Sja je moet wat he
Brander die je kan instellen op tempratuur etc
En nu de aansteker !

dit was em trouwens
[ Voor 17% gewijzigd door Mektheb op 24-03-2011 15:11 ]
Sja je moet wat he
[ Voor 17% gewijzigd door Mektheb op 24-03-2011 15:11 ]
[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 24-03-2011 15:16 ]
Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic
Naja magnetron / micro oven dan-The_Mask- schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:15:
Volgens mij heeft nog niemand de magnetron gebruikt, niet dat ik het ook iemand zou aanraden trouwens.
Zelf trouwens twee laptops en een 8800GT, alle drie gelukt en allemaal werken ook nog. Eén keer met de verfstripper en twee keer in de oven.
[ Voor 20% gewijzigd door Mektheb op 24-03-2011 15:55 ]
heeft de 7xxx serie hetzelfde probleem of is dat gewoon toeval? heb gehoord van veel 8xxx kaarten maar nog geen enkele keer van een kaart uit de 7 serieMektheb schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:46:
[...]
7950 voor een XPS M1710
En nog wel een paar 7600gt's etc allemaal met het zelfde probleem
AMD Nieuwsdiscussie
Ik had een 7 serie die al dood was na 5 maand (niet gebakken uiteraard, maar RMA gedaan, dus hoor je verder weinig over). De 6 serie had het probleem ook al, alleen kwamen daar de problemen veel later en minder vaak voor dan de 8 serie. Meeste gooien hun 6 serie kaart gewoon weg en lees/hoor je dus verder weinig over.basketnoobj3 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:22:
[...]
heeft de 7xxx serie hetzelfde probleem of is dat gewoon toeval? heb gehoord van veel 8xxx kaarten maar nog geen enkele keer van een kaart uit de 7 serie
Oh god, McGuyver is er helemaal niets bij hahahaMektheb schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:48:
Gistere een packardbell laptop met 8400GS gefixed.
Met een aansteker ! hahahahahah, en nee geen grapje.
Kapje eraf cooling eraf, aansteker aan laptop er boven vervolgens 1 min heet gemaakt totdat het stonk en de chip zwart was.
Daarna schoongepoetst pasta erop en opnieuw de koeling en kapjes erop, daarna geen streepen meer
Geweldig
Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Ik denk dat je op een gegeven moment je zorgen moet maken over smeltende componenten en giftige dampenImprezzion schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:03:
Ach ja als het puur om de warmte gaat dan kan je zo'n kaartje fixen met alles wat >200c wordt lol.
Ik ga het eens proberen met een barbeque... Gewoon zo'n dood ding op het rooster en bakken maar...
Signature
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
Moet wel kunnen, maar dan zou ik hem wel goed in alu folie inpakken en alleen de GPU zichtbaar houden.BGB4rn schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:13:
Wahaha t zou ook wel een stunt zijn al ga je je kaart bakken op de bbq
AMD Nieuwsdiscussie
Maandag is hij weer doodgegaan. Vandaag weer gereanimeerd in de oven. Nu 12 minuten op 200 graden i.p.v. 10 minuten. Voor nu doet de kaart het weer, maar ik heb inmiddels wel een nieuwe videokaart besteld.Tyrian schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:08:
Wow!
Ik sta versteld. Mijn geliefde Asus 8800GTX gaf vanmiddag ineens groene strepen en corrupte tekens bij het opstarten van de computer waarna de nVidia driver crashte. Ik kwam er al snel achter dat de videokaart de schuldige was en plaatste mijn ouder 7800GT weer even terug.
Ik heb geen garantie meer en na het lezen van dit topic heb ik besloten om het te proberen: de videokaart in de oven stoppen. Ik heb de oven voorverwarmd op 200 graden, het koelblok eraf geschroefd en de kaart 10 minuten gebakken op 200 graden.
En ik kan het bijna niet geloven, maar het probleem lijkt opgelost. Ik typ dit met mijn 8800gtx weer terug geïnstalleerd en heb ook al even een game kunnen draaien. Super!
Ik ben er heel blij mee want anders had ik een andere kaart moeten gaan kopen.
http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page
Specs
Ja het blijft uitstel he, je weet niet hoe lang hij het weer gaat doen.Tyrian schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:50:
[...]
Maandag is hij weer doodgegaan. Vandaag weer gereanimeerd in de oven. Nu 12 minuten op 200 graden i.p.v. 10 minuten. Voor nu doet de kaart het weer, maar ik heb inmiddels wel een nieuwe videokaart besteld.
AMD Nieuwsdiscussie
Fantastisch!-The_Mask- schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:39:
Ik heb vandaag weer een videokaart gemaakt.Een oude passieve GeForce 6200 AGP, ook met een aansteker.
Koeler eraf gehaald en de GPU lekker zwart gemaakt en hierna deed die het weer.
1 April!!!-The_Mask- schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:39:
Ik heb vandaag weer een videokaart gemaakt.Een oude passieve GeForce 6200 AGP, ook met een aansteker.
Koeler eraf gehaald en de GPU lekker zwart gemaakt en hierna deed die het weer.
AMD Nieuwsdiscussie
Een van mijn 9800GTX'jes is half jaar geleden anders ook kapot gegaan, heb hem voor 25 euro verkocht aan Blue-Tiger, die heeft hem gebakken en hij werkt weer. Wordt nu volgens mij gebruikt als PhysX kaart. De andere GTX draait al een tijdje in mijn 2e pc, maar die draait hooguit 6 a 7 uur per maand.Imprezzion schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:06:
g92 heeft evenveel problemen aangezien 9800GX2's er bij bosjes bij neer vallen, ook getuige m'n eigen twee.
Wat je vrij weinig ziet is 9800GT / GTX kaartjes die er bij neervallen. Kan ook zijn dat die nieuwer zijn en dus zo lang nog niet draaien.
Dit weekend een DV6000 en een Medion en een XXOD 17" Gefixed met een gasbrandertje-The_Mask- schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:35:
Nee dit keer niet eens, maar Mektheb was we al voor hierboven.
Verwijderd
Hello there
AMD Nieuwsdiscussie
Je bedoeld zeker dat andere G8x en G9x gpu's er ook last van hebben. Ja dat denk ik ook, maar die andere zie ik toch niet als vervanger van mijn prijsklasse videocard (ook al is ie oud). Ik hoop dat ze me een GTX 260 ofzo bieden. Het is me niet eens om de upgrade te doen, want ik vind het kwijt zijn van mijn PC veel vervelender. Ik wil nu gewoon een kaart die het eens langer volhoud dan 1,5-2 jaar.-The_Mask- schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:03:
Als het alleen de G80 en G92 zouden zijn, dan valt het nog wel mee...
Zover bekend wel, alleen hebben de nieuwere kaarten weer andere problemen zegt men.Rutger Mulder schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:18:
[...]
Je bedoeld zeker dat andere G8x en G9x gpu's er ook last van hebben. Ja dat denk ik ook, maar die andere zie ik toch niet als vervanger van mijn prijsklasse videocard (ook al is ie oud). Ik hoop dat ze me een GTX 260 ofzo bieden. Het is me niet eens om de upgrade te doen, want ik vind het kwijt zijn van mijn PC veel vervelender. Ik wil nu gewoon een kaart die het eens langer volhoud dan 1,5-2 jaar.
Sinds de GT200 gpu's waren de slechte solder problemen toch voorbij?
Inderdaad, maar ik hoorde een tijd gelden ook een gerucht dat de GTX 480 en GTX 470 ook weer het slechte soldeer hadden terwijl de GTX460 gewoon goed zit qua soldeer.Rutger Mulder schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:18:
[...]
Je bedoeld zeker dat andere G8x en G9x gpu's er ook last van hebben. Ja dat denk ik ook, maar die andere zie ik toch niet als vervanger van mijn prijsklasse videocard (ook al is ie oud). Ik hoop dat ze me een GTX 260 ofzo bieden. Het is me niet eens om de upgrade te doen, want ik vind het kwijt zijn van mijn PC veel vervelender. Ik wil nu gewoon een kaart die het eens langer volhoud dan 1,5-2 jaar.
Sinds de GT200 gpu's waren de slechte solder problemen toch voorbij?
Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.
Dat is het gerucht, maar voorlopig lijkt er nog niets aan de hand.DanielWW2 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:41:
Inderdaad, maar ik hoorde een tijd gelden ook een gerucht dat de GTX 480 en GTX 470 ook weer het slechte soldeer hadden terwijl de GTX460 gewoon goed zit qua soldeer.
Verwijderd
Nee natuurlijk niet, daardoor wordt ie heus niet kouder hoorSingelaar schreef op zondag 17 april 2011 @ 17:21:
Even een vraagje, wat ik in dit topic gelezen heb 'revive'-en jullie je grafische kaart in de oven. Wat waren voor het afbakken de klachten?
Mijn 8800 gts doet het bij lage belasting prima, maar als ik een spelletje ga doen wordt hij te heet. Kennelijk krijgt de koeler hem niet meer koud genoeg. Ik heb hem al uitgezogen en de koeler op standaard 100% gezet.
Zou dit een rede zijn om mijn kaart ook de oven in te mikken?
Zie hier de artifacts die ik met mijn 8800 kreeg.
Die temps van jou zijn idd wel aan de hoge kant. Ik zou zeggen probeer hem eerst ff schoon te maken en van wat nieuwe koelpasta te voorzien. Lijkt in elk geval op een koelingsprobleem. Of is de fan van de videokaart gaar aan het worden?Singelaar schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:41:
Nou.. het gaat niet zo zeer om wat ik te heet vind. De kaart schakelde zich zelf uit, ik kreeg een screen freeze tijdens het gamenDus het zal wel te heet geweest zijn, lijkt me zo..
Hij doet nu 78 graden idle en onder het gamen (gewoon MW2, zonder AA, niets heftigs) klimt hij al snel naar 105 graden. Ik weet dat die kaarten best wel wat kunnen hebben, ik maak me er daarom niet echt zorgen over, maar wil wel graag mijn potjes af kunnen maken
[ Voor 39% gewijzigd door Rutger Mulder op 19-04-2011 16:37 ]
Verwijderd
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Nieuwsdiscussie
Verwijderd
EVGA is meestal ook net wat duurder als de rest. Maar dat blijkt dus wel uit de zeer coulante garantieafhandeling van dit merk.-The_Mask- schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:24:
Waarschijnlijk wel, maar vraag mij wel af hoe EVGA dit vol kan houden. Zij zullen echt heel wat gratis kaarten hebben moeten weggeven.
Verwijderd
probleem is dat mijn gpu op moederboard vast zit (laptop) dus effe nieuwe videokaart er in prakken is geen optie, stuur hem nu voor 64 euro op voor een reballVoor €100 heb je al een kaart die veel sneller is dan een Geforce 8xxx (of een van hun rebrands).
Ja laptop is misschien weer een ander verhaal (heb zelf ook met zo'n onboard chip ipv MXM).Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:26:
[...]
probleem is dat mijn gpu op moederboard vast zit (laptop) dus effe nieuwe videokaart er in prakken is geen optie, stuur hem nu voor 64 euro op voor een reball
[ Voor 38% gewijzigd door MineTurtle op 22-04-2011 21:39 ]
Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.
Heb nu aardig wat laptops gebakken of laten bakken door me broer ( gasbrander met de hand )Nemesizz schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 19:51:
[...]
Ja laptop is misschien weer een ander verhaal (heb zelf ook met zo'n onboard chip ipv MXM).
De laptops die ik heb zijn het iig niet meer waard, maar als je denkt dat het voor jou waard is zou ik het gewoon proberen
[ Voor 23% gewijzigd door MineTurtle op 23-04-2011 11:03 ]
Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████
[ Voor 5% gewijzigd door Leolinedance op 25-04-2011 19:35 ]
Signature
Er zit een verschil in van 600µF. lijkt me dat dit problemen gaat geven. Het ligt er ook aan waar die elco`s voor gebruikt worden. Als het alleen een spannings is te stabiliseren dan mag dat gerust. Maar anders... je kunt dan beter exact dezelfde plaatsen.PRaGA88 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:43:
Weet iemand misschien het probleem met mijn dode 9500GT? Had eerst de oven druk gedaan, 10sec te lang! condensators allemaal gesprongen.
Daarna al de condensators vervangen, die van 1600µF wel door 2200µF (kan dit eigenlijk veel kwaad?).
Doet hij nog niets. Normaal moet hij werken.
Of nog eens in de oven?
Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)
Ik kan geen ander doel als spanningsstabilisatie bedenken voor dergelijke waarden op een videokaart dus 1600 of 2200uF maakt echt niet uit (zijn n.b. vaak -10%/+50% toleranties) als de spanning en de polariteit maar goed zijn, weet je zeker dat er niet meer losgekomen is? Normaliter horen deze condensators het reflowproces gewoon te overleven namelijk (voor niet-smd condensators is dit niet het geval).PRaGA88 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:43:
Weet iemand misschien het probleem met mijn dode 9500GT? Had eerst de oven druk gedaan, 10sec te lang! condensators allemaal gesprongen.
Daarna al de condensators vervangen, die van 1600µF wel door 2200µF (kan dit eigenlijk veel kwaad?).
Mocht je interesse hebben, ik kan er wel voor zorgen dat ie in de toekomst minder warm wordt. Kwestie van goede koelpasta, een koperen plaatje van de juiste dikte er tussen en wat andere truuks. Heb wel wat op voorraad liggen.Maranello schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:12:
Gister met een maat de NVIDIA GeForce Go 6150 chip van een Compaq Presario V6000 notebook gereflowd. Afgelopen week verschenen artifacts door het beeld om er uiteindelijk helemaal mee te stoppen.
Het apparaat moest helaas compleet ontmanteld om bij de chipset te kunnen. Uiteindelijk alleen het moederbord nog over. Omringende componenten van de chipset inpakt in aluminiumfolie. We stonden op het punt een leeg waxinelichtje met brandende lampolie op de chipset te zetten, maar uiteindelijk was er een vriendelijke buurman die ons zijn verfbrander even wilde lenen.
Heater even opgewarmd en toen erop gezet. Maat van me wilde al na nog geen minuut stoppen, maar naar idee was die nog niet warm genoeg. Uiteindelijk een minuut of 3 erop gehad. Het rook toen enigszins naar soldeer dus toen maar gestopt. Minuutje of 10 laten koelen buiten en nog even de restwarmte eraf met een busje "freeze" (perslucht).
Alles in terug elkaar gezet, fingers crossed en tadaa: Streeploos beeld! En als klap op de vuurpijl werd de mini-PCI-Express wirelesskaart ook ineens weer herkend (die al een jaar eerder kaduuk ging en geprobeerd was te vervangen). PCI-Express bus zit op de dezelfde chip.
Even kort Furmark geprobeerd, maar omdat de chipset daarmee alweer snel boven de 80 graden liep gestopt. Voor zware grafische toepassingen gaat de notebook toch niet meer gebruikt worden, dus leek het me zonde onnodig zo zwaar te stressen met kans het alsnog opnieuw te slopen. Als die het zo nog een paar maanden doet zou al fijn zijn.
[ Voor 4% gewijzigd door Knul op 02-05-2011 19:26 ]
~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~
Angelo NL / Global Cargo VTC
Nja, das dan jammer. Het is een fijne laptop. Eerst sony maar eens mailen, ik had gelezen dat ze 3 jaar garantie op dit type laptops gaven vanwege de productiefout.Imprezzion schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:54:
Yep. Dat is exact wat er gebeurd als hij de geest geeft.
Tijd voor een flinke verwarming van het arme ding.
M'n eigen Nvidia GeForce 8600M-GS heeft het na dik 2.5 jaar nog steeds niet begeven ook al draait hij minstens 10 uur per week een redelijk zware MMO. Ook nog eens flink overclocked.
Dat ding gaat binnenkort ook wel hoor. Oven staat al klaar
En om even helemaal on topic te blijven, net even een 8600GTS uit de dood laten herrijzen.
Ding kwam uit een maat van me z'n aldi bak waar nu inmiddels een GTS450 in hangt omdat deze kaart in zware games zoals Assassins Creed flinke groene/paarse strepen liet zien.
Na 8 minuten op 205c draait de kaart hier al anderhalf uur Heaven 2.1 zonder arti's dus lijkt me dat het weer goed is.
[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]
Proberen kan altijd, of het werkt is een 2e
Vanmiddag mijn ASUS 8800GTS 512mb gebakken volgens jou instructies en nu doet hij het weer.SVGPC schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:57:
Hey medetweakers HET IS GELUKT!!![]()
Me 8800GTS 320 werkt weer als herboren! eerst kon ik niet eens meer me pc normaal opstarten, bomvol met artifacts, daarna BSOD.
FF 6 minuten in voorverwarmde oven op 220 graden, werkt weer perfect!
Nu draai ik al 15 minuten Furmark @ 1920X1080 alles op highest met extreme burning mode aan, haalt 13FPS, geen enkele artifact te zien! ik moet eerlijk zijn: ik had NOOIT gedacht dat het zou gaan werken, maar het is toch geluktIt's alive!
Ok, beetje überblij, maargoed. fijn dat het werkt. Me GTX460 er weer in gezet, de 8800GTS ernaast, die dient nu als dedicated physix card. Werkt perfect!
Edit: heel de nacht furmark laten draaien, just to be sure! geen artifacts gegeven!
Self reflection is the school of wisdom
Speedydown.nl !!!
[ Voor 55% gewijzigd door Ventrigo op 10-05-2011 12:06 ]
Self reflection is the school of wisdom
And the only smell is that of toxic gasses escaping from the melting electronic components.Ventrigo schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:03:
Ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Wel alles eromheen er af halen/strippen. Je hebt alleen de videokaart nodig, maar haal wel de koeler er vanaf.
offtopic:
"If it ain't is already broken, don't you can always try to fix it" en "The only way is up"
Stuur maar een PM.XanderDrake schreef op zaterdag 07 mei 2011 @ 13:13:
http://tweakers.net/aanbo...cte-sony-vaio-laptop.html
Misschien iemand zin om deze laptop te bakken
Laat maar,Pukker schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:56:
ik heb twee 8800gt's in sli...
ik heb nu het probleem dat mijn computer helemaal vast slaat, muziek blijft zich dan de heletijd herhalen...
dit gebeurt tijdens gamen bijna meteen eigenlijk. soms gebeurt het ook als ik een filmpje kijk op internet...
behoort het vastslaan van je computer eigenlijk ook tot het doodgaan van me 8800gt...![]()
en werkt het trouwens als ik gewoon vaker een videokaart in de oven gooi?
(heb nog een kapotte 8800gtx en 9800gx2 liggen allebij gebakken een keer maar werkte niet helemaal)
[ Voor 0% gewijzigd door Jack Hammer op 19-05-2011 16:13 . Reden: Typefout ]
R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070
AMD Nieuwsdiscussie
Yess, dat hield de koeler dus nog vast aan de kaart zelf... Danku!-The_Mask- schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:23:
Is altijd vrij simpel zijn ook nooit heel veel bouten, wel wil de koeler soms bijna vast geplakt zijn door koelpasta dat je ook als superlijm zo kunnen gebruiken.
Je mag hem zo opsturen als je wiltJack Hammer schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:39:
Op vrijdag 13 mei (!) is mijn 8800 GTX na 3,5 jaar in één keer mee gekapt. Kreeg geen beeld meer toen de pc werd opgestart, zelfs geen POST. Iemand geïnteresseerd in de defecte videokaart om deze te bakken?
Ik heb hier ook nog een pc staan met een GTS8800 van Asus, gekocht op de launch, deze werkt nog altijd perfect! Heb er laatst ook nog gewoon mee zitten gamen, verbaasde me eigenlijk hoe goed hij het allemaal nog gewoon aankon.Sibrand schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:16:
De 8800 GTS van mijn ouders is afgelopen zondag/maandag overleden na ~4 jaar.
Even warm maken met de fohn wil dan vaak wel helpen-The_Mask- schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:23:
... wel wil de koeler soms bijna vast geplakt zijn door koelpasta dat je ook als superlijm zo kunnen gebruiken.
Zou ik wel doen, helemaal schoon dus ook geen stickertjes en zo er op laten.Sibrand schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:06:
[...]
Maar nu moet ook alle koelpasta van dat ding af voor hij de oven in gaat of niet?
AMD Nieuwsdiscussie
Deze heb ik al gekocht, en gebakken. Hij werkt weer
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq