Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
Sja je moet wat he :), oven / magnetron en andere dingen heb ik al gedaan en voorbij zien komen.
Brander die je kan instellen op tempratuur etc
En nu de aansteker ! :D

Afbeeldingslocatie: http://www.notebookcheck.nl/uploads/pics/packard-bell-easynote-mb88_02.jpg

dit was em trouwens :)

[ Voor 17% gewijzigd door Mektheb op 24-03-2011 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Volgens mij heeft nog niemand de magnetron gebruikt, niet dat ik het ook iemand zou aanraden trouwens. :p

Zelf trouwens twee laptops en een 8800GT, alle drie gelukt en allemaal werken ook nog. Eén keer met de verfstripper en twee keer in de oven.

[ Voor 12% gewijzigd door -The_Mask- op 24-03-2011 15:16 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
-The_Mask- schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:15:
Volgens mij heeft nog niemand de magnetron gebruikt, niet dat ik het ook iemand zou aanraden trouwens. :p

Zelf trouwens twee laptops en een 8800GT, alle drie gelukt en allemaal werken ook nog. Eén keer met de verfstripper en twee keer in de oven.
Naja magnetron / micro oven dan :P

Ik weet in iedergeval het al bij meerdere merken en kaarten werkt en ook bij laptops en moederborden en andere ongein :)

Tot nu toe heb ik de volgende al gefixed ( werk in een pc winkel dus zie er genoeg )

Compall's met 8400gs
Compall's met 8600gt
8600 GT's voor pci-e
8800 gt's voor pci0e
7950 voor een XPS M1710
En nog wel een paar 7600gt's etc allemaal met het zelfde probleem

[ Voor 20% gewijzigd door Mektheb op 24-03-2011 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basketnoobj3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-07 14:18
Mektheb schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 15:46:
[...]

7950 voor een XPS M1710
En nog wel een paar 7600gt's etc allemaal met het zelfde probleem
heeft de 7xxx serie hetzelfde probleem of is dat gewoon toeval? heb gehoord van veel 8xxx kaarten maar nog geen enkele keer van een kaart uit de 7 serie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
7 series hebben het ook, alleen omdat de meeste kaarten een stuk zuiniger zijn hebben ze minder last van temp schommelingen, temp wordt minder hoog.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Inderdaad, ook wat 9serie kaarten hebben het probleem.

Maar toch het blijft leuk speelgoed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:01

Nemesizz

Untouchable

basketnoobj3 schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 16:22:
[...]

heeft de 7xxx serie hetzelfde probleem of is dat gewoon toeval? heb gehoord van veel 8xxx kaarten maar nog geen enkele keer van een kaart uit de 7 serie
Ik had een 7 serie die al dood was na 5 maand (niet gebakken uiteraard, maar RMA gedaan, dus hoor je verder weinig over). De 6 serie had het probleem ook al, alleen kwamen daar de problemen veel later en minder vaak voor dan de 8 serie. Meeste gooien hun 6 serie kaart gewoon weg en lees/hoor je dus verder weinig over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:07

XanderDrake

Build the future!

Mektheb schreef op donderdag 24 maart 2011 @ 14:48:
Gistere een packardbell laptop met 8400GS gefixed.

Met een aansteker ! hahahahahah, en nee geen grapje.
Kapje eraf cooling eraf, aansteker aan laptop er boven vervolgens 1 min heet gemaakt totdat het stonk en de chip zwart was.

Daarna schoongepoetst pasta erop en opnieuw de koeling en kapjes erop, daarna geen streepen meer
Geweldig
Oh god, McGuyver is er helemaal niets bij hahaha

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

(beetje offtopic)
Nu is het de kunst om op een zo raar mogelijke manier je kaart aan de praat te krijgen >:) .

Straks komt er iemand die met een vergrootglas en zonlicht z'n kaart fixed, of onder de motorkap van de auto legt en een aantal KM rijdt. Zelf al een keer bij een kachel (houtkachel) geprobeert...werkte helaas niet :o .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Haha. je gaat me niet vertellen dat je na het kampvuur verhaal je videokaart weer in je moederbord heb geprikt ;)

Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-08 09:36

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Ach ja als het puur om de warmte gaat dan kan je zo'n kaartje fixen met alles wat >200c wordt lol.
Ik ga het eens proberen met een barbeque... Gewoon zo'n dood ding op het rooster en bakken maar... :P

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Imprezzion schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 10:03:
Ach ja als het puur om de warmte gaat dan kan je zo'n kaartje fixen met alles wat >200c wordt lol.
Ik ga het eens proberen met een barbeque... Gewoon zo'n dood ding op het rooster en bakken maar... :P
Ik denk dat je op een gegeven moment je zorgen moet maken over smeltende componenten en giftige dampen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-07 15:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Wahaha t zou ook wel een stunt zijn al ga je je kaart bakken op de bbq :P

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
Ik heb hiero ook nog een defecte 8800GT liggen van inno3d. Zal de oventruuk ook maar eens gaan proberen... ben benieuwd...

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
BGB4rn schreef op vrijdag 25 maart 2011 @ 11:13:
Wahaha t zou ook wel een stunt zijn al ga je je kaart bakken op de bbq :P
Moet wel kunnen, maar dan zou ik hem wel goed in alu folie inpakken en alleen de GPU zichtbaar houden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

zojuist even een 8600 van mijn pa 10 minuten gegratineerd in de oven.

werkt weer d:)b.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Van het weekend heeft me broer 2x een DV9000 gefixed en een Dell XPS m1710 en een Compall.
Met de gasbrander :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tyrian
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

Tyrian

It's Unreal.

Tyrian schreef op vrijdag 17 december 2010 @ 23:08:
Wow!

Ik sta versteld. Mijn geliefde Asus 8800GTX gaf vanmiddag ineens groene strepen en corrupte tekens bij het opstarten van de computer waarna de nVidia driver crashte. Ik kwam er al snel achter dat de videokaart de schuldige was en plaatste mijn ouder 7800GT weer even terug.

Ik heb geen garantie meer en na het lezen van dit topic heb ik besloten om het te proberen: de videokaart in de oven stoppen. Ik heb de oven voorverwarmd op 200 graden, het koelblok eraf geschroefd en de kaart 10 minuten gebakken op 200 graden.

En ik kan het bijna niet geloven, maar het probleem lijkt opgelost. Ik typ dit met mijn 8800gtx weer terug geïnstalleerd en heb ook al even een game kunnen draaien. Super!
Ik ben er heel blij mee want anders had ik een andere kaart moeten gaan kopen.
Maandag is hij weer doodgegaan. Vandaag weer gereanimeerd in de oven. Nu 12 minuten op 200 graden i.p.v. 10 minuten. Voor nu doet de kaart het weer, maar ik heb inmiddels wel een nieuwe videokaart besteld.

http://www.hypercoop.tk | GW user page | GW2 user page

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• basketnoobj3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-07 14:18
Tyrian schreef op woensdag 30 maart 2011 @ 14:50:
[...]

Maandag is hij weer doodgegaan. Vandaag weer gereanimeerd in de oven. Nu 12 minuten op 200 graden i.p.v. 10 minuten. Voor nu doet de kaart het weer, maar ik heb inmiddels wel een nieuwe videokaart besteld.
Ja het blijft uitstel he, je weet niet hoe lang hij het weer gaat doen.
Hoewel mijn 8800tje het nou zeker alweer een maand of 5 doet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Ik heb vandaag weer een videokaart gemaakt. :) Een oude passieve GeForce 6200 AGP, ook met een aansteker. :) Koeler eraf gehaald en de GPU lekker zwart gemaakt en hierna deed die het weer. :D

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

-The_Mask- schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:39:
Ik heb vandaag weer een videokaart gemaakt. :) Een oude passieve GeForce 6200 AGP, ook met een aansteker. :) Koeler eraf gehaald en de GPU lekker zwart gemaakt en hierna deed die het weer. :D
Fantastisch!
Morgen BBQ, jammer dat ik nu geen kaart heb anders had ik hem op een alu bakje gelegd om te proberen, oven is saai.. :z

Maar goed, komen nog meer mooie BBQ dagen aan :D

Wear Sunscreen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

-The_Mask- schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 21:39:
1 April!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nee dit keer niet eens, maar Mektheb was we al voor hierboven.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-08 08:43
Imprezzion schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:06:
g92 heeft evenveel problemen aangezien 9800GX2's er bij bosjes bij neer vallen, ook getuige m'n eigen twee.
Wat je vrij weinig ziet is 9800GT / GTX kaartjes die er bij neervallen. Kan ook zijn dat die nieuwer zijn en dus zo lang nog niet draaien.
Een van mijn 9800GTX'jes is half jaar geleden anders ook kapot gegaan, heb hem voor 25 euro verkocht aan Blue-Tiger, die heeft hem gebakken en hij werkt weer. Wordt nu volgens mij gebruikt als PhysX kaart. De andere GTX draait al een tijdje in mijn 2e pc, maar die draait hooguit 6 a 7 uur per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
-The_Mask- schreef op vrijdag 01 april 2011 @ 23:35:
Nee dit keer niet eens, maar Mektheb was we al voor hierboven.
Dit weekend een DV6000 en een Medion en een XXOD 17" Gefixed met een gasbrandertje :D
dat is 7 notebooks in een 2 weken :D, nu ze nog zien kwijt te raken >.> haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als iemand nog een kaart zoekt om 'af te bakken': V&A aangeboden: XFX 8800 GTS 640MB (2x DVI, 1x Svideo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sinester
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-07 11:52

Sinester

Game Guru

Nog een succes verhaal..

Gister mijn overleden 8800GT in de Heteluchtoven gedaan (magnetron/combi ding)
eerst 10 minuten op 200 voorverwarmd, daarna 10 minuten gebakken

Het begon wel beetje te stinken naar plastic dacht ik, maar na dat ik hem weer goed in elkaar had gezet werkte alles weer naar behoren _/-\o_

Hello there

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18-05 13:08
Nou mijn 9800 GTX begint ook de geest te geven sinds gisteren. Zit nu in windows safe mode, dat is de enige manier dat de PC nog enigzins werkend te krijgen is. Problemen en symptomen zijn exact hetzelfde als bij mijn eerder overleden 8800 GTS 640MB. Heb ook artifacts in bios en post. Heb voor de zekerheid nog ff memtest gedaan, maar dat ging zonder problemen en mijn ram werkt al jaren goed. Vaak gaat dat fout in de eerste paar jaar. En gezien de artifacts in bios (net als bij mijn 8800) weet ik nu zeker dat het weer de videokaart is. :(

Had deze 9800 GTX juist als replacement voor mijn 8800 gekregen van EVGA z'n 1,5 jaar geleden. Blijkt toch weer dat veel van deze kaarten zo rond de 2 jaar (denk dat ik hem wat meer gebruik dan gemiddeld) overlijden. Eerst had men het alleen over de G80 met problemen, maar ik ben er redelijk zeker van dat de G92 gewoon exact dezelfde problemen heeft (is ook gebaseerd op de G80).

Gelukkig heb ik 10 jaar garantie bij EVGA, dus ik ben benieuwd wat ze me straks weer gaan opsturen. Ik zal in elk geval nu eisen dat ik onder geen beding meer een videokaart gebaseerd op de G80 of G92 gpu wil hebben. Ik vind het erg vervelend dat je dan telkens je PC weer voor een paar weken onbruikbaar hebt door z'n RMA en al helemaal omdat ik nu net voor m'n tentamen week zit. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Als het alleen de G80 en G92 zouden zijn, dan valt het nog wel mee...

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
-The_Mask- schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:03:
Als het alleen de G80 en G92 zouden zijn, dan valt het nog wel mee...
Je bedoeld zeker dat andere G8x en G9x gpu's er ook last van hebben. Ja dat denk ik ook, maar die andere zie ik toch niet als vervanger van mijn prijsklasse videocard (ook al is ie oud). Ik hoop dat ze me een GTX 260 ofzo bieden. Het is me niet eens om de upgrade te doen, want ik vind het kwijt zijn van mijn PC veel vervelender. Ik wil nu gewoon een kaart die het eens langer volhoud dan 1,5-2 jaar.

Sinds de GT200 gpu's waren de slechte solder problemen toch voorbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Rutger Mulder schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:18:
[...]

Je bedoeld zeker dat andere G8x en G9x gpu's er ook last van hebben. Ja dat denk ik ook, maar die andere zie ik toch niet als vervanger van mijn prijsklasse videocard (ook al is ie oud). Ik hoop dat ze me een GTX 260 ofzo bieden. Het is me niet eens om de upgrade te doen, want ik vind het kwijt zijn van mijn PC veel vervelender. Ik wil nu gewoon een kaart die het eens langer volhoud dan 1,5-2 jaar.

Zover bekend wel, alleen hebben de nieuwere kaarten weer andere problemen zegt men.
Maar goed er is altijd wel iets met wat, en de GTX 260 / 275/ 285 etc zijn alst goed is anders van design

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Rutger Mulder schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 15:18:
[...]

Inderdaad, maar ik hoorde een tijd gelden ook een gerucht dat de GTX 480 en GTX 470 ook weer het slechte soldeer hadden terwijl de GTX460 gewoon goed zit qua soldeer.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daan!
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:42
DanielWW2 schreef op zaterdag 09 april 2011 @ 18:41:

Inderdaad, maar ik hoorde een tijd gelden ook een gerucht dat de GTX 480 en GTX 470 ook weer het slechte soldeer hadden terwijl de GTX460 gewoon goed zit qua soldeer.
Dat is het gerucht, maar voorlopig lijkt er nog niets aan de hand.
http://www.semiaccurate.c...ls-gf100gtx480-underfill/

Als de GTX480 er even lang over doet als de oude chips om te falen zouden de eerste dode chips 2 jaar na introductie boven water moeten komen.

Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jasper 99
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 15:50
hmm mijn 8800GTS heb ik al iets van 3 jaar ofzo doet het nog perfect, heb hem ook nog eens 2de hands gekocht :P ga het wel in de gaten houden als hij doodgaat gewoon in de oven knallen klinkt wel konings :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• com2,1ghz
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22-07 11:33
Mijn 8800 gts had ik na 1.5 uit het stof gehaald en in de oven gegooid. Hij deed het toen weer en zit alweer een paar maanden in mijn pc doordat mn 2e videokaart doorgebrand was.

De 8800 wordt zo heet dat de sticker op de cooler heeft losgelaten :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singelaar
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 29-06 13:09
Even een vraagje, wat ik in dit topic gelezen heb 'revive'-en jullie je grafische kaart in de oven. Wat waren voor het afbakken de klachten?

Mijn 8800 gts doet het bij lage belasting prima, maar als ik een spelletje ga doen wordt hij te heet. Kennelijk krijgt de koeler hem niet meer koud genoeg. Ik heb hem al uitgezogen en de koeler op standaard 100% gezet.

Zou dit een rede zijn om mijn kaart ook de oven in te mikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Singelaar schreef op zondag 17 april 2011 @ 17:21:
Even een vraagje, wat ik in dit topic gelezen heb 'revive'-en jullie je grafische kaart in de oven. Wat waren voor het afbakken de klachten?

Mijn 8800 gts doet het bij lage belasting prima, maar als ik een spelletje ga doen wordt hij te heet. Kennelijk krijgt de koeler hem niet meer koud genoeg. Ik heb hem al uitgezogen en de koeler op standaard 100% gezet.

Zou dit een rede zijn om mijn kaart ook de oven in te mikken?
Nee natuurlijk niet, daardoor wordt ie heus niet kouder hoor ;)
Gewoon de koeler goed schoonmaken, en eventueel koelpasta vervangen. In de oven moet ie pas als hij "artifacts" gaat geven. (google maar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singelaar
haha
en oke bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Mijn 8500GT draait al 2 jaar lang met 40% overclock. Met furmark haal ik de 110 graden en ik game er dagelijks 2 uur per dag mee, waarbij het GPU usage toch wel 80% wordt. Nog nergens last van:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
  • Laatst online: 28-07 11:09
Weer een 8400M tot leven gewekt, dit keer op het moederbord van een Medion laptop. Nu wachten op de koperstukken om ervoor te zorgen dat hij in de toekomst koeler blijft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Zie hier de artifacts die ik met mijn 8800 kreeg.

Een te hoge temp bij een videokaart kan de levensduur wel verkorten. Het is dus de vraag wat jij te heet noemt. Maar op zich kan een videokaart veel hebben. Onder load is 80-90 nog best normaal, maar lager is natuurlijk wel altijd beter. Als ik het me nog goed herinner deed mijn 8800 gts ~55 graden idle en 80 load ofzo. Mijn 9800 gtx deed het wat dat aan gaat slechter met 60-65 graden idle, dit terwijl hij op een kleiner procede is gemaakt. Wie weet is het geen wonder dat die nu ook dood is.

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ben nu aan het wachten op mijn RMA bij EVGA. Heb gekozen voor advanced rma, daarbij betaal je met paypal eerst de replacement card zodat ze die direct kunnen sturen voordat ze je defecte kaart inspecteren. Als je kapotte kaart dan aankomt en ook echt defect is krijg je je paypal geld weer terug. Dit leek me wel makkelijk omdat dit sneller zou zijn. Ik moest ieg 159,90 overmaken (de prijs van een 460 gtx bij hun), maar geen idee of dit iets zegt. Volgens mij sturen ze gewoon maar net wat ze op voorraad hebben dat gelijk of betere performance heeft, refurbish of nieuw. De 9800 gtx van mijn vorige rma (die nu dood is) was wel een echt nieuwe kaart in retail verpakking.

Maar het schiet helaas niet op daar bij EVGA. Vorige week zaterdag ticket met klachten ingediend en die werd maandag goedgekeurd. Toen advanced rma mogen indienen en die werd dinsdag goed gekeurd en ook gelijk die dag met paypal collateral betaald. Pas vrijdag werd rma page geupdate dat het collateral geld binnen was en werd de "part out" veranderd in mijn 9800gtx nummer, maar volgens mij is dit een tijdelijke invulling en kan dit nog veranderen. Ik hoop ieg dat ik nu maandag een update en tracking code krijg, want anders krijgen ze een boos mailtje. Het kan volgens hun regels 3 werk dagen duren, maar dat is bij een normale rma ook zo en die 3 dagen hebben ze nu al gehad. Wat is anders het voordeel van een cross-shipping als het zo lang duurt. :?

Ik ben wel benieuwd wat ze me gaan sturen. Ik had in mijn klacht gemeld dat ik het zat was dat al mijn kaarten na 1,5-2 jaar dood gaan en dat ik dus niet meer nvidia producten van de G8x en G9x serie wil hebben. Ik heb ze daarbij ook gewezen op de slechte solder/underfill aka nvidia 'bump gate'. Maar ze mogen je niet vertellen wat je krijgt, alleen dat het gelijkwaardig of beter is. Wie weet heeft het effect gehad, maar ik vind het nu veel vervelender dat ik mijn PC al meer dan een week niet kan gebruiken. Helemaal omdat ik nu tentamens moet voorbereiden en daarbij powerpoints en pdfjes moet leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singelaar
Nou.. het gaat niet zo zeer om wat ik te heet vind. De kaart schakelde zich zelf uit, ik kreeg een screen freeze tijdens het gamen :) Dus het zal wel te heet geweest zijn, lijkt me zo..

Hij doet nu 78 graden idle en onder het gamen (gewoon MW2, zonder AA, niets heftigs) klimt hij al snel naar 105 graden. Ik weet dat die kaarten best wel wat kunnen hebben, ik maak me er daarom niet echt zorgen over, maar wil wel graag mijn potjes af kunnen maken :)

Jouw artifacts zijn wel serieuzere business. Zulke fenomenen heb ik gelukking (nog) niet op mijn scherm..

Die advanced RMA bij EVGA is redelijk suf dan. Ik heb dat een keer bij WD gebruikt. Zij stuurden mij éérst een nieuwe hardeschijf op en pas toen ik die had moest ik mijn kapotte schijf naar hen opsturen.
Die is toen overigens 1,5 maand onderweg geweest dankzij TNT, maar dat is een ander verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Singelaar schreef op maandag 18 april 2011 @ 11:41:
Nou.. het gaat niet zo zeer om wat ik te heet vind. De kaart schakelde zich zelf uit, ik kreeg een screen freeze tijdens het gamen :) Dus het zal wel te heet geweest zijn, lijkt me zo..

Hij doet nu 78 graden idle en onder het gamen (gewoon MW2, zonder AA, niets heftigs) klimt hij al snel naar 105 graden. Ik weet dat die kaarten best wel wat kunnen hebben, ik maak me er daarom niet echt zorgen over, maar wil wel graag mijn potjes af kunnen maken :)
Die temps van jou zijn idd wel aan de hoge kant. Ik zou zeggen probeer hem eerst ff schoon te maken en van wat nieuwe koelpasta te voorzien. Lijkt in elk geval op een koelingsprobleem. Of is de fan van de videokaart gaar aan het worden?

-Update-
Gisteren was er nog niks verstuurd, dus toen maar ff reactie op evga forum geplaatst. Daar reageren ze wel erg snel op, vandaag hebben ze gelijk de boel gefixed en aan de product code te zien me een gtx 260 core 216 gestuurd. Zal wel een refurbished kaart zijn, hoop dus dat die goed is. Je leest nog wel eens vaker verhalen dat sommigen wel door 2,3,4 rma's moeten.

[ Voor 39% gewijzigd door Rutger Mulder op 19-04-2011 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Singelaar
Oke, er zat een mooie laag stof tussen de fan en de gpu. Goed te begrijpen dus dat hij warm werd. Kwestie van weg zuigen/krabben en ik ben weer good to go. Temps nu zijn idle 54 en onder load 75 graden. Wat een verschil :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm maandje geleden mijn HP dv9500 laptop in de oven gedaan,koperen shim tussen de koeling en processor gezet. Die software geïnstalleerd waarmee je cpu en gpu temp kan checken er op gezet alles top.

Zet net mijn laptop voor het eerst aan vandaag, zie dat buroblad beetje rilt boem beeld weg. Gewoon weer terug bij af.

Kan je een tweede reflow doen en wie heeft hier ervaring mee=

Kan iemand me uitleggen waarom dit nu met opstarten gebeurd bedoel laptop is koud, vorige keer dat scherm en mee stopte was ik high end aan het gamen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn asus 8800gt kaart werkt nog steeds :D, toch al 3 jaar geleden dat ik hem kocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoe groot is de kans dat het met een reball helemaal opgelost is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Volgens mij gaat dat meer moeite kosten dan dat de videokaart waard is. :p Eén of twee keer reflowen en dan is die vaak ook wel weer aan vervanging toe.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rutger Mulder
Vandaag een nieuwe gtx 260 core 216 gekregen voor mijn dode 9800 gtx van evga. PC doet het gelijk weer helemaal goed. Het duurde wel ff, maar naar een opmerking bij hun op het forum ging het erg snel. Heb nu twee keer een nieuwe videokaart gehad tijdens een rma, dus dat doen ze erg netjes bij evga. Ben ik nu hopelijk af van die slechte solder kaarten van nvidia. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Waarschijnlijk wel, maar vraag mij wel af hoe EVGA dit vol kan houden. Zij zullen echt heel wat gratis kaarten hebben moeten weggeven.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij gaat dat meer moeite kosten dan dat de videokaart waard is. Eén of twee keer reflowen en dan is die vaak ook wel weer aan vervanging toe

Waarom kan je maar bv 2 keer reflowen? Ik heb moederboard al keer gebakken en wil nu gewoon een goede oplossing dat in en uit elkaar schroeven is ook niet mijn favoriete vrijetijdsbesteding.

ik heb nu laptop die het helemaal niet meer doet en wil toch inschatting maken wat wijsheid is. Heb adres in utrecht voor een reball.

Ben benieuwd naar reball ervaringen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Je kan opzich wel vaker reflowen dan 2x , maar het is niet bevordelijk voor bepaalde onderdelen.
Een van m'n laptops hield er totaal mee op na 4x reflowen, en ander werkte wel weer na 4x flowen dus een beetje mazzel hebben.

Een reball is denk ik alleen waard bij een console (denk aan Xbox360 of PS3...en zelfs dan nog twijfelachtig of dat het waard is) maar voor alleen een videokaart is het denk ik niet meer waard. Voor €100 heb je al een kaart die veel sneller is dan een Geforce 8xxx (of een van hun rebrands).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:05
-The_Mask- schreef op donderdag 21 april 2011 @ 22:24:
Waarschijnlijk wel, maar vraag mij wel af hoe EVGA dit vol kan houden. Zij zullen echt heel wat gratis kaarten hebben moeten weggeven.
EVGA is meestal ook net wat duurder als de rest. Maar dat blijkt dus wel uit de zeer coulante garantieafhandeling van dit merk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor €100 heb je al een kaart die veel sneller is dan een Geforce 8xxx (of een van hun rebrands).
probleem is dat mijn gpu op moederboard vast zit (laptop) dus effe nieuwe videokaart er in prakken is geen optie, stuur hem nu voor 64 euro op voor een reball

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

Verwijderd schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 17:26:
[...]
probleem is dat mijn gpu op moederboard vast zit (laptop) dus effe nieuwe videokaart er in prakken is geen optie, stuur hem nu voor 64 euro op voor een reball
Ja laptop is misschien weer een ander verhaal (heb zelf ook met zo'n onboard chip ipv MXM).
De laptops die ik heb zijn het iig niet meer waard, maar als je denkt dat het voor jou waard is zou ik het gewoon proberen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Nu online
Ik heb hier nog een foxconn 8800GTS 320 liggen met zware artifacts, ga het vandaag of morgen ook eens proberen. ik ben benieuwd :P

Edit: ik heb hem nu gebakken, 6 minuten op 220 graden celcius in een voorverwarmde oven. Nu nog ff de kaart assembleren, aansluiten en dan testen. Ben benieuwd :D

[ Voor 38% gewijzigd door MineTurtle op 22-04-2011 21:39 ]

Professioneel veters-strikker / Hardware Prutser / Klusserdeklus zowel thuis als bij een lokale computerboer.- Owner Minecraft-community www.dutchkingcraft.nl - Handig met hardware, onhandig met mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Nemesizz schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 19:51:
[...]

Ja laptop is misschien weer een ander verhaal (heb zelf ook met zo'n onboard chip ipv MXM).
De laptops die ik heb zijn het iig niet meer waard, maar als je denkt dat het voor jou waard is zou ik het gewoon proberen :P
Heb nu aardig wat laptops gebakken of laten bakken door me broer ( gasbrander met de hand )

DV9000 tot nu toe 6 stuks
DV6000 tot nu toe 3 stuks
Dell XPS 1710 1 stuk
Dell XPS 1730 1 stuk
Packard Bell EasyNote MB88 P-003 Limited Edition 2 stuks
Acer 7950 17" 2 stuks

En er liggen nog wat medions klaar voor volgend weekend :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MineTurtle
  • Nu online
Hey medetweakers HET IS GELUKT!! :D :D
Me 8800GTS 320 werkt weer als herboren! eerst kon ik niet eens meer me pc normaal opstarten, bomvol met artifacts, daarna BSOD.

FF 6 minuten in voorverwarmde oven op 220 graden, werkt weer perfect!

Nu draai ik al 15 minuten Furmark @ 1920X1080 alles op highest met extreme burning mode aan, haalt 13FPS, geen enkele artifact te zien! ik moet eerlijk zijn: ik had NOOIT gedacht dat het zou gaan werken, maar het is toch gelukt :) It's alive! :D

Ok, beetje überblij, maargoed. fijn dat het werkt. Me GTX460 er weer in gezet, de 8800GTS ernaast, die dient nu als dedicated physix card. Werkt perfect!

Edit: heel de nacht furmark laten draaien, just to be sure! geen artifacts gegeven!

[ Voor 23% gewijzigd door MineTurtle op 23-04-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdbent
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 24-05-2024
Hey medetweakers,

Ik heb een EVGA 8800 GTS stuk gekregen van mij neef. (1,5 tot 2jaar geleden).
Deze gaf rode strepen in beeld.
Gezocht wat er mogelijk mis was en ook gekomen tot de oven....
Aangezien ik niets te verliezen had direct de oven aan gedaan en de kaart gestript.
10 minuten afbakken en goed laten afkoelen.
werkte daarna top.
Heel veel later ging ie nog eens stuk tijdens gamen. (in de zomer is kamertemp 35 graden.)
koelers verstopt met stof dus temp was echt veel te hoog geworden.

No problem.
Nog eens in de oven zorgen dat koeling niet meer vol loopt en sinds dien is hij ook
nooit meer stuk geweest!!!!
Ondanks dat ik hem vrij zwaar belast (games, HD films op 2 schermen.)

Ik wilde deze ervaring met jullie delen. Ik snap dat het eng is om je kaartje zelf af te bakken.
Maar als je geen meer garantie hebt kun je 2 dingen doen.
Je trekt je spaarpot leeg
of je probeert eerst zelf iets
Dan heb je nog een kans om je geld in je zak te houden.
Stuk is het toch al.... 8)7

Steven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ik vind het zo prachtig dat het stoppen van een computer onderdeel in een gloeiend hete oven zo vaak tot een succes leidt :)

Of nog mooier: een laptop boven een gasbrander hangen. Haha. Electronica is sterker dan verwacht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• epic_gram
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15:48

epic_gram

undercover moderator

Ik heb afgelopen week trouwens een oventje gekocht bij de kringloopwinkel in Gouda voor 10 euro. Ik heb al een leuk stapeltje hardware van mensen die erin mag, en er is nog een soort wachtlijst van mensen met een kapotte PC. Bij elkaar zijn het gewoon 9 grafische kaarten :+

Oventje verdiend zich wel weer terug denk ik 8)

Het Centrale Vodka Topic! win een iPad! Kras hier met een sleutel of ander scherp voorwerp: ███████████

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Mocht er nog behoefte zijn aan een GOEDE reflow met een temperatuurgestuurde hetelucht soldeerbout kun je mij altijd een DM sturen. Het is wel gebleken dat een goede temperatuurcontrole essentieel is voor een goede reflow. Simpele oventjes ingesteld op 220 graden hebben een nauwkeurigheid van +- 10 graden of meer. Om over een verfbrander nog maar niet te beginnen...

Vorige week nog een Medion laptop gerepareerd. Ik heb nog wel wat meer truuks en spullen liggen om ervoor te zorgen dat hij de volgende keer niet meer zo heet wordt. Momenteel wordt de Medion 60C idle en 72C full load. Dat is 20 graden lager dan stock!

[ Voor 5% gewijzigd door Leolinedance op 25-04-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 25-02 14:27
Weet iemand misschien het probleem met mijn dode 9500GT? Had eerst de oven druk gedaan, 10sec te lang! condensators allemaal gesprongen.

Daarna al de condensators vervangen, die van 1600µF wel door 2200µF (kan dit eigenlijk veel kwaad?).

Doet hij nog niets :s. Normaal moet hij werken.
Of nog eens in de oven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeffrey12
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-07 01:11
Kan het geen problemen geven met alu folie??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BGB4rn
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 04-07 15:46

BGB4rn

ductape en tie-wraps FTW !

Nee als je je magnetron aan zet wel, als je gewoon hete lucht doet is er niks aan de hand ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 18-06 18:35
PRaGA88 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:43:
Weet iemand misschien het probleem met mijn dode 9500GT? Had eerst de oven druk gedaan, 10sec te lang! condensators allemaal gesprongen.

Daarna al de condensators vervangen, die van 1600µF wel door 2200µF (kan dit eigenlijk veel kwaad?).

Doet hij nog niets :s. Normaal moet hij werken.
Of nog eens in de oven?
Er zit een verschil in van 600µF. lijkt me dat dit problemen gaat geven. Het ligt er ook aan waar die elco`s voor gebruikt worden. Als het alleen een spannings is te stabiliseren dan mag dat gerust. Maar anders... je kunt dan beter exact dezelfde plaatsen.

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:46
PRaGA88 schreef op donderdag 28 april 2011 @ 00:43:
Ik kan geen ander doel als spanningsstabilisatie bedenken voor dergelijke waarden op een videokaart dus 1600 of 2200uF maakt echt niet uit (zijn n.b. vaak -10%/+50% toleranties) als de spanning en de polariteit maar goed zijn, weet je zeker dat er niet meer losgekomen is? Normaliter horen deze condensators het reflowproces gewoon te overleven namelijk (voor niet-smd condensators is dit niet het geval).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maranello
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 27-05 15:16
Gister met een maat de NVIDIA GeForce Go 6150 chip van een Compaq Presario V6000 notebook gereflowd. Afgelopen week verschenen artifacts door het beeld om er uiteindelijk helemaal mee te stoppen.

Het apparaat moest helaas compleet ontmanteld om bij de chipset te kunnen. Uiteindelijk alleen het moederbord nog over. Omringende componenten van de chipset inpakt in aluminiumfolie. We stonden op het punt een leeg waxinelichtje met brandende lampolie op de chipset te zetten, maar uiteindelijk was er een vriendelijke buurman die ons zijn verfbrander even wilde lenen.

Heater even opgewarmd en toen erop gezet. Maat van me wilde al na nog geen minuut stoppen, maar naar idee was die nog niet warm genoeg. Uiteindelijk een minuut of 3 erop gehad. Het rook toen enigszins naar soldeer dus toen maar gestopt. Minuutje of 10 laten koelen buiten en nog even de restwarmte eraf met een busje "freeze" (perslucht).

Alles in terug elkaar gezet, fingers crossed en tadaa: Streeploos beeld! En als klap op de vuurpijl werd de mini-PCI-Express wirelesskaart ook ineens weer herkend (die al een jaar eerder kaduuk ging en geprobeerd was te vervangen). PCI-Express bus zit op de dezelfde chip.

Even kort Furmark geprobeerd, maar omdat de chipset daarmee alweer snel boven de 80 graden liep gestopt. Voor zware grafische toepassingen gaat de notebook toch niet meer gebruikt worden, dus leek het me zonde onnodig zo zwaar te stressen met kans het alsnog opnieuw te slopen. Als die het zo nog een paar maanden doet zou al fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance
Maranello schreef op maandag 02 mei 2011 @ 13:12:
Gister met een maat de NVIDIA GeForce Go 6150 chip van een Compaq Presario V6000 notebook gereflowd. Afgelopen week verschenen artifacts door het beeld om er uiteindelijk helemaal mee te stoppen.

Het apparaat moest helaas compleet ontmanteld om bij de chipset te kunnen. Uiteindelijk alleen het moederbord nog over. Omringende componenten van de chipset inpakt in aluminiumfolie. We stonden op het punt een leeg waxinelichtje met brandende lampolie op de chipset te zetten, maar uiteindelijk was er een vriendelijke buurman die ons zijn verfbrander even wilde lenen.

Heater even opgewarmd en toen erop gezet. Maat van me wilde al na nog geen minuut stoppen, maar naar idee was die nog niet warm genoeg. Uiteindelijk een minuut of 3 erop gehad. Het rook toen enigszins naar soldeer dus toen maar gestopt. Minuutje of 10 laten koelen buiten en nog even de restwarmte eraf met een busje "freeze" (perslucht).

Alles in terug elkaar gezet, fingers crossed en tadaa: Streeploos beeld! En als klap op de vuurpijl werd de mini-PCI-Express wirelesskaart ook ineens weer herkend (die al een jaar eerder kaduuk ging en geprobeerd was te vervangen). PCI-Express bus zit op de dezelfde chip.

Even kort Furmark geprobeerd, maar omdat de chipset daarmee alweer snel boven de 80 graden liep gestopt. Voor zware grafische toepassingen gaat de notebook toch niet meer gebruikt worden, dus leek het me zonde onnodig zo zwaar te stressen met kans het alsnog opnieuw te slopen. Als die het zo nog een paar maanden doet zou al fijn zijn.
Mocht je interesse hebben, ik kan er wel voor zorgen dat ie in de toekomst minder warm wordt. Kwestie van goede koelpasta, een koperen plaatje van de juiste dikte er tussen en wat andere truuks. Heb wel wat op voorraad liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 18:46
Ik volg dit topic al een tijdje en mijn broertjes laptop (een Vaio FZ21M) lijkt nu ook de geest te geven. Na het starten van windows kwam er alleen een zwart beeld, met hier en daar een artifact. Na het opnieuw geinstalleerd te hebben van Windows is dit verholpen, maar zodra ik de officiële Sony driver download heeft hij precies hetzelfde probleem.

Bij het installeren van de nVidia drivers zegt het installatieprogramma dat er geen gesupporte grafische kaart kon worden gevonden. Is dit het begin van het einde?

Edit: Het gaat overigens om een 8400M GT.

[ Voor 4% gewijzigd door Knul op 02-05-2011 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 02-08 09:36

Imprezzion

E92 320i & 307CC

Yep. Dat is exact wat er gebeurd als hij de geest geeft.

Tijd voor een flinke verwarming van het arme ding. :)

M'n eigen Nvidia GeForce 8600M-GS heeft het na dik 2.5 jaar nog steeds niet begeven ook al draait hij minstens 10 uur per week een redelijk zware MMO. Ook nog eens flink overclocked.

Dat ding gaat binnenkort ook wel hoor. Oven staat al klaar :P

En om even helemaal on topic te blijven, net even een 8600GTS uit de dood laten herrijzen.
Ding kwam uit een maat van me z'n aldi bak waar nu inmiddels een GTS450 in hangt omdat deze kaart in zware games zoals Assassins Creed flinke groene/paarse strepen liet zien.

Na 8 minuten op 205c draait de kaart hier al anderhalf uur Heaven 2.1 zonder arti's dus lijkt me dat het weer goed is.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pykow
  • Laatst online: 01-08 16:15

Pykow

Angelo OTR

mijn 8600GTS ging dood na 2,5 jaar.
Upgrade naar een nieuwe kaart zat er helaas niet in voor mijn oude pc bak.
ik heb toen maar een nieuwe pc gekocht.

daar zat een GT320 in. 8 maanden later heb ik deze vervangen voor EVGA GTX460 1GB FTW Edition en zeer tevreden. kaart van 200 euro en nu draai ik alle games op high settings ;)
Alleen met dit weer is die wat warmer dan toen ik hem net gekocht had ;)

Alleen Battlefield badcompany kan ik niet spelen met me kaart. Ik heb geen LAG of lage FPS.
maar me kaart wordt echt gloeiend heet en me fan staat op 55% te draaien echt heel veel geluid.
heb de game uitgespeeld en daarna is me kaart toch wat warmer dan voorheen op dit moment.

Angelo NL / Global Cargo VTC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knul
  • Laatst online: 18:46
Imprezzion schreef op maandag 02 mei 2011 @ 19:54:
Yep. Dat is exact wat er gebeurd als hij de geest geeft.

Tijd voor een flinke verwarming van het arme ding. :)

M'n eigen Nvidia GeForce 8600M-GS heeft het na dik 2.5 jaar nog steeds niet begeven ook al draait hij minstens 10 uur per week een redelijk zware MMO. Ook nog eens flink overclocked.

Dat ding gaat binnenkort ook wel hoor. Oven staat al klaar :P

En om even helemaal on topic te blijven, net even een 8600GTS uit de dood laten herrijzen.
Ding kwam uit een maat van me z'n aldi bak waar nu inmiddels een GTS450 in hangt omdat deze kaart in zware games zoals Assassins Creed flinke groene/paarse strepen liet zien.

Na 8 minuten op 205c draait de kaart hier al anderhalf uur Heaven 2.1 zonder arti's dus lijkt me dat het weer goed is.
Nja, das dan jammer. Het is een fijne laptop. Eerst sony maar eens mailen, ik had gelezen dat ze 3 jaar garantie op dit type laptops gaven vanwege de productiefout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PRaGA88
  • Laatst online: 25-02 14:27
9500Gt duidelijk naar de *****.
Weer eens in de oven gelegt werkt nog niet, dan maar slopen :D.

Leuk dingen slopen op je verjaardag :p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HAFTX
  • Laatst online: 30-06 00:55
Laatst een 8600M gebakken van een vriend. Deze hield er alleen na een week of 3 weer mee op. Dus dan blijf je bakken.

[img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/1674671.png[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n0elite
  • Laatst online: 19-06 15:26
Is dit ook te proberen met een Radeon 9600XT AGP? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemesizz

Nemesizz

Untouchable

n0elite schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 17:11:
Is dit ook te proberen met een Radeon 9600XT AGP? :P
Proberen kan altijd, of het werkt is een 2e :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

SVGPC schreef op vrijdag 22 april 2011 @ 21:57:
Hey medetweakers HET IS GELUKT!! :D :D
Me 8800GTS 320 werkt weer als herboren! eerst kon ik niet eens meer me pc normaal opstarten, bomvol met artifacts, daarna BSOD.

FF 6 minuten in voorverwarmde oven op 220 graden, werkt weer perfect!

Nu draai ik al 15 minuten Furmark @ 1920X1080 alles op highest met extreme burning mode aan, haalt 13FPS, geen enkele artifact te zien! ik moet eerlijk zijn: ik had NOOIT gedacht dat het zou gaan werken, maar het is toch gelukt :) It's alive! :D

Ok, beetje überblij, maargoed. fijn dat het werkt. Me GTX460 er weer in gezet, de 8800GTS ernaast, die dient nu als dedicated physix card. Werkt perfect!

Edit: heel de nacht furmark laten draaien, just to be sure! geen artifacts gegeven!
Vanmiddag mijn ASUS 8800GTS 512mb gebakken volgens jou instructies en nu doet hij het weer.
offtopic:
Wel grappig als je zegt dat je geen appeltaart bakt, maar een videokaart :+

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

http://tweakers.net/aanbo...cte-sony-vaio-laptop.html

Misschien iemand zin om deze laptop te bakken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• speedydown
  • Laatst online: 27-06 12:25

speedydown

Icter van lik-me-vestje

zelf ook 2 9800gx2's in sli gedraaid. Binnen een maand gingen ze beide stuk :( 1 had ik nog een bon van en heb met Asus de garantie geregeld. Bij de andere zullen we dan binnenkort eens proberen te bakken, alleen zover ik kan zien kan ik de behuizing er niet afhalen, hoe lossen jullie dit op?

Speedydown.nl !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobiwan
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
Ik neem aan dat een geforce 8400 kaart ook zomaar spontaan dood kan gaan? Morgen ga ik trachten een pc van een vriendin van me te repareren en daar zit een dergelijke kaart in... Handig om van te voren te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Wel alles eromheen er af halen/strippen. Je hebt alleen de videokaart nodig, maar haal wel de koeler er vanaf :).
offtopic:
"If it ain't is already broken, don't you can always try to fix it" en "The only way is up" :P

[ Voor 55% gewijzigd door Ventrigo op 10-05-2011 12:06 ]

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake

XanderDrake

Build the future!

Ventrigo schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 12:03:
Ik zou het gewoon proberen als ik jou was. Wel alles eromheen er af halen/strippen. Je hebt alleen de videokaart nodig, maar haal wel de koeler er vanaf :).
offtopic:
"If it ain't is already broken, don't you can always try to fix it" en "The only way is up" :P
And the only smell is that of toxic gasses escaping from the melting electronic components.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 31-07 15:32

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Eindelijk, na zo'n 4 jaar, lijkt mijn 8800 GTS 640MB het ook begeven te hebben.
Ik krijg op random momenten gekleurde strepen over het beeld, kleuren kloppen bij wisselende pixels niet meer, etc.
Dus: Tijd om te bakken! :9

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
  • Laatst online: 12-07-2024
ik heb twee 8800gt's in sli...
ik heb nu het probleem dat mijn computer helemaal vast slaat, muziek blijft zich dan de heletijd herhalen... :S
dit gebeurt tijdens gamen bijna meteen eigenlijk. soms gebeurt het ook als ik een filmpje kijk op internet...
behoort het vastslaan van je computer eigenlijk ook tot het doodgaan van me 8800gt... :?

en werkt het trouwens als ik gewoon vaker een videokaart in de oven gooi?
(heb nog een kapotte 8800gtx en 9800gx2 liggen allebij gebakken een keer maar werkte niet helemaal)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leolinedance

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pukker
  • Laatst online: 12-07-2024
Pukker schreef op maandag 16 mei 2011 @ 21:56:
ik heb twee 8800gt's in sli...
ik heb nu het probleem dat mijn computer helemaal vast slaat, muziek blijft zich dan de heletijd herhalen... :S
dit gebeurt tijdens gamen bijna meteen eigenlijk. soms gebeurt het ook als ik een filmpje kijk op internet...
behoort het vastslaan van je computer eigenlijk ook tot het doodgaan van me 8800gt... :?

en werkt het trouwens als ik gewoon vaker een videokaart in de oven gooi?
(heb nog een kapotte 8800gtx en 9800gx2 liggen allebij gebakken een keer maar werkte niet helemaal)
Laat maar,
mijn onderste videokaart is kapot :'(
die gaat dus de oven in... hopelijk werkt het _/-\o_
anders koop ik als battlefield 3 uit is een nieuwe videokaart :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Mijn oven is te goed, hij was te heet. xD
Er waren wat onderdelen vanaf gevallen, en die zijn zo klein dat ik ze er niet meer op kan solderen.
Dan maar een 6950 kopen. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Hammer
  • Laatst online: 27-06-2012
Op vrijdag 13 mei (!) is mijn 8800 GTX na 3,5 jaar in één keer mee gekapt. Kreeg geen beeld meer toen de pc werd opgestart, zelfs geen POST. Iemand geïnteresseerd in de defecte videokaart om deze te bakken?

[ Voor 0% gewijzigd door Jack Hammer op 19-05-2011 16:13 . Reden: Typefout ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VSA100_victim
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 31-01 17:11
De 9800 GTX is pas 3 jaar oud.

R7 5700X, 16GB DDR4-3200, RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack Hammer
  • Laatst online: 27-06-2012
Ging om de 8800, mijn fout. Heb het aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:48
De 8800 GTS van mijn ouders is afgelopen zondag/maandag overleden na ~4 jaar.
Heb geprobeerd om deze uit elkaar te schroeven maar volgens mij zitten er echt onzichtbare schroeven in, want ik krijg hem niet los.

Heeft iemand misschien een guide oid om een Asus 8800 GTS te demonteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Is altijd vrij simpel zijn ook nooit heel veel bouten, wel wil de koeler soms bijna vast geplakt zijn door koelpasta dat je ook als superlijm zo kunnen gebruiken. :p

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 18:48
-The_Mask- schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:23:
Is altijd vrij simpel zijn ook nooit heel veel bouten, wel wil de koeler soms bijna vast geplakt zijn door koelpasta dat je ook als superlijm zo kunnen gebruiken. :p
Yess, dat hield de koeler dus nog vast aan de kaart zelf... Danku!
Maar nu moet ook alle koelpasta van dat ding af voor hij de oven in gaat of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fid3lity
  • Laatst online: 07-06 11:39

Fid3lity

Spectre X

Jack Hammer schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 14:39:
Op vrijdag 13 mei (!) is mijn 8800 GTX na 3,5 jaar in één keer mee gekapt. Kreeg geen beeld meer toen de pc werd opgestart, zelfs geen POST. Iemand geïnteresseerd in de defecte videokaart om deze te bakken?
Je mag hem zo opsturen als je wilt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinvandorst
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-06 15:16
Sibrand schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:16:
De 8800 GTS van mijn ouders is afgelopen zondag/maandag overleden na ~4 jaar.
Ik heb hier ook nog een pc staan met een GTS8800 van Asus, gekocht op de launch, deze werkt nog altijd perfect! Heb er laatst ook nog gewoon mee zitten gamen, verbaasde me eigenlijk hoe goed hij het allemaal nog gewoon aankon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• base_
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:46
-The_Mask- schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 16:23:
... wel wil de koeler soms bijna vast geplakt zijn door koelpasta dat je ook als superlijm zo kunnen gebruiken. :p
Even warm maken met de fohn wil dan vaak wel helpen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Sibrand schreef op donderdag 19 mei 2011 @ 17:06:
[...]

Maar nu moet ook alle koelpasta van dat ding af voor hij de oven in gaat of niet?
Zou ik wel doen, helemaal schoon dus ook geen stickertjes en zo er op laten.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik had de stickertjes gewoon laten zitten, werden iets bruiner, maar verder bleven ze prima. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gijsiej
  • Laatst online: 08-06 19:23
Deze heb ik al gekocht, en gebakken. Hij werkt weer :)

Gelukkig staan er nog zat andere op vraag en aanbod of anders wel marktplaats.
Pagina: 1 ... 13 ... 17 Laatste