http://forum.samdroid.net...c0-spica-alpha6-5-a-2812/
werkt prima hier, maar pas op: het is wel een alpha...
werkt prima hier, maar pas op: het is wel een alpha...
Ja die site is offline, is al 10 keer hier gemeld.Anoniem: 305310 schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 19:27:
ik ben nu al een tijdje opzoek naar een 2.2 versie voor mn spica, kan iemand me helpen met een site? want ik heb google al afgezocht, en samsung-firmwares is offline ofzo.. dus anyone ?
Anoniem: 237452
Dank je wel!! Ik heb hem via een torrent al binnengehaald met maar 1 seederarnova schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 07:49:
[...]
Even een mirror (voor je) gemaakt: http://rocky.eld.leidenun...msung_Galaxy_Spica_i5700/
Nederlanddezejongeman schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 17:31:
[...]
ben je woonzaam in Nederland of Belgie?
Ja hier ook. Maar vind het niet hinderlijk.Lampie schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:23:
Hebben meer mensen hier problemen met de textures van Angry Birds? Heb vaak witte vlakken op plekken waar een stuk 'land' hoort te zitten..
Heb even op internet gezocht, maar geen echte definitief werkende oplossing te vinden....
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Het is een probleem dat alle Spica's hebben.Lampie schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 14:23:
Hebben meer mensen hier problemen met de textures van Angry Birds? Heb vaak witte vlakken op plekken waar een stuk 'land' hoort te zitten..
Heb even op internet gezocht, maar geen echte definitief werkende oplossing te vinden....
Anoniem: 371550
Dat is zeker goed nieuws. Met een beetje geluk vindt ie nu snel zijn weg naar internet, gezien NPS niet wilt updaten.dezejongeman schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:05:
goed nieuws de officiele 2.1 is uit bij in iedergeval de dealers.
heb hem zelf net geinstalleerd en werkt tot nu toe naar behoren.
dual touch werkt helaas niet.
de rom komt met de naam:
pda: i570EXXJH7
phone: i570EXXJD1
csc: i570EXENJH3
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 371550 op 29-10-2010 16:21 ]
Deze ruimte is te huur!
1. Je klapt het 'menu' openmylar schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 15:36:
Ik heb mijn spica geupdate naar versie 2.1. en tot nu toe ben ik wel tevreden van de update :-)
Maar ik heb wel nog een (dom) vraagje: Hoe kan je de 4 app shortcuts hieronder aangeduid aanpassen? Ik heb me al gek gegoogled maar vind eigenlijk geen uitleg...
[afbeelding]
Deze ruimte is te huur!
Dat had ik idd ook al gevonden maar ik kan ze dan alleen onderling van plaats veranderen. (of ik mis iets?) Momenteel staat er Youtube, Camera, Agenda en Instellingen. Handiger zou volgens mij zijn om daar kiezer, agenda, contacten en berichten te hebben staan...Mattie112 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 16:11:
[...]
1. Je klapt het 'menu' open
2. Je drukt op de menu toets (die linker)
3. je drukt op wijzigen
4. je kan ze wijzigen
(althans zo is het bij mij ;p zie een paar posts naar boven voor welke rom ik heb)
Deze ruimte is te huur!
Eindelijk gelukt!Mattie112 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:36:
Als je 1 icoontje naar 'beneden' sleept maak je plaats voor een nieuwe
Deze ruimte is te huur!
Het is de officiele nl 2.1 van samsung (baseband versie i570EXXJD1 build eclair.XXJH7)Mattie112 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 18:46:
Ik had daar in het begin ook last van hoorblij dat het nu werkt
(btw welke rom gebruik je nu?)
Verrek nooit gewetenMattie112 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 17:36:
Als je 1 icoontje naar 'beneden' sleept maak je plaats voor een nieuwe
[ Voor 3% gewijzigd door job op 30-10-2010 22:43 ]
[ Voor 96% gewijzigd door job op 30-10-2010 22:43 ]
Anoniem: 46724
Dan ben je nog niet zo ver want het wordt wel degelijk heel hinderlijk op een gegeven moment (witte achtergrond, witte voorgrond = onduidelijk)Bluefall schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:25:
[...]
Het is een probleem dat alle Spica's hebben.
Komt doordat er geen aparte gpu inzit meen ik ergens gelezen te hebben.
't Is echter niet zo heel hinderlijk
Er zit wel een aparte GPU in de Spica.... Net als een FM ontvangerBluefall schreef op vrijdag 29 oktober 2010 @ 12:25:
[...]
Het is een probleem dat alle Spica's hebben.
Komt doordat er geen aparte gpu inzit meen ik ergens gelezen te hebben.
't Is echter niet zo heel hinderlijk
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
I am rubber, you are glue
Alvast reuze bedankt voor de tips. Ik ga ook zeker proberen wat jij nu voorstelt. Die CMmod is een 2.2 Rom?, zijn daar niet te veel problemen mee?Flydude schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:55:
Ik ken je probleem, heb er zelf ook last van. Echter, installatie van CyanogoMod 6.1-rc1-alpha7 en migratie naar ext2 / ext4 file systemen brachten veel verbetering. Daarna wel opletten dat je niet teveel installeert, want dan heb je weer Ram te weinig (apps2sd doet het nog niet goed onder deze alpha), maar ik ben verder zeer tevreden.
Aangezien je al een samdroid mod hebt zou het een kwestie moeten zijn van zipje download en apply-en via de recovery, maar dat wordt op samdroid allemaal keurig uitgelegd.
Ik hoor graag je bevindingen.
Ach, ik gooi het er binnenkort toch maar eens op om te proberen* Camera preview is black and white but picture taken is colored.
* Flash does not work.
* "White textures in Angry Birds is game bug! Some game can't install with mounted SD card, need to unmount it before installation."
* camera takes pics with green stripes when there is not enough light - works fine in Bright Light and when camera app set to "Night Mode".
* Accelerometer is a bit off and at times freeze screen in one orientation (usually horizontal), reboot resets
* Headphone sound is not good.
* Some random rebooting
* Doing a search for carriers (Settings -> Wireless & network -> Mobile networks -> Network operators -> Search networks) gives an error and doesn't show any operators.
* Sometimes after booting the phone doesn't pick up a carrier just saying No service, and since the above is in effect the only thing to correct it is to boot again.
* IMEI is zero sometimes and in that case, please turn off the phone, remove sim and battery for about 2-5 minutes, put them back in again and reboot. Also try to take a logcat on the next boot as no one has been able to recreate this problem. If the IMEI shows zero even after reboot, repeat the process.
* "Airplane Mode" bug.
Switching to "Airplane Mode" disables only "Mobile Data" and button become gray. And nothing you can do until reboot.
After reboot phone is started in "Airplane Mode". Now you can switch it to normal mode.
* Compass is still not working perfectly.
* call waiting does not work.
* Froyo's Apps2SD does not work.
* Videos taken are with green stripes.
Ik zag hem ook, ben benieuwd wat hij daarmee bedoelt. Misschien dat hij beschikbaar komt in de kitchen ofzo? Ik draai nu een paar weken de CyanogenMod, en nu bluetooth het doet vind ik het zeer goed bruikbaar voor alledaags gebruik. Batterijdrain is nu een stuk lager (vergelijkbaar met een 2.1 kitchen setup), de camera en koptelefoon gebruik ik nauwelijks en video's kijk ik ook niet.Lampie schreef op donderdag 04 november 2010 @ 15:19:
Ik las op de twitters van LeshaK van Samdroid ook iets over een Spica CyanogenMod die er aan zit te komen.. (zit op mn werk en kan de details verder niet volgen)
[ Voor 16% gewijzigd door gwystyl op 04-11-2010 16:18 ]
Hoe werkt dat dan met die updater? Elke versie van CM moet toch specifiek voor de Spica worden aangepast?, of wordt die update dan door de maker van deze rom gepushed? En wat wordt zoal geupdate bij een nieuwe versie?, vooral performance-tweaks?gwystyl schreef op donderdag 04 november 2010 @ 16:15:
[...]
Ik zag hem ook, ben benieuwd wat hij daarmee bedoelt. Misschien dat hij beschikbaar komt in de kitchen ofzo? Ik draai nu een paar weken de CyanogenMod, en nu bluetooth het doet vind ik het zeer goed bruikbaar voor alledaags gebruik. Batterijdrain is nu een stuk lager (vergelijkbaar met een 2.1 kitchen setup), de camera en koptelefoon gebruik ik nauwelijks en video's kijk ik ook niet.
Ik heb het nog niet aangedurfd om er ext2/4 van te maken, maar als dat veel performance oplevert ga ik dat binnenkort maar wel proberen. De snelheid van mijn Spica op dit moment vind ik namelijk wel aan de lage kant.
Een groot voordeel van CyanogenMod boven de standaard keuken vind ik dat je met CMupdater heel makkelijk kunt updaten. Daarbij blijft /data behouden, zodat je alleen programma's die je van /data/app naar /system/app hebt verplaatst opnieuw moet installeren. De rest blijft gewoon werken, en dat scheelt een hoop werk na het updaten
Bij een nieuwe rom worden nieuwere CM-builds gebruikt, en tweaks/patches die intussen op Samdroid zijn ontwikkeld voor de Spica worden geimplementeerd.I-Heine-I schreef op donderdag 04 november 2010 @ 17:26:
[...]
Hoe werkt dat dan met die updater? Elke versie van CM moet toch specifiek voor de Spica worden aangepast?, of wordt die update dan door de maker van deze rom gepushed? En wat wordt zoal geupdate bij een nieuwe versie?, vooral performance-tweaks?
PSN: Arcadium86 | iRacing Profiel
Als je in dat APN-scherm bent, moet je op de menu-knop drukken en dan op 'nieuwe verbinding' oid. Dan kan je de KPN-instellingen intypen en opslaan.The Otherside schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:45:
Ik ben uren bezig geweest met het volgende probleem, helaas nog steeds geen oplossing!
Ik krijg maar geen 3G verbinding op de SPICA, maar ik heb ook geen mogelijkheid om APN instellingen toe te voegen. (Provider KPN)
Ik heb meerdere firmware/baseband (oud en nieuw) versies geprobeerd maar het maakt geen verschil!
Wie kan mij op weg helpen?
[afbeelding]
Uploaded with ImageShack.us
1
2
3
4
| <?xml version='1.0' encoding='UTF-8' standalone='yes' ?> <apns> <apn name="KPN" numeric="20408" mcc="204" mnc="08" apn="portalmmm.nl" user="" server="" password="" proxy="10.10.100.20" port="5080" mmsproxy="" mmsport="" mmsprotocol="null" mmsc="" type="default" /> </apns> |
Hier heb ik ook last van sinds gisteren (ik heb ook KPN/Hi). Ik gebruik al tijden JH7 dus het ligt niet aan je firmware. Zo ie zo heeft KPN/Hi de laatste tijd veel problemen met hun G3 verbindingen, heb ik het idee (ik zit in omgeving Leiden)...The Otherside schreef op donderdag 04 november 2010 @ 22:45:
Ik ben uren bezig geweest met het volgende probleem, helaas nog steeds geen oplossing!
Ik krijg maar geen 3G verbinding op de SPICA, maar ik heb ook geen mogelijkheid om APN instellingen toe te voegen. (Provider KPN)
Ik heb meerdere firmware/baseband (oud en nieuw) versies geprobeerd maar het maakt geen verschil!
Wie kan mij op weg helpen?
[afbeelding]
Uploaded with ImageShack.us
Ja, maar dat valt waarschijnlijk onder warez, omdat Swype alleen wordt meegeleverd met nieuwe toestellen en nog niet algemeen beschikbaar is. Je zal dus iets verder moeten zoeken via Google of in dit topic/subforum. Volgens mij zwerven hier namelijk ook wel wat linkjes rond. Let er vooral op dat je de goede resolutie hebt (HVGA).arnova schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:20:
Iemand enig idee waar ik een werkende Swype (apk?) voor de Spica kan vinden? Enige wat ik via Google vind is een verlopen trial beta versie.
Deze ruimte is te huur!
wat bedoel je met de NOS app? Ik heb Teletekst 1.03 nog wel liggen hierMattie112 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:51:
Heb zojuist via samdroid deze ROM er opgezet:
"SamdroidMod Version 1.3.1.deodexed [XXJH1] (Android 2.1) \[58 MB]"
een deze kernel
"Kernel [LK2.09.6 (Upd SamdroidTools -> Multitouch on/off)] "
MAAR helaas kan ik de NOS app niet 'vinden' (of naja mn telefoon ziet hem niet).
heb geen backup gemaakt van mn apps omdat het er toch niet zo veel wilde bewaren.
Heeft iemand de .apk toevallig(of een anderen manier om mn telefoon hem toch te laten vinden)
[ Voor 58% gewijzigd door Mattie112 op 14-11-2010 23:18 ]
Deze ruimte is te huur!
Bij deze dan: http://upload.mattie-syst...1-nos_teletekst_1.0.3.apkMattie112 schreef op zondag 14 november 2010 @ 22:57:
Ja, de teletekst app(was idd niet duidelijk)
Als je die hebt graag
edit: als je hem wilt mailen => zie profiel
of als je een upload ding zoekt: http://upload.mattie-systems.nl
Deze ruimte is te huur!
probeer eens op shift te drukken, of op '123' en dan op shift. Volgens mij moet je dan de meeste tekens kunnen vinden. Andere optie: htc ime installeren (lijkt op htc keyboard, werkt op alle android toestellen volgens mij), of nog een ander toetsenbord (Slide-IT, Swype, 8pen, better keyboard)Anoniem: 46724 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:59:
Ik zoek al een f*&&^%%%% UUR.
Kan iemand me vertellen waar de leestekens zitten op het standaard Android toetsenbord??
In elk geval geen long press, er gebeurt niksIk heb al op alles gedrukt, maar niks. Google helpt ook niet, ik heb geen HTC
Mijn vader de lolligerd heeft ons draadloze netwerk een naam gegeven met een a met puntjes en een o met puntjes en ik krijg dus geen verbinding met het netwerk (naam wordt niet goed overgenomen en accenten typen lukt dus niet).
Kies bij de instellingen voor importeren van contacten vanaf sim naar telefoon? Weet niet precies hoe, maar dat moet kunnen. Standaard laat hij 'alle contacten' zien, maar dat zijn degenen die bij je gmail account staan. Ik weet niet of hij dan ook SMS-contacten laat zien (blijkbaar niet?)SimplySimon schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:02:
Ik zit met een klein probleempje:
Ik heb gister mijn telefoon teruggezet naar de fabrieksinstellingen (2.1 custom rom).
Ik had alle contacten op de simkaart gezet en na installatie weer geimporteerd.
Als ik nu wil smsen en de naam van een contact opgeef dan zegt hij dat er geen contacten zijn. Terwijl er bij de app Contacten wel allemaal namen staan.
Heeft er iemand enig idee waar dit door kan komen?
Moet de datamap ook niet gewoon op de sd-kaart? Ik zou nog eens goed de installatieinstructies nakijkenHAMMAR schreef op donderdag 25 november 2010 @ 20:58:
Ik moet een spel installeren op m'n spica, de .apk moet op mijn sd kaart, da's uiteraard geen probleem, maar een andere spelmap moet in m'n telefoongeheugen.
Daar krijg ik echter niets naar gekopieerd of een nieuwe map aangemaakt., ik gebruik Astro filemanager.
Ook met kies lukt het niet....iemand een idee??
Thnx alvast!
Ja hoor.......Ik zou nog eens goed de installatieinstructies nakijken
Alleen als je root-access hebt. Het klinkt alleen vreemd dat dat zou moeten. Ik ken naast de Galaxy S namelijk niet veel Android-toestellen die vrij groot intern geheugen hebben die echt te gebruiken is als opslag. Met root-access is het geen probleem om met root explorer of es file explorer bestanden in /data te zetten (ik neem aan dat het dan daar heen moet?). Data van een spel klinkt alleen heel groot, waardoor je nauwelijks ruimte overhoudt voor andere programma's.HAMMAR schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 08:42:
[...]
Ja hoor.......![]()
Nee het schijn alleen te werken als die map in het telefoongeheugen staat. Bij de galaxy 9000 kan dit, maar van de spica is dat niet toegankelijk??
Rooten is heel makkelijk, flash dan Lk2.08_PDA met OdinHAMMAR schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 12:29:
Jah, dat van dat root access vermoedde ik al, nee ik draai een gewone JD1 firmware.
Anoniem: 80344
Deze doet het nog bij mij (vandaag geinstalleerd)arnova schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 12:20:
Iemand enig idee waar ik een werkende Swype (apk?) voor de Spica kan vinden? Enige wat ik via Google vind is een verlopen trial beta versie.
[ Voor 16% gewijzigd door pasz op 02-12-2010 14:11 ]
woei!
Kijk welke apps je geïnstalleerd hebt en bedenken of ze de hele tijd internet verbinding aan/uit zetten, GPS of WiFi gebruiken. Een combinatie is helemaal dodelijk voor je batterijduur. Ik haal sowieso geen dag, maar dat komt ook omdat ik hem vrij fanatiek gebruik (hele dag mail van gmail en exchange, beetje internetten en navigatie van ongeveer 3 uur per dag)pasz schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:10:
[...]
Deze doet het nog bij mij (vandaag geinstalleerd)
http://www.freewarelovers.com/android/app/skype-lite-beta
Sinds deze week heb ik btw. veel last van leeglopende batterij. Binnen een dag is deze leeg.
Iemand een goede tip om dit op te lossen ?
Hij vraagt om swype, niet om skypepasz schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:10:
[...]
Deze doet het nog bij mij (vandaag geinstalleerd)
http://www.freewarelovers.com/android/app/skype-lite-beta
Sinds deze week heb ik btw. veel last van leeglopende batterij. Binnen een dag is deze leeg.
Iemand een goede tip om dit op te lossen ?
Draai er eens twee weken mee en geef dan nog eens commentaar? Ik ben terug naar 2.1, en die leek in eerste instantie veel sneller, maar begint nu ook weer trager te lopen. Ik weet dus niet meer of 2.2 of 2.1 nou sneller is. 2.2 werkt wat mij betreft iets fijner (leuke/handige extraatjes in CM), maar 2.1 heeft goed werkende bluetooth en video. Lastig kiezen zoharlekein schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:25:
Peetke heeft niet meer gereageerd na zijn upgrade. Ging het zo slecht? +)
Ik draai sinds gisteren zelf de CyanogenMod van het Samdroid forum en ik ben onder de indruk. Respons is echt heel goed en deze is bij mij stabieler dan 2.1 welke vaak force close op OPP en andere zaken gaf.
Echt een aanrader. Je file system moet wel standaard RFS zijn anders boot hij niet meer.
Nu kan ik in ieder geval weer goed vooruit met deze telefoon. *afkloppen
Ja, dat is mijn ervaring met 2.1 ook wel en de reden waarom ik de nieuwe heb geprobeerd. Zo lang het prettig werkt zal ik 'm blijven draaien en dan nog eens een update geven.gwystyl schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:53:
[...]
Draai er eens twee weken mee en geef dan nog eens commentaar? Ik ben terug naar 2.1, en die leek in eerste instantie veel sneller, maar begint nu ook weer trager te lopen. Ik weet dus niet meer of 2.2 of 2.1 nou sneller is. 2.2 werkt wat mij betreft iets fijner (leuke/handige extraatjes in CM), maar 2.1 heeft goed werkende bluetooth en video. Lastig kiezen zo
Ik kon het toch niet laten..... weer naar 2.2 (cyanogenmod a7.5). Eens zien hoe het nu bevalt. Ik heb een system en data backup gedaan van mijn oude setup, dus mocht het niet bevallen dan kan ik makkelijk terug naar 2.1harlekein schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 14:22:
[...]
Ja, dat is mijn ervaring met 2.1 ook wel en de reden waarom ik de nieuwe heb geprobeerd. Zo lang het prettig werkt zal ik 'm blijven draaien en dan nog eens een update geven.
harlekein schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 17:25:
(...)
Ik draai sinds gisteren zelf de CyanogenMod van het Samdroid forum en ik ben onder de indruk. Respons is echt heel goed en deze is bij mij stabieler dan 2.1 welke vaak force close op OPP en andere zaken gaf.
(...)
[ Voor 0% gewijzigd door 84hannes op 06-12-2010 14:03 . Reden: is => in ]
Anoniem: 106551
Sinds de 1.4.2 update is de Galaxy Spica ook uit de compatibility lijst voor Angry birds gehaald. De oude versie ( 1.3.5 ) werkt nog wel, maar die heeft de texture problemen.Mr_gadget schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 16:53:
Doet Angry birds het bij jullie wel een beetje? Bij mij (stock 2.1) is te traag om te spelen..
[ Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 106551 op 06-12-2010 12:30 ]
"Hodor"- Hodor
"Hodor"- Hodor
Dat probleem heb ik ook. Ik heb al van allerlei dingen geprobeerd bij het overzetten van Divx bestanden:Morfieus0 schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:45:
hallo allemaal,
Ik zit met een probleem, namelijk:
Mijn Samsung Galaxy Spica die draait op JH7 "verwijderd" uit zichzelf .avi bestanden van de sd-kaart.
Het gebeurd altijd random, zonder enige logica.
Als ik een file van 350mb op de geheugenkaart zet, en die vervolgens probeer te bekijken op mijn telefoon met een willekeurige videoplayer werkt het niet. Als ik dan kijk bij meer informatie, is de file nog maar 0kb.
Op JC1 had ik dit probleem nog niet. En het ligt ook niet aan het bestand of de videoplayer.
Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik kan ook niet registreren voor DIVX/VOD.
Als registratiecode krijg ik letterlijk een punt.
Iemand met een mogelijke oplossing?
Het formatteren van de SDkaart had geen effect.
Met Titanium backup of Appmonster (Pro?) proberen market links te herstellen? Misschien anders een account maken bij Appbrain, en daar de opdracht geven om de lijst te installerenarnova schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 09:19:
Sinds vandaag is opeens mijn lijst met downloads in market leeg, op 1 applicatie na! Ik heb al van alles geprobeerd: telefoon opnieuw opstarten, market cache leeg gooien, market updates deinstalleren maar dat lost het allemaal niet op. Iemand enig idee hoe dit op te lossen is, aangezien je nu mooi niet kan zien voor welke applicaties er updates beschikbaar zijn....
Anoniem: 112494
[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 112494 op 25-12-2010 11:16 ]
Heb je de originele firmware erop staan of een custom rom met bijv. de multi-touch driver? Met een custom rom (Samdroidmod) is het mij nml. ook eens overkomen. Dat was toen eenvoudig op te lossen door vanuit de recovery mode een kernel met een andere touch driver te installeren.Anoniem: 112494 schreef op vrijdag 24 december 2010 @ 19:33:
ik heb sinds een tijdje af en toe een probleem met mijn Spica.
Als ik hem reboot, dan weigert het touchscreen soms te reageren.
Gewoon rösti
dan ga ik eens kijken waar mijn limiet ongeveer ligt, want dit kan inderdaad kloppen. Weet iemand toevallig of android alleen FAT32 ondersteund of ook andere bestandssystemen?haplo500 schreef op dinsdag 21 december 2010 @ 09:49:
[...]
Dat probleem heb ik ook. Ik heb al van allerlei dingen geprobeerd bij het overzetten van Divx bestanden:
- Kopieren vanaf een andere pc.
- Overzetten via NPS
- Bestand voor bestand kopieren
- Nog wat zaken die ik niet eens meer weet
Volgens mij is het ruimte gebonden. Ik heb een 4 GB kaartje in de telefoon zitten, en als ik voor de video dir op dat kaartje boven de 2,5 tot 3 GB (dus alle bestanden bij elkaar) ga, dan worden alle nieuwe bestanden op 0KB gezet. Zolang ik onder die grens blijf, is er niets aan de hand. Het heeft me een paar afleveringen van de X-Files gekost voor ik daar achter was.
"Hodor"- Hodor
Morfieus0 schreef op zondag 12 december 2010 @ 21:45:
hallo allemaal,
Ik zit met een probleem, namelijk:
Mijn Samsung Galaxy Spica die draait op JH7 "verwijderd" uit zichzelf .avi bestanden van de sd-kaart.
Het gebeurd altijd random, zonder enige logica.
Als ik een file van 350mb op de geheugenkaart zet, en die vervolgens probeer te bekijken op mijn telefoon met een willekeurige videoplayer werkt het niet. Als ik dan kijk bij meer informatie, is de file nog maar 0kb.
Op JC1 had ik dit probleem nog niet. En het ligt ook niet aan het bestand of de videoplayer.
Ik weet niet of het er mee te maken heeft, maar ik kan ook niet registreren voor DIVX/VOD.
Als registratiecode krijg ik letterlijk een punt.
Iemand met een mogelijke oplossing?
Het formatteren van de SDkaart had geen effect.
Screens:
Hier staat de file in de map VIDEO op mijn SD kaart:
[afbeelding]
Vervolgens kijk ik via een file browser naar de file, en die is nu nog maar 0kb:
[afbeelding]
Hmmm, dat ga ik dan hier ook maar eens proberen. Sinds kort ook opeens dezelfde problemen met een Platinum 16GB kaartjeBacchero schreef op donderdag 30 december 2010 @ 08:57:
Heb je hem geformateerd via de Spica ? Ik had hetzelfde probleem en hem dit kunnen oplossen door de SD-kaart te formatteren via de Spica zelf.
[...]
Bij mij heeft het probleem met die limiet zich opgelost... Daar lag het toch niet aan. Ik moest blijkbaar nodig mijn kaartje eens formatteren. Nu kan ik hem weer helemaal vol gooien zonder problemen.Morfieus0 schreef op woensdag 29 december 2010 @ 23:19:
[...]
dan ga ik eens kijken waar mijn limiet ongeveer ligt, want dit kan inderdaad kloppen. Weet iemand toevallig of android alleen FAT32 ondersteund of ook andere bestandssystemen?
[ Voor 4% gewijzigd door Morfieus0 op 10-01-2011 09:30 ]
"Hodor"- Hodor
De makkelijkste manier is volgens mij nog steeds via Odin.Quintete schreef op donderdag 13 januari 2011 @ 23:12:
Ben nou al een aantal dagen bezig me spica te update in de hoop gewoon hem naar 2.1 te kunnen krijgen. Hoewel new pc studio moeilijk deed heb ik hem nu zover dat hij aan het updaten is heb de update binnen maar bij installeren blijft hij hangen op 0% iemand suggesties?
Had wat dingen gelezen hierover eerder in dit topic maar is het ondertussen al verholpen?
greetz. Quintete
Anoniem: 391826
Dat is dezelfde als die je via KIES binnen krijgt, dus dat is inderdaad de officiele 2.1 rom met al Nederlandse internetinstellingen ingebakken (en bijv Hyves, 9292ov, teletekst)Quintete schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:19:
oke dankje zal het vandaag of anders morgen even proberen op die manier;) Is dat de officiele of dat niet?
Nog bedankt voor de snel en uitgebreide reactie:)
Als je niet de melding krijgt op de telefoon dat je kan verbinden, kan je het volgende proberen:Anoniem: 391826 schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:44:
Hallo allemaal,
Ik wil hier ook even mijn vraag stellen.
Ik was ook van plan om mijn i5700 een update te geven. Alleen t begint niet echt goed want als ik mijn mobiel met de pc verbind, laad mijn mobiel op, waar hij vroeger verbinding maakte met NPS. Heeft iemand hier een verklaring voor?
Alvast bedankt.
groeten Wouter
Kleine aanvulling/correctie op dit mooie stappenplan: de I570EXXJH7.rar van bovengenoemde site bevat geen 'one package' maar 4 verschillende TAR's voor boot, phone, pda en csc. In plaats van 'One package' moet je dus alle 4 deze images selecteren in Odin en 'One package' juist uitvinken.gwystyl schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 08:52:
De makkelijkste manier is volgens mij nog steeds via Odin.
1. Download de laatste firmware (I570EXXJH7, zelfde als je via KIES krijgt) van hier
...
10. Klik rechtsonder op de knop <One Package> en kies I570EXXJH7.tar
11. Klik links in het midden een vinkje aan bij "One Package"
Gewoon rösti
Anoniem: 391826
Ik heb dit geprobeerd, maar mijn pc reageert nog steeds niet als ik hem doormiddel van mijn usb-snoertje koppel aan de i5700. Hij blijft opladen.gwystyl schreef op zaterdag 15 januari 2011 @ 10:23:
[...]
Als je niet de melding krijgt op de telefoon dat je kan verbinden, kan je het volgende proberen:
- ga naar instellingen - toepassingen - ontwikkeling
- tik het vinkje bij 'USB-fouten opsporen' aan.
Maakt niet zoveel uit of hij aan of uit stond; als ik die verander, kan ik vaak ineens wel usb-massaopslag doen.
Ik verwacht dat de samsung widgets in de standaard launcher zitten, dus als je die niet wil gebruiken, kan je een andere launcher proberen zoals adw.launcher of launcherpro. Dat gaat alleen geen snelheidswinst of extra ruimte opleveren.Anoniem: 106551 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:16:
Net root op mijn standaard 2.1 Rom voor elkaar gekregen via Z4Mod en een zooi van de standaard apps die ik toch niet gebruik ( Hyves, Myspace etc.) verwijderd. Maar weet iemand hoe ik de sommige van de standaard ( samsung ) widgets kan deinstalleren / verwijderen ?
Heb je recent een nieuw programma geinstalleerd? Bij mij leek Whatsapp de oorzaak, ik heb deze verwijderd en nu gaat de accu weer een dag mee.arnova schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 11:37:
Sinds een paar dagen heb ik opeens het probleem dat mijn accu telkens als een gek leeg loopt. Dit terwijl de processor niks te doen heeft (volgens SystemInfo). Al een paar keer proberen uit-aan te zetten etc., maar het probleem blijft. Is mijn accu gaar (binnen een jaar) of is hier iets anders aan de hand? Ik draai overigens stock 2.1/JH7
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq