Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• pven
  • Registratie: oktober 1999
  • Niet online

pven

sponsort

Ik wacht even met bijwerken, want het zal niet de eerste keer zijn dat er binnen een dag een .1-release verschijnt. ;)

@pvenpven || KWF || Slotje.com (te koop) || blog || reviews || marktplaats

• pipo1000
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 28-11 12:19
quote:
Time schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 12:02:
Mensen, ik heb dit nog niet gemeld of doorgegeven op het Xtreamer forum. Echter verbaast mij hier nog niemand over te horen!

Namelijk lijkt de zoomfunctie niet goed getweaked te zijn. verticaal en horizontaal heb ik mijn beeld op 90% in de zoom staan. Als ik de zoom reset, dus weer op 100% komt. Wordt er verticaal en horizontaal dus zo'n 10% van het beeld weggesneden. Dit met HDMI verschillende TV's en ook via Composiet, heeft het beeld alleen met 90% in de zoomfunctie de juiste afmetingen.
Heb je op die TV's overscan uitgezet?

• Time
  • Registratie: oktober 2009
  • Laatst online: 09-01 19:42
quote:
pipo1000 schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 13:46:
[...]

Heb je op die TV's overscan uitgezet?
Bekijk het zelf maar, ik heb het ook op me andere XT´s

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 18:10

SeatRider

Back in the seat

quote:
Aaahhhhhh! En het probleem met het niet onthouden van wachtwoorden op mijn SNAS is ook opgelost! HEERLIJK!

Nederlands is makkelijker als je denkt

• nietes
  • Registratie: mei 2000
  • Niet online

nietes

Mep de mug

quote:
Crusader schreef op woensdag 09 december 2009 @ 17:13:
[...]

Met zowel een Harmony 885 als de originele afstandsbediening gaat het op allebei m'n Xtreamers supersnel. Laatste final firmware.
Ik heb de harmony 525, iemand enig idee onder welke catogorie de xtreamer valt ?. Kan hem namelijk nergens vinden !!!

Echte HD kijk je op een plasma TV

• Frank-NL
  • Registratie: juni 2001
  • Niet online
2.1 lijkt nogal wat problemen te hebben met NFS, ik ga in ieder geval nog niet updaten!

• theblackhawk
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 00:37
quote:
nietes schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 17:12:
[...]

Ik heb de harmony 525, iemand enig idee onder welke catogorie de xtreamer valt ?. Kan hem namelijk nergens vinden !!!
Computer --> Media Center-PC

• seventhseagull
  • Registratie: november 2008
  • Laatst online: 13-02-2013
quote:
Time schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 16:20:
Batches met relatief "harde knoppen" firmware 1.xx
Batches met veel "zachtere knoppen" firmware 2.xx
Hmm, ik vraag me toch af in hoeverre dit klopt. Ik heb mijn Xtreamer 4 december binnengekregen, maar ik heb toch een vervelende afstandsbediening. Nu heb ik nooit een andere afstandsbediening in mijn handen gehad, dus ik kan niet vergelijken, maar de knoppen indrukken gaat vrij moeizaam en je moet vaak hard drukken. Gelukkig heb ik een Logitech Harmony besteld, zodat ik de standaard afstandsbediening niet meer hoef te gebruiken.

• SeatRider

SeatRider

Back in the seat

Hm. FW 2.1 gaat hier de mist in met 2 kanaals audio als hij geconfigureerd is op DD 5.1. Dan doet ie gewoon niks.

• Masimo
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 19:40
Ja, blijf er maar vanaf.
Enkele problemen opgelost in de nieuwe versie, maar ook weer een paar ander erbij gekomen.

• pven
  • Niet online

pven

sponsort

quote:
Masimo schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 20:49:
Ja, blijf er maar vanaf.
Enkele problemen opgelost in de nieuwe versie, maar ook weer een paar ander erbij gekomen.
Dat zeg ik: wacht op de .1-versie. :P

• Drobanir
  • Registratie: september 2000
  • Laatst online: 27-11 14:51

Drobanir

Meukposter / BBG'er

Google is my friend

quote:
pven schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 20:53:
Dat zeg ik: wacht op de .1-versie. :P
Ik heb je advies meegenomen in meuk: Xtreamer 2.1

There is no future in timetravel. Mijn specs. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

quote:
Masimo schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 20:49:
Ja, blijf er maar vanaf.
Ik heb tot nu toe geen problemen met de vorige firmware dus updaten doe ik nog niet >:)

• TF
  • Laatst online: 21:05

TF

bla bla

Met veel plezier gebruik ik mijn xtreamer echter bij full hd materiaal begint hij na 5 minuten te haperen. Als ik hem dan vervolgens 10 seconden pauzeer gaat hij weer even vloeiend verder om vervolgens weer te haperen.

Iemand enig idee?

Specs:
Xtramer via cat5 naar switch, content komt van server 2008 smb folder. Deze 'server' is een hp dc7600 sff op 100mb

Ik heb al geswitch tussen full duplex en half wat gepieled met buffersettings binnen de kaart maar het helpt allemaal niet.

• pven
  • Niet online

pven

sponsort

Wordt hij misschien te warm? :?

• j_cda
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 30-03 18:50
Heeft iemand nog meer last van een irritant piepgeluid wat je hoort als je de xtreamer uit hebt staan?
Het geluid komt vanaf de stekker van de xtreamer, dus niet uit het apparaat zelf.

• Tukk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:26

Tukk

\/\/ Revenge of the Nerd

quote:
j_cda schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:31:
Heeft iemand nog meer last van een irritant piepgeluid wat je hoort als je de xtreamer uit hebt staan?
Het geluid komt vanaf de stekker van de xtreamer, dus niet uit het apparaat zelf.
Ik hoor niets.

Een hoge piep uit electronica is maar al te vaak de voorbode van het einde van het apparaat.

http://www.indehekken.nl - Support your local team
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• bove027
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 08-04 17:04
Ik heb me zoiets irritant... De "1" knop van mijn digitale ontvangen (Samsung gevalletje van de Casema) zit op dezelfde frequentie als de "Power" knop van de Xtreamer. Gaat dat ding steeds aan en uit als ik aan het zappen ben.

Iemand anders hier ook last van?

argh :(

• Masimo
Is een bekend probleem: Xtreamer en Samsung decoder hebben dezelfde IR codes.
Zie ook Xtreamer forum

Masimo wijzigde deze reactie 13-12-2009 22:35 (3%)

• atjong
  • Registratie: maart 2007
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Mijn ervaring met de 2.1 firmware:
  • Dubbelklik op een knop (2x kort achter elkaar op dezelfde knop van de afstandsbedining drukken) wordt nu wel als 2 afzonderlijke klikjes gezien.
  • Het nieuwe menu 'Favorieten' zou ideaal zijn geweest (niet telkens meer door de hele directorystructuur hoeven wandelen), maar geen enkele van de toegevoegde favorieten naar mijn XP-machine werken. Hij doet gewoon niks als je erop drukt.
  • Bij het kiezen van een item in het hoofdmenu roept mijn Sony LCD-TV nu soms 'HDMI out of sync'. Na enkele pijnlijke seconden van zwart beeld krijgt de TV dan weer een goed signaal en ben ik terug in de root van het hoofdmenu (terwijl ik net een keuze had gemaakt in dat menu). Dat lijkt op een hardware-aansturingsprobleem dat er voorheen niet was. De instelling op de Xtreamer is HDMI Auto.
quote:
TF schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:05:
Met veel plezier gebruik ik mijn xtreamer echter bij full hd materiaal begint hij na 5 minuten te haperen. Als ik hem dan vervolgens 10 seconden pauzeer gaat hij weer even vloeiend verder om vervolgens weer te haperen.
Toevallig had ik gisteren ook voor het eerst wat gehaper tijdens het afspelen van HD-materiaal. Wat bleek? De PC waar het materiaal op stond was druk bezig met andere harddisk-intensieve acties. Gelukkig geen echt probleem dus. Kan dat het zijn?

• Thabone
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 03-07-2013
Mocht iemand nou pardoes het antwoord weten, Ik heb nog problemen een scherm wat paars wordt als ik de Xtreamer aan zet.
Ik moet dan HDMI kabel eruit halen en er opnieuw in stoppen.
Merci

Martijn

AMD Athlon 3200,Nvidia 7800GS AGP,1024mb 400mhz, WinXP

• Crusader
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 25-11 16:57

Crusader

Arc Nature

quote:
Thabone schreef op maandag 14 december 2009 @ 11:30:
Mocht iemand nou pardoes het antwoord weten, Ik heb nog problemen een scherm wat paars wordt als ik de Xtreamer aan zet.
Merci

Martijn
Wordt waarschijnlijk gefixt in komende firmware update. Is bekend probleem.

If it ain't broken, play with it till it breaks.

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

quote:
Het probleem is in ieder geval bekend bij Xtreamer en ik dacht ook dat mensen riepen dat het met firmware 2.1 niet meer optrad:
http://forum.xtreamer.net...amp;t=7368&hilit=pink

• pven
  • Niet online

pven

sponsort

quote:
Merci

Martijn
Bij mij is het voldoende om de Xtreamer uit/aan te zetten, soms een paar keer. Maar irritant is het idd wel.

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Ik heb helemaal geen beeld op HDMI !! ( zelfde probleem als in 2.0.0 ), alleen heel ven bij het opstarten Weer terug naar 2.0.2 en het dan weer wel. >:) En ik zou eigenlijk niet updaten omdat ik geen problemen had

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

quote:
Bedankt, had ik natuurlijk zelf ook moeten weten >:)

• Time
quote:
seventhseagull schreef op zaterdag 12 december 2009 @ 19:37:
[...]
Hmm, ik vraag me toch af in hoeverre dit klopt. Ik heb mijn Xtreamer 4 december binnengekregen, maar ik heb toch een vervelende afstandsbediening. Nu heb ik nooit een andere afstandsbediening in mijn handen gehad, dus ik kan niet vergelijken, maar de knoppen indrukken gaat vrij moeizaam en je moet vaak hard drukken. Gelukkig heb ik een Logitech Harmony besteld, zodat ik de standaard afstandsbediening niet meer hoef te gebruiken.
Hangt dus van je batch af, v1.x of v2.x firmware. Misschien dat je nog een oude batch had?

Ik ga ooit ook een Harmony bestellen. Goeie verhalen gehoord!

EDIT:
Heeft niemand dat de ZOOM functie het beeld "cropped" als hij op 100% staat? Al me 3 tv's hebben 100% vol beeld ALLEEN wanneer ik ZOOM op 90% heb staan. Dit getest met een video vol 16:9 aspect.

LAST EDIT:
De TV's staan goed, valt niet aan te twijfelen, de "Info" bar bovenaan is volledig in beeld en Volume ook, de instellingen van TV's zijn goed, HDMI of Composiet maakt niet uit.

Time wijzigde deze reactie 14-12-2009 13:14 (21%)

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

Ik las hier dat bij HDMI 1.3 de TV zelf overschakelt naar de HDMI-bron als die bron aangezet wordt. Nu ondersteunen zowel de Xtreamer als mijn Sony TV HDMI 1.3, maar toch schakelt de TV niet automatisch over van een scartbron naar de Xtreamer als ik die laatste aan zet. Zou het kunnen zijn dat mijn goedkope HDMI-kabel geen 1.3 ondersteunt? Kan de kabel technisch verschillend zijn aan een 1.3 kabel?

• loyske
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 28-11 11:48
quote:
atjong schreef op maandag 14 december 2009 @ 10:40:
[...]

Toevallig had ik gisteren ook voor het eerst wat gehaper tijdens het afspelen van HD-materiaal. Wat bleek? De PC waar het materiaal op stond was druk bezig met andere harddisk-intensieve acties. Gelukkig geen echt probleem dus. Kan dat het zijn?
Dat kan zeker. Ik merk het zelfs even als op mijn PC (Vista Ultimate 64) de screensaver start. Daarna loopt het perfect verder zonder gehaper.

• Athome
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 27-11 18:16
quote:
atjong schreef op maandag 14 december 2009 @ 14:00:
Ik las hier dat bij HDMI 1.3 de TV zelf overschakelt naar de HDMI-bron als die bron aangezet wordt. Nu ondersteunen zowel de Xtreamer als mijn Sony TV HDMI 1.3, maar toch schakelt de TV niet automatisch over van een scartbron naar de Xtreamer als ik die laatste aan zet. Zou het kunnen zijn dat mijn goedkope HDMI-kabel geen 1.3 ondersteunt? Kan de kabel technisch verschillend zijn aan een 1.3 kabel?
Bij mijn weten is het CEC gebeuren van HDMI 1.3 verantwoordelijk voor het scart gedrag. De beide apparaten moeten dus niet alleen een 1.3 aansluiting hebben maar ook overweg kunnen met het de CEC commando

• Frank-NL
  • Niet online
Wat een arrogantie op dat forum van Xtreamer:

http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?p=63094#p63094

• Masimo
quote:
Merci

Martijn
Heb je de Xtreamer na de firmware update naar zijn defaults gereset? Dit moet altijd na een update.
Je moet dan wel de boel weer opnieuw instellen.

Persoonlijk heb ik de beste ervaring met updates, door:

1. vantevoren een reset naar defaults uit te voeren
2. de update te draaien
3. nogmaals een reset naar defaults.

Ik ben heel tevreden met de XT (firmware 2.01) en vind het een prachtig machientje. Maar dat geklooi met firmwares moet wel een einde hebben. Bij de recente versies lijkt het vaak 1 stap vooruit en twee terug.
Daarom ook hier: Als die doet wat ie moet doen verder afblijven. Of altijd een emergency firmware achter de hand hebben ;)

• SteeringWheel
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 23:34
quote:
Ben ik helaas wel met je eens voor wat betreft deze specifieke mod, hij komt vaker zo raar uit de hoek. Maar wat je zegt over het goed testen is wel wat genuanceerder. De 'beta testers' schreeuwen al een tijdje dat er eerst een release candidate moet komen en eventueel nog meer rc's als er serieuze fouten worden gevonden, al dan niet publiek. Helaas denken ze er bij r&d anders over. Zo werd 2.1.0 beta6 uitgegeven waar geen echt serieuze fouten in zaten. Vervolgens werd 2.1.0 final uitgegeven waar nog allerlei features aan toe gevoegd zijn tov beta6. Op z'n zachtst gezegd niet echt handig. Het maakt het beta testen ook een stuk minder leuk, er zitten echt goede testers bij die op deze manier niet echt gemotiveerd worden (en ook het niet verhelpen van kleine bugjes ipv features toevoegen werkt niet echt mee) :( .

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• Frank-NL
  • Niet online
Mijn commentaar is dan ook meer gericht op r&d en zeker niet op de testers zelf.

Ik wil ook best helpen maar ik lees ook weer berichten van andere testers die er ook geen zin meer in hebben inderdaad.

Helaas is er veel te weinig officiele communicatie op dit moment, wat de zaak ook niet veel duidelijker maakt.

• Sourmug
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 21-06 16:13
Nog steeds geen mp3 jukebox bij deze laatste firmware versie ? Jammer ! :|

Anger is a Gift

• ppeterr
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 08-04 08:33
quote:
TF schreef op zondag 13 december 2009 @ 14:05:

Iemand enig idee?

Specs:
Xtramer via cat5 naar switch, content komt van server 2008 smb folder. Deze 'server' is een hp dc7600 sff op 100mb

Ik heb al geswitch tussen full duplex en half wat gepieled met buffersettings binnen de kaart maar het helpt allemaal niet.
Gezien het feit dat er nog niet echt iemand gereageerd heeft, roep ik even mijn idee.
Ik heb hier dan wel een andere setup, maar ik herken wel je probleem.
Mijn linux data servertje, die ook over smb zijn bestanden deelt, had de nare gewoonte
een hdd terug te gooien in zijn DMA modus, met als gevolg dus ook haperend 1080p spul.
Wellicht is het iets heel anders bij jou, maar wie weet.

• IceStorm
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:50

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Zo, mijn e-TRAYz is zojuist binnen gekomen (mooie timing, ben voor het eerst in weken een keer thuis :P). Helaas geen tijd om hem uit te proberen maar hij ziet er 'mooi' uit. Kleine box, netjes afgewerkt.
Vanavond eens kijken of er een disk in gehangen kan worden ;)

• xienator
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
Heeft er iemand ook last van het probleem dat het netwerk van de Xtreamer geen IP krijgt van de Tele2 / Verstal router?

Zou hier graag wat meer informatie over hebben maar ik kan er weinig over vinden.

• loyske
quote:
IceStorm schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:10:
Zo, mijn e-TRAYz is zojuist binnen gekomen (mooie timing, ben voor het eerst in weken een keer thuis :P). Helaas geen tijd om hem uit te proberen maar hij ziet er 'mooi' uit. Kleine box, netjes afgewerkt.
Ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen en dan met name over de throughput die je haalt van en naar de Etrayz.

• MarkBM
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 07-03 22:02
quote:
xienator schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:51:
Heeft er iemand ook last van het probleem dat het netwerk van de Xtreamer geen IP krijgt van de Tele2 / Verstal router?

Zou hier graag wat meer informatie over hebben maar ik kan er weinig over vinden.
Schijnen meerdere mensen problemen mee te hebben. Al op het xtreamer forum zelf gekeken? Volgens mij staat daar nl. wel wat meer geschreven over deze combi.

• Frank-NL
  • Niet online
2.1.1 is gereleased.

Bug fixed:

1. When pass-through option is selected, Mp3 playback with optical output doesn't work. Fixed.

2. Black screen appears on some TVs in HDMI 1080P output mode. Fixed.

3. Hebrew MKV embedded subtitles are not shown in order. Fixed.

- Select Hebrew in “Subtitle/ID3tag”

4. NAS mode cannot be started from Web UI. Fixed.

5. Can’t see folder for Music/Photos/Movies tabs from Favorites menu. Fixed.

6. Zoom Settings are not saved correctly. Fixed.

7. “Add to Favorites” removed from “FUNC” menu for “Media Library->Net”.

8. “Add to Favorites” removed from “FUNC” menu for “Media Library->Network Shares”.

- Folders can be added to favorites

9. In “Favorites” menu thumbnail don’t work in “Photo” tab. Fixed.

http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=5&t=7810

• loyske
Mooi zo. Ze hebben het dan niet netjes gedaan met de beta-testers, maar dit hebben ze weer snel opgelost.

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Zal hem vanavond eens upgraden, kijken of ik dan geen zwart scherm heb >:)

• SteeringWheel
quote:
loyske schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 11:55:
Ik ben heel erg benieuwd naar je bevindingen en dan met name over de throughput die je haalt van en naar de Etrayz.
Ik heb hem al een paar weken >:), throughput is aardig maar niet wereldschokkend, kan nog verbeterd worden. Ongeveer 15/15 MByte/s up/down over samba, ftp haalt 15/30 MB/s up/down, beide over 1000mb wired network. Maar de etrayz zal een eigen topic moeten hebben tzt... Hij is echt klein btw, drie harde schijven dik en 2 cm langer dan een harde schijf.

SteeringWheel wijzigde deze reactie 15-12-2009 12:53 (7%)

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• loyske
quote:
SteeringWheel schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:52:
[...]

Ik heb hem al een paar weken >:), throughput is aardig maar niet wereldschokkend, kan nog verbeterd worden. Ongeveer 15/15 MByte/s up/down over samba, ftp haalt 15/30 MB/s up/down, beide over 1000mb wired network. Maar de etrayz zal een eigen topic moeten hebben tzt... Hij is echt klein btw, drie harde schijven dik en 2 cm langer dan een harde schijf.
Ik las het net al op het xtreamer forum.
Tsja voor 59 euro zijn dat wel aardige snelheden, maar denk toch dat ik voor iets anders ga.

Thanx voor de info !

• xienator
  • Niet online
quote:
MarkBM schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:15:
[...]

Schijnen meerdere mensen problemen mee te hebben. Al op het xtreamer forum zelf gekeken? Volgens mij staat daar nl. wel wat meer geschreven over deze combi.
Ja naar gekeken maar niet veel (ongeveer niets) er over gevonden jammer genoeg.

• xienator
  • Niet online
quote:
loyske schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 13:01:
[...]

Ik las het net al op het xtreamer forum.
Tsja voor 59 euro zijn dat wel aardige snelheden, maar denk toch dat ik voor iets anders ga.

Thanx voor de info !
Waar is hij zo goedkoop te verkrijgen?

• BartV
  • Laatst online: 16:38

BartV

Tweakers abonnee Tweakers abonnementen
quote:
xienator schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:39:
[...]

Waar is was hij zo goedkoop te verkrijgen?
Hij is niet meer te krijgen voor dit bedrag. Was een tijdelijke actie voor mensen die de Xtreamer voor 1 november besteld hadden.

I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt

• IceStorm
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 16:50

IceStorm

This place is GoT-like!!!

quote:
xienator schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 15:39:
Waar is hij zo goedkoop te verkrijgen?
Bij Xtreamer zelf. Aanbieding gold alleen voor mensen die al een Xtreamer hadden gekocht voor 1 november (?). Daar heb ik gebruik van gemaakt omdat ik dan voor minder 80 euro een NAS in huis had. Als je hem nu koopt ben je 40 euro meer kwijt overigens.

Ik verwacht er overigens geen wonderen van maar bijna geen enkele NAS heeft wel een behoorlijke throughput tenzij je echt in de categorie van een paar honderd euro komt (en dat heb ik er niet voor over). Apparaat is idd heel klein en, er van uitgaande dat hij werkt, precies wat ik zoek. Nu heb ik zometeen voor 80 euro een NAS in de meterkast hangen waar vandaan ik mijn media naar de TV kan streamen.

Maar ik zal van de week/weekend wel even een kort verslagje tikken. Omdat de eTrayz onder de Xtreamer-vlag valt heb ik het in dit topic gelaten, als er echt behoefte is dan komt er vast een eigen topic.

• SeatRider

SeatRider

Back in the seat

quote:
Frank-NL schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:30:
2.1.1 is gereleased.

Bug fixed:
1. When pass-through option is selected, Mp3 playback with optical output doesn't work. Fixed.
http://forum.xtreamer.net/viewtopic.php?f=5&t=7810
*O*

• ByteStore
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 01-10-2010
Wat doe ik fout? :)

Webconfiguratie via intern netwerk gewoon te benader via ipadres xtreamer of via ddns {xtreamer}.myxtreamer.net, echter via het internet wil dit niet lukken.

Instellingen
  • Heb http ingesteld op poort 8091
  • Poort 8091 heb ik in mijn linksys router doorgestuurd naar ip adres xtreamer

• alliems
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 17:19
weet iemand hoe je deze live stream op de xtreamer kan krijgen.
de sd versie heb ik al via tversity door urlsnooper te gebruiken maar met de hd versie kan ik niet de url krijgen,
kan iemand mij helpen

dit is de link:
http://www.triplecrownofs...rs/live_pipeline_fuel.php
het begint pas om 8 uur. maar is dat mogelijk?

mvg
allard

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Kan je eigenlijk zelf wel live streams toevoegen in de xtreamer ????

• Masimo
quote:
SteeringWheel schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:52:
[...]

Ik heb 'm ook vandaag binnen gekregen. Was ook verbaasd over de grootte. Nu nog een paar goede schijven aanschaffen. De snelheden die je beschrijft zijn voor zo'n goedkoop machientje heel goed.
Apart topic kan onderhand wel geopend worden want er zijn er veel geleverd deze week.

• Zenix
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 00:28

Zenix

nuttig.

Nou nog ff 2 dagen wachten of er weer een nieuwe firmware komt met weer bugs fixed ;) Ik vind het wel opvallend. Lijkt wel of de consument als beta-testers wordt gebruikt. Ik ga in ieder geval niet meer upgraden na nieuwe firmware tenzij die een week uit is.

Zenix wijzigde deze reactie 15-12-2009 22:40 (20%)

• pven
  • Niet online

pven

sponsort

^ http://xtreamer.net/downl...r/firmware/ver-2-1-1.aspx :Y)
quote:
Bugs fixed:

2. Black screen appears on some TVs in HDMI 1080P output mode. Fixed.

3. Hebrew MKV embedded subtitles are not shown in order. Fixed.

- Select Hebrew in “Subtitle/ID3tag”

4. NAS mode cannot be started from Web UI. Fixed.

5. Can’t see folder for Music/Photos/Movies tabs from Favorites menu. Fixed.

6. Zoom Settings are not saved correctly. Fixed.

7. “Add to Favorites” removed from “FUNC” menu for “Media Library->Net”.

8. “Add to Favorites” removed from “FUNC” menu for “Media Library->Network Shares”.

- Folders can be added to favorites

9. In “Favorites” menu thumbnail don’t work in “Photo” tab. Fixed.

pven wijzigde deze reactie 16-12-2009 07:31 (86%)

• Time
quote:
Frank-NL schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 12:30:
2.1.1 is gereleased.

Bug fixed:

1. When pass-through.....
:*)

Persoonlijk ervaar ik 2.1.1 eveneens als 2.1 erg onstabiel. The Beta had het lang niet zo erg.
Ik heb 20 perfecte subtitle fonts uitgezocht. Als men intresse heeft wil ik deze wel ergens uppen.

• Frank-NL
  • Niet online
quote:
Time schreef op woensdag 16 december 2009 @ 12:40:
[...]

:*)

Persoonlijk ervaar ik 2.1.1 eveneens als 2.1 erg onstabiel. The Beta had het lang niet zo erg.
Ik heb 20 perfecte subtitle fonts uitgezocht. Als men intresse heeft wil ik deze wel ergens uppen.
2.1.2 komt er snel aan. Tragische manier van firmware developen dit, waarom releasen ze 2.1 niet 2 weken later en zorgen ze dat dit gestructureerd getest is en geen showstoppers bevat. Maar ze verschuilen zich achter "de druk vanuit de community is zo groot".

• n0elite
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-11 17:51
Ik heb een probleem.

Ik heb gister geprobeerd mijn firmware te updaten maar de installatie van de firmware wilde maar niet afronden dus heb ik toen de stekker eruit gehaald.

als ik nu mijn xtreamer aanzet zie ik alleen het xtreamer scherm en knippert de power led op de xtreamer.
Nou heb ik de emergency firmware gedownload op usb (fat32) gezet in de xtreamer gedaan en terwijl hij op 't xtreamer scherm staat de Home ,3 en power toets ingedrukt. Echter er gebeurt niks.

Wat doe ik fout?

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 00:15

Ed_L

Moderator Harde Waren / Consumentenelektronica

Ik Henk 'm!

quote:
IceStorm schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 09:10:
Wellicht een goed idee om de ervaringen met de e-TRAYz in een separaat topic te bespreken?

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

quote:
Athome schreef op maandag 14 december 2009 @ 17:53:
Bij mijn weten is het CEC gebeuren van HDMI 1.3 verantwoordelijk voor het scart gedrag. De beide apparaten moeten dus niet alleen een 1.3 aansluiting hebben maar ook overweg kunnen met het de CEC commando
Volgens de handleiding ondersteunt mijn Sony TV CEC (wonderbaarlijk dat zoiets technisch er in staat). Sterker nog: door het uitzetten van de TV zou je ook gekoppelde HDMI-apparatuur moeten kunnen uitzetten als je dat instelt. De grote vraag is: ondersteunt de Xtreamer wel CEC en dan met name het omschakelen van de TV naar het HDMI-kanaal? Zijn er hier mensen waarbij de TV wel overschakelt naar de HDMI-input als je de Xtreamer aan zet?

• Frank-NL
  • Niet online
Geen idee, ik gebruik een Harmony ;)

• Time
Ik zoek een goeie Wireless N router. …ťn waarvan ik kan verwachten dat ik in combinatie met mijn eTrayz + Xtreamer goed kan streamen, minimaal 720p.

Op iBood staat momenteel een aardige Netgear set, goeie prijs, aanrader?
http://www.ibood.com/nl/n...D_Gaming__Networking_Kit/
Voor vragen over draadloze N-routers, verwijzen we je graag naar het netwerkdeel van GoT. Hier is het offtopic.

Ed_L wijzigde deze reactie 16-12-2009 15:44 (15%)

• Jaerock
  • Laatst online: 19:08
Ik had ergens gelezen dat de chip van Xtreamer geen CEC ondersteunt. Zoek maar eens op CEC op het xtreamer forum. Bij mijn Sony Z5500 werkt het iig niet.

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

Webgnome

Lotus Notes Geek

Ik heb een vraagje. Sinds vandaag dit mooie aparaat in huis echter lukken nog een aantal dingen mij niet helemaal.
  • Ik heb ps3 media server draaien. Vanaf hier kan ik goed streamen echter krijg ik geen ondertitels die ik via de ps3 wel altijd kan zien als ik de transcoded map gebruik en dan selecteer voor de film + subs. Dit kan ik niet in de xtreamer
  • Een ander probleem is het volgende. Ik draai een windows home server en heb daar al mijn files op staan. Ik kan via de net functie wel naar de server gaan maar krijg geen shares te zien omdat ik nergens een functie vind om in te loggen of user/passwords op te geven voor deze shares. Weet iemand waar dat dit zit?

follow me on twitter

• Frank-NL
  • Niet online
Dat eerste moet je ook helemaal niet willen, je kan het beste NFS gebruiken op Windows en via een share je bestanden openen. Op http://forum.xtreamer.net staat wel ergens een tutorial om Hanewin NFS te installeren.

• n0elite
quote:
n0elite schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:22:
Ik heb een probleem.

Ik heb gister geprobeerd mijn firmware te updaten maar de installatie van de firmware wilde maar niet afronden dus heb ik toen de stekker eruit gehaald.

als ik nu mijn xtreamer aanzet zie ik alleen het xtreamer scherm en knippert de power led op de xtreamer.
Nou heb ik de emergency firmware gedownload op usb (fat32) gezet in de xtreamer gedaan en terwijl hij op 't xtreamer scherm staat de Home ,3 en power toets ingedrukt. Echter er gebeurt niks.

Wat doe ik fout?
Ik kan het zelf niet werkend krijgen dus ik had gister een RMA ticket aangemaakt.
Gaat lekker wordt door Xtreamer gecancelled zonder reden :| Toen weer ticket aangemaakt maar nu kon ik de xtreamer niet meer selecteren voor ''replacement'' .

De site is zo onduidelijk en zo onprofessioneel.

Edit : Als je via hun formulier op hun website een vraag invul dan stuurt hun server zelfs je mail terug.

''
SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:<xxxxxxxxxxxx@gmail.com>:
host gateway.websitewelcome.com [64.5.52.7]: 553 5.5.4 I was unable to send this e-mail because the domain ( gmail.com ) has been black listed due to spam or forgery.''

|:(

n0elite wijzigde deze reactie 17-12-2009 16:14 (16%)

• Webgnome
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online

Webgnome

Lotus Notes Geek

quote:
Webgnome schreef op woensdag 16 december 2009 @ 20:56:
Ik heb een vraagje. Sinds vandaag dit mooie aparaat in huis echter lukken nog een aantal dingen mij niet helemaal.
  • Ik heb ps3 media server draaien. Vanaf hier kan ik goed streamen echter krijg ik geen ondertitels die ik via de ps3 wel altijd kan zien als ik de transcoded map gebruik en dan selecteer voor de film + subs. Dit kan ik niet in de xtreamer
  • Een ander probleem is het volgende. Ik draai een windows home server en heb daar al mijn files op staan. Ik kan via de net functie wel naar de server gaan maar krijg geen shares te zien omdat ik nergens een functie vind om in te loggen of user/passwords op te geven voor deze shares. Weet iemand waar dat dit zit?
Het is inmiddels opgelost. Heb het menu net kun je shortcuts toevoegen heb er eentje toegevoegd met de username/password die ik aan de xtreamer heb toegekend en nu werkt het naar behoren. Mooi apparaat tot nu toe :D

follow me on twitter

• randje
  • Registratie: juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

heb zojuist de xtreamer besteld. Ik vroeg me het volgende af:

ik heb nog een 250GB sata 2,5" schijfje liggen. Kan ik die gewoon NTFS formatteren en dan bijv. mediabestanden indelen in mappen (MKV, Series, XviD, Foto's, etc).

ik wil zodra ik die xtreamer binnen krijg direct het schijfje erin bouwen en aansluiten en laten werken.

Heb wel gevonden dat de xtreamer het schijfje ntfs formatteerd, maar meer dan 1 bron erover kon ik niet vinden.

• loyske
quote:
n0elite schreef op donderdag 17 december 2009 @ 16:03:
[...]

Ik kan het zelf niet werkend krijgen dus ik had gister een RMA ticket aangemaakt.
Gaat lekker wordt door Xtreamer gecancelled zonder reden :| Toen weer ticket aangemaakt maar nu kon ik de xtreamer niet meer selecteren voor ''replacement'' .

De site is zo onduidelijk en zo onprofessioneel.

Edit : Als je via hun formulier op hun website een vraag invul dan stuurt hun server zelfs je mail terug.

''
SMTP error from remote mail server after MAIL FROM:<xxxxxxxxxxxx@gmail.com>:
host gateway.websitewelcome.com [64.5.52.7]: 553 5.5.4 I was unable to send this e-mail because the domain ( gmail.com ) has been black listed due to spam or forgery.''

|:(
Je moet via de shop een bericht sturen met je klacht erin. Dan zullen zij je adviseren en eventueel een RMA aanmaken waarna je de boel moet opsturen. Zo is het bij mij netjes binnen 2,5 weken opgelost ;)

• habermas
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19-11 03:59
Prachtig apparaat, zeker voor die prijs. Alleen hadden ze wel duidelijker mogen maken dat 802.11N alleen op de 2,4Ghz band zendt (n-draft inderdaad). HD-content over 2,4Ghz of 802.11G verzenden zie ik niet zo zitten, en mijn thuisnetwerk is momenteel lekker snel op 5Ghz.

Nou heb ik nog wel een Airport Express liggen die op 5Ghz uit kan zenden, zou die gewoon als Access Point kunnen dienen voor de Xtreamer?

• atjong
  • Niet online

atjong

90km/h-astronaut

quote:
Zenix schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 22:39:
Nou nog ff 2 dagen wachten of er weer een nieuwe firmware komt met weer bugs fixed ;)
't Is inmiddels 3 dagen verder en de recentste firmware is nog steeds 2.1.1. Waar heb je die info vandaan?

PS: Met 2.1.1 werken de Favorieten wel (i.t.t. 2.1).

• EinoŽl
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:27
quote:
Ik heb een probleem.

Wat doe ik fout?
Misschien de handleiding beter lezen en zorgen dat de Xtreamer uitstaat voor je de toetscombinatie gebruikt. :)
Bij mij werkt updaten met de emergency firmware prima, mits het apparaat maar uit staat voor je begint.

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

• habermas
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 19-11 03:59
quote:
habermas schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:40:

Nou heb ik nog wel een Airport Express liggen die op 5Ghz uit kan zenden, zou die gewoon als Access Point kunnen dienen voor de Xtreamer?
dat kan dus 8) Airport als access point en probleemloos streamen over 5Ghz :)

• Nakatomii
  • Laatst online: 20-02-2012
Hey mensen, net 5 keer met de emergency update proberen te updaten. Blijft hij hangen aan het einde van de update, er wordt dan groen aangegeven dat hij is geupdate maar verder helemaal niets??

Iemand enig idee wat we moeten doen??

Groet

Recht zo die gaat!

• n0elite
andere usb stick proberen?

zorgen dat de stick fat32 is

• Zenix

Zenix

nuttig.

quote:
atjong schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 14:46:
[...]

't Is inmiddels 3 dagen verder en de recentste firmware is nog steeds 2.1.1. Waar heb je die info vandaan?

PS: Met 2.1.1 werken de Favorieten wel (i.t.t. 2.1).
Zie de ;) was sarcasme. Was namelijk de vorige keer ook zo ongeveer. Maar bedankt voor het herinneren, nu ga ik 2.1.1 ook maar eens flashen.

• n0elite
New Xtreamer Firmware 2.1.2 : http://xtreamer.net/downl...r/firmware/ver-2-1-2.aspx

n0elite wijzigde deze reactie 18-12-2009 23:42 (7%)

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Helaas is de stotter-bug met de e-Trayz over NFS niet opgelost.
Typisch Xtreamer dat deze firmware niet langs de beta testers is geweest. Gewoon hoppa, meteen public.
Heeft geen enkele zin meer, dat beta testen.

Crusader wijzigde deze reactie 19-12-2009 00:02 (54%)

• SteeringWheel
Maar wel een extratje voor de crt gebruikers onder ons:
quote:
OSD font size increased 10%~20%

• JorgD
  • Registratie: mei 2007
  • Laatst online: 07-08 18:38
quote:
[...]
Nou heb ik de emergency firmware gedownload op usb (fat32) gezet in de xtreamer gedaan en terwijl hij op 't xtreamer scherm staat de Home ,3 en power toets ingedrukt. Echter er gebeurt niks. Wat doe ik fout?
quote:
EinoŽl schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 15:09:
Misschien de handleiding beter lezen [...]
Je moet de handleiding just slechter lezen ;)
Wel inderdaad Xtreamer uit, maar het 'Keep it pressed' uit de handleiding negeren en de toetsen na elkaar, met loslaten, indrukken...

• EinoŽl
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 22:27
quote:
JorgD schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 18:14:
Je moet de handleiding just slechter lezen ;)
Wel inderdaad Xtreamer uit, maar het 'Keep it pressed' uit de handleiding negeren en de toetsen na elkaar, met loslaten, indrukken...
Geinig, want die tekst (Keep it pressed), zie ik weer niet in de handleiding die ik heb. Daar staat juist in dat je het niet moet doen. 8)7 Handig die verschillende versies vanuit Xtreamer.
quote:
If your player will not boot anymore, proceed like this:
Connect the usb-stick to the right usb-port ( front view ) and remove the WiFi-antenna. Connect the player to your tv-set using the “component-cable”. Take your remote and look for the buttons “Home”, “3” and “Power”.
Now connect your powersupply to the player and press following buttons 1 by 1, at 1 second interval : “Home”, “3” and “Power”. Do not press 2 or more buttons at once and do not keep them pressed. You may need to repeat this more than 1x to start the actual update.

Delta Solivia 2.5 EU G4 - 12 x Yingli YL255P-29b - 3060Wp / Mastervolt Soladin 600 - 4 x HC Solar HCP 185D-24 - 740Wp

• Zenix

Zenix

nuttig.

Helaas had ik toch gelijk dat er weer nieuwe firmware kwam na 3 dagen wat een gok :D
Ik heb hem geflashed en werkt prima.

• GAEvakYD
  • Laatst online: 21-11 22:02
Zojuist ook maar eens 1 voor mijzelf besteld. Ik had er al twee besteld voor familie en dat werkte perfect. Daarvoor bestelde ik vaak de A110 wanneer mensen mij om een oplossing vroegen, maar na het uitkomen van de xtremer ligt die kwa prijs totaal buiten bereik.

Enige nadeel blijf ik de beperkte capaciteit(500GB) van de interne hardeschijf.

Canon 450D + Tamron 17-50 F2.8 + Canon 18-55 F3.5-5.6

• pven
  • Niet online

pven

sponsort

Sinds de update naar 2.1.2 heb ik een user_font-directory op mijn schijf erbij gekregen. Iemand een idee of ik die ongestraft kan verwijderen? (Uiteraard kan ik het proberen, maar ik heb geen zin in geklooi met een niet-startende Xtreamer. ;))

• Crusader

Crusader

Arc Nature

Nou heb ik eindelijk een BD m2ts file met een TrueHD stream, de Xtreamer geeft ook TrueHD aan in de infobar, maar m'n versterker geeft slechts 2.0 geluid. Mijn Denon 2310 heeft TrueHD decoding aan boord, maar het lijkt er op dat de TrueHD stream gedownmixed wordt naar 2.0. De Xtreamer en de Denon zijn met een HDMI kabel aangesloten. Ik las dat HDMI 1.3 de TrueHD moet ondersteunen, maar ik krijg het niet aan de praat.

Op het Xtreamer forum lees ik meer over de downmixing naar 2.0 (http://forum.xtreamer.net...4&t=5151&start=10). Maar is dit nou echt met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen?

Ik heb de indruk dat het een licentiekwestie is...

Crusader wijzigde deze reactie 20-12-2009 17:22 (4%)

• theblackhawk
quote:
pven schreef op zondag 20 december 2009 @ 13:27:
Sinds de update naar 2.1.2 heb ik een user_font-directory op mijn schijf erbij gekregen. Iemand een idee of ik die ongestraft kan verwijderen? (Uiteraard kan ik het proberen, maar ik heb geen zin in geklooi met een niet-startende Xtreamer. ;))
Je kunt de map verwijderen, maar als je de xtreamer opnieuw opstart is de map er weer.

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

quote:
Crusader schreef op zondag 20 december 2009 @ 17:15:
Nou heb ik eindelijk een BD m2ts file met een TrueHD stream, de Xtreamer geeft ook TrueHD aan in de infobar, maar m'n versterker geeft slechts 2.0 geluid. Mijn Denon 2310 heeft TrueHD decoding aan boord, maar het lijkt er op dat de TrueHD stream gedownmixed wordt naar 2.0. De Xtreamer en de Denon zijn met een HDMI kabel aangesloten. Ik las dat HDMI 1.3 de TrueHD moet ondersteunen, maar ik krijg het niet aan de praat.

Op het Xtreamer forum lees ik meer over de downmixing naar 2.0 (http://forum.xtreamer.net...4&t=5151&start=10). Maar is dit nou echt met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen?

Ik heb de indruk dat het een licentiekwestie is...
er is ook een instelling dat hij geluid downmixed naar 2.0 of 5.1. heb je daar al mee zitten spelen?

• Diver73
  • Laatst online: 22-02-2010
Wie kan mij vertellen of een 3,5" externe HD (dus met voeding) wordt uitgeschakeld als de xtreamer wordt uitgezet?

• Tukk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 20:26

Tukk

\/\/ Revenge of the Nerd

quote:
Diver73 schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:56:
Wie kan mij vertellen of een 3,5" externe HD (dus met voeding) wordt uitgeschakeld als de xtreamer wordt uitgezet?
Ligt dat niet aan de externe-HDD, als die naar x-minuten niet meer wordt gebruikt, dat hij dan uit gaat?
Wat wil je er mee, als je Xt uitstaat?

http://www.indehekken.nl - Support your local team
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• Diver73
quote:
Tukk schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:58:
[...]

Ligt dat niet aan de externe-HDD, als die naar x-minuten niet meer wordt gebruikt, dat hij dan uit gaat?
Wat wil je er mee, als je Xt uitstaat?
Ik hoop dat hij gewoon uit gaat en niet 24/7 staat te draaien.

• Crusader

Crusader

Arc Nature

quote:
randje schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:22:
[...]

er is ook een instelling dat hij geluid downmixed naar 2.0 of 5.1. heb je daar al mee zitten spelen?
Klopt, die heb ik op 5.1 staan

• n0elite
quote:
Diver73 schreef op maandag 21 december 2009 @ 11:56:
Dat soort behuizingen hebben meestal een aan/uit schakelaar aan de achterkant.

Je kan toch zelf ook wel bedenken dat de xtreamer dan de externe harde schijf niet kan uitschakelen?

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

quote:
n0elite schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:10:
[...]

Je kan toch zelf ook wel bedenken dat de xtreamer dan de externe harde schijf niet kan uitschakelen?
mijn externe HD's kunnen wel op een soort standby stand staan, misschien bedoelde hij dat?
En geen idee of de xtreamer dat doet of dat de externe hd's zelf een soort power management hebben of een combinatie van beiden.

• Diver73
quote:
n0elite schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:10:
[...]

Er zijn schijven die een soort spin down doen (en dus niet meer draaien) met het juiste signaal op de USB poort volgens mij, maar kan het mis hebben :X

• nietes
  • Niet online

nietes

Mep de mug

Een WD Elements bijv. Ideaal, gaat gelijk aan en uit met Xteramer en ook op een soort standby als die een poosje niet gebruikt word

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

WD doet dat inderdaad automatisch, daar heeft ie geen usb signaal voor nodig.

hebben jullie trouwens weleens vastlopers met de xtreamer? ik heb er al 3 gehad, waarvan 2 met een bepaalde MKV.

• witteveder
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 16:57
Als ik een zelfgemaakte MKV afspeel met de xtreamer, krijg ik de 1e keer hele vreemde kleuren (veel zwart), na een paar seconden springt het beeld in de juiste kleuren en is alles goed. Speel ik hierna een andere MKV of dezelfde nog een keer af, dat is het vanaf de start goed... Ik heb het alleen met het 1e filmpje wat ik afspeel, direct na opstarten van de xtreamer.

Ik heb de mkv gemaakt met x264 met als GUI XVID4PSP (versie 5)... enig idee waar dit aan kan liggen? Op de PC spelen ze altijd goed af, dus ik heb het idee dat het een Xtreamer ding is.

• theblackhawk
alweer een nieuwe firmware 2.1.3
http://gator884.hostgator.com/~xtreamer/Xtreamer_2.1.3.zip

Improvements

1. NFS shares mounted via WEB GUI will be displayed in “Media Library->Network Shares”

- It has been moved from “Favorites” to “Network Shares”

- You can add a NSF mounted directory to “Favorites” by pressing “FUNC->Add to Favorites”

2. Photo preview EXIF info font size increased.

Bugs Fixed:

1. Xtreamer crashes or reboots during video playback or when starting a next file. Fixed.

2. Thumbnail display bug. Fixed.

3. “Forbidden” symbol removed during reconnecting to network.

4. “DELETE(3)” button blocked in “Favorites” menu.

• Frank-NL
  • Niet online
Ben benieuwd welke bugs deze release weer met zich meebrengt, ik wacht wel weer op 2.1.4, pff.
Pagina: 1 ... 5 ... 30 Laatste

Populair:Apple iPhone 6Samsung Galaxy Note 4Apple iPad Air 2FIFA 15Motorola Nexus 6Call of Duty: Advanced WarfareApple WatchWorld of Warcraft: Warlords of Draenor, PC (Windows)Microsoft Xbox One 500GBSalaris

© 1998 - 2014 Tweakers.net B.V. Tweakers is onderdeel van De Persgroep en partner van Computable, Autotrack en Carsom.nl Hosting door True

Beste website van het jaar 2014