Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Je kunt ook een cookievrije versie van de website bezoeken met minder functionaliteit. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• osmosis
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 20-04 17:37
oewww,... dat is wel heel tof =D
grooveshark + xtreamer

• Xplod
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 31-01 12:02
quote:
winkelwagen schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 14:09:
[...]

Je bedoelt de subtitle-knop op de remote?

[...]

Je bedoelt de returnknop op de remote?
Neen niet echt ... de sub knop op de remote heeft je toch een menu waarin je vanalles met de subs kan uithalen toch ... ik wil ze gewoon simpel-ON/OFF kunnen zetten... of gaat dat daar ook ... dan moet ik er toch ferm naast kijken hoor ...

De return-knop indrukken doet je gewoon steeds 1 stapje terugkeren.
Ik vroeg gewoon of er een functieknop ... "Now Playing" zou kunnen zijn ... een druk op een knop en direct terug naar de film of muziekfragment waar je oorspronkelijk naar aan het kijken/luisteren was zonder terug een héle hoop mapjes te moeten aanklikken ...

Xplod wijzigde deze reactie 15-01-2011 00:04 (11%)

• winkelwagen
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 21-04 10:56

winkelwagen

99/415gemeentes 3404km/16trips

quote:
Xplod schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:50:
[...]

Neen niet echt ... de sub knop op de remote heeft je toch een menu waarin je vanalles met de subs kan uithalen toch ... ik wil ze gewoon simpel-ON/OFF kunnen zetten... of gaat dat daar ook ... dan moet ik er toch ferm naast kijken hoor ...

De return-knop indrukken doet je gewoon steeds 1 stapje terugkeren.
Ik vroeg gewoon of er een functieknop ... "Now Playing" zou kunnen zijn ... een druk op een knop en direct terug naar de film of muziekfragment waar je oorspronkelijk naar aan het kijken/luisteren was zonder terug een héle hoop mapjes te moeten aanklikken ...
Van beiden weet ik het bestaan niet af. Sorry.

Ik bezoek alle 415 gemeentehuizen in Nederland. Lees hier mee!

• MikeWazowski
  • Registratie: april 2002
  • Laatst online: 21-04 19:36

MikeWazowski

Look into my eye

quote:
Xplod schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 22:50:
Is een beetje onlogisch, maar daar kan je de subs wel aan- en uitzetten. Druk op de Subtitle knop, zorg dat het bovenste vakje Subtitle is geselecteerd, druk op Enter, gebruik de up/down om door de opties heen te gaan, selecteer Subtitle: OFF, druk op Enter, druk op de Subtitle knop - voila, subs verdwenen!

Vroegah was ik Sweeper73

• bigpapa
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 24-02 19:57
Jammer dat ik helemaal niets leest over de pas nieuw uitgekomen jukebox..
Ik had er bnog wel wat vragen over....

• SeatRider
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 09:58

SeatRider

Back in the seat

quote:
bigpapa schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:54:
Jammer dat ik helemaal niets leest over de pas nieuw uitgekomen jukebox..
Ik had er bnog wel wat vragen over....
Stel ze eens?

Nederlands is makkelijker als je denkt

• bigpapa
Okee,

Waarom de jukebox geen .iso bestanden aan de jukebox laad.
Ik heb een hoop isi en die moet ik eerst uitpakken.
En video_TS files koppel die ook niet aan de jukebox.
En waar staat DEBUG Level voor en Local Cache

• Cerebrae
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 25-05-2012
Jukebox neemt bij mij zonder problemen ISO's. Neemt de JB ook de mkv's en avi's?
TS files -> geen idee; alle DVD's zijn ISO bij mij
DEBUG -> nog niet aangekomen; laat dat standaard staan
Local Cache -> enabled zetten om problemen te voorkomen. Ik werk met een USB schijf aan de Xtreamer en verschil is dat de informatie bij disabled wordt opgeslagen waar de films staan terwijl indien enabled wordt aangevinkt de informatie (covers, xml's,...) wordt opgeslagen in een aparte cache map (overzichtelijker althans voor mij). Ik veronderstel dat dit ook geldt voor networkshares.

PS: nieuwe Jukebox??

• bigpapa
Is gelukt heb ff xml aangepast...

Ik zou alleen die afbeelding van dat glas willen weghalen. Staat op Ziankali.
Ik heb al overal in zitten kijken maar ziet geen afbeelding staan..

En waar staat die DEBUG op bij jouw.
Staat bij mij op WARN.

bigpapa wijzigde deze reactie 18-01-2011 18:11 (14%)

• stimpyrulez
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 14-04 13:02
quote:
stimpyrulez schreef op zondag 09 januari 2011 @ 16:49:
[...]

Vraagje..
Ik krijg dezelfde melding tijdens het installeren van jukebox.
Nu zou het dus ook bij mij aan de router kunnen liggen, maar wat heb je gewijzigd dan?
Of weet iemand anders wat ik moet wijzigen? (poort forwarden of zo, maar welke)?
Ik heb een netgear WNDR3700, dus wie o wie kan mij helpen?
Tevens gebruik ik een USB stick voor opslag en mijn firmware versie is 2.5.4

Alvast bedankt!
Iemand een idee hoe ik xtreaming aan de praat kan krijgen?
Als ik op '1' druk bij de vraag voor het downloaden geeft ie de melding "no update found"
Heb de nieuwste versie van de firmware erop gezet (2.6.0) maar dit geeft hetzelfde probleem.

Wie o wie kan me helpen...

• mcetweaker
  • Registratie: september 2004
  • Niet online
quote:
stimpyrulez schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:07:
[...]

Iemand een idee hoe ik xtreaming aan de praat kan krijgen?
Als ik op '1' druk bij de vraag voor het downloaden geeft ie de melding "no update found"
Heb de nieuwste versie van de firmware erop gezet (2.6.0) maar dit geeft hetzelfde probleem.

Wie o wie kan me helpen...
ik heb ergens gelezen dat de update alleen werkt via xtreamering, disclaimer, en dan op 1 drukken.

• WBT
  • Registratie: september 2009
  • Laatst online: 20-01 16:53
quote:
Deathchant schreef op dinsdag 11 januari 2011 @ 18:21:
Nou jongens, ik heb de NFS mount voor elkaar gekregen. De webgui van de xtreamer is hoofdlettergevoelig en moet je dus exact invullen zoals je dat in NFS hebt gedaan.
Maar nu het volgende. Ik gebruik MSI ePOWER plugs 200mbps versie2 en in het allerslechtste geval moet ik 32,5MBIT halen (wat genoeg is om HD te streamen).

De powerplugs geven bij mij maar 20MBIT aan :( 1080p streamen is dus ondanks de goeie NFS mount nog steeds niet mogelijk :(
Wellicht heeft MSI een 'geavanceerde instellingen' applicatie waarmee de plugs verder ingesteld kunnen worden. Ik heb zelf deze pricewatch: Conceptronic CPNP200P Powerline Ethernet Adapter (200 Mbps, 2 Stuks) gebruikt, waarbij Conceptronic een applicatie meeleverde. Na wat tweaken kon ik het gros van de HD video's afspelen. Maar helaas werkte nagenoeg geen van mijn 1080p videos (gestreamed vanaf een nas met nfs share).

• stimpyrulez
quote:
mcetweaker schreef op maandag 24 januari 2011 @ 09:17:
[...]

ik heb ergens gelezen dat de update alleen werkt via xtreamering, disclaimer, en dan op 1 drukken.
Ja, maar dan moet ie dus wat downloaden maar dat doet ie nu net niet.
Ik heb een USB stick erin zitten voor de gegevens opslag (moet volgens mij werken).
Maar als ik dus op '1' druk, dan zeg hij op een gegeven moment "No update found" (of iets in die trant).

Dus ja, hoe kan ik er voor zorgen dat ie wel wat vindt?
Las wel dat iemand wat op zijn router had aangepast, maar hij heeft niet aangegeven wat.
Dus wie o wie weet wat ik daar zou moeten aanpassen (waarschijnlijk een poort forwarden of zo).

• sandz
  • Registratie: mei 2002
  • Laatst online: 22-04 08:56
quote:
bigpapa schreef op maandag 17 januari 2011 @ 17:32:
Okee,

Waarom de jukebox geen .iso bestanden aan de jukebox laad.
Ik heb een hoop isi en die moet ik eerst uitpakken.
En video_TS files koppel die ook niet aan de jukebox.
En waar staat DEBUG Level voor en Local Cache
Als deze file aanpast lukt het misschien wel:

\\IP-Xtreamer\sda1\scripts\xJukebox\conf\xjbDefaults.xml

en dan deze sectie toevoegen (onderste regel)
<ext name="iso" type="video" mime="video/iso" />

<fileExtensions>
<ext name="avi" type="video" mime="video/x-msvideo" />
<ext name="mkv" type="video" mime="video/x-matroska" />
<ext name="mpg" type="video" mime="video/mpeg" />
<ext name="mpeg" type="video" mime="video/mpeg" />
<ext name="mov" type="video" mime="video/quicktime" />
<ext name="flv" type="video" mime="video/x-flv" />
<ext name="ts" type="video" mime="video/mp2t" />
<ext name="tp" type="video" mime="video/mp2t" />
<ext name="trp" type="video" mime="video/mp2t" />
<ext name="asf" type="video" mime="video/x-ms-asf" />
<ext name="wmv" type="video" mime="audio/x-ms-wmv" />
<ext name="m2ts" type="video" mime="video/mpeg" />
<ext name="mp4" type="video" mime="video/mp4" />
<ext name="iso" type="video" mime="video/iso" />
</fileExtensions>

Succes

• sprk_nl
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 20-01 11:03
Ik was toevallig ingelogd ;) en zag dat er een vraag was over het aan Mbit/s van de xtreamer.
Zowel de xtreamer als de pro hebben beide een max van 30Mbit/s.
Dit heeft me al enkele uurtjes tijd gekost om alles uit te sluiten, maar alle tests komen er op neer dat deze spelers (en ook andere merken in dezelfde prijsklasse) niet boven de 30 uit komen.
Ik had graag gezien dat fabrikanten dit bij hun specs vermelden.

Met 30Mbit lukt het niet om een extreem HD filmpje af te spelen (wat wel weer lukt met een usb-schijf aan de speler.

• Demoniac
  • Registratie: juni 2000
  • Laatst online: 10:51

Demoniac

Ik vond het grappig, haha.

quote:
sprk_nl schreef op maandag 24 januari 2011 @ 21:10:
Ik was toevallig ingelogd ;) en zag dat er een vraag was over het aan Mbit/s van de xtreamer.
Zowel de xtreamer als de pro hebben beide een max van 30Mbit/s.
Dit heeft me al enkele uurtjes tijd gekost om alles uit te sluiten, maar alle tests komen er op neer dat deze spelers (en ook andere merken in dezelfde prijsklasse) niet boven de 30 uit komen.
Ik had graag gezien dat fabrikanten dit bij hun specs vermelden.

Met 30Mbit lukt het niet om een extreem HD filmpje af te spelen (wat wel weer lukt met een usb-schijf aan de speler.
Dat klinkt als een limiet die veroorzaakt wordt door de chipset van de spelers...

while true ; do ; echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• stimpyrulez
quote:
stimpyrulez schreef op maandag 24 januari 2011 @ 11:25:
[...]

Ja, maar dan moet ie dus wat downloaden maar dat doet ie nu net niet.
Ik heb een USB stick erin zitten voor de gegevens opslag (moet volgens mij werken).
Maar als ik dus op '1' druk, dan zeg hij op een gegeven moment "No update found" (of iets in die trant).

Dus ja, hoe kan ik er voor zorgen dat ie wel wat vindt?
Las wel dat iemand wat op zijn router had aangepast, maar hij heeft niet aangegeven wat.
Dus wie o wie weet wat ik daar zou moeten aanpassen (waarschijnlijk een poort forwarden of zo).
Tis gelukt!
Heb alle instellen gereset (reset defaults) en daarna netwerk op DHCP gezet toen ging het wel goed.
Denk dat de netwerk instellingen ook niet goed stond bij mij (had een vast IP adres maar de rest niet goed ingevuld)

• Fluo
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 22-04 15:49
Iemand ervaring met het kopieren van een DVD om die kopie dan af te spelen via de Xtreamer?

Ik heb de VIDEO_TS & AUDIO_TS folders van een DVD gekopieerd naar de interne HDD van de Xtreamer wanneer ik er dan naar navigeer en Play Folder selecteer kan ik de trailers enzo perfect bekijken maar eens ik bij het DVD-menu kom gaat alles enorm schokkerig en kan ik de eigenlijke film ook niet bekijken.

Fluo

• Ed_L
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 08:25

Ed_L

Moderator Harde Waren / Consumentenelektronica

Ik Henk 'm!

Uit de TW:
quote:
Dit topic is alleen om ervaringen te delen, en dus *niet* om problemen te posten.

Linan Li kopen voor weinig? http://tweakers.net/aanbod/602951/lian-li-pc-a77fb.html

• mcetweaker
  • Niet online
quote:
Fluo schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 08:34:
Iemand ervaring met het kopieren van een DVD om die kopie dan af te spelen via de Xtreamer?

Ik heb de VIDEO_TS & AUDIO_TS folders van een DVD gekopieerd naar de interne HDD van de Xtreamer wanneer ik er dan naar navigeer en Play Folder selecteer kan ik de trailers enzo perfect bekijken maar eens ik bij het DVD-menu kom gaat alles enorm schokkerig en kan ik de eigenlijke film ook niet bekijken.
gaat bij mij prima, dus blijkbaar wat fout gegaan tijdens kopie. Maar misschien is het makkelijker om een iso te maken van de DVD. Het werkt allebei in mijn geval.

• Deathchant
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 22-04 21:02

Deathchant

Don't intend. Do!

nou hier mijn bevindingen over de Xtreamer PRO sinds de kerst.
In het begin was het alleen maar problemen.
Ik had problemen met enkele m2ts files die ermee stopten en een IO error veroorzaakte. Dit veroorzaakte weer NTFS problemen op mijn harde schijf, dat van kwaad tot erger ging.
Uiteindelijk kwam ik erachter dat mijn harde schijf kaduuk was. Dus teruggestuurd via RMA naar Zercom en kreeg binnen 1 dag een nieuwe (goeie service!!).
Probleem enigszins opgelost, maar de m2ts files bleven errors geven, wat weer leidde tot UDMA CRC count errors. Gelukkig maar 1, en toen weer de HDD geformatteerd e.d. Ik zou wegblijven van advanced format drives zoals mijn WD15EARS wanneer je deze in de xtreamer wilt gebruiken. Het voelt gewoon niet stabiel aan, tenzij je een jumper plaatst over de pinnetjes 7&8 VOORDAT je em installeert (ik gebruik Win XP).

Daarna heb ik problemen ervaren met de file manager, toen ik files wilde kopieren van de ene schijf naar de andere. Ik heb vaak de melding gezien: Connection lost USB removed ofzoiets en daarnaast ging het kopieren echt enorm traag. Het werkt verder wel, maar heel langzaam.

Dan kom ik bij streaming....ik was niet in staat om via de SMB-sharing een 1080p film te streamen via bedraad netwerk. Na onderzoek blijkt dat NFS sharing veel snelheidswinst oplevert (2MB/sec meer) en dit klopt ook. De NFS sharing aan de gang krijgen is ook wel even wat werk (met hanewin NFS) en je moet je precies aan de hoofdletters e.d. houden anders krijg je je share niet gemount aan je xtreamer.
Dit werkte achteraf wel goed met 720p en 1080i, maar heel soms een hapering bij 1080p. Ik heb een lange ethernetkabel gebruikt die door het trappenhuis en woonkamer ging. Dit was echter geen optie, dus heb ik 200MBPS powerplugs gekocht, wat op geen enkele mogelijkheid de 38MBIT haalde die ze aangaven. 1080p streaming werkt dus niet via powerplugs.

Kortom: de XtreamerPRO en zijn functionaliteiten.....het werkt....but only JUST. De NAS functionaliteit is niet uitgebreid genoeg en de overdrachtsnelheid is echt extreem beneden pijl via alle mogelijkheden behalve eSATA, waardoor je al snel tegen de limieten aanloopt. Nieuwste firmware's fixen weinig bugs en het updaten van de firmware kun je het beste gelijk met de emergency firmware doen.
Je moet perse die volgorde aanhouden van home, 3, power bij de FW update, je usb stick moet echt in de root alleen de FW hebben staan, je moet je PC altijd opnieuw opstarten e.d. wanneer je de xtreamer aan de eSATA of USB poort hangt, om corrupte data/schijffouten/NTFS fouten helemaal uit te sluiten.
Al met al komt het over alsof je alles met een zeer uitgebreid stappenplan moet doen en met zijden handschoentjes moet doen en is de xtreamer PRO wat mij betreft te fragiel.
1080p streaming over powerplugs die toch netjes boven de 35MBIT aangeven is niet mogelijk. 720p gaat net, maar dan houdt het op. Bedraad streaming van 1080p gaat wel, maar ook NET.

Hulp van developers op het forum is beneden pijl en topics worden gesloten zonder goeie reden, behalve dat het volgens hun via "de forumregeltjes" gaat. Verder krijg je altijd antwoorden als: "wij hebben het probleem niet" of "het zou moeten werken" of "wij krijgen het niet gereproduceerd" of "hier werkt het vlekkeloos" waardoor je soms het gevoel kunt krijgen dat ze je gewoon niet kunnen/willen helpen.
Het xtreamering-jukebox gedoe ben ik niet eens aan begonnen, maar dit neem ik voor lief aangezien ik de xtreamer hoofdzakelijk gebruik om films e.d. te kijken.

Dan toch pluspunten. De xtreamer speelt werkelijk alles af op een enkel (corrupt) m2ts file na. DivX, avi, mpeg, veel audioformaten, dvd, dvd-iso, zelfs zeer grote bluray-iso's zijn totaal geen probleem. Ik heb ook nooit problemen met de ondertiteling en het syncen ervan wanneer je een losse ondertitel-file hebt gaat ook prima. De internetradio werkt gewoon prima via wireless of powerplugs.

Dus mijn advies: koop een non-advanced-format HDD op 5400rpm, stop die in je xtreamer PRO en connect deze aan je PC via eSATA om de snelste overdrachten te hebben. Wanneer je een groot aantal GB wilt kopieren, gebruik robocopy om stilstand na een fout te voorkomen. Sluit netjes je pc af zodat je geen fouten op de schijf krijgt na het unpluggen van de eSATA kabel en geniet van het kijken op je xtreamer, want afspelen doet hij qua audio en beeld gewoon perfect.

Ik weet dat de chip de beperkende factor is waardoor GBit lan gewoon niet benut zou kunnen worden, maa mijn adviezen voor het xtreamer development team wat betreft de huidige xtreamers:

1: zorgen dat NTFS/HDD corruption problemen z.s.m. opgelost worden. Veel mensen hebben last van data loss of schijfcorruptie door een slechte implementatie van de programmering van de xtreamer.
Ze zeggen zelf dat ze niet 1,2,3 verantwoordelijk gehouden kunnen worden voor de data van gebruikers, maar je kunt gebruikers niet negeren wanneer een overvloed duidelijk kampt met corruptieproblemen.

2: standaard NFS sharing implementatie. Samba is alleen maar een vertragende factor voor streaming.

3: In nieuwe firmwares bugs fixen waar veel mensen mee zitten, in plaats van iets minder belangrijke bugs.

4: iets professioneler de klant te woord staan op het forum. Aan de meeste reacties op problemen die hun onbekend zijn hebben we niks.

Deathchant wijzigde deze reactie 26-01-2011 11:53 (14%)

Canon: 40D | 10-22/3.5-4.5 | 17-55/2.8 IS | 70-200/2.8L IS II
Carl Zeiss : 2/50 Makro-Planar T* :)

• LoneGunman
  • Registratie: april 2000
  • Niet online
quote:
Deathchant schreef op woensdag 26 januari 2011 @ 11:43:
nou hier mijn bevindingen over de Xtreamer PRO sinds de kerst.
Even kort een reactie hierop:

- Hard schijf stuk: dit lijkt me niet echt iets met de Xtreamer te maken hebben? Gewoon gevalletje pech?
Ok, begrijp dat de Xtreamer misschien wel hier iets mee te maken heeft. Dat zou inderdaad niet zo moeten zijn.
- Netwerk: ook niks te maken met de Xtreamer. Ik haal hier bedraad én met SMB gewoon wel een acceptabele overdracht voor 1080p. Dat je Powerline-adapters de snelheid niet halen heeft al helemaal niks te maken met de Xtreamer...

Het is zeker geen foutloos apparaat, maar bovenstaande zaken kun je niet echt aangrijpen als argumenten.

LoneGunman wijzigde deze reactie 28-01-2011 13:22 (8%)

"Most lenses are better than most photographers"
Canon 300D Black | BG-E1 | E1 Handstrap | 420EZ | EF 28-105 USM II | EF 50 1.8 II | EF-S 18-55 USM

• p.m.
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 08:38
Xtreamer-vraagje: Waar vind ik Grooveshark? Firmware 2.6.0 heb ik er op gezet, ik was in de veronderstelling dat ik Grooveshark onder jukebox kon vinden, maar bij praktisch alle opties krijg ik te zien dat t binnenkort wordt toegevoegd.

Zit ik verkeerd te kijken?

• mcetweaker
  • Niet online
quote:
p.m. schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 20:01:
Xtreamer-vraagje: Waar vind ik Grooveshark? Firmware 2.6.0 heb ik er op gezet, ik was in de veronderstelling dat ik Grooveshark onder jukebox kon vinden, maar bij praktisch alle opties krijg ik te zien dat t binnenkort wordt toegevoegd.

je moet je xtreamering updaten door in het xtreamering deel naar disclaimer te gaan en daar op 1 drukken voor de update.

Bij mij is het gelukt, alleen kwam ik er achter dat je een betaald grooveshark account moet hebben. Althans dat denk ik, want mij is het nog niet gelukt iets af te spelen.

• SteeringWheel
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 10:00
quote:
p.m. schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 20:01:

Denk het wel ;) Je moet naar xtreamering-> Grooveshark en dan op 1 drukken om te installeren. spuit elf O-)

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

quote:
LoneGunman schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 13:21:
[...]
Het is zeker geen foutloos apparaat, maar bovenstaande zaken kun je niet echt aangrijpen als argumenten.
Powerplugs geef ik je gelijk in, maar dit was meer bedoeld om aan te geven dat het gewoon niet werkt en dat mensen zich even moeten bedenken voordat ze powerplugs gaan kopen.

Dit is de 2e harde schijf die ik erin heb zitten, waarbij door de xtreamer IO errors worden veroorzaakt. Dit heeft geresulteerd in UDMA CRC errors. Ik ben 1x mijn data kwijt geraakt daardoor. Dus er is zeker een link te trekken met de xtreamer. Het mag niet zo zijn dat de xtreamer niet kan omgaan met corrupte files en daardoor je NTFS filesystem verknalt. Dit is ook herhaaldelijk aangegeven door verschillende mensen op het forum en zelfs in de reacties van de tweakers.net review over de Xtreamer PRO. Dus dit lijkt me wel zeer zeker een belangrijk argument.

Je zegt: netwerk: niks te maken met de xtreamer....dat zijn de soort reacties die de developers ook geven. Honderden mensen kampen ook met die problemen. Erop hameren dat zij het zelf niet hebben en dat het overgrote deel mensen geen problemen hebben, wilt niet zeggen dat ze er niet zijn bij anderen.
Zoals ik aangaf, lukt het wel met een NFS share, maar hapert het bij een SMB share en ook hier klagen veel mensen over op het xtreamer forum.
Ik heb alles nagekeken in de router, firewall en andere settings waar het aan zou kunnen liggen.....ik ben gewoon uitgezocht. Dus ik vind dat ik dan wel voorzichtig mag zeggen dat het wel eens aan de implementatie van de SMB shares zou kunnen liggen ;)

• mcetweaker
  • Niet online
quote:
Deathchant schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 22:10:
[...]

Powerplugs geef ik je gelijk in, maar dit was meer bedoeld om aan te geven dat het gewoon niet werkt en dat mensen zich even moeten bedenken voordat ze powerplugs gaan kopen.
tja, de éne powerplug is de andere niet. Ik heb tot nu toe met Devolo 200Mbps betere ervaringen dan met m'n oude Draytek 200Mbps powerplugs. Dan heb je nog de 1Gb powerplugs van Belkin, die heb ik zelf nog niet geprobeerd.

Binnenkort komen de 500Mbps plugs van Devolo op de markt volgens mij.

En daarnaast is mijn aanschaf van powerplugs vooral gebaseerd op de lastige aanleg van Catt6 naar m'n meterkast.

Overigens 1080p nog niet geprobeerd.

• p.m.
quote:
mcetweaker schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:17:
[...]

je moet je xtreamering updaten door in het xtreamering deel naar disclaimer te gaan en daar op 1 drukken voor de update.

Bij mij is het gelukt, alleen kwam ik er achter dat je een betaald grooveshark account moet hebben. Althans dat denk ik, want mij is het nog niet gelukt iets af te spelen.
Merci bien, xtreamering is geupdate, maar grooveshark is nog steeds nergens te vinden. Nou ja, geen halszaak, ik gebruik 'm eigenlijk vooral voor films en series.

• mcetweaker
  • Niet online
quote:
p.m. schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 08:54:
[...]

Merci bien, xtreamering is geupdate, maar grooveshark is nog steeds nergens te vinden. Nou ja, geen halszaak, ik gebruik 'm eigenlijk vooral voor films en series.
na de update zou je bovenin xtreamering music jukebox moeten vinden, daar zit grooveshark achter.

• ck2000nl
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 09:00
@Deathchant: ook bij mij heeft de harddisk het begeven. Ik had er een Samsung HM500JI vanaf april 2010 erin zitten. Paar maanden terug begon hij al raar te doen, directories die niet via Xtreamer verwijderd konden worden. Ook de Xtreamer aansluiten op laptop hielp niet, er was iets mis met die mappen... 2 weken terug, ging ineens het bladeren door de ingebouwde hdd erg traag. Dus ik dacht: misschien is de firmware wel corrupt geraakt of zo, uiteindelijk 2.6.0 erop gezet en voila hdd helemaal dood! Ook in mijn Sharkoon QuickPort Duo werd ie niet meer herkend, hoorde hem nog wel draaien en een raar geluid maken. Oh ja, de koeling stond altijd op Medium.

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

een harddisk kan het natuurlijk altijd begeven, maar het is de vraag of het door de implementatie van de NTFS-handling van de xtreamer komt.....

• Tukk
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 09:38

Tukk

\/\/ Revenge of the Nerd

Ik krijg de firmware maar niet geinstalleerd.

Ik stop een usb-stick in 1 van de 2 poorten aan de achterkant (beiden geprobeerd). Ik selecteer de juiste file om te installeren en de XT begint met booten. Het opstarten duurt erg lang (tot 30 minuten gewacht). Ik heb hem daarna uitgezet en weer aan, weer duurde het opstarten lang, totdat ik bij een volgende keer eerst de USB-stick uit het apparaat haal.

Hij wil dus niet booten met een usb-stick aangesloten. Tsja, dan wordt een upgrade lastig. ;)

Iemand een ervaring hiermee (en een oplossing).

http://www.indehekken.nl - Support your local team
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

• ck2000nl
@Deathchant: dat is waar, maar vaak niet na zo'n korte tijd... We zullen zien, Samsung neemt hem terug en ik krijg een nieuwe. Die gaat weer in de Xtreamer, mocht die weer snel overlijden....dan gaat mijn Xtreamer de recycle bak in. Hoe heb jij voor het 1e gebruik de schijf geformatteerd: door de Xtreamer zelf of op een pc?
@Tukk: heb je je andere usb ingang wel leeg gelaten?

• dodge_911
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 10:17

dodge_911

aka Doc Gonzo aka Belgje

quote:
ck2000nl schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 19:48:
@Deathchant: ook bij mij heeft de harddisk het begeven.
Same here, maar dan met 'n WD 500gb Blue... Na ongeveer een 100 uur in gebruik, met fan op medium, opeens rare klikken, en dan weet de gemiddelde tweaker het al wel, da's niet goed.
Krijg ook 'n nieuwe, die gaat er ook weer terug in, en moest deze het ook begeven, hou ik de xtreamer gewoon als streamer ;)

DocGonzo photography | [12:14:30] (GerardHenninger): maar jij bent ook een lieve belg (L)(K)

• p.m.
quote:
mcetweaker schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 10:04:
[...]

na de update zou je bovenin xtreamering music jukebox moeten vinden, daar zit grooveshark achter.
die optie is er echt niet. Wazig.

• kenles
  • Laatst online: 17-04 13:05
In Xtreamering menu, go down to "disclaimer", press 1 to update. This will update Xtreamering. Now you will have the new music jukebox.

• multipasser
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:43

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

quote:
dodge_911 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 00:10:
[...]

Same here, maar dan met 'n WD 500gb Blue... Na ongeveer een 100 uur in gebruik, met fan op medium, opeens rare klikken, en dan weet de gemiddelde tweaker het al wel, da's niet goed.
Krijg ook 'n nieuwe, die gaat er ook weer terug in, en moest deze het ook begeven, hou ik de xtreamer gewoon als streamer ;)
We can even brake a stone!

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

quote:
ck2000nl schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:53:
@Deathchant: dat is waar, maar vaak niet na zo'n korte tijd... We zullen zien, Samsung neemt hem terug en ik krijg een nieuwe. Die gaat weer in de Xtreamer, mocht die weer snel overlijden....dan gaat mijn Xtreamer de recycle bak in. Hoe heb jij voor het 1e gebruik de schijf geformatteerd: door de Xtreamer zelf of op een pc?
Ik heb de schijf direct in de xtreamer geformatteerd (de xtreamer maakt blijkbaar 2 partities). Toen hij raar ging doen, heb ik alle data overgezet naar een WD10EALS schijf van een vriend, toen de hdd geformatteerd in de pc (win XP) als 1 grote partitie. Toen met Robocopy de files allemaal terug gezet, emergency FW 2.5.2 op de xtreamer gezet, HDD weer terug erin, en BAM! (grote vuurbal jonge) weer hetzelfde gezeik. UDMA CRC errors liepen op elke keer als een fout geconstateerd werd.

Op het xtreamer forum is een groot topic van HDD data corruption waar enorm veel van deze problemen gepost worden.
Hier enkele quotes van gebruikers:
quote:
If you pause or stop a movie and wait the HD to spin down and then press play button then you get I/O Error.
You maybe should increase the timeout reading from the disk? I have Western Digital 2TB (WD20EARS) in my Xtreamer.
Dit wordt veroorzaakt door het spindown script in de xtreamer zelf. Zodra je HDD "gespindowned" is en je weer wilt spelen, kan de xtreamer niet meer uit dat script komen, waardoor er dus niet gelezen kan worden van je schijf, resulterend in I/O errors:
quote:
When a disk is spinning down a poor xTreamer stops the script he was doing, he has no choice!
But when you want to start the script after pressing the play button the Xtreamer is in the middle of nowhere.
because he has no access anymore to the script, where he lost it.
So if you want to do as described you have to put the [spindown] option [off] in the settingsmenu.
Ook in de reacties van de tweakers review heeft een gebruiker iets soortgelijks geconstateerd:
leuk_he in 'reviews: Xtreamer Pro: compleet maar niet perfect'

Kijk en dit soort shit moet gewoon in firmwares opgelost worden, wat maar niet gebeurt. In plaats daarvan worden er kleine tierlantijntjes in de firmware gemaakt. HDD corruption en dataloss mag gewoon niet gebeuren door een malafide script en dat is iets wat de developers niet schijnen te begrijpen. Het enige wat je te horen krijgt is dat ze het niet kunnen reproduceren en dat je maar checkdisk moet runnen. Dit is naar mijn idee een gevolgbestrijding i.p.v. oorzaak-oplossing.
Als mensen teveel klagen, krijg je dit soort replies terug:
quote:
Well, if you are storing so called "valueable" data on your mediaplayers HDD, you are doing something wrong i.m.o...the device was never meant to be a "safe" for that , despite the NFS-issue that apperently is present..

Valueable data should be stored on a NAS or ext. HDD...
Dit kan gewoon echt niet.
Gelukkig zijn er ook forummoderators die outside-the-box denken:
quote:
I brought this up before and even when I thought that you were listening nothing ever came from it so I'm not expecting much. :(
Sorry for the strong words, but "we can't reproduce it" simply isn't a valid excuse in this context. This is an obvious and severe bug, you should have all the tools and know-how to fix it, but it simply hasn't happened yet.
Maar er is nog steeds niks gebeurd, nu 3 FW's later en na hogere prioriteit bij het R&D team op 3 december.

Dus nee, ik geef niet zonder reden de xtreamer de schuld.

Deathchant wijzigde deze reactie 31-01-2011 12:41 (16%)

• Chadi
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-04 23:18
Heeft iemand de xtreamer gebruikt in combinatie met een Synology? Ik krijg namelijk de bestanden te zien maar niet afgespeeld.

Wel via netwerkshare maar niet via UPNP

Chadi wijzigde deze reactie 02-02-2011 21:48 (14%)

• FreshMaker
  • Registratie: december 2003
  • Niet online
quote:
Chadi schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:19:
Heeft iemand de xtreamer gebruikt in combinatie met een Synology? Ik krijg namelijk de bestanden te zien maar niet afgespeeld.

Waar heb je de bestanden instaan ?

Losse folders, of in de 'eigen' mappen ( music / video / photo )
De upnpserver 'kijkt' alleen in deze mappen, als je de DLNAservice aanzet

( mijn beste effect krijg ik via netwerkshare's, omdat je dan 'vrijer' in indeling bent )

En het andere probleem ( eerder )
De WD20EARS heeft een eigen instelling die de disc na een paar minuten een spindown geeft, dit is aan te passen met WDIdle3, als het probleem zich voordoet in veel NAS-apparaten, dan zal een mediaplayer datzelfde meemaken

Dat is buiten de doos denken...
Het xtreamer forum heb ik al lang links gelaten, de reply's zijn daar abominabel slecht, en als men er niet uikomt, zijn er 2 antwoorden - 1 -> je eigen schuld, je doet iets fout of 2. een forumban, want je bent te kritisch

posts worden verwijderd, genegeerd of zelfs met "solved" gemarkeerd, zonder dat er maar iets gedaan is

FreshMaker wijzigde deze reactie 03-02-2011 10:23 (36%)

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

quote:
FreshMaker schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 10:19:
Het xtreamer forum heb ik al lang links gelaten, de reply's zijn daar abominabel slecht, en als men er niet uikomt, zijn er 2 antwoorden - 1 -> je eigen schuld, je doet iets fout of 2. een forumban, want je bent te kritisch

posts worden verwijderd, genegeerd of zelfs met "solved" gemarkeerd, zonder dat er maar iets gedaan is
Een moderator van dat xtreamer forum zou zeggen: nietes, jij hebt ongelijk, want wij hanteren de regels:
quote:
You are wrong, topics ARE NOT randomly closed. To clarify...

Topics are closed if there has been no activity in a topic for 28 days - In accordance with forum rule: 2.N - NECROPOSTING

Topics are closed if the original poster does not answer a moderators question - In accordance with forum rule: 4.D - MODERATOR QUESTIONS

Topics can also be closed when the issue is "Solved".

And... Topics can be re-opened upon request - In accordance with forum rule: 2.N - NECROPOSTING
;)

• Signs
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 22-04 17:02
Misschien dat ik overga op een xtreamer maar:

Ik heb een NAS, kan ik dan ook gebruik maken van de movie jukebox.
Dus mooie covers/achtergrond/film info etc. of moet je hier echt een ingebouwde HD of USB schijf voor hebben ?

Life is one big Sign...

• FreshMaker
  • Niet online
quote:
Check, die bedoelde ik

Verschillende keren meegemaakt met "kennissen" online 'vrienden' die ineens niet meer konden inloggen
Dan was er een heftige discussie geweest, en komt er een kick-ban ...

Ik heb een tempban gehad, toen ik forumeigenaar xtreamer te direct aansprak op de nieuwspagina
"alle bezitters van een xtreamer krijgen X korting op een eTrayz"

Later is dat ingetrokken, en werd het de online bestellers, MAARRRrrr ook dan nog alleen diegene die een bepaalde nummering zouden hebben

na een paar reply's aangeven dat hij het apparaat in zijn *** kon steken op die manier
( licht overdreven, maar de strekking was hetzelfde ) en daags erna kon ik niet meer inloggen, en waren mijn reply's "verdwenen"

• Beakzz
  • Registratie: juni 2008
  • Laatst online: 10:57
quote:
Chadi schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 21:19:

Ik heb een Syn ds 209 en het werkt perfect eigenlijk. Moest wel via Nfs gaan werken om favorieten te krijgen voor een juxebox die ik nog steeds niet aan de praat heb :P

Je moet iig shares maken en het bij mij kon er ineens veel meer toen ik de het guestaccount toestemming gaf. Verder zorgen dat het netwerk WORKGROUP heet ,maar het laatste kan ook in mijn herinnering zweven als herinneringen aan andere mediaspellers.

PSN: Bambeakz

• ck2000nl
Heb een Xtreamer met firmware 2.6.0., aangesloten via HDMI op een LG 42LE5500 tv. (voorheen een Panasonic LCD van 32") Bij het kijken van x264 MKV's met DTS of DD 5.1 geluidssporen over HDMI wordt het geluid zonder onderbreking via de tv keurig afgespeeld. Het probleem is bij het kijken van AVI's met MP3 audio en of RMVB hoor je het geluid "scrambelen" na een paar minuten en dan moet je een stuk voor- of achteruit spoelen om weer wat te kunnen horen. Of even de HDMI-kabel eruit en weer erin, en dan doet hij het probleemloos totdat hij uitgezet wordt.
De HDMI-kabel is al een keer vervangen.
Wie weet hier een oplossing op of heeft een vergelijkbaar probleem gehad? _/-\o_

• yammax
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 29-08-2012
Hallo,

Ik heb sinds enige tijd een Xtreamer Sidewinder.
Nu lees ik in diverse fora dat het mogelijk is om hier NZBget op te installeren en hiermee te downloaden.
Tot nu toe kan ik geen duidelijk handleiding/werkwijze vinden. ;(

Is er iemand die me op weg kan helpen?
Alvast bedankt!

Gr. Hans

• DasHMauL
  • Registratie: april 2001
  • Laatst online: 10-10-2013

DasHMauL

just sayin'

Ik heb een xtreamer sidewinder, aangesloten via hdmi op een plasma (hdmi passtrough via receiver)
Mij valt op dat divx .AVI bestanden van 350~700mb (sd materiaal) vaak automatisch pauzeren na 10 seconden. (overige bestanden draaien goed)
Ik los het nu op door de bestanden op 0.8 of 1.1 speed af te draaien. :/

Nog meer mensen hier last mee? Is er een oplossing?

• multipasser
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 08:43

multipasser

Daftpunk Ownz Ya!

Vraagje, Xtreamer met fw 2.60.
Als ik inlog op mijn NAS moet ik login/passw ingeven en ik druk OK&SAVE maar hij onthoudt het niet!
Telkens ingeven is echt geen optie (vermoeiend).

Is dit een bug?

Een amiga 500 met 512 kb ram !

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

quote:
Is te mooi om waar te zijn. GBit LAN, dualcore CPU, 4G mem, eSATA, 6xusb...full bluray streaming, DVI poorten....
Maar ja, weliswaar geen usb3.0 en geen ingebouwde wifi en geen hdmi1.4.
En helaas geen 3,5" schijven; wat de xtreamer PRO juist laat onderscheiden.

Klinkt in eerste instantie wel allemaal erg goed, maar ik heb geen vertrouwen meer in het xtreamer product, dus ik wil mijn handen er niet aan branden.

• FreshMaker
  • Niet online
Die Ultra, is 'gewoon' een ION2 systeem, zoals er 13 in het dozijn komen

De "vertrouwde" xtreamer interface verdwijnt, en wordt opgevolgd door een XBMC install, of boxee

Prijs .... zal niet voordelig zijn, reken maar op +300 euro

• SteeringWheel
quote:
FreshMaker schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:13:
Prijs .... zal niet voordelig zijn, reken maar op +300 euro
Reken eerder op de relatief lage prijs van 200 euro: http://deals.xtreamer.net
En verder nog verzendkosten en eventueel invoer belasting (afhankelijk waarvan het verstuurd wordt).

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• mindcre8r
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 22-04 22:55

mindcre8r

The Baka Crow..

quote:
SteeringWheel schreef op donderdag 17 februari 2011 @ 10:51:
[...]

Reken eerder op de relatief lage prijs van 200 euro: http://deals.xtreamer.net
En verder nog verzendkosten en eventueel invoer belasting (afhankelijk waarvan het verstuurd wordt).
er staat 100 euro? dus normaal 200 euro en nu 100 euro korting?

Als je meegaat in allerlei bullshit that is..

mindcre8r wijzigde deze reactie 17-02-2011 14:34 (6%)

Tameguchi kitten ja ney o

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

dan moet je je via facebook aanmelden en zoveel mogelijk vrienden ook laten aanmelden e.d. plus wat privacy gegevens erbij knallen, en dan is het nog maar de vraag of je wint ;)

• vuilverwerking
  • Registratie: juni 2006
  • Laatst online: 25-03 10:07
quote:
multipasser schreef op woensdag 16 februari 2011 @ 17:34:
Vraagje, Xtreamer met fw 2.60.
Als ik inlog op mijn NAS moet ik login/passw ingeven en ik druk OK&SAVE maar hij onthoudt het niet!
Telkens ingeven is echt geen optie (vermoeiend).

Is dit een bug?
Werkt een Factory Reset niet?
Meestal is dit een must.

• SteeringWheel
Nieuwe Xtreamer Prodigy gebasseerd op Realtek 1185 chip aangekondigd: http://www.xtreamer.net/prodigy/
Onderaan die pagina staan nog screenshots van de nieuwe gui, die ook op de huidige modellen komt.

SteeringWheel wijzigde deze reactie 23-02-2011 16:41 (32%)

• Beakzz
  • Laatst online: 10:57
quote:
SteeringWheel schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:33:
Nieuwe Xtreamer Prodigy gebasseerd op Realtek 1185 chip aangekondigd: http://www.xtreamer.net/prodigy/
Onderaan die pagina staan nog screenshots van de nieuwe gui, die ook op de huidige modellen komt.
Ziet er wat mij betreft boeiend uit al is dat natuurlijk afhankelijk van de prijs.
Er staat oop apple airplay bij dus ik hoop dta ik dan spotify kan streamen vanaf mijn iphone , want dat mis ik wel op mijn huidige Xtreamer :)

PSN: Bambeakz

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

quote:
SteeringWheel schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 16:33:
Ziet er leuk uit (qua uiterlijk), ik vraag me wel af wat ik hier nu extra mee heb in vergelijking met mijn huidige Xtreamer (de eerste) als ik geinteresseerd ben ik films/series streamen vanaf een server... Want als de interface hetzelfde blijft, dan mis ik het even - tis waarschijnlijk maar waar je in geinteresseerd bent.

Vroegah was ik Sweeper73

• SteeringWheel
Volgens mij is het enige voordeel usb 3.0 en gigabit lan. Performance daarvan is afwachten. Prijs moet rond 120,- euro zijn ex. shipping.

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

quote:
SteeringWheel schreef op woensdag 23 februari 2011 @ 19:20:
Volgens mij is het enige voordeel usb 3.0 en gigabit lan. Performance daarvan is afwachten. Prijs moet rond 120,- euro zijn ex. shipping.
120 euro is dan weer weinig in vergelijking met de 100 euro voor een "standaard" xtreamer....

Vroegah was ik Sweeper73

• Chadi
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 21-04 23:18
Ziet er wel mooi uit allemaal al die opties maar gebruik nu al de helft niet van wat e rop mijn Xtreamer allemaal kan.

• ChrisAB
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 14-02-2012
De Xstreamer Prodigy spreekt mij erg aan. Ik heb zelf nog nooit een Xstreamer gehad dus ben bijvoorbeeld wel eens benieuwd naar de levertijden etc.? Is het verstandig om te wachten tot dat de Nederlandse webwinkels hem verkopen of kan ik hem gewoon via xstreamer.net bestellen? Ik heb thuis nog een 3,5 inch 500 GB HDD liggen (waarschijnlijk niet genoeg) die ik wil gaan gebruiken.

• golfgti5
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 03-12-2012
Hallo,

ik sta op het punt om een Dune smart D1 aan te schaffen, echter lees ik nu hier goede berichten over de nieuw uit te komen Xstreamer Prodigy en Xstreamer Ultra of de Boxee box van D-link.
wat is jullie idee, gaan voor de Dune D1 of toch voor wat anders?
Ik heb er totaal geen verstand van, word mijn eerste streamer/mediaspeler, graag jullie welkome advies.

• n0elite
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-04 18:44
Niet voor Xtreamer gaan. Lees dit maar heb verder niets meer te zeggen nieuws: Xtreamer komt met compacte Ultra-htpc

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II

• master_viper
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08:58

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

quote:
n0elite schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 14:54:
Niet voor Xtreamer gaan. Lees dit maar heb verder niets meer te zeggen nieuws: Xtreamer komt met compacte Ultra-htpc
Slecht onderbouwde reactie van een 'bijna troll'. Je mag dan zelf slechte ervaringen hebben of hebben gehad met Xtreamer, het geeft je niet het recht om daarbij de producten te veroordelen voor anderen. Ga alsjeblieft ergens anders je gal spuwen en houdt op met deze nutteloze opmerkingen.

Ontopic @ golfgti5: Misschien kan je wat meer informatie geven over wat je wensen ed precies zijn. Wat moet jouw mediaspeler kunnen?

-= Very annoying forum person =-

• golfgti5
@master_viper;

Ik heb een QNAP NAS en wil de film's die erop staan bekijken op mijn Samsung tv en heb daar dus een mediaplayer voor nodig, daar ben ik mij nu op aan het orrienteren.

Dit is mijn shortlist;

1-Dune smart D1

2-Xtreamer Ultra

3-Xtreamer Prodigy

4-Boxee box van D-link

Streamen doe ik niet via Wifi i.v.m. eventuele storingen, een UTP kabel trekken is helaas geen optie, dus word de media player/streamer verbonden via een Home Plug (internet via lichtnet) met de NAS/Router Netgear3700.
Het is mijn eerste kennismaking met een media speler, is Gbit lan en USB3.0 ook een pré om te hebben?
Verder zullen de kids er ook mee overweg moeten kunnen (12 en 9 jaar), dus een simpele menu structuur zou wel lekker zijn.

Graag jullie ideeën hier over, alvast bedankt.

golfgti5 wijzigde deze reactie 26-02-2011 19:58 (8%)

• master_viper
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 08:58

master_viper

Attack Of The Bunnies!!!

quote:
golfgti5 schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:56:
@master_viper;

Ik heb een QNAP NAS en wil de film's die erop staan bekijken op mijn Samsung tv en heb daar dus een mediaplayer voor nodig, daar ben ik mij nu op aan het orrienteren.

Dit is mijn shortlist;

1-Dune smart D1

2-Xtreamer Ultra

3-Xtreamer Prodigy

4-Boxee box van D-link

Streamen doe ik niet via Wifi i.v.m. eventuele storingen, een UTP kabel trekken is helaas geen optie, dus word de media player/streamer verbonden via een Home Plug (internet via lichtnet) met de NAS/Router Netgear3700.
Het is mijn eerste kennismaking met een media speler, is Gbit lan en USB3.0 ook een pré om te hebben?
Verder zullen de kids er ook mee overweg moeten kunnen (12 en 9 jaar), dus een simpele menu structuur zou wel lekker zijn.

Graag jullie ideeën hier over, alvast bedankt.
Nja aangezien nummer 2 en 3 nog niet uit zijn, en de Ultra eigenlijk een HTPC is zonder enig voorgeinstalleerde OS, zou ik uitwijken naar de Boxee Box. Van wat ik gezien heb is deze te gebruiken met meerdere profielen en lijkt het OS niet erg ingewikkeld. Ook zie ik het nut van Gbit en Usb 3.0 niet echt, het wordt imho vrij moeilijk om met een 1080p die bandwith vol te gebruiken, 100mbit is meer dan voldoende. Usb 3 kan handig zijn ivm de toekomst, maar er is nog niet veel hardware beschikbaar voor.

-= Very annoying forum person =-

• golfgti5
Thanks master_viper!!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

quote:
master_viper schreef op zaterdag 26 februari 2011 @ 19:45:
[...]

Slecht onderbouwde reactie van een 'bijna troll'. Je mag dan zelf slechte ervaringen hebben of hebben gehad met Xtreamer, het geeft je niet het recht om daarbij de producten te veroordelen voor anderen. Ga alsjeblieft ergens anders je gal spuwen en houdt op met deze nutteloze opmerkingen.
Volgens mij bedoelt hij deze post: n0elite in 'nieuws: Xtreamer komt met compacte Ultra-htpc'
Hierin kun je ook verwijzingen vinden elders op internet waar heel veel gebruikers klagen over dezelfde dingen.
Misschien is hij wat kort door de bocht geweest met "ga niet voor xtreamer", maar trol of nutteloze opmerkingen zijn het allerminst.

• stefimke
  • Laatst online: 18-04 16:23

stefimke

Fire Walk With Me

Ligt het aan mij of is de Airplay feature van de Prodigy verdwenen? Als ik google zie ik nog overal Airplay in een adem genoemd worden met de Prodidy, maar op de xtreamer site wordt er met geen woord meer over gerept.

• MikeWazowski

MikeWazowski

Look into my eye

Nu de Xtreamer SideWinder voor 85 euro bij de Daybreaker van Wehkamp - mocht iemand interesse hebben.
<-- dit was alleen op 03/03/2011...

MikeWazowski wijzigde deze reactie 04-03-2011 10:44 (11%)

Vroegah was ik Sweeper73

• Speedy_Gonzalez
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 22-04 21:39

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Vlgs mij is mijn xtreamertje overleden :'(

Als ik em aanzet, zie ik het rode xtreamer logo verschijnen op tv, even later word het beeld zwart, en dat was het dan. Hij is aangesloten via hdmi.

Iemand nog een idee ?

• n0elite
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-04 18:44
quote:
Speedy_Gonzalez schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 19:35:

Als ik em aanzet, zie ik het rode xtreamer logo verschijnen op tv, even later word het beeld zwart, en dat was het dan. Hij is aangesloten via hdmi.

Iemand nog een idee ?
Emergency firmware flashen?

Canon EOS 60D + Tamron 17-50 f/2.8 VC + Canon EF 50mm f/1.8 II

• Speedy_Gonzalez
  • Laatst online: 22-04 21:39

Speedy_Gonzalez

Aaribaaaaaa

Heb ik gedaan, de firmware word geinstalleerd en daarna gaat de xtreamer zich resetten zoals het hoort.
Daarna zie ik dat rode xtreamer logo weer en ff daarna word het beeld weer zwart.

Ik heb wat zitten drukken op de afstandsbediening maar dat gaf geen enkele response.

• MaakmeGek
  • Laatst online: 15-04 08:31
quote:

Iemand nog een idee ?
Ik had een soortgelijk probleem toen de Xtreamer op 1080p stond terwijl m'n tv maar tot 720p ging. Mayb ff aansluiten via S-video o.i.d. en spelen met HDMI settings.

• renbull
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 21-04 14:54
quote:

Iemand nog een idee ?
Dit had ik een jaar geleden ook, gelukkig binnen garantie via de RMA procedure een nieuwe gekregen!

Nikon D90 | Nikkor AF-S DX 18-105mm f/3.5-5.6G | AF 300/4, 80-200/2.8D, 85/1.8D, 60/2.8D, 50/1.4D, 35/2D 24/2.8 20/2.8D | Tokina 400/5.6 | MF Vivitar Series 1 70-210/3.5

• Pablo1985
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 08-03-2011
Beste mensen,

Vraagje.. Heb zelf de Xtreamer Pro gekocht en de allerlaatste firmware (2.5.4) geinstalleerd.
Nu heb ik de serie ROME in BDMV gedownload. Leuk en aardig, maar hij speelt alleen de 2 grootste bestanden af (2 willekeurige afleveringen), terwijl het er 12 horen te zijn.

Geeft Xtreamer nog steeds geen Menu Support onder BD bestanden? of is er een manier om dit op te lossen? Erg frusterend dit probleem.

Help is welcome!

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

nee en dat zal ook niet gebeuren vanwege licentiekosten e.d. dat zie je ook overal terug komen op het forum, in verschillende faq's en topics.
Uiteraard is BD25/BD50 de beste van de beste kwaliteit, maar ik zou proberen te overwegen om je te houden bij 1080p/720p mkvtjes. Ikzelf zie niet veel verschil erin met de echte super-bluray's. Een bijkomend voordeel is natuurlijk dat je enorm veel schijfruimte spaart en dus meer op je HDD kunt knallen.

EDIT: BTW, 2.6.0 is de allerlaatste firmware, maar deze voegt niet veel schokkends toe. Dat ze zich maar eens focussen op het oplossen van het hdd/data corruptieprobleem dat al vanaf Juni 2010 is aangemeld en vanaf september een hogere prio heeft gekregen bij het R&D team ;)

Deathchant wijzigde deze reactie 08-03-2011 12:45 (59%)

• habermas
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 10:13
quote:
MaakmeGek schreef op vrijdag 04 maart 2011 @ 12:13:
[...]
Ik had een soortgelijk probleem toen de Xtreamer op 1080p stond terwijl m'n tv maar tot 720p ging. Mayb ff aansluiten via S-video o.i.d. en spelen met HDMI settings.
inderdaad, ik gebruik de xtreamer inmiddels niet meer (boxee box ftw) maar ik meen dat dit met de resolutie van xtreamer te maken had. een kwestie van op je afstandbediening 3 (of een van die buttons waarmee je de resolutie aanpast) meermalen indrukken totdat je op de 'juiste' resolutie komt en weer beeld krijgt...

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

hmmm ook ik ben nu slachtoffer geworden op het xtreamer forum van moderators die je posts gewoon editen en je niks laten weten. Ik ben de laatste die echt stennis gaat lopen schoppen en doe niet anders dan dat ik hier doe. Ik dacht eerst dat sommige mensen hier en daar op internet wat aan het overdrijven zijn, maar het is gewoon echt waar. Je hoeft niet eens onbeleefd te zijn ofzo....als er IETS van kritiek staat o.i.d. dan heb je ineens een edited message. Sorry ik moest het even kwijt hier. Ik ben blij dat hier niet zo achterlijk gereageerd wordt door mods.
EDIT: ik heb een pm gestuurd naar de desbetreffende mod om te vragen waarom dit stelselmatig gebeurt zonder enige aanleiding en dat ik op deze manier twijfel aan de integriteit van hun bedoelingen. Eens kijken wat er gaat gebeuren. Van enkele mensen hier heb ik begrepen dat het kan leiden tot een ban. Eens kijken of het bij mij ook het geval is.

Deathchant wijzigde deze reactie 08-03-2011 16:17 (23%)

• BamSlam_
  • Niet online

BamSlam_

2025 Wp op het dak.

quote:
stefimke schreef op donderdag 03 maart 2011 @ 13:03:
Ligt het aan mij of is de Airplay feature van de Prodigy verdwenen? Als ik google zie ik nog overal Airplay in een adem genoemd worden met de Prodidy, maar op de xtreamer site wordt er met geen woord meer over gerept.
Damn, je hebt gelijk. Airplay was een van de redenen voor mij om Xtreamer na het debacle (ruidluchtige koeling, (gebrek aan) open source) met hun eerste mediaplayer nog een kans te gaan geven. Dacht er al over om mijn Apple TV 2G de deur te wijzen. Dat er nu ineens met geen woord meer over Airplay gerept wordt en dat nog steeds geen leveringsdatum en prijs (ondanks de hype in de berichten van enkele weken terug) bekend zijn zorgt ervoor dat ik Xtreamer wederom links ga laten liggen.

BamSlam_ wijzigde deze reactie 08-03-2011 18:49 (4%)

Ferraris, de Ferrari onder de meters.

• Slaapje
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08:54
quote:
Deathchant schreef op dinsdag 08 maart 2011 @ 16:06:
hmmm ook ik ben nu slachtoffer geworden op het xtreamer forum van moderators die je posts gewoon editen en je niks laten weten. Ik ben de laatste die echt stennis gaat lopen schoppen en doe niet anders dan dat ik hier doe. Ik dacht eerst dat sommige mensen hier en daar op internet wat aan het overdrijven zijn, maar het is gewoon echt waar. Je hoeft niet eens onbeleefd te zijn ofzo....als er IETS van kritiek staat o.i.d. dan heb je ineens een edited message. Sorry ik moest het even kwijt hier. Ik ben blij dat hier niet zo achterlijk gereageerd wordt door mods.
EDIT: ik heb een pm gestuurd naar de desbetreffende mod om te vragen waarom dit stelselmatig gebeurt zonder enige aanleiding en dat ik op deze manier twijfel aan de integriteit van hun bedoelingen. Eens kijken wat er gaat gebeuren. Van enkele mensen hier heb ik begrepen dat het kan leiden tot een ban. Eens kijken of het bij mij ook het geval is.
Het is gewoon een vreselijk bedrijf met totaal geen gevoel voor aftersales o.i.d. Wel doet hun player (als ie werkt) alles wat je (ik) wilt.

To dare is to do

• Joostp1
  • Registratie: april 2009
  • Laatst online: 05-01 14:02
Ik heb onlangs een xtreamer pro voor mijn vader gekocht.
Nu ben ik ergens een keer een manier tegen gekomen om de jukebox automatisch op te starten bij een boot.
Nu kan ik deze info echter nergens meer vinden (ik zal wel de verkeerde termen gebruiken ofzo).

Iemand die mij kan helpen hiermee?

• EN-IS
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22-04 22:05

EN-IS

en? is? wat? dude!?

Ik vraag me nu af he (ben absoluut een leek op het gebied van mediaplayers), wat al die verschillen zijn in al die nieuwe mediaplayers die ze uitbrengen, ik begrijp wel dat de Ultra meer een HTPC is, dan de Xtreamer zelf.

De Xtreamer Pro en de Prodigy, lijken zoveel op elkaar en dan heb je ook nog de Ultra en nog veel meer producten, die alleen naar mijn idee hetzelfde doen, materiaal op TV laten zien. Verschillen zijn mij 1,2,3 niet duidelijk, is er niet ergens een vergelijkings sheet ofzo? :)

EN-IS wijzigde deze reactie 21-03-2011 22:11 (52%)

APR 2014 *** Mijn V&A - veel aan te bieden en binnenkort een Hubsan Quadcopter ***

• Vjenne-ICT
  • Registratie: juli 2006
  • Nu online
Ik ben opzoek naar een media Streamer en hoor positieve geluiden over het mer Xtreamer, dus ben mij daar eens in gaan verdiepen en mijn oog is in eerste instantie gevallen op de Ultra, maar die moet nog uitkomen en is erg duur.

Nu naar verder onderzoek lijkt mij de Xtreamer DVD ook wel wat, maar waarom vind ik daar zo weinig info over en je kunt hem bijna nergens aanschaffen!?

Inmiddels de Xtreamer DVD gevonden bij Pixmania (zie onderstaande link), maar is dat vertrouwd om hem daar te bestellen? Wie heeft ervaring met Pixmania? Waarom staat er bij hun ''O2MEDIA'' voor?

Heeft hier uberhaupt iemand ervaring met de Xtreamer DVD?

Pixmania Xtreamer DVD

• SeatRider

SeatRider

Back in the seat

quote:
Vjenne-ICT schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:09:
Nu naar verder onderzoek lijkt mij de Xtreamer DVD ook wel wat, maar waarom vind ik daar zo weinig info over en je kunt hem bijna nergens aanschaffen!?
Pixmania Xtreamer DVD
Ik had er nog nooit van gehoord zelfs, raar dat dit ding schijnbaar stealth is geintroduceerd :)

• Vjenne-ICT
  • Nu online
quote:
SeatRider schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:32:
[...]

Ik had er nog nooit van gehoord zelfs, raar dat dit ding schijnbaar stealth is geintroduceerd :)
Ja, idd, ik vind het ook erg vreemd!

Wat vinden jullie van dit apparaat?

• Indoubt
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 25-02 14:54
Ik heb een "originele Xtreamer" en ik heb daar geen harddisk in. Voor mij is een harddisk onnodig en onhandig want de Xtreamer is via een bekebeld netwerk aangesloten op een NAS (Synology 110) en zonder harddisk produceert de Xtreamer minder warmte en minder geluid.

Wel heb ik een usb stick erin gestoken. Ten eerste is dit (voor mij) gemakkelijk voor updates en tevens voor het opslaan van bijvoorbeeld radiostations of andere zaken.

Ik ben nu bezig om te onderzoeken op welke manier ik de xtreamer beter kan bedienen dan met de meegeleverde afstandsbediening en het ons screen display op de TV. Ik wil in de toekomst de bediening via een tablet of smartphone doen (ipad/android pad/iphone/android smartphone)

Nu heb ik even ziten spelen met een laptop en ik kan de xtreamer inderdaad bereiken en deels bedienen. Helaas is mijn ervaring dat ik alleen de usb stick kan bereiken (en waarschijnlijk de interne harddisk als die er zou zijn) maar niet de files die op de nas staan. Uiteraard heb ik recent nog de firmware bijgewerkt

Heeft er iemand ervaring met het bedienen via een PC/tabled/smartphone van de xtreamer zonder interne harddisk waarbij de files op een NAS staan?

• SteeringWheel
quote:
Indoubt schreef op donderdag 07 april 2011 @ 11:15:
Heeft er iemand ervaring met het bedienen via een PC/tabled/smartphone van de xtreamer zonder interne harddisk waarbij de files op een NAS staan?
Ik weet niet welke firmware je draait maar in de nieuwere firmwares kun je via de webinterface browsen naar netwerk shares.

• WBT
quote:
Vjenne-ICT schreef op donderdag 07 april 2011 @ 10:58:
[...]
Ja, idd, ik vind het ook erg vreemd!

Wat vinden jullie van dit apparaat?
Het is een apart product, je hebt de xtreamer (sidewinder/pro) chipset maar zonder mogelijkheid om een harde schijf te plaatsen. Maar je kan wel originele DVD's en zelfgemaakte schijfjes afspelen. Verder is het gewoon een 'doodgewone' streamer.

Enkel dus voordiegene die nog regelmatig fysieke DVD's wil afspelen een goede keuze, anders kan je beter voor een normaal model Xtreamer kiezen. Dan heb je tenminste nog de mogelijkheid om er een harde schijf in te gooien.

• Vjenne-ICT
  • Nu online
quote:
WBT schreef op donderdag 07 april 2011 @ 13:45:
[...]

Het is een apart product, je hebt de xtreamer (sidewinder/pro) chipset maar zonder mogelijkheid om een harde schijf te plaatsen. Maar je kan wel originele DVD's en zelfgemaakte schijfjes afspelen. Verder is het gewoon een 'doodgewone' streamer.

Enkel dus voordiegene die nog regelmatig fysieke DVD's wil afspelen een goede keuze, anders kan je beter voor een normaal model Xtreamer kiezen. Dan heb je tenminste nog de mogelijkheid om er een harde schijf in te gooien.
Bedankt voor je commentaar, maar ik de Xtreamer DVD toch maar besteld.

Wat mij echter niet was opgevallen is dat deze streamer over een 100Mbut netwerkkaart beschikt en de rest van mijn netwerk 1GB is, dus nou is mijn vraag is 100Mbit voldoende voor 1080P streamen?

• Deathchant

Deathchant

Don't intend. Do!

ik geloof dat je minimaal iets van 35MBIT nodig hebt om 1080p vlekkeloos te kunnen streamen. Dus volgens mij moet dat wel goed komen :)

• Vjenne-ICT
  • Nu online
quote:
Deathchant schreef op vrijdag 08 april 2011 @ 12:18:
ik geloof dat je minimaal iets van 35MBIT nodig hebt om 1080p vlekkeloos te kunnen streamen. Dus volgens mij moet dat wel goed komen :)
Thanks!

• Slaapje
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 08:54
Ik heb sinds vandaag mijn externe hd aangesloten op mijn router (tp-link wr1043nd) via de usb aansluiting. Nu kan mijn xtreamer hem zonder enig probleem vinden en benaderen, alleen wil ik graag dat ik daar mappen kan toevoegen aan mijn favorieten. Deze functie is disabled/grijs. Iemand een idee hoe ik dit kan doen?

*Edit* @ Hieronder, bedankt voor je reactie maar dat is het niet. Ik heb ook de schrijf rechten.

Slaapje wijzigde deze reactie 12-04-2011 15:45 (13%)

To dare is to do

• WBT
@Slaapje, mogelijk heb je enkel lees rechten op de gedeelde map en geen schrijf rechten? Dit kan je ongetwijfeld terug vinden in de instellingen van je TP-Link router.

• HoefMeistert
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 22-04 16:43
Heeft iemand hier de MovieJukebox werkend op een USB stick.
Al mijn zaken staan op een NAS, dus hoef imo geen disk in de Xtreamer. Alleeb krijg ik het niet op een USB stick. Het lijkt erop dat de Xtreamer crashed.

moet ik iets specials doen ?

PSNID : HoefMeistert

• Vjenne-ICT
  • Nu online
Mijn Xtreamer laat bij het afspelen van een Bluray geen ondertiteling zien. Ligt dat nu aan een instelling van e Xtreamer of ondersteund Xtreamer dit niet?

• Vjenne-ICT
  • Nu online
Nieuwe Firmware 2.7.0 is uit!

Vjenne-ICT wijzigde deze reactie 18-04-2011 22:01 (27%)

• SeatRider

SeatRider

Back in the seat

quote:
Lekker zinloos, alleen facebook-client toegevoegd...

• FreshMaker
  • Niet online
Vandaag "toevallig" deze binnengekregen
http://i52.tinypic.com/i56trb.jpg

(ebay link : http://bit.ly/hPFpMp )

Voor een grove 12 euro geen miskoop.

Door de aanwezig realtekchip ( 8187L ) heb ik de gok genomen, en hem in de Xtreamer geplugd

Tot mijn verbazing werkte het prima .... op zolder nu perfect verbinding ( door de "iets" te sterke Mw ;) ) kan hij nu draadloos verbinden.
Weliswaar op 54Mb, maar voor mijn doeleinden ( SD + DVD streaming) werkt het erg goed
De connectie is/lijkt zelfs stabieler dan de originele usbantenne

Er zijn ook wifi 'N' uitvoeringen, met realtek chipset, misschien dat die het ook gewoon doen ...
staan ertussen voor 16 á 18 euro
Pagina: 1 ... 21 ... 30 Laatste