Dit is een account.
Inderdaad, de zwakste schakel..
Als ik meer dan 2 meter kabel nodig zou hebben dan zou ik persoonlijk gaan voor een duurdere kabel, want het beeld is dan gewoon 10x beter. Komt door de Gold Plating die ze er daar met liefde opsmeren. Ook zijn die kabels veel sneller en gaan ze wel 100 jaar mee!
Heeft inderdaad een prettige garantie!
Zeker het proberen waard, bevalt hij niet, dan koop je toch gewoon een andere?
Ja de kwaliteit van de eentjes en nulletjes zijn inderdaad veel beter. Het is digitaal dus het maakt weinig uit.painkill schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:10:
want het beeld is dan gewoon 10x beter. Komt door de Gold Plating die ze er daar met liefde opsmeren. Ook zijn die kabels veel sneller en gaan ze wel 100 jaar mee!
Enige argumentatie is lengte - omdat het toestel natuurlijk de 1/0 goed moet kunnen onderscheiden - en de bouw kwaliteit, maar kabels zijn nu niet direct dingen waar ik elke dag mee pruts en zijn niet onderhevig aan slijtage.
Al de rest is pure snake oil, moet trouwens altijd lachen met die reclames. Dacht trouwens dat je veel geld kon krijgen als je het nut kon bewijzen van dure digitale kabels ?
Heb hier een dure Sony HDMI kabel liggen die ik in heel het begin heb gekocht en een goedkope Hama HDMI kabel van 5 euro. Verschil is 0,0.
[ Voor 10% gewijzigd door simplicidad op 13-11-2010 16:38 ]
Link?Twylight schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:27:
Ik zou een Monster kabel halen, die zijn de beste
kost maar 500 euro!
Nickname does not reflect reality
Wat ook niet zo heel gek is aangezien er al genoeg topics over (hdmi) kabels en de invloed hiervan op digitale signalen zijn.
Dat snap ik uiteraard wel maar als je dan toch bullshit oppert maak er dan gefundeerde bullshit van i.p.v. gewoon doelloze, nietszeggende en geheel niet grappige opmerkingen er tussen gooit waar niémand iets aan heeftsimonr schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:43:
Ik geloof dat painkill en twylight een beetje sarcastich zijn beste simplicidad en brad. ;-)
Wat ook niet zo heel gek is aangezien er al genoeg topics over (hdmi) kabels en de invloed hiervan op digitale signalen zijn.

Nickname does not reflect reality
Anoniem: 278083
Ik probeer de HQ kabel gewoon. Het is de bedoeling om DTS hd master audio/Dolby True HD door te sturen!
Via de Videokaart naar de receiver! (radeon 5850)
Bedankt voor de Tips!
Anoniem: 365612
Het is dan ook van een van de zoveelste "welke HDMI kabel moet ik hebben"-topics dat hiernaartoe gemergd is. Jammer dat het modje wat dat gedaan heeft het niet even vermeld.Brad Pitt schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:50:
[...]
Dat snap ik uiteraard wel maar als je dan toch bullshit oppert maak er dan gefundeerde bullshit van i.p.v. gewoon doelloze, nietszeggende en geheel niet grappige opmerkingen er tussen gooit waar niémand iets aan heeft
Dit is een account.
Bij deze: ik heb het topic gemergedPietjepot schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 21:36:
[...]
Het is dan ook van een van de zoveelste "welke HDMI kabel moet ik hebben"-topics dat hiernaartoe gemergd is. Jammer dat het modje wat dat gedaan heeft het niet even vermeld.
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.
Heb er binnenkort 1 nodig van een meter of 3, en met een gebogen hoekje, jammer dat ze die niet hebben bij de Action
1 tip: Zoek niet naar Monster
Grootste kabel is 10 meter en die geeft geen gezeik.
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
kabeltje.com heb je ze voor een tientje ofzo.yannickie111 schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 22:22:
Ik heb hier voor allerlei dingen een HDMI kabel van de Action liggen, kost iets van 3 euro geloof ik, werkt prima.
Heb er binnenkort 1 nodig van een meter of 3, en met een gebogen hoekje, jammer dat ze die niet hebben bij de Action
Cunning linguist.
thamks, goede tip.Bart ® schreef op zondag 14 november 2010 @ 09:58:
[...]
kabeltje.com heb je ze voor een tientje ofzo.
http://kabeltje.com/video...hdmi-kabels-c-282_15.html
al 5 meter voor iets van 20 euro ofzo:D
Ik zou wel uitkijken met de draaibaren HDMI-connectors. Die sleepcontacten kunnen wel eens zorgen voor een impedantie-verschil. Dat is iets wat je liever niet hebtyannickie111 schreef op zondag 14 november 2010 @ 10:11:
thamks, goede tip.
http://kabeltje.com/video...hdmi-kabels-c-282_15.html
al 5 meter voor iets van 20 euro ofzo:D
If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time
ok?Matis schreef op zondag 14 november 2010 @ 10:31:
[...]
Ik zou wel uitkijken met de draaibaren HDMI-connectors. Die sleepcontacten kunnen wel eens zorgen voor een impedantie-verschil. Dat is iets wat je liever niet hebt
maar als ik bijvoorbeeld naar (het plaatje van) de eerste kijk:

Dat is toch een draaibare connector? Wat is het verschil tussen een draaibare connector, of een sleepcontact?
edit: hotlink, plaatje ff in Tweakers fotoboek gehost.
[ Voor 19% gewijzigd door yannickie111 op 14-11-2010 10:39 ]
Hij zegt toch niet dat er een verschil in zit? Wat ie zegt is dat je beter geen draaibare kan kopen ivm sleepcontacten. Het advies is dus een kabel met een vaste hoek.yannickie111 schreef op zondag 14 november 2010 @ 10:37:
[...]
ok?
maar als ik bijvoorbeeld naar (het plaatje van) de eerste kijk:
[afbeelding]
Dat is toch een draaibare connector? Wat is het verschil tussen een draaibare connector, of een sleepcontact?
edit: hotlink, plaatje ff in Tweakers fotoboek gehost.
Cunning linguist.
ok, op die fietsBart ® schreef op zondag 14 november 2010 @ 12:31:
[...]
Hij zegt toch niet dat er een verschil in zit? Wat ie zegt is dat je beter geen draaibare kan kopen ivm sleepcontacten. Het advies is dus een kabel met een vaste hoek.
bedankt voor de tip, gewoon een kabel met 90 gr hoek.
Maakt het nog veel uit of de aansluitingen verguld zijn?
Zit nl. te denken aan 1 vd 2 kabels bovenaan de lijst. Lijkt mij een redelijk nette prijs voor zo'n kabel.
http://www.elektronica-shop.nl/contents/nl/d190.html
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Het verschil zijn de connectors, de ene heeft (en ik quote het maar, want echt duidelijk is het niet) 'aluminium' pluggen, de andere 'metalen' pluggen.
Je hebt gelijk maar volgensmij staat het er verkeeerd. De bovenste zijn nl. niet verguld.simonr schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:27:
De bovenste twee kabels op de link die jij aangeeft zijn beide verguld. (Wat zo'n beetje alle kabels tegenwoordig zijn, die van de Aldi ook. Het maakt weinig uit, maar aangezien het toch niets meer kost, waarom niet?)
Het verschil zijn de connectors, de ene heeft (en ik quote het maar, want echt duidelijk is het niet) 'aluminium' pluggen, de andere 'metalen' pluggen.
Hier zie je het beter op het plaatje, maar ook in de text:
http://www.hdmikabelshop....met-ethernet-5-meter.html
Ook op andere sites zie je dat het niet verguld is.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Anoniem: 379651
Voor mij is dit heel simpel - ONDER een bepaald bedrag kan het nooit echt veel soeps meer zijn en BOVEN een bepaald bedrag betaal je enkel en alleen nog maar extra voor het merk.HDMI kabel: 11 euro of 140 euro?
Dat heb ik altijd aangehouden en het heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Het materiaal wat gebruikt word (kern) is in de praktijk (theorie is anders) niet van invloed.
Bij afstanden van groter dan 10 ~20 meter moet er toch meestal een repeater tussen omdat het signaal anders te zwak word.
Mocht je nu vaak je apparatuur afkoppelen en verslepen dan zou een wat duurdere kabel misschien uitkunnen vanwege de wat betere afscherming (minder kans op kabelbreuk, blootliggende kern door breuk in de mantel).
Bij een vaste installatie die niet constant verzet wordt kun je net zo goed kabels van een goedkoop merk nemen, het verschil zul je echt niet merken.
Wat ik meestal aanraad is om gewoon een kabel te kopen die er tussenin zit zoals die van HQ, deze zijn vaak redelijk afgeschermd en hebben vergulde aansluitingen (verguld zorgt er gewoon voor dat er minder snel oxidatie optreed bij de contactpunten.. bij niet vergulde kabels komt dit vaak pas na een paar jaar voor)
Sinds wanneer kan goud oxideren?Annihilism schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:57:
Het grootste verschil tussen goedkope en wat duurdere kabels is de afscherming.
Het materiaal wat gebruikt word (kern) is in de praktijk (theorie is anders) niet van invloed.
Bij afstanden van groter dan 10 ~20 meter moet er toch meestal een repeater tussen omdat het signaal anders te zwak word.
Mocht je nu vaak je apparatuur afkoppelen en verslepen dan zou een wat duurdere kabel misschien uitkunnen vanwege de wat betere afscherming (minder kans op kabelbreuk, blootliggende kern door breuk in de mantel).
Bij een vaste installatie die niet constant verzet wordt kun je net zo goed kabels van een goedkoop merk nemen, het verschil zul je echt niet merken.
Wat ik meestal aanraad is om gewoon een kabel te kopen die er tussenin zit zoals die van HQ, deze zijn vaak redelijk afgeschermd en hebben vergulde aansluitingen (verguld zorgt er gewoon voor dat er minder snel oxidatie optreed bij de contactpunten.. bij niet vergulde kabels komt dit vaak pas na een paar jaar voor)
Cunning linguist.
Sinds er metalen aan toegevoegd worden? Ik weet niet waar jij een kabel van puur goud weg wil halen..
Waar zie jij staan dat ik een kabel van puur goud ergens vandaan haal? We hebben het hier over vergulde connectors. En verguld houdt in dat er een flinterdun laagje puur goud op de connector zit. Dus nogmaals: sinds wanneer oxideert goud?Annihilism schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:13:
[...]
Sinds er metalen aan toegevoegd worden? Ik weet niet waar jij een kabel van puur goud weg wil halen..
Cunning linguist.
Vind het niet erg ontopic maar goed.. ik heb geen zin in een welles nietes discussie, als het om puur goud gaat heb je inderdaad gelijk.Bart ® schreef op zondag 14 november 2010 @ 18:29:
[...]
Waar zie jij staan dat ik een kabel van puur goud ergens vandaan haal? We hebben het hier over vergulde connectors. En verguld houdt in dat er een flinterdun laagje puur goud op de connector zit. Dus nogmaals: sinds wanneer oxideert goud?
[ Voor 33% gewijzigd door Annihilism op 14-11-2010 18:42 ]
Thx voor de info iedereen!simonr schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:42:
Ok, nou ja, ik zou het er niet vanaf laten hangen. Ik heb nog nooit last van corosie gehad, en als je in een dergelijke omgeving zit gaat je apparatuur ws. eerder stuk dan dat je kabels verroest.
Heb de goedkoopste, dus de niet vergulde, versie genomen. Heb incl. verzenden E20.94 betaald voor een Highspeed Ethernet 1.4 kabel van 5m. Zo vaak ga ik het niet gebruiken en ik ga het als het goed is toch niet merken. De prijs lijkt me netjes voor deze lengte.
PC Specs
HDMI 1.3 = ~1.50 - 2 euro per meter
HDMI 1.4 = ~3.50 - 4 euro per meter
Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Nu ben ik van plan om 3d films/games via de ps3 af te spelen.
Bij de bcc kreeg ik te horen dat ik daarvoor een goede hdmi kabel nodig had tussen de tv en de ps3.
De HDMI 1200HDex Ultimate High Speed HDMI Cable van MonsterCable werd mij geadviseerd.
Toen ik aangaf dat ik op internet had gelezen dat het vaak ook met veel goedkopere kabels zou moeten functioneren (zeker omdat ik niet meer dan 1,5 meter nodig heb), werd er aangegeven dat dat vaak wel klopt maar dat er aan 3d tv toch andere eisen worden gesteld en dat dat dan vaak vergeten wordt.
Ik ben een leek op dat gebied en kan uiteraard wel wat info via forums vinden, maar wat is nu waar.
Heb ik inderdaad voor 3D tv/games een kwalitatief betere kabel nodig (goedkoopste die ze bij de BCC hadden was 70 euro). Of heb ik ook gewoon goede 3D kwaliteit met, zoals hier boven aangegeven, de HDMI 1.4 kabel van de Action die mij maar 3 euro kost?
Ik hoop dat iemand mij kan adviseren...voor ik een dure (niet noodzakelijke) aankoop doe! Alvast bedankt.
Lekker langs de Action dus
Anoniem: 256899
Dus waarom heb je ethernet over een hdmi kabel nodig? Ik kan me daar nog niets bij voorstellen en
ken ook geen apparatuur waarbij je ethernet over hdmi zou kunnen gebruiken.
Wat is jouw ondergrens? Al eens de kabel van de Action geprobeerd? Veel lager kan het niet en die kabel is toch zeker wel "soeps", tevens geen veuls te dikke "kwaliteits" connector die in de weg kan zitten bij het aansluitenAnoniem: 379651 schreef op zondag 14 november 2010 @ 16:47:
[...]
Voor mij is dit heel simpel - ONDER een bepaald bedrag kan het nooit echt veel soeps meer zijn en BOVEN een bepaald bedrag betaal je enkel en alleen nog maar extra voor het merk.
Dat heb ik altijd aangehouden en het heeft mij nog nooit in de steek gelaten.
Anoniem: 379651
Ik bedoelde het meer algemeen - dus, van toepassing op welk produkt dan ook.CyBeRSPiN schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 19:38:
[...]
Wat is jouw ondergrens? Al eens de kabel van de Action geprobeerd? Veel lager kan het niet en die kabel is toch zeker wel "soeps", tevens geen veuls te dikke "kwaliteits" connector die in de weg kan zitten bij het aansluiten
De oude kabels met zwarte connectoren en 2m is nog steeds €3,-
De oude kabels zijn prima, heb ook nog 1 van koopjessite van 1euro die ook prima werkt.
Mijn ondergrens was voorheen €2,99 bij de Action. Die van koopjessite van 1 euro was ook nog incl verzenden.
Nu heb ik geen ondergrens meer
[ Voor 118% gewijzigd door GAIAjohan op 21-11-2010 01:03 ]
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Hier moet 3x 3m HDMI doorheen maar ook de powerkabel
Is het, in het kader van de afscherming, dan beter om een HQ kabel te kopen?
Of zijn de kabels van de Action ook voldoende afgeschermd?
[ Voor 3% gewijzigd door CrushOne op 21-11-2010 21:52 ]
Nu heb ik allemaal platte hdmi's 1.4 van kabeltje.com waarbij meteen alle problemen weg waren..en die waren ook maar 8 euro ofzo toen.
Voor mij dus geen kabels van de action meer, en ja ik haal mijn kabels wel eens los, maar geen gekke dingen ofzo..ik had overigens de zwarte van 2 meter..
Deze nu die het prima doen i.t.t. de actions die ik eerst had:
http://kabeltje.com/hdmi-...abel-15-meter-p-2068.html
[ Voor 14% gewijzigd door Only op 22-11-2010 02:31 ]
Ik heb geen horloge, maar ik heb wel de tijd.
Ben ik ook erg benieuwd naar.Anoniem: 256899 schreef op zaterdag 20 november 2010 @ 17:38:
Kan iemand mij eens vertellen wat de toepassing van een HDMI 1.4 kabel is.
Dus waarom heb je ethernet over een hdmi kabel nodig? Ik kan me daar nog niets bij voorstellen en
ken ook geen apparatuur waarbij je ethernet over hdmi zou kunnen gebruiken.
Anoniem: 172410
Ik heb hier echter wel de goedkoopste no-name kabel liggen die ik toendertijd online kon vinden. Iets van 11 euro voor 10 meter of iets in die trant. Zou zogenaamd op de grens van wat onversterkt werkt liggen, maar werkt perfect. Het is een lekker stevige kabel ook. Ik zou echt niet vallen voor die dure meuk, alleen even kijken of je niet echt met prut blijft zitten. 11 euro is in ieder geval genoeg
Zelfs daar dus blijkbaar niet heel erg bij, want 10 meter el-cheapo wil ook gewoonExirion schreef op zaterdag 13 november 2010 @ 16:07:
Voor 2 meter is elke kabel goed genoeg. Pas bij 5 meter begint het wat kritischer te worden.
[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 172410 op 22-11-2010 03:21 ]
Gisteren namelijk een 3D tv gekocht... en nu begin ik de kluts kwijt te raken m.b.t. kabels -.-
Voor mijn 3D tv heb ik een kabel van 5M namelijk "HQ hoge kwaliteit 1.3 hdmi kabel" Deze heb ik gekregen van mijn pa (dunno waarom hij er één over had).
Echter heb ik nu geen idee meer of ik HDMI 1.4 nodig heb of dat HDMI 1.3 prima genoeg is voor mn tv.
(en nee, khoef geen ethernet via de HDMI kabel te hebben, tgaat puur om het 3d signaal, hdmi 1.3 is toch prima ofwat?
(TV = Samsung LE40C750 )
[ Voor 12% gewijzigd door Junia op 22-11-2010 14:00 ]
En wat voor hdmi-specs hebben je tv en je BD-speler?Junia schreef op maandag 22 november 2010 @ 13:59:
aangezien ik door de bomen het bos niet meer zie....
Gisteren namelijk een 3D tv gekocht... en nu begin ik de kluts kwijt te raken m.b.t. kabels -.-
Voor mijn 3D tv heb ik een kabel van 5M namelijk "HQ hoge kwaliteit 1.3 hdmi kabel" Deze heb ik gekregen van mijn pa (dunno waarom hij er één over had).
Echter heb ik nu geen idee meer of ik HDMI 1.4 nodig heb of dat HDMI 1.3 prima genoeg is voor mn tv.
(en nee, khoef geen ethernet via de HDMI kabel te hebben, tgaat puur om het 3d signaal, hdmi 1.3 is toch prima ofwat?)
(TV = Samsung LE40C750 )
Cunning linguist.
Zoals ik eerder al aangaf. Ik zie door het bomen het bos niet meer. de ene zegt het is marketing onzin en de andere zegt dat het echt een must is al wil je goeie 3D kwaliteit halen.
ik denk eerder dat je gewoon pech hebt gehad.ik heb serieus 0,0 problemen met de action kabel. En die kabel van 1 euro van koopjessite werkt ook prima. Alleen is die connector (echt dat connectortje zelf een tikje aan de grote kant.Anoniem: 172410 schreef op maandag 22 november 2010 @ 03:13:
Ik heb één keer een USB-kabel van de Action gehaald, die deed het niet eens. Dat is wat mij betreft toch wel de grens, want volgens mij komt dat uit fabrieken die de specificaties er niet eens op nageslagen hebben, die maken maar wat dat er op lijkt.
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Ik zal inderdaad ongetwijfeld pech gehad hebben, maar het strookt wel met mijn ervaringen wat betreft de overige hardware die van de Action af komt. Prima als je prulspul zoekt, maar ik geef persoonlijk liever dat tientje uit. Aan de andere kant kost het ook nauwelijks iets om het toch te proberen, dus ik zie geen redenen waarom mensen het niet gewoon zelf zouden kunnen proberenGAIAjohan schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:33:
ik denk eerder dat je gewoon pech hebt gehad.ik heb serieus 0,0 problemen met de action kabel. En die kabel van 1 euro van koopjessite werkt ook prima. Alleen is die connector (echt dat connectortje zelf een tikje aan de grote kant.
Maar ben er zeer content mee (jaja met een kabeltje...) Moet altijd lachen als ik een vriend van me hoor (die bij een luxere audiozaak werkt met loewe tv's e.d.) die altijd de grootste nonsens vertelt over hoeveel beter die dure kabels wel niet zijn. (Hij praat de helft van de tijd alleen maar onzin maarja).
Wat kan het leven soms toch lekker zijn. Hij lekker dure kabels, ik lekker merk goedkopie en weet wel beter.
Het probleem met dit soort zaken is dat je pas een betrouwbare uitspraak kunt doen op het moment dat je een voldoende grote a-selecte steekproef hebt gedaan. Oftwel je koopt bij een aantal van de actiedrogisterijen een stuk of 80 kabels en gaat dan testen hoeveel % er defect is.GAIAjohan schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:33:
[...]
ik denk eerder dat je gewoon pech hebt gehad.ik heb serieus 0,0 problemen met de action kabel. En die kabel van 1 euro van koopjessite werkt ook prima. Alleen is die connector (echt dat connectortje zelf een tikje aan de grote kant.
Nu heb je een handvol mensen die wat roepen op grond van een enkele aankoop en daar heb je eigenlijk niets aan. Ik had zo'n 1 euro kabel die slecht was, een paar anderen geen probleem, het uitval% kun je daar echter nog niet mee bepalen.
_██_
(ಠ_ృ)
Ik ben er ook nog niet helemaal achter. Beide types hebben evenveel aders en exact dezelfde connector, maar ik weet niet wat nou de technische verschillen zijn. Misschien dat een 1.3 net zo goed werkt, maar ik zou in jouw geval toch gewoon ff die 4 euro extra uitgeven aan een 1.4Junia schreef op maandag 22 november 2010 @ 15:30:
Beide ondersteunen 1.4HDMI. Echter vraag ik me de meerwaarde van 1.4 af i.v.m. 1.3 als je ethernet buiten beschouwing laat.. lijkt me niet dat de 3D kwaliteit beter word van een 1.4 kabel of vergis ik me?
Zoals ik eerder al aangaf. Ik zie door het bomen het bos niet meer. de ene zegt het is marketing onzin en de andere zegt dat het echt een must is al wil je goeie 3D kwaliteit halen.
Cunning linguist.
Het is allemaal erg ondoorzichtig met die HDMI kabels. In een aantal winkels is er een duidelijk belang bij het verkopen van een (veel te) dure kabel, bij een aantal andere winkels is men wel van goeie wil, maar weet men niet waar de verschillen zitten... Ik heb aardig wat posts hierover doorgenomen en ik zou het als volgt willen samenvatten:Bart ® schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:39:
[...]
Ik ben er ook nog niet helemaal achter. Beide types hebben evenveel aders en exact dezelfde connector, maar ik weet niet wat nou de technische verschillen zijn. Misschien dat een 1.3 net zo goed werkt, maar ik zou in jouw geval toch gewoon ff die 4 euro extra uitgeven aan een 1.4.
- HDMI 1.2, 1.3, 1.4 etc. heeft niets met de kabel zelf te maken, maar gaat over de features die bij een bepaalde hdmi versie horen. Zo is bijvoorbeeld 3d weergave een 1.4 feature. Een av receiver heeft dus hdmi 1.4 connectors als de featurelijst die behoort bij hdmi 1.4 wordt ondersteund.
- Niet alle kabels ondersteunen alle features, in essentie zijn er drie soorten:
(1) normal speed hdmi, die tot 1080i ondersteunt. Deze kabel KAN problemen geven bij Full HDTV / 3d. Echter: deze kabel is nergens meer te koop (denk ik)
(2) high speed hdmi, die tot 1080p ondersteunt. Deze kabel is goed voor alle nu bestaande toepassingen, en is overal te koop.
(3) high speed hdmi + ethernet. Deze kabel ondersteunt networking via hdmi, maar ik weet niet welk apparaat deze 1.4 feature reeds ondersteunt ... Ik denk dat je deze kabel normaliter niet nodig hebt. Maar "kwaad" kan het ook niet.
Conclusie: eigenlijk zijn alle kabels goed, zolang als 1080p / high speed wordt aangegeven.
Het verschil tussen goedkoop en duur is hoogstens kwaliteit / uiterlijk van de connectoren, en wellicht de storingsgevoeligheid. De bandbreedte is hier echter zo ruim, data in de praktijk IEDERE HDMI KABEL VOLDOET.
Thanks voor de uitlegSpb schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 09:58:
[...]
Het is allemaal erg ondoorzichtig met die HDMI kabels. In een aantal winkels is er een duidelijk belang bij het verkopen van een (veel te) dure kabel, bij een aantal andere winkels is men wel van goeie wil, maar weet men niet waar de verschillen zitten... Ik heb aardig wat posts hierover doorgenomen en ik zou het als volgt willen samenvatten:
- HDMI 1.2, 1.3, 1.4 etc. heeft niets met de kabel zelf te maken, maar gaat over de features die bij een bepaalde hdmi versie horen. Zo is bijvoorbeeld 3d weergave een 1.4 feature. Een av receiver heeft dus hdmi 1.4 connectors als de featurelijst die behoort bij hdmi 1.4 wordt ondersteund.
- Niet alle kabels ondersteunen alle features, in essentie zijn er drie soorten:
(1) normal speed hdmi, die tot 1080i ondersteunt. Deze kabel KAN problemen geven bij Full HDTV / 3d. Echter: deze kabel is nergens meer te koop (denk ik)
....................................
Niet om het één of ander, maar zoals ik al aangaf. Niemand kan het echt helder uitleggen, meestal zijn het vermoedens of interpretaties...
ik zal wel een 1.4 hdmi kabel kopen en dan testen of er enig verschil aanwezig is t.o.v. de hdmi 1.3 (buiten ethernet).
Niemand hier kan eigenlijk betrouwbare uitspraken doen, tenzij ze toevallig onderdeel van de redactie zijn o.i.d.Atomsk schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:02:
Het probleem met dit soort zaken is dat je pas een betrouwbare uitspraak kunt doen op het moment dat je een voldoende grote a-selecte steekproef hebt gedaan. Oftwel je koopt bij een aantal van de actiedrogisterijen een stuk of 80 kabels en gaat dan testen hoeveel % er defect is.
Nu heb je een handvol mensen die wat roepen op grond van een enkele aankoop en daar heb je eigenlijk niets aan. Ik had zo'n 1 euro kabel die slecht was, een paar anderen geen probleem, het uitval% kun je daar echter nog niet mee bepalen.
Poll: Is jouw goedkope HDMI kabel goed?Atomsk schreef op maandag 22 november 2010 @ 22:02:
[...]
Het probleem met dit soort zaken is dat je pas een betrouwbare uitspraak kunt doen op het moment dat je een voldoende grote a-selecte steekproef hebt gedaan. Oftwel je koopt bij een aantal van de actiedrogisterijen een stuk of 80 kabels en gaat dan testen hoeveel % er defect is.
• Action zwart: werkt goed
• Action zwart: werkt slecht of niet
• Action oranje: werkt goed
• Action oranje: werkt slecht of niet
• Wibra: werkt goed
• Wibra: werkt slecht of niet
• Budgetkabel (max 10eur): werkt goed
• Budgetkabel (max 10eur): werkt slecht of niet
• Duurdere kabel: werkt goed
• Duurdere kabel: werkt slecht of niet
Ook een poll maken? Klik hier
Koop gewoon een kabel. Altijd goed.Junia schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 10:48:
[...]
Thanks voor de uitleg.
Niet om het één of ander, maar zoals ik al aangaf. Niemand kan het echt helder uitleggen, meestal zijn het vermoedens of interpretaties...
ik zal wel een 1.4 hdmi kabel kopen en dan testen of er enig verschil aanwezig is t.o.v. de hdmi 1.3 (buiten ethernet).
Het is overigens wel degelijk helder. Misschien schept mijn 1e uitleg verwarring. Nieuwe poging, het is nl. zo'n zonde van je geld als je je laat foppen door verkopers, die het wellicht zelf ook niet altijd weten (ze zullen vaak best ter goede trouw zijn). Ik spreek uit ervaring: ik heb ook eens een "1.4 superkabel van Monster" van 50 euro gekocht. Doet die het goed ? Nou en of ! En doet mijn 1.3 ps3 logitech kabeltje van 10 euro het goed ? Sure thing ! En doet mijn el cheapo kabel van de lidl het goed ? Jazeker !
Er is geen verschil -qua ondersteunde hdmi functionaliteiten- tussen kabels die je momenteel in de winkel koopt, op de ethernet functie na (die je volgens mij nu nog nergens voor nodig hebt).
Dus: Elke voor 1.3 hdmi functionaliteit gecertificeerde kabel ondersteunt ook de 1.4 functionaliteiten. De kabel zal wellicht zijn geproduceerd toen hdmi 1.4 nog niet bestond, dus daarom staat er op de verpakking misschien certified for 1.3 oid. Wellicht slingert er ergens bij iemand thuis een 3 of 4 jaar oude hdmi kabel rond die wel problemen geeft, dat komt dan omdat die niet high speed is.
Cunning linguist.
Nope, geen verschil. Echt niet. In deze post hebben velen dit met mij reeds bevestigd. 1.3 of 1.4 hdmi specs zijn slechts functionaliteiten die je apparatuur ondersteunt (of niet), en via de hdmi poorten ter beschikking stelt. De hdmi kabels tussen die hdmi poorten zijn technisch echt allemaal hetzelfde, op ethernet na. Heb het zelf thuis zo staan en beschikbaar, dus in de praktijk vastgesteld dat alles werkt en dat het niets uitmaakt.Bart ® schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 20:13:
Iedereen heeft het de hele tijd alleen maar over ethernet bij 1.4, maar je hebt ook nog ondersteuning voor Audio Return Channel en 4k × 2k Resolution Support. De vraag is natuurlijk of je daar ook gebruik van kan maken met een 1.3-kabel. Je zegt nou wel dat alle 1.3-kabels ook alles kunnen wat een 1.4-kabel kan, maar zit er toch niet ergens toch nog een verschil, net zoals cat5 en cat6?
Heb thuis (lucky me
Uiteraard kan en mag iedereen een reden hebben om hele dure digitale kabels (coax, optisch, hdmi) aan te schaffen, met ubergeile connectoren etc. want "mijn dure apparatuur heeft die goeie kabels nodig" en "die 3 beelden vragen meer van mijn spullen", of dat je gewoon geniet van je dure spullen met de dure kabels ertussen ... maak zelf maar uit of je daar (technisch gezien verloren) geld aan wilt spenderen.
Dat klopt dus niet, want volgens de pinout gaat ethernet gewoon over reeds bestaande aders (14 en 19). Dan zou de kabel dus gewoon echt helemaal hetzelfde zijn.Spb schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 23:12:
[...]
De hdmi kabels tussen die hdmi poorten zijn technisch echt allemaal hetzelfde, op ethernet na.
Cunning linguist.
Denk dat je gelijk hebt.Bart ® schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:35:
[...]
Dat klopt dus niet, want volgens de pinout gaat ethernet gewoon over reeds bestaande aders (14 en 19). Dan zou de kabel dus gewoon echt helemaal hetzelfde zijn.
Om welke reden dan ook wordt er gegoocheld met informatie rondom hdmi, wellicht vanuit commerciele motieven. Ik kan me goed voorstellen dat winkels heel veel winst op accessoires, zoals deze kabels, kunnen maken, om daarmee de krappe marges op het bruingoed zelf te compenseren. Dan heb je natuurlijk belang bij schimmigheid.
Op basis van seemingly onafhankelijke sites is mijn conclusie echter dat alle kabels hetzelfde zijn, op ethernet na, maar aangezien het aantal aders is hetzelfde is, lijkt me de conclusie dat de kabels dan idd. helemaal gelijk aan elkaar zijn.
Voor de ultieme vaststelling maakt dit alles echter niet veel uit: elke kabel die je nu kan kopen in de winkel is goed.
Pin 14 en 19 worden niet gebruikt bij HDMI 1.3a/b/c (Zit ook geen kabel aan vast) dat zij "gereserveerde" aansluitingen. Meer is het verschil ook nietBart ® schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:35:
[...]
Dat klopt dus niet, want volgens de pinout gaat ethernet gewoon over reeds bestaande aders (14 en 19). Dan zou de kabel dus gewoon echt helemaal hetzelfde zijn.
Pin 19 wordt bij 1.3 wel gebruikt, voor de Hot Plug Detect. Zie Wikipedia: HDMID4NG3R schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:43:
[...]
Pin 14 en 19 worden niet gebruikt bij HDMI 1.3a/b/c (Zit ook geen kabel aan vast) dat zij "gereserveerde" aansluitingen. Meer is het verschil ook niet.
Cunning linguist.
My bad, dan was alleen pin 14 reserved.Bart ® schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:04:
[...]
Pin 19 wordt bij 1.3 wel gebruikt, voor de Hot Plug Detect. Zie Wikipedia: HDMI
Nou ja, ik ben nog niet overtuigd. Ik maak wederom de vergelijking met een CAT5 en een CAT6. Die kabels hebben ook dezelfde connector, hetzelfde aantal aders. Maar toch zit er een verschil in de kwaliteit van de kabel waardoor je hogere snelheden kan halen. Mogelijk is dat met HDMI 1.3 en 1.4 ook zo, zeker gezien het feit dat 1.4 de 4k*2k-resolutie ondersteunt wat een hogere bandbreedte vereist.... Tot nu toe zijn het allemaal aannames dat de twee types identiek zijn, maar ook niet meer dan aannames... Ik heb nog geen enkel hard bewijs gezien. Een statement van een fabrikant, of een technische analyse waarbij bijvoorbeeld met diverse merken en types 1.3 een 4k*2k wordt afgespeeld, om maar wat te noemen.Spb schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:24:
[...]
Denk dat je gelijk hebt.
Om welke reden dan ook wordt er gegoocheld met informatie rondom hdmi, wellicht vanuit commerciele motieven. Ik kan me goed voorstellen dat winkels heel veel winst op accessoires, zoals deze kabels, kunnen maken, om daarmee de krappe marges op het bruingoed zelf te compenseren. Dan heb je natuurlijk belang bij schimmigheid.
Op basis van seemingly onafhankelijke sites is mijn conclusie echter dat alle kabels hetzelfde zijn, op ethernet na, maar aangezien het aantal aders is hetzelfde is, lijkt me de conclusie dat de kabels dan idd. helemaal gelijk aan elkaar zijn.
Voor de ultieme vaststelling maakt dit alles echter niet veel uit: elke kabel die je nu kan kopen in de winkel is goed.
Cunning linguist.
Anoniem: 215257
Van FAQ op hdmi.org:Bart ® schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:08:
[...]
Nou ja, ik ben nog niet overtuigd. Ik maak wederom de vergelijking met een CAT5 en een CAT6. Die kabels hebben ook dezelfde connector, hetzelfde aantal aders. Maar toch zit er een verschil in de kwaliteit van de kabel waardoor je hogere snelheden kan halen. Mogelijk is dat met HDMI 1.3 en 1.4 ook zo, zeker gezien het feit dat 1.4 de 4k*2k-resolutie ondersteunt wat een hogere bandbreedte vereist.... Tot nu toe zijn het allemaal aannames dat de twee types identiek zijn, maar ook niet meer dan aannames... Ik heb nog geen enkel hard bewijs gezien. Een statement van een fabrikant, of een technische analyse waarbij bijvoorbeeld met diverse merken en types 1.3 een 4k*2k wordt afgespeeld, om maar wat te noemen.
Will any of the new HDMI 1.4 features require a new cable?
The HDMI Ethernet Channel feature will require a new cable that supports this functionality, either a Standard HDMI Cable with Ethernet or a High Speed HDMI Cable with Ethernet, depending on the maximum resolution to be supported. [...] All of the other new HDMI 1.4 features will be compatible with the existing categories of cables.
Dus ben het ook eens dat 1.4 fysiek iets anders moet zijn dan 1.3 vanwege de ethernet. Maar een 1.3 zal dus wel ook wel 4k*2k resoluties aankunnen. Verbaast ook niet echt gezien het alleen meer bandbreedte gebruikt t.o.v. 1920x1080 en de doorvoersnelheid(over 8Gb/s) is niet veranderd bij de overgang van 1.3 naar 1.4.
Verder uit deze bron:
http://www.electronichous..._with_ethernet_is_coming/
En op het AVS forum natuurlijk:HEC requires much more than a firmware update or other quick fix. The solution will need to be implemented in HDMI cables as well as the components.
The architecture of the cable changes little. “The difference in cable is not visible to the naked eye,” Venuti says. “but you will need a cable that says ‘high-speed with Ethernet.’”
Upgrading devices to HDMI 1.4 will take some effort. Manufacturers will need a new chip and possibly some kind of Ethernet switching mechanism.
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1162373
The short answer is that they've taken the one unused conductor, twinned it into a twisted pair with the hot plug detect conductor, and put the shield for this pair together with the DDC/CEC ground. This still means only one data pair, rather than the two pair required for a working ethernet connection, so there's a whole messy protocol to handle that and to mix it with the "audio return channel" which 1.4 also added.
[ Voor 14% gewijzigd door jayvol09 op 29-11-2010 17:06 ]
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Kijk aan, goed om te lezenjayvol09 schreef op maandag 29 november 2010 @ 16:53:
[...]
Van FAQ op hdmi.org:
Will any of the new HDMI 1.4 features require a new cable?
The HDMI Ethernet Channel feature will require a new cable that supports this functionality, either a Standard HDMI Cable with Ethernet or a High Speed HDMI Cable with Ethernet, depending on the maximum resolution to be supported. [...] All of the other new HDMI 1.4 features will be compatible with the existing categories of cables.
Dus ben het ook eens dat 1.4 fysiek iets anders moet zijn dan 1.3 vanwege de ethernet. Maar een 1.3 zal dus wel ook wel 4k*2k resoluties aankunnen. Verbaast ook niet echt gezien het alleen meer bandbreedte gebruikt t.o.v. 1920x1080 en de doorvoersnelheid(over 8Gb/s) is niet veranderd bij de overgang van 1.3 naar 1.4.
Verder uit deze bron:
http://www.electronichous..._with_ethernet_is_coming/
[...]
En op het AVS forum natuurlijk:
http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1162373
[...]
Cunning linguist.
Hopelijk is die ethernet mod. niet gevoeliger voor budgetaire aanpassingen bij kabels, anders kunnen ze je eigenlijk dwingen dure kabels te kopen (dat ze daar nog niet achter zijn gekomen!).
[ Voor 60% gewijzigd door jayvol09 op 29-11-2010 18:52 ]
"Between the weak and the strong one it is the freedom which oppresses and the law that liberates" [Jean Jacques Rousseau]
Ok, voor ethernet dus een 1.4 kabel nodig. Kan iemand me vertellen wat je met die ethernet optie kan doen in de praktijk ? Welk apparaat kan al iets met deze functie ? Of wat wordt er in de toekomst van verwacht ? Wellicht off topic, want gaat wellicht niet direct over kabels, maar in het kader van future proof ben ik wel benieuwd.jayvol09 schreef op maandag 29 november 2010 @ 18:48:
Ja als het weinig €/meter scheelt ben je meteen futureproof(er).
Hopelijk is die ethernet mod. niet gevoeliger voor budgetaire aanpassingen bij kabels, anders kunnen ze je eigenlijk dwingen dure kabels te kopen (dat ze daar nog niet achter zijn gekomen!).
volgens mij kunnen mediaplayers enz. er mee overweg?Spb schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:09:
[...]
Ok, voor ethernet dus een 1.4 kabel nodig. Kan iemand me vertellen wat je met die ethernet optie kan doen in de praktijk ? Welk apparaat kan al iets met deze functie ? Of wat wordt er in de toekomst van verwacht ? Wellicht off topic, want gaat wellicht niet direct over kabels, maar in het kader van future proof ben ik wel benieuwd.
Een keer een verhaal wat niet door magie wordt geleid.
http://gizmodo.com/268788...eap-cables-keep-upusually
Het komt erop neer dat voor 1080P tot 2 meter de goedkope kabels prima zijn en dat je voor grotere afstanden pas geld hoeft uit te geven aan een betere kabel.
Ja oscilloscoop plaatjes kennen we nou wel. Dit van diezelfde siteRobbieT schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:38:
Dit is wel interessant leesvoer, vooral omdat hier alles onderbouwd wordt met metingen.
Een keer een verhaal wat niet door magie wordt geleid.
http://gizmodo.com/268788...eap-cables-keep-upusually
Het komt erop neer dat voor 1080P tot 2 meter de goedkope kabels prima zijn en dat je voor grotere afstanden pas geld hoeft uit te geven aan een betere kabel.
http://gizmodo.com/370628...nster-cables-cost-so-much
[ Voor 49% gewijzigd door jayvol09 op 30-11-2010 00:27 ]
Mijn vraag is niet theoretisch maar vooral praktisch van aard: Welk apparaat dat momenteel te koop is of binnekort te koop zal zijn maakt functioneel gebruik van ethernet over hdmi, en hoe werkt dat dan ?jayvol09 schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 00:13:
Met ethernet in 1.4 is het idee dus enkel dat je geen UTP kabels hoeft te trekken naar apparatuur die al via hdmi is aangesloten. Volgens mij heeft elk woonkamer apparaat tegenwoordig wel een reden om netwerk connectiviteit te hebben (hetzij internet hetzij thuisnetwerk). Alleen ben ik bang dat DRM hierdoor meer macht zou kunnen krijgen.
Sorry, mijn glazen bol is net stuk gegaan dus ik weet niet wat er te koop zal zijn.Spb schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 14:39:
[...]
Mijn vraag is niet theoretisch maar vooral praktisch van aard: Welk apparaat dat momenteel te koop is of binnekort te koop zal zijn maakt functioneel gebruik van ethernet over hdmi, en hoe werkt dat dan ?
Cunning linguist.
Kom ook wel eens wat typische action-dingen tegen, zoals Nashua CDs die niet willen fikken in geen enkele CD-brander. Heb de laatste 5 jaar eigenlijk altijd Nashua gehad (ik brand niet veel), maar die kwamen altijd ergens anders vandaan.Anoniem: 172410 schreef op maandag 22 november 2010 @ 19:32:
[...]
Ik zal inderdaad ongetwijfeld pech gehad hebben, maar het strookt wel met mijn ervaringen wat betreft de overige hardware die van de Action af komt. Prima als je prulspul zoekt, maar ik geef persoonlijk liever dat tientje uit. Aan de andere kant kost het ook nauwelijks iets om het toch te proberen, dus ik zie geen redenen waarom mensen het niet gewoon zelf zouden kunnen proberen
Verder qua kabels eigenlijk geen enkel probleem: een HDMI kabel van 1.8m die het prima doet, heb ik veel gebruikt om 24 vanaf mijn laptop op de TV af te spelen. Stereokabeltje geeft gewoon fatsoenlijk geluid en verder heb ik hier een paar printers aangesloten met 1.8m USB kabels van 90 cent. Lullig als je daarna naar een elektronicazaak gaat voor bepaalde F-connectors om dan toe te kijken hoe iemand een USB 2.0 kabel van 5 tientjes afrekent

Eigenlijk is Action gewoon voor de goedkope prulletjes, scheef servies, goedkope kabels en buitenlands wasmiddel, maar verder kijk ik wel uit met wat ik koop. Kaarsen bij de Action zijn ook al geen succes, kreeg laatst een tweetal van die dingen op mijn verjaardag, na anderhalf uur fikte de zijkant door en liep al het kaarsvet over mijn dure dressoir. Kaars stond wel in een houder, maar daar spoot het dus gewoon overheen.
kosten, schrik niet : 2,69 per stuk.
Ben benieuwd of ze het doen voor dit geld.
Denk dat je beter wat meer had kunnen betalen aan de cassiere van de Action, voor 2,69 doen ze het niet hoor..Daniel36 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 15:34:
Vandaag twee HDMI kabeltjes gekocht bij Action (!), Lengte 1.8meter, versie 1.4.
kosten, schrik niet : 2,69 per stuk.
Ben benieuwd of ze het doen voor dit geld.
Het is wel extreem goedkoop trouwens, maar ze verdienen er alsnog aan.. Kun je nagaan wat een geldklopperij het wel niet is voor de 10++ euro/stuk kabels..
http://www.1dayfly.com/nl/offer/show/2208/2-x-hdmi-14-kabels
1 bestelling is 2 HDMI kabels van 2,5 mtr
Lengte : 2,5 meter
HDMI v1.4a (HDMI High speed with ethernet)
HD video, audio, en data in 1 kabel
3D Over HDMI
Ethernet Channel
Audio Return Channel
Gouden connectoren
4096×2160@p24 Resolution Support
€9.95 + €2.95 verz.kosten
Sneeuw en Ruis kan je niet krijgen bij een HDMI kabel. Een pixel kan een rare kleur krijgen, of je beeld gaat flikkeren & rare kleuren vertonen (Of geeft gewoon geen beeld). Maar "Ruis" of "Sneeuw" zoals bij een oude TV kan je niet krijgen.hemiparo schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:31:
Idd besteld... de Action HDMI heeft bij mij serieus afgedaan toen hij sneeuw en ruis op het beeld gaf tussen mijn TV en PS3... andere apparaten deden het wel goed. Een 'dure' HDMI kabel deed het wel zonder problemen...
De storing leek op heel slecht zichtbare sneeuw of ruis. Geen flikkering of rare kleuren. Los van de technische mogelijkheden en discussie hierover... met een andere kabel was het beeld weer superstrak en zonder storing!
Dure kabel gekocht, op de digitale zender gezet en hey! het werkte
hemiparo schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:31:
Idd besteld... de Action HDMI heeft bij mij serieus afgedaan toen hij sneeuw en ruis op het beeld gaf tussen mijn TV en PS3... andere apparaten deden het wel goed. Een 'dure' HDMI kabel deed het wel zonder problemen...

Ben overtuigd. Heb zojuist mijn goedkope kabels in de vuilnisbak gegooid (dat lucht op!) en ben bij de BCC langs geweest. Voor 300 euro kabels gehaald, was trouwens ook een hele vriendelijke meneer die me hielp. Gelijk ook een afgeschermde stroomkabel gekocht, kreeg ik 10 euro korting op als ik hem gelijk meenam samen met mijn monster hdmi. Het begrip "goed beeld" heeft een nieuwe dimensie gekregen, geloof me.hemiparo schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:05:
Geloof me... het is echt zo! De discussie destijds overigens ook al gevoerd
De storing leek op heel slecht zichtbare sneeuw of ruis. Geen flikkering of rare kleuren. Los van de technische mogelijkheden en discussie hierover... met een andere kabel was het beeld weer superstrak en zonder storing!
Hurr Durr Durr HurrSpb schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:15:
[...]
Ben overtuigd. Heb zojuist mijn goedkope kabels in de vuilnisbak gegooid (dat lucht op!) en ben bij de BCC langs geweest. Voor 300 euro kabels gehaald, was trouwens ook een hele vriendelijke meneer die me hielp. Gelijk ook een afgeschermde stroomkabel gekocht, kreeg ik 10 euro korting op als ik hem gelijk meenam samen met mijn monster hdmi. Het begrip "goed beeld" heeft een nieuwe dimensie gekregen, geloof me.

Wat ik wel heb gezien bij slechte HDMI kabels zijn witte puntjes die vooral in een zwart beeld (logisch) zichtbaar zijn.D4NG3R schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:39:
[...]
Sneeuw en Ruis kan je niet krijgen bij een HDMI kabel. Een pixel kan een rare kleur krijgen, of je beeld gaat flikkeren & rare kleuren vertonen (Of geeft gewoon geen beeld). Maar "Ruis" of "Sneeuw" zoals bij een oude TV kan je niet krijgen.
Sorry... omdat je het niet kent bestaat het niet??? Gelukkig gaan we hier verder heel netjes met elkaar om...Spb schreef op donderdag 02 december 2010 @ 15:15:
[...]
Ben overtuigd. Heb zojuist mijn goedkope kabels in de vuilnisbak gegooid (dat lucht op!) en ben bij de BCC langs geweest. Voor 300 euro kabels gehaald, was trouwens ook een hele vriendelijke meneer die me hielp. Gelijk ook een afgeschermde stroomkabel gekocht, kreeg ik 10 euro korting op als ik hem gelijk meenam samen met mijn monster hdmi. Het begrip "goed beeld" heeft een nieuwe dimensie gekregen, geloof me.
Ik ken het wel hoor ... maar goed. Het was niet slecht bedoeld, was slechts beetje melig. Sorry.hemiparo schreef op donderdag 02 december 2010 @ 16:35:
[...]
[...]
Sorry... omdat je het niet kent bestaat het niet??? Gelukkig gaan we hier verder heel netjes met elkaar om...
Spb schreef op donderdag 02 december 2010 @ 17:17:
[...]
Ik ken het wel hoor ... maar goed. Het was niet slecht bedoeld, was slechts beetje melig. Sorry.

Ik zit aan het volgende te denken: ik leg deze "high speed" 1.4 kabel neer. Vervolgens zet ik er al dan niet een versterker tussen ingeval het signaal niet goed over komt. Waar het me in ieder geval om gaat is dat de kabel lang meegaat en dat het signaal over gaat komen. Heeft iemand misschien tips? (of kan iemand me wat bevestiging geven dat dit gaat werken?)
Volgens mij moet dit gewoon werken.n3ck schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 15:05:
Ik ben op dit moment aan het verbouwen in een nieuw huis. Om alles netjes te krijgen wil ik een HDMI kabel van ongeveer 15 meter onder de vloer (onder het parket - dus eigenlijk door de ondervloer van het parket) door leggen. Ernaast komt wellicht nog een Optische kabel voor geluid, maar ik denk het niet eigenlijk. Nu zie ik door de bomen het bos niet meer eigenlijk - kabels varieren en ik lees overal dat kabels dan weer wel en dan weer niet werken. Aangezien dit een redelijke "once in a lifetime opportunity" is, wil ik graag dat ik het goed voorelkaar heb en houd.
Ik zit aan het volgende te denken: ik leg deze "high speed" 1.4 kabel neer. Vervolgens zet ik er al dan niet een versterker tussen ingeval het signaal niet goed over komt. Waar het me in ieder geval om gaat is dat de kabel lang meegaat en dat het signaal over gaat komen. Heeft iemand misschien tips? (of kan iemand me wat bevestiging geven dat dit gaat werken?)
Een HDMI kabel doet het of doet het niet.