Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19-04 14:59

Microsoft TechNet

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/e8kFpXJKWjUpV0ZLmVvXArI2/full.png

Inhoudsopgave

Microsoft TechNet is een programma vanuit Microsoft om de IT professional, Jij en ik dus, de kans te geven om Microsoft software te evalueren en test scenario's op te zetten. Ook geeft TechNet toegang tot beta's & Release Candidates. Daarnaast heb je ook toegang tot het Microsoft E-Learning systeem en heb je voorrang op technische forums waar ook Microsoft personeel aanwezig is.

Kortom als je het samenvat is TechNet er ter ondersteuning van de IT Professional.
«^

TechNet heeft een 'library' beschikbaar. Als professional heb je er waarschijnlijk al een keer mee te maken gehad toen je een probleem probeerde op te lossen. In het kort is deze bibliotheek een verzameling technische documenten ter ondersteuning en informatie.

Het handige van TechNet is dat je deze bibliotheek ook op dvd kan verkrijgen, bijvoorbeeld om standaard in je laptop tas te gooien
«^

Met TechNet krijg je ook toegang tot een of twee E-Learning "collecties". E-Learning is het online volgen van een zelfstudie om zo je kennis uit te breiden over (nieuwe) producten. (Meer informatie over E-Learning)
«^

Microsoft heeft ook een forum beschikbaar waarbij de belofte wordt gemaakt dat mocht de community niet binnen 2 dagen een antwoord op jouw probleem of vraag heeft gevonden een technische engineer van Microsoft zelf deze zal geven. Als TechNet abonnee geniet je prioriteit op deze service.
«^

Eigenlijk is dit het belangrijkste gedeelte van jouw TechNet account en waar de meeste mensen deze voor zullen aanschaffen. Met TechNet kan je zorgen voor een Hands-On ervaring met de laatste software van Microsoft. Immers heb je tijdens je TechNet abonnement altijd toegang tot de laatste beta's en meer waardoor je snel theorie omzet naar praktijk.

Hiermee kan je er voor zorgen dat je een voorsprong krijgt op de rest van je collega's ;) een testnet is namelijk zo opgebouwd met een paar virtuele servers/clients om zo bijvoorbeeld Active Directory te testen.

Een tip voor je testomgeving; Mocht je een systeem / programma voor korter dan 30 dagen testen is het aan te raden deze niet te activeren. Je product zal binnen die 30 dagen gewoon volledig blijven werken maar zal niet worden afgeschreven op je maximale installaties per key. (2x10 met standard & 3x10 bij professional)
«^

Zowel de Standard als Professional abonnementen geven inderdaad toegang tot verschillende software die voor thuisgebruik ook interessant zijn zoals een ultimate versie van je Windows of Office. Ook zeggen de voorwaarden dat je jouw TechNet abonnement gewoon thuis kunt gebruiken ter evaluatie van de software.

Echter is het niet bedoeld als legale alternatief op illegale software. De software die je kunt downloaden is immers echt bedoeld om testomgevingen op te zetten en je kennis te laten maken met nieuwe software om zo je kennis uit te breiden.

Desalniettemin klopt het inderdaad dat je hiermee gewoon een 'genuine' installatie zal hebben waarbij je geen gedoe hebt met activatie of installatie van nieuwe software. Daarnaast wordt er ook nergens aangegeven hoe lang de periode van zo een evaluatie zou moeten duren ;)
«^

Je kan Technet aanschaffen op de TechNet site van microsoft of via de Microsoft Store* daarnaast zijn er ook een aantal resellers in de pricewatch

De kosten voor de verschillende onderdelen zijn**:

AanschafVerlenging
TechNet standaard€ 213,00€ 160,00
TechNet Professional€ 374,00€ 267,00
TechNet Professional met media€ 641,00€ 481,00

*De Microsoft Store is een reseller (Arvato) welk Microsoft branding gebruikt
**Hierbij is vanuit de prijzen gegaan zoals deze op de Microsoft Store aanwezig zijn en zijn inclusief btw, de prijzen op de TechNet site kunnen verschillen waarbij er rekening moet worden gehouden dat hier ook de ierse VAT (21%) bovenop komt

«^

Helaas, de algemene voorwaarden stellen dat je na het verlopen van je TechNet account geen gebruik meer mag maken van de software en je zult de software moeten verwijderen van je computer(s) Ook kan je vanaf dat moment geen nieuwe keys meer aanvragen of software downloaden van de Microsoft site en behoudt Microsoft zich het recht om je keys in te trekken.

Mocht je besluiten om gewoon je TechNet te houden is dit wel goedkoper, Je krijgt namelijk een korting bij het verlengen.
«^

In het kort;
  • Je krijgt ook toegang tot Enterprise software
  • Een extra E-Learning cursus
  • De mogelijkheid tot 2 gratis support calls
  • en boven alles meer software keys. (3 ipv 2, 10 activaties per key)
Een complete lijst in verschillen met betrekking tot software kan gevonden worden op de microsoft site
Bij het abonnement Professional met media krijg je ook nog eens alle nieuwe software thuis als hardcopy toegezonden.
«^

Het vorig topic in deze reeks is ontstaan toen er een gratis TechNet trial was, een Trial bestaat uit een periode van drie maanden waar je ongelimiteerd toegang hebt tot de features van TechNet. Helaas zijn ze de laatste tijd niet meer gesignaleerd in Nederland maar mocht er weer een beschikbaar zijn kan je er van uit gaan dat dit wordt aangegeven in dit draadje.

Ook interessant zijn de promo’s die soms voorbij schieten. Bij een promo kan je tegen een sterk gereduceerd tarief bijvoorbeeld een TechNet professional abonnement afsluiten waarbij de prijs erg dicht ligt tegen de prijs van standaard. Ook hier geld dat mocht er een promo actief zijn dat deze vast erg snel gepost wordt in dit draadje

«^

[ Voor 16% gewijzigd door Teckna op 17-09-2012 19:34 . Reden: 3 keys bij professional ipv 5 keys ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanzut
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23:02

sanzut

It's always christmas time

Hele start post, heel verhaal. Je hebt het over abonnementen, maar waar zijn die af te sluiten, waar is meer info te vinden, wat moet dat kosten.
Lijkt meer op gebrekkige reclame, als een echte TS?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Verre van, dit is gewoon het/een vervolg op het oude technet draadje (Technet Plus Direct 3 maanden gratis) waarbij het wat algemener is gemaakt.

Dit aangezien het vorig draadje begonnen was toen er een keer een trial was en daarna is uitgegroeid tot een algemeen technet draadje.

Maar feel free om informatie/aanpassingen te geven voor de startpost. Ik neem aan dat je niet alleen een naysayer bent maar ook constructief bezig kan zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

sanzut schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 20:55:
Hele start post, heel verhaal. Je hebt het over abonnementen, maar waar zijn die af te sluiten, waar is meer info te vinden, wat moet dat kosten.
Lijkt meer op gebrekkige reclame, als een echte TS?
Technet is een behoorlijk bekende support omgeving van Microsoft hoor. Het lijkt ons bijzonder handig om er een centraal discussietopic over te hebben op GoT en Teckna heeft het oude topic een mooie update gegeven. Dank hiervoor. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Misschien nog een melding bij de prijzen dat er nog 21 % VAT overheen komt aangezien het vanuit Ierland word geleverd.

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Ik heb de prijzen gepakt zoals ze in de microsoft store aanwezig zijn voor nederland

http://emea.microsoftstor.../Search?q=technet&n=5&i=1

dit is incl btw(vat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Nope, ga maar eens een bestel procedure in, dan krijg je de melding dat er nog 21% VAT bijkomt.

Edit: Tenminste als je particulier de boel aanschaft, zoals ik, komt die 21% erbij. Bij een zakelijke aanschaf komt die er niet bij. dus misschien toch een kleine mededeling bij de prijzen plaatsen. :)

[ Voor 54% gewijzigd door MegaTronics op 05-08-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
MegaTronics schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 12:25:
Nope, ga maar eens een bestel procedure in, dan krijg je de melding dat er nog 21% VAT bijkomt.
Neh, op de Technet site zelf wel ja, maar op de Microsoft Store is 't all in, zie hieronder mijn bestelling van een paar maanden terug, daar betaalde ik toen:

Subtotaal: € 178,99
Btw (19%): € 34,01

Totaal: € 213,00

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Hmm, voortaan dan maar kopen in de microsoft store, scheelt 21% :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:10

@r!k

It is I, Leclerq

213, valt me overigens erg mee, ik meen dat het 2 -3 jaar geleden nog ongeveer 400 euro per jaar was. Met deze prijzen wordt het al een stuk interessanter om een abo te nemen. Toch maar eens over denken,

Goede OP trouwens.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06-2020
Ik heb me ook onlangs een Technet abonnement aangeschaft (Standard).

Maar ik was niet op de hoogte dat er een limiet zit op het aantal activaties. Wil dit nu echt zeggen dat wanneer ik 10x 2 keer een Server 2008 activeer, dat het voor mij ophoudt?

Of is het dan mogelijk om opnieuw nieuwe keys aan te vragen?

Vanuit de FAQ
Activation is required for certain products; generally in TechNet this is limited to Windows, Windows Server, andMicrosoft Office client applications. When activation is required, many products allow you to install and use the product without activation for 30 days or more. If you re-image your computers frequently (i.e. once every 30 days), consider NOT activating the product.

Product keys supplied as part of your TechNet subscription do not allow unlimited activations of a product. If you use up all the available activations for a given key, you may be able to claim additional keys for that product.
Kan iemand dit laatste bevestigen (voor een Standard account)? Anders ga ik toch een beetje spaarzamer omspringen met mijn activaties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
ligt een beetje aan de persoon die je aan de telefoon/email/chat krijgt en zijn humeur van die dag ;)

Wat ik vermoed is dat ze dan handmatig een check uitvoeren of deze keys niet mogelijk gedeeld/gepirate worden. Zeg maar een soort van hetzelfde systeem als toendertijd met de windows XP keys. daar moest je na een x aantal hardware veranderingen ook opbellen naar microsoft. Maar dat is simpelweg een hypothese

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
Teckna schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 22:20:
ligt een beetje aan de persoon die je aan de telefoon/email/chat krijgt en zijn humeur van die dag ;)

Wat ik vermoed is dat ze dan handmatig een check uitvoeren of deze keys niet mogelijk gedeeld/gepirate worden. Zeg maar een soort van hetzelfde systeem als toendertijd met de windows XP keys. daar moest je na een x aantal hardware veranderingen ook opbellen naar microsoft. Maar dat is simpelweg een hypothese
Die telefonische activatie is gewoon een bandje, waar je gevraagd wordt op hoeveel PC's je het product geïnstalleerd hebt. Als je gewoon 1 intikt, krijg je de activatiecode doorgespeeld. No questions asked :)

Maar goed, graag dus ervaringen met het aanvragen van bijkomende licenties :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-04 14:23

psy

Voor Server 2008 (R2) krijg je een MAK (multiple acivation key) die je 500x mag activeren... :-)
dus of dat nou zo'n probleem is?
Staat trouwens in je overzicht bij de key's.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Ik kan trouwens aanraden om in het geval je MAKs hebt, ook de VAMT tool te gebruiken zodat je zelf kan bijhouden welke install in Grace draait of hoeveel activations je nog over hebt.

http://www.microsoft.com/...x?displaylang=en&id=11936

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/7s0E3vwx7ScIqK0aZ3DoH7l0/full.png

[ Voor 13% gewijzigd door alt-92 op 06-08-2011 12:00 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
psy schreef op vrijdag 05 augustus 2011 @ 23:31:
Voor Server 2008 (R2) krijg je een MAK (multiple acivation key) die je 500x mag activeren... :-)
dus of dat nou zo'n probleem is?
Staat trouwens in je overzicht bij de key's.
Bij mij staat (om het voorbeeld van Server 2008R2 te nemen) gewoon het aantal license keys Claimed/Maximum (wat 1/1 bij mij is momenteel). En er staat ook MultipleActivation, maar niet het aantal keer hij geactiveerd kan worden.

Dus waar staat dit bij jou? Je hebt toch een Technet account en geen andere?
alt-92 schreef op zaterdag 06 augustus 2011 @ 11:56:
Ik kan trouwens aanraden om in het geval je MAKs hebt, ook de VAMT tool te gebruiken zodat je zelf kan bijhouden welke install in Grace draait of hoeveel activations je nog over hebt.

http://www.microsoft.com/...x?displaylang=en&id=11936

[afbeelding]
Handig, die kende ik nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-04 13:41

SeatRider

Hips don't lie

Cool draadje. Ik dacht echt dat technet veul! duurder was. Dit is zelfs voor de computerhobbyist (dus zeker de ZZP'er) nog interessant.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

In volgend topic staat een heleboel nuttige info ook over genoemde MAK key's. Dat het er (waarschijnlijk) 500 zijn heb ik ook uit dat topic.
http://social.technet.mic...be-4f32-af15-5060ee7f6e6d

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Mijn standaard abonnement verloopt binnenkort, dus ik zit te denken aan een renewal.

Echter zit ik met nog een aantal vragen, die ik waarschijnlijk ook aan MS ga stellen maar die hier misschien sneller beantwoord worden.
- Wat gebeurt er met mijn current keys, die ik nu dus al geclaimd heb? En maakt het dan iets uit dat ik upgrade naar een professional subscription?

- Ik kreeg een brief van MS om mij er aan te herinneren dat mijn subscription binnenkort verloopt, Ik zou 25% korting krijgen als ik een renewal deed. Verder kreeg ik ook een 'promotional code'. Maar wat ik nu ook probeer, met of zonder die code of wel of niet ingelogd. De prijs blijft steeds hetzelfde en komt op gewoon de standaard renewal prijs.
Nu vraag ik me af, wat wilt die code zeggen en ben ik daar iets mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:19

Wildfire

Joy to the world!

Die renewal codes zijn een wassen neus, heb 2x zo'n code gehad maar heeft nooit gewerkt. Op klachten geen reacties gehad, je lijkt echt tegen een muur aan te lopen bij Microsoft op dat punt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Misschien is het ook handig om de verschillen tussen Technet en MSDN even te vernoemen:
MSDN: Compare MSDN and TechNet Subscriptions

Het grootste verschil staat wel niet in de lijst: de prijzen. Voor een MSDN Operating Systems abonnement met enkel de verschillende Windows versies betaal je 3,5x meer dan een Technet abonnement waar je veel meer software 'krijgt'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Volgens mij zijn de renewal codes ook location based? Net als promo codes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Teckna schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:06:
Zou kunnen, maar dan moeten ze dat niet naar NL abonnees sturen die er dan niets aan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Teckna schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 10:06:
Als ik een code invoer met een verkeerde locatie, dan krijg ik als het goed is een foutmelding. De code die ik via papieren post kreeg werd gewoon aangenomen als een valid code.

Trouwens het antwoord van MS op mijn overige vragen:
Thank you for contacting Microsoft TechNet regarding your subscription.

We can confirm, that you currently have an active subscription for TechNet Standard with download all languages. This is due to expire on the 13.10.2011.

Your previously claimed keys are yours to keep. Everything that was previously downloaded and saved before your subscription expires, is still accessible to you, once the subscription has expired.

With the TechNet standard subscription, you get 2 retail keys and up to ten activation for each one. With the TechNet professional subscription, you get 5 retail keys and up to ten activations for each one.

When renewing your subscription, you don't get new retail keys. If you require a new set of keys, you need to purchase a new subscription.

We have also provided a couple of links below, where you can have a look at the different levels and prices for each subscription and also a link, for our FAQ's. Please go to:

http://technet.microsoft....bscriptions/bb892756.aspx

http://technet.microsoft....bscriptions/ms772427.aspx

Should you have any further queries, please feel free to contact us.

Have a good day.

Kind Regards,
toon volledige bericht
Dus ik krijg geen nieuwe keys. Als mijn keys voor W7 bv op zijn, dan gaat een renewal daar niets aan helpen. Het enige voordeel zal dan waarschijnlijk zijn voor nieuwe software die bij komt, zoals bv binnenkort W8.

Enkel geven ze geen antwoord op mijn vraag of ik een renewal kan doen van een standaard naar een prof abbonement en of ik dan gewoon telkens 3 extra keys krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joni
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Over die brief met promotie code heb ik een keer gebeld en mij is verteld dat met die "korting" het verschil tussen een nieuw abonnement en een verlenging bedoeld wordt (hoewel dat toen geen 25% bleek te zijn). Verder kreeg ik te horen dat MS die code gebruikt om statistieken te verzamelen. Dus als jij die code invoert weten ze blijkbaar dat je die brief gelezen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:56
kluyze schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 14:54:
[...]
Als ik een code invoer met een verkeerde locatie, dan krijg ik als het goed is een foutmelding. De code die ik via papieren post kreeg werd gewoon aangenomen als een valid code.

Trouwens het antwoord van MS op mijn overige vragen:

[...]
Dus ik krijg geen nieuwe keys. Als mijn keys voor W7 bv op zijn, dan gaat een renewal daar niets aan helpen. Het enige voordeel zal dan waarschijnlijk zijn voor nieuwe software die bij komt, zoals bv binnenkort W8.

Enkel geven ze geen antwoord op mijn vraag of ik een renewal kan doen van een standaard naar een prof abbonement en of ik dan gewoon telkens 3 extra keys krijg.
Ik weet niet meer waar, maar ik heb ergens gelezen dat je bij een upgrade van standard naar pro inderdaad niet 5 nieuwe keys krijgt, maar gewoon 3 extra (dus 2 + 3 = 5 keys).

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Niet online
Ik heb ondertussen een upgrade/renewal gedaan naar een professional account. Het toffe was dat de vervaldatum een jaar verschoven was, maar dat de professional onmiddellijk in ging. Ik heb nu dus een professional (sinds een week/2 weken of zo) die op 13/10/2012 vervalt. Dus in het totaal iets meer dan 13 maanden.

Je behoud inderdaad je key's en er komen gewoon telkens key's bij tot je er van elk 5 hebt (plus nog wat andere software die in de standaard niet zit, zoals enterprise edities)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:48
Ik dacht vandaag de een nieuwe Technet standaard af te sluiten via de Microsoft Store alleen helaas kun je die niet met iDeal betalen en alleen maar met een overboeking. Beetje jammer! Moet dus nog even geduld hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:10

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Heeft iemand enige idee waar je tegenwoordig de Technet Subscribers downloads en key's kunt vinden? Ik heb een abo., maar heb een paar maand niet ingelogd of gedownload. Nu had ik altijd een linkje, maar deze functioneerd niet meer en ik kan de download locatie niet terug vinden op de "vernieuwde" zeer onoverzichtelijke website :? . Er staat een knop download, maar als ik daar op klik krijg ik de mededeling dat de site niet beschikbaar is.

Wordt hier inderdaad aan gewerkt is de download site ook gewijzigd? :?

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

_Dune_ schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:12:
Heeft iemand enige idee waar je tegenwoordig de Technet Subscribers downloads en key's kunt vinden? Ik heb een abo., maar heb een paar maand niet ingelogd of gedownload. Nu had ik altijd een linkje, maar deze functioneerd niet meer en ik kan de download locatie niet terug vinden op de "vernieuwde" zeer onoverzichtelijke website :? . Er staat een knop download, maar als ik daar op klik krijg ik de mededeling dat de site niet beschikbaar is.

Wordt hier inderdaad aan gewerkt is de download site ook gewijzigd? :?
Inloggen via https://technet.microsoft...tions/manage/default.aspx en daarna 'Subscriber downloads' klikken. Zojuist nog even geprobeerd en alles werkt OK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wildfire schreef op woensdag 02 november 2011 @ 09:22:
[...]
Inloggen via https://technet.microsoft...tions/manage/default.aspx en daarna 'Subscriber downloads' klikken. Zojuist nog even geprobeerd en alles werkt OK.
Hartelijk dank, maar helaas ook hier verschijnt de melding: "Pagina niet gevonden
Helaas, de gezochte pagina is niet gevonden. Mogelijk hebt u een typefout gemaakt. Probeer het opnieuw of gebruik de zoekopties op deze pagina.".

Deze melding is volgens mij gegenereerd door de MS website ne niet zozeer door de browser.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Apart hier werkt het ook nog, de download site ziet er daar ook hetzelfde uit als dat het eerst deed (ook al staat erboven 'switch to beta')

https://technet.microsoft...uredownloads/default.aspx

is de directe link naar downloads voor mij. Werkt die? Anders zou ik gewoon even via de conciërge chat een melding maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Teckna en Wildfire, hartelijk dank voor de linkjes/url's beide functioneren inmiddels, er zal toch ergens iets mis gezeten hebben in de verbinding. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Heeft iemand onlangs nog een aanschaf gedaan via de Microsoft Store voor een abonnement? Ik probeer eentje te bestellen, maar de optie tot betaling per creditcard ontbreekt. Er kan slechts betaald worden per overboeking, waar ik geen trek in heb.

Telefonisch contact met Microsoft support levert een 'kastje muur' verhaal op. Dus dat schiet niet op.

Edit: heb nu een cardnummer toe weten te voegen via m'n profiel, maar nu zie ik wel een kaart, maar met de volgende melding;
Voor deze bestelling is de gekozen betaalwijze niet mogelijk.
Totaal greyed out

7(8)7 ;w
Nelisj schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:50:
Ik dacht vandaag de een nieuwe Technet standaard af te sluiten via de Microsoft Store alleen helaas kun je die niet met iDeal betalen en alleen maar met een overboeking. Beetje jammer! Moet dus nog even geduld hebben.
Hey, een mede slachtoffer.

[ Voor 47% gewijzigd door Gunner op 23-11-2011 14:02 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelisj
Heb het ook nog niet besteld. Overboeken had ik inderdaad ook niet zo heel veel zin in. Maar ben bang dat het de enige optie is.

Als je allen office of iets ander selecteer krijg je wel de mogelijkheid voor iDeal enz. Maar op het moment dat je iets van techtnet in je winkelwagen hebt staat is het over en is overboeken het enige middel. |:(

Begrijp eigenlijk niet waarom dat is. Ben er zelf nog niet achter aan geweest waarom dat zo is maar zo te horen geven ze bij Microsoft niet thuis.

Binnenkort toch maar gaan over maken. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Toch maar overgemaakt. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Ik kon een jaar terug ook niet met iDeal betalen voor mijn technet... 't is dus van alle tijden. Met een overboeking was het wel in 2 dagen allemaal geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Teckna schreef op dinsdag 29 november 2011 @ 11:06:
Ik kon een jaar terug ook niet met iDeal betalen voor mijn technet... 't is dus van alle tijden. Met een overboeking was het wel in 2 dagen allemaal geregeld.
Nou ik ben nog steeds bezig (sinds vorige week woensdag nu al). Erg frustrerend allemaal. Maandag eindelijk een activatiesleutel gekregen, maar nog steeds niets. Kan wel inloggen maar er is geen abonnement geassocieerd met mijn Windows Live ID. Dus ik zie de downloads wel maar kan er niets mee.

Ze zeggen dat het 36 uur duurt dat je toegang hebt na het invoeren van de activatiesleutel, maar die zijn we al lang en breed gepasseerd.

Ik wil dolgraag gaan testen maar sommige dingen gaan me echt wel heel apart. Want waarom moet de verwerking van m'n activatie nu meer dan 36 uur duren. Ik doe zaken met zo'n beetje één van de grootste bedrijven ter wereld? :?

Heb inmiddels een mail gestuurd naar Technet EU support, maar ja, ook weer een wachttijd natuurlijk.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 30-11-2011 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
@ my account zie je daar al wel een subscription staan? Anders kan je daar ook een concierge chat openen. Gaat in mijn ervaring veel sneller dan mail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Nee, daar zie ik niets staan.

Die chat werkt niet, omdat die linkt naar mijn 'Manage Subscription' pagina, welke vrijwel blanco is. Heb ook een 0800-nummer zien staan. Wellicht dat ik die even bel vanmiddag.

edit 12:36

Mijn mailtje heeft wel zin gehad. Ik kan nu alles van m'n abo gebruiken :)

[ Voor 97% gewijzigd door Gunner op 30-11-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Gunner schreef op woensdag 30 november 2011 @ 10:28:
[...]

Nou ik ben nog steeds bezig (sinds vorige week woensdag nu al). Erg frustrerend allemaal. Maandag eindelijk een activatiesleutel gekregen, maar nog steeds niets. Kan wel inloggen maar er is geen abonnement geassocieerd met mijn Windows Live ID. Dus ik zie de downloads wel maar kan er niets mee.

Ze zeggen dat het 36 uur duurt dat je toegang hebt na het invoeren van de activatiesleutel, maar die zijn we al lang en breed gepasseerd.

Ik wil dolgraag gaan testen maar sommige dingen gaan me echt wel heel apart. Want waarom moet de verwerking van m'n activatie nu meer dan 36 uur duren. Ik doe zaken met zo'n beetje één van de grootste bedrijven ter wereld? :?

Heb inmiddels een mail gestuurd naar Technet EU support, maar ja, ook weer een wachttijd natuurlijk.
Die 36 uur klopte bij mij ook al niet, waren eerder 3 dagen :) 8)7

even teruggezocht
Vrijdag 22 april geactiveerd (goede vrijdag)

Woensdag 27 april mail binnengekregen. Mail was gedateerd 23 april maar dat was gewoon niet waar.
Er zat dus wel nog een vrije paasmaandag tussen

[ Voor 10% gewijzigd door psy op 30-11-2011 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Microsoft is wel altijd vroeg bij met de verlengings-herinneringen. Mijn TechNet account eindigt eind februari 2012, maar heb vandaag al een factuur ontvangen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ga je het doen...? Lijkt me vrij zinloos omdat je géén nieuwe key's krijgt. Je kan beter voor die paar tientjes een nieuw abo afsluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelisj
Zo inmiddels ook besteld en overgemaakt. Ben benieuwd hoe snel het allemaal gaat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Dit ziet er wel erg interessant uit! Alleen waarom zit er zo'n groot prijs verschil tussen de "Nederlandse" en de "Amerikaanse" ? En kan je überhaupt de Amerikaanse kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

psy schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:55:
Ga je het doen...? Lijkt me vrij zinloos omdat je géén nieuwe key's krijgt. Je kan beter voor die paar tientjes een nieuw abo afsluiten.
Voor sommigen is het iets meer dan alleen een mogelijkheid om semi-legale keys te verkrijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Semi-legaal: op deze keys 'productie' draaien is net zo legaal als een crack. Niet dus :+ Maar met eenbeetje testen zit je zo op heel wat activaties van bijv testservers.
psy schreef op woensdag 07 december 2011 @ 21:55:
Het is een paar jaar geleden dat ik een abo had, maar je kon toch altijd desnoods extra keys opvragen als ze op waren? Of is dat na het verlagen van IIRC het aantal activaties niet meer mogelijk?

[ Voor 16% gewijzigd door F_J_K op 12-12-2011 15:14 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Anoniem: 22659 schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:06:
[...]

Voor sommigen is het iets meer dan alleen een mogelijkheid om semi-legale keys te verkrijgen...
Fair point. Moet ook wel heel wat testwerk zijn om zelfs met 2 key's die elk weer 10x automatisch te activeren zijn niet uit te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:33

ralpje

Deugpopje

psy schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:44:
[...]

Fair point. Moet ook wel heel wat testwerk zijn om zelfs met 2 key's die elk weer 10x automatisch te activeren zijn niet uit te komen ;)
Ga maar eens in een virtueel testlabje een beetje Exchange 2010-omgeving met redundatie op proberen te bouwen. Dan gaan je licenties hard, hoor.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik ben er in ieder geval onwijs tevreden mee. Ben heerlijk aan het testen :)
psy schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:44:
2 key's die elk weer 10x automatisch te activeren zijn niet uit te komen ;)
Hoe zit dat precies? Dat van die 2 keys wist ik, maar die zijn dus meerdere malen te activeren als je bijvoorbeeld een fout maakt tijdens het testen en de boel om zeep helpt?

[ Voor 70% gewijzigd door Gunner op 12-12-2011 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

ralpje schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:49:
[...]
Ga maar eens in een virtueel testlabje een beetje Exchange 2010-omgeving met redundatie op proberen te bouwen. Dan gaan je licenties hard, hoor.
Meestal activeer ze niet eens je kan ze toch 30 dagen zonder proberen. Tenminste met wat ik tot nu toe heb geprobeerd in ieder geval :)
Gunner schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:56:
Ik ben er in ieder geval onwijs tevreden mee. Ben heerlijk aan het testen :)

[...]

Hoe zit dat precies? Dat van die 2 keys wist ik, maar die zijn dus meerdere malen te activeren als je bijvoorbeeld een fout maakt tijdens het testen en de boel om zeep helpt?
Minimaal 10x op verschillende configuraties.
Het schijnt vaker te kunnen als je bv heractiveert op dezelfde machine.
Na die 10x kan je ook nog via de telefoon activeren echter op een gegeven moment houdt het op natuurlijk.

[ Voor 43% gewijzigd door psy op 12-12-2011 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Probeer de standaard ISO's van Windows Server 2008 (R2) dan maar eens, die willen na 3 dagen geactiveerd worden ;)

Exchange is 120 dagen kwam ik achter.
psy schreef op maandag 12 december 2011 @ 15:59:
Minimaal 10x op verschillende configuraties.
Het schijnt vaker te kunnen als je bv heractiveert op dezelfde machine.
Na die 10x kan je ook nog via de telefoon activeren echter op een gegeven moment houdt het op natuurlijk.
Ik ben vooral virtueel bezig.

[ Voor 69% gewijzigd door Gunner op 12-12-2011 16:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
Gunner schreef op maandag 12 december 2011 @ 16:00:
Probeer de standaard ISO's van Windows Server 2008 (R2) dan maar eens, die willen na 3 dagen geactiveerd worden ;)
Oh maar het is niet omdat hij het vraagt dat het ook effectief nodig is ;) Je dient Windows 2008 R2 pas na 60 dagen te activeren voor hij ermee ophoudt. En dan dan kan je nog de grace period een aantal keer verlengen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

KerberosX schreef op maandag 12 december 2011 @ 20:53:
[...]

Oh maar het is niet omdat hij het vraagt dat het ook effectief nodig is ;) Je dient Windows 2008 R2 pas na 60 dagen te activeren voor hij ermee ophoudt. En dan dan kan je nog de grace period een aantal keer verlengen.
Grappig, je hebt gelijk. Heb even een kale installatie gedaan, en ik had een ISO die 30 dagen resterend was, en eentje die maar 3 dagen was. Met dat commando kom ik toch nog op 60 dagen, of langer.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/0qaDiiwHIWTQoCndXBnyMsed/full.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
Heb jullie trouwens ook allemaal een abonnement op het blad Technet? (wat gratis is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:38

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Ik zit ook even naar Technet abo's te kijken, maar heb het gevoel dat er een addertje onder het gras zit. 375 euro per jaar (?), lijkt verdomd weinig. Of is het per maand? Hoe kunnen ze dit zo goedkoop aanbieden?

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MHz schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:26:
Ik zit ook even naar Technet abo's te kijken, maar heb het gevoel dat er een addertje onder het gras zit. 375 euro per jaar (?), lijkt verdomd weinig. Of is het per maand? Hoe kunnen ze dit zo goedkoop aanbieden?
Ik weet niet waar je naar kijkt maar de standaard versie is €213 voor het eerste jaar. Verlenging is goedkoper.

Er zitten wat beperkingen aan per abonnementvorm maar dat is het.

[ Voor 12% gewijzigd door Gunner op 12-12-2011 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aapie
  • Niet online
MHz schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:26:
Het is voor test doel einde he! Als jij iets test... Is het waarschijnlijk voor hun dat je gaat kopen of iig hun producten gaat gebruiken! Je mag het dus ook alleen gebruiken voor test doeleinde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GiantLeap
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 01:38

GiantLeap

One GiantLeap for mankind

Gunner schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:28:
[...]

Ik weet niet waar je naar kijkt maar de standaard versie is €213 voor het eerste jaar. Verlenging is goedkoper.

Er zitten wat beperkingen aan per abonnementvorm maar dat is het.
Ik zat te kijken naar de pro versie.Op welke beperkingen doel je? Bedoel je de beperkingen van de vergelijkingspagina?

Mario Kart Tour: 211982902522
Rockstar Games Social Club (PC): GiantLeap

RC spul:
Traxxas Nitro Rustler
Hubsan X4 H107D
DJI Phantom 2 Vision+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

MHz schreef op maandag 12 december 2011 @ 22:33:
[...]

Ik zat te kijken naar de pro versie.Op welke beperkingen doel je? Bedoel je de beperkingen van de vergelijkingspagina?
Het aantal keys dat je mag aanvragen verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Vergeet niet dat Technet Professional ook Enterprise versies heeft van diverse produkten waaronder dus ook Windows 7 Enterprise met een MAK key. De Standard versie heeft dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
Voor degenen die nog geen Technet abo hebben, er is momenteel een actie voor 15% korting op een Professional abo.

http://technet.microsoft.com/en-us/subscriptions/hh745661

[ Voor 11% gewijzigd door KerberosX op 25-01-2012 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Laatst online: 23:13

Eagle Creek

Breathing security

Die grace period kun je 3x gebruiken, in totaal dus 90 dagen (30 dagen per keer).
375 euro per jaar (?), lijkt verdomd weinig. Of is het per maand? Hoe kunnen ze dit zo goedkoop aanbieden?
Omdat de licentie je niet het recht geeft voor productie-, maar voor test- en ontwikkeldoeleinden Geen addertjes.

Softwarelicenties zijn bijna altijd van toepassing op situaties, en niet op daadwerkelijke kosten. Daarom zijn onderwijslicenties ook zo goedkoop.

Waar ik zelf overigens wel wat van baal is dat bij verlenging, je niet de beschikking krijgt over nieuwe keys. Keys zijn niet 100% uniek per taal, bits-versie en service pack, dus het totaal aantal keys is lager dan het aantal iso's.

Heb zelf verlengd op 5 januari, en kreeg 2 uur na verlenging een e-mail met promocode. En bedankt... Ik vraag me wel eens af of het het waard zou zijn niet te verlengen, en een nieuw abo af te sluiten met een promocode. Dan heb je alle keys opnieuw.

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

• psy

psy

Beginning in February 2012, subscribers to TechNet Professional Subscriptions may access a maximum allocation of three (3) product keys for Microsoft Office and Windows Client products in connection with their subscription. The allotted keys may only be used for software evaluation purposes. Once the maximum keys have been activated, no more keys will be made available. Additional product keys may be acquired through the purchase of an additional subscription.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Wat? Gaat dat van 10 naar 3? :?

• psy

psy

Blijkbaar, staat meteen als je inlogt op Technet.
3 ipv 5 key's he
de 10 activations per key zal gewoon blijven.

[ Voor 39% gewijzigd door psy op 16-02-2012 15:28 ]

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ach Technet Standaard ging vorig jaar ook van 10 keys naar 2, dus dit was wel te verwachten.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Maar de meerprijs weegt dan niet meer op tegen een relatief gezien klein voordeel; 1 key.

Waarom zou je dan nog eigenlijk een Pro-abo afsluiten?

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Volgens mij is alleen het Dynamics gedeelte dan nog verschillend.

• psy

psy

Enterprise versies misschien?
Dus bv Windows 7 Enterprise met een MAK key ->zit niet in Standard.

[ Voor 13% gewijzigd door psy op 16-02-2012 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ik zie het ook net staan.
Is die 10 activaties een vast aantal per key? Want er zijn producten met meerdere key's, maar ook met enkele keys en multiple activation.

Technet standard biedt geen MAK's?

[ Voor 10% gewijzigd door Eagle Creek op 17-02-2012 12:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

10 activaties lukt sowieso wel al is dat nooit bevestigd door Microsoft. Meer dan dat schijnt vaak ook nog te gaan maar is bijvoorbeeld afhankelijk van of het op dezelfde hardware gebeurt ja of nee. Plus je kan vaak nog eens telefonisch activeren.

MAK wel voor de server edities :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Ik zie her en der nog staan claimed x of 5 keys. Is het aan te raden om overal 5 keys te claimen voordat deze teruggezet worden op drie, of zouden deze worden ingetrokken?

[ Voor 174% gewijzigd door Eagle Creek op 19-02-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Als de sodemieter claimen, want in het verleden hebben ze dit ook gewoon gedaan...
Zie bv http://social.technet.mic...5-4ed8-81e8-4059ed0cddd3/

Ik heb meteen de eerste dag dat het kon al mijn key's geclaimd en in een XLS gezet. Wat dat betreft vertrouw ik Microsoft niet.

[ Voor 25% gewijzigd door psy op 19-02-2012 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat had ik ook gedaan. En mijn account is afgelopen jaar geblokkeerd geweest, vermoedelijk hierdoor. Na gebeld te hebben waar dat op sloeg hebben ze na een tijdje mijn account weer vrijgegeven, en met een maand verlengd vanwege het ongemak.

Maar waar ik dit topic voor kick: over 10 dagen loopt mijn account af. Ik heb al wat mails ontvangen, en gisteren werd ik gebeld of ik niet wilde verlengen.
Op kantoor zijn we net bezig om alle pc's op windows 7 te krijgen, en de (beperkte) serversoftware wordt ook voorlopig niet vervangen. Zakelijk hoef ik dus voorlopig niet te verlengen.
De callcentermedewerker probeerde me wel nog over te halen om te blijven vanwege Windows 8, maar ik denk dat ik daar voorlopig toch nog niet op overstap, zowel thuis als op kantoor niet.

Komen er nog interessante softwarepakketten uit het komende jaar, die het waard maken om toch te verlengen?

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik verwacht alleen Windows 8 en Office 2012 voor dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05:27
Eagle Creek schreef op woensdag 11 januari 2012 @ 22:23:
Heb zelf verlengd op 5 januari, en kreeg 2 uur na verlenging een e-mail met promocode. En bedankt... Ik vraag me wel eens af of het het waard zou zijn niet te verlengen, en een nieuw abo af te sluiten met een promocode. Dan heb je alle keys opnieuw.
Ik heb wel eens een abo laten verlopen omdat er geen software in de pijplijn zat wat ik nodig had, en een jaartje later opnieuw een abo genomen toen windows 7 eraan zat te komen. Maar dat nieuwe abo werd geregistreerd op m'n oude klantnummer en ik hield ook dezelfde keys die een jaar geleden ook al geldig waren. Dus geen splinternieuwe keys.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 00:53
Ik heb net ons abbo verlengd naar Technet Professional, maar ik zie dat er tegenwoordig maar 3 keys per product mogen worden aangevraagd. Hebben ze het aantal nog verder omlaag geschroefd?

Hmm, ik had het topic even moeten teruglezen zie ik nu :P sorry

[ Voor 15% gewijzigd door tiguan op 02-05-2012 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Inderdaad :P Had het ook al aangepast in de start post.

Weet iemand tot hoe lang je na een abonnement is afgelopen mag verlengen? Is dat alleen nog tot deze afloopt of ook erna?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Teckna schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 13:12:
Weet iemand tot hoe lang je na een abonnement is afgelopen mag verlengen? Is dat alleen nog tot deze afloopt of ook erna?
Tot dat deze afloopt. De volgende dag geldt de aanbieding niet meer, je kunt natuurlijk wel weer opnieuw lid worden tegen de volle prijs.

Wees niet bang dat ze je vergeten, in mijn geval begonnen de herinneringen al drie maanden voor de afloopdatum. En als je niet reageert (lees: je abo verlengt) gaan ze je dagelijks opbellen vanuit Duitsland. Dat heb ik als hinderlijk ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:39

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat valt opzich wel mee toch? Mij hebben ze één keer gebeld, en ik heb direct aangegeven dat ik niet meer ging verlengen en dat dat een bewuste keuze was. Daarna hebben ze niet meer gebeld.

Mailtjes heb ik wel regelmatig gekregen, maar in totaal maar één telefoontje op 2 jaar tijd.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Zojuist de activatiecode ontvangen van de Microsoft Shop voor mijn verlenging. Was wel even zoeken op de website waar je die weer moest invullen, maar uiteindelijk is het gelukt. Nu wachten totdat die geactiveerd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Niet online

Ulysses

Niet van jou

2 dagen geleden mijn Technet Prof. subscription verlengd, gister is er 327 euro afgeschreven van mijn creditcard. Een boel geld, maar gezien de mogelijkheden: Niet duur.

Vooral die extra gratis 2 studiepakketjes van E-learning, zijn een leuke aanvullende bijkomstigheid. Het niveau van die pakketten is niet bijster hoog, maar het zijn mooie voorbereidende modules op de echte lesstof van certificering.

[ Voor 41% gewijzigd door Ulysses op 30-05-2012 11:48 ]

Ken ik jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ulysses schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 11:34:
2 dagen geleden mijn Technet Prof. subscription verlengd, gister is er 327 euro afgeschreven van mijn creditcard. Een boel geld, maar gezien de mogelijkheden: Niet duur.

Vooral die extra gratis 2 studiepakketjes van E-learning, zijn een leuke aanvullende bijkomstigheid. Het niveau van die pakketten is niet bijster hoog, maar het zijn mooie voorbereidende modules op de echte lesstof van certificering.
Je had € 60 kunnen besparen door hem via de Microsoft Store te kopen in plaats van via de Technet site, dat scheelt 23 % VAT die er nog bij komt.

Edit:
Wel grappig, werd ik vanmiddag gebeld door Microsoft of ik mijn Technet abonnement nog wilde verlengen. :p

[ Voor 9% gewijzigd door MegaTronics op 30-05-2012 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
MegaTronics schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 12:17:
Wel grappig, werd ik vanmiddag gebeld door Microsoft of ik mijn Technet abonnement nog wilde verlengen. :p
Wordt een verlenging die je via de Shop koopt dan niet gekoppeld aan je huidige abonneenummer? Als dat wel zo is, dan zouden ze dat bij Microsoft toch moeten zien lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[...]

Je had € 60 kunnen besparen door hem via de Microsoft Store te kopen in plaats van via de Technet site, dat scheelt 23 % VAT die er nog bij komt.

Edit:
wel aardig duurder geworden, ik heb eind vorig jaar maar 230 betaald.

Dit is de Pro versie zie ik.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 31-05-2012 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

[...]

Edit:
Dat scheelt nogal, ik heb 2 of 3 maanden geleden 390 betaald voor mijn eerste subscription, en dat was met 15% kortingsvoucher. Voortaan maar de store gebruiken dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Belt Microsoft altijd met een "geblokkeerd" nummer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robocom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-04 14:56
psy schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 14:16:
Belt Microsoft altijd met een "geblokkeerd" nummer?
Bij mij is meerdere keren gebeld met een buitenlands nummer (ik dacht +44 dus UK)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ze bellen vanuit Duitsland (+49).
grun93 schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 11:57:
[...]

Wordt een verlenging die je via de Shop koopt dan niet gekoppeld aan je huidige abonneenummer? Als dat wel zo is, dan zouden ze dat bij Microsoft toch moeten zien lijkt me.
Tussen het activeren en het bellen zat iets van een uur. Activatie kan ook 2-3 dagen duren, dus kan best zo zijn dat ze dat nog niet hebben doorgevoerd.

[ Voor 87% gewijzigd door MegaTronics op 31-05-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ah +44 heb ik regelmatig gezien maar neem ik nooit op (headhunters...behoorlijk irritant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Vannacht een mail ontvangen dat de verlenging gelukt is, ik mag er nog een jaar gebruik van maken. Dus kom maar op met Windows 8 en Office 2012. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Gunner meldde mij het volgende:

http://technet.microsoft....tions/ms772427.aspx#qanda

De voorwaarden zijn sinds 12 juli weer aangepast. Nu zijn o.a. alleen de zakelijke versies van Windows nog maar te gebruiken, bijvoorbeeld voor Windows 7 Ultimate en Home Premium kun je geen keys meer aanvragen. Ook kun je voor de losse Office 2010 onderdelen ook geen keys meer aanvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ze beginnen het stilletjes aan wel erg uit te kleden ja. Ik snap best dat bijvoorbeeld Windows 7 Home Premium niet meer aan te vragen is, maar van Ultimate weer niet; dat is best professioneel te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Dit wordt inderdaad steeds minder, helaas dalen de abo. prijzen niet mee. Al-hoe-wel Ultimate is in principe gelijk aan Enterprise en daar heb je gewoon 1 key met multiple activations, dus op meerdere systemen te gebruiken.

Bij de Office pakketten is het tegenwoordig ook nog maar 3 key's zo te zien. Volgens mij moeten we alle key's direct aanvragen voordat het nog minder wordt. De key's die je reeds hebt aangevraagd behoud je in iedergeval wel.

[ Voor 34% gewijzigd door _Dune_ op 19-07-2012 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

_Dune_ schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 10:49:
Dit wordt inderdaad steeds minder, helaas dalen de abo. prijzen niet mee. Al-hoe-wel Ultimate is in principe gelijk aan Enterprise en daar heb je gewoon 1 key met multiple activations, dus op meerdere systemen te gebruiken.
Je praat duidelijk over de Professional-versie, de standard die MegaTronics en ik hebben, daar zit Enterprise dus al niet eens in ;)
Bij de Office pakketten is het tegenwoordig ook nog maar 3 key's zo te zien. Volgens mij moeten we alle key's direct aanvragen voordat het nog minder wordt. De key's die je reeds hebt aangevraagd behoud je in iedergeval wel.
Inderdaad, dat had ik me ook al bedacht; niet te lang wachten met dat soort dingen. Zo schiet Microsoft zijn doel (de waarde van het Technet-programme en het tegengaan van misbruik door bv een maximaal aantal keys genereren per dan) in mijn ogen wel voorbij, want nu gaan mensen keys aanvragen voor producten die ze wellicht niet eens van plan zijn te gebruiken (op korte termijn).

[ Voor 36% gewijzigd door Gunner op 19-07-2012 11:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gunner schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:01:
[...]
Je praat duidelijk over de Professional-versie, de standard die MegaTronics en ik hebben, daar zit Enterprise dus al niet eens in ;)
[...]
Inderdaad, dat had ik me ook al bedacht; niet te lang wachten met dat soort dingen. Zo schiet Microsoft zijn doel in mijn ogen wel voorbij, want nu gaan mensen keys aanvragen voor producten die ze wellicht niet eens van plan zijn te gebruiken (op korte termijn).
Maar wat blijft er dan nog over in de standaard editie? Practisch niets toch alleen Windows 7 Professional, als Windows 7 smaakje? Overigens, inderdaad ik heb een Professional subscribtion.

Ik heb net ook weer bericht gehad om te verlengen, met weer hetzelfde bedrag als de vorige keer zo'n 300 euro. Wat betaal je eigenlijk voor standaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

_Dune_ schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:07:
[...]

Maar wat blijft er dan nog over in de standaard editie? Practisch niets toch alleen Windows 7 Professional, als Windows 7 smaakje? Overigens, inderdaad ik heb een Professional subscribtion.
Gelukkig had ik al een groot aantal keys aangevraagd voor bv W7HP en Ultimate, maar in mijn ogen is het aanbod nog steeds wel okay.
Ik heb net ook weer bericht gehad om te verlengen, met weer hetzelfde bedrag als de vorige keer zo'n 300 euro. Wat betaal je eigenlijk voor standaard?
nieuw 213 euro, verlenging 160 uit mijn hoofd.

De meerwaarde van de Pro-versie is in mijn ogen nog drastischer verslechterd (van 10 keys naar 5, naar 3 geloof ik?)

[ Voor 8% gewijzigd door Gunner op 19-07-2012 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Gunner schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:09:
[...]
Gelukkig had ik al een groot aantal keys aangevraagd voor bv W7HP en Ultimate, maar in mijn ogen is het aanbod nog steeds wel okay.
Ja, jammer dat had ik ook moeten doen.
De meerwaarde van de Pro-versie is in mijn ogen nog drastisch verslechterd (van 10 keys naar 5, naar 3 geloof ik?)
Ja, inderdaad. Het viel mij nu ook ineens op dat 5 inmiddels 3 is geworden. :( Komende weekend misschien maar eens op "Gett a Key" rammen. :+

edit: Trouwens enig idee wat het verschil is tussen Static Activation Key en Multiple Activations?

[ Voor 14% gewijzigd door _Dune_ op 19-07-2012 11:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
_Dune_ schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:16:
edit: Trouwens enig idee wat het verschil is tussen Static Activation Key en Multiple Activations?
Multiple Activation: You can use the same key to activate multiple copies of the software. MAKs are generally used with Volume Licensing builds of a product. Typically you will only be provided one MAK for a given edition of a product.

Static Activation Key: A key is required for installation of the product, but the key does not require activation, so it can be used for any number of installations.
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Let er even op dat Microsoft Technet een betaalde dienst is (overwegend voor professionals). Als je gebruik wilt maken van deze dienst dan dien je een abo bij Microsoft af te sluiten. Posts met verzoeken om diensten door te leveren aan derden zullen verwijderd worden en de gebruiker kan rekenen op een sanctie van onze zijde.