Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 16:03:
Bij Salland is-ie toch 167,99 incl. BTW, of gaat juist dat bij het bestellen (laatste stap) uiteindelijk mis?

http://www.salland.eu/pro...se-renewal-jrf-00002.html
Ik heb een TechNet Pro renewal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Vandaag post gekregen van Salland, mijn subscription key kwam binnen! In een grote doos, het doosje van de Technet Subscription was dus écht heel erg ontzettend goed verpakt! (De verpakking was vele malen groter dan het subscription doosje zelf)

Ik krijg de key echter met geen mogelijkheid geactiveerd, op het doosje staat "Activate or renew your subscription today.
http://technet.microsoft.com/activate.

Daar ben ik heen gegaan, heb er ingelogd en dan lees ik:
Renewing subscribers:

Since your account is already set up, you will need to sign in at the regional site above using your name, email, and Subscriber ID. Then you can enter your subscription activation key to extend your subscription by another 12 months. Your new subscription expiration date will be reflected in the My Account page within two business days.
Ik heb zoals ik al zei ingelogt op de site met mijn account waar mijn TechNet op aangesloten zit Maar ehh... Ja... Leuk... Maar wáár vul ik mijn key in? :? Lekker duidelijk weer, zoals altijd bij die gare Microsoft site. Ook heb ik https://microsoft.eu.subservices.com/TechNet/default.aspx gevonden, maar op die pagina worden mijn gegevens niet herkend. Vraag ik mijn subscribers ID op, dan wordt er niets gevonden... Oftewel: ik zit vast en andere mogelijkheden zie ik niet. Of zie ik iets over het hoofd? :? 8)7

Terwijl deze gegevens er wel zijn...
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/C44C0U5.png

[ Voor 8% gewijzigd door CH4OS op 09-04-2013 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:37

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Even met MS bellen of mailen lijkt me dan het handigste? Ik doe zelf mijn renewals via MS zelf, dan maar iets duurder. Werkt het wel direct goed als MS de betaling verwerkt heeft....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraag, ik wil graag een technet abonnement afsluiten (voor de eerste keer) maar ik zie dat dit alleen voor 1 jaar kan.

Is er ergens een mogelijkheid om dit direct voor 2 jaar af te sluiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 13-08 13:05

psy

Jammer, technet stopt in de huidige (betaalde) vorm.
Nu zal iedereen die technet heeft dit nu wel weten. Maar misschien zijn er nog twijfelaars die dit topic volgen.
Aanschaf kan nog tot 31 augustus en daarna is het afgelopen :(

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17:03

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Erg jammer inderdaad, als je thuis een soort van testlab hebt gemaakt om die nu om de 180 dagen weer te moeten opbouwen is erg jammer. Mijn abo. loopt in September af, ik twijfel er of ik nog ga verlengen. misschien toch de laatste maal en dan kijken wat de alternatieven zijn. Volledige licenties kopen om thuis te kunnen spelen - in de zin thuis netwerk opbouwen, zelf gebruiken om te zien wat je allemaal kan - wordt een beetje duur. erg jammer dit en zo te lezen ben ik niet de enige die hier van baald.

en nee... ik deelde de key's niet massaal illegaal uit... :-(

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

psy schreef op maandag 01 juli 2013 @ 20:12:
Jammer, technet stopt in de huidige (betaalde) vorm.
Nu zal iedereen die technet heeft dit nu wel weten. Maar misschien zijn er nog twijfelaars die dit topic volgen.
Aanschaf kan nog tot 31 augustus en daarna is het afgelopen :(
Inderdaad, een spijtige zaak. Gedaan met permanente testlabs... :/ MSDN is niet echt een alternatief, want 10x zo duur.

Vraag me af wat de echte reden hierachter is? Zou er dan toch zoveel misbruik van gemaakt worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:29
Idd erg jammer. Ik denk dat ze dit doen omdat het gewoon erg makkelijk is om de keys te gebruiken voor productie. Daarnaast zal er vast wel hier en daar keys worden uitgedeeld aan vrienden of familie (ja ik heb 't ook een paar keer gedaan, toen er nog 10 keys per product te krijgen waren). Daarnaast bieden ze evaluatie software aan die 180 dagen werkt, wat in de meeste test opstellingen meer dan genoeg tijd moet zijn om te kunnen concluderen of je een licentie aanschaft. Dus ik snap 't ergens wel, maar het blijft natuurlijk erg jammer.

[ Voor 4% gewijzigd door tiguan op 01-07-2013 22:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 14:48
_Dune_ schreef op maandag 01 juli 2013 @ 21:48:
Erg jammer inderdaad, als je thuis een soort van testlab hebt gemaakt om die nu om de 180 dagen weer te moeten opbouwen is erg jammer. Mijn abo. loopt in September af, ik twijfel er of ik nog ga verlengen. misschien toch de laatste maal en dan kijken wat de alternatieven zijn. Volledige licenties kopen om thuis te kunnen spelen - in de zin thuis netwerk opbouwen, zelf gebruiken om te zien wat je allemaal kan - wordt een beetje duur. erg jammer dit en zo te lezen ben ik niet de enige die hier van baald.

en nee... ik deelde de key's niet massaal illegaal uit... :-(
Je kan de meeste trial software nog rearmen (verlengen) voor een aantal maanden maar daarna moet je inderdaad herinstalleren. Windows 8 kan je 9 maanden gebruiken op deze manier in plaats van een half jaar.

Meer dan genoeg voor (grote) bedrijven die gewoon een testomgeving willen opzetten om te kijken of alles wat ze willen doen werkt maar voor de professional die thuis wat ervaring op doet en misschien een paar uurtjes per week bezig is met zijn testomgeving is het best erg weinig tijd voor je weer overnieuw mag beginnen.

Het zal vast vanwege piraterij zijn. Er was al flink gesnoeid in Technet onder mom van piraterij maar vind het flink jammer. Sowieso kan iedereen die wilt piraten nog steeds piraten en de mensen die het gebruikten zoals het bedoeld was zijn de dupe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Teckna schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 09:13:
[...]

Je kan de meeste trial software nog rearmen (verlengen) voor een aantal maanden maar daarna moet je inderdaad herinstalleren. Windows 8 kan je 9 maanden gebruiken op deze manier in plaats van een half jaar.

Meer dan genoeg voor (grote) bedrijven die gewoon een testomgeving willen opzetten om te kijken of alles wat ze willen doen werkt maar voor de professional die thuis wat ervaring op doet en misschien een paar uurtjes per week bezig is met zijn testomgeving is het best erg weinig tijd voor je weer overnieuw mag beginnen.

Het zal vast vanwege piraterij zijn. Er was al flink gesnoeid in Technet onder mom van piraterij maar vind het flink jammer. Sowieso kan iedereen die wilt piraten nog steeds piraten en de mensen die het gebruikten zoals het bedoeld was zijn de dupe.
Ik denk dat dit nu juist weer meer piraterij in de hand gaat werken, het zal mij niet verbazen dat er nu weer meer cracks gaan komen om validatie en de 180 dagen er uit te slopen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

_Dune_ schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 12:46:
Ik denk dat dit nu juist weer meer piraterij in de hand gaat werken, het zal mij niet verbazen dat er nu weer meer cracks gaan komen om validatie en de 180 dagen er uit te slopen.
Dat denk ik ook. Ik denk dat Microsoft met deze actie vooral zichzelf beschadigt. Het lijkt me een kwestie van tijd voordat MSDN ook verdwijnt. Ik zal ook moeten nadenken wat ik ga doen. Dankzij Technet kon ik voor relatief kleine bedragen een 100% legale studie/test/hobby-omgeving draaien zodat ik hands-on ervaring kan opdoen met nieuwe producten. Winst voor mij maar ook winst voor Microsoft want die heeft er meer aan dan wanneer ik illegale spullen draai. Maar als ik het volle pond voor die licenties moet gaan betalen dan houdt het gewoon op.

Op de FP stelde iemand voor dat Microsoft voor Technet een link met certificering zou kunnen leggen. Ofwel: Je kunt pas een Technet abbo afsluiten als je een (actuele) MCP-certificaat hebt. Dat zou een mooie oplossing zijn. Het zou professionals stimuleren om up-to-date te blijven met certificering, wat Microsoft trouwens ook geld oplevert, en zou de toegang tot goedkope licenties beperken tot mensen die echt serieus met Microsoft producten bezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

downtime schreef op dinsdag 02 juli 2013 @ 19:03:
[...]
Op de FP stelde iemand voor dat Microsoft voor Technet een link met certificering zou kunnen leggen. Ofwel: Je kunt pas een Technet abbo afsluiten als je een (actuele) MCP-certificaat hebt. Dat zou een mooie oplossing zijn. Het zou professionals stimuleren om up-to-date te blijven met certificering, wat Microsoft trouwens ook geld oplevert, en zou de toegang tot goedkope licenties beperken tot mensen die echt serieus met Microsoft producten bezig zijn.
Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn, de stof tot je nemen is eventueel wel mogelijk met een trail van 180 dagen, waarna je echt zaken kunt gaan proberen en testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeT80
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 17:17
Je kunt je technet nog steeds verlengen
Ik vraag me af of dat handig is?
Iemand nog een promo code tegen gekomen voor Nederland ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
MikeT80 schreef op vrijdag 05 juli 2013 @ 19:25:
Je kunt je technet nog steeds verlengen
Ik vraag me af of dat handig is?
Iemand nog een promo code tegen gekomen voor Nederland ?
Als je nog Technet wilt zou ik het zeker verlengen omdat het daarna over is, zo heb je tenminste nog een jaartje extra. Een promo code heb ik al tijden niet gezien. Maar ook niet verwonderlijk als Technet Deprecated is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:08
Teckna schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 13:27:
[...]

Als je nog Technet wilt zou ik het zeker verlengen omdat het daarna over is, zo heb je tenminste nog een jaartje extra. Een promo code heb ik al tijden niet gezien. Maar ook niet verwonderlijk als Technet Deprecated is.
Ik vraag me af of verlengen nog interessant is hoor. De vraag is wat er binnen nu en een jaar nog aan nieuwe MS software uit gaat komen. En... of dat dan überhaupt nog op Technet gezet wordt.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

posttoast schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 14:08:
[...]

Ik vraag me af of verlengen nog interessant is hoor. De vraag is wat er binnen nu en een jaar nog aan nieuwe MS software uit gaat komen. En... of dat dan überhaupt nog op Technet gezet wordt.
Het probleem is, wanneer je het abo. niet laat verlopen ook de key's verlopen, tenminste de key's die aangemaakt zijn na ik meen vorig jaar Juni/Juli. Voorheen verviel een key niet ookal werd het abo. gestopt tegenwoordig schijnt dat wel het geval te zijn.

Dus voor mensen die een testlab hebben opgezet middelstechnet recources moeten naar alternatieven gaan kijken en dan kan een jaar verlenging nog wel eens heel makkelijk zijn. Mijn abo. loopt tot September en ik ben nog aan het twijfelen, maar ik denk dat ik wel ga verlengen.

P.s. Voor wie het interessant vindt sign de petitie: https://www.change.org/pe...ion-comparable-to-technet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Getekend!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
_Dune_ schreef op zaterdag 06 juli 2013 @ 16:14:
[...]

Het probleem is, wanneer je het abo. niet laat verlopen ook de key's verlopen, tenminste de key's die aangemaakt zijn na ik meen vorig jaar Juni/Juli. Voorheen verviel een key niet ookal werd het abo. gestopt tegenwoordig schijnt dat wel het geval te zijn.

Dus voor mensen die een testlab hebben opgezet middelstechnet recources moeten naar alternatieven gaan kijken en dan kan een jaar verlenging nog wel eens heel makkelijk zijn. Mijn abo. loopt tot September en ik ben nog aan het twijfelen, maar ik denk dat ik wel ga verlengen.

P.s. Voor wie het interessant vindt sign de petitie: https://www.change.org/pe...ion-comparable-to-technet
Ah, dat van die keys die verlopen wist ik niet. Maar ik ben dan ook al een tijdje gestopt met mijn abonnement. Toen ze van 10 naar 2 keys teruggingen vond ik het wel mooi geweest.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsalex
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Toen ik het hoorde baalde ik echt ervan. Waarom vraag ik me af om ermee te stoppen? Op deze manier kan ik eindelijk testen en handleidingen schrijven. Mijn eigen helpdesk onderhouden met up to date software zonder het illegaal te moeten doen. Het is mijn werk en waarom moet dit nou weer? Ik draai heel veel virtueel en nu moet ik maar steeds opnieuw installeren of met illegale keys gaan werken. Eerlijk is eerlijk, daar zit ik niet op te wachten. Ik leer ervan, ik simuleer hierdoor heel makkelijker problemen en die kan ik weer traceren etc. Maar nee hoor mag allemaal niet.

Ik download nu makkelijk een iso die ik tenminste kan gebruiken en ook clean is. Wat interesseert het mij dat het wat meer kost, ik verdien me geld ermee en ik kan tenminste ergens alvast induiken als er problemen zijn of voorbereid zijn maar nee hoor we moeten maar met "gratis" versies worden we afgedaan. Echt balen dit weer van Microsoft (ik zit nu al meer te vloeken op het MS vanwege de Office 2013 met de productkeys want ik was nog ingelogd met mijn eigen loginnaam en ja hoor die productkey van een klant was meteen aan mijn account gekoppeld. MS gebeld; nee meneer u kunt de key niet meer loskoppelen van uw account maar ook de Live ID nu van MS ik vind het b*llshit zoals met Windows Live Mail dat het MOET!!! zoals voor foto's en migratie van een adresboek naar Outlook werkt voor geen meter met nieuwe versies en moet op XP allemaal gebeuren vanwege de WAB). Liefst ga ik nog terug naar XP maar ja dat is te oud nu.

I hit the CTRL key, but I'm still not in control!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

posttoast schreef op zondag 07 juli 2013 @ 10:20:
[...]

Ah, dat van die keys die verlopen wist ik niet. Maar ik ben dan ook al een tijdje gestopt met mijn abonnement. Toen ze van 10 naar 2 keys teruggingen vond ik het wel mooi geweest.
Het is van 10 naar 3 key's gegaan, of in sommige gevallen van 10 naar 1 multiple activation key - welke meerdere malen gebruikt kan worden waarvan het limiet niet bekend is, maar dat is wienig mensen opgevallen volgens mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 03:07
_Dune_ schreef op zondag 07 juli 2013 @ 15:45:
Het is van 10 naar 3 key's gegaan, of in sommige gevallen van 10 naar 1 multiple activation key - welke meerdere malen gebruikt kan worden waarvan het limiet niet bekend is, maar dat is wienig mensen opgevallen volgens mij. :)
Zelf heb ik nooit meer dan 5 keys per product gehad, maar volgens mij kon je iedere key wel 10x gebruiken, dus 50x in totaal. Voor sommige producten is een plugin verkrijgbaar, de Volume Activation Management Tool, waarmee je ook de limiet kunt zien, dacht ik. Helemaal zeker weet ik het niet want ik ben er al een tijdje uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

grun93 schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:03:
[...]

Zelf heb ik nooit meer dan 5 keys per product gehad, maar volgens mij kon je iedere key wel 10x gebruiken, dus 50x in totaal. Voor sommige producten is een plugin verkrijgbaar, de Volume Activation Management Tool, waarmee je ook de limiet kunt zien, dacht ik. Helemaal zeker weet ik het niet want ik ben er al een tijdje uit.
Mmmmm ja.... als je het goed wil aangeven is het in een jaar of twee volgens mij terug gebracht van 10 > 5 > 3 key's... in iedergeval in een zeer rap tempo en inderdaad bepaalde key's kun je vaker gebruiken en volgens mij worden bepaalde key's helemaal niet online geactiveerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
_Dune_ schreef op zondag 07 juli 2013 @ 18:24:
en volgens mij worden bepaalde key's helemaal niet online geactiveerd.
Dat klopt, dat zijn de Static Activation Keys. Daarvan vul je wel een sleutel in bij het installeren maar activeren is idd niet nodig. Die sleutels kun je dus zo vaak gebruiken als nodig.

De koppeling tussen Technet en certificatie vind ik wel een goed idee trouwens. De MCT's hebben tegenwoordig al een (gratis) abo op Technet dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begrijp niet dat iedereen zo'n probleem maakt van het aantal keys dat je krijgt/kreeg. Net even met VAMT gekeken naar mijn Win2008R2 key (heb er maar 1 denk ik) en heb nog 440 activaties beschikbaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op zondag 07 juli 2013 @ 21:20:
Ik begrijp niet dat iedereen zo'n probleem maakt van het aantal keys dat je krijgt/kreeg. Net even met VAMT gekeken naar mijn Win2008R2 key (heb er maar 1 denk ik) en heb nog 440 activaties beschikbaar...
Dit is waarschijnlijk één vanm de static activation key's je hebt ook andere key's waarbij de activatie anders werkt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Dune_ schreef op zondag 07 juli 2013 @ 21:35:
[...]

Dit is waarschijnlijk één vanm de static activation key's je hebt ook andere key's waarbij de activatie anders werkt. ;)
Nee hoor is wel degelijk een MAK. Het aantal overblijvende activaties zakt wel degelijk, al weet ik niet wat het oorspronkelijke aantal was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
http://www.zdnet.com/ente...tion-shutdown-7000018319/

Een zdnet artikeltje over deze petitie / sluiten van Technet. Kreeg hem binnen via de mail omdat ik deze petitie ook had getekend :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16:39

Wildfire

Joy to the world!

Het frappante aan de kwestie is dat Microsoft zegt dat ze TechNet gaan stoppen omdat er vanuit de markt geen behoefte meer aan zou zijn. Lijkt me duidelijk dat dat echt een non-argument is gezien het aantal negatieve (en inhoudelijk sterke) reacties tegen de sluiting...

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wildfire schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 11:21:
Het frappante aan de kwestie is dat Microsoft zegt dat ze TechNet gaan stoppen omdat er vanuit de markt geen behoefte meer aan zou zijn. Lijkt me duidelijk dat dat echt een non-argument is gezien het aantal negatieve (en inhoudelijk sterke) reacties tegen de sluiting...
Technet werd ooit bedacht in een periode dat Microsoft sterk was op de desktop en in het MKB maar geen grote rol in Enterprise-omgevingen speelde. Daar speelden bedrijven als IBM en HP de hoofdrol.
Technet (en MSDN) waren manieren om techneuten goedkoop in contact te brengen met Microsoft technologie en op die manier een voet tussen de deur te krijgen bij bedrijven waar Microsoft toen niet serieus werd genomen.
Blijkbaar is die tactief geslaagd. Microsoft is vandaag de dag een echte player op corporate niveau en ze praten direct met de directie. Daar worden de lucratieve meerjarige deals en raamcontracten afgesloten. Daarmee is Technet voor Microsoft overbodig geworden en kunnen de techneuten opzij geschoven worden. Aan hun valt immers niks meer te verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Teckna schreef op zaterdag 20 juli 2013 @ 10:57:
[...]

http://www.zdnet.com/ente...tion-shutdown-7000018319/

Een zdnet artikeltje over deze petitie / sluiten van Technet. Kreeg hem binnen via de mail omdat ik deze petitie ook had getekend :)
Bijna 10.000 handtekeningen....verbazingwekkend toch wel

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50

Eagle Creek

Breathing security

Ik had nog een Technet af willen sluiten maar ben net een dag te laat :| .
Effective September 1, 2013, TechNet Subscriptions are no longer available for purchase through the TechNet Subscriptions website. Subscribers may activate purchased subscriptions through September 30, 2013.
Stom stom stom...

Is het mogelijk om subscriptions over te zetten op andermans naam, zodat ik er bijvoorbeeld een van iemand over kan nemen?

Er schijnen overigens (third party) sites te zijn waar je ook abonnementen kunt kopen. Iemand daar ervaring mee?

[ Voor 11% gewijzigd door Eagle Creek op 01-09-2013 21:50 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Die 1 september datum is alleen hard voor wat betreft de Microsoft site. Je kan hier en daar in de retail ook nog wel aan technet komen, zolang je maar vóór 1 oktober activeert.

http://www.ebay.nl/itm/JR...ash=item232de19b85&_uhb=1

http://www.techlogics.nl/...list&utm_content=default1

Als je bij third party koopt krijg je een doosje met een code (met zoals een Windowd licentie) deze moet je invoeren op de technet site bij je eigen Live_ID (kan je evt aanmaken). Een paar dagen later krijg je mail dat het geactiveerd is. Stelt echt niets voor maar je moet even geduld hebben.

[ Voor 23% gewijzigd door psy op 02-09-2013 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Net even ingelogd en kreeg daarna een mail dat het met 90 dagen verlengd was .. Toen maar even opgezocht hoelang ik dan nog recht heb om in te Loggen.
Status: Active
Expires on 10/30/2014
8)

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:50

Eagle Creek

Breathing security

Zijn er nog mensen met een actief account? Ik krijg de melding dat hij is verlopen..

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Expires on 10/13/2014
Ik kan ook nog alle product keys bekijken dus hier lijkt alles het nog te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

kluyze schreef op zondag 11 mei 2014 @ 21:10:
[...]
Ik kan ook nog alle product keys bekijken dus hier lijkt alles het nog te doen.
hier idem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik kan er ook nog bij tot:

Expires on 11/14/2014

Overigens erg jammer dat ze dit gaan stoppen. Ik moet nog een alternatief gaan vinden voor mijn lab's. Elke 180 dagen ofzoi alles opnieuw opzetten is niet echt wat. Voor studie zijn de alternatieve die Microsoft nu bied we leuk, maar niet echt om zaken op langer termijn naast elkaar te testen of uit te proberen.

Deze tekst wordt ook al een poosje getoond:

Microsoft is retiring the TechNet Subscriptions service and discontinued sales on August 31, 2013. Subscribers with active accounts may continue to access program benefits until their current subscription period concludes.

Eligible subscribers with active accounts as of September 1, 2013 will receive a free, one-time, 90 day subscription extension.

More background on Microsoft’s decision is available on the TechNet Subscriptions homepage.

[ Voor 39% gewijzigd door _Dune_ op 12-05-2014 00:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:08
Inderdaad buitengewoon irritant, zie me niet elk jaar mn lab opnieuw opbouwen, heb wel wat beters te doen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
_Dune_ schreef op maandag 12 mei 2014 @ 00:41:
Eligible subscribers with active accounts as of September 1, 2013 will receive a free, one-time, 90 day subscription extension.
Ja, echter vermelden ze niet dat dat ook met een maximum is. Omdat ik betaald heb tot 13-10-2014 krijg ik die 90 dagen niet erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aangezien de EOL van Technet steeds dichterbij komt, welke alternatieven hebben jullie reeds bekeken?

In het MSDN gamma is er nu blijkbaar een variant genaamd "MSDN platforms". Is me vroeger nooit opgevallen, iemand een idee of dit nieuw is?

Qua aanbod lijkt dit hetzelfde in the houden als Technet (alle Windows client/server OS + alle mogelijke server applicaties).

Qua prijs is dit nog steeds een stuk duurder dan Technet, maar al wel een stuk betaalbaarder dan de MSDN Premium/Ultimate die voorheen het enige alternatief leken.

Kan niet direct bij Microsoft aangekocht worden, maar bij een reseller in NL vind ik een prijs van ~ 1500 EUR.

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Nou, morgen is het zover. Mijn TechNet account verloopt morgen. Omdat er nooit ergens expliciet is gezegd wat er nou gebeurt met de keys die je al hebt ben ik benieuwd hoe e.e.a. gaat verlopen. Zou dus in principe zaterdag uitsluitsel moeten hebben omdat ik dan op de dag na het verlopen van mijn account zit.

Laat het hier nog wel weten. :)

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08-09 15:12

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Wildfire schreef op donderdag 20 november 2014 @ 23:11:
Nou, morgen is het zover. Mijn TechNet account verloopt morgen. Omdat er nooit ergens expliciet is gezegd wat er nou gebeurt met de keys die je al hebt ben ik benieuwd hoe e.e.a. gaat verlopen. Zou dus in principe zaterdag uitsluitsel moeten hebben omdat ik dan op de dag na het verlopen van mijn account zit.

Is BizSpark niks voor jullie?
Kan "ieder" beginnend bedrijf aanvragen en is dan als het goed is gratis.

Ik heb via-via een Admin account weten te bemachtigen, maar in totaal dus nog maar 20 codes voor bijv. Windows 8.1 Pro...

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Wildfire schreef op donderdag 20 november 2014 @ 23:11:

Ik weet niet meer waar ik die info vandaan heb maar volgens mij blijven eenmaal uitgegeven keys gewoon geldig. Om die reden heb ik in de periode voordat mijn account eindigde alle keys aangevraagd die nog van pas kunnen komen. Ze blijven gewoon bruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18:29
Klopt, keys blijven geldig. Een Microsoft Action Pack is ook wel rendabel trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Punt is, ik zou graag een officiële bron zien. Ik kan het iig zo 1-2-3 niet bij Microsoft zelf vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
Wildfire schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:42:
Punt is, ik zou graag een officiële bron zien. Ik kan het iig zo 1-2-3 niet bij Microsoft zelf vinden.
Officiële bron heb ik niet voor je, maar mijn Technet abonnement is jaren geleden verlopen en ik kan de keys ook nog steeds gebruiken.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
Wildfire schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:42:
Het zou me verbazen als er een officiele bron is. Voor zover ik weet mag je de keys alleen gebruiken zolang je technet abo geldig is. Dat de keys daarna ook nog werken is mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19:58

_Arthur

blub

grun93 schreef op vrijdag 21 november 2014 @ 08:51:
Voor zover ik weet mag je de keys alleen gebruiken zolang je technet abo geldig is. Dat de keys daarna ook nog werken is mooi meegenomen.
Dit dus. Ja ze blijven werken, nee je mag ze volgens de lettertjes van de overeenkomst (waar je destijds mee akkoord bent gegaan) niet meer gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paganstars
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 16:55
Sowieso doet MS er niet heel moeilijk over tenzij je bijv een Datacenter license gebruikt ;). (first hand info; ze controleren niet als je bijv 5 licenties gebruikt, pas bij grotere aantallen gan ze zeuren!)

Smokey'Licious Low'n'Slow Barbecue www.smokeylicious.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire

Wildfire

Joy to the world!

Zojuist Windows 8.1 Pro geïnstalleerd en yup, de Technet code werkt nog gewoon ook al is m'n Technet abbo een paar maanden terug definitief afgelopen.

Dus de keys (of iig de Windows 8.1 Pro key) worden niet gedeactiveerd en blijven gewoon geldig. Tenminste, ik ga er van uit dat alleen eerder gebruikte keys geldig blijven. Ik denk dat geclaimede maar nog nooit gebruikte keys niet zullen werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Ik heb zo'n vermoeden dat ook geclaimde, maar niet gebruikt voor het verlopen van het abonnement ook gewoon nog functioneren. :)

Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Let er even op dat Microsoft Technet een betaalde dienst is (overwegend voor professionals). Als je gebruik wilt maken van deze dienst dan dien je een abo bij Microsoft af te sluiten. Posts met verzoeken om diensten door te leveren aan derden zullen verwijderd worden en de gebruiker kan rekenen op een sanctie van onze zijde.