[Microsoft Certified] Ervaringen en discussies - Deel 9 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 35 ... 102 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 15:30:
Als ik het goed voorheb zijn dit de verschillende niveua's (MCTS => MCITP/MCPD => MCM)
1) Hoeveel examens moet je o.a. afleggen alvorens je de titel "MCTS" krijgt? Ik zie in deze link bv. http://www.microsoft.com/...tification/mcts.aspx#tab2 een 14tal onderwerpen staan waar je een certificaat in kan behalen.
Vanaf dat je 1 examen succesvol aflegt ben je al MCTS. Dus als je onder Exchange kijkt, zie je bv 2 examens staan, als je daar eentje van aflegt ben MCTS over dat bepaald onderwerp.
2) Is er een grote voorkennis vereist of hangt dit puur af van het onderwerp dat je kiest? Als ik bv. het examen 70-680 bekijk (Windows 7 Configuratie), dan lijkt het mij werkelijk van 0 beginnen en op zich niet moeilijk. Hoe zit bv. voor examen 70-662 (Microsoft Exchange Server 2010, configuration)?
Hangt volledig af van het onderwerp (en ook je eigen kennis/ervaring uiteraard). Als je bv Windows 7 doet, kan je hier zonder al te veel voorkennis aan beginnen. Wil je je bv gaan verdiepen in Sharepoint, is het handig dat je al wat kent van Windows Server / Active Directory / IIS, maar ook bv SQL Server.
3) Ik zie op dit overzicht http://www.microsoft.com/...tification/mcts.aspx#tab2 dikwijls staan dat een bepaald examen vervalt op een bepaalde datum. Is het dan beter dat je het "nieuwere" examen aflegt van het desbetreffende programma of heb je de basiskennis van het vorige programma nodig?
In principe kan je vanaf elke versie gewoon instappen. Maar hou wel in je achterhoofd dat (vooral de iets grotere) bedrijven vaak wat conservatiever zijn en niet zo snel met de nieuwste technologie gaan werken.

Enerzijds omdat het financieel meestal niet verantwoord is om telkens er een nieuwe versie is zomaar te upgraden (en dan spreek ik niet alleen over de prijs van licenties, maar ook kosten voor migraties, opleidingen, etc). Anderzijds wacht men vaak even af omdat nieuwe technologie vaak ook met kinderziekten te maken heeft of er compatibiliteitsproblemen optreden met andere (oudere) systemen.

Om je een idee te geven: Ik werk in de financiële sector, en bij ons worden dit jaar de 200 laatste Windows 2000 servers uitgefaseerd. Het gros van de servers draait momenteel Windows Server 2003 R2 en we installeren de nieuwe servers sinds dit jaar met Windows Server 2008 R2.
4) Hoe lang is in een certificaat geldig?
Voor zover ik weet staat er momenteel geen "vervaldatum" op Microsoft certificaten, al is er wel sprake van dat men dit wil invoeren. Maar het spreekt vanzelf dat een MCSE voor NT4 in de huidige markt minder waarde heeft dan een MCSE 2003 of MCITP:EA (Windows 2008).

Moest het niet meteen duidelijk zijn: Na Windows 2003 heeft men de benamingen MCSE/MCSA gedropt en is men gaan spreken over MCITP. Nu met de nieuwe Windows 2012 reeks en aanverwanten gaat men MCSE/MCSA terug ingebruik nemen. Maar de betekenis van de afkorting is nu wel gewijzigd. Volg je nog? ;) Bekijk anders deze link eens voor wat meer overzicht.
5) Wat vinden jullie persoonlijk de beste studiemethode, de Microsoft Press Books (die elks 800-1000 pagina's zijn) in combinatie met videos CBT Nuggets of?
Is een beetje persoonlijke voorkeur. Ik heb in het verleden vaak MS Press boeken gebruikt, maar voor mijn recentste examenreeks (upgrade MCSE 2003 > MCITP:EA) heb ik de boeken van Sybex gebruikt (in combinatie met wat filmpjes van CBT Nuggets en Train Signal).

Maar daarnaast uiteraard zoveel mogelijk praktijkkennis proberen op te doen door zelf labs op te zetten (dmv virtualisatie is dat tegenwoordig heel goedkoop). Zeer interessant is bv om een Technet abonnement af te sluiten. Voor een goeie €200 / jaar heb je dan (legaal) toegang tot alle software van Microsoft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16-08 17:24
Voor MCSE staat recertification iedere 3 jaar : http://www.microsoft.com/...n/cert-overview.aspx#tab3

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:26

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 22:00:

Voor zover ik weet staat er momenteel geen "vervaldatum" op Microsoft certificaten, al is er wel sprake van dat men dit wil invoeren. Maar het spreekt vanzelf dat een MCSE voor NT4 in de huidige markt minder waarde heeft dan een MCSE 2003 of MCITP:EA (Windows 2008).

Moest het niet meteen duidelijk zijn: Na Windows 2003 heeft men de benamingen MCSE/MCSA gedropt en is men gaan spreken over MCITP. Nu met de nieuwe Windows 2012 reeks en aanverwanten gaat men MCSE/MCSA terug ingebruik nemen. Maar de betekenis van de afkorting is nu wel gewijzigd. Volg je nog? ;) Bekijk anders deze link eens voor wat meer overzicht.
Ehh....dit is gewijzigd. Per 31 maart 2013 zijn zowat alle Windows Server 2003 en Server 2008 gelieerde examens verlopen. Check de topic start voor een overzicht (met link naar Microsoft website).

[ Voor 3% gewijzigd door TheVMaster op 18-08-2012 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is nieuw voor mij. Is dit een nieuwe regel voor de heringevoerde MCSE?
TheVMaster schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 16:43:
[...]
Ehh....dit is gewijzigd. Per 31 maart 2013 zijn zowat alle Windows Server 2003 en Server 2008 gelieerde examens verlopen. Check de topic start voor een overzicht (met link naar Microsoft website).
Het ging over de vervaldatum van de certificaten, niet van de examens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 21:49:
[...]

Dit is nieuw voor mij. Is dit een nieuwe regel voor de heringevoerde MCSE?
Yeah..dit hebben ze ook al eens 'geprobeerd' toen MCST / MCITP kwam, maar toen was er teveel ophef over en hebben ze het teruggedraait...
[...]

Het ging over de vervaldatum van de certificaten, niet van de examens.
Ik kan je vertellen dat voor je persoonlijk niet verandert, maar als je werkgever mede door jou MCSE/MCTS Gold partner is...dat die certificaten dus na 31 maart 2013 dus waardeloos zijn....althans dat is wat ik begrijp van die vervaldatums.

Wat heeft een vervaldatum anders voor zin? In 2013 gaan ook de 2003 examens pas vervallen, dus dit is voor het eerst in jaren dat er weer een grote hoeveelheid certificeringen/examens vervallen.

[ Voor 15% gewijzigd door TheVMaster op 18-08-2012 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• no00waa
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-08 15:25
Is er voor het 60-647 (Enterprise Administrator 2008) examen nou een VEREISTE voorkennis nodig ?

Een vriend van me die de examens aan het volgen is zegt namelijk van wel (en de Microsoft website geeft hem dat aan), maar op het internet wordt alleen vermeld dat het aangeraden is om;

Active Directory
Network Infrastructure
Application Infrastructure

behaald te hebben (of dergelijke voorkennis) maar dus niet verplicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
no00waa schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 17:53:
Is er voor het 60-647 (Enterprise Administrator 2008) examen nou een VEREISTE voorkennis nodig ?

Een vriend van me die de examens aan het volgen is zegt namelijk van wel (en de Microsoft website geeft hem dat aan), maar op het internet wordt alleen vermeld dat het aangeraden is om;

Active Directory
Network Infrastructure
Application Infrastructure

behaald te hebben (of dergelijke voorkennis) maar dus niet verplicht.
Je bedoeld het 70-647 examen, neem ik aan?
Yup, ervaring met het designen(ontwerpen) van Windows Server 2008 R2 omgevingen. Vragen zijn puur cases.

[ Voor 3% gewijzigd door Turdie op 28-08-2012 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:42

Red Boll

Kick Ass!

In de MCP Weekly Flash: August 30, 2012 wordt een second shot actie aangeboden maar die lijkt al verlopen te zijn voor een individueel examen (zoals bv 70-450 die ik dit jaar nog moet doen :| )

Of zie ik het niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:59

Qwerty-273

Meukposter

Volges mij kan je gewoon nog steeds naar http://aka.ms/secondshot en/of http://www.prometric.com/microsoft/singleexamsecondshot surfen en ze aanvragen.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dit geld alleen voor de 2012 certificering toch?

de MCSA 2008R2 blijft toch gewoon geldig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red Boll
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:42

Red Boll

Kick Ass!

Holy smokes! 8)7 *ARGH* :F Never Mind... dacht dat we al in 2013 waren aanbeland... :X

:/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thugg
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 28-08 09:41
Ik ben al een tijd op zoek naar een goeie manier op me MS Server Administrator certificering te behalen. Ik zou deze graag klassikaal willen doen, ik kwam terecht op de website van Decisco.
Nu vroeg ik me af, heeft iemand ervaring met dit bedrijf? Op internet staan weinig tot geen berichten, en ik dacht hier moeten toch wel een paar Tweakers wezen die daar hun certificering hebben behaald :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18:08
Heb ik wat gemist of is dit examen niet als beta geweest?
http://www.microsoft.com/learning/en/us/exam.aspx?id=70-417

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Daar is geen beta van en voor zover ik het van MS Learning heb begrepen komt die ook niet, aangezien de behandelde stof al in de 410 t/m 416 beta's behandelt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-08 08:38
We (in ieder geval ik) krijgen er een certificaatje bij!

Hello!

Soon you will receive an email to congratulate you on your Microsoft Certified Solutions Associate (MCSA): Windows 7 certification you have earned. You may be wondering what the MCSA: Windows 7 certification is and how did you earn it.

In April 2012, Microsoft announced new certifications that have been re-invented for the cloud, covering on-premises skills as well as in the cloud. As part of our efforts to grandfather our existing customers into the new program, we are awarding those individuals a new certification under the new certification program to jump start them towards an expert level certification in the program. For individuals that have already earned the Microsoft Certified IT Professional (MCITP) Enterprise Desktop Administrator or MCITP: Enterprise Desktop Support Technician, they are being granted the MCSA: Windows 7 certification.

The MCSA: Windows 7 certification allows you to upgrade to the MCSA: Windows 8 certification, by taking a single upgrade exam (689 – not yet released).

Review the following page to learn more about the changes in the certification program: http://www.microsoft.com/...cation/cert-overview.aspx

Review the following page to learn more about the MCSA: Windows 7 and Windows 8 certifications: http://www.microsoft.com/...n/cert-windowsclient.aspx

Thank you for being a valued customer in the Microsoft Certification Program!

Best Regards,

Microsoft Learning

http://www.linkedin.com/in/roeljanssens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Yanze schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:59:
[..]

In April 2012, Microsoft announced new certifications that have been re-invented for the cloud, covering on-premises skills as well as in the cloud. As part of our efforts to grandfather our existing customers into the new program, we are awarding those individuals a new certification under the new certification program to jump start them towards an expert level certification in the program. For individuals that have already earned the Microsoft Certified IT Professional (MCITP) Enterprise Desktop Administrator or MCITP: Enterprise Desktop Support Technician, they are being granted the MCSA: Windows 7 certification.

[..]
Heb hem inderdaad ook gehad, nog maar een paar dagen en dan kunnen we hopelijk ook MCSA Windows 8 bijschrijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaserv
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2020
Heb afgelopen jaar MCITP: Enterprise Desktop Administrator on Windows 7 behaald door de volgende 2 examens te doen.70-680, 70-686.

Kan ik nu met 1 upgrade examen MCSA Windows 2012 behalen.
Dit vind ik wel vreemd aangezien de 2 examens volledig op cliënt niveau waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
I-Michiel schreef op dinsdag 11 september 2012 @ 11:15:
[...]

Heb afgelopen jaar MCITP: Enterprise Desktop Administrator on Windows 7 behaald door de volgende 2 examens te doen.70-680, 70-686.

Kan ik nu met 1 upgrade examen MCSA Windows 2012 behalen.
Dit vind ik wel vreemd aangezien de 2 examens volledig op cliënt niveau waren.
Dat geeft helemaal niets, want voor MCSE Desktop Infrastrucuture moet je ook Windows Server 2012 examens doen. Het gaat met name om het niveau van de prerequisite, MCITP dus en minder om het specifieke examen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-08 13:32
Yanze schreef op maandag 10 september 2012 @ 11:59:
We (in ieder geval ik) krijgen er een certificaatje bij!

Hello!

Soon you will receive an email to congratulate you on your Microsoft Certified Solutions Associate (MCSA): Windows 7 certification you have earned. You may be wondering what the MCSA: Windows 7 certification is and how did you earn it.

The MCSA: Windows 7 certification allows you to upgrade to the MCSA: Windows 8 certification, by taking a single upgrade exam (689 – not yet released).

Review the following page to learn more about the changes in the certification program: http://www.microsoft.com/...cation/cert-overview.aspx

Review the following page to learn more about the MCSA: Windows 7 and Windows 8 certifications: http://www.microsoft.com/...n/cert-windowsclient.aspx

Thank you for being a valued customer in the Microsoft Certification Program!

Best Regards,

Microsoft Learning
Ik heb hem er inderdaad ook bij staan. Althans bij mijn transcript staat hij wel, bij de Certificate Manager kan ik hem nog niet kiezen.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Ik heb uit betrouwbare bron vernomen dat de uitslagen van de 70-687 mogelijk in de loop van deze week al bekend gaat worden, in plaats van volgende week. Echt 100% zeker is dit nog niet, maar zodra er meer info is...tja..dan lezen we het op de Prometric website.

Verwijderd

ik heb even een vraagje, ik moet examen 70-647 nog doen en dan ben ik MCITP:EA. Klopt het dat een gedeelte een theorie examen is en een ander gedeelte een praktijk examen is in een virtuele machine?? Heeft iemand ervaring met dit examen en kan je me wat meer vertellen?

in ieder geval bedankt

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:56:
ik heb even een vraagje, ik moet examen 70-647 nog doen en dan ben ik MCITP:EA. Klopt het dat een gedeelte een theorie examen is en een ander gedeelte een praktijk examen is in een virtuele machine?? Heeft iemand ervaring met dit examen en kan je me wat meer vertellen?

in ieder geval bedankt
Ehh....een deel theorie en een deel praktijk? Vergelijkbaar met je rijbewijs :? Volgens mij is het toch nog steeds zo dat ze 40-50 multiple choice vragen hebben, met mogelijk een paar cases...maar VM..? Dat is volgens mij alleen met de 640 zo geweest, maar of ze dat nu ook hebben doorgetrokken naar andere examens..volgens mij niet...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 15:56:

in ieder geval bedankt
Als ik me goed herinner krijg je in dit examen een aantal testlets voorgeschoteld. Je moet dus een lap tekst doornemen (meestal wordt er een bedrijf geschetst) en daar krijg je dan een aantal inhoudelijke vragen over. Ik dacht dat je daarnaast ook nog een 10-20 "losse" vragen kreeg.

Maar het blijft een theorie examen, dus multiple choice, drag 'n drop, ...

• Turdie
Ik heb een paar weken terug een interview gedaan met Liberty Munson van Microsoft Learning.Zie ook mijn blogpost Interview with Liberty Munson about Microsoft exam development

[ Voor 45% gewijzigd door TheVMaster op 13-09-2012 22:52 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
shadowman12 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 20:07:
Ik heb een paar weken terug een interview gedaan met Liberty Munson van Microsoft Learning.Zie hier:
Interview with Liberty Munson about Microsoft exam development
En wat voegt dat interview precies toe aan deze discussie? :+

[ Voor 12% gewijzigd door TheVMaster op 13-09-2012 22:17 ]

• Turdie
TheVMaster schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:16:
[...]

En wat voegt dat interview precies toe aan deze discussie? :+
Nou daar staat het verhaaltje in over de VM labs in de examens :).

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
shadowman12 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 21:28:
[...]

Nou daar staat het verhaaltje in over de VM labs in de examens :).
Je bedoelt dit stukje
Microsoft tried lab exams in the 70-640 exam for example, and stopped for a while after those labs gave too many issues. Will that be reintroduced sometime with more stable labs, or is that gone forever?

One of our key goals is to include performance based testing where it makes sense. Although we encountered some delivery challenges with using virtual machines as the platform for performance based testing in 640, we are looking for other ways to test candidate skills by having them perform the task in the technology. We are currently pilot testing a “short answer code” item type that we’re hoping to use in developer exams (or any exam where someone has to create code or write a query). We’ve been blogging about this item type on Born to Learn:

Short Answer Code Questions
See what's Next

I also have some ideas for similar item types that require “doing” rather than “reading” that leverage our existing question types. We will continue to pilot test these ideas until we find something that tests candidates fairly and reliably regardless of where in the world they take the exam.
Maar eh...dan kun je beter ff stukje quoten....want het is denk ik zo'n 10% van die post.....en bij mij proeft het een beetje als verkapt reclame maken..en dat mag niet.

• Turdie
TheVMaster schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:15:
[...]

Je bedoelt dit stukje

[...]

Maar eh...dan kun je beter ff stukje quoten....want het is denk ik zo'n 10% van die post.....en bij mij proeft het een beetje als verkapt reclame maken..en dat mag niet.
Ah ok, jij hebt ook zo vaak een linkje naar je eigen blog gepost in dit topic, dat mag dan wel?

• punisher007
Leuk interview trouwens. Ik zie het probleem niet echt, het sluit toch echt aan bij microsoft certificering waar dit topic over gaat.

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
shadowman12 schreef op donderdag 13 september 2012 @ 22:20:
[...]

Ah ok, jij hebt ook zo vaak een linkje naar je eigen blog gepost in dit topic, dat mag dan wel?
Ohww......volgens mij valt dat reuze mee hoor. maar eh..ik heb je link teruggezet...

[ Voor 8% gewijzigd door TheVMaster op 13-09-2012 23:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Ik vond dat VM lab examen wel cool, dat moet toch niet zo moeilijk zijn om perfecter te maken? Nu ja, korte open vragen waar we wat moeten typen heeft ook wel wat! (al geeft dat wel weer meer geluidsoverlast in de examenlocalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 13 september 2012 @ 17:10:
[...]

Als ik me goed herinner krijg je in dit examen een aantal testlets voorgeschoteld. Je moet dus een lap tekst doornemen (meestal wordt er een bedrijf geschetst) en daar krijg je dan een aantal inhoudelijke vragen over. Ik dacht dat je daarnaast ook nog een 10-20 "losse" vragen kreeg.

Maar het blijft een theorie examen, dus multiple choice, drag 'n drop, ...
Dank u wel. Dan klopt de informatie die ik van collega's gekregen heb, inderdaad niet. Zij hebben deze examens, 2 jaar geleden gedaan en toen was er een "praktijk" examen bij. Aangezien dit bij de overige 4 examens niet zo was, moest dit dan wel bij het laatste zijn, dachten ze :) .

Maar dat is dan duidelijk, nog eens even hard leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Ik voel btw dat de Windows 8 en (eerste drie) Server 2012 beta-examen-resultaten er aan gana komen.

Ik heb alvast gehoord dat ik MCSA Windows 8 ben...heb de 687 dus gehaald :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
Erg leuk bericht, goed dat uitslag er straks is voordat het examen live gaat. Word zo prometric pagina F5'en:)

Ze staan nu ook als 070 ipv de 071 op de prometric site, nu maar hopen dat een herexamen niet nodig is
070-687
070-410
070-411
070-412

[ Voor 39% gewijzigd door NielsHarley op 14-09-2012 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
NielsHarley schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 22:12:
Erg leuk bericht, goed dat uitslag er straks is voordat het examen live gaat. Word zo prometric pagina F5'en:)

Ze staan nu ook als 070 ipv de 071 op de prometric site, nu maar hopen dat een herexamen niet nodig is
070-687
070-410
070-411
070-412
Ehh....waarschijnlijk komen ze pas vanaf maandag op Prometric :+ Althans dat is mij verteld...ik heb hem via MS Learning zelf gekregen....wacht overigens nog op de uitslag van de 410, 411 en 412....

Maar eh..wel fijn dat de uitslagen er dus wel schijnen te zijn...en dat we ze dus begin volgende week kunnen verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsHarley
oh dan ga ik toch maar slapen:), maandag even afwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
NielsHarley schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:16:
oh dan ga ik toch maar slapen:), maandag even afwachten.
Ik hou wel even een vinger aan de pols....als er wat te zien is zal men dat hier vast wel melden :+ dus gewoon dit topic in de gaten houden....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
TheVMaster schreef op vrijdag 14 september 2012 @ 23:17:
[...]

Ik hou wel even een vinger aan de pols....als er wat te zien is zal men dat hier vast wel melden :+ dus gewoon dit topic in de gaten houden....
De examens staan al op de Prometric site, maar nog geen beschikbare data bij de test centers.

2012

Ik heb even nagevraagd bij een contact van mij bij Microsoft Learning, maar dit is bewust gedaan,de Windows Server 2012 konden eerder beschikbaar gesteld worden. Dus boeken maar!

[ Voor 42% gewijzigd door Turdie op 14-09-2012 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
Ik deed vrijdag trouwens een examen, en ik zag dat de layout vernieuwd was van de examens. Functioneel is het allemaal nog hetzelfde, maar mij viel wel op dat als je scrollde, de tekst eerst even wazig was, en langzaamaan helder werd. Ik kreeg er echt koppijn van :X zijn er meer mensen die dit opviel of ben ik de enige? Ik heb dit ook aan het eind van het examen gezet bij de comment section, hopelijk doen ze er wat aan :)

Examen gehaald trouwens, de 70-659, gaat over server virtualisatie en RDS. Viel best mee, met wat hands-on ervaring in SCVMM en trainingvideo's was het prima te doen :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:32
Binnenkort ga ik starten met een MCITP opleiding via het LOI.
Dit omdat ik vanuit mijn Systeembeheer niveau 3/4 tijdens de stage doorgerolt ben in de applicatiebeheer kant van de electronische leeromgeving.
Dus naast een start van 1,5 jaar heb ik er nooit meer wat mee gedaan.
Tijdens die opleiding wel mijn Aries A+ certificaten gehaald dus op zich zou ik Comptia A+ niet eerst hoeven te doen.

De opleiding via het LOI is nog voor Server 2008. Geen idee wanneer de 2012 beschikbaar komen en of het nu nog nut heeft om voor 2008 te gaan.

Ik zit nog te kijken naar EA en SA. Waarschijnlijk beginnen met SA en dan door met EA.
Later wil ik als hobby nog wel CCNA en de wireless variant doen, maar voor nu bovenstaande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:14

Arfman

Drome!

Let er wel op dat MCITP over ~9 maanden verdwijnt, examens kun je volgens mij tot juli 2013 doen, meen ik hier gelezen te hebben. (shadowman? vmaster?)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Arunia schreef op maandag 17 september 2012 @ 14:12:
Binnenkort ga ik starten met een MCITP opleiding via het LOI.
Dit omdat ik vanuit mijn Systeembeheer niveau 3/4 tijdens de stage doorgerolt ben in de applicatiebeheer kant van de electronische leeromgeving.
Dus naast een start van 1,5 jaar heb ik er nooit meer wat mee gedaan.
Tijdens die opleiding wel mijn Aries A+ certificaten gehaald dus op zich zou ik Comptia A+ niet eerst hoeven te doen.

De opleiding via het LOI is nog voor Server 2008. Geen idee wanneer de 2012 beschikbaar komen en of het nu nog nut heeft om voor 2008 te gaan.

Ik zit nog te kijken naar EA en SA. Waarschijnlijk beginnen met SA en dan door met EA.
Later wil ik als hobby nog wel CCNA en de wireless variant doen, maar voor nu bovenstaande.
Geeft het LOI tegenwoordig ook al MCTIP cursussen, wist ik nog niet. Ik weet dat bijvoorbeeld Hogeschool Utrecht - Systeembeheer, wat Microsoft vakken krijgt en een optie krijgt om het examen te doen, en een eigen gemaakte toets krijgt. Omdat overheidsinstellingen (zoals de HU) niet mogen concurreren met private opleidingsinstellingen zoals Global Knowledge of XTG.

Ik zou sowieso aan de LOI vragen om hun lesmateriaal op 2008 R2 gebaseerd is, want anders moet je voor het examen de R2 stof er nog gaan bijleren, en ook vragen of je het de mogelijkheid om het certificaat te halen, of dat je daarvoor een voucher krijgt/zelf nog moet doen.

Als je hier kijkt bijvoorbeeld:
http://www.loi.nl/hogesch...che_informatica/index.htm

Zijn het maar twee modules van de vier/vijf modules in totaal.

[ Voor 6% gewijzigd door Turdie op 17-09-2012 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Bedankt voor de uitleg.

Dat laatste zou ik dan nog na moeten vragen. Ga ze vanavond toch nog even bellen met een paar vragen.

Het gaat mij om deze 2:
http://www.loi.nl/tools/search/index.htm?searchText=mcitp
Staat niet bij of het over R2 gaat of niet. Wellicht dat de modules het wel vertellen.
70-640, 642 en 646
en:
70-640, 642, 643, 680 en 647

Dus 3 of 5 modules te behalen. Geen idee of dit om R2 gaat of niet.

Dat laatste, heeft het wel nut om nu nog voor 2008 te gaan aangezien ze (bij MS zelf gekeken) ook rond juli 2013 verdwijnen. Dan komen de examens voor server 2012.
Het is natuurlijk zonde om bovenstaande te doen terwijl ik dan meteen mag gaan upgraden naar 2012 moet mijn cursussen.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 17-09-2012 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Arunia schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:08:
Bedankt voor de uitleg.

Dat laatste zou ik dan nog na moeten vragen. Ga ze vanavond toch nog even bellen met een paar vragen.

Het gaat mij om deze 2:
http://www.loi.nl/tools/search/index.htm?searchText=mcitp
Staat niet bij of het over R2 gaat of niet. Wellicht dat de modules het wel vertellen.
70-640, 642 en 646
en:

Dus 3 of 5 modules te behalen. Geen idee of dit om R2 gaat of niet.

Dat laatste, heeft het wel nut om nu nog voor 2008 te gaan aangezien ze (bij MS zelf gekeken) ook rond juli 2013 verdwijnen. Dan komen de examens voor server 2012.
Het is natuurlijk zonde om bovenstaande te doen terwijl ik dan meteen mag gaan upgraden naar 2012 moet mijn cursussen.
70-640, 642 en 646
Dit is MCTIP:SA

Dit is MCTIP:EA

http://www.microsoft.com/...ification/mcitp.aspx#tab2

De examennummers zijn nu allemaal R2 (70-647), maar het gaat om de cursusnummers (M....). Ik zou het bij Global Knowledge of Computrain doen, niet bij de LOI
http://www.globalknowledg...ft-Certificeringen/MCITP/

Bij de LOI weet je namelijk niet of je een echte MCT docent krijg, bij Global is dat wel zo, omdat Global Microsoft Learning Partner is, en daar mag alleen een MCT lesgeven anders verliezen ze hun status als Microsoft Learning Partner.

[ Voor 11% gewijzigd door Turdie op 17-09-2012 15:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dan moet ik vragen of de opleidingen wel R2 gericht zijn.

GK en Computrain zijn beide een stuk duurder in de opleidingen dan het LOI. Aangezien ik ze zelf zal moeten betalen wil ik uiteraard geld besparen (in zoverre dat ik ook daadwerkelijk wat heb aan de opleiding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Arunia schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:24:
Dan moet ik vragen of de opleidingen wel R2 gericht zijn.

GK en Computrain zijn beide een stuk duurder in de opleidingen dan het LOI. Aangezien ik ze zelf zal moeten betalen wil ik uiteraard geld besparen (in zoverre dat ik ook daadwerkelijk wat heb aan de opleiding).
Nja, de LOI zal dan waarschijnlijk een stuk goedkoper zijn omdat er geen MCT voor de klas staat. En zelf betalen voor een Microsoft opleiding, ja kan, maar ik zou een werkgever laten betalen, omdat die uiteindelijk ook de gecertifceerde persoon heeft, en er dus profijt van heeft. Daarnaast kun je ook gewoon de Self Placed boeken en het met zelfstudie doen, ben je nog goedkoper uit, en leer je meer van. Gewoon zelf een labje bouwen en hoppa gaan met het boek erbij. Zo doen de meeste hier in dit forum het heb ik het idee.

http://www.amazon.com/Sel...-642-70-646/dp/0735625085

In de cursus krijg je namelijk gewoon allemaal uitgewerkte en geprepareerde labjes die zo bewerkt zijn dat alles goed werkt (sla ik het even behoorlijk plat).In een eigen lab kom je de echt issues tegen, en leer je ook meteen je troubleshootend vermogen ontwikkelen, want in een examen ook belangrijk is tegenwoordig.

[ Voor 17% gewijzigd door Turdie op 17-09-2012 15:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Dat lijkt mij op zich ook wel.

Nadeel is, dat mijn werkgever dit niet gaat betalen omdat hij er geen baad bij gaat hebben. Sterker nog, wellicht dat ik dan ergens anders heen ga.

Zal me eens verdiepen in de Self Placed boeken. Als dat voor mij goed te doen is, dan kan ik dat wel doen.
Een vriend van me had het over Test-outs waar hij het mee had gedaan. Dat zal best een zelfde idee zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Arunia schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:45:

Nadeel is, dat mijn werkgever dit niet gaat betalen omdat hij er geen baad bij gaat hebben. Sterker nog, wellicht dat ik dan ergens anders heen ga.

Zal me eens verdiepen in de Self Placed boeken. Als dat voor mij goed te doen is, dan kan ik dat wel doen.
Een vriend van me had het over Test-outs waar hij het mee had gedaan. Dat zal best een zelfde idee zijn.
Test-out is goed, ik gebruik zelf liever TrainSignal (die werken met mooie scenario's door de cursus heen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Ok, ook een tip die ik mee ga nemen. Kan dat iig gaan bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Arfman schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:02:
Let er wel op dat MCITP over ~9 maanden verdwijnt, examens kun je volgens mij tot juli 2013 doen, meen ik hier gelezen te hebben. (shadowman? vmaster?)
Dat klopt. In de TS staat een hiervan een overzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Arunia schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:45:

Je hebt CBT, TrainSignal, VTC, Preplogic en TestOut. Mijn favoriet is TrainSignal een goede tweede is CBT (behalve als Tim Warner het doet....(misschien een persoonlijke afwijking maar ik heb het bij hem niet))

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Helaas staan de resultaten van de Windows 8 en Windows Server 2012 examens nog niet online, maar dit schijnt (voor de verandering) bij Prometric te liggen.

via mijn contact heb ik al vast vernomen dat ik geslaagd ben voor de 410 en 411 en helaas gezakt ben voor de 412 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
TheVMaster schreef op maandag 17 september 2012 @ 21:11:
Helaas staan de resultaten van de Windows 8 en Windows Server 2012 examens nog niet online, maar dit schijnt (voor de verandering) bij Prometric te liggen.

via mijn contact heb ik al vast vernomen dat ik geslaagd ben voor de 410 en 411 en helaas gezakt ben voor de 412 :(
70-417 is om dezelfde technische problemen vandaag niet beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-08 10:06
shadowman12 schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:46:
[...]

Test-out is goed, ik gebruik zelf liever TrainSignal (die werken met mooie scenario's door de cursus heen).
TrainSignals kan ik ook aanraden....helaas hebben ze niet altijd alles en moet ik soms nog uitwijken naar CBT nuggets! ;)

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Widow
  • Laatst online: 25-08 10:41
shadowman12 schreef op maandag 17 september 2012 @ 15:41:
Daarnaast kun je ook gewoon de Self Placed boeken en het met zelfstudie doen, ben je nog goedkoper uit, en leer je meer van. Gewoon zelf een labje bouwen en hoppa gaan met het boek erbij. Zo doen de meeste hier in dit forum het heb ik het idee.
Ik doe het al jaren met die self-paced boeken, dat werkt prima voor mij. Ik heb mn 2003 opleiding destijds door mn werkgever laten betalen, maar daar bouw je wel een enorme studieschuld mee op. Als je echt helemaal nieuw bent zou ik eerst gewoon wat instructor-led classes doen, en daarna, als je wat praktijkervaring hebt en de basis begrijpt kan je self-paced trainingen gaan doen.

Trainsignal video's zijn ook mijn favoriet, hoewel het tempo af en toe wel wat sneller mag. Hoewel ik van mening ben dat dat niet voldoende is om een examen mee te behalen, ken je het product wel grotendeels waardoor je moeilijkere zaken (zoals bijv. powershell scriptjes voor SCVMM in de 70-659, zitten niet in de video's maar komen wel in het examen voor) later kan oppakken, uit de boeken.

Om eerlijk te zijn: ik zou je tijd niet meer verdoen aan 2008 examens. Dat is 4 jaar oud, en reken maar dat over een jaar in vacatures gevraagd gaat worden naar 2012 certificeringen. Als het 5 examens zijn, zeg dat je daar 2 maanden per stuk mee bezig bent, dan ben je klaar tegen de tijd dat de examens niet meer beschikbaar zijn. Ik zou gewoon richten op MCSA/MCSE certs voor 2012 :)

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Ik heb vanochtend het Windows 8(70-687) examen. En helaas gezakt.

Wat een rot examen zeg, pfff, zulke rot vragen allemaal, en weer van die hele lange vragen allemaal.

[ Voor 4% gewijzigd door Turdie op 18-09-2012 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
shadowman12 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 12:53:
Ik heb vanochtend het Windows 8(70-687) examen. En helaas gezakt.

Wat een rot examen zeg, pfff, zulke rot vragen allemaal, en weer van die hele lange vragen allemaal.
Gezakt :( da's balen.....ik moet aanstaande vrijdag voor de 70-412, aangezien ik die niet gehaald heb. Als ik die haal dan mag ik (als het goed is) MCSA Windows Server 2012 bijschrijven :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
Balen van jullie examens zeg. Succes voor de volgende!

Ik zie bij MS (via de first post) dat een aantal modules voor Enterprise Administrator stoppen per juli 2013.
Dus mocht ik nu voor 2008 gaan, kan ik beter voor Server Administrator gaan. Daarna kan ik dan upgraden naar 2012.

En blijkbaar hebben ze daar MCITP laten vallen en weer terug naar MCSE en MCSA. Gelukkig is het duidelijk. :P

Dat upgraden wat ik hier lees, is dat vanaf een door MS aangestelde periode beperkt of vanaf dat je je vorige examen haalt.
Stel, dat ik volgend jaar mijn examens gehaald heb, kan ik dan nog steeds dat verkorte traject doen?
Want anders heeft het minder zin om nu nog 2008 te gaan doen.

Excuses voor de grote hoeveelheid vragen. Vind het gewoon ontzettend moeilijk en wil niet de verkeerde keuze maken en daarna nogmaals er volledig tegenaan moeten om dat recht te krijgen.

[ Voor 37% gewijzigd door Arunia op 18-09-2012 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Arunia schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 15:57:
Balen van jullie examens zeg. Succes voor de volgende!

Ik zie bij MS (via de first post) dat een aantal modules voor Enterprise Administrator stoppen per juli 2013.
Dus mocht ik nu voor 2008 gaan, kan ik beter voor Server Administrator gaan. Daarna kan ik dan upgraden naar 2012.

En blijkbaar hebben ze daar MCITP laten vallen en weer terug naar MCSE en MCSA. Gelukkig is het duidelijk. :P

Dat upgraden wat ik hier lees, is dat vanaf een door MS aangestelde periode beperkt of vanaf dat je je vorige examen haalt.
Stel, dat ik volgend jaar mijn examens gehaald heb, kan ik dan nog steeds dat verkorte traject doen?
Want anders heeft het minder zin om nu nog 2008 te gaan doen.

Excuses voor de grote hoeveelheid vragen. Vind het gewoon ontzettend moeilijk en wil niet de verkeerde keuze maken en daarna nogmaals er volledig tegenaan moeten om dat recht te krijgen.
Dat kan dat verkorte traject, ik ben bijvoorbeeld MCSE 2003, en heb een upgrade gedaan naar 2008 R2. Je kan die upgrade blijven doen todat het examen waarmee je de upgrade mee doet end-of-life is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Icetree
  • Laatst online: 03-04-2022
Resultaten van 71-411 & 71-412 staan op Prometric.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:49
71-410 ook (heb hem gehaald :P ) eerste win2012 examen in 'the pocket' :)

A wise man's life is based around fuck you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Powershell schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 18:42:
71-410 ook (heb hem gehaald :P ) eerste win2012 examen in 'the pocket' :)
Congrats....ik ga vrijdag de 412 ff opnieuw doen...dan kan ik hopelijk de eerste Win2k12 'titel' bijschrijven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Ik heb de 410, 411 en 412 gehaald en MCSA: Windows Server 2012 is dus binnen :). Nu nog wachten op resultaten van Win8 (687) en de overige van Server 2012 (413, 414, 415 en 416)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zwelgje
punisher007 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:55:
Ik heb de 410, 411 en 412 gehaald en MCSA: Windows Server 2012 is dus binnen :). Nu nog wachten op resultaten van Win8 (687) en de overige van Server 2012 (413, 414, 415 en 416)
Feli! Heb zelf maar 2 beta examens gedaan. (heb een sociaal leven en dat heeft voorrang :p )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
punisher007 schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 21:55:
Cool...congrats! :-) als het goed is dan zou ik voor 't weekend ook de MCSA Windows Server 2012 mogen bijtekenen yeaaah...en dan idd de 'rest' nog ff, maar dat duurt nog een week of 4 :(

• Turdie
Het 70-417 examen is nog steeds niet beschikbaar om te boeken bij Prometric, en op de vraag of er informatie beschikbaar is wanneer het examen beschikbaar komt krijg ik het volgende terug:
was told just one day delay on 417. I'm checking the exam booking site hourly myself. :D
We kunnen de merknaam Prometric denk ik vervangen met een ander woord: WE-FAIL.

• Pedr0
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-08 10:06
Shadowman = I-HATE-PROMETIC ;)

Ik zelf ga eerst nog twee virtualisatie (70-669 en 70-693) examens aftikken zodat ik me daarna niet meer hoef te focussen op alles pre-2012 :9

Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
shadowman12 schreef op woensdag 19 september 2012 @ 07:14:
Het 70-417 examen is nog steeds niet beschikbaar om te boeken bij Prometric, en op de vraag of er informatie beschikbaar is wanneer het examen beschikbaar komt krijg ik het volgende terug:

[...]

We kunnen de merknaam Prometric denk ik vervangen met een ander woord: WE-FAIL.
Ik snap de naam We-Fail niet zo...zou dan eerder gaan voor ProFailtric :+

• Turdie
TheVMaster schreef op woensdag 19 september 2012 @ 10:22:
[...]

Ik snap de naam We-Fail niet zo...zou dan eerder gaan voor ProFailtric :+
Kan ook :), inderdaad wel een betere.

Edit:
70-417 is nu beschikbaar bij Profailtric!

[ Voor 16% gewijzigd door Turdie op 19-09-2012 17:28 ]

• punisher007
70-687 Configuring Windows 8 staat nu ook op Prometric bij mij en die gelukkig ook gehaald :)

• Turdie
punisher007 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:08:
70-687 Configuring Windows 8 staat nu ook op Prometric bij mij en die gelukkig ook gehaald :)
Gefeliciteerd Bjorn!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
punisher007 schreef op donderdag 20 september 2012 @ 13:08:
Wauw...en bij mij staan ze er nog steeds niet :(

• Zwelgje
71-687 ook weer in the pocket :P

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 21:34
Ik ook geslaagd. Had ik niet 100% verwacht. maar wel blij!

No production networks were harmed during this posting

• NielsHarley
De nieuwe certification planner die er aan gaat komen, in modern UI (Metro) style
(dit is niet mijn certification planner)

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2h2fgp2.png

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2v1x0z8.png

Afbeeldingslocatie: http://i47.tinypic.com/2edxwuc.png

• Rudi Vader
Widow schreef op dinsdag 18 september 2012 @ 09:43:
[...]

Ik doe het al jaren met die self-paced boeken, dat werkt prima voor mij. Ik heb mn 2003 opleiding destijds door mn werkgever laten betalen, maar daar bouw je wel een enorme studieschuld mee op. Als je echt helemaal nieuw bent zou ik eerst gewoon wat instructor-led classes doen, en daarna, als je wat praktijkervaring hebt en de basis begrijpt kan je self-paced trainingen gaan doen.

Trainsignal video's zijn ook mijn favoriet, hoewel het tempo af en toe wel wat sneller mag. Hoewel ik van mening ben dat dat niet voldoende is om een examen mee te behalen, ken je het product wel grotendeels waardoor je moeilijkere zaken (zoals bijv. powershell scriptjes voor SCVMM in de 70-659, zitten niet in de video's maar komen wel in het examen voor) later kan oppakken, uit de boeken.

Om eerlijk te zijn: ik zou je tijd niet meer verdoen aan 2008 examens. Dat is 4 jaar oud, en reken maar dat over een jaar in vacatures gevraagd gaat worden naar 2012 certificeringen. Als het 5 examens zijn, zeg dat je daar 2 maanden per stuk mee bezig bent, dan ben je klaar tegen de tijd dat de examens niet meer beschikbaar zijn. Ik zou gewoon richten op MCSA/MCSE certs voor 2012 :)
Ik heb zelf de 70-659 gedaan maar ik heb geen powershell scriptjes gehad in mijn examen.

Voor nu is het halen van de 2k8 examens nog zeer zinvol. De markt vraagt nog in zijn geheel niet om 2012. En er zijn nu nog, en ik schat over een jaar ook nog, zat bedrijven die met 2k8 werken. Het heeft ook even geduurd voor dat de 2k3 uit het straatbeeld was verdwenen toen 2k8 uit kwam. Ook is er nu zat referentie materiaal voor 2k8 en als je 2k8 hebt is het makkelijker om naar 2012 te gaan. Dus 2k8 is zeker nu nog handig om te hebben en om er mee te beginnen.

• Arfman

Arfman

Drome!

Je moet wel fucking snel zijn als je nu nog, naast je baan, voor juli volgend jaar je MCITP 2K8 wilt halen.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

• Turdie
NielsHarley schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:31:
De nieuwe certification planner die er aan gaat komen, in modern UI (Metro) style

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Ziet er erg gaaf uit, ze voeren Metro wel echt overal door, dat vind ik wel stoer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
NielsHarley schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:31:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Eh...mag ik je vragen hoe je aan deze info komt? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
Die plaatjes komen van de beta voor de nieuwe Certification Planner ;)
(wat trouwens een draak van een enquete was ... pfff ... )

Heb je een keer geen invite gehad? >:)

[ Voor 1% gewijzigd door TheVMaster op 19-04-2021 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Arfman schreef op donderdag 20 september 2012 @ 22:49:
Je moet wel fucking snel zijn als je nu nog, naast je baan, voor juli volgend jaar je MCITP 2K8 wilt halen.
ik heb de boeken thuis liggen en hoop dit zeker te halen!
Gelukkig hebben we net het gehel domein vernieuwd op het werk, het meeste van het boek heb ik dus net gedaan :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
Beetje offtopic, maar voor de liefhebbers hier een mogelijkheid om gratis een e-learning module van Comptia te volgen voor de Cloud Essentials certificering:
http://comptia.elearn.com...false&offerPriceId=423640

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
Yanze schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 06:51:
Die plaatjes komen van de beta voor de nieuwe Certification Planner ;)
(wat trouwens een draak van een enquete was ... pfff ... )

Heb je een keer geen invite gehad? >:)
Nope..niet gezien....jij wel zeker :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
punisher007 schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 10:21:
Beetje offtopic, maar voor de liefhebbers hier een mogelijkheid om gratis een e-learning module van Comptia te volgen voor de Cloud Essentials certificering:
http://comptia.elearn.com...false&offerPriceId=423640
Oeh, dat is wel nice voor een overbrugging mocht ik toch niet nu nog 2008 gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
TheVMaster schreef op vrijdag 21 september 2012 @ 13:55:
[...]

Nope..niet gezien....jij wel zeker :+
Ik ook niks gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xylonite
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21-12-2024

xylonite

Certified Prutser

De uitslagen van de 70-411 en 412 staan op de Prometric site.
Ik heb ze helaas niet gehaald.

MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens

• Yanze
Die invite kreeg ik toen ik de MCP Member Site bezocht en de Certification Planner aanklikte. Er komt dus ooit een nieuwe versie aan vermoed ik.

• Turdie
Meer mensen een invite gekregen over Bing Search Content?

[ Voor 78% gewijzigd door Turdie op 22-09-2012 16:57 ]

• TheVMaster

TheVMaster

Moderator WOS
Topicstarter
shadowman12 schreef op zaterdag 22 september 2012 @ 16:56:
Meer mensen een invite gekregen over Bing Search Content?
Als ik het goed gelezen heb hebben alle MCT's en SME's die uitnodiging gehad, dus ehhhh...ja ik heb hem ook :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yanze
En ik dus weer niet ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TF
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:03

TF

bla bla

wat ik niet helemaal snap. Als je MCITP: SA bent dan kun je middels 70-417 upgraden naar MCSA2012. Als je MCITP: EA bent is dit hetzelfde. Terwijl MCITP:EA toch een zwaardere certificattie is?

maw de meerwaarde van de MCITP: EA is qua papiertje aardig gedegradeerd

[ Voor 16% gewijzigd door TF op 23-09-2012 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
TF schreef op zondag 23 september 2012 @ 11:20:
wat ik niet helemaal snap. Als je MCITP: SA bent dan kun je middels 70-417 upgraden naar MCSA2012. Als je MCITP: EA bent is dit hetzelfde. Terwijl MCITP:EA toch een zwaardere certificattie is?

maw de meerwaarde van de MCITP: EA is qua papiertje aardig gedegradeerd
Vergis je niet in de zwaarte van 70-417, dat examen is meer "rigorous" geworden. MCTIP:EA is ook niet te vergelijken met MCSA 2012 maar met MCSE:Server Infrastructure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
3 Certificaten halen is toch wel te doen? Ik zou dan voor de SA gaan en niet voor de EA omdat je toch met allebei op het zelfde MCSA 2k8 uitkomt.

Maar begrijp ik goed dat die 70-417 de 2012 variant is van de 70-649? Oftewel upgrade examen? Met die 649 kon je toch ook in 1 keer van 2k3 naar 2k8?

[ Voor 0% gewijzigd door Rudi Vader op 23-09-2012 22:23 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
Rudi Vader schreef op zondag 23 september 2012 @ 22:23:
[...]

3 Certificaten halen is toch wel te doen? Ik zou dan voor de SA gaan en niet voor de EA omdat je toch met allebei op het zelfde MCSA 2k8 uitkomt.

Maar begrijp ik goed dat die 70-417 de 2012 variant is van de 70-649? Oftewel upgrade examen? Met die 649 kon je toch ook in 1 keer van 2k3 naar 2k8?
Klopt, de 70-417 is vergelijkbaar met de 70-649.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Rudi Vader schreef op zondag 23 september 2012 @ 22:23:
[...]

Ligt eraan. Als je het naast je fulltime baan moet doen .. ik heb veel studiedagen gehad en heb er ruim een jaar over gedaan, maar ik was dan ook compleet nieuw in het Windows wereldje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:16
Hallo,

Ik heb nu 2 jaar ervaring in de ICT als assistent netwerk/systeem beheerder.
Nu heb ik sinds kort mijn opleiding Netwerkbeheerder niveau 4 behaald en ik wou eerst verder gaan met HBO maar ik ga liever bezig met certificaten.

Wat raden jullie mij aan? Ik zou graag iets thuis willen doen dus het is niet mogelijk voor me om bijvoorbeeld een 5 daagse cursus te volgen. Ik zou liever iets doen via icttrainingen.nl of loi.nl

Ik hoor graag wat jullie mij aanraden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReTechNL
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-08 17:11
ik ben van plan een microsoft certificaat te behalen maar ik weet niet of het het beste is om MCITP:SA te gaan doen of direct MCSA: Windows Server 2012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
qwasd schreef op maandag 24 september 2012 @ 11:43:
Hallo,

Ik heb nu 2 jaar ervaring in de ICT als assistent netwerk/systeem beheerder.
Nu heb ik sinds kort mijn opleiding Netwerkbeheerder niveau 4 behaald en ik wou eerst verder gaan met HBO maar ik ga liever bezig met certificaten.

Wat raden jullie mij aan? Ik zou graag iets thuis willen doen dus het is niet mogelijk voor me om bijvoorbeeld een 5 daagse cursus te volgen. Ik zou liever iets doen via icttrainingen.nl of loi.nl

Ik hoor graag wat jullie mij aanraden.
Dit is wel erg vaag voor alsnog. Wat is je doel ? Welk type werk wil je gaan doen ? Etc...
ReTechNL schreef op maandag 24 september 2012 @ 12:35:
ik ben van plan een microsoft certificaat te behalen maar ik weet niet of het het beste is om MCITP:SA te gaan doen of direct MCSA: Windows Server 2012
Net als hierboven ligt het helemaal aan de situatie. Waarom zou jij zelf voor een van beide kiezen ?

[ Voor 21% gewijzigd door punisher007 op 24-09-2012 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qwasd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:16
Ik ben momenteel werkzaam in de systeembeheer maar wil graag iets nieuws.
Ik ben hier begonnen met een BBL opleiding en heb deze sinds kort afgerond. Ik ben 24 jaar en zou graag wat willen bijleren op mijn loon wat te laten stijgen.

Graag toch werk in het systeem / netwerkbeheer.
Misschien een soort Exchange / support specialist, want dat lijkt me ook wel leuk.
Toch gaat de voorkeur naar normaal systeembeheer / werkplekbeheer maar ook bijvoorbeeld plaatsen van servers / hardware lijkt me leuk, wat voor functienaam dat heeft weet ik niet.

Ik verdien momenteel 1750 bruto en zou graag wat meer verdienen.

Wat is het beste om mijn brutoloon te laten stijgen tot +/- 2200

[ Voor 34% gewijzigd door qwasd op 24-09-2012 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met MCSA 2008. Als ik mij niet vergis, zijn dit dezelfde examens als MCITP (70-640,642,646).
Is dit ook zo dat MCSA 2008 vervalt in juli volgend jaar?
Pagina: 1 ... 35 ... 102 Laatste

Let op:
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.

Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.