat scheelt een hoop werk na het updaten :)
Hoe werkt dat dan met die updater? Elke versie van CM moet toch specifiek voor de Spica worden aangepast?, of wordt die update dan door de maker van deze rom gepushed? En wat wordt zoal geupdate bij een nieuwe versie?, vooral performance-tweaks?

En kan iemand even iets zeggen over het geluid met koptelefoon?, dat is namelijk zeer belangirjk voor mij ;)

En een kitchen-versie van Froyo: Vol verwachting klopt mijn hart :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
I-Heine-I schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:26:
[...]

Hoe werkt dat dan met die updater? Elke versie van CM moet toch specifiek voor de Spica worden aangepast?, of wordt die update dan door de maker van deze rom gepushed? En wat wordt zoal geupdate bij een nieuwe versie?, vooral performance-tweaks?
Bij een nieuwe rom worden nieuwere CM-builds gebruikt, en tweaks/patches die intussen op Samdroid zijn ontwikkeld voor de Spica worden geimplementeerd.
Uitleg over CMUpdater support staat hier.
Het komt er op neer dat je CM Updater moet installeren, en bij de configuration bij ROM update settings de volgende URL moet invullen: http://github.com/dh-hara...w/master/update_file.json
Vervolgens check je af en toe of er updates zijn, en als er een update is kan je die downloaden en vanuit CMUpdater de update-opdracht geven. Hij gaat dan vanzelf opnieuw opstarten naar recovery console en de nieuwe mod toepassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Otherside
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21-11-2024
Ik ben uren bezig geweest met het volgende probleem, helaas nog steeds geen oplossing!

Ik krijg maar geen 3G verbinding op de SPICA, maar ik heb ook geen mogelijkheid om APN instellingen toe te voegen. (Provider KPN)

Ik heb meerdere firmware/baseband (oud en nieuw) versies geprobeerd maar het maakt geen verschil!

Wie kan mij op weg helpen?

Afbeeldingslocatie: http://img266.imageshack.us/img266/6029/fotofu.jpg

Uploaded with ImageShack.us

PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
The Otherside schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:45:
Ik ben uren bezig geweest met het volgende probleem, helaas nog steeds geen oplossing!

Ik krijg maar geen 3G verbinding op de SPICA, maar ik heb ook geen mogelijkheid om APN instellingen toe te voegen. (Provider KPN)

Ik heb meerdere firmware/baseband (oud en nieuw) versies geprobeerd maar het maakt geen verschil!

[afbeelding]

Als je in dat APN-scherm bent, moet je op de menu-knop drukken en dan op 'nieuwe verbinding' oid. Dan kan je de KPN-instellingen intypen en opslaan.
Als dat niet lukt, installeer dan het programma APN Backup & Restore, en sla onderstaande code op als "apn kpn.xml" in /sdcard/ApnBackupRestore
XML:
1
2
3
4
<?xml version='1.0' encoding='UTF-8' standalone='yes' ?>
<apns>
  <apn name="KPN" numeric="20408" mcc="204" mnc="08" apn="portalmmm.nl" user="" server="" password="" proxy="10.10.100.20" port="5080" mmsproxy="" mmsport="" mmsprotocol="null" mmsc="" type="default" />
</apns>

Nu staan er alleen de ineternet-instellingen in, maar de MMS-instellingen kan je gewoon toevoegen of aanpassen na die tijd denk ik. Mocht dat niet lukken laat het dan maar weten, dan voer ik ze hier in en exporteer ik de nieuwe xml

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:22

arnova

weet veel, maar niet alles

The Otherside schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:45:

[afbeelding]

Hier heb ik ook last van sinds gisteren (ik heb ook KPN/Hi). Ik gebruik al tijden JH7 dus het ligt niet aan je firmware. Zo ie zo heeft KPN/Hi de laatste tijd veel problemen met hun G3 verbindingen, heb ik het idee (ik zit in omgeving Leiden)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Spica net binnengedaan in de winkel.

Hoogstwaarschijnlijk een dode batterij (volgens mij dan toch)

Kan 3-4 weken duren eer ik hem terug heb ;( -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Iemand enig idee waar ik een werkende Swype (apk?) voor de Spica kan vinden? Enige wat ik via Google vind is een verlopen trial beta versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
arnova schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:20:
Iemand enig idee waar ik een werkende Swype (apk?) voor de Spica kan vinden? Enige wat ik via Google vind is een verlopen trial beta versie.
Ja, maar dat valt waarschijnlijk onder warez, omdat Swype alleen wordt meegeleverd met nieuwe toestellen en nog niet algemeen beschikbaar is. Je zal dus iets verder moeten zoeken via Google of in dit topic/subforum. Volgens mij zwerven hier namelijk ook wel wat linkjes rond. Let er vooral op dat je de goede resolutie hebt (HVGA).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Heb zojuist via samdroid deze ROM er opgezet:
"SamdroidMod Version 1.3.1.deodexed [XXJH1] (Android 2.1) [58 MB]"
een deze kernel
"Kernel [LK2.09.6 (Upd SamdroidTools -> Multitouch on/off)] "

MAAR helaas kan ik de NOS app niet 'vinden' (of naja mn telefoon ziet hem niet).

heb geen backup gemaakt van mn apps omdat het er toch niet zo veel wilde bewaren.

Heeft iemand de .apk toevallig :) (of een anderen manier om mn telefoon hem toch te laten vinden)

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Mattie112 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:51:
Heb zojuist via samdroid deze ROM er opgezet:
"SamdroidMod Version 1.3.1.deodexed [XXJH1] (Android 2.1) \[58 MB]"
een deze kernel
"Kernel [LK2.09.6 (Upd SamdroidTools -> Multitouch on/off)] "

MAAR helaas kan ik de NOS app niet 'vinden' (of naja mn telefoon ziet hem niet).

heb geen backup gemaakt van mn apps omdat het er toch niet zo veel wilde bewaren.

Heeft iemand de .apk toevallig :) (of een anderen manier om mn telefoon hem toch te laten vinden)
wat bedoel je met de NOS app? Ik heb Teletekst 1.03 nog wel liggen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

Ja, de teletekst app :) (was idd niet duidelijk)
Als je die hebt graag :D

edit: als je hem wilt mailen => zie profiel
of als je een upload ding zoekt: http://upload.mattie-systems.nl

[ Voor 58% gewijzigd door Mattie112 op 14-11-2010 23:18 ]

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beckertje1
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04-2022
Ik heb mijn telefoon teruggezet naar android 1.5 (XXJB3)
en nu wilde ik upgraden met NPS maar NPS blijft zeggen dat mijn telefoon geen upgrade nodig heeft.
NPS vind mn telefoon maar bij upgraden zegt het programma dus dat het niet nodig is. Ik vind dit maar vreemd. Of ligt het toch eraan dat de telefoon ooit geroot( en samdroid kitchen) was en 2.1 erop stond.
De kernel versie is wel raar: 2.6.27, root@SE-S608
Dus is de telefoon nog geroot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Mattie112 schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:57:
Ja, de teletekst app :) (was idd niet duidelijk)
Als je die hebt graag :D

edit: als je hem wilt mailen => zie profiel
of als je een upload ding zoekt: http://upload.mattie-systems.nl
Bij deze dan: http://upload.mattie-syst...1-nos_teletekst_1.0.3.apk

[disclaimer] Ik ga er van uit dat ik deze link gewoon kan posten omdat het een gratis via de market beschikbare apk is, waar toevallig niet iedereen bij kan. Als dit toch niet mag haal ik de link weer weg.
[/disclaimer]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mattie112

Mattie112

TOP echt bedankt!

Werkt prima (waarom hij niet in de market staat is mij een vraag...) en 100x beter dan een gare teletekst app welke ik nu heb :p

Deze ruimte is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zoek al een f*&&^%%%% UUR.

Kan iemand me vertellen waar de leestekens zitten op het standaard Android toetsenbord??
In elk geval geen long press, er gebeurt niks :( Ik heb al op alles gedrukt, maar niks. Google helpt ook niet, ik heb geen HTC

Mijn vader de lolligerd heeft ons draadloze netwerk een naam gegeven met een a met puntjes en een o met puntjes en ik krijg dus geen verbinding met het netwerk (naam wordt niet goed overgenomen en accenten typen lukt dus niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
wpa key in een txt bestandje zetten, en via copy paste invoeren lijkt me handiger. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toen het netwerk nog een normale naam had ( }:| ) kreeg ik meteen verbinding. Met hetzelfde wachtwoord, dat is niet veranderd

Ik heb net via een mobiele verbinding een Scandinavisch toetsenbord gedownload en de SSID handmatig aangepast, maar dan doet de Spica net alsof dat een nieuw/ander netwerk is en slaat het dan gewoon op, maar kan dus geen verbinding maken.

Ik ben te gast, dus om mijn vader nu te dwingen om z'n SSID aan mij aan te passen is ook weer zoiets.
Nou ja, dus niet met je Spica naar een land gaan waar men graag umlauts of rare letters gebruikt :+
(Of naar Limburg in mijn geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Anoniem: 46724 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:59:
Ik zoek al een f*&&^%%%% UUR.

Kan iemand me vertellen waar de leestekens zitten op het standaard Android toetsenbord??
In elk geval geen long press, er gebeurt niks :( Ik heb al op alles gedrukt, maar niks. Google helpt ook niet, ik heb geen HTC

Mijn vader de lolligerd heeft ons draadloze netwerk een naam gegeven met een a met puntjes en een o met puntjes en ik krijg dus geen verbinding met het netwerk (naam wordt niet goed overgenomen en accenten typen lukt dus niet).
probeer eens op shift te drukken, of op '123' en dan op shift. Volgens mij moet je dan de meeste tekens kunnen vinden. Andere optie: htc ime installeren (lijkt op htc keyboard, werkt op alle android toestellen volgens mij), of nog een ander toetsenbord (Slide-IT, Swype, 8pen, better keyboard)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SimplySimon
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 15-06 10:07
Ik zit met een klein probleempje:

Ik heb gister mijn telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen (2.1 custom rom).
Ik had alle contacten op de simkaart gezet en na installatie weer geimporteerd.

Als ik nu wil smsen en de naam van een contact opgeef dan zegt hij dat er geen contacten zijn. Terwijl er bij de app Contacten wel allemaal namen staan.

Heeft er iemand enig idee waar dit door kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
SimplySimon schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:02:
Ik zit met een klein probleempje:

Ik heb gister mijn telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen (2.1 custom rom).
Ik had alle contacten op de simkaart gezet en na installatie weer geimporteerd.

Als ik nu wil smsen en de naam van een contact opgeef dan zegt hij dat er geen contacten zijn. Terwijl er bij de app Contacten wel allemaal namen staan.

Heeft er iemand enig idee waar dit door kan komen?
Kies bij de instellingen voor importeren van contacten vanaf sim naar telefoon? Weet niet precies hoe, maar dat moet kunnen. Standaard laat hij 'alle contacten' zien, maar dat zijn degenen die bij je gmail account staan. Ik weet niet of hij dan ook SMS-contacten laat zien (blijkbaar niet?)
gebruik je trouwens handcent of de standaard sms-app? Kan zijn dat daar ook nog verschil in zit. En kies je een contact uit een lijst of begin je de naam te typen?

• HAMMAR
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-12-2024
Ik moet een spel installeren op m'n spica, de .apk moet op mijn sd kaart, da's uiteraard geen probleem, maar een andere spelmap moet in m'n telefoongeheugen.
Daar krijg ik echter niets naar gekopieerd of een nieuwe map aangemaakt., ik gebruik Astro filemanager.
Ook met kies lukt het niet....iemand een idee??

Thnx alvast!

• gwystyl
HAMMAR schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:58:
Ik moet een spel installeren op m'n spica, de .apk moet op mijn sd kaart, da's uiteraard geen probleem, maar een andere spelmap moet in m'n telefoongeheugen.
Daar krijg ik echter niets naar gekopieerd of een nieuwe map aangemaakt., ik gebruik Astro filemanager.
Ook met kies lukt het niet....iemand een idee??

Thnx alvast!
Moet de datamap ook niet gewoon op de sd-kaart? Ik zou nog eens goed de installatieinstructies nakijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Ik zou nog eens goed de installatieinstructies nakijken :)
Ja hoor....... 8)7
Nee het schijn alleen te werken als die map in het telefoongeheugen staat. Bij de galaxy 9000 kan dit, maar van de spica is dat niet toegankelijk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
HAMMAR schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 08:42:
[...]

Ja hoor....... 8)7
Nee het schijn alleen te werken als die map in het telefoongeheugen staat. Bij de galaxy 9000 kan dit, maar van de spica is dat niet toegankelijk??
Alleen als je root-access hebt. Het klinkt alleen vreemd dat dat zou moeten. Ik ken naast de Galaxy S namelijk niet veel Android-toestellen die vrij groot intern geheugen hebben die echt te gebruiken is als opslag. Met root-access is het geen probleem om met root explorer of es file explorer bestanden in /data te zetten (ik neem aan dat het dan daar heen moet?). Data van een spel klinkt alleen heel groot, waardoor je nauwelijks ruimte overhoudt voor andere programma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAMMAR
Jah, dat van dat root access vermoedde ik al, nee ik draai een gewone JD1 firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
HAMMAR schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:29:
Jah, dat van dat root access vermoedde ik al, nee ik draai een gewone JD1 firmware.
Rooten is heel makkelijk, flash dan Lk2.08_PDA met Odin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80344

Ik zie vast wat over het hoofd.
Mijn contacten staan op alfabet-volgorde van de voornamen (initialen)
Ik kan maar niet ontdekken hoe ik ze op alfabet-volgorde van de achternamen krijg.
Iemand een idee; heb ik een er een apart progje voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
Volgens mij kan het met de standaard android contacts app niet. Kan je twee dingen doen:
1. zoek een contactlist app welke dit wel kan.
2. zoek de persoon op via het vergrootglas.. je kan dan op elke term zoeken die je wilt: achternaan, bedrijf, etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-04 00:27
arnova schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:20:
Deze doet het nog bij mij (vandaag geinstalleerd)
http://www.freewarelovers.com/android/app/skype-lite-beta

Sinds deze week heb ik btw. veel last van leeglopende batterij. Binnen een dag is deze leeg.
Iemand een goede tip om dit op te lossen ?

[ Voor 16% gewijzigd door pasz op 02-12-2010 14:11 ]

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
pasz schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:10:
[...]

Sinds deze week heb ik btw. veel last van leeglopende batterij. Binnen een dag is deze leeg.
Kijk welke apps je geïnstalleerd hebt en bedenken of ze de hele tijd internet verbinding aan/uit zetten, GPS of WiFi gebruiken. Een combinatie is helemaal dodelijk voor je batterijduur. Ik haal sowieso geen dag, maar dat komt ook omdat ik hem vrij fanatiek gebruik (hele dag mail van gmail en exchange, beetje internetten en navigatie van ongeveer 3 uur per dag)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:30
pasz schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:10:
[...]

Hij vraagt om swype, niet om skype

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

Peetke heeft niet meer gereageerd na zijn upgrade. Ging het zo slecht? +)

Ik draai sinds gisteren zelf de CyanogenMod van het Samdroid forum en ik ben onder de indruk. Respons is echt heel goed en deze is bij mij stabieler dan 2.1 welke vaak force close op OPP en andere zaken gaf.

Echt een aanrader. Je file system moet wel standaard RFS zijn anders boot hij niet meer.

Nu kan ik in ieder geval weer goed vooruit met deze telefoon. *afkloppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
harlekein schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:25:
Peetke heeft niet meer gereageerd na zijn upgrade. Ging het zo slecht? +)

Ik draai sinds gisteren zelf de CyanogenMod van het Samdroid forum en ik ben onder de indruk. Respons is echt heel goed en deze is bij mij stabieler dan 2.1 welke vaak force close op OPP en andere zaken gaf.

Echt een aanrader. Je file system moet wel standaard RFS zijn anders boot hij niet meer.

Nu kan ik in ieder geval weer goed vooruit met deze telefoon. *afkloppen
Draai er eens twee weken mee en geef dan nog eens commentaar? Ik ben terug naar 2.1, en die leek in eerste instantie veel sneller, maar begint nu ook weer trager te lopen. Ik weet dus niet meer of 2.2 of 2.1 nou sneller is. 2.2 werkt wat mij betreft iets fijner (leuke/handige extraatjes in CM), maar 2.1 heeft goed werkende bluetooth en video. Lastig kiezen zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harlekein
  • Laatst online: 04-04 20:16

harlekein

Creator Owner

gwystyl schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:53:
[...]

Draai er eens twee weken mee en geef dan nog eens commentaar? Ik ben terug naar 2.1, en die leek in eerste instantie veel sneller, maar begint nu ook weer trager te lopen. Ik weet dus niet meer of 2.2 of 2.1 nou sneller is. 2.2 werkt wat mij betreft iets fijner (leuke/handige extraatjes in CM), maar 2.1 heeft goed werkende bluetooth en video. Lastig kiezen zo :)
Ja, dat is mijn ervaring met 2.1 ook wel en de reden waarom ik de nieuwe heb geprobeerd. Zo lang het prettig werkt zal ik 'm blijven draaien en dan nog eens een update geven. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Doet Angry birds het bij jullie wel een beetje? Bij mij (stock 2.1) is te traag om te spelen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
harlekein schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:22:
[...]

Ja, dat is mijn ervaring met 2.1 ook wel en de reden waarom ik de nieuwe heb geprobeerd. Zo lang het prettig werkt zal ik 'm blijven draaien en dan nog eens een update geven. ;)
Ik kon het toch niet laten..... weer naar 2.2 (cyanogenmod a7.5). Eens zien hoe het nu bevalt. Ik heb een system en data backup gedaan van mijn oude setup, dus mocht het niet bevallen dan kan ik makkelijk terug naar 2.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Laatst online: 10-06 08:50
harlekein schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:25:
(...)
(...)
  1. Zullen we zaken met betrekking tot Firmware en Flashes in het bijbehorende forum houden? Dat scheelt voor mensen die een Spica hebben maar geen interesse in Flashen hebben
  2. Heb je een link? Ik weet namelijk niet welke je bedoelt, maar wil wel een 2.2 die de home-knop en gebeld worden ondersteunt.

[ Voor 0% gewijzigd door 84hannes op 06-12-2010 14:03 . Reden: is => in ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 106551

Mr_gadget schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:53:
Doet Angry birds het bij jullie wel een beetje? Bij mij (stock 2.1) is te traag om te spelen..
Sinds de 1.4.2 update is de Galaxy Spica ook uit de compatibility lijst voor Angry birds gehaald. De oude versie ( 1.3.5 ) werkt nog wel, maar die heeft de texture problemen.

[edit]had verkeerde post gequote, opgelost

[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 106551 op 06-12-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 11-06 17:25
hallo allemaal,

Ik zit met een probleem, namelijk:
Mijn Samsung Galaxy Spica die draait op JH7 "verwijderd" uit zichzelf .avi bestanden van de sd-kaart.
Het gebeurd altijd random, zonder enige logica.
Als ik een file van 350mb op de geheugenkaart zet, en die vervolgens probeer te bekijken op mijn telefoon met een willekeurige videoplayer werkt het niet. Als ik dan kijk bij meer informatie, is de file nog maar 0kb.
Op JC1 had ik dit probleem nog niet. En het ligt ook niet aan het bestand of de videoplayer.
Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik kan ook niet registreren voor DIVX/VOD.
Als registratiecode krijg ik letterlijk een punt.

Iemand met een mogelijke oplossing?
Het formatteren van de SDkaart had geen effect.

Screens:
Hier staat de file in de map VIDEO op mijn SD kaart:
Afbeeldingslocatie: http://i434.photobucket.com/albums/qq66/Morfieus0/2720x450.jpg

Vervolgens kijk ik via een file browser naar de file, en die is nu nog maar 0kb:
Afbeeldingslocatie: http://i434.photobucket.com/albums/qq66/Morfieus0/screenshot_8.png

"Hodor"- Hodor

Heeft iemand anders ook dat icons op je homescreen verdwijnen als je een app update ? ik had het af en toe in de 1.5 versie, maar in 2.1 gebeurt het consequent.

Verder heb ik het idee dat het verbinden van Wifi en mobiel internet een stuk trager en foutegevoeliger is in de 2.1 versie.

• Morfieus0
Je moet inderdaad het icon opnieuw op je homescreen zetten na een app update.

Je 2e punt klopt inderdaad, het is trager en foutgevoeliger.

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schaduw
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

schaduw

schaduw

Ik kwam er laatst achter waarom mijn telefoon zo vaak op de vliegtuigmodus/stil/uit uit mijn broekzak komt. Ondanks toetsenblokkkering, werkt de aan/uit-toets en krijg je het menu stil/vliegtuig/uit. Heb nog niet gevonden hoe dit te disablen is, iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haplo500
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Morfieus0 schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:45:
hallo allemaal,

Mijn Samsung Galaxy Spica die draait op JH7 "verwijderd" uit zichzelf .avi bestanden van de sd-kaart.
Als ik een file van 350mb op de geheugenkaart zet, en die vervolgens probeer te bekijken op mijn telefoon met een willekeurige videoplayer werkt het niet. Als ik dan kijk bij meer informatie, is de file nog maar 0kb.
Op JC1 had ik dit probleem nog niet. En het ligt ook niet aan het bestand of de videoplayer.
Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik kan ook niet registreren voor DIVX/VOD.

Dat probleem heb ik ook. Ik heb al van allerlei dingen geprobeerd bij het overzetten van Divx bestanden:
- Kopieren vanaf een andere pc.
- Overzetten via NPS
- Bestand voor bestand kopieren
- Nog wat zaken die ik niet eens meer weet

Volgens mij is het ruimte gebonden. Ik heb een 4 GB kaartje in de telefoon zitten, en als ik voor de video dir op dat kaartje boven de 2,5 tot 3 GB (dus alle bestanden bij elkaar) ga, dan worden alle nieuwe bestanden op 0KB gezet. Zolang ik onder die grens blijf, is er niets aan de hand. Het heeft me een paar afleveringen van de X-Files gekost voor ik daar achter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Sinds vandaag is opeens mijn lijst met downloads in market leeg, op 1 applicatie na! Ik heb al van alles geprobeerd: telefoon opnieuw opstarten, market cache leeg gooien, market updates deinstalleren maar dat lost het allemaal niet op. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is, aangezien je nu mooi niet kan zien voor welke applicaties er updates beschikbaar zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
arnova schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:19:
Sinds vandaag is opeens mijn lijst met downloads in market leeg, op 1 applicatie na! Ik heb al van alles geprobeerd: telefoon opnieuw opstarten, market cache leeg gooien, market updates deinstalleren maar dat lost het allemaal niet op. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is, aangezien je nu mooi niet kan zien voor welke applicaties er updates beschikbaar zijn....
Met Titanium backup of Appmonster (Pro?) proberen market links te herstellen? Misschien anders een account maken bij Appbrain, en daar de opdracht geven om de lijst te installeren
Anders is het een kwestie van alle programma's opzoeken in de markt en opnieuw installeren vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 112494

Hey,

ik heb sinds een tijdje af en toe een probleem met mijn Spica.
Als ik hem reboot, dan weigert het touchscreen soms te reageren. Ik kan m'n pincode niet invoeren of de unlock code invoeren(als ik m'n sim eruit haal). De vorige keren loste dit zichzelf op na een nacht slaap, daarna werkte m'n scherm weer. Hij is nu een uur geleden weer er mee opgehouden en ik heb er nu wel eens genoeg van; ik heb geen zin om weer zo lang te wachten. Heeft iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?

Bedankt!

Edit: hij doet het nu (de volgende ochtend) nog steeds niet; mag ik er nu van uit gaan dat hij echt kapot is en dat ik hem weg moet brengen voor reparatie? Ik zag al dat een nieuw scherm me 100 euro gaat kosten ofzo...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 112494 op 25-12-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Laatst online: 15:17

mno

Anoniem: 112494 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:33:
ik heb sinds een tijdje af en toe een probleem met mijn Spica.
Als ik hem reboot, dan weigert het touchscreen soms te reageren.
Heb je de originele firmware erop staan of een custom rom met bijv. de multi-touch driver? Met een custom rom (Samdroidmod) is het mij nml. ook eens overkomen. Dat was toen eenvoudig op te lossen door vanuit de recovery mode een kernel met een andere touch driver te installeren.

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
haplo500 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:49:
[...]

Dat probleem heb ik ook. Ik heb al van allerlei dingen geprobeerd bij het overzetten van Divx bestanden:
- Kopieren vanaf een andere pc.
- Overzetten via NPS
- Bestand voor bestand kopieren
- Nog wat zaken die ik niet eens meer weet

Volgens mij is het ruimte gebonden. Ik heb een 4 GB kaartje in de telefoon zitten, en als ik voor de video dir op dat kaartje boven de 2,5 tot 3 GB (dus alle bestanden bij elkaar) ga, dan worden alle nieuwe bestanden op 0KB gezet. Zolang ik onder die grens blijf, is er niets aan de hand. Het heeft me een paar afleveringen van de X-Files gekost voor ik daar achter was.
dan ga ik eens kijken waar mijn limiet ongeveer ligt, want dit kan inderdaad kloppen. Weet iemand toevallig of android alleen FAT32 ondersteund of ook andere bestandssystemen?

"Hodor"- Hodor

• Bacchero
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-04 19:05
Heb je hem geformateerd via de Spica ? Ik had hetzelfde probleem en hem dit kunnen oplossen door de SD-kaart te formatteren via de Spica zelf.
Morfieus0 schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:45:
hallo allemaal,

Screens:
Hier staat de file in de map VIDEO op mijn SD kaart:
[afbeelding]

Vervolgens kijk ik via een file browser naar de file, en die is nu nog maar 0kb:
[afbeelding]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Bacchero schreef op donderdag 30 december 2010 @ 08:57:
Heb je hem geformateerd via de Spica ? Ik had hetzelfde probleem en hem dit kunnen oplossen door de SD-kaart te formatteren via de Spica zelf.

[...]
Hmmm, dat ga ik dan hier ook maar eens proberen. Sinds kort ook opeens dezelfde problemen met een Platinum 16GB kaartje :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Het hangt ook een beetje af van welke apps je gebruikt.
mVideoPlayer meldt mij steeds dat ik een leeg bestand wil afspelen, maar uiteindelijk speelt de film wel netjes volledig....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haplo500
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Morfieus0 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:19:
[...]

dan ga ik eens kijken waar mijn limiet ongeveer ligt, want dit kan inderdaad kloppen. Weet iemand toevallig of android alleen FAT32 ondersteund of ook andere bestandssystemen?
Bij mij heeft het probleem met die limiet zich opgelost... Daar lag het toch niet aan. Ik moest blijkbaar nodig mijn kaartje eens formatteren. Nu kan ik hem weer helemaal vol gooien zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morfieus0
Hmm, heb sinds kort weer problemen, formatteren gaat alleen niet echt, want ik gebruik sinds kort een ext2 partitie voor mijn apps :P
Maak wel even backup dan, en format via spica zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door Morfieus0 op 10-01-2011 09:30 ]

"Hodor"- Hodor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintete
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-03 14:05
Ben nou al een aantal dagen bezig me spica te update in de hoop gewoon hem naar 2.1 te kunnen krijgen. Hoewel new pc studio moeilijk deed heb ik hem nu zover dat hij aan het updaten is heb de update binnen maar bij installeren blijft hij hangen op 0% iemand suggesties?
Had wat dingen gelezen hierover eerder in dit topic maar is het ondertussen al verholpen?

greetz. Quintete

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Quintete schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:12:
Ben nou al een aantal dagen bezig me spica te update in de hoop gewoon hem naar 2.1 te kunnen krijgen. Hoewel new pc studio moeilijk deed heb ik hem nu zover dat hij aan het updaten is heb de update binnen maar bij installeren blijft hij hangen op 0% iemand suggesties?
Had wat dingen gelezen hierover eerder in dit topic maar is het ondertussen al verholpen?

greetz. Quintete
De makkelijkste manier is volgens mij nog steeds via Odin.

1. Download de laatste firmware (I570EXXJH7, zelfde als je via KIES krijgt) van hier
2. Download Odin 4.03 en spica_jc3.ops ook van die pagina (bovenste link bij flash tools)
3. Pak I570EXXJH7.rar en Odin4_03-Spica_ops.zip uit in dezelfde map (pwd staat op downloadpagina)
4. Zet je telefoon uit (nog niet aan de computer hangen)
5. Zet telefoon in downloadmodus door <volume down>, <camera> en <power on> tegelijk in te houden.
6. Verbind je telefoon met de computer. Het kan zijn dat hij nu drivers moet installeren. Als het goed is , gebruikt hij de drivers van KIES. Als dat niet werkt, deinstalleer KIES dan en neem deze drivers
7. Zorg dat KIES uit staat. Beeindig indien nodig het proces in taakbeheer
8. Start Odin op. Als het goed is, krijg je één vakje geel met een COM-poort nummer erin. Meldingen met Chinese tekens kun je gewoon wegklikken
9. Klik midden in beeld op de knop <OPS> en kies spica_jc3.ops
10. Klik rechtsonder op de knop <One Package> en kies I570EXXJH7.tar
11. Klik links in het midden een vinkje aan bij "One Package"
12. Klik op <Start>
13. Wacht.
Als het goed is gaat er onder de blauwe floppy op je telefoon een voortgangsbalk lopen, en in Odin zie je linksonderin allerlei meldingen langs komen.
Op een gegeven moment start je telefoon vanzelf opnieuw op. Dit duurt vrij lang (3-5 min), en daarna kan je beginnen met de telefoon aanpassen naar je wensen.

Mocht er nog iets onduidelijk zijn, vraag het dan hier. In dat topic staan ook wat opties voor als het niet lukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quintete
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09-03 14:05
oke dankje zal het vandaag of anders morgen even proberen op die manier;) Is dat de officiele of dat niet?
Nog bedankt voor de snel en uitgebreide reactie:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391826

Hallo allemaal,
Ik wil hier ook even mijn vraag stellen. :)
Ik was ook van plan om mijn i5700 een update te geven. Alleen t begint niet echt goed want als ik mijn mobiel met de pc verbind, laad mijn mobiel op, waar hij vroeger verbinding maakte met NPS. Heeft iemand hier een verklaring voor?
Alvast bedankt.
groeten Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Quintete schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:19:
oke dankje zal het vandaag of anders morgen even proberen op die manier;) Is dat de officiele of dat niet?
Nog bedankt voor de snel en uitgebreide reactie:)
Dat is dezelfde als die je via KIES binnen krijgt, dus dat is inderdaad de officiele 2.1 rom met al Nederlandse internetinstellingen ingebakken (en bijv Hyves, 9292ov, teletekst)
Anoniem: 391826 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:44:
Hallo allemaal,
Ik wil hier ook even mijn vraag stellen. :)
Ik was ook van plan om mijn i5700 een update te geven. Alleen t begint niet echt goed want als ik mijn mobiel met de pc verbind, laad mijn mobiel op, waar hij vroeger verbinding maakte met NPS. Heeft iemand hier een verklaring voor?
Alvast bedankt.
groeten Wouter
Als je niet de melding krijgt op de telefoon dat je kan verbinden, kan je het volgende proberen:
- ga naar instellingen - toepassingen - ontwikkeling
- tik het vinkje bij 'USB-fouten opsporen' aan.
Maakt niet zoveel uit of hij aan of uit stond; als ik die verander, kan ik vaak ineens wel usb-massaopslag doen.

offtopic:
groeten en bedanken hoeft niet, iedereen zit op een forum om vragen te stellen of beantwoorden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mno
  • Laatst online: 15:17

mno

gwystyl schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 08:52:
De makkelijkste manier is volgens mij nog steeds via Odin.
1. Download de laatste firmware (I570EXXJH7, zelfde als je via KIES krijgt) van hier
...
10. Klik rechtsonder op de knop <One Package> en kies I570EXXJH7.tar
11. Klik links in het midden een vinkje aan bij "One Package"
Kleine aanvulling/correctie op dit mooie stappenplan: de I570EXXJH7.rar van bovengenoemde site bevat geen 'one package' maar 4 verschillende TAR's voor boot, phone, pda en csc. In plaats van 'One package' moet je dus alle 4 deze images selecteren in Odin en 'One package' juist uitvinken.

Ook moet je volgens de bovengenoemde downloadpagina niet de .ops file uit Odin4_03-Spica_ops.zip gebruiken, maar de los te downloaden New! Spica/Orion.ops File (5e link onder flash tools). Er zit een klein verschil tussen beide .ops files.

Op deze manier heb ik mijn Spica succesvol teruggebracht naar de onaangepaste Android v 2.1

Gewoon rösti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 391826

gwystyl schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:23:
[...]
Als je niet de melding krijgt op de telefoon dat je kan verbinden, kan je het volgende proberen:
- ga naar instellingen - toepassingen - ontwikkeling
- tik het vinkje bij 'USB-fouten opsporen' aan.
Maakt niet zoveel uit of hij aan of uit stond; als ik die verander, kan ik vaak ineens wel usb-massaopslag doen.
Ik heb dit geprobeerd, maar mijn pc reageert nog steeds niet als ik hem doormiddel van mijn usb-snoertje koppel aan de i5700. Hij blijft opladen.
Ik heb het ook al bij een andere computer geprobeerd dus aan de computer ligt het niet.
Iemand nog andere suggesties?

Groeten Wouter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Net root op mijn standaard 2.1 Rom voor elkaar gekregen via Z4Mod en een zooi van de standaard apps die ik toch niet gebruik ( Hyves, Myspace etc.) verwijderd. Maar weet iemand hoe ik de sommige van de standaard ( samsung ) widgets kan deinstalleren / verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gwystyl
Anoniem: 106551 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:16:
Net root op mijn standaard 2.1 Rom voor elkaar gekregen via Z4Mod en een zooi van de standaard apps die ik toch niet gebruik ( Hyves, Myspace etc.) verwijderd. Maar weet iemand hoe ik de sommige van de standaard ( samsung ) widgets kan deinstalleren / verwijderen ?
Ik verwacht dat de samsung widgets in de standaard launcher zitten, dus als je die niet wil gebruiken, kan je een andere launcher proberen zoals adw.launcher of launcherpro. Dat gaat alleen geen snelheidswinst of extra ruimte opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnova

arnova

Sinds een paar dagen heb ik opeens het probleem dat mijn accu telkens als een gek leeg loopt. Dit terwijl de processor niks te doen heeft (volgens SystemInfo). Al een paar keer proberen uit-aan te zetten etc., maar het probleem blijft. Is mijn accu gaar (binnen een jaar) of is hier iets anders aan de hand? Ik draai overigens stock 2.1/JH7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Download OSmonitor even van de market. Daarmee kan je je batterhealth zien en kijken of er nog iets op de achtergrond draait wat je batterij leeg trekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 84hannes
  • Laatst online: 10-06 08:50
arnova schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:37:
Sinds een paar dagen heb ik opeens het probleem dat mijn accu telkens als een gek leeg loopt. Dit terwijl de processor niks te doen heeft (volgens SystemInfo). Al een paar keer proberen uit-aan te zetten etc., maar het probleem blijft. Is mijn accu gaar (binnen een jaar) of is hier iets anders aan de hand? Ik draai overigens stock 2.1/JH7
Heb je recent een nieuw programma geinstalleerd? Bij mij leek Whatsapp de oorzaak, ik heb deze verwijderd en nu gaat de accu weer een dag mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
Heb je toevallig de camera gebruikt?
Er zit namelijk een bug in de standaardfirmware, en deze zorgt ervoor dat na gebruik van een cpu-eisende taak, de cpu niet terug op 'idle' klokt.

CoolS kan hierbij helpen
Pagina: 1 ... 13 14 Laatste