HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BAS80
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-03 17:00
Anoniem: 326505 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:04:
[...]

In dat geval ligt het aan de splitter en niet aan de hdmi kabel.
Een "normale"splitter gaat ook niet werken met HDMI, een splitter haalt ook een beetje het idee van DHMI onderuit. Want HDMI is er voor gemaakt dat het signaal maar met 1 bron tegelijk kan worden gedeeld in verband met copieren en dergelijke. Vandaar ook de handshake tussen de apparaten.

Wil je HDMI singalen gaan splitten dan kom je er meestal niet met een simpel verloopstekkertje omdat de meeste apperatuur met HDCP werkt, je een apparaat nodig die die signalen kan aansturen zoals dit. http://www.allekabels.nl/...ts-HDMI-1.3-Splitter.html

HDCP
Wikipedia: High-bandwidth Digital Content Protection

Gamertag XBL: AltScarfaceNL Steam: 'Alt Scarface NL'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326505

Voor wat meer informatie raad ik aan de volgende post te lezen:

http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33085106

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:52
Atomsk schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:21:
[...]

Dat is niet vreemd: wanneer je een partij kabels hebt waarvan 10% defect is, dan kun jij een prima kabel hebben terwijl een ander slecht beeld heeft.

Dat 2m kabels van 50 euro te duur zijn, weet iedereen wel, maar om nu te gaan zeuren dat 8 euro te duur is, omdat er ook kabels zijn van 3 euro, is ook wat overdreven. Een kabel van 3 euro die kapot gaan na 5x uitpluggen is ook weggegooid geld en bovendien is het vervelend wanneer je kabel stuk is en de winkels zijn dicht.
Ik gebruik mijn kabel van de Action zowel voor de PS3 als voor de X360. Darabij moet ik ze vaak in- en uitpluggen en tot nu toe geen enkel probleem.
Mijn kabel was overigens €3,99
En als ik een jaar doe met zo'n kabel ben ik na 5 jaar nog steeds goedkoper uit dan velen met een duurdere.

Verder denk ik niet dat er een groot kwaliteitsverschil zit tussen een kabel die bij een gewone winkel 8 euro kost, en bij de Action 4 euro. Aangezien de Action alles idioot goedkoop aanbiedt. De CAT 5e UTP kabel van 10m van €2,49 van de Action werkt ook prima.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-05 18:53
Action verkoopt idd ook veel merkproducten voor weinig, veelal restpartijen en faillissementspartijen. Toiletartikelen zijn vaak ook van bekende merken en ook voor zeer weinig te koop.

De wijzen komen uit het Oosten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart ®
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:58

Bart ®

Moderator Spielerij

I have the cape.

Anoniem: 326505 schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:18:
[...]

Waar je wel mee zit is dat zowel de hdmi kabel gold plated moet zijn als het apparaat waar je het insteekt. Anders gaat de connector van je apparaat oxideren.
Uiteraard. Maar daarom hebben duurdere apparaten ook gold-plated connectors.
Ik vermoed zelfs dat goud-koper minder goed werkt dan koper-koper (slechts speculatie).
Twee verschillende metalen op elkaar heeft ook een verhoogde weerstand, maar dat is zo minimaal dat het geen verschil in signaalkwaliteit oplevert.

Cunning linguist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scenix_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15-09-2024
Atomsk schreef op vrijdag 11 december 2009 @ 11:21:
[...]

Dat is niet vreemd: wanneer je een partij kabels hebt waarvan 10% defect is, dan kun jij een prima kabel hebben terwijl een ander slecht beeld heeft.

Dat 2m kabels van 50 euro te duur zijn, weet iedereen wel, maar om nu te gaan zeuren dat 8 euro te duur is, omdat er ook kabels zijn van 3 euro, is ook wat overdreven. Een kabel van 3 euro die kapot gaan na 5x uitpluggen is ook weggegooid geld en bovendien is het vervelend wanneer je kabel stuk is en de winkels zijn dicht.
Moet zeggen dat ik het nu met je eens ben... als dit verhaal ook echt opgaat.

Ik heb inmiddels al mijn kabels van 3 euro al meerdere keren verwisseld, meegenomen, omgezet, op gezeten en noem het maar op... ze doen nogsteeds hetzelfde en dat is digitaal signaal doorgeven. Deze kabels gaan niet zomaar stuk... Ja ok met een schaar krijg je ze wel door en die van 50 euro of meer zijn misschien lastiger om door te knippen.

Een HDMI kabel van 5000 euro heeft voor mij 1% meerwaarde tov een 3 euro kabel van de action. die 1 procent staat voor de kans dat hij minder snel stuk gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertusbrutus
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-01 22:41
Is laatst toch ook bewezen bij Kassa dat een goedkope hdmi kabel net zo goed beeld geeft als de duurste. Het betreft hier een digitaal signaal. Als het signaal aankomt dan is het beeld/geluid goed. De dikte/bescherming van de kabel heeft alleen een functie op het afschermen van externe signalen en evt kabelbreuk. Bij analoge signalen en kabels heeft de connector en de dikte wel invloed op de kwaliteit. \

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 01-05 13:42
Goh ik koop een TV van 2000 euro een PS3 of BR speler van 400 euro een receiver van 1200 euro. Visite komt en zegt oohh gaaf man ziet er mooi uit. Ja dat is allemaal in het zicht kan iedereen zien. De apparaten met elkaar verbinden moet zo goedkoop mogelijk, want tja dat zien andere mensen toch niet.

HDMI kabel voor meer dan 50E zou ik ook niet doen. Kans dat ik het verschil zie is nihil. HDMI van 4 euro zou ik net zo min nooit kopen.

Anoniem: 145867

Hier ook 1 van de Action prima ding geen slecht signaal. [ € 3,99 !! ]
Heb ook nog duurdere kabels maar ik bespeur geen slecht signaal.

Volgens mij is het maar onzin om dure kabels te kopen.. vanwege ons analoge verleden :)

Hier dan mijn vraag: is er dan ook IEMAND die ooit last gehad heb bij HDMI van een slecht signaal?? En wat zijn dan de kenmerken? Wat voor beeld krijg je dan... als je b.v. volgens dat verhaal te weinig bandbreedte hebt?

Als hier niemand op reageert gaan we er maar van uit dat het gewoon lulkoek is.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 145867 op 31-12-2009 16:20 ]

Anoniem: 315629

5 meter HDMI "copartner E119932 20276" medion laptop naar een sony flatscreen: beeldscherm gevonden en bleef zwart, andere kabel en alles werkt. Deze kabel functioneert prima met een Samsung ue40b8000 met verschillende toestellen op 1080i.

• hemiparo
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Geen lulkoek :)

Had met mijn PS3 last van 'ruis' toen ik een Action kabeltje gebruikte: alles was wel scherp enzo maar het leek licht te 'sneeuwen' op de achtergrond. Met een merk-kabeltje van de Handyman was het beeld 100% in orde! Had het overigens ook niet verwacht, digitaal is toch digitaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:15
@Texamicz:Ik heb ook een Action kabel gehaald (Flamingo, 2m, gold plated), neem aan dat dit dezelfde is als jullie hebben. Het enige wat ik kreeg waren groene strepen (tussen een LG blue-ray speler en een Panasonic plasma) zoals hier al eerder genoemd (ook in deel 1).
Vond het zelf ook vrij raar, mgoed :).
Vraag me nog af of dit iets is om de distributeur (elro.eu) over te mailen, mss is het een bepaalde serie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 272538

Het is wel verstandig als je boven de 10 meter gaat werken een hdmi-versterker tussen te doen, als je via een a/v versterker gaat werken met lange lengtes naar de tv dan zal je echt een durekabel nodig hebben anders gaat het niet werken, een bluray richting tv gaat prima maar een a/v schakel versterker gaat niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• debbes
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-05 18:00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09-05 23:52
Promotiepraatjes voor dure (Monster)kabels.
...higher display refresh rates are coming: The 60Hz frame rate of today will not be adequate tomorrow. It will jump to 90Hz and 120Hz in the next year, which means double again the same amount of data in the same one second.
Ik heb me nog niet zo verdiept in Blu-ray films, maar de framerate van het bronmateriaal is volgens mij echt niet naar 90 en 120Hz gegaan sinds 2007. In de tv's zelf wel, maar dat heeft natuurlijk geen enkele invloed op de datasnelheid in de kabel: een display laat dan hetzelfde frame twee of drie keer achter elkaar zien en dat geeft alleen binnen de elektronica van de tv een hogere datasnelheid. Pure leugens dus dat je daarvoor een betere kabel zou nodig hebben.

Idem met het verhaaltje over "deep color" en de hogere bandbreedte die dat weer nodig zou hebben. "Deep color" is grotendeels marketingnonsense, want er is geen ondersteuning voor grotere kleurdiepten binnen de blu-ray standaard. In de toekomst misschien wel, maar om daar nu alvast een €200 kabel voor te kopen...

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lightning89
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:12
Sterker nog het is 24hz nog steeds:P Het maximale wat ik me nu kan indenken is 2x1080p60 en dan in 3D (of is dat 2x 30hz? ) Maar dat is nu nog steeds niet ter sprake en die lulkoek van Monster is ook al weer van een tijdje geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyJIJdaar
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-05 12:33
Ik heb dit forum her en der door gelezen over HDMI kabels en het verschil in kwaliteit.

Nu heb ik zelf drie hdmi kabels,
1tje van Bol.com, 3m voor 7,99
1tje van Vivanco, 1,5m voor 20,00
1tje bijgeleverd bij de Cisco tuner van Ziggo.

Alle kabels werken, maar de Cisco in combinatie met de Vivanco geeft telkens artifacts, storingen. Ik moet hiervoor de Cisco herhaaldelijk aan en uit zetten.

Ik geloof niet dat er mooie dure kabels veel beter zijn dan goedkope. Maar denk dat er wel goede en slechte tussen zitten.

Om voor mijn gevoel te kijken of de Vivanco kabel wel goed werkt, wil ik een hdmi kabel van 'That cable' kopen. Deze werden door het blad What Hifi bekroond met 5 sterren, voor een prijs van 5 GBP voor een 1.3b kabel van 1,5m.

Heeft één van jullie deze kabel en kan deze de beweringen van What Hifi beamen?
http://www.whathifi.com/Review/ThatCable-HDMI/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Mijn Action kabel werkt nog steeds perfect ondanks vaak eruit halen en ergens anders inpluggen. Werkt prima icm het volgende:
PS3 -> LG W2261V
X360 -> LG W2261V
Packard Bell Easynote -> LG W2261V

Ik verwissel hem elke dag, en nog nooit problemen gehad én de connector is nog steeds stevig. En dat al meer dan een half jaar lang voor nog geen 4 euro.. Beter kan het niet imo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 09-05 20:06

NvM

Anoniem: 272538 schreef op woensdag 06 januari 2010 @ 14:40:
Het is wel verstandig als je boven de 10 meter gaat werken een hdmi-versterker tussen te doen, als je via een a/v versterker gaat werken met lange lengtes naar de tv dan zal je echt een durekabel nodig hebben anders gaat het niet werken, een bluray richting tv gaat prima maar een a/v schakel versterker gaat niet werken.
Bronnen? Of heb je dit jezelf aangepraat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:42

Vis

Afgelopen weekend via onedayonly.nl 2 HDMI kabeltjes gekocht van het merk Eminent

Twistable HDMI kabel 1.5 meter Eminent EM9131

Afbeeldingslocatie: http://www.eminent-online.com/eminent_nieuw/afbeeldingen/afbeeldingen_producten/EM9153.jpg

Voor 9,95 per stuk leek het me wel de moeite waard.. Gold plated, en makkelijk uitrolbaar etc.

Iemand ervaring met deze kabels?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HvB83
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-01 05:24
Laat ik voorop stellen dat ik ook niet geloof dat een kabel van €100 beter werkt dan eentje van een paar euro. Toch heb ik dat wel betaald voor een Profigold van 5m. Waarom? Omdat ik de kabel in de muur heb weggewerkt, de komende 10 jaar moet die kabel z'n werk doen zonder dat ik kans heb om hem te vervangen. De kans dat het nu met een goedkope kabel goed gaat is heel groot, maar ik wilde het niet gokken dat ik toevallig een merk te pakken heb wat minder goede materialen gebruikt voor z'n koperdraden, waardoor na een paar jaar oxidatie toch ineens problemen gaan ontstaan. Met een losse kabel vervang je hem dan gewoon op het moment dat dat gebeurt, dat gaat bij mij niet.

Voor m'n losse bedrading heb ik overigens wel gewoon goedkope kabeltjes gebruikt hoor! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Vis schreef op maandag 01 februari 2010 @ 10:39:
Afgelopen weekend via onedayonly.nl 2 HDMI kabeltjes gekocht van het merk Eminent

Twistable HDMI kabel 1.5 meter Eminent EM9131

[afbeelding]

Voor 9,95 per stuk leek het me wel de moeite waard.. Gold plated, en makkelijk uitrolbaar etc.

Iemand ervaring met deze kabels?
Ik heb alleen ervaring met het merk. Hun switch, interne card reader en draadloze laptopmuis werken iig perfect voor zeer weinig geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TRG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-04 10:35

TRG

Technotium99-m

Ik heb pas HDMI kabels gekocht, en ik heb gekozen voor 1.3 HDMI kabels van ongeveer 10 euro per stuk. Ik wilde gewoon de garantie dat ze 1.3 compatible waren en ik heb me een half uurtje ingelezen ofzo. Het waren niet de duurste en niet de goedkoopste. De precieze waarheid weet ik niet, maar naar mijn mening betekent het woord 'goed' in de context van een kabel gewoon dat er degelijke shielding is toepast en dat er fatsoenlijke stekkers opzitten. Ik kan me voorstellen dat er genoeg 'chinese prut' HDMI kabels zijn die zo weinig shielding hebben zodat er problemen kunnen onstaan, of in ieder geval zogauw er een shieldingsprobleem ontstaan is op een stuk wat geknikt is.

Dat de shielding vaak allesbepalend is voor de lengte van de kabels is niet meer dan logisch. Hoe slechter de shielding hoe groter de demping, en het ligt dan weer aan de digitale-communictie-protocollen + zendvermogen van de zender hoeveel invloed dit heeft. Ik maak zelf RF apparatuur voor MRI scanners, hierbij is demping extreem belangrijk, en je geeft soms letterlijk honderden euro's uit per meter COAX kabel om zo min mogelijk demping/ruis toe te voegen. Bij MRI is het verschil direct meetbaar. Bij je home cinema set hang je er meestal niet zo snel een scoop aan.

Om hieraan toe te voegen: 2 jaar geleden functioneerden mijn COAX kabels in huis allemaal ruim voldoende. Vervolgens heeft de UPC besloten om meer kanalen over het digitale signaal te sturen waardoor het gebruikte frequentiegebied toenam. Het resultaat was dat sommige zenders opeens veel ruis hadden, en anderen het helemaal niet deden. Dit is een typisch gevolg van: vroeger werkte de prutkabels prima, maar na enkele technologische foefjes ter verlenging van de levensduur van de infrastructuur dus niet meer.

Het is nu dus de vraag of zoiets met HDMI ook mogelijk is. Het UPC signaal is digitaal gecodeerd, maar we werken nog steeds met analoge signalen. Op een COAX is dit een mengelmoes van strak georganiseerde frequenties, en ook op HDMI verstuur je digitale info met behulp van analoge frequenties. Wiki zegt;
The HDMI specification defines the protocols, signals, electrical interfaces, and mechanical requirements of the standard.[38] The maximum pixel clock rate for HDMI 1.0 was 165 MHz, which was sufficient for supporting 1080p and WUXGA (1920×1200) at 60 Hz. HDMI 1.3 increased that to 340 MHz, which allows for higher resolution (such as WQXGA, 2560×1600) across a single digital link.[39] An HDMI connection can either be single-link (Type A/C) or dual-link (Type B) and can have a video pixel rate of 25 MHz to 340 MHz (for a single-link connection) or 25 MHz to 680 MHz (for a dual-link connection). Video formats with rates below 25 MHz (e.g., 13.5 MHz for 480i/NTSC) are transmitted using a pixel-repetition scheme.[1]
Waaruit af te leiden is dat kabels door middel van betere shielding/kernen/materialen/productie een hogere frequentie aankunnen voor dataoverdracht. Je kunt nu wel keihard roepen dat het meeeeeeer dan voldoende is nu, en dat zelfs de allergoedkoopste prutkabel voldoende is, maar daar ben ik dus niet zo zeker van. Ik heb geen verstand van hoeveel data het beeld en geluid vreet, maar kan voorspellen dat we over 5 jaar tegen hele andere specs aankijken dan hierboven te vinden zijn. Het is de vraag hoelang HDMI stand houdt totdat er iets beters/snellers komt. Ik vind het iig niet onrealitisch dat je over 5 jaar weinig kan met je 5 euro HDMI kabel op je nieuwe EXTREME HD TV (1440p) met DTS TrueHD en misschien nog wat grappen zoals andere vormen van communicatie over dezelfde kabel.

Maar de vraag is dan weer: ga je nu al veel geld uitgeven aan een kabel die 5 jaar meegaat, of koop je gewoon over 5 jaar voor 10 euro een prut HDMI 2.0 kabel.. (daarbij moet ik wel zeggen dat mijn nieuwe COAX kabels voor de UPC fors aan de prijs waren)

Regular meth users are referred to as tweakers, so-called because they can go ALL TWEAKEND LONG, BABY. They can be awake for three to fifteen days straight: irritable, violent and paranoid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SemperFidelis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-04 17:11
Ik zocht ook een kabeltje van 1 a 2 meter voor max. 10 euro. Ik dacht dat een tochtje MediaMarkt wel zou voldoen aan mijn eisen. Echter, daar liggen dus kabels van 1m voor 30 euro. Ongelofelijk!

Heeft iemand een goede site waar ik een simpel HDMI 1.3 kabeltje kan kopen? BVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
In de Media Markt begint het zo rond de €15-20 ja. Op www.kabeltje.com heb je ze vanaf een paar euro (€3 verzendkosten).

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
SemperFidelis schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:11:
Ik zocht ook een kabeltje van 1 a 2 meter voor max. 10 euro. Ik dacht dat een tochtje MediaMarkt wel zou voldoen aan mijn eisen. Echter, daar liggen dus kabels van 1m voor 30 euro. Ongelofelijk!

Heeft iemand een goede site waar ik een simpel HDMI 1.3 kabeltje kan kopen? BVD.
Action. €3,95

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
www.allekabels.nl €1,35
www.kabeltje.com

[ Voor 7% gewijzigd door MrAcid op 02-02-2010 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
TRG schreef op maandag 01 februari 2010 @ 18:03:
Ik vind het iig niet onrealitisch dat je over 5 jaar weinig kan met je 5 euro HDMI kabel op je nieuwe EXTREME HD TV (1440p) met DTS TrueHD en misschien nog wat grappen zoals andere vormen van communicatie over dezelfde kabel.
Dat vind ik wel onrealistisch. Bovendien, als ik nu een nieuwe TV koop hoop ik daar wel iets langer mee te doen.
Als je toch een nieuwe TV koopt, dan is een nieuw kabeltje ook geen punt.

Bandbreedte voor audio is vermoedelijk niet significant en 1440p is ook niks bijzonders. Ondersteunt HDMI nu al geen 2560 x 1600?
3D en 120 hz kosten waarschijnlijk wel flink wat bandbreedte, maar om daar nu al ultra dure kabels voor te kopen? Nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-04 19:00

RMX

Olaf van der Spek schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 17:19:
[...]
Bandbreedte voor audio is vermoedelijk niet significant en 1440p is ook niks bijzonders. Ondersteunt HDMI nu al geen 2560 x 1600?
3D en 120 hz kosten waarschijnlijk wel flink wat bandbreedte, maar om daar nu al ultra dure kabels voor te kopen? Nee.
Daar voldoet HDMI 1.4 al voor, en die heb ik laatst gekocht voor 10 € per kabel.

Wat je eigenlijk moet doen:
Naar een winkel gaan, dure tv uitkiezen (Philips 21:9), en vragen welke kabel ik er het beste bij kan pakken,,

Mocht de verkoper de duurste aanraden, schreeuwend de winkel uitrennen.. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Bij kabeltje.com heb je een hdmi 1.4 kabel voor 6,95 euro die 4k x 2k resolutie ondersteunt. Als je daar nog storing mee krijgt, doe je iets verkeerd :) Zodra mijn volgende tv binnen is, ga ik daar maar 's wat hdmi-kabels inslaan. 4k x 2k ga ik echt niet nodig hebben, maar 't is fijn dat het kan, dan is 1080p in ieder geval geen probleem :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeRSPiN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:21

CyBeRSPiN

sinds 2001

SemperFidelis schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 13:11:
Haha, voor het eerst in zo'n elektronicatoko geweest ofzo? MediaMarkt / Saturn / BCC, allemaal 1 pot nat: kabels zijn er veel en veel te duur en worden door de "topverkoper" vaak handig bij mensen in hun mandje gestopt nadat ze de tv voor een mooie prijs hebben geregeld, ze betalen dan alsnog teveel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 08-05 13:13

SgtStrider

Fractal Switchover!

Ik denk niet dat dit aan de kabel ligt heel eerlijk gezegd. Volgens mij is een HDMI kabel óf 19 draads (A), óf 29 draads (B, pro). Het enige verschil zit hem in de constructie/afscherming.

edit; Ook even tussendoor, dat hele GBPS verhaal van Monster en dat soort instanties kan altijd genegeerd worden, grote onzin met hoofdletter O.

[ Voor 19% gewijzigd door SgtStrider op 24-02-2010 11:48 ]

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 11:13

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

Heb bij kabeltje.com bijna een jaar geleden een "HQ" HDMI kabel gekocht van 10 meter voor 22 euro (type: HQSS5550/10) welke ik gebruik om mijn PC op de HD beamer aan te sluiten. Mijn digitale HD ontvanger heb ik met een 5 meter HDMI kabel (type CABLE-550G/5.0) van panda.nl aangesloten, welke toen 14,95 kostte, nu 9,95. Heb met beide kabels nog nooit problemen gehad.

Dus zelfs voor langere kabels zou je niet persé versterkers nodig hebben of een extra dure kabel.

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12:08
Even een ervaring die ik met jullie wil delen:

Ik was toevallig even in de BCC Spijkenisse dit weekend en moest nog een optische kabel hebben. Nou kon ik kiezen tussen 1 van 29,95 en 1 van 99,95. Dus ik de goedkoopste gekozen. Ik voor de grap tegen de manager, van jaaa... maakt dat nou echt wat uit? Toen zei hij jawel, als je de juiste apparatuur ervoor hebt, ik zal je een voorbeeld geven.

Ik mee naar 2 exact dezelfde Philips tv's die aangesloten zaten op dezelfde Bluray speler. De 1 had een goedkoop kabeltje en de ander aangesloten via de (in TS) genoemde monster kabel van 100euro. Bizar verschil. Er was een geanimeerde leeuw of beer in beeld en bij de een zag je mooi en duidelijk beeld, maar op de andere tv zag je NOG scherper beeld zodat je de haren van het beest haar voor haar zag zitten. Echt zeer opmerkelijk verschil in kwaliteit.

Dus ik wantrouwig dat ik ben: jaaa zeker anders afgesteld. Hij mij beide afstandbedieningen en van speler gegeven en laten controleren of de instellingen hetzelfde waren.

Ik ben hier toch wel van geschrokken aangezien meerdere onderzoeken toch aanwezen dat er geen verschil mocht zijn. Iemand die dit kan verklaren?

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Zat in de bluray-speler van de 'lelijke' geen DVD ipv Blu-ray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91634

HvB83 schreef op maandag 01 februari 2010 @ 13:13:
Laat ik voorop stellen dat ik ook niet geloof dat een kabel van €100 beter werkt dan eentje van een paar euro. Toch heb ik dat wel betaald voor een Profigold van 5m. Waarom? Omdat ik de kabel in de muur heb weggewerkt, de komende 10 jaar moet die kabel z'n werk doen zonder dat ik kans heb om hem te vervangen. De kans dat het nu met een goedkope kabel goed gaat is heel groot, maar ik wilde het niet gokken dat ik toevallig een merk te pakken heb wat minder goede materialen gebruikt voor z'n koperdraden, waardoor na een paar jaar oxidatie toch ineens problemen gaan ontstaan. Met een losse kabel vervang je hem dan gewoon op het moment dat dat gebeurt, dat gaat bij mij niet.

Voor m'n losse bedrading heb ik overigens wel gewoon goedkope kabeltjes gebruikt hoor! ;)
Heb zelf ervaring met een dure slechte kabel, en goedkope kabel die vervolgens vele malen beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
GAIAjohan schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:27:
Zat in de bluray-speler van de 'lelijke' geen DVD ipv Blu-ray?
Was een Bluray speler met 2 HDMI uitgangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vis
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 11:42

Vis

virtualJac schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:50:
[...]

Je had voor de zekerheid eens moeten vragen of de 2 kabels eens verwisseld konden worden.
Dan pas zag je 100% de waarheid... toch?

Nikon D610 || 85mm 1.8G || 50mm f1.8D || AW 15 R3 ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Vis schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:35:
[...]

Je had voor de zekerheid eens moeten vragen of de 2 kabels eens verwisseld konden worden.
Dan pas zag je 100% de waarheid... toch?
Inderdaad, maar daar dacht ik op dat moment niet aan. Zou toch wel heel misleidend zijn als dat uitmaakte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:48
virtualJac schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 14:42:
Inderdaad, maar daar dacht ik op dat moment niet aan. Zou toch wel heel misleidend zijn als dat uitmaakte :)
Monster en misleiding... :z

Ik neem aan dat je dus nooit de "test-opstelling" hebt gezien in Amerika waarbij wordt "aangetoond" hoe vreselijk goed een Monster HDMI kabel is? En waarbij hij wordt vergeleken met een composiet kabel van een x-merk? Ook dat valt mijns inziens onder pure misleiding. Monster = overrated marketing meuk.

Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.engadgethd.com/media/2009/03/monster-hdmi-composite-scam.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 24-02-2010 15:22 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtStrider
  • Laatst online: 08-05 13:13

SgtStrider

Fractal Switchover!

Brad Pitt schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:19:
[...]
Monster = overrated marketing meuk.
Pitt, de eerste post in dit topic waar ik het meer dan 1000% mee eens ben! :D Dure kabels zijn pure marketingtroep (met uitzondering van echt betere constructie). Wat was die forumlink ook weer? Iets van hifi.nl? Paar audiofielen (mag ik het woord videofielen introduceren?) die beweerden dat er toch wel degelijk kwaliteitsverschil in het resulterende beeld zat tussen de goedkope en dure kabel.

CM NR200P | Gigabyte B550i Aorus Pro AX | 5600X | AMD Radeon 6900XT | Crucial P2 1TB | Ballistix 2x16GB 3600CL16 | BQ DarkRock TF | Corsair SF600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
SgtStrider schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:26:
Paar audiofielen (mag ik het woord videofielen introduceren?) die beweerden dat er toch wel degelijk kwaliteitsverschil in het resulterende beeld zat tussen de goedkope en dure kabel.
Waarbij je wél raar wordt aangekeken als je dan aan zo iemand vraagt of je vakantiefoto's dan ook mooier scherper helderder en kleurrijker worden als je een high-end USB kabel gebruikt tussen je camera en PC. Want dát is namelijk onzin :z Audio via USB kan ook beter klinken bij een betere kabel trouwens, pas nog een review van gelezen in een gerenommeerd audio blad. Welnu, die lees ik nu dus ook nooit meer hè.

Maar een goede HDMI-kabel zorgt wél voor meer rust, mooiere kleuren, een betere dieptewerking etc. Ach hou toch alsjeblieft op :') Allemaal gesponsorde onzin. Betaal en je krijgt een leuke review.

[ Voor 16% gewijzigd door Brad Pitt op 24-02-2010 15:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

virtualJac schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:50:
[...]
En wellicht een Blu-ray die speciaal is gemaakt voor dit soort marketing doeleinden. Hoe dan ook geloof ik er helemaal niets van :P

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06:02

vhal

ಠ_ಠ

virtualJac schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:20:
Even een ervaring die ik met jullie wil delen:

Ik was toevallig even in de BCC Spijkenisse dit weekend en moest nog een optische kabel hebben. Nou kon ik kiezen tussen 1 van 29,95 en 1 van 99,95. Dus ik de goedkoopste gekozen. Ik voor de grap tegen de manager, van jaaa... maakt dat nou echt wat uit? Toen zei hij jawel, als je de juiste apparatuur ervoor hebt, ik zal je een voorbeeld geven.

Ik mee naar 2 exact dezelfde Philips tv's die aangesloten zaten op dezelfde Bluray speler. De 1 had een goedkoop kabeltje en de ander aangesloten via de (in TS) genoemde monster kabel van 100euro. Bizar verschil. Er was een geanimeerde leeuw of beer in beeld en bij de een zag je mooi en duidelijk beeld, maar op de andere tv zag je NOG scherper beeld zodat je de haren van het beest haar voor haar zag zitten. Echt zeer opmerkelijk verschil in kwaliteit.

Dus ik wantrouwig dat ik ben: jaaa zeker anders afgesteld. Hij mij beide afstandbedieningen en van speler gegeven en laten controleren of de instellingen hetzelfde waren.

Ik ben hier toch wel van geschrokken aangezien meerdere onderzoeken toch aanwezen dat er geen verschil mocht zijn. Iemand die dit kan verklaren?
toon volledige bericht
ik krijg even een dejavu hier

Een soorgelijke opstelling zag ik bij de BCC in vlaardingen

Random merk DVD speler met de film Monsters&Co op een random merk LCD, beide uitgangen waren te zien op 1 scherm. Links een [hoe toepasselijk] een Monster kabel en rechts een goedkope prutkabel die je erbij kreeg.

Hieronder stond op een A4tje dat een dure Monster kabel beter is dan een goedkope prutkabel.

En inderdaad, links was scherper en had mooiere kleuren.

Het enige verschil was dat de Monster kabel een component kabel was en de goedkope prutkabel een composiet (zo'n gele tulpstekker waar alles doorheen gaat + R/W tulp voor audio)

:X

En mensen trappen hier in, want ik zag een stel naar de demo kijken en die zagen er nogal overtuigd uit...de verkoper leek nog meer overtuigd..

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Als het zou gaan om een HDMI vs een andere kabel dan is het niet alleen misleidend, maar wordt er gewoon gelogen. Zal eens kijken of ik nog in de buurt kom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
virtualJac schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:07:
Als het zou gaan om een HDMI vs een andere kabel dan is het niet alleen misleidend, maar wordt er gewoon gelogen. Zal eens kijken of ik nog in de buurt kom.
Nou ja, dat vind ik dan weer niet. Op zich wordt er ook niet gelogen. Monster kabel-X is inderdaad beter dan noname kabel-Y. Dat de Monster een HDMI is en de andere niet is dan niet relevant, op zich ;)

Dat het enorm smerig is ben ik met je eens. Als er daadwerkelijk wordt beweerd dat Monster HDMI-kabel-X beter is dan noname-HDMI-kabel-Y terwijl de tweede eigenlijk composiet is zou dat wel uniek zijn natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matis
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 11-05 18:49

Matis

Rubber Rocket

Klopt, mijn HDMI-kabel van 5 euro per meter is ook beter dan mijn 1 euro composietkabel.

Derhalve vind ik die *showmodellen* altijd verdacht. Waarom is er een speciale Philips demo-BR en een speciale Samsung/Sony/etc. demo-BR. Om de reden dat ze alleen hun sterke punten eruit halen.

If money talks then I'm a mime
If time is money then I'm out of time

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
SgtStrider schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 11:47:
[...]

Ik denk niet dat dit aan de kabel ligt heel eerlijk gezegd. Volgens mij is een HDMI kabel óf 19 draads (A), óf 29 draads (B, pro). Het enige verschil zit hem in de constructie/afscherming.
Dat lijkt me nou typisch iets wat wel van de kabel afhankelijk is :) Waar is het volgens jou van afhankelijk dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
Brad Pitt schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:34:
[...]

Nou ja, dat vind ik dan weer niet. Op zich wordt er ook niet gelogen. Monster kabel-X is inderdaad beter dan noname kabel-Y. Dat de Monster een HDMI is en de andere niet is dan niet relevant, op zich ;)

Dat het enorm smerig is ben ik met je eens. Als er daadwerkelijk wordt beweerd dat Monster HDMI-kabel-X beter is dan noname-HDMI-kabel-Y terwijl de tweede eigenlijk composiet is zou dat wel uniek zijn natuurlijk ;)
Als de verkoper beweert dat beide tv's via HDMI verbonden zijn met een Bluray speler met 2 HDMI uitgangen en 1 blijkt een composietkabel te zijn dan is dat volgens mij jokken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
virtualJac schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:35:
Als de verkoper beweert dat beide tv's via HDMI verbonden zijn met een Bluray speler met 2 HDMI uitgangen en 1 blijkt een composietkabel te zijn dan is dat volgens mij jokken ;)
Ehhh, agree on that one!! :Y

Anoniem: 289736

Brad Pitt schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:19:
[...]
Monster = overrated marketing meuk.
In dit HDMI tijdperk wel ja, maar ik had een paar jaar terug eens een xbox 360 to scart kabel van monster gekocht (wordt nou niet eens meer gemaakt volgens mij), en man o man, dat was pas kwaliteit :9

Nu HDMI de standaard is moeten ze haast wel overgaan op dit soort truukjes, anders gaat het bedrijf failliet omdat iedereen gewoon een 5 euro kabel koopt.

eneuh, hdmi 1.4, het maakt toch niet uit welke kabel je daar voor gebruikt? Het was toch gewoon afhankelijk van wat de bron stuurt naar de ontvanger, dus een oud hdmi kabeltje voldoet dan toch ook gewoon, zolang bron+beeldscherm gewoon 1.4 ondersteunen? :?

@djpj1111
denk niet dat je een HDMI 1.4 signaal/beeld, zoals 3D of 4K over een HDMI 1.3 kabel krijgt? Dan spreken we nog niet van het audio retour kanaal. Sorry voor de Engelse link, Nederlandse pagina is nog niet bijgewerkt:
HDMI versie verschillen <= URL

• Grrrrrene
  • Niet online
Anoniem: 315629 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 17:13:
@djpj1111
denk niet dat je een HDMI 1.4 signaal/beeld, zoals 3D of 4K over een HDMI 1.3 kabel krijgt? Dan spreken we nog niet van het audio retour kanaal. Sorry voor de Engelse link, Nederlandse pagina is nog niet bijgewerkt:
HDMI versie verschillen <= URL
3D gaat prima lukken, da's gewoon 2x zoveel bandbreedte en in het geval van blu-ray dus een soort van 1080p48 (2x1080p24 met wat tags). Dat is nog steeds minder dan 1080p60 die hdmi 1.3 ondersteunt. Die 3D-tags tel ik ff niet mee, da's niet significant t.o.v. de datastroom. Veel 4k*2k-televisies zijn er nog niet, dus dat boeit me totaal niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

uit de engelse wikipedia, link uit vorige posting
3D Over HDMI (HDMI 1.3 devices will only support this for 1080i)
met daarin deze link: HDMI 1.3 Will Support 3D After All
Like most things though, the 3D update for already existing HDMI 1.3 products comes with a catch, and it’s a catch in the form of reduced video quality. While HDMI 1.4 cables and devices will be capable of shooting out 3D pictures in full 1080p, HDMI 1.3 just can’t handle it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Oehlbach kan er ook wat van, 90 euro voor een kabel van 0,75m :X

overigens heb ik een paar weken terug m'n eerste kapotte HDMI kabel meegemaakt, dat was een kabel van een paar euro van kabeltje.com.
ik kreeg digitale ruis op m'n scherm, beeldpunten verdwenen en kwamen weer terug... heel gek.
beetje jutteren aan het kabeltje en dan was het voor eventjes weer weg (of werdt juist erger)
dus ik denk dat de aansluiting gewoon nooit helemaal lekker heeft gezeten, er zat wel ietwat ruimte op.
nu heb ik een nieuwe kabel gekocht van een ander merk X, wel ietsje duurder omdat ik een platte kabel wilde.
en sindsdien geen probleem meer gehad.

overigens zijn korte HDMI kabels dun bezaaid, ik heb er een paar nodig van +/- 30 cm maar minder als 0,5 meter heb ik ze nog niet kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 289736

shameete schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 08:30:
Oehlbach kan er ook wat van, 90 euro voor een kabel van 0,75m :X

overigens heb ik een paar weken terug m'n eerste kapotte HDMI kabel meegemaakt, dat was een kabel van een paar euro van kabeltje.com.
ik kreeg digitale ruis op m'n scherm, beeldpunten verdwenen en kwamen weer terug... heel gek.
beetje jutteren aan het kabeltje en dan was het voor eventjes weer weg (of werdt juist erger)
dus ik denk dat de aansluiting gewoon nooit helemaal lekker heeft gezeten, er zat wel ietwat ruimte op.
nu heb ik een nieuwe kabel gekocht van een ander merk X, wel ietsje duurder omdat ik een platte kabel wilde.
en sindsdien geen probleem meer gehad.

overigens zijn korte HDMI kabels dun bezaaid, ik heb er een paar nodig van +/- 30 cm maar minder als 0,5 meter heb ik ze nog niet kunnen vinden.
http://www.kabeltje.com/v...mi-maatwerk-c-14_246.html

wel behoorlijk aan de prijs :P Ik zou zeggen probeer ze zelf te maken.

Of hier http://bluejeanscable.com/store/hdmi-cables/hdmi-cable.htm 1 foot=30cm en het is wel een bekende site (voor Amerikanen dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
kent iemand trouwens deze HDMI kabels?
Afbeeldingslocatie: http://www.4launch.com/images/producten/micromedia/063363b.jpg

http://www.4launch.nl/shop/#p-4-productid-063363

dat lampje wat erin zit, zou dat een negatieve invloed hebben op het HDMI signaal of staat dat er los van ?
zal ongetwijfeld via de +5v draad gevoed worden, maar die kent natuurlijk ook z'n beperking.

[ Voor 14% gewijzigd door Shanquish op 26-02-2010 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
shameete schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 13:57:
kent iemand trouwens deze HDMI kabels?
Iedereen zijn ding maar ik probeer het aantal irritante leds zoveel mogelijk te beperken ;)

Mijn 4,5 euro HDMI kabel van 4Launch doet het overigens prima. Ik had er vorige maand ook 2 van 1 euro besteld via Amazon maar die liggen blijkbaar ergens in het kanaal of zo :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 26-01 10:36
Als ik dit zo lees ga ik geloof ik maar gewoon m'n kabels bij de volgende dealextrme bestelling mee laten komen.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Anoniem: 315629 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 07:51:
uit de engelse wikipedia, link uit vorige posting

[...]

met daarin deze link: HDMI 1.3 Will Support 3D After All

[...]
Toch geloof ik daar niks van. Zoals je op Wikipedia ook kunt lezen kan hdmi 1.3 omgaan met 1080p60, dus 60 volledige 1920x1080 frames per seconde. Blu-ray doet 24p, dus in 3D-versie doet het 48 volledige 1920x1080 frames per seconde. Dat valt toch ruim binnen de spec? Al zouden ze naar 30p (60p dus feitelijk) gaan, dan nog past het binnen de hdmi 1.3-spec.

Lees dit maar eens: http://www.highdefdigest...._1080p_with_HDMI_1.3/4269
The second thing, and perhaps the most important, is that HDMI 1.3 will indeed carry a 3D signal at 1080p. It can’t handle 3D at sixty frames per second though, only thirty. Of course, while watching movies on most Blu-ray players, the output is set to 24fps, which HDMI 1.3 can handle just fine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ulTimaS
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 04-05 16:51

ulTimaS

Mayhaps

Wijnands schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:19:
Als ik dit zo lees ga ik geloof ik maar gewoon m'n kabels bij de volgende dealextrme bestelling mee laten komen.
Of je besteld ze gewoon bij een nederlandse kabel webwinkel zoals kabeltje.com of elektronica-online.nl. Daar zijn ze ook goedkoop te vinden en je hoeft niet 2 weken of langer te wachten (Heb de laatste keer 8 weken moeten wachten op mn bestelling bij DX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

shameete schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 08:30:
Te korte kabels zijn ook niet goed, iets met dat er wel een bepaalde afstand tussen de connectoren moet zitten. Idem met UTP kabels welke je eigenlijk niet kan vinden onder de 30 centimeter. Al heb ik thuis ook een utp-kabel die met een royale 15 centimeter (inclusief stekkers) het gewoon goed doet.

Reden dat ze er niet zijn is vast dat de vraag naar 30 centimeter niet genoeg is om ze te produceren. En als je 30 centimeter nodig hebt dan heb je aan 50 centimeter ook genoeg...

[ Voor 22% gewijzigd door FeaR op 26-02-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226204

Heeft iemand hier een idee hoelang een hdmi kabel mag zijn??
onze lokale pc boer zegt dat langer dan 10m niet meer goed kan gaan.
Is dat ook echt zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Nu online

FeaR

In GoT we trust

Anoniem: 226204 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:43:
Heeft iemand hier een idee hoelang een hdmi kabel mag zijn??
onze lokale pc boer zegt dat langer dan 10m niet meer goed kan gaan.
Is dat ook echt zo?
Tien meter is altijd de veilige afstand om te noemen. Meeste merken houden daar ook op, al zijn er ook wel die naar de 15 meter gaan. Mocht je zeker willen zijn van je zaak kan je altijd nog iets van een HDMI Repeater kopen, König heeft van dat soort dingen. Die versterken het signaal en geven zeker tot 35 meter overdracht van 1080p signalen.Kost wel een paar centen, dus wellicht eerst proberen zonder versterking aangezien je die altijd later nog kan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 226204

FeaR1986 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:55:
[...]

Tien meter is altijd de veilige afstand om te noemen. Meeste merken houden daar ook op, al zijn er ook wel die naar de 15 meter gaan. Mocht je zeker willen zijn van je zaak kan je altijd nog iets van een HDMI Repeater kopen, König heeft van dat soort dingen. Die versterken het signaal en geven zeker tot 35 meter overdracht van 1080p signalen.Kost wel een paar centen, dus wellicht eerst proberen zonder versterking aangezien je die altijd later nog kan kopen.
Thnx man, daar kan ik wat mee....ik vertrouw mijn lokale pc boer niet echt aangezien hij een aantal dorpsgenoten heeft opgelicht.
Bedankt voor de info en ik ga verder op zoek naar mn oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Grrrrrene, zoals je zelf aanhaalt in de quote:
It can’t handle 3D at sixty frames per second though, only thirty. Of course, while watching movies on most Blu-ray players, the output is set to 24fps
blijkbaar laten ze een pak informatie vallen in die signalen: het is dus geen "full 3D" die ze versturen.
The HDMI movie format that will be used by new 3D Blu-ray players specifies the delivery of two full 1080-line-progressive/24 hertz (1080p/24) pictures, one for each eye, which requires a significantly higher bit rate than normal 1080p/24 video.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
FeaR1986 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 15:37:
[...]

Te korte kabels zijn ook niet goed, iets met dat er wel een bepaalde afstand tussen de connectoren moet zitten. Idem met UTP kabels welke je eigenlijk niet kan vinden onder de 30 centimeter. Al heb ik thuis ook een utp-kabel die met een royale 15 centimeter (inclusief stekkers) het gewoon goed doet.

Reden dat ze er niet zijn is vast dat de vraag naar 30 centimeter niet genoeg is om ze te produceren. En als je 30 centimeter nodig hebt dan heb je aan 50 centimeter ook genoeg...
dat is ook zo, maar ik zit nu met 1,8 meter HDMI kabels aan de achterzijde van m'n onkyo, ook al zijn ze netjes opgerold, het geeft toch een zooitje.
voordat ik de AV receiver had, was 1,8 meter geen overbodige luxe maar ja... nu staat alle apparatuur vlak bij elkaar en dus zijn korte kabels een must.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tilburgs82
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 13-08-2023

tilburgs82

carpe florem

Wat ik gemerkt heb met goedkope hdmi kabels is dat ze vaak wat slechter passen op de aansluiting dan de wat duurdere (meegeleverd kabeltje vs kabel van 15 a 20 euro). In beeld en geluidskwaliteit merk ik geen verschil.

Granny Smit, Jonagold, Elstar en Pink Lady

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Anoniem: 315629 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 16:25:
@Grrrrrene, zoals je zelf aanhaalt in de quote:

[...]

blijkbaar laten ze een pak informatie vallen in die signalen: het is dus geen "full 3D" die ze versturen.

[...]
Jawel, het is wel full HD 3D. Het is precies zoals ik al zeg: Hdmi 1.3 kan 1080p60 aan, BD is 1080p24, dus 3D is het dubbele daarvan: 1080p48, nog steeds binnen de spec. Ze laten dus geen pak informatie vallen, dat is gewoon de blu-ray spec: 24 progressive frames per seconde met meestal max 1080 beeldlijnen. Voor 3D worden die beelden afgewisseld voor het linker en rechter oog, dus worden het 48 progressive beelden per seconde :)

Aangezien er nu nog geen bronnen zijn die 1080p60 gebruiken en dus geen 3D-bronnen die 1080p120 o.i.d. versturen, zie ik niet waarom een hdmi 1.3-kabel nu ineens niet meer zou voldoen voor 3D. Want alleen in dat geval zou je met hdmi 1.3 3D naar interlaced beelden moeten schakelen: dan heb je dezelfde datastroom als 1080p60. En bovendien: als je nu een kabel koopt, koop je toch voor de zekerheid een 1.4? Zeker als je hem in de muur of door een kabelgoot moet wegwerken, dan hoef je hem er de komende jaren niet meer uit te halen :)

[ Voor 6% gewijzigd door Grrrrrene op 26-02-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
Volgens http://www.hdmi.org/manuf...i_1_4/hdmi_1_4_faq.aspx#5 heb je alleen een HDMI 1.4 kabel nodig wanneer je van de ethernet-integratie gebruik wil maken. Voor 3D is dit dus niet nodig.

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Atomsk schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:05:
Volgens http://www.hdmi.org/manuf...i_1_4/hdmi_1_4_faq.aspx#5 heb je alleen een HDMI 1.4 kabel nodig wanneer je van de ethernet-integratie gebruik wil maken. Voor 3D is dit dus niet nodig.
dat willen ze je laten geloven ja, maar een full wired 1.3 kabel (dus met de 19 kabels aangesloten) moet het ook gewoon doen.
hooguit dat er wat aan afscherming is gedaan, maar ook dat trek ik zelf in twijfel, ik kan me niet voorstellen dat een digitaal audio/video signaal en een ethernet signaal elkaar in de weg zullen zitten.

uiteraard moet de aangesloten apparatuur wel voldoen aan de 1,4 standaard, maar dat lijkt me logisch ;)

van mij mag er overigens wel een manier bedacht worden om een HDMI stekker goed vast te kunnen zetten.
net zoals dat nu bij een DVI of VGA kabel het geval is, zeker bij zwaardere HDMI kabels zou dat geen overbodige luxe zijn.

oa. Ottovonmo heeft wel zo'n soort constructie, maar het is geen gestandardiseerde oplossing.
Afbeeldingslocatie: http://www.avblog.nl/wp-content/uploads/2008/04/lockinghdmi.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door Shanquish op 03-03-2010 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
  • Laatst online: 06-05 21:45
Weet iemand of de HDMI kabels van de Action 1.2 of 1.3 zijn?
Naar mijn weten werkt EasyLink alleen met HDMI 1.3, correct?

Overigens werkt de HDMI kabel van de Action prima en heb je voor nog geen 4 euro een leuk HDMI kabeltje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
henkjobse schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:32:
Weet iemand of de HDMI kabels van de Action 1.2 of 1.3 zijn?
Naar mijn weten werkt EasyLink alleen met HDMI 1.3, correct?

Overigens werkt de HDMI kabel van de Action prima en heb je voor nog geen 4 euro een leuk HDMI kabeltje.
ik adviseer je om dit topic eens even door te lezen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
shameete schreef op maandag 08 maart 2010 @ 10:53:
[...]

ik adviseer je om dit topic eens even door te lezen ;)
Bedankt voor je snelle bericht, maar heb in het topic niet kunnen lezen of ze 1.3 zijn. Althans, niemand die het zeker weet. Iemand die het wel weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Easylink wordt ondersteund sinds v1.2a.
maar dat heeft niets met de kabel te maken, maar alles met de aangesloten apparatuur. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Die van de Action zijn 1.3 :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkjobse
Dank voor de berichten. Excuses voor de irrelevante vraag; ik wist niet dat Easylink al vanaf 1.2 werkt. Dus als je apparatuur hebt die voor easylink geschikt is, kun je met een 1.2 of 1.3 hdmi kabel werken en werkt easylink dan gewoon...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
henkjobse schreef op maandag 08 maart 2010 @ 15:34:
Dank voor de berichten. Excuses voor de irrelevante vraag; ik wist niet dat Easylink al vanaf 1.2 werkt. Dus als je apparatuur hebt die voor easylink geschikt is, kun je met een 1.2 of 1.3 hdmi kabel werken en werkt easylink dan gewoon...
exacto, de HDMI versie is niet afhankelijk van het gebruikte kabeltje, da's pure marketing. :)

stel dat we over 5 jaar op HDMI ver. 1.7 zitten, dan werkt een 1.0 kabel die je 5 jaar geleden hebt aangeschaft er prima op. mits die nog steeds bestaat uit max.19 aders natuurlijk.
maar goed, als het meer aders worden komen er ook vast andere connectoren uit die niet meer zullen passen. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Shanquish op 08-03-2010 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kernie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 11:57
Net nog even getest mijn 1.5 M HDMI kabel van € 1,50 _O- geeft net zulk mooi beeld als een veel duurdere HDMI kabel (ook 1.5 M die werd geleverd bij HD-tv kastje) op de Playstation 3. :)

PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krn176
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-05 09:08
Ik ben op zoek naar een fysieke winkel waar ik goedkoop een aantal korte HDMI 1.3 of 1.4 kabels kan kopen.

Heb Bluray en versterker bij Mediamarkt gekocht. Echter 'kwaliteit' HDMI kabels zijn daar al verkrijgbaar vanaf 29 euro. Kon er geen goedkopere vinden. Dat wil ik er liever niet voor uitgeven. De Action-kabel schijnen 1.2 te zijn, wat ik gehoord heb,

[ Voor 8% gewijzigd door krn176 op 26-03-2010 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heb je Pricewatch al geprobeerd? bvb zoals deze? http://tweakers.net/price...n/?keyword=kabel+hdmi+1.3 zit er misschien eentje in je buurt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcsluis
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:31

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11-05 18:45
Op een dvd speler, hdready tv en 1 meter afstand. Niet echt de beste test.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingKoning
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 11:33
op Ibood staat vandaag een duopack hdmi 1.4 van 2 meter.

9.95 (ex verzendkosten) voor 2 hdmi 1.4 kabels van 2 meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-05 16:28
Afbeeldingslocatie: http://cache.gawkerassets.com/assets/images/4/2010/03/500x_theriphdmi3.jpg

informatief....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

NvM schreef op zondag 31 januari 2010 @ 20:40:
[...]

Bronnen? Of heb je dit jezelf aangepraat?
Ik heb zelf 4 jaar bij raf gewerkt, ik ben er achter gekomen dat bij sommige apparaten , een duurdere kabel wel werkt, ik had een klant met een denon avr 2310, en had een hdmi kabel van 15 m zelf gekocht deze koste 40,-

ik had deze hdmi gebruikt om naar de beamer toe te gaan Panasonic pt-ae3000, en ik kreeg geen beeld. toen had ik er een ixos kabel van 300,- tussen gegooid en gelijk werken. wat ik wel bij moet zeggen toen ik de goedkope kabel direct op een blu-ray speler had aangesloten werkte het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:11
Anoniem: 272538 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 21:50:
[...]

Ik heb zelf 4 jaar bij raf gewerkt, ik ben er achter gekomen dat bij sommige apparaten , een duurdere kabel wel werkt, ik had een klant met een denon avr 2310, en had een hdmi kabel van 15 m zelf gekocht deze koste 40,-

ik had deze hdmi gebruikt om naar de beamer toe te gaan Panasonic pt-ae3000, en ik kreeg geen beeld. toen had ik er een ixos kabel van 300,- tussen gegooid en gelijk werken. wat ik wel bij moet zeggen toen ik de goedkope kabel direct op een blu-ray speler had aangesloten werkte het wel.
Tja, op zich kan het zijn dat een duurdere kabel wat minder belasting geeft op een apparaat en daarmee net wat verder het signaal goed houden. Het is dan wel apparaat afhankelijk hoe ver je kunt komen. Maar dan nog is het slim om eerst even te proberen of het werkt en pas als het niet goed gaat aan versterkers of duurdere kabels te gaan denken.

[removed]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb thuis ook een 15 m hdmi kabel van 40,- tussen mijn pc en mijn plasma, en werkt perfect je moet er niet mee gaan gamen maar een filmpje kijken gaat prima.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 272538 op 10-04-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Olaf van der Spek
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Anoniem: 272538 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:09:
ik heb thuis ook een 15 m hdmi kabel van 40,- tussen mijn pc en mijn plasma, en werkt perfect je moet er niet mee gaan gamen maar een filmpje kijken gaat prima.
Waarom moet je er niet mee gaan gamen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hij reageert een beetje laat :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

heeft iemand dit al eens geprobeerd?

Afbeeldingslocatie: http://www.mediahomeservice.nl/upload/products/big/KN-HDMIREP20.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakwortel
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 10:03
Dat ligt dan niet aan de kabel, want die snelheid is altijd hetzelfde(iets met elven en maanlicht) .Je moet hem rond je speakers en/of andere zware magneten hebben gewikkeld wil je er mischien iets van vertraging merken.

[ Voor 17% gewijzigd door sjaakwortel op 10-04-2010 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

daar kan ik is naar kijken. mssn dat het daar aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 21:00

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Leuk topic :) ze hebben hier HDMI kabels van 75 cent: http://www.allekabels.nl/...HDMI-Kabel-**AKTIE**.html

Ik zoek een paar van die korte voor mijn switch, maar dit is wel ERG goedkoop, of maakt dat dan echt niets uit?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
BeQuietAndDrive schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:44:
Leuk topic :) ze hebben hier HDMI kabels van 75 cent: http://www.allekabels.nl/...HDMI-Kabel-**AKTIE**.html

Ik zoek een paar van die korte voor mijn switch, maar dit is wel ERG goedkoop, of maakt dat dan echt niets uit?
Het zou gewoon moeten werken. .. ik heb zelf 2 meter van de Action voor 3euro of 4 euro. Werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xyanide
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:49
Hier een kabel van 5 meter van een tientje welke ook perfect werkt.
Gamen of films kijken maakt niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:43

job

Anoniem: 272538 schreef op zaterdag 10 april 2010 @ 22:56:
daar kan ik is naar kijken. mssn dat het daar aan ligt.
Ook daar hoef je niet naar te kijken. Je tv heeft een input lag.. (beeldverwerking kost tijd) waardoor je tv achterloopt op de knoppen die je in je controller indrukt. Veel tv's hebben nog een game mode waarbij dit een stuk minder is.

[ Voor 4% gewijzigd door job op 25-04-2010 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
BeQuietAndDrive schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:44:

Dan ben je hier goedkoper uit: http://www.elektronica-online.nl/content_details.php?id=103 (lagere verzendkosten).

_██_
(ಠ_ృ)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-05 21:00

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Bij mijn linkje is het 4,95 (verzendkosten) voor 4 kabels, bij jouw link 7,90. Duurder dus, in plaats van goedkoper, maar toch bedankt :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomsk
BeQuietAndDrive schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:02:
Bij mijn linkje is het 4,95 (verzendkosten) voor 4 kabels, bij jouw link 7,90. Duurder dus, in plaats van goedkoper, maar toch bedankt :)
Bij 1 stuks is het wel goedkoper: €5,70 vs €4,90. Daarnaast is de Elektronica Online kabel 25cm langer. Vanaf 3 stuks is Alle Kabels weer voordeliger. Het hangt er dus maar net vanaf. :P

_██_
(ಠ_ృ)

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste