HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb hier een 10 m DVI-D kabel van 10 euro (Azerty) en ik heb last van groene sneeuw, vooral op een zwart beeld. 10 m moet toch wel te doen zijn?

[ Voor 12% gewijzigd door Olaf van der Spek op 03-05-2010 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:14
Olaf van der Spek schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:59:
Ik heb hier een 10 m DVI-D kabel van 10 euro (Azerty) en ik heb last van groene sneeuw, vooral op een zwart beeld. 10 m moet toch wel te doen zijn?
Tja, blijkbaar niet.
Sowieso heb je het over een DVI kabel, terwijl dit topic over HDMI kabels gaat. Constructie van die dingen is anders en volgens dit Wikipedia-artikel heb je voor 10 meter al een speciale kabel nodig i.p.v. standaard spul.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 13-06 18:07
had laats kortere kabels nodig en bij alle kabels dus voor 21 euro een doos vol. 2 hdmi, 2 scart, 1 s-video, 1 optisch, 3.5 mm optisch adapter. was alleen vergeten dat ik ook een korte component en een korte coax had moeten bestellen. daar liggen nu 2 van 2 meter terwijl 0,75 genoeg zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
vanaalten schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:31:
[...]

Tja, blijkbaar niet.
Sowieso heb je het over een DVI kabel, terwijl dit topic over HDMI kabels gaat. Constructie van die dingen is anders en volgens dit Wikipedia-artikel heb je voor 10 meter al een speciale kabel nodig i.p.v. standaard spul.
Is HDMI niet gewoon DVI + audio? Mijn resolutie is maar 1280 x 1024, dus tot 15 m zou gewoon moeten werken volgens dat artikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:14
Olaf van der Spek schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:16:
[...]

Is HDMI niet gewoon DVI + audio? Mijn resolutie is maar 1280 x 1024, dus tot 15 m zou gewoon moeten werken volgens dat artikel.
Elektrisch gezien heb je wel gelijk, maar de constructie van HDMI kabels is denk ik wel anders - afscherming, twists in de kabels en zo. Daarbij heb je volgens mij wel bewezen dat die kabel van jou toch niet voldoet... ;)
De problemen die je beschrijft (spikkels, sneeuw) is precies wat ik zou verwachten bij kabel-problemen. Kan natuurlijk zijn dat toevallig die kabel min-of-meer defect is, maar kan ook zijn dat je gewoon een betere kwaliteit kabel nodig hebt.

Overigens wordt er naar mijn mening teveel gefocust op de kabel als enige 'schuldige'. Verschillende apparatuur heeft verschillende HDMI/DVI transmitters of ontvangers, die kunnen ook nettere of minder nette signalen maken (of beter zijn in het onderscheiden bij het ontvangen).
Ofwel, het zou zomaar kunnen dat jouw probleemkabel het bij iemand anders wel goed doet.

Maar goed, in jouw geval denk ik dat je moet investeren in een betere kwaliteit kabel.
(heb je deze apparatuur al wel getest met een kortere kabel, om uit te sluiten dat het niet je apparatuur zelf is?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Niet online
Data- en stroomkabels gaan niet zo goed samen... De kabel was dus niet het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Heeft action die goedkope hdmi-kabels gewoon standaard in het assortiment, of moet je net geluk hebben dat ze een partij hebben liggen? Ik kom er normaal nooit, maar hier in de buurt is er nu eentje geopend, dus leek het me wel goed om eens een kijkje te gaan nemen. Ik vond het al belachelijk dat ik €100 moest uittrekken voor een 5m lange profigold kabel, maar die werd zonder mogelijkheid tot veranderen weggewerkt in de muur, als hij dan achteraf niet blijkt te werken heb je een heel ander probleem. Tussen apparaten onderling maakt dat niet uit. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-12-2020
HDMI 1.4 wat informatie:

Voorheen waren er in principe maar twee soorten HDMI kabels;
Standaard HDMI kabel: Deze kabel kan tot 1080i en 720p video te verwerken, wat vooral van toepassing is op digitale decoders en DVD spelers met een HDMI aansluiting (upscalers).
High Speed HDMI kabel: Deze kabel kan 1080p resolutie en hoger verwerken, inclusief 4K, 3D, en Deep Colour. Voor een Blu-ray speler is dit dus de aangewezen kabel.

Maar met de introductie van HDMI 1.4 zijn er twee soorten bijgekomen;
Standaard HDMI kabel met Ethernet: Deze kabel kan tot 1080i en 720p video te verwerken, maar heeft een extra datakanaal voor netwerken, HDMI Ethernet Channel (HEC) genoemd.
High speed HDMI kabel met Ethernet: Deze kabel kan 1080p resolutie en hoger verwerken, maar heeft een extra datakanaal voor netwerken, HDMI Ethernet Channel (HEC) genoemd.

Alleen home cinema systemen met een internet verbinding hebben een HDMI kabel met ethernet nodig. Alle andere kabels ondersteunen de andere features van HDMI 1.4. Een nieuwe HDMI kabel voor 3D is dus niet vanzelfsprekend, want die kun je al goed thuis hebben liggen. Wanneer je Full HD op je TV bekijkt heb je een HDMI 1.4 kabel, want de 1080p resolutie wordt ondersteund.

Hieronder vind je een schema met alle features die HDMI biedt en de daarbij behorende kabel (http://www.3dtvmagazine.n...h-speed-hdmi-kabel-nodig/)

Tenslotte:
Ook op het gebied van audio is een en ander veranderd in versie 1.4. Was het bij de vorige versies nog noodzakelijk om - wanneer geluid moest worden teruggestuurd van een televisie naar bijvoorbeeld een versterker - een aparte audiokabel door te lussen, is dat met HDMI 1.4 niet meer nodig. Over dezelfde HDMI 1.4-kabel kan namelijk audio worden teruggestuurd, waardoor het niet meer nodig is om een aparte geluidskabel aan te sluiten. Let op: je moet dan wel een ARC (Audio Return Channel) op je HDMI aansluiting van je TV en/of receiver hebben.

En duur of goedkoop? Ik heb twee 1.4 kabels (high speed) in Groot Brittanie besteld voor 16,30 euro incl. verzending. Ik laat nog wel weten of ze me bevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:27

loewie1984

music addict! pizza monster!!

klerk12345 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 23:40:
En duur of goedkoop? Ik heb twee 1.4 kabels (high speed) in Groot Brittanie besteld voor 16,30 euro incl. verzending. Ik laat nog wel weten of ze me bevallen.
thx 4 the info _/-\o_ , en hoelang waren de door jou bestelde kabels, metertje of 2,5? 6 eu per kabeltje en dan nog wat verzendkosten?

[ Voor 8% gewijzigd door loewie1984 op 26-05-2010 08:43 ]

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grvy
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 12:46

Grvy

Bot

Ik heb een Mediacenter in elkaar gezet van oude onderdelen, hierin zit een HD4650 met een DVI aansluiting, hierop wil ik een ATI(voor geluid ook) adapter naar HDMI opzetten en dan daarop een kabel die in mijn HDMI aansluiting van mijn TV gaat. Zal ik door de adapter van DVI -> HDMI een merkbaar kwaliteits/signaal verlies hebben? of valt dit wel mee.

Dit is een account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:22

FeaR

In GoT we trust

Geen merkbaar verschil.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
loewie1984 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:42:
[...]

thx 4 the info _/-\o_ , en hoelang waren de door jou bestelde kabels, metertje of 2,5? 6 eu per kabeltje en dan nog wat verzendkosten?
2 meter en ze kosten € 6,38: http://cgi.ebay.nl/2M-Met...rs_RL&hash=item2a07422ae7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:04
Als ik het goed begrepen heb als je een 3D-bluray speler en een 3D HDTV gelinkt met een hdmi 1.3 kabel zou je handmatig nog de 3D functie moeten activeren. Wanneer hier een 1.4 kabel tussen zit hoef je dit niet te doen. Dit heb ik gehoord, niet getest. Iemand die dit kan bevestigen / ontkrachten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-06 12:38
Aanvulling hierop: had bovenstaande dus gekocht en gisteren eens uitgeprobeerd op een m'n blu-ray player - plasmatv-combinatie. Slechte kabel dus. Kreeg helemaal geen beeld na aansluiten en pas na wat bewegen v/d kabel af en toe beeld, maar ook veel ruis en storingen. Slecht gesoldeerde plug dus vermoed ik.

Misschien had ik net een maandagochtendexemplaar, maar ik denk dat je toch wel kunt stellen dat je met die ultra-cheap kabels een grotere kans hebt op defecten dan met wat duurdere waarbij de fabrikant wel de moeite neemt om ze te testen. Er zal natuurlijk altijd wel iemand zijn die z'n 50ct hdmikabel 100x per dag in- en uitplugt in de stromende regen en perfect beeld, maar wil je wat meer zekerheid en heb je de keuze, kun je IMO beter voor een 5-10 euro kabel gaan dan één van 1-2 euro.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 03-04 16:25
Deze zijn volgens mij het zelfde toch??
En nog goedkoper, zou dit echt wat zijn??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
golfgti5 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 16:53:
[...]
Deze zijn volgens mij het zelfde toch??
En nog goedkoper, zou dit echt wat zijn??
Ze zijn zeker NIET hetzelfde. Elektronica online is een 1.2, de Engelse zijn 1.4.
Daarnaast zijn de Engelse verguld, lekker stevig en solide. Ik heb net mijn laptop op mijn plasma aangesloten en perfecte werking. Mijn conclusie sofar, een goede kabel van deze lengte voor een euro of 7 is mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
klerk12345 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:52:
[...]

Ze zijn zeker NIET hetzelfde. Elektronica online is een 1.2, de Engelse zijn 1.4.
Daarnaast zijn de Engelse verguld, lekker stevig en solide. Ik heb net mijn laptop op mijn plasma aangesloten en perfecte werking. Mijn conclusie sofar, een goede kabel van deze lengte voor een euro of 7 is mogelijk.
Sorry, ik was vergeten het linkje erbij te zetten.

Dit jouw 2 meter kabel; http://cgi.ebay.nl/2M-Met...rs_RL&hash=item2a07422ae7

en ik heb deze 3 meter kabel besteld; http://cgi.ebay.co.uk/3M-...rs_RL&hash=item2c52fdd477

als ik naar de connector's kijk zijn ze volgens mij het zelfde, alleen betaal ik voor een 3 meter minder als jij voor een 2 meter (is te verwaarlozen), ben benieuwd of dit echt wat is......
Ik ga hem gebruiken vanaf mijn Samsung 46C8700 tv naar de soundbar van Sony, vanwege de Audio Return Channel, ben benieuwd.............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
golfgti5 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:38:
[...]
als ik naar de connector's kijk zijn ze volgens mij het zelfde,......
Connectors zijn inderdaad hetzelfde, echter zijn het geen high speed kabels en die wilde ik graag hebben. Ben benieuwd naar jou ervaring.
Ik snap overigens niet waarom die kabels in Nederland zo overprijst zijn. Lang leve ebay.

[ Voor 12% gewijzigd door klerk12345 op 31-05-2010 22:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierz
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-06 07:22
Vandaag heb ik bij Norrod een goedkoop hdmi kabeltje gehaald, maar nu werkt mijn bravia sync met de PS3 niet meer. Ik had een kabel te leen van een vriend waarbij het werkte, maar de nieuwe kabel geeft dus geen CEC door. Overigens werkt de sync weer als ik de oude kabel weer aansluit, dus het ligt echt aan de kabel. Maar die moet dus helaas weer terug naar de eienaar...

Bestaan er kabels waarbij de CEC ader niet aanwezig is of is mijn exemplaar defect?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
Pierz schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:51:
Bestaan er kabels waarbij de CEC ader niet aanwezig is of is mijn exemplaar defect?
Ik denk dat hier je antwoord staat: http://www.vego.nl/kabels/hdmi-info/hdmi-info.htm
Alle HDMI kabels zijn hetzelfde bedraad, dus ik denk dat je inderdaad een kapotte kabel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
klerk12345 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:47:
[...]

Connectors zijn inderdaad hetzelfde, echter zijn het geen high speed kabels en die wilde ik graag hebben. Ben benieuwd naar jou ervaring.
Ik snap overigens niet waarom die kabels in Nederland zo overprijst zijn. Lang leve ebay.
Ok, dus is de kans aanwezig dat ik de verkeerde aankoop heb,,,,,
Ik ben benieuwdm als jou kabel binnen is, bewaar even de verpakking, kunnen we vergelijken.

Wat is trouwens het verschil met een highspeed uitvoering??
Mij gaat het om de audio return channel, dat zit erop, dus zou ik er genoeg aan hebben toch, of is dat high speed ook ergens voor nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
golfgti5 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:39:
[...] Ok, dus is de kans aanwezig dat ik de verkeerde aankoop heb,,,,,
Denk van niet. High speed is alleen nodig als je een blueray op receiver of TV wilt aansluiten. Ik zou met jou kabel keuze ook het geluid van tv naar receiver krijgen, maar ik had ook nog een blueray kabel nodig. Dus ik heb 2 dezelfde gekocht. Ik denk dat jou keus prima gaat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 26991

Ik heb 2 HDMIkabels 1.4 van 2 meter gekocht, en 1 van 15 meter.
Ze werken alle 3 erg goed... geen last van sneeuw, ook niet bij die van 15 meter (was ik eerlijk gezegd wel bang voor.
De 2 meters was €9,25 en de 15 meter was €30,-
Gekocht bij hdmikabel.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
Even een vraag, want ik snap niet helemaal wat ik nu prrecies nodig heb. Ik wil mijn full hd tv op de computer aansluiten, en die heeft alleen DVI. Nu wil ik een dvi --> hdmi kabel kopen, maar moet ik nog letten op het 1.4 verhaal oid? Er gaat wel bluray over de kabel.

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
klerk12345 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 21:47:
[...]

Heb je de kabel al binnen en kunnen testen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Driftkikker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 29-05 13:04
Driftkikker schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:46:
Even een vraag, want ik snap niet helemaal wat ik nu prrecies nodig heb. Ik wil mijn full hd tv op de computer aansluiten, en die heeft alleen DVI. Nu wil ik een dvi --> hdmi kabel kopen, maar moet ik nog letten op het 1.4 verhaal oid? Er gaat wel bluray over de kabel.

Alvast bedankt!
Zou iemand mij hier nog mee kunnen helpen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
golfgti5 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 15:16:
[...]Heb je de kabel al binnen en kunnen testen??
Ja, ik heb mijn laptop op mijn tv aangesloten en ze werken prima. En jij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
Driftkikker schreef op zondag 06 juni 2010 @ 12:46:
Alvast bedankt!
1.4 heeft ethernet mogelijkheden en een Audio Return Channel. Jij hoeft geen 1.4 te kopen, wellicht wel een high speed kabel. Lees even terug, op pagina 9 heb ik er wat over geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
De mijne zijn ook binnen, voor de zekerheid heb ik dezelfde als jou besteld, dat zit dus wel goed, heb hem nog niet kunnen testen, wacht nog op mijn bluray speler.

Die andere die ik besteld had is toch ook een Highspeed, althans, dat staat op de kabel, die trouwens wel anders is als de jou, dacht op de ebay foto te zien dat ze het zelfde waren.
er staat op High speed HDMI cable with ethernet function, er staat nergens 3D op, of zit dat wel goed??

Bedankt voor je adviezen en uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
golfgti5 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 22:30:
er staat op High speed HDMI cable with ethernet function, er staat nergens 3D op, of zit dat wel goed??
3D is slechts een signaal dat verzonden wordt naar je TV. Ik heb zelf geen 3D, maar ik verwacht dat het wel goed zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Het is mij alleen nog niet duidelijk of deze kabel ARC heeft;

http://cgi.ebay.co.uk/ws/...iewItem&item=200477835348

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klerk12345
Het is een 1.4, dus dat zou wel moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16328

Voor iemand die nog een hdmi kabel zoekt voor niet al te veel geld heeft iBood een aanbieding:
HDGear High Speed v1.4 HDMI Kabels 2 meter Gold-Plated DuoPack voor € 9,95 + (5,95 verzendkosten).

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:56
Nu na een jaar vaak wisselen tussen PS3 en X360 is mijn HDMI-kabel van de Action wel aan het einde van zijn leven. Doordat ik hem moet draaien om in de PS3 te krijgen zit er kabelbreuk in rond een connector. jammer, maar is niet anders en ze kosten toch maar €2,99

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Anoniem: 16328

GAIAjohan schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 22:39:
Nu na een jaar vaak wisselen tussen PS3 en X360 is mijn HDMI-kabel van de Action wel aan het einde van zijn leven. Doordat ik hem moet draaien om in de PS3 te krijgen zit er kabelbreuk in rond een connector. jammer, maar is niet anders en ze kosten toch maar €2,99
Je kunt een simpele HDMI switch kopen zodat je enkel nog maar op een knopje hoeft te drukken ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09-2024
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een 10 meter lange HDMI kabel gekocht bij de Media Markt voor 70 euro. Nu zie ik op verschillende webshops nagenoeg dezelfde kabels, zelfs met gouden connectoren in plaats van de ijzeren die ik heb, voor om en nabij de 20 euro.

Is de MM nou een tikkeltje afzetterig bezig, of hebben we het hier over zo'n goede kwaliteit kabel dat de prijs wel klopt? Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?

De fabrikant van de kabel is "C Delta Kabel" zoals op de doos staat. Verder staat er geen informatie over wat voor'n kabel het is. Wel heb ik hier al gemerkt dat er naast beeld in ieder geval ook audio overheen gaat.

Alle informatie die wat meer duidelijkheid brengt wordt zeer op prijs gesteld!

EDIT: C Delta Kabel heb ik door Google heen gehaald. Ik kan zo geen informatie vinden van het betreffende bedrijf dat de kabel gemaakt zou hebben...

[ Voor 9% gewijzigd door _Buran_ op 28-08-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Centurion
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
_Buran_ schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 20:24:
Hallo allemaal,

Ik heb vandaag een 10 meter lange HDMI kabel gekocht bij de Media Markt voor 70 euro. Nu zie ik op verschillende webshops nagenoeg dezelfde kabels, zelfs met gouden connectoren in plaats van de ijzeren die ik heb, voor om en nabij de 20 euro.

Is de MM nou een tikkeltje afzetterig bezig, of hebben we het hier over zo'n goede kwaliteit kabel dat de prijs wel klopt? Kan iemand hier meer duidelijkheid over geven?

De fabrikant van de kabel is "C Delta Kabel" zoals op de doos staat. Verder staat er geen informatie over wat voor'n kabel het is. Wel heb ik hier al gemerkt dat er naast beeld in ieder geval ook audio overheen gaat.

Alle informatie die wat meer duidelijkheid brengt wordt zeer op prijs gesteld!

EDIT: C Delta Kabel heb ik door Google heen gehaald. Ik kan zo geen informatie vinden van het betreffende bedrijf dat de kabel gemaakt zou hebben...
Als je het topic even door had gelezen had je gezien dat je bent afgezet. 20 euro is een veel betere prijs, en de kabel zal hetzelfde beeld doorgeven.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Kabels = cashen bij de meeste bruingoedzaken.

Ow maar heeft u geen zuurstofarme kabels, nou dat is echt slecht hoour koop deze kabels voor 80 euro zodat wijn 70 euro extra winst kunnen boeken. of wtf neem er een superveilige stekkerdoos bij van 60 euro.

aargh ..

Net voor een 10tje 3 meter gekocht "play station aansluit kabel" yeah whatever ....werkt best en een best mooi kabeltje ook nog (op het oog)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
@ _Buran_

Eigenlijk mag je je twee keer voor de kop slaan. |:( |:( Figuurlijk gesproken.
Ten eerste ben je blind van vertrouwen.
Ten tweede moet je eerst jezelf informeren en dan pas kopen. Niet andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-06 13:22
De enige reden dat ik eenmaal een dure kabel gekocht had voor werk is om een Dual-DVI kabel 30m te laten lopen langs een MRI magnetische kamer. De kabel was 3-maal afgeschermd met koper mesh en zilverfolie. Koste ongeveer $250.

Alle andere kabels werken gewoon perfect zonder al te veel uit te geven. Het is digitaal en zelfs bij analoog gaat er niet veel veranderen. Als je langer wilt moet je een extender kopen - die gebruiken CAT5 -> CAT7 of zelfs fiber om het signaal verder te laten lopen. Alle kabels die binnen de specificatie liggen qua lengte en afscherming zouden moeten werken in alle omstandigheden.

Om even perspectief te geven. We hebben onlangs een eye-tracker geinstalleerd in de MRI tunnel (een simpele camera juist boven de ogen), waar je ongeveer 25 kW aan RF interferentie toevoegt. Met de juist berekende (en met de hand gemaakte) condensators en andere filter netwerken in de juiste positie en een simpel coax kabeltje krijgen we een nagenoeg perfect beeld. En dit is een analoog signaal.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thomas
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Thomas

☷☰

Ik heb een HDMI kabeltje van 20 euro en ik kan ook 1920x1080 beelden van PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Buran_
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09-2024
cornfed99111 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 21:21:
@ _Buran_

Eigenlijk mag je je twee keer voor de kop slaan. |:( |:( Figuurlijk gesproken.
Ten eerste ben je blind van vertrouwen.
Ten tweede moet je eerst jezelf informeren en dan pas kopen. Niet andersom.
Wat moet ik hiermee? Niet bepaald nuttig... Als je een zoektocht doet naar kabels kom je ook dit soort dingen tegen: Link. Hiermee is het dus voor iemand die er geen verstand van heeft niet bepaald eenduidig hoeveel zo'n kabel nou kost.

@Verdere reacties:
Dank. Duidelijkheid heb ik nu in ieder geval. Ik heb vlak voor sluitingstijd nog met de vestiging van MM gebeld waar ik de kabel gekocht heb. Geld terug is geen probleem volgens hen, morgen is het daar koopzondag en dan gaat deze kabel dus terug. Daarna op zoek naar een winkel die me niet probeert af te zetten.

Nogmaals bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12:28

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

kabeltje.com heeft redelijke prijzen voor als je je kabel per se online wil kopen in plaats van bij de action.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

sjah als je 59 dollar voor een kabel neer wil leggen. ja hoor hij zal ongetwijfeld vlekkeloos werken
persoonlijk vind 10,= al te veel (nou ja 3 meter 10 euro bij de paradigit is dan nogwel ok (als ze uitverkocht zijn bij de action)

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ik heb nu deze;

http://cgi.ebay.co.uk/3M-...rs_RL&hash=item2eafb816fd

echter valt steeds de (anynet+) verbinding tussen mijn 46C8700 LED en mijn C6900 Bluray speler van Samsung weg........
ik heb om te testen een Profigold er tussen gezet en dan is de verbinding perfect, echter geeft deze geen 3D door dus vandaar op zoek naar een ander......
Zit er dan toch verschil in de goedkopere kabels of heb ik slechts pech met deze kabel??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

golfgti5 schreef op maandag 06 september 2010 @ 21:59:
Ik heb nu deze;

http://cgi.ebay.co.uk/3M-...rs_RL&hash=item2eafb816fd

echter valt steeds de (anynet+) verbinding tussen mijn 46C8700 LED en mijn C6900 Bluray speler van Samsung weg........
ik heb om te testen een Profigold er tussen gezet en dan is de verbinding perfect, echter geeft deze geen 3D door dus vandaar op zoek naar een ander......
Zit er dan toch verschil in de goedkopere kabels of heb ik slechts pech met deze kabel??
De bouwkwaliteit van goedkope kabels is uiteraard minder dan die van dure kabels. Over het algemeen zullen ze het goed doen, maar af en toe heb je pech en een los contact in een connector. Dan heb je dus geen beeld. Als je wel beeld hebt, dan is het beeld evengoed als met een 1337-cable van 250 euro. Echter, het is veel goedkoper om een kabel van 3 euro te kopen, en als ie niet goed blijkt te zijn, nog een kabel van 3 euro te kopen, dan een kabel van 40 euro.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jayb0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03-06-2024
Een HDMI kabel is te koop op koopjessite voor 1 euro incl verzendkosten, dagaanbieding alleen vandaag dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Update 16:26 uur!
Sneller dan verwacht naderen wij 9.000 verkochte kabels. Heel veel meer zijn er niet beschikbaar. Diegene die nog een kabel wenste te bestellen moet er snel bij zijn!

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14-06 22:28
ook maar besteld. 1 euro is geen geld.

ik heb ooit een HDMI gehad van 25E en ik heb er nu een van het werk en die kost voor de consument ruim 150E, maar ik zie geen verschil. Mjahh de kabel is maar 2 meter. Pas vanaf 10 M is het verstandig om een betere kabel te gebruiken/

• GAIAjohan
Ik heb mijn kabel van 1 euro binnen. Ziet er goed uit. kabel is flexibel. Dikke stekkers, het lijkt verguld.

Goede koop :)

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 11:31

Sick Nick

Drop the top!

Ervaring met goedkope kabels is op zich positief, vooral die van dealextreme met zo'n nylon sleeve rondom de kabel. Kosten een eurotje of 6, voelen superstevig aan, stekkers lekker stevig en kwaliteit van beeld gewoon goed.

Enige keer dat ik problemen heb gehad met een hdmi kabel was met de allergoedkoopste van kabeltje.com (4 of 5 euro, incl verzenden). Gaf wel beeld maar zo nu en dan rare storingen, artifacten of gewoon een beeld wat meer op 8 bit leek dan 32 bit. Gradients waren weg, erg blokkerig kleurverloop. Zowel direct van pc en laptop naar de tv als via de receiver. Had ik niet verwacht eerlijk gezegd, zelf altijd gezegd dat het digitaal is dus hij doet het of hij doet het niet. Blijkbaar kan ie het wel doen maar alsnog slecht beeld geven met storingen erin.

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
http://www.allekabels.nl/hdmi_kabel.html

75 cent :)

Alleen verzenden is niet gratis denk ik.

• simonr
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 31-05 15:11
Vandaag bij 1dayfly: 2 stuks HDMI 1.4a kabels voor 9,95 (2,95 verzendkosten).
Je kunt kiezen voor 1,5 maar ook voor 2,5 meter lang.
Niet de allergoedkoopste, maar toch even het melden waard dacht ik zo.
http://www.1dayfly.com/nl...bels-25-meter#description

Wat ik me trouwens afvroeg, is er al iemand die zijn (oude/kapotte) hdmi kabel heeft doorgeknipt om te kijken of er wat te zien valt qua verschillen tussen 1.4, 1.3 ed. 19 Aders zijn 19 aders en er wordt in dit topic wel aangenomen dat er een betere afscherming ingebakken zit, maar ik ben benieuwd of hier ook bewijs voor is?

[ Voor 36% gewijzigd door simonr op 16-09-2010 16:24 ]

• Fish
  • Niet online

Fish

How much is the fish

simonr schreef op donderdag 16 september 2010 @ 16:14:
Vandaag bij 1dayfly: 2 stuks HDMI 1.4a kabels voor 9,95 (2,95 verzendkosten).
Je kunt kiezen voor 1,5 maar ook voor 2,5 meter lang.
Niet de allergoedkoopste, maar toch even het melden waard dacht ik zo.
http://www.1dayfly.com/nl...bels-25-meter#description

Wat ik me trouwens afvroeg, is er al iemand die zijn (oude/kapotte) hdmi kabel heeft doorgeknipt om te kijken of er wat te zien valt qua verschillen tussen 1.4, 1.3 ed. 19 Aders zijn 19 aders en er wordt in dit topic wel aangenomen dat er een betere afscherming ingebakken zit, maar ik ben benieuwd of hier ook bewijs voor is?
Mja kijk eens naar cat3 en cat5e, cat5 gaat 100x zo hard, maar ik zie het verschil niet, wellicht is de twist wat anders. ik vewacht niet dat je spectaculaire dingen vind

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoJo_nl
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-05 09:41

JoJo_nl

Yu !

verschil tussen hmdi 1.3a en 1.4 standaard is dat er ethernet bij zit in de 1.4 versie en deze dus meer draadjes bevat.
verschil tussen cat3 en cat5 en cat5e is er ook namelijk dat cat3 unshielded is en 16mhz signalen transporteerd,geen puur koperdraad is en maar 2 draadjes heeft. cat5 gebruikt een legering van koper en nog wat materialen en dezelfde twist als cat3 en 4 draadjes. waar cat5e shielded is , 8 draadjes heeft en voor hogere frequenties geschikt is tot 900mhz (IBM cat5e+) en 1000mbit kan doen.
grappig detail is dat een cat3 wel 1000mbit half duplex aankan en officieel erkent is, waar cat5 dat niet is en vaak ongeschikt voor 1000mbit standaard.

If something sucks make it better...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

JoJo_nl schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:18:
verschil tussen hmdi 1.3a en 1.4 standaard is dat er ethernet bij zit in de 1.4 versie en deze dus meer draadjes bevat.
Klets niet man.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deathchant
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-06 20:23

Deathchant

Don't intend. Do!

Sow Bart, met het verkeerde been uit bed gestapt? :P
hdmi-organisatie beveelt aan dat er niet meer over versies gesproken wordt maar over labels:
http://www.hdmi.org/manuf.../finding_right_cable.aspx

Canon: EOS R6 | EF 16-35/4L IS USM | EF 70-200/2.8L IS II USM
Zeiss: 35/2 Distagon | 50/2 Makro-Planar | 85/1.4 Planar | 100/2 Makro-Planar | 135/2 Apo Sonnar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Deathchant schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:50:
Sow Bart, met het verkeerde been uit bed gestapt? :P
Welnee, ik ben gewoon allergisch voor bullshit.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:03
Ik heb een goed werkende HDMI kabel nodig, (met audio doorsturing), voor aan mijn nieuwe Mediacenter PC. Heb ik aan zo'n kabel genoeg, of kan ik beter een iets duurdere kabel kopen? (http://kabeltje.com/hdmi-...5-meter-verguld-p-35.html)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192473

Als je een korte kabel koopt (<2m) maakt de prijs NIKS uit. Heb je een langere nodig plus 5m dan kun je beter even wat reviews zoeken op het net, en ook daar heb je goedkope uitzonderingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iMick
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11:03
Bedankt, wdawn :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:02

The Executer

Lekker belangrijk!

Zaterdag heb ik mijn receiver (Onkyo TX-SR508) binnen gekregen, en mijn vriendin gevraagd 2 HDMI kabels bij de Action mee te nemen.

Eerst heb ik de pc rechtstreeks op de TV aangesloten. Hierbij viel een gedeelte van het beeld buiten de weergave van de TV. Hierna heb ik de pc opnieuw opgestart. Het laden van Windows 7 duurde erg lang, en uiteindelijk kwam ik op het bureaublad met een foutmelding van de Intel software dat deze gecrashed was. Toen heb ik de pc geherstart, waarna ik geen foutmelding meer heb gekregen. Ik heb toen het beeld ingesteld op full hd (welke mijn tv ondersteund), maar het beeld was niet goed. Spikkelig, en het leek of er teveel contrast aanwezig was. Ook menu's ed zagen er zo uit. Vandaag heb ik ook de andere HDMI kabel uitgepakt, en de pc nu als volgt aangesloten: PC -> HDMI -> Receiver ->HDMI -> TV. De pc herkent de receiver als zijnde beeldscherm, en als ik full HD instel, krijg ik weer hetzelfde beeld.
Sluit ik de pc aan via D-Sub heb ik wel goed beeld. Iemand nog tips wat ik in kan stellen?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:02

The Executer

Lekker belangrijk!

Gister is een kameraad langs geweest met een andere HDMI kabel (Philips). Deze vertoont ook hetzelfde beeld, dus het ligt niet aan de kabels.

We hebben ook nog een FullHD camera gekoppeld aan de TV, deze beelden zagen er wel goed uit. Lijkt er dus op dat het te maken heeft met de uitvoer uit mijn pc.

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 110209

Ik heb mijn UPC mediabox(CIsco=HDtv) met HDMI kabel gekoppeld aan de tv.
Geheel willekeurige tijdstippen/momenten wil het gebeuren dat ik geen geluid heb op de digitale zenders maar wél op de HD-zenders.
Volgens UPC moet ik maar een nieuwe kabel kopen, want huidige kabel zou defect zijn. Mij lijkt dat vreemd want ik heb dus wel degelijk geluid dus lijkt me de kabel niet kapot. Volgens de helpdeskmedewerker zou dat wel degelijk mogelijk zijn omdat het zou kunnen dat de geluidsoverdracht hersteld wordt omdat het dan net overgaat naar "een ander pinnetje". Hij moest echter wel toegeven dat het wel heel erg toevallig is dat dat telkens net gebeurt als ik overschakel naar een HD-zender.
Ik heb echter geen zin om zomaar een nieuwe kabel te kopen als het daar (volgens mij) niet aan ligt, aangedragen oplossing van UPC was om dan maar een monteur langs te sturen met het risico dat ik die kosten moet betalen als het toch niet aan de apparatuur van UPC ligt.
Nou, daar zit ik natuurlijk ook niet op te wachten! Dus toch maar even proberen het e.e.a. uit te sluiten.
Wie kan hierover een oordeel geven? is het technisch mogelijk wat UPC beweert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Geluid wordt via HDMI over dezelfde aders als het videosignaal gestuurd, dus lijkt me sterk.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 12:29

Matis

Rubber Rocket

Waarom zijn de HDMI1.4-kabels zoooo belachelijk duur ten opzichte van de 1.3-variant? De 4k-standaard is nog niet eens te verkrijgen. Waarom zo'n dure kabel aanschaffen voor een techniek die het misschien niet eens gaat halen 8)7

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 379970

Ik had bij de Kruitvat 2x Hitiker 24 Gold coated HDMI 1.3 Kabels gekocht van 1.5 M voor nog geen €7 per stuk.
Ik heb mijn PS3 ge-Update en aangesloten op mijn 50VT20 en hij speelt perfect 3D Blu-Ray's af.
De XV (Deep-Color van Sony) zal dan ook wel worden getransporteerd.

Het is gelijk duidelijk dat mijn DVDO Edge met zijn laatste Update 1.51 nog geen 3D doorlaat.
Ik dacht, laat ik het eerst rechtstreeks uitproberen voor ik 2 apparaten achter elkaar zet en het niet werkt zodat ik niet weet of het aan de kabel, de PS3 of de DVDO ligt.

Nu hebben ze ook nog een HDMI kabel daar (die er wel VEEL mooier uitziet) van HQ.
Deze HQ kabels kosten bij Expert €35 en bij de Kruitvat net geen €8.
Het verschil is dat die van de Expert Blu-Ray en High speed ethernet erop heeft staan.
Het kan dus zijn dat de Kruitvat oude HDMI 1.2 kabels heeft opgekocht voor een prikkie en komen de kabels uit de tijd dat er nog geen Blu-Ray was. 1.2 dus..
Het kan ook zijn dat HQ zijn verpakking heeft vernieuwd. en dat de kabels gewoon hetzelfde zijn.

Pluspunt: De kabels zitten in een verpakking die gewoon open en weer dicht kan, en de Kruitvat neemt het gewoon weer terug.
Jullie horen dus nog van mij of deze HQ kabels, die ze standaard in het assortiment hebben liggen goed werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laguna
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-06 23:19

Laguna

Connaisseur

Matis schreef op zaterdag 23 oktober 2010 @ 17:24:
Waarom zijn de HDMI1.4-kabels zoooo belachelijk duur ten opzichte van de 1.3-variant? De 4k-standaard is nog niet eens te verkrijgen. Waarom zo'n dure kabel aanschaffen voor een techniek die het misschien niet eens gaat halen 8)7
Tip pak de iBOOD van vandaag:

HDGear High Speed v1.4 HDMI Kabels 2 meter Gold-Plated DuoPack

€9,95 (+ €5,95 verzendkosten)

Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ben op zoek naar een 1.4a kabel van een meter of 5. Iemand nog tips?
Zijn nl. lastig te vinden of heel duur.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:35
Help!!!! schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:44:
Gezocht in 1 minuut een met verzenden mee ongeveer 10 euro, als er geen verschil zit in 1.4 en 1.4a

http://cgi.ebay.nl/5M-HDM...m41540c2df8#ht_2455wt_772

[ Voor 4% gewijzigd door aart44 op 01-11-2010 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

aart44 schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:19:
[...]

Gezocht in 1 minuut een met verzenden mee ongeveer 10 euro, als er geen verschil zit in 1.4 en 1.4a

Zit er niet.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• golfgti5
Ik haal de mijne ook meestal uit de UK, gaat altijd goed;

http://shop.ebay.co.uk/?_..._sacat=See-All-Categories

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Help!!!! schreef op maandag 01 november 2010 @ 14:44:
Op HDMI kabels mag geen versienr meer staan. Alleen een vermelding van high/normal speed en of ethernet ondersteund wordt.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

aart44 schreef op maandag 01 november 2010 @ 16:19:
[...]

Tx. 1.4 kan ik ook makkelijk vinden.
Zit er wel.
Atomsk schreef op maandag 01 november 2010 @ 20:29:
[...]

Op HDMI kabels mag geen versienr meer staan. Alleen een vermelding van high/normal speed en of ethernet ondersteund wordt.
Dat klopt al las ik laatst dat de organistatie achter HDMI nu weer dingen voorstelt die hie hier mee in strijd zijn.

Probleem is dat iedereen nog wel de nummers gebruikt.....

[ Voor 74% gewijzigd door Help!!!! op 01-11-2010 21:16 ]

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Vertel mij dan even welke technische verschillen er zitten tussen een 1.4-kabel en een 1.4a-kabel.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Bart ® schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:16:
[...]

Vertel mij dan even welke technische verschillen er zitten tussen een 1.4-kabel en een 1.4a-kabel.
http://www.3dtvmagazine.nl/tv-informatie/hdmi_versies/

HDMI 1.4a – De HDMI licensing organisatie heeft een vroege update voor HDMI 1.4 aangekondigd om zo de ondersteuning voor 3D technologie te verbreden. De nieuwe 1.4a versie zal verplichte ondersteuning voor verschillende uitzend (broadcast) 3D formaten bevatten, waarmee weergave apparatuur (3D TV’s) zich aan kan passen aan het type 3D signaal dat ontvangen wordt.
De eerste versie van HDMI 1.4 bracht dan wel 3D ondersteuning voor Blu-ray en games (1080p resolutie voor elk oog), maar omvatte niet de verschillende varianten die door bijvoorbeeld Sky en satelliet zenders gebruikt worden. Er zijn verschillende 3D transmissie technieken die in deze categorie vallen. De meest gebruikte is Side-by-Side (Half 3D) 1080i 3D, waarmee Sky werkt. Daarnaast wordt ook Top/Bottom 720p 3D veel gebruikt door bijvoorbeeld ESPN.

PC Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Help!!!! schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:18:
[...]

http://www.3dtvmagazine.nl/tv-informatie/hdmi_versies/

HDMI 1.4a – De HDMI licensing organisatie heeft een vroege update voor HDMI 1.4 aangekondigd om zo de ondersteuning voor 3D technologie te verbreden. De nieuwe 1.4a versie zal verplichte ondersteuning voor verschillende uitzend (broadcast) 3D formaten bevatten, waarmee weergave apparatuur (3D TV’s) zich aan kan passen aan het type 3D signaal dat ontvangen wordt.
De eerste versie van HDMI 1.4 bracht dan wel 3D ondersteuning voor Blu-ray en games (1080p resolutie voor elk oog), maar omvatte niet de verschillende varianten die door bijvoorbeeld Sky en satelliet zenders gebruikt worden. Er zijn verschillende 3D transmissie technieken die in deze categorie vallen. De meest gebruikte is Side-by-Side (Half 3D) 1080i 3D, waarmee Sky werkt. Daarnaast wordt ook Top/Bottom 720p 3D veel gebruikt door bijvoorbeeld ESPN.
Ik vroeg om de technische verschillen tussen de kabels. Niet om de protocollen die de aangesloten apparatuur kan gebruiken.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Spuit 11 :')

[ Voor 97% gewijzigd door Matis op 01-11-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Je moet het namelijk zo zien met HDMI 1.4 en HDMI 1.4a:
Stel je hebt een ethernetkabel, gewoon een doodnormale CAT5. Daar kan je data overheen sturen. Nu verzint iemand opeens dat je er ook een mp3 overheen kan sturen. Over exact dezelfde CAT5-kabel. Maar omdat die kabel nu opeens meer kan, noemen ze die kabel CAT5a. Maar is het dan een andere kabel? Nee.

Met HDMI 1.4a precies hetzelfde. Er zit geen verschil tussen de kabels, enkel de naam is anders.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Bart ® schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:24:
Je moet het namelijk zo zien met HDMI 1.4 en HDMI 1.4a:
Stel je hebt een ethernetkabel, gewoon een doodnormale CAT5. Daar kan je data overheen sturen. Nu verzint iemand opeens dat je er ook een mp3 overheen kan sturen. Over exact dezelfde CAT5-kabel. Maar omdat die kabel nu opeens meer kan, noemen ze die kabel CAT5a. Maar is het dan een andere kabel? Nee.
Mag ik het hier absoluut niet mee eens zijn. Knip maar eens een Cat5- en een Cat5E-kabel open. Dan zie je wel degelijk verschil ;)
Cat5 kan 10/100. Cat5E kan ook 1000 (op 350MHz). Daarnaast is er veel minder near end crosstalk (NEXT).

HDMI 1.4 vergelijken met Cat5 was dus een slecht voorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:35
Bart ® schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:24:

Met HDMI 1.4a precies hetzelfde. Er zit geen verschil tussen de kabels, enkel de naam is anders.
Kan er wel iets over vinden in de Engelse Wiki, HDMI 1.4a was released on March 4, 2010

Wikipedia: HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Matis schreef op maandag 01 november 2010 @ 21:32:
[...]

Mag ik het hier absoluut niet mee eens zijn. Knip maar eens een Cat5- en een Cat5E-kabel open. Dan zie je wel degelijk verschil ;)
Cat5 kan 10/100. Cat5E kan ook 1000 (op 350MHz). Daarnaast is er veel minder near end crosstalk (NEXT).
Gast, lees eens ff wat ik tik :F.
Ik heb het woord CAT5e niet in mijn mond gehad.
HDMI 1.4 vergelijken met Cat5 was dus een slecht voorbeeld.
Tja, als je niet kan lezen, dan is het inderdaad een slecht voorbeeld :').

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis

Matis

Rubber Rocket

Bart ® schreef op maandag 01 november 2010 @ 22:04:
Gast, lees eens ff wat ik tik :F.
Ik heb het woord CAT5e niet in mijn mond gehad.
Owja :P
Tja, als je niet kan lezen, dan is het inderdaad een slecht voorbeeld :').
Je had, hypothetisch, met iets meer tact kunnen reageren. ;w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Matis schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 12:23:
[...]

Je had, hypothetisch, met iets meer tact kunnen reageren. ;w
Sorry, ik wist niet dat je gevoelig was.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Ach, de 1.4a kabels zullen er toch wel komen. Niet omdat het wat uitmaakt t.o.v. 1.4, maar gewoon omdat de onzekere consument er om blijft vragen. Daarom heb je ook PS3-compatible USB- en HDMI kabels, oplaadbare AA NiHM batterijen voor DECT telefoons, etc.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 23-11-2024
Jongens ik ben opzoek naar een 10m hdmi kabel welke mijn 1080p signaal kan voeren vanaf mijn pc naar mijn receiver.
Ik heb nu een 1.3 kabel van 10m welke echt crap is en dus signaal verlies geeft op hogere resoluties dan 720.
Heeft iemand enig idee welk merk en welke kabel ik moet kopen? (graag niet belachelijk duur)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Ik heb zelf deze kabel liggen tussen m'n receiver en projector en werkt perfect.

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
O en ik vergeet te vermelden dat het een hdmi > mini hdmi kabel moet zijn.

Ik heb nu deze kabel:

http://www.4u-tech.nl/N_f...l---10m--N_art_33161.html

Maar die presteert echt niet op 10m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 04-06 14:11
Heeft deze discussies ook niet met de apparaatuur te maken ?

Goedkope receiver - blueray speler - goedkope hd tv
Dure receiver - blueray speler - dure hd tv

Als je nu in beide situaties een kabel van 1 euro probeert en 1 kabel van 160 e per meter (Monster Cable / M1000HD)

Dan zie je het verschil toch eerder of niet ?

Heb zelf een goede hd tv, leuke receiver en een kabel van 2 tientjes voor mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nism0
Een kabel van een tientje werkt bij mij ook prima zolang de afstand maar korter is dan 7,5 meter.
Ga ik er boven wat in dit geval aan de orde is dan krijg ik groene/paarse strepen door het beeld op 1920x1080p res.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Versteegrob schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:04:

Als je nu in beide situaties een kabel van 1 euro probeert en 1 kabel van 160 e per meter (Monster Cable / M1000HD)

Heb zelf een goede hd tv, leuke receiver en een kabel van 2 tientjes voor mij prima.
Nee natuurlijk niet. Maar dat had je ook kunnen weten als je het topic had doorgelezen...

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Vandaag bij de Action nieuwe HDMI-kabels gezien.
1.4 certified, de stekkers zijn oranje. 1m80 lang.
prijs: €2,69

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc_K84
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-05 14:35
Ik heb de "oude" kabels van Action, voldoen prima. Verwacht van de nieuwe hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Versteegrob schreef op donderdag 04 november 2010 @ 13:04:

Ja, maar het verschil in kwaliteit komt NIET door de HDMI kabel, maar door de kwaliteit van de BR speler en TV zelf :P... Het signaal is Digitaal.. En heeft dus geen last van ruis, (licht) magnetische velden of andere meuk waar Analoge signalen wel last van hebben. Hierdoor degradeert het signaal niet.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13:33

CyBeRSPiN

sinds 2001

Toch ietwat teleurgesteld in de verkopers bij de Foka Rotterdam. Hoorde ze tegen een andere klant de HDMI kabels ter discussie brengen nadat ze een BR speler hadden gekocht. Zo'n rekje op de balie met "slecht", "normaal" en "goed" met de aders en mantel blootgelegd, waarbij de "slechte" kabel al een factor meer kost dan de prima Action kabel (heb er zelf 2).
Opzich prima, maar vervolgens hoor ik de verkoper beweren dat men sowieso niet voor de slechte kabel moet kiezen omdat die "niet geschikt voor BluRay" zou zijn.. Moest me echt bedwingen om me niet in dat gesprek te gaan mengen.. Wat zijn die klanten daar voor de gek gehouden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

CyBeRSPiN schreef op vrijdag 05 november 2010 @ 21:13:
Toch ietwat teleurgesteld in de verkopers bij de Foka Rotterdam. Hoorde ze tegen een andere klant de HDMI kabels ter discussie brengen nadat ze een BR speler hadden gekocht. Zo'n rekje op de balie met "slecht", "normaal" en "goed" met de aders en mantel blootgelegd, waarbij de "slechte" kabel al een factor meer kost dan de prima Action kabel (heb er zelf 2).
Opzich prima, maar vervolgens hoor ik de verkoper beweren dat men sowieso niet voor de slechte kabel moet kiezen omdat die "niet geschikt voor BluRay" zou zijn.. Moest me echt bedwingen om me niet in dat gesprek te gaan mengen.. Wat zijn die klanten daar voor de gek gehouden..
Gewoon zeggen dat het onzin is hoor. Heb zelfs ook wel eens bullshit gehoord in een computerwinkel, een vent vroeg daar of ie al zijn computers op het netwerk gebruik kon laten maken van één printer die op een pc aangesloten was. Nee zei de verkoper, dan moet je een router hebben met printserver, of een nieuwe printer met netwerkmogelijkheden. Toen heb ik toch echt de klant even verteld dat ie simpelweg de printer kon delen. Kutverkopers moeten maar even goed voor lul staan en klanten verliezen.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 278083

Hallo

Ik ga binnenkort een zwarte Marantz SR-5004 halen. En ga deze aansluiten op Mijn pc!
Mijn budget is ongeveer 20/25 euro voor max 2 Meter kabel.

Is het merk HQ een beetje goed? Voor 14 euro heb ik dan een gold Hdmi 1.3 Kabel van 2 meter
Of kan ik beter kijken naar wat anders?

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:55
Ja.
Of kan ik beter kijken naar wat anders?
Als je meer of minder wilt besteden kan dat ja. Het beeld en het geluid zullen hetzelfde blijven.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Laatst online: 11:13

Exirion

Gadgetfetisjist

Voor 2 meter is elke kabel goed genoeg. Pas bij 5 meter begint het wat kritischer te worden.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1 ... 3 ... 13 Laatste