Het Grote Ubuntu Topic Deel 10 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste
Acties:
  • 99.088 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:36
Mar2zz schreef op donderdag 22 april 2010 @ 19:53:
ff een vraagje. als ik die lucid nu in dualboot naast mijn karmic installeer en vervolgens check of alles werkt en verscheidene zaken overzet vanuit de home folder uit karmic. Is het dan mogelijk als lucid draait zoals het hoort om karmic te verwijderen en de schijfruimte daarvan terug te geven aan lucid?

vraag 2:
als ik nu update -d vanuit karmic naar lucid en het lukt me niet draaiend te krijgen zoals het hoort kan ik dan makkelijk terug naar karmic (blijven de oude kernels bootable vanuit grub?)

Ik zit namelijk ertegenaan te hikken omdat ik custom beeldschermdrivers heb omdat de herkenning van mijn siskaart ontbrak in lucid en ik dus niet zeker weet of ik de juiste resolutie kan draaien. helaas is dit niet te testen in qemu of virtualbox (toch?)
1: Ja hoor, dat is mogelijk, maar of je het wil... Je moet dan nl nog wel het een en ander aan stapjes uitvoeren en als je een stapje vergeet zit je met een niet bootend systeem in het slechtste geval.
2: Je kunt niet makkelijk terug, als in, soms wil een splash wel eens niet draaien met oudere kernel.
Als je problemen met video had, wacht dan even upgrade-reports van anderen af, doe ik ook altijd en levert je vaak inzicht op om zaken op te lossen.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar2zz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 05-04 16:33
niet bootend is wel op te lossen met een livecd neem ik aan. ik wil herpartitioneren als lucid lekker draait en dan zo dat lucid meerdere mountpoints heeft swap, system en home apart, en dan de karmic partities teruggeven aan lucid homepoint. karmic is nu alleen swap en verder 1 grote partitie. dus die swap en ene grote partitie teruggeven aan de home van lucid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 12-05 12:24
MsG schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:21:
[...]

persistent is dat het een livecd-achtig iets is op de USB maar mét opslag. Dus niet dat hij na een reboot alles vergeet. Ik heb dit nu op mijn stickje, maar met updaten krijg ik wel fouten. Zal ze hier eens noteren.
Ik heb dat ook wel eens gebruikt, maar na het installeren van de Nvidia-drivers kon ik die usb-stick niet meer booten. Toen heb ik maar besloten dat ik die functie te risicovol vond :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:36
Mar2zz schreef op donderdag 22 april 2010 @ 21:54:
niet bootend is wel op te lossen met een livecd neem ik aan. ik wil herpartitioneren als lucid lekker draait en dan zo dat lucid meerdere mountpoints heeft swap, system en home apart, en dan de karmic partities teruggeven aan lucid homepoint. karmic is nu alleen swap en verder 1 grote partitie. dus die swap en ene grote partitie teruggeven aan de home van lucid.
Dat is idd best op te lossen.
Volgens mij hoef je maar 1 Swap partitie te gebruiken(als je niet hibernate)...

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 17:06
Zijn de problemen met de ATI kaarten eigenlijk al opgelost of moet ik nog even wachten tot de final van 10.04 beschikbaar is?

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joshua
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-04 21:44
Heb sinds vandaag een nieuwe router, had deze eerst ingesteld op 802.11n voor wireless verbindingen echter kon ik hiermee geen verbinding maken in Lucid. In Windows werkte dit echter wel, best raar.
Zijn er meer mensen met ditzelfde probleem?

Lucid werkt trouwens echt heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Welke problemen met ATI kaarten? Dat er geen power management is met de OS driver? Ik hoop dat ze hier nog wat aan fixxen maar dat zit pas in 2.6.34 en dat komt er sowieso niet in.

Of bedoel je dat Plymouth er niet uitziet met FGLRX?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:40

MsG

Forumzwerver

Hier had ik met mijn live-cd USB stick, zonder proprietaire Ati drivers mooie minimize en maximize effecten, en het liep lekker soepel. Heb een HD4890.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:04

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
Mijn 3650 werkt in ieder geval prima met de meegeleverde fglrx. De oude fglrx wilde niet goed deïnstalleren, maar dat was een heel ander probleem, waarschijnlijk ooit door mijzelf veroorzaakt. Ik heb gisteren geüpdatet en het enige dat er stuk ging waren dingen waar ik in het verleden mee heb lopen kloten.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Nou, ik had eerst (met 10.04 bèta 1 en 2) dat men 4670 niet de juiste stuurprogramma's had en dat ik dus ook niet de visuele effecten op ´extra´ kon zetten.

Ik heb net de RC van de Ubuntu site geplukt, op een CD´tje geknald en geïnstalleerd en daarna alle beschikbare updates geïnstalleerd en nu kan kan ik wel die ´extra´ aanklikken.. Maar als ik via systeem -> beheer -> stuurprogramma´s die probeer te in te schakelen dan krijg ik één of andere fout en wordt ik doorverwezen naar een logboek. Omdat alles nu prima werkt zal het me verder een worst wezen maar het viel me op dat die, die stuurprogramma´s niet wil inschakelen/installeren.

''Choose your enemies carefully because they will define you. Make them interesting, cos in some ways they will find you. They're not there in the beginning but when your story ends. Gonna last with you longer than your friends.''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
De 'juiste' driver zoals jij 'm noemt, FGLRX, zit er pas een week of 1,5 in. Daarvoor had je dan geen 3D ondersteuning met de open source driver.

Op een Mobile HD nog wat die ik in m'n notebook heb werkte 3D wel met de open source versie, maar de GPU bleef altijd op 100% draaien wat resulteerde in een oververhitte videokaart. En daarin ben ik niet de enige. Ik voorspel ook de nodige negatieve publiciteit hierover als mensen dus niet de FGLRX driver gaan installeren.

Ubuntu = rokende hardware, niet echt iets wat je graag wilt zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Aha oke. Dus dat ik die stuurprogramma's nu niet kan inschakelen geeft niets? Want alles werkt gewoon naar behoren namelijk. Niet dat ik veeleisend ben maar toch.

[ Voor 1% gewijzigd door JKratos op 23-04-2010 17:36 . Reden: Zinsopbouw ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Iemand ervaring met Ubuntu op oude hardware? Ik wil graag Xubuntu (als ie uitkomt) op mijn Compaq N610c zetten. Maar dat ding is oud joh. Nu staat er XP op.

De vraag is, zal ik vrij rap 'normale' zaken (zoals slaapstand enzo, nog nooit op een desktop aan de praat gekregen maar op mijn laptop vind ik dat vrij essentieel) aan de praat krijgen of moet ik dat alleen proberen als ik een maand vakantie heb?

Ik heb het nooit eerder gedaan omdat die Radeon Mobility alleen werkt met de Open Driver en vroeger wilde ik nog wel eens spelletjes spelen maar nu eigenlijk niet meer.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:13

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Sando schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 18:22:
Iemand ervaring met Ubuntu op oude hardware? Ik wil graag Xubuntu (als ie uitkomt) op mijn Compaq N610c zetten. Maar dat ding is oud joh. Nu staat er XP op.

De vraag is, zal ik vrij rap 'normale' zaken (zoals slaapstand enzo, nog nooit op een desktop aan de praat gekregen maar op mijn laptop vind ik dat vrij essentieel) aan de praat krijgen of moet ik dat alleen proberen als ik een maand vakantie heb?

Ik heb het nooit eerder gedaan omdat die Radeon Mobility alleen werkt met de Open Driver en vroeger wilde ik nog wel eens spelletjes spelen maar nu eigenlijk niet meer.
Wat zijn de precieze specs van die laptop? Dus CPU en Ram.... Als ik zoek op iNet dan kom ik van 256MB ram tot 1GB ram en een P4-M 1.6 tot een 2.4 Ghz... Het verschil daartussen is gegantisch in snelheid...

In principe als je het aandurft dan kun je als je een relatief snelle hebt (dus 1GB ram en meer dan een 2.0 Ghz P4-M) kun je zelfs gewoon Ubuntu erop smijten. Moet als het goed is ook wel gewoon werken :9

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Sando schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 18:22:

Als het XP kan draaien kan het ook ubuntu draaien.
Xubuntu zou ik niet doen, zoveel lichter is XFCE niet, maar wel een stuk spartaanser qua opties. Lubuntu schijnt wel veel potentieel te hebben als lichtgewicht distro, als het goed is wordt daar van 10.04 een onofficiele release van gemaakt, en met 10.10 misschien een officiele.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Ik heb al Ubuntu op mijn server/mc draaien en Xubuntu op mijn desktop breezercomputer. Stiekem vind ik Xubuntu chiller dan Ubuntu! Anyway, dat is 'hedendaagse' (hedendecenniumse) hardware. Die laptop heeft 512MB en een 2GHz CPU. Maar dat laatste zegt ook niet veel, want hij is 4236 keer zo traag als mijn P4 2,4 GHz en 42366545 keer zo traag als mijn Core 2 Quad 2,4 GHz.

De vraag is vooral.. is S3 slaap en standby en hd's uitschakelen en powersaveopties enzo nog mogelijk met de *Buntu van nu en hardware van 15 jaar geleden?

Ergens in deze post overdrijf ik misschien wat, daar kan je overheen lezen.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Sando schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 03:48:
Ik heb al Ubuntu op mijn server/mc draaien en Xubuntu op mijn desktop breezercomputer. Stiekem vind ik Xubuntu chiller dan Ubuntu! Anyway, dat is 'hedendaagse' (hedendecenniumse) hardware. Die laptop heeft 512MB en een 2GHz CPU. Maar dat laatste zegt ook niet veel, want hij is 4236 keer zo traag als mijn P4 2,4 GHz en 42366545 keer zo traag als mijn Core 2 Quad 2,4 GHz.

De vraag is vooral.. is S3 slaap en standby en hd's uitschakelen en powersaveopties enzo nog mogelijk met de *Buntu van nu en hardware van 15 jaar geleden?

Ergens in deze post overdrijf ik misschien wat, daar kan je overheen lezen.
Kwestie van proberen denk ik...

https://wiki.ubuntu.com/LaptopTestingTeam/Old/HewlettPackard

Als hij hier tussen staat dan kun je precies eventjes zien wat wel en wat niet werkt. Maar of dat nu nog steeds geld weet ik niet...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .zolder
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-05 21:26
Sando schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 03:48:De vraag is vooral.. is S3 slaap en standby en hd's uitschakelen en powersaveopties enzo nog mogelijk met de *Buntu van nu en hardware van 15 jaar geleden?
Ik heb een P3 733mhz met 256mb RAM (Dell C510). Aanvankelijk had ik er Xubuntu opgezet. Op zich redelijk werkbaar. Ik heb er nu een minimale LXDE installatie van gemaakt en dat werkt een stuk beter.. hibernate, suspend, scherm dicht.. alles werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
JKratos schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 17:27:
Aha oke. Dus dat ik die stuurprogramma's nu niet kan inschakelen geeft niets? Want alles werkt gewoon naar behoren namelijk. Niet dat ik veeleisend ben maar toch.
Als het werkt is het goed toch? Alleen even opletten of er niks te warm wordt dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon
  • Laatst online: 17:31

Theimon

Snapte!?

Op m'n laptoppie voor de gein even een release-upgrade aan de gang gezet (do-release-upgrade -d). Kijken of ie het overleeft :P

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JKratos
Frank-NL schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 13:07:
[...]

Als het werkt is het goed toch? Alleen even opletten of er niks te warm wordt dus.
Ja, precies. Op dit moment werkt alles. Dus ik ga ook nergens meer aanzitten of veranderen ofzo. Is ook niet nodig nu. Alleen updates bijhouden en voor de rest normaal gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

LXDE experience, anyone?
XFCE vind ik wel netjes, de meeste apps draaien gewoon zonder dikke libs erbij te halen. Hoe zit dat met LXDE?

Ook: Grootste nadeel van XFCE vs Gnome is dat XFCE geen smb:\\ kent, moet je handmatig gaan fusen. Wat zijn grote nadelen van LXDE tov Gnome/XFCE?
.zolder schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 12:08:
Ik heb een P3 733mhz met 256mb RAM (Dell C510). Aanvankelijk had ik er Xubuntu opgezet. Op zich redelijk werkbaar. Ik heb er nu een minimale LXDE installatie van gemaakt en dat werkt een stuk beter.. hibernate, suspend, scherm dicht.. alles werkt.
-edit-

Ik weet dat ik het mss wel push, maar ik wil wel gewoon OpenOffice en Opera draaien. Weet niet hoe dat zit qua compatibility met LXDE. Op XFCE werkt dat iig gewoon, volgens mij zonder Gnome libraries.

-edit-

Hoe is trouwens video playback met de Ati Open Driver? Best netjes of verschrikkelijk?

[ Voor 19% gewijzigd door Sando op 24-04-2010 18:00 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bluefall
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 19:10
Net Lucid RC geïnstalleerd via wubi, want ik overweeg de overstap naar ubuntu.
Alleen krijg ik gdesklets niet echt aan de praat... :/

Iemand die het al geprobeerd heeft (liefst met succes ;) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

Ik ben nu een tijdje met Ubuntu 9.10 aan het stoeien met Conky, ik heb een licht aangepaste versie die ik van het net heb gehaald, fonts gedownload en in de map fonts gezet (inclusief Arial Black), alleen nu krijg ik vierkantjes achter de tekst en lijnen, alsof hij het enter teken niet kent/niet kan weergeven.

Iemand die mij daarmee kan helpen?

Edit: zie Joopieboy in "Post hier je Non-Windows screenshots - D..."

[ Voor 12% gewijzigd door Joopieboy op 24-04-2010 21:24 ]

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

Nou die upgrade is van een leien dakje gegaan :) Nog wel even de window knoppen naar rechts gooien, dat is echt helemaal niks aan die linkerkant.

Evil in general does not sleep, and therefore doesn't see why anyone else should. | There is no "i" in denial. | There is no "i" in TEAM, but there is ME!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Theimon schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 19:04:
Nou die upgrade is van een leien dakje gegaan :) Nog wel even de window knoppen naar rechts gooien, dat is echt helemaal niks aan die linkerkant.
kwestie van thema een keertje aanklikken dan vraagt'ie gelijk waar je ze wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .zolder
  • Laatst online: 01-05 21:26
Sando schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 17:55:
Ik weet dat ik het mss wel push, maar ik wil wel gewoon OpenOffice en Opera draaien. Weet niet hoe dat zit qua compatibility met LXDE. Op XFCE werkt dat iig gewoon, volgens mij zonder Gnome libraries.
LXDE is gebaseerd op GTK+ wat inhoudt dat alles dat in Gnome/XFCE draait ook op LXDE zou moeten werken.. ik heb zelf Firefox, Pidgin en Abiword draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theimon

Theimon

Snapte!?

mcDavid schreef op zondag 25 april 2010 @ 00:43:
[...]

kwestie van thema een keertje aanklikken dan vraagt'ie gelijk waar je ze wilt hebben.
Hmm, dat had ik geprobeerd, maar ik kreeg geen feedback. Ik verzin er wel iets op.
Het belangrijkste was dat ik nu een live release upgrade kon doen en dat het spul zou blijven draaien. Dat heeft gewerkt in ieder geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Zit nu wederom op een live stickje op een willekeurige PC met ati-videokaart.

Werkt prima in combinatie met soepele minimize en maximize effecten.

Wel krijg ik net als thuis structurele gwibber en couchdb crashes. Dat zijn eigenlijk de enige crashes die ik krijg.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-03 23:32
Probeer Eclipse aan de praat te krijgen maar dat is nog steeds hetzelfde gebed zonder einde als twee jaar terug.

Geef het weer een paar versies op -> VIM is eigenlijk ook veel leuker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-01 12:56
arnem_ schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:39:
Probeer Eclipse aan de praat te krijgen maar dat is nog steeds hetzelfde gebed zonder einde als twee jaar terug.

Geef het weer een paar versies op -> VIM is eigenlijk ook veel leuker.
Je bedoelt de Eclipse IDE?
Werkt hier prima op Xubuntu :)

Ik heb geen leuke ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
Ja natuurlijk, bij anderen altijd wel.....:-(

Maar ik zit hier met een laptop en een desktop met verschillende foutmeldingen. Als de ene foutmelding 'opgelost' is, komt de volgende wel weer aanzeilen. Geen doen. Eén foutmelding wegwerken is een leuke hobby, vier(and still counting) is gewoon een bagger project. Daarnaast zit er nog steeds een enorme lag op de wireless dongle van mijn desktop. Ook niet 10.04 specifiek maar daardoor niet minder niet leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

arnem_ schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 08:07:
Ja natuurlijk, bij anderen altijd wel.....:-(

Maar ik zit hier met een laptop en een desktop met verschillende foutmeldingen. Als de ene foutmelding 'opgelost' is, komt de volgende wel weer aanzeilen. Geen doen. Eén foutmelding wegwerken is een leuke hobby, vier(and still counting) is gewoon een bagger project. Daarnaast zit er nog steeds een enorme lag op de wireless dongle van mijn desktop. Ook niet 10.04 specifiek maar daardoor niet minder niet leuk.
Pak je wel gewoon Eclipse uit de repo. Die heb ik namelijk zonder iets te hoeven doen aan de praat gekregen.

Voor als je het niet weet:
 sudo aptitude install eclipse

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:22

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Hmm.. jammer, maar de nieuwe install op mijn eee heeft geresulteerd in een constant wegvallende wifi verbinding :|

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG

MsG

Forumzwerver

Wat als je kernel 33 eens probeert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• letatcest
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:22

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

eh.. ik bedoelde dus de RC van Lucid, de UNR versie. De 9.10 deed het primalima. Het doet zich voor als ie op screensaver gegaan is en daarna blijft ie eeuwig zoeken naar het accesspoint.
edit: oh nee, ook als je hem langer gebruikt valt ie er na een tijdje uit :|

[ Voor 17% gewijzigd door letatcest op 27-04-2010 11:32 ]

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:59
Ik krijg LottaNZB niet aan de praat.

Dit is de foutmelding die ik krijg te zien... kan er verder niets over vinden op het net

http://img32.imageshack.u...ermafdrukselecteereer.png

En:

http://img32.imageshack.u...hermafdrukselecteeree.png

[ Voor 21% gewijzigd door STIMPPYYY op 27-04-2010 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Wat is er moeilijk aan de melding 'installeer het pakket 'unrar''? :?

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:59
Ik zeg niks.... ben nog niet heel erg bekend met Ubuntu vandaar ;). Het werkt in ieder geval bedankt!

/edit

Vreemd ik download wireless met lottaNZB met een hogere snelheid dan binnen Windows 7. Ik haal nu 2800Kbps en binnen windows hooguit 2350Kbps....

Zou dit door de driver van Linux kunnen komen?

[ Voor 50% gewijzigd door STIMPPYYY op 27-04-2010 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sypher
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:54
STIMPPYYY schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 13:07:
Ik zeg niks.... ben nog niet heel erg bekend met Ubuntu vandaar ;). Het werkt in ieder geval bedankt!

/edit

Vreemd ik download wireless met lottaNZB met een hogere snelheid dan binnen Windows 7. Ik haal nu 2800Kbps en binnen windows hooguit 2350Kbps....

Zou dit door de driver van Linux kunnen komen?
Mijn ervaring met Linux vs Windows is dat die eerste soms wel (flink) sneller is dan zijn tegenhanger uit Redmond. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnem_
DutchNutcase schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 09:45:
[...]

Pak je wel gewoon Eclipse uit de repo. Die heb ik namelijk zonder iets te hoeven doen aan de praat gekregen.

Voor als je het niet weet:
 sudo aptitude install eclipse
Zeker bedankt voor de tip maar dit is al wel een tijdje bij ondergetekende, bekende kost. Eerste probleem was een vastloper tijdens de eerste run, bleek een regeltje toe te moeten voegen aan het ini-bestand (doe dat dan in de packacke zou ik als voorstel willen doen). Daarna plugins installeren want ik wilde ZEND studio uitproberen. Dat lukte niet wegens een hele rits aan conflicterende bestanden. Zelfs de help plugins zaten met een versie probleem. Ik vind het allemaal prima maar daar ga ik geen tijd meer aan besteden. Jammer, want ik het toch wel uit willen proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 321370

Nog een nachtje slapen en dan is het zo ver. :)

Maar de vraag is? Is het de moeite waard om ubuntu 10.04 te installeren op een goed lopend 9.10 systeem. Voor de skin hoef ik het niet te doen die maak ik zelf. Een upgrade vind ik altijd griezelig. zeker doordat ik vaker programma's via .deb packages installeer en hier en daar zelf aan passingen maak.

Wie kan mij ervan overtuigen om mijn huidige os naar /dev/null te verplaatsen? :P

Wat zijn nu echt de voordelen?
Wat is de wow factor van de nieuwe versie?

Iemand al goede of slechte ervaring met de RC versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Anoniem: 321370 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 07:50:
Nog een nachtje slapen en dan is het zo ver. :)

Maar de vraag is? Is het de moeite waard om ubuntu 10.04 te installeren op een goed lopend 9.10 systeem. Voor de skin hoef ik het niet te doen die maak ik zelf. Een upgrade vind ik altijd griezelig. zeker doordat ik vaker programma's via .deb packages installeer en hier en daar zelf aan passingen maak.

Wie kan mij ervan overtuigen om mijn huidige os naar /dev/null te verplaatsen? :P

Wat zijn nu echt de voordelen?
Wat is de wow factor van de nieuwe versie?

Iemand al goede of slechte ervaring met de RC versie?
Mijn ervaring met ubuntu upgrades is dat het verstandig is een maandje of wat de kat uit de boom te kijken en te bekijken wat de kinderziektes zijn. Zorg verder voor goede backups en voldoende vrije tijd om in geval van nood je systeem opnieuw te installeren.

This too shall pass
Debian | VirtualBox (W7), Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchNutcase
  • Niet online

DutchNutcase

E = mc^2

arnem_ schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 22:04:
[...]

Zeker bedankt voor de tip maar dit is al wel een tijdje bij ondergetekende, bekende kost. Eerste probleem was een vastloper tijdens de eerste run, bleek een regeltje toe te moeten voegen aan het ini-bestand (doe dat dan in de packacke zou ik als voorstel willen doen). Daarna plugins installeren want ik wilde ZEND studio uitproberen. Dat lukte niet wegens een hele rits aan conflicterende bestanden. Zelfs de help plugins zaten met een versie probleem. Ik vind het allemaal prima maar daar ga ik geen tijd meer aan besteden. Jammer, want ik het toch wel uit willen proberen.
Mea culpa. Ik ging er stiekem wel vanuit dat het bekende kost was, maar je weet nooit zeker wat mensen van plan zijn. Ik zou je graag verder helpen, maar helaas (gelukkig is meer het woord) heb ik niet hoeven prutsen om dingen aan het werk te krijgen, dus echt helpen kan ik niet. Ik heb ook niet de ZEND studio plugin geprobeerd. Ik werk met de TeXlipse, subclipse en Photran plugins en dat ging vrijwel gelijk goed.

Ik kan je dus helaas niet verder helpen en dat is op zich jammer, want eclipse is een heerlijke IDE.

Luctor et Emergo || specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sallin schreef op woensdag 28 april 2010 @ 08:19:
[...]

Mijn ervaring met ubuntu upgrades is dat het verstandig is een maandje of wat de kat uit de boom te kijken en te bekijken wat de kinderziektes zijn. Zorg verder voor goede backups en voldoende vrije tijd om in geval van nood je systeem opnieuw te installeren.
Ja dat is vaak wel een een wijs besluit. Een backup heb ik altijd wel. Eens in de zoveel tijd gaan bepaalde config files van mijn ~ naar een nas. Dus dat zit wel goed. Ik las dat er geen nieuwe gnome 3 in komt dus ook mijn theme kan ik mee over zetten. wat mij wel doet triggeren is de versnelde boot tijd. Weet iemand hoeveel verschil daar in zit. is het echt de moeite waard?

Wat me ook erg prettig lijkt, is dat dit een LTS versie is. Maarja zodra de volgende weer klaar staat begind het ook weer te kriebelen om die uit te proberen. Dilemma

Deze versie lijkt me in ieder geval geschikt voor mijn vader en familie. 3 jaar lang geen nieuwe installatie is ook wel lekker. Misschien moet ik zijn os maar richting /dev/null verplaatsen }) O-)

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 321370 op 28-04-2010 08:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Hoe graden jullie eigenlijk up? Format en dan een backup terugzetten? Of via een tool zoals in Linux Mint? Of bewaren jullie de /home?

Ik doe eigenlijk altijd methode 1, omdat ik niet veel data meezeul, omdat het meeste toch op een NAS staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Roamor schreef op woensdag 28 april 2010 @ 08:47:
Hoe graden jullie eigenlijk up? Format en dan een backup terugzetten? Of via een tool zoals in Linux Mint? Of bewaren jullie de /home?

Ik doe eigenlijk altijd methode 1, omdat ik niet veel data meezeul, omdat het meeste toch op een NAS staat.
Ik heb in het verleden wel eens apt-get dist-upgrade gedaan. Maar dat was niet altijd even jovol. Alles wat je doet onder linux zal over het algemeen in je ~ staan. Als je dat naar je nas weg zet is het meestal wel goed. Waar ik persoonlijk een beetje mee zit is dat dit de zoveelste installatie gaat worden. Terwijl 9.10 best lekker loopt.

Dus, tja methode 1 vind ik persoonlijk het fijnste. Wat niet weg neemt om gewoon te proberen om een upgrade te doen. als het fout gaat dan kom je toch bij methode 1 uit ;) en ben je weer een ervaring rijker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• llevering
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23:32
Mijn methode is een beetje 'gulden middenweg'. Ik heb twee root partities en één /home. De nieuwe Ubuntu gaat dan op de niet meer in gebruik zijn root partitie (na een format, geen upgrade) en dan koppel ik m'n reguliere /home partitie weer aan. Het probleem is echter wel dat sommige programma's het nodig vinden om hun config files niet backwards compatible aan te passen, dus als je terug wil gaat dat nog niet helemaal zonder slag of stoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Roamor schreef op woensdag 28 april 2010 @ 08:47:

Methode 1 vind ik geen upgrade maar een herinstallatie :p. Mijn home staat op een aparte partitie en kan ik dus altijd zonder problemen aan een nieuwe installatie hangen mocht herinstallatie nodig zijn. Een upgrade bij mij is de sources aanpassen in /etc/apt/sources.list, daarna
sudo aptitude update
sudo aptitude install aptitude 
# om de packagemanager naar de nieuwste versie te krijgen voordat er 
# allerlei dependencies opgelost moeten worden
sudo aptitude safe-upgrade # herhalen totdat alle dependencies opgelost zijn

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Persoonlijk gebruik ik bij voorkeur gewoon update-manager -d. Dat scheelt me een hoop gezeur met uitzoeken welke (extra) programma's ik geïnstalleerd heb staan, het aanpassen van systeeminstellingen, het aanmaken van cronjobs, enzovoorts. Over het algemeen gaat dat prima, al had ik de laatste keer wel een paar problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
  • Laatst online: 21-05 04:31
Ik denk erover om gedeeltelijk weer terug te keren naar ubuntu. Ben ruim een jaar een zeer tevreden Arch-gebruiker; maar omdat ik steeds minder tijd heb om mijn 3 comps. te onderhouden wil ik terug naar een " just works" distro. Mijn desktop blijft dan Arch, twee laptops gaan dan weer terug naar ubuntu. Uiteraard wel eerst de kat uit de boom kijken een paar weken. Heb natuurlijk geen zin in veel configuratie....
Arch is geweldig, maar vereist een flinke in depth kennis van het systeem, er breekt wel eens wat nl...de gevolgen van een " bleeding edge " distro...
UNR naar mijn netboekje, en Lynx naar mijn laptop. Arch op desktop...

Ach, ubuntu is/was mijn eerste kennismaking met linux, en zodoende is de liefde gebleven... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
De 'final' ISO's staan al min of meer klaar (ja, kort door de bocht I know)

http://iso.qa.ubuntu.com/

Maar de updates op deze ISO's zullen miniem zijn.

Direct download : http://cdimage.ubuntu.com...1/lucid-desktop-amd64.iso
MD5Sum : 3f5d201564e2cd24b75bf2843a6ba54a
zsync : zsync http://cdimage.ubuntu.com...d-desktop-amd64.iso.zsync
rsync : rsync -tzhhP rsync://cdimage.ubuntu.com/cdimage/daily-live/20100427.1/lucid-desktop-amd64.iso

Direct download : http://cdimage.ubuntu.com....1/lucid-desktop-i386.iso
MD5Sum : d173fe34de467a93d806ddfafc2d74a0
zsync : zsync http://cdimage.ubuntu.com...id-desktop-i386.iso.zsync
rsync : rsync -tzhhP rsync://cdimage.ubuntu.com/cdimage/daily-live/20100427.1/lucid-desktop-i386.iso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

neeroeter schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:29:
Ik denk erover om gedeeltelijk weer terug te keren naar ubuntu. Ben ruim een jaar een zeer tevreden Arch-gebruiker; maar omdat ik steeds minder tijd heb om mijn 3 comps. te onderhouden wil ik terug naar een " just works" distro. Mijn desktop blijft dan Arch, twee laptops gaan dan weer terug naar ubuntu. Uiteraard wel eerst de kat uit de boom kijken een paar weken. Heb natuurlijk geen zin in veel configuratie....
Arch is geweldig, maar vereist een flinke in depth kennis van het systeem, er breekt wel eens wat nl...de gevolgen van een " bleeding edge " distro...
UNR naar mijn netboekje, en Lynx naar mijn laptop. Arch op desktop...

Ach, ubuntu is/was mijn eerste kennismaking met linux, en zodoende is de liefde gebleven... :)
Ik ben destijds begonnen met slackware en daarna debian. na een installatie ben je gewoon een week elke avond aan het configureren. bij ubuntu is dit al terug gebracht na een avond. En voor de meeste mensen die niets extra's willen is het al een kwatier. Want deze distro is gewoon compleet en stabiel. Ook kan ik me heel goed vinden in de visie van ubuntu. En wat natuurlijk ook fijn is. Is dat het door veel mensen gebruikt word. Wil wel eens een pol zien hoeveel mensen er uit eindelijk voor welke distro hebben gekozen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redneckerz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-04 01:56

Redneckerz

A place to be.

nog 1 dagje voor Lucid Lynx de deur uitgaat.

sinds kort draai ik Karmic Koala in een Virtualbox op mijn Windows 7 installatie. van alles over linux gehoord, gelezen en toch maar de sprong gewaagd. je kan nog zoveel weten van Linux, de praktijk is in deze ook erg handig.

vooralsnog ben ik er zeer blij mee. de terminal commandos zijn begrijpelijk en alles is redelijk te volgen. het Software Center is zeer makkelijk en over het algemeen draait Ubuntu heerlijk. alleen met Synaptic en pakketten rommel ik nog wel eens, maar of ik het erg vind? nee hoor.

wat Lucid Lynx betreft kijk ik er zeker naar uit, al wacht ik eerst tot het stabiel draait op virtualbox. also, ipv mijn Karmic Koala te upgraden (als dat mogelijk is) zou Lubuntu 10.04 een mooi 2de systeem wezen.

en zo heb ik nog wel veel meer ideen wat betreft Ubuntu :) ik ben om :)

Editor @ DoomWiki - Voor al je weetjes over Doom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sallin
  • Niet online
Anoniem: 321370 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 10:47:
Want deze distro is gewoon compleet en stabiel.
Ik was zelf niet zo te spreken over de ubuntu invulling van stabiel, en ben daarom naar debian gestapt. Debian is uit de doos wel wat kaler ja, wat voor- en nadelen heeft.
Wil wel eens een pol zien hoeveel mensen er uit eindelijk voor welke distro hebben gekozen. :)
http://distrowatch.com/

This too shall pass

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
Ik ben destijds begonnen met slackware en daarna debian. na een installatie ben je gewoon een week elke avond aan het configureren. bij ubuntu is dit al terug gebracht na een avond. En voor de meeste mensen die niets extra's willen is het al een kwatier. Want deze distro is gewoon compleet en stabiel. Ook kan ik me heel goed vinden in de visie van ubuntu. En wat natuurlijk ook fijn is. Is dat het door veel mensen gebruikt word. Wil wel eens een pol zien hoeveel mensen er uit eindelijk voor welke distro hebben gekozen.
Binnen Arch zijn er veel overstappers vanuit ubuntu, mensen die iets meer willen leren over " onder de motorkap " . Verder mensen die niet blij zijn met de upgradepolicy van canonical. 6 maanden wachten op een nieuwe kernel is niet altijd leuk. Vervolgens capriolen uithalen om een exotisch stukje hardware aan de praat te krijgen, is ook gedoe. Met Arch en andere "configureer-distro's" is het zaak om je goed in te lezen, te klooien met conf-files..kost ook tijd.
Ik gok erop dat ik met de kennis die ik heb opgedaan met Arch, met een uurtje klaar ben om Lynx lekker ad praat te krijgen. Ik wach wwel nog een paar maanden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
neeroeter schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:15:
[...]

6 maanden wachten op een nieuwe kernel is niet altijd leuk.
Ik vind dat echt een non-argument. Als je het erg vindt om te wachten op een nieuwe kernel heb je ook wel genoeg kennis om de PPA te vinden, denk je ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sallin schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:00:
[...]

Ik was zelf niet zo te spreken over de ubuntu invulling van stabiel, en ben daarom naar debian gestapt. Debian is uit de doos wel wat kaler ja, wat voor- en nadelen heeft.
Ja Debian is zeker stabieler En ook niks mis mee. Maar ze lopen met debian ( stable) achter qua hardware ondersteuning out of the box. Iets waar ubuntu na elke half minder problemen mee heeft.

Ik heb net een core i3 clarkdale en een intel ssd besteld. Dit gaat op debian ( stable) out of the box niet werken. Zodra deze htpc binnen is wil ik er ubuntu / xbmc op gaan zetten. En als het goed is werkt dit bij ubuntu out of the box. Natuurlijk moet ik wel nog het e.e.a. configureren. Maar een kernel update doen met als gevolg dat mijn updates niet meer lekker lopen wil ik voorkomen. Ik wil een gebruiker zijn en niet steeds met mijn neus in de config files zitten. en met ubuntu gaat dat erg fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
Frank-NL schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:21:
[...]

Ik vind dat echt een non-argument. Als je het erg vindt om te wachten op een nieuwe kernel heb je ook wel genoeg kennis om de PPA te vinden, denk je ook niet?
ja, maar ik kan me wel voorstellen dat mensen die op dat niveau zitten, liever overstappen naar een andere distro, waar ze zelf ook meer mee kunnen.

Het zal mij inderdaad een worst wezen welke kernel ik draai, als het maar werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Niet online
Anoniem: 321370 schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:23:
[...]

Ja Debian is zeker stabieler En ook niks mis mee. Maar ze lopen met debian ( stable) achter qua hardware ondersteuning out of the box. Iets waar ubuntu na elke half minder problemen mee heeft.
Je kan Debian stable en Ubuntu dan ook niet met elkaar vergelijken. Voor Lucid zijn Debian testing packages gebruikt en daar is de hardware ondersteuning dus ook op gebaseerd.

@McDavid
Ik wil zowel een distro die zowel makkelijk is en waar ik veel mee kan. Voor mij is dat dus Ubuntu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcDavid
nieuws: Canonical wil menu in titelbalk bij Ubuntu 10.10 Netbook Edition

Zou dit "het toekomstige doel" zijn wat ze in gedachten hadden bij het naar links verplaatsen van de venster-knopjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• neeroeter
Waar het om gaat, is dat een rolling release alleen updates kent en geen upgrades. Je draait altijd het nieuwste spul. Da's een keus en de filosofie van enkele distro's waaronder Arch. Het heeft voordelen en nadelen.

Ik merk dat ik meer tijd kwijt ben aan het onderhouden van mijn systeem met het rolling release-systeem, en die wil ik er niet meer aan besteden ( oeps...kan ik er niet meer aan besteden, verschilletje..)

Bloody leerzaam , dat wel...uiteraard beweer ik hier niet dat ubuntu niet leerzaam is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:31

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

mcDavid schreef op woensdag 28 april 2010 @ 11:59:
nieuws: Canonical wil menu in titelbalk bij Ubuntu 10.10 Netbook Edition

Zou dit "het toekomstige doel" zijn wat ze in gedachten hadden bij het naar links verplaatsen van de venster-knopjes?
Het valt mij allemaal uberhaubt een beetje tegen wat ze met 10.10 willen gaan doen. Ik had zelf gehoopt dat ze iets meer een structuur qua moblin wilden gaan invoeren, die maakt nóg veel efficiënter gebruik van het kleine scherm & de mobiliteit van een netbook. Gemiste kans wat mij betreft.

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
HetWonder schreef op woensdag 28 april 2010 @ 18:26:
[...]

Het valt mij allemaal uberhaubt een beetje tegen wat ze met 10.10 willen gaan doen. Ik had zelf gehoopt dat ze iets meer een structuur qua moblin wilden gaan invoeren, die maakt nóg veel efficiënter gebruik van het kleine scherm & de mobiliteit van een netbook. Gemiste kans wat mij betreft.
Zit je niet met de beperking/andere invoermethode? Touchscreen tegenover geen touchscreen? Lijkt mij dat de huidige plannen beter zijn voor non-touchscreen netbooks dan het moblin systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:40
Zo, morgen komt 10.04 uit! :)
Is dat een goede vervanger voor Windows 7 64 bit?

Ben benieuwd als ze de HDMI weergave (geluid via TV etc.) nu wel goed loopt...

Ben van plan om Ubuntu te gaan gebruiken voor fotobewerking, usenet downloaden, laptop via HDMI op TV aansluiten voor kijken van films/series (XBMC). Kan Ubuntu dit beter/makkelijker dan Windows? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Dennis Lammers schreef op woensdag 28 april 2010 @ 21:01:
Zo, morgen komt 10.04 uit! :)
Is dat een goede vervanger voor Windows 7 64 bit?

Ben benieuwd als ze de HDMI weergave (geluid via TV etc.) nu wel goed loopt...

Ben van plan om Ubuntu te gaan gebruiken voor fotobewerking, usenet downloaden, laptop via HDMI op TV aansluiten voor kijken van films/series (XBMC). Kan Ubuntu dit beter/makkelijker dan Windows? :)
Uit mijn ervaringen zijn beide hetzelfde. Beide hebben voor HDMI op de TV zijn voor en nadelen. Ubuntu werkt direct goed en alles is makkelijk te bedienen. Maar het beeld was bij mij slechter dan in Windows.

Ik zou zeggen probeer het en in principe werken alle taken die je op je laptop wil doen goed. Tenminste hier wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex

Touchdomex

Poke of the QueenSlow

Topicstarter
Zullen we dan maar ;)

Ubuntu topic nieuwe stijl!

Het Grote Ubuntu Topic Deel 11

Pagina: 1 ... 17 18 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
NEE ! ook hier geen vragen neergooien, open een nieuw topic !!