Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Damocles.NL
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-04 21:58
Flappie schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 10:08:
Vraagje :)

Een familie lid heeft een Alles-in-1 Abbonement + Eredivisie Live.
Begrijp ik het nu goed dat wanneer je Eredivisie Live neemt via Ziggo, dat je dan ook "gratis" Eredivisie Live GO erbij krijgt?

Hij heeft de Eredivisie Live app gedownload, ingelogd met het Mijn Ziggo account maar vervolgens kun je geen Live wedstrijden kijken.

Heeft iemand hier ervaring mee?
Ja, de opa van mijn vriendin heeft Ziggo en Eredivisie Live als extra pakket. Ik kan met zijn Ziggo inloggegevens inloggen op de speciale portal van Eredivisie Live en daar alle wedstrijden gratis kijken.

Misschien even cookies verwijderen van de browser? Als je naar eredivisielive.nl/go gaat en dan voor inloggen kiest dan moet je wel daarna klikken op de speciale inloggen voor ziggo abonnees knop. Dan kom je op een nieuwe ziggo inlog pagina. Als je daar met je Ziggo gegevens inlogt moet je terugkomen en via de Live knop in de balk bovenin de wedstrijden kunnen kijken.

Hoef je niks voor te activeren of aan te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 28-04 10:20
Eddos schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:26:
[...]

[...]

Jullie hebben schijnbaar geen last van 'mijn' probleem; met die nieuwe update kan ik (zelfs met mijn ziggo gebruikersnaam e.d ingevoerd) geen live tv meer kijken, want Ziggo vindt dat ik geen internet en televisie van hun heb, terwijl ik gewoon AiE heb. Niemand anders met dit probleem?
Log je wel in met je eigen gegevens en niet toevallig dat van iemand anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silencedead
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 08:09
Ik had een vergelijkbaar probleem. Bij mij was het probleem het oude Ubee modem. Was nog dat modem zonder wifi. Bij mij is er uiteindelijk een monteur langs gekomen die het modem heeft vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjowhan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online
Eddos schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:26:
[...]

[...]

Jullie hebben schijnbaar geen last van 'mijn' probleem; met die nieuwe update kan ik (zelfs met mijn ziggo gebruikersnaam e.d ingevoerd) geen live tv meer kijken, want Ziggo vindt dat ik geen internet en televisie van hun heb, terwijl ik gewoon AiE heb. Niemand anders met dit probleem?
Hoelang heb je AiE?
Dit vraag ik omdat ik ook hetzelfde probleem heb, maar ik via de webcare begrepen heb dat eerst de gehele order afgerond moet zijn voordat het mogelijk wordt (en dus ook als ik inlog op MijnZiggo, te zien is dat ik AiE heb, wat nu nog niet het geval is).

Mocht het al (veel) langer zijn, stuur een bericht naar de webcare, die kunnen je waarschijnlijk hier (beter) mee helpen.

http://specs.tweak.to/5253

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-03 22:18
Oke er is iets raars aan de hand hier. :)

2 weken geleden mijn Coax kabel vervangen die naar de tv loopt, omdat de andere soms blokjes gaf bij digitale televisie als hij te dicht tegen de 230v kabel van de tv kwam.
Dus een dikke Coax kabel gekocht, goede aansluitingen gekocht en 2 weken niks aan de hand.

Tot gisteren.
Er is in de tussentijd helemaal niks gebeurd, ik zit tv te kijken en ineens scrambled beeld.
Ik aan de kabels frunniken en ja hoor iets van verbetering.
Kabels van elkaar gehaald en gewoon weer goed beeld.
Je zou dus denken, het ligt aan de kabels, maar waarom dan 2 weken gewoon goed beeld?

Hoe kan ik nu het beste de Coax kabel nog verder afschermen? Tape eromheen?
Een nog dikkere kabel kopen alhoewel ik toch echt denk dat dit 1 van de dikste is.

Iemand enig idee waardoor dit ineens kan voorkomen?

I am nobody ! Why ??? Cause nobody is perfect !! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:06
Blokjes op 1 zender, bepaalde zenders, alle zenders?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Groentenboer schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:41:
Blokjes op 1 zender, bepaalde zenders, alle zenders?
Alle zenders, maar het verhaal gaat verder.
Ik denk ik zet mijn tv eens aan en ineens krijg ik de melding "gecodeerd signaal".
CI module eruit gehaald en weer erin gestopt en met de kabels bij elkaar gebonden weer gewoon goed beeld.
Ik snap er niks van.

Je zou denken, foutje in de CI module, maar waarom deed hij het gisteren dan goed nadat ik de kabels van elkaar trok?

Iemand nog een suggestie, signaalsterkte varieert van 100 tot 98 dus ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boers706
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 05-05 21:59
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 13:44:
[...]

Alle zenders, maar het verhaal gaat verder.
Ik denk ik zet mijn tv eens aan en ineens krijg ik de melding "gecodeerd signaal".
CI module eruit gehaald en weer erin gestopt en met de kabels bij elkaar gebonden weer gewoon goed beeld.
Ik snap er niks van.

Je zou denken, foutje in de CI module, maar waarom deed hij het gisteren dan goed nadat ik de kabels van elkaar trok?

Iemand nog een suggestie, signaalsterkte varieert van 100 tot 98 dus ja.
Heb je toevallig een draadloze dect telefoon bij je ontvanger in de buurt staan? Deze geeft bij ons standaard storingen op Discovery Channel, wanneer we de telefoon uit de lader halen is het goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
boers706 schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 14:14:
[...]

Heb je toevallig een draadloze dect telefoon bij je ontvanger in de buurt staan? Deze geeft bij ons standaard storingen op Discovery Channel, wanneer we de telefoon uit de lader halen is het goed.
Nee we hebben geen "vaste" telefoon toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
Dikte van kabel zegt niet zo veel.
KOKA 799 is misschien handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:06
Of je CI-module is brak (mogelijk icm je TV). Heb je nog een losse decoder, en krijg je dan dezelfde klachten?

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Groentenboer schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 16:21:
Of je CI-module is brak (mogelijk icm je TV). Heb je nog een losse decoder, en krijg je dan dezelfde klachten?
Nou ja het rare is dus dat we eerst last hadden van de dunne kabel tegen de 230v kabel.
Die 9 maanden uit elkaar gehouden verder geen probleem.

Nu 2 weken die nieuwe dikke kabel en geen problemen meer terwijl ze tegen elkaar komen.
Alleen dus gisteren die artifacts kabels uit elkaar geen artifacts en vandaag dus dat gecodeerd signaal.
CI module eruit en weer terug gedaan en tot nu toe gaat het gewoon weer goed.

Ik heb geen losse decoder.
Tv en Ci module zijn ong 9 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:29:
[...]

Nou ja het rare is dus dat we eerst last hadden van de dunne kabel tegen de 230v kabel.

Nu 2 weken die nieuwe dikke kabel en geen problemen meer terwijl ze tegen elkaar komen.
Alleen dus gisteren die artifacts kabels uit elkaar geen artifacts en vandaag dus dat gecodeerd signaal.

Merk/type kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
Dit is hem: linkje

Maar het gaat nu al de hele dag goed, lijkt of de CI module gewoon even kuren had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 28-12-2022
silencedead schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 09:36:
[...]

Ik had een vergelijkbaar probleem. Bij mij was het probleem het oude Ubee modem. Was nog dat modem zonder wifi. Bij mij is er uiteindelijk een monteur langs gekomen die het modem heeft vervangen.
Hoe lang heb je daar op moeten wachten, als ik vragen mag? En moest het per se via een monteur? Zelf heb ik sinds kort (omstreeks de 13e) het probleem dat mijn verbinding gewoon uitvalt. Een modem reset of drie later doet de boel het weer. Andere router erachter geknoopt maar dat hielp niet.

Zelf zit ik ook met het 'oude' ubee modem, zonder wifi en met één ethernetpoort, en heb het sterke vermoeden na mijn tests gisteravond dat die de veroorzaker is. Vanmiddag bel ik Ziggo direct als ik thuiskom. Zou graag horen hoe ik ze er direct van kan overtuigen dat ik een nieuw modem moet hebben zonder eerst door hun callcenterprotocolhoepels te moeten springen, dus elke tip is welkom O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJFliX
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 09:06
jurrie schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:08:
[...]

Hoe lang heb je daar op moeten wachten, als ik vragen mag? En moest het per se via een monteur? Zelf heb ik sinds kort (omstreeks de 13e) het probleem dat mijn verbinding gewoon uitvalt. Een modem reset of drie later doet de boel het weer. Andere router erachter geknoopt maar dat hielp niet.

Zelf zit ik ook met het 'oude' ubee modem, zonder wifi en met één ethernetpoort, en heb het sterke vermoeden na mijn tests gisteravond dat die de veroorzaker is. Vanmiddag bel ik Ziggo direct als ik thuiskom. Zou graag horen hoe ik ze er direct van kan overtuigen dat ik een nieuw modem moet hebben zonder eerst door hun callcenterprotocolhoepels te moeten springen, dus elke tip is welkom O-)
Bellen en vragen of je met iemand van de technische dienst kunt spreken? Vervolgens uitleggen dat je denkt dat je modem brak is. Misschien gaan ze testen, misschien ook wel niet. Bij ziggo zakelijk wordt hier in mijn ervaring niet echt moeilijk over gedaan als ze denken dat je weet waar je het over hebt :P

2x 320Wp Ja-Solar / Z 10° / APS YC600Y PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
DJFliX schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:19:
[...]

Bellen en vragen of je met iemand van de technische dienst kunt spreken? Vervolgens uitleggen dat je denkt dat je modem brak is. Misschien gaan ze testen, misschien ook wel niet. Bij ziggo zakelijk wordt hier in mijn ervaring niet echt moeilijk over gedaan als ze denken dat je weet waar je het over hebt :P
Ik ben dan ook weer geen zakelijk gebruiker dus vraag me af of het dan zo makkelijk gaat. Hopelijk gaan ze makkelijk over tot modemvervanging en duurt het niet al te lang, want het komt me niet zo geweldig uit op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• forzafan
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10:00
Voor iedereen die nog geen WIFI modem heeft, je kunt ziggo bellen en vragen om het oude modem te ruilen tegen een wifi modem...
Het zijn zogenaamde omruilweken bij ZIGGO..ze adverteren er niet mee en je moet er specifiek naar vragen.
Ik heb inmiddels een WIFI modem ontvangen.
Tot hoe lang deze actie nog duurt weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
forzafan schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:31:
Voor iedereen die nog geen WIFI modem heeft, je kunt ziggo bellen en vragen om het oude modem te ruilen tegen een wifi modem...
Het zijn zogenaamde omruilweken bij ZIGGO..ze adverteren er niet mee en je moet er specifiek naar vragen.
Bedankt voor de tip! Ik probeer het vanmiddag direct :*) Ook even proberen of ik kan lospeuteren tot wanneer het geldt; dan kan ik dat wel melden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eejjay
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 05-05 17:19
jurrie schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 11:35:
[...]

Bedankt voor de tip! Ik probeer het vanmiddag direct :*) Ook even proberen of ik kan lospeuteren tot wanneer het geldt; dan kan ik dat wel melden.
Kan je ook wel vertellen tot hoelang het geldt: heel simpel, totdat de voorraad te klein wordt. Overigens wordt er bij defecte modems niks opgestuurd maar moet er een monteur langskomen, dus als je zegt dat je modem kapot is en je wil een wifimodem, kan het zijn dat ze moeilijk gaan doen, immers omdat je niet alleen belt voor een wifimodem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 14:08
Hmm ik heb afgelopen week 'plotseling' besloten een appartement te gaan huren en maandag reeds de sleutel ontvangen. Nu zou ik eigenlijk vandaag al over kunnen verhuizen ware het niet dat ik nog geen ziggo aansluiting heb en dus geen digitale tv en/of internet.

Nu heb ik vandaag een alles in 1 pakket proberen aan te vragen met 'spoed' dus telefonisch gevraagd wat de allersnelste manier is om toch werkend internet op die locatie te krijgen en mij werd verteld dat dit hoe dan ook 10 werkdagen gaat duren. Weet iemand toevallig of ze die termijn noemen 'just in case ' maar dat die pakketten toch vaak wel sneller binnen komen? Of is er misschien toch een manier (ik dacht bijv een monteur inplannen, maar dat duurde12 werkdagen ) om toch nog wat sneller een ziggo aansluiting te krijgen op mijn nieuwe adres?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
jurrie schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 08:08:
[...]

Kijk eens of het modem en/of de adapter van het modem erg warm worden. Ik heb een monteur langsgehad (kon niet gewoon omruilen moest ECHT een monteur langskomen :( ) en ik zei dat het modem echt serieus warm werd, volgens hem niet (nja dan niet toch 8)7 ) maar hij vond dat de adapter te warm werd, met hetzelfde resultaat: modem stuk, je krijgt een nieuwe.

Hoe ik dat nieuwe ding dan uiteindelijk in bridge heb gekregen wil je ook niet weten, volgens diezelfde monteur kon hij dat niet regelen maar ik zelf wel }:O

En ik heb een stuk gaffertape overheen geplakt, kerstverlichting :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bullet NL
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 05-05 21:09
twit schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:39:
Hmm ik heb afgelopen week 'plotseling' besloten een appartement te gaan huren en maandag reeds de sleutel ontvangen. Nu zou ik eigenlijk vandaag al over kunnen verhuizen ware het niet dat ik nog geen ziggo aansluiting heb en dus geen digitale tv en/of internet.

Nu heb ik vandaag een alles in 1 pakket proberen aan te vragen met 'spoed' dus telefonisch gevraagd wat de allersnelste manier is om toch werkend internet op die locatie te krijgen en mij werd verteld dat dit hoe dan ook 10 werkdagen gaat duren. Weet iemand toevallig of ze die termijn noemen 'just in case ' maar dat die pakketten toch vaak wel sneller binnen komen? Of is er misschien toch een manier (ik dacht bijv een monteur inplannen, maar dat duurde12 werkdagen ) om toch nog wat sneller een ziggo aansluiting te krijgen op mijn nieuwe adres?
Vroeger had Ziggo van die pakketen die je in een winkel mee kon nemen en zelf installeren, bij mijn weten is/was dit de snelste manier om een ziggo verbinding te krijgen. Je moet dan wel een werkende Ziggo aansluiting hebben.

Cogitationis poenam nemo patitur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jurrie
dragon2 schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 15:48:
[...]

Kijk eens of het modem en/of de adapter van het modem erg warm worden. Ik heb een monteur langsgehad (kon niet gewoon omruilen moest ECHT een monteur langskomen :( ) en ik zei dat het modem echt serieus warm werd, volgens hem niet (nja dan niet toch 8)7 ) maar hij vond dat de adapter te warm werd, met hetzelfde resultaat: modem stuk, je krijgt een nieuwe.

Hoe ik dat nieuwe ding dan uiteindelijk in bridge heb gekregen wil je ook niet weten, volgens diezelfde monteur kon hij dat niet regelen maar ik zelf wel }:O

En ik heb een stuk gaffertape overheen geplakt, kerstverlichting :/
De adapter wordt inderdaad enorm heet. Ik heb net gebeld en gevraagd of het klopte dat ik mijn oude modem kon ruilen voor een nieuwe. Na het doorgeven van mijn gegevens werd gecontroleerd welk modem ik had (Ubee zonder wifi met één ethernetpoort) en bevestigd dat ik een nieuwe kon krijgen.

Het gaat wel 12-13 dagen duren voor hij er is, dus wordt dat nog een paar keer vloeken als de boel er weer uitklapt, maar ik ben wel tevreden. Moet tzt maar even zien in hoeverre ik m'n router nog wil bewaren of dat nieuwe modem wil gebruiken als router. Bridge heb ik over gelezen; als je ze belt kunnen ze dat remote instellen las ik ergens. Kerstverlichting is niet erg want hij komt in de meterkast ;)

[ Voor 10% gewijzigd door jurrie op 24-10-2012 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06:57

Yucko

One clown to rule them all !

LOL, ik wil zo'n ding niet eens ... lees er teveel negatieve dingen over. Nee, ik ben nog steeds superblij met mijn modem-only model icm met een eigen router :)

* Yucko aait zijn modem

iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  AirPods Pro -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAWYER
henkyyyyyyy schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 01:36:
[...]

Dit is hem: linkje

Maar het gaat nu al de hele dag goed, lijkt of de CI module gewoon even kuren had.
Lijkt een standaard coax kabel te zijn.
Ik kan deze aanraden: http://www.allekabels.nl/...schmann-antennekabel.html
Er gelden een aantal voorwaarden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 27-04 15:40
En de standaard ubee is toch traag, die haalt echt niet mijn volledige snelheid wireless.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twit
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-05 14:08
Bullet NL schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:08:
[...]

Vroeger had Ziggo van die pakketen die je in een winkel mee kon nemen en zelf installeren, bij mijn weten is/was dit de snelste manier om een ziggo verbinding te krijgen. Je moet dan wel een werkende Ziggo aansluiting hebben.
Hm ja maar zelfs als ik zon pakket ergens weet te kopen is het maar de vraag of die dan nog wel geactiveerd kunnen worden vrees ik? En dan zit ik natuurlijk met een zwaaaar verouderd modem enzo, of bedoelde je dat er misschien ook gewoon nog recente versies van het installatie pakket los in winkels te koop zijn?

gutta cavat lapidem non vi, sed saepe cadendo. Sic homo fit doctus, non vi, sed saepe legendo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wkleunen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06-2022
Melkaz schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:45:
Wat is er toch allemaal aan de hand met mijn verbinding thuis?

Utorrent aan(100+ torrents seeding)
[afbeelding]

Utorrent uit(30 sec wachten nadat hij is afgesloten)
[afbeelding]

Ik heb hier al enkele weken last van terwijl het daarvoor nooit een probleem was. Wordt er hier geknepen door Ziggo of zit er ergens een bottleneck in mijn netwerk dat in de knoop raakt door alle incoming connections van Utrorrent?
Als je de ubee modem hebt, moet je eens alle firewall shizzle uitzetten op de modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:34

Nox

Noxiuz

Melkaz schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 08:45:
Wat is er toch allemaal aan de hand met mijn verbinding thuis?

Utorrent aan(100+ torrents seeding)
[afbeelding]

Utorrent uit(30 sec wachten nadat hij is afgesloten)
[afbeelding]

Ik heb hier al enkele weken last van terwijl het daarvoor nooit een probleem was. Wordt er hier geknepen door Ziggo of zit er ergens een bottleneck in mijn netwerk dat in de knoop raakt door alle incoming connections van Utrorrent?
Als je 100 connections hebt lopen is het doodnormaal dat de rest van je netwerk inkakt 8)7

Overigens heb ik hier met ubee modem last van het probleem dat ik maar 50-60mbit trek van de 120. Nu komt er een monteur maar het werkt allemaal weer :?

Ik laat hem toch maar even het e.e.a. nameten want deze drops heb ik de laatste tijd ook wel gehad. Op speedtests gaat het goed, maar zodra ik 20 lijntjes leg naar de usenetserver zit ik op minder dan 10mbit.

Ik heb een Ubee wifimodem, overigens heb ik dit in bridge én routermodus.

[ Voor 3% gewijzigd door Nox op 24-10-2012 22:48 ]

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:45
twit schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 19:27:
[...]

Hm ja maar zelfs als ik zon pakket ergens weet te kopen is het maar de vraag of die dan nog wel geactiveerd kunnen worden vrees ik? En dan zit ik natuurlijk met een zwaaaar verouderd modem enzo, of bedoelde je dat er misschien ook gewoon nog recente versies van het installatie pakket los in winkels te koop zijn?
Waar ben je bang voor? Denk je dat Ziggo elk half jaar zijn modems vervangt en jij een oud exemplaar krijgt? Je krijgt een modem en die poept netjes de snelheid uit die je afneemt. Ik heb een modem van nu al bijna 6 jaar oud (alles in één basis) en haalt prima zijn 10Mbit.

Gewoon winkel binnenlopen (bijv. mediamarkt) en vragen wat die voor je kunnen doen. Als je het modem hebt aangesloten haalt die automatisch de laatste update binnen, daarom duurt het de eerste keer altijd lang voordat de modem online is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon2
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online
jurrie schreef op woensdag 24 oktober 2012 @ 16:23:
[...]
Bridge heb ik over gelezen; als je ze belt kunnen ze dat remote instellen las ik ergens.
Ja dat kan ook wel, maar dat duurde wel best lang. Iets met een storing ofzo, doorlooptijd was een dag iig. En ik zat er op te wachten........ ;(

edit: belt Ziggo me net op, dat mijn modem nu in bridge staat.
Joh! }:O

[ Voor 9% gewijzigd door dragon2 op 25-10-2012 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

Ik heb ze twee weken terug gebeld met het verzoek om bridge in te schakelen, kan niet, ze maakten een verzoek aan.

Sneller dan verwacht kon ik weer gebruik maken van mijn eigen router (ivm beperkingen lengte van kabels en dat een PC verhuisde van verdieping) en dus het verzoek laten intrekken.

Gevolg: modem bleek toch wél in routermodus te staan.

Sindsdien heb ik regelmatig last van een dichtslippende verbinding. Monteur zou komen (kon hij hem gelijk in bridgemodus zetten, helpdesk kan het blijkbaar niet (snel/goed). Belt Ziggo vandaag op: Monteur komt niet want alle signalen lijken in orde en kans op voorrijkosten als monteur succesvolle speedtest doet. Bel service+ om te kijken of er geen storingen in je thuisnetwerk zijn.

Enfin, na 3 verzoeken staat modem nog steeds in routermodus terwijl ik gebruik maak van eigen router. Ik gok dat die dichtslippende verbinding komt door de routerfunctie die nog aan staat. Ik ga ze maar weer eens bellen. Want ik ben dit gezeik zat. In bridgemodus had ik nooit problemen.

EDIT:

Er is nog steeds een storing, routermodus kan alleen ingeschakeld worden, niet uit. Volgende week maar weer eens proberen.

[ Voor 6% gewijzigd door Nox op 26-10-2012 19:53 ]

"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkyyyyyyy
henkyyyyyyy schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 20:29:
[...]

Alleen dus gisteren die artifacts, kabels uit elkaar geen artifacts en vandaag dus dat gecodeerd signaal.

Zie hierboven mijn verhaal.
Tv deed het tot vandaag weer goed dus het kabelverhaal vind ik zo raar, heb nu ook niet meer de kabels van elkaar gehaald.
En nu na 1 uur geen artifacts meer.
Kabelsignaal is ook 100.

Waar zit dus de fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox

Nox

Noxiuz

De ene week heb ik ook last van heel veel artifacts of dat de tuner van mijn TV op zwart gaat. De andere keer heb ik weken niks geen probleem. Verschilt ook per zender. Waar dat hem in zit kan je nooit zeker zeggen.

Als je een versterker hebt kan je daar eventueel nog wat mee uitproberen. Iets sterker of zwakker kan. Niet zomaar vol open zetten, dat is ook niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 29719

Mijn Cisco decoder zapt ineens van 313 naar 501. Kent 421 ed totaal niet meer.
Reboot gedaan en zelfde. In slaapkamer op humax werkt het wel gewoon.
Anyone???
Voetbal begint zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zenders opnieuw zoeken werkt overigens ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32279

Anoniem: 29719 schreef op zondag 28 oktober 2012 @ 11:38:
Mijn Cisco decoder zapt ineens van 313 naar 501. Kent 421 ed totaal niet meer.
Reboot gedaan en zelfde. In slaapkamer op humax werkt het wel gewoon.
Anyone???
Voetbal begint zo.
ik heb zelf geen cisco, maar werkt intypen van 421 niet meer?
Anders misschien favorieten aanstaan waar 421 niet inzit?
Je kan ook altijd de kanalen opnieuw opzoeken en erin zetten, dat zou moeten werken.

En anders op de slaapkamer eerst voetbal kijken en dan uitzoeken wat er mis is 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nee als ik 421 intyp gaat ie naar 501. Heel vreemd.
Decoder uit slaapkamer gehaald nu en dan werkt het wel. Moet wel de Cisco zijn dan :s

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06:23
Netjes hoor! Krijg net voor de eerste keer een notificatie emailtje dat er werkzaamheden verricht gaan worden in de buurt. Heb ik bij andere aanbieders nog nooit gehad!
Werkzaamheden

Geachte heer/mevrouw Napsju,

Ziggo werkt voortdurend aan het verbeteren van zijn diensten. Zo ook bij u in de buurt. Daarmee garanderen we u een hoge kwaliteit televisie, telefonie en internet.

In de nacht van dinsdag 30 op woensdag 31 oktober 2012 vinden er tussen 1.00 en 6.00 uur werkzaamheden in uw buurt plaats. Omdat de werkzaamheden buitenshuis plaatsvinden, hoeft u hiervoor niets te doen. Houdt u er wel rekening mee dat er tijdens deze werkzaamheden onderbrekingen kunnen optreden in uw televisie-, radio-, telefonie- en internetsignaal. Uiteraard doen wij er alles aan om de overlast zo veel mogelijk te beperken.

Onderbreking telefonie
Wij raden u aan een mobiele telefoon bij de hand te houden omdat het mogelijk is dat de telefoonlijn van Ziggo tijdens de werkzaamheden tijdelijk niet werkt. Dit houdt in dat u in spoedgevallen het alarmnummer 112 niet kunt bellen via uw vaste telefoon.

Na de werkzaamheden
Kunt u na deze werkzaamheden niet bellen en/of internetten of heeft u problemen met uw televisiesignaal? Probeer dan eerst het volgende:

1. Haal bij problemen met uw telefonie- of internetverbinding de stroom twee minuten van uw modem af en zet het daarna weer aan. Wacht vervolgens tot alle lampjes branden. Start uw computer opnieuw. Heeft u een losse router? Haal ook deze tegelijkertijd met uw modem twee minuten van de stroom. Sluit eerst uw modem aan en wacht tot alle lampjes branden. Sluit daarna pas weer uw router aan en start uw computer opnieuw.

2. Voer bij problemen met het televisiesignaal de volgende kabeltest uit om uit te sluiten of de oorzaak zich binnen- of buitenshuis bevindt:
• Sluit uw televisietoestel direct aan op de Ziggo-hoofdaansluiting, zonder tussenkomst van randapparatuur.

• Onder randapparatuur verstaan wij bijvoorbeeld huisnetversterkers, video-, dvd- en harddiskrecorders.

• De hoofdaansluiting is het punt waar het televisiesignaal uw woning binnenkomt. Deze bevindt zich in de meterkast of in de woonkamer. Achter de hoofdaansluiting zit een groene kabel, maar deze ziet u niet altijd.

• Gebruik hiervoor een ‘gegoten’ coaxkabel met een lengte van maximaal 5 meter. Dit is een kabel met aan beide uiteinden gegoten, niet-afneembare pluggen.

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stuffer
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-04 14:51

stuffer

Ondertietel

JivZ schreef op zondag 21 oktober 2012 @ 13:21:
[...]

Yep hier hetzelfde probleem (Nieuwegein). Binnenkort maar eens aanmelden bij de SD
Net als hier maar al veel langer in Nieuwegein.

Newsserver van Ziggo is naar mijn mening al een langere tijd niet stabiel. Overweeg eens een payserver te nemen. Kost je een paar euro maar scheelt behoorlijk in den downloadsnelheid.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
*** NIKS ***

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09:37
NoxiuZ schreef op vrijdag 26 oktober 2012 @ 18:30:
Ik heb ze twee weken terug gebeld met het verzoek om bridge in te schakelen, kan niet, ze maakten een verzoek aan.

Sneller dan verwacht kon ik weer gebruik maken van mijn eigen router (ivm beperkingen lengte van kabels en dat een PC verhuisde van verdieping) en dus het verzoek laten intrekken.

Gevolg: modem bleek toch wél in routermodus te staan.

Sindsdien heb ik regelmatig last van een dichtslippende verbinding. Monteur zou komen (kon hij hem gelijk in bridgemodus zetten, helpdesk kan het blijkbaar niet (snel/goed). Belt Ziggo vandaag op: Monteur komt niet want alle signalen lijken in orde en kans op voorrijkosten als monteur succesvolle speedtest doet. Bel service+ om te kijken of er geen storingen in je thuisnetwerk zijn.

Enfin, na 3 verzoeken staat modem nog steeds in routermodus terwijl ik gebruik maak van eigen router. Ik gok dat die dichtslippende verbinding komt door de routerfunctie die nog aan staat. Ik ga ze maar weer eens bellen. Want ik ben dit gezeik zat. In bridgemodus had ik nooit problemen.

EDIT:

Er is nog steeds een storing, routermodus kan alleen ingeschakeld worden, niet uit. Volgende week maar weer eens proberen.
Ik ben ook al een paar weken bezig met het laten bridgen van de modumrouter - de klantenservice vertelde me dat dit a.s. maandag weer zou moeten kunnen. (Dit beloven ze echter al een paar weken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• londemanmp
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10:20
hier niks dan lof met ziggo 3=1 basis pakket ( regio : 9716 )

i.c.m. Cisco EPC3212

Heb nu dit abbo al vanaf dat het @home was, paar keer verhuisd met het abbo en het verliep tot nu toe altijd lekker soepel.

Alleen hebben ze sinds dat ik hier woon ( 3 maand ) nog steeds geen factuur hiervan online staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis-L
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 08:27

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206724

Mag ik de laatste zijn in dit draadje dan, na al die jaren? :Y)

Mooi om te zien dat UPC het nu ook mogelijk heeft gemaakt om de modemrouter in bridge te kunnen zetten. Ik heb mij daar destijds bij de introductie van modemrouters bij Ziggo behoorlijk sterk voor gemaakt. :)

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 206724 op 29-10-2012 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 05-05 20:14

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Verder in deel 8

Ik zoek nog een engineer met affiniteit voor Security in de regio Breda. Kennis van Linux, Endpoint Security is een pré. Interesse, neem contact met me op via DM.

Pagina: 1 ... 201 202 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Weer een snelheid upgrade, top! Maar zullen we allemaal niet het topic vullen met 'ik heb al de nieuwe snelheid'. Tenzij er specifiek om een gebied/stad/wijk/modemtype gevraagd wordt natuurlijk.

Ook zijn de 'speedtest.net' plaatjes enorm overbodig en irritant voor lezers.

Dat maakt de discussies niet overzichtelijker en draagt zo weinig bij. En daarbij is het enorm frustrerend voor velen!