Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:53

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

grun93 schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 11:27:
[...]

Multiple Activation: You can use the same key to activate multiple copies of the software. MAKs are generally used with Volume Licensing builds of a product. Typically you will only be provided one MAK for a given edition of a product.

Static Activation Key: A key is required for installation of the product, but the key does not require activation, so it can be used for any number of installations.
Kijk duidelijk, waarschijnlijk had ik het zelf ook kunnen vinden, maar hartelijk dank voor de reactie. :)

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-04 09:46

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Hmm gisteren zag ik bij iemand alle opties en ik had echt zoiets van "wow"

Zit er nu dus ook erg aan de denken om hier ook een Technet abo te nemen. In het verleden weet ik wel dat we dit hadden (bergen met CD's) maar dat is toen opgezegd omdat die betreffende persoon er niets meer mee deed.

Nu ben ik zelf gecertificeerd sys admin voor Windows en zie toch wel voordelen in zo'n abonnement. Qua kosten vind ik het zelf dus goed te doen.

Ik neig naar de Standard aangezien daar nu al genoeg in zit. Ik las dus net dat ea weer beperkter is geworden.

Hoe vaak testen jullie software ? of waar gebruiken jullie het met name voor?

Goed we hadden een Prof (beëindigd in 2004) en nu dus weer vernieuwd een Prof online. Voor die 100 euro maakt het dan ook niet zo veel uit. (Baas betaald dus)

[ Voor 11% gewijzigd door Frostbite op 25-07-2012 11:11 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Vooral voor het testen van nieuwe software. Bijkomend voordeel is dat je eerder over RTM-versies beschikt dan de rest.
Goed we hadden een Prof (beëindigd in 2004) en nu dus weer vernieuwd een Prof online. Voor die 100 euro maakt het dan ook niet zo veel uit. (Baas betaald dus)
Ik betaal het zelf, en ik vind zelf de Prof versie niet echt de moeite waard, zeker omdat die de laatste tijd bijzonder is uitgekleed.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberneticorgan
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 28-03 21:14
Die 2 keys bij het standaard pakket houden in dat je dus 2 microsoft producten kan activeren? Bijv. Server 2008 R2 en Microsoft Office 2010?

Alleen kan je die dus wel tot 10 keer activeren begrijp ik, dus op 10 verschillende PC's installeren?

Klopt bovenstaand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je hebt een maximaal aantal activaties inderdaad, en volgens mij kan je (weet ik niet zeker) ook nog een flink aantal keer telefonisch activeren.

Voor diegene die het nog niet wisten; 15 augustus komt Windows 8 op Technet

nieuws: Windows 8 is 'klaar' en krijgt rtm-status

[ Voor 43% gewijzigd door Gunner op 02-08-2012 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:36
cyberneticorgan schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:26:
Die 2 keys bij het standaard pakket houden in dat je dus 2 microsoft producten kan activeren? Bijv. Server 2008 R2 en Microsoft Office 2010?
Twee keys per product. Ik kan me niet voorstellen dat je uit het complete aanbod maar maximaal twee produkten moet selecteren.

Tenminste, vroeger had ik een Professional abo en daar was dat niet zo. Standaard heb ik (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Laatst online: 24-04 14:23

psy

Gunner schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:56:
Je hebt een maximaal aantal activaties inderdaad, en volgens mij kan je (weet ik niet zeker) ook nog een flink aantal keer telefonisch activeren.

Voor diegene die het nog niet wisten; 15 augustus komt Windows 8 op Technet

nieuws: Windows 8 is 'klaar' en krijgt rtm-status
Hopelijk ook de server versie.
En hopelijk zijn de bugs eruit 8)7

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10:04
Ik vind het wel vreemd dat het FP artikel het niet over Windows Server heeft inderdaad. Maar die komt als het goed is op dezelfde dag ook op Technet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

tiguan schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 10:58:
Ik vind het wel vreemd dat het FP artikel het niet over Windows Server heeft inderdaad. Maar die komt als het goed is op dezelfde dag ook op Technet.
Volgens mij pas later dit jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Zo mijn Technet Pro is geactiveerd.
Zie dat Office 2013 preview er ook al op staat (wist niet van het bestaan af :D )

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 19-04 13:06
Afgelopen woensdagmorgen heb ik via de Microsoft Store (NL) een Technet abonnement besteld, op de website stond aangegeven dat je kon betalen met o.a. PayPal, iDeal, CC. Echter tijdens de bestel procedure kan je alleen kiezen voor overschrijving...

Toch de bestelling doorgezet, echter vroeg ik mij nu af hoe snel Microsoft gemiddeld reageert wanneer er een betaling binnen is. Aangezien je de betaling stuurt naar Arvato Distribution GmbH.

In de mail staat dat het gemiddeld tussen de 1 á 3 werkdagen duurt, maar ik zou graag willen weten hoelang jullie erop hebben moeten wachten. Wil o.a. namelijk mijn RTM versie activeren ;)

Mijn Game Collectie Pagina en Mijn Projecten Pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwinvz1
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 16:39
G-Meister schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:42:
Afgelopen woensdagmorgen heb ik via de Microsoft Store (NL) een Technet abonnement besteld, op de website stond aangegeven dat je kon betalen met o.a. PayPal, iDeal, CC. Echter tijdens de bestel procedure kan je alleen kiezen voor overschrijving...

Toch de bestelling doorgezet, echter vroeg ik mij nu af hoe snel Microsoft gemiddeld reageert wanneer er een betaling binnen is. Aangezien je de betaling stuurt naar Arvato Distribution GmbH.

In de mail staat dat het gemiddeld tussen de 1 á 3 werkdagen duurt, maar ik zou graag willen weten hoelang jullie erop hebben moeten wachten. Wil o.a. namelijk mijn RTM versie activeren ;)
Denk wel binnen een week (geen ervaring met hun).
Maar je hebt toch 45dagen om te proberen, dus zo'n probleem is dat niet;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Erwinvz1 schreef op vrijdag 17 augustus 2012 @ 14:45:
[...]

Denk wel binnen een week (geen ervaring met hun).
Maar je hebt toch 45dagen om te proberen, dus zo'n probleem is dat niet;)?
Mmm..ik hoop dat het sneller is dan één week.

Het is niet alleen het activeren van de RTM, maar ik heb ook nog wat andere software nodig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:32

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Gemiddeld heb ik er 1 tot 3 werkdagen op moeten wachten. ;) (1 keer technet afgesloten, 1 keer verlengd. Inmiddels weer af laten lopen zonder te verlengen)

Mijn account is ook wel eens geblokkeerd geweest, ten onrechte. Dat uitzoeken en weer deblokkeren duurde een dikke maand.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Ah, dan moeten we nog gewoon even geduld hebben :)

Bedankt voor je antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
*snip* dit soort vragen zijn dus niet de bedoeling. Als je gebruik wilt maken van de diensten van Technet dan kun je hiervoor eenvoudig een abonnement afsluiten.

[ Voor 75% gewijzigd door Anoniem: 22659 op 18-08-2012 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Office 2013 is er alleen nog maar in de preview versie en dan ook alleen in het Engels, Japans en Spaans.

http://technet.microsoft....e=10&PageIndex=0&FileId=0

[ Voor 42% gewijzigd door MegaTronics op 17-08-2012 17:48 ]

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemkoDJ
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-01 13:59
Ah excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Windows 8 RM x64 NL kun je vast wel vinden via de andere kanalen. controleer wel even of je SHA 5ABBC9B337A2D458461E5FEF32CB7BA042512DF9 is, dan weet je zeker dat dit op bit niveau gelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Zie topic waarschuwing. Als je gebruik wilt maken van de diensten van MS Technet dan dien je hiervoor een abo af te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Gisterenavond mijn Technet licentie key ontvangen, nu maar weer 36 uur wachten voordat mijn account ook daadwerkelijk is geactiveerd.

Helaas las ik ook een paar pagina's terug dat 36 uur meestal niet wordt gehaald. Aangezien ze in het weekend niet werken, zal ik maandag maar eens gaan chatten met ze.

Het duurt allemaal langer dan ik het verwacht/gehoopt, jammer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22659

Njah, ik denk dat het niet handig van jezelf is om iets dat nog geactiveerd moet worden aan te schaffen op het moment dat je het wilt gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
Anoniem: 22659 schreef op zaterdag 18 augustus 2012 @ 20:38:
Njah, ik denk dat het niet handig van jezelf is om iets dat nog geactiveerd moet worden aan te schaffen op het moment dat je het wilt gebruiken ;)
Hehehe, true ;) Aan de andere kant zou je verwachten dat het redelijk snel geregeld zou zijn. Ze hoeven niets fysiek via de post te versturen en ik neem aan dat het gehele proces geautomatiseerd is.

Maar we hebben geduld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Dat proces loopt nog steeds voor geen meter.
Ze zeggen "binnen 36 uur" maar ik heb van veel meer mensen gehoord dat het een stuk langer duurt. De eerste keer duurde het bij mij 4 dagen. Wel kregen ze het voor elkaar om de datum verzending slechts 1 dag ná registratie te versturen....die kreeg ik dus toen het al 4 dagen waren. Heel, heel slordig. Zoiets accepteer ik ook niet en heb dus gereclameerd. Wel hebben ze dit gecorrigeerd.

Maar NU gebeurt bij mij weer preces hetzelfde. Ze zeggen 36 uur maar er zijn inmiddels weer 4 dagen voorbij. Heb 15 augustus geregistreerd....ik ben benieuwd, het zal wel weer exact zoals vorig jaar gaan |:(

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• G-Meister
psy schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 00:17:
Dat proces loopt nog steeds voor geen meter.
Ze zeggen "binnen 36 uur" maar ik heb van veel meer mensen gehoord dat het een stuk langer duurt. De eerste keer duurde het bij mij 4 dagen. Wel kregen ze het voor elkaar om de datum verzending slechts 1 dag ná registratie te versturen....die kreeg ik dus toen het al 4 dagen waren. Heel, heel slordig. Zoiets accepteer ik ook niet en heb dus gereclameerd. Wel hebben ze dit gecorrigeerd.

Maar NU gebeurt bij mij weer preces hetzelfde. Ze zeggen 36 uur maar er zijn inmiddels weer 4 dagen voorbij. Heb 15 augustus geregistreerd....ik ben benieuwd, het zal wel weer exact zoals vorig jaar gaan |:(
Ik heb net even telefonisch contact opgenomen met Microsoft en er schijnt een storing te zijn waardoor de activatie langer duurt dan "normaal".

Mijn aanmelding was wel binnengekomen en ook mijn subscriber ID was al beschikbaar. Echter was er nog geen activatie |:(

Het schijnt gewoon een automatisch proces te zijn (volgens de man aan de telefoon), echter heeft dit proces ook weekend aangezien de 36 uur gebaseerd zijn op werkdagen. Op de vraag waarom een geautomatiseerd proces niet in het weekend door werkt, kon de man geen antwoord geven. Hij kon trouwens ook geen tijd indicatie geven wanneer mijn account nu geactiveerd zou worden.

De storing was trouwens voor alle klanten, waarschijnlijk heb jij dus hetzelfde probleem ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 28-04 17:39
Ik vermoed dat de storing komt doordat wat meer mensen dan normaal (weer) technet afsluiten voor windows 8 en vermoed ook dat het 'geautomatiseerd proces' medewerkers zijn die de accounts nalopen op eventuele accounts geregistreerd voor piraterij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Nou, als ik iets hoor meld ik me wel even :)
Gaat mij vooral om Windows 2012, ik ben die bugs uit de laatste testversie wel beu eigenlijk. Maar dat is nog niet uit itt Windows 8 dus ik heb nog heel eventjes.

[ Voor 65% gewijzigd door psy op 21-08-2012 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-06-2020
Zit met het volgende "probleem":

Heb in juli mijn Technet Standard velengd, maar zou nu graag overschakelen/upgraden naar een Professional. Ik probeerde dit online te doen, maar om de één of andere reden werd mij steeds de full price aangerekend in mijn winkelmandje.

Dus maar contact opgenomen met Microsoft. Blijkbaar kan je enkel switchen naar een Professional op het moment dat je effectief je Standard abonnement moet gaan verlengen.

Ik kon eventeel nog wel een refund vragen van mijn (Standard) verlenging en dan alsnog een Professional aanvragen, maar dat kan enkel ten laatste 30 dagen na de verlenging. Uiteraard val ik daar net buiten ;( en Microsoft houdt voet bij stuk.

Het enige alternatief wat ze mij konden aanraden (buiten de volle pot betalen), is alsnog een nieuw Technet Professional abonnement afsluiten en dan mijn Standard doorschuiven/doorverkopen aan iemand anders.

Ik wist niet dat dit kon. Iemand hier ervaring mee en weet of er een markt (eventueel hier ;) ) is voor laten we zeggen: een abonnement met nog een goeie 10 maand looptijd tegen de helft van de prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 01:01
Wat is die prijs precies dan? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeSitated
  • Laatst online: 03-12-2024
KerberosX schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:27:
Het enige alternatief wat ze mij konden aanraden (buiten de volle pot betalen), is alsnog een nieuw Technet Professional abonnement afsluiten en dan mijn Standard doorschuiven/doorverkopen aan iemand anders.
Hmm, maar wat als straks die keys, die jij op je originele abo hebt opgevraagd, ergens op het internet rouleren?

Ben benieuwd wie dan de rekening mag betalen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:32

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Heel simpel: dan wordt je account geblokkeerd, zonder pardon, en zonder refund. En ja, daar controleert Microsoft actief op, en dat gebeurt volautomatisch. Als je account is geblokkeerd heb je het niet zomaar weer vrij.

Been there, done that. Zoals ik al in dit topic zei: dat was toen in mijn geval onterecht, en het is toen weer vrijgegeven met een maand verlenging ter "compensatie". Dat ik een maand zonder Technet zat en dat Microsoft in alle toonaarden zweeg werd daarbij een beetje vergeten. Als keys daadwerkelijk online rouleren, maak je geen schijn van kans.

Ik snap ook niet helemaal hoe Microsoft kan voorstellen dat je je abbo doorverkoopt. Je koppelt het toch aan je Live-passport (of hoe noemen ze het tegenwoordig)? Dan kun je toch niet zomaar je account doorverkopen?
En als je de keys los doorverkoopt, ben je weer in overtreding. 8)7

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Laatst online: 10:04
Ja ik had ons technet abbo op een gegeven moment ook verlaagd naar standard, onder het mom van, we hebben de extra's toch niet nodig. Toen bleek dus dat het aantal keys per product opeens omlaag werd gehaald. Upgraden was niet mogelijk, totdat je opnieuw moest verlengen. Dus dan maar een klein jaartje wachten.

• KerberosX
HeSitated schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 20:38:
[...]
Hmm, maar wat als straks die keys, die jij op je originele abo hebt opgevraagd, ergens op het internet rouleren?

Ben benieuwd wie dan de rekening mag betalen...
Hmm, nog niet bij stilgestaan. Maar inderdaad een zéér goede reden om gewoon "mijn verlies te nemen" en de volle pot te betalen voor een Professional account.
DrivinUCrazy schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:15:
Ik snap ook niet helemaal hoe Microsoft kan voorstellen dat je je abbo doorverkoopt. Je koppelt het toch aan je Live-passport (of hoe noemen ze het tegenwoordig)? Dan kun je toch niet zomaar je account doorverkopen?
En als je de keys los doorverkoopt, ben je weer in overtreding. 8)7
Als je naar Technet > My Account gaat, kan je daar "Remove this subscription" doen. Maar hoe dit dan concreet aan een andere account gekoppeld kan worden heb ik nog niet nagevraagd.

• psy

psy

Vanmorgen kreeg ik dan toch mijn activatie mail. Heeft dus in totaal 8 dagen geduurd in plaats van 36 uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:49
Via dit topic kwam ik hier terecht. Wat mij opvalt is dat als ik bij de Microsoft Store kijk zie ik bij e-learning staan dat ik bij het standaard abo 6 cursussen heb en bij de pro het 12 cursussen heb. Bij Technet zelf zie ik 1 collection bij standard en 2 collections bij pro.
Ik lees hierbij dat een collection uit 20 uur per kalender jaar is.
Zit daar verschil in? Ik lijk te lezen dat je bij de MS Store zelf 6 of 12 cursussen kan kiezen en dat je bij Technet uit 1 of 2 collecties kan kiezen. Dus de keuze lijkt beperkter. Ik kan verder geen info vinden. Weet iemand hier meer van?

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Mijn technet (standard) abbo loopt morgen af, geldt het als ik hem volgende maand ofzo verleng nog steeds als verlenging of is dat dan een nieuw abbo waarbij ik weer de volle mep moet betalen?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
CAP-Team schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:17:
Mijn technet (standard) abbo loopt morgen af, geldt het als ik hem volgende maand ofzo verleng nog steeds als verlenging of is dat dan een nieuw abbo waarbij ik weer de volle mep moet betalen?
Het is alleen een verlenging als het aansluitend is helaas. Ook al zit er maar 1 dag tussen, dan wordt het weer een nieuw abo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11:25

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Net maar weer voor een jaartje verlengd. Kan ik straks in ieder geval met Windows Server 2012 en Office 2013 stoeien.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• psy

psy

grun93 schreef op woensdag 29 augustus 2012 @ 14:38:
[...]

Het is alleen een verlenging als het aansluitend is helaas. Ook al zit er maar 1 dag tussen, dan wordt het weer een nieuw abo.
Nadat mijn oude Standard afliep had ik nog één extra "bedenk"maand. Ik kon nog steeds alles downloaden etc. Ik denk dat je in die maand nog steeds kan verlengen.

• grun93
psy schreef op donderdag 30 augustus 2012 @ 19:52:
Nadat mijn oude Standard afliep had ik nog één extra "bedenk"maand. Ik kon nog steeds alles downloaden etc. Ik denk dat je in die maand nog steeds kan verlengen.
Was dat dan een actie ofzo? Ik heb het namelijk wel eens tijdens een telefoongesprek met zo'n EMEA medewerker nagevraagd en die gaf het antwoord wat ik hierboven gaf.

• Rudi Vader
Rudi Vader schreef op dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:28:
Via dit topic kwam ik hier terecht. Wat mij opvalt is dat als ik bij de Microsoft Store kijk zie ik bij e-learning staan dat ik bij het standaard abo 6 cursussen heb en bij de pro het 12 cursussen heb. Bij Technet zelf zie ik 1 collection bij standard en 2 collections bij pro.
Ik lees hierbij dat een collection uit 20 uur per kalender jaar is.
Zit daar verschil in? Ik lijk te lezen dat je bij de MS Store zelf 6 of 12 cursussen kan kiezen en dat je bij Technet uit 1 of 2 collecties kan kiezen. Dus de keuze lijkt beperkter. Ik kan verder geen info vinden. Weet iemand hier meer van?
Niemand?

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

• Teckna
Ik vraag mij af of niet gewoon de voorwaarden weer zijn veranderd en bij de een het nog niet geupdated is. Ben benieuwd wat support erover zegt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• upje
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06:15
Uit de topicstart:
En als mijn TechNet afloopt? Moet ik dan alles weer eraf gooien?
Nee, Gelukkig blijven jou keys gewoon geldig. Wel kan je vanaf dat moment geen nieuwe keys meer aanvragen of software downloaden van de Microsoft site.

Ook houdt Microsoft zich het recht voor om (niet) geactiveerde keys in te trekken. Je kan er vanuit gaan dat dit is om te voorkomen dat je 2 weken voor het einde van je abonnement maar alvast van al het beschikbare software een key reserveert.
Dit is helaas niet meer het geval, waarmee Technet m.i. meteen een stuk minder interessant is

In de subscription agreement staat onder punt 4 namelijk het volgende:

You may not use the software if you do not have an active subscription.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Ik heb de tekst aangepast. Mijn inziens wel raar dat je nog wel gewoon je aangevraagde keys kan blijven terugzien in je Technet account dan + heb zelf laatst nog een keer Windows kunnen herinstalleren met een key van mijn verlopen account.

Ondanks dat het stiekem wel logisch is vraag ik mij wel af waar het uitkleden van Technet een keertje stopt, het blijft maar doorgaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Teckna schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:34:
Ik heb de tekst aangepast. Mijn inziens wel raar dat je nog wel gewoon je aangevraagde keys kan blijven terugzien in je Technet account dan + heb zelf laatst nog een keer Windows kunnen herinstalleren met een key van mijn verlopen account.

Ondanks dat het stiekem wel logisch is vraag ik mij wel af waar het uitkleden van Technet een keertje stopt, het blijft maar doorgaan :P
Dat heb ik ook maar dat zijn de key's van de oude account die is afgelopen. Die kan ik ook nog gewoon activeren.

Echter staat er niet expliciet dat het niet meer zal werken (los van of het legaal gezien nog mag) in de nieuwe situatie.
Ik kan me voorstellen dat de key's toch gewoon blijven werken.
Dit staat er namelijk ook nog:
Microsoft may deactivate or otherwise limit your keys when your subscription ends. Deactivated keys will not be able to activate software.
Ze laten het zelf dus open. Meer als "ze behouden zich het recht voor".

[ Voor 50% gewijzigd door psy op 17-09-2012 19:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Ligt het nu aan mij of is Technet niet meer via de Microsoft Store te bestellen.

Via de technet site had ik bijna besteld en daar staat de standaard locatie op United States met die prijzen. Wat zou er gebeurd zijn als ik $ 199 betaald had voor standaard en ik toch in Nederland woon? Trekken ze dan je licenties weer in ofzo?
Nu heb ik geen zin in gelazer dus heb het afgekapt maar was wel benieuwd wat er gebeurd zou zijn.
Verbaast me wel, je moet ingelogd zijn met je account om te bestellen en toch kan je dan een andere locatie hebben staan. Daarom lette ik er niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue Knight
  • Niet online

Blue Knight

I love Photography!

De regio check komt later, tenzij je volgens mij een CC uit Amerika gebruikt, kan je hem niet in dollars bestellen.
Zou wel een hoop schelen trouwens :)

Canon 6d II | Canon 16-35 2.8L; 24-104 4L; 70-200 4L; 100 2.8L; 24 2.8 IS USM; 50 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

Vroeger kon je Technet ook via amazon.com bestellen. Ik meen dat in het vorige topic, een aantal dat ook gedaan hebben. Zelfs met invoerrechten en verzending was het nog een stuk goedkoper dan in Nederland. Maar sinds kort kan dat inderdaad ook niet meer, Amazon.com geeft nu opeens aan dat het artikel niet beschikbaar is voor Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Bestellen bij amazon kan nog wel maar je moet het laten versturen naar een USA adres.
Activeren is verder geen probleem hier in Nederland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Niet online
psy schreef op maandag 17 september 2012 @ 19:35:
[...]
Echter staat er niet expliciet dat het niet meer zal werken (los van of het legaal gezien nog mag) in de nieuwe situatie.
Ik kan me voorstellen dat de key's toch gewoon blijven werken.
Niet zo heel lang geleden een poging gewaagd om keys van mijn verlopen Technet account te activeren. Alle Windows 7 Ultimate keys bleken ingetrokken te zijn. Gelukkig heb ik nog 2 VL accounts :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

De Windows 7 Ultimate keys van mijn nog lopende account zijn ook niet meer te activeren. Dat vind ik overigens wel een rotstreek van ze, 3 maanden na het afsluiten van mijn Technet Pro mag ik opeens Windows 7 Ultimate niet meer gebruiken.
Er stond op de Technet site wel netjes een uitleg waarom, maar ik heb het abonnement afgesloten inclusief Windows 7 Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Teckna
Ik ben eigenlijk wel blij dat ik mijn Technet abbonement heb laten verlopen als ik het lees. Het uitkleden van de dienst lijkt maar niet te stoppen en alles om piraterij tegen te gaan. Erg onvriendelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Over die ingetrokken keys: geldt dat ook voor keys die al eerder gebruikt waren? Ik heb hier nog wat test VM's met Technet keys voor Windows 7 Ultimate geïnstalleerd. Als ik die VM's opnieuw installeer en dus opnieuw activeer dan lukt dat dus niet? Voor alle duidelijkheid: mijn Techneet abonnement is dus al een tijdje afgelopen.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
posttoast schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 09:04:
Over die ingetrokken keys: geldt dat ook voor keys die al eerder gebruikt waren? Ik heb hier nog wat test VM's met Technet keys voor Windows 7 Ultimate geïnstalleerd. Als ik die VM's opnieuw installeer en dus opnieuw activeer dan lukt dat dus niet? Voor alle duidelijkheid: mijn Techneet abonnement is dus al een tijdje afgelopen.
De nieuwe regels staan hier. In dit stukje valt ook te lezen dat bestaande keys blijven werken, maar ik weet eerlijk gezegd niet zeker of dat slaat op reeds geinstalleerde software of nieuw te installeren software wat je met reeds bestaande keys wilt activeren.

Ongeacht of het werkt of niet, Microsoft verbiedt het gebruik van software zonder geldig abonnement, daar kan geen misverstand over bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 191050

Ik kan mijn in het verleden aangevraagd Windows 7 Ultimate keys in ieder geval niet meer activeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_NaToR
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:24
Bij mij werkt dat zonder problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ik heb mijn activatie via Advanced Token Manager gebackupd, dus ik kan hem altijd weer activeren via de backup. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Nu online
Apart, ze hebben dus blijkbaar niet alle keys geblokkeerd maar alleen die van bepaalde gebruikers.

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Grr blijkt dat ik geen Vista iso kan downloaden.

PC die ik heb staan heeft vista business licenties, maar via technet kan ik hem niet binnenhalen.
Inmiddels wel een andere legale bron gevonden, maar ik blijf het vreemd vinden.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Anoniem: 191050 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 11:05:
Ik kan mijn in het verleden aangevraagd Windows 7 Ultimate keys in ieder geval niet meer activeren.
Als alternatief kan je bv wel nog Professional gebruiken zoveel verschil zit er niet tussen Ultimate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:53

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

psy schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 22:32:
[...]
Als alternatief kan je bv wel nog Professional gebruiken zoveel verschil zit er niet tussen Ultimate.
Ik vermoed dat je de Enterprise versie bedoeld, Ultimate en de Enterprise editie verschillen alleen in licentie form, verder niet. Home Premium en Professional zijn zo ook met elkaar te vergelijken, maar hebben toch ook nog kleine verschillen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:39

Eagle Creek

Breathing security

Sc0rPi0N schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 13:04:
Grr blijkt dat ik geen Vista iso kan downloaden.

PC die ik heb staan heeft vista business licenties, maar via technet kan ik hem niet binnenhalen.
Inmiddels wel een andere legale bron gevonden, maar ik blijf het vreemd vinden.
Vista Business kun je niet los downloaden als ISO maar je kunt de "all-in-one" ISO downloaden (x86/64, NL/EN) en dan tijdens de installatie business opgeven :).

Beetje omslachtig maar uiteindelijk met hetzelfde resultaat.
[10:42:03] Ice: This is an all-in-one installation media. You may click 'Product Keys' button to get a key for Windows Vista Business.
[10:42:18] Ice: Let me check.
[10:43:23] Ice: There's a Dutch edition. Here's the download link: https://technet.microsoft...e=10&PageIndex=0&FileId=0

[ Voor 38% gewijzigd door Eagle Creek op 25-10-2012 16:47 ]

~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

@Eagle,

Met mijn huidige abo kan ik vrijwel alles binnenhalen maar die dus niet.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Als je de reden niet weet moet je even aan de online congierge vragen die kunnen je meestal wel helpen is mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Kan iemand die onlangs heeft verlengd bevestigen dat je tegenwoordig gewoon standaard de 160 euro plus btw moet betalen? In de Microsoft Store is niets meer van Technet te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Your TechNet Subscription is expiring.

Thank you for being a TechNet Subscriber. Your subscription is expiring soon. Renew today at renewal pricing for a limited time before your subscription expires!
Daarna krijg ik het volgende voorgeschoteld:
TechNet Professional - RENEW - Online (ESD) in all languages Part
$249.00

Voor NL kan ik niet eens kiezen, noch zie ik ergens een bedrag van rond de 160€.

De eerlijkheid gebiedt mij overigens wel te zeggen dat ik nog twijfel over een verlenging.. Het is allemaal wel erg karig geworden de laatste tijd.

Ik las wel het volgende op het technetforum:
Sunday, October 14, 2012 5:38 PM
Not a Promo Code, but my company orders our TechNet subscriptions through a company called Provantage dot com and they sell the New and Renewals for a little less... around 15% savings I'd say. I just got another renewal last week (Oct 08, 2012) and it was $126.30 plus shipping of about $8 in US Dollars.

(Currently their pricing is about $32 dollars less on the New subscription price of $200 and $23 less on the Renewal price of $150 from Microsoft here in the USA).

On their websites home page just search for JRF-00001 or JRF-00002.

As a side note, I have always had prompt service from them too.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Ik vind zo'n deal voor 128 dollar wel erg weinig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ik zou zeker NIET verlengen maar hooguit een nieuwe aanvragen.
Als je verlengd moet je akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden en zijn je reeds bestaande key's opeens niet meer onbeperkt geldig. Stel je verlengt volgend jaar dan niet, dan mag (kan?) je al je key's ook helemaal niet meer gebruiken. Als je niet verlengd kan je je key's wel blijven gebruiken.

Ik heb ook gewoon een nieuw abo aangeschaft, zoveel scheelt dat nou ook weer niet (196 dollar was ik in totaal kwijt via amazon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Maar je stelt het probleem dan slechts eenmalig uit lijkt me. Want neem je een nieuwe abonnement, dan doe je dat met de nieuwe voorwaarden.

Kun je wel in blijven loggen op je account wanneer dit is verlopen of doe je er slim aan door even te gaan harvesten? (ik neem aan dat er een limiet zit op het aantal keys dat je binnen een bepaalds tijdsbestek aan kunt vragen of niet?)

[ Voor 46% gewijzigd door Eagle Creek op 08-11-2012 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

psy schreef op donderdag 08 november 2012 @ 10:21:
Ik zou zeker NIET verlengen maar hooguit een nieuwe aanvragen.
Als je verlengd moet je akkoord gaan met de nieuwe voorwaarden en zijn je reeds bestaande key's opeens niet meer onbeperkt geldig. Stel je verlengt volgend jaar dan niet, dan mag (kan?) je al je key's ook helemaal niet meer gebruiken. Als je niet verlengd kan je je key's wel blijven gebruiken.

Ik heb ook gewoon een nieuw abo aangeschaft, zoveel scheelt dat nou ook weer niet (196 dollar was ik in totaal kwijt via amazon, details via DM)
Lijkt me niet de juiste weg om te bewandelen. Ten eerste lijkt het me dat je bij een nieuw abonnement gelijk te maken krijgt met de nieuwe voorwaarden, bovendien worden m'n Windows 7 Ultimate keys die ik nu wel heb en kan activeren gelijk waardeloos.

Ben er nog niet uit of ik ga verlengen. Ik baal er hevig van dat mijn abonnement door piraterij minder en minder waard wordt.
Eagle Creek schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:49:
Maar je stelt het probleem dan slechts eenmalig uit lijkt me. Want neem je een nieuwe abonnement, dan doe je dat met de nieuwe voorwaarden.

Kun je wel in blijven loggen op je account wanneer dit is verlopen of doe je er slim aan door even te gaan harvesten? (ik neem aan dat er een limiet zit op het aantal keys dat je binnen een bepaalds tijdsbestek aan kunt vragen of niet?)
Je kan tien keys per dag aanvragen. Daarnaast kan je ze natuurlijk exporteren naar XML en zodoende een net Excel-overzicht maken.

[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 08-11-2012 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Volgens mij begrijpen jullie het niet helemaal correct.
Ik ga uit van de volgende situatie, je HEBT al een technet abo wat bijna afloopt. Je wil eigenlijk wel verlengen omdat je ook nieuwe software wil testen.
Nu heb je twee mogelijkheden.

1. Je gaat deze verlengen. Je behoudt je bestaande key's echter hiervoor geldt voortaan dat ze slechts geldig zijn zolang je dit abo blijft verlengen. Laat je het aflopen zijn de key's niet meer geldig.

2. Je gaat deze niet verlengen. Je koopt een nieuw abo.
Je bestaande okey's blijven nu allemaal onbeperkt geldig (want oude voorwaarden). Je kan geen nieuwe key's aanvragenvoor het oude abo maar je reeds aangevraagde key's blijven zichtbaar in je account.
Voor je nieuwe abo gelden nu wel de nieuwe voorwaarden. Je krijgt/kan aanvragen 2 (of 5) nieuwe key's per produkt en deze zullen geldig blijven zolang je je nieuwe abo blijft verlengen.
JE BESTAANDE KEYS VAN JE OUDE ABO BLIJVEN NU ONBEPERKT GELDIG!

Het lijkt mij duidelijk dat de tweede optie handiger is.
Nu heb je die keuze nog maar volgend jaar is dat onmogelijk geworden. Profiteer ervan.
Eagle Creek schreef op donderdag 08 november 2012 @ 15:49:
Bij geen actief abo meer: Je kan blijven inloggen, je kan je reeds aangevraagde key's blijven inzien, je kan NIET nieuwe key's aanvragen, je kan NIET software downloaden.

[ Voor 39% gewijzigd door psy op 08-11-2012 20:13 . Reden: typo moest tweede betere optie zijn natuurlijk ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

psy schreef op donderdag 08 november 2012 @ 19:58:
2. Je gaat deze niet verlengen. Je koopt een nieuw abo.
Je bestaande okey's blijven nu allemaal onbeperkt geldig (want oude voorwaarden). Je kan geen nieuwe key's aanvragenvoor het oude abo maar je reeds aangevraagde key's blijven zichtbaar in je account.
Voor je nieuwe abo gelden nu wel de nieuwe voorwaarden. Je krijgt/kan aanvragen 2 (of 5) nieuwe key's per produkt en deze zullen geldig blijven zolang je je nieuwe abo blijft verlengen.
JE BESTAANDE KEYS VAN JE OUDE ABO BLIJVEN NU ONBEPERKT GELDIG!

Het lijkt mij duidelijk dat de tweede optie handiger is.
Nu heb je die keuze nog maar volgend jaar is dat onmogelijk geworden. Profiteer ervan
In eerste instantie had ik veel moeite om deze optie te geloven. Dit omdat het tegenstrijdig is met de policy van Microsoft om de voorwaarden te versoberen om zogenaamd piraterij tegen te gaan.

Echter, het lijtk inderdaad alsof de oude voorwaarden gelden voor oude abonnees, omdat er twee soorten staan vermeld. In de FAQ staat ook nergens dat je de sleutels niet meer kan gebruiken na beeindiging van het abonnement.

Aleen lijkt het me allesbehalve logisch dat Microsoft je de geclaimede sleutels laat blijven gebruiken (en activeren?) zodra je abonnement afloopt.

Het grote nadeel zoals ik het wel zie is dat ik bij een nieuw abonnement m'n Windows 7 Ultimate keys kwijtraak die ik wel heb kunnen claimen in het afgelopen jaar.

Heb je ergens een linkje waarin staat dat de keys actief blijven?

[ Voor 13% gewijzigd door Gunner op 08-11-2012 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Jazeker dat heb ik, even zoeken hoor....staat ergens uitgebreid op technet forum
http://social.technet.mic...48-4799-a147-2f18dd3342bd
You will not be able to renew your existing subscription unless you agree to the updated terms, and this will cause you to lose your perpetual rights on the existing subscription. If you do renew, you do not retain perpetual usage rights on the subscription. Your statement (a) is true, and (c) is false. (b) is says "do/do not" so I dont know how to issue a ruling on it. If you renew your existing subscription, you'll lose perpetual rights to the software included in it, even if you obtained that software under the prior agreement.
Perpetual rights means a license to use the software even after the subscription expires. If you continue to renew your subscription the change in perpetual rights may not affect you too terribly here. Going forward, though, perpetual rights are gone, and if you buy a new subscription, you'll need to keep renewing it in order to keep using the software you obtain from it.

One way to approach this problem that maximizes your benefits (but not your wallet's) is to let your existing subscription expire, and instead of renewing at that time, buy a new subscription when the old one expires. You'll have the benefits of an active subscription (new software), and retain perpetual rights on the software and keys obtained from your old subscription.

[ Voor 117% gewijzigd door psy op 08-11-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Eigenlijk is het een beetje raar. Want feitelijk hebben ze een gedeelte van de wijzigingen al voor ons doorgevoerd, namelijk we kunnen voor bepaalde stukken software, zoals Windows 7 Ultimate, geen keys meer aanvragen en ISO's downloaden (voor het Standard abonnement). Dat is ook een veel gehoorde klacht.

Verder haal ik ook niet uit de Terms of Agreement niet dat we rechten blijven houden op de software, maar wellicht ligt dit aan mijn gebrek aan kennis van Engelse juridische termen.

Maar blijkbaar kan ik dus m'n abonnement laten verlopen, en gewoon de software blijven gebruiken als ik daarvoor zou kiezen?

New rules - old account - but I'm still renewing. What happens next time I renew

Dit is trouwens ook wel een interessante thread.

[ Voor 15% gewijzigd door Gunner op 08-11-2012 21:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Gunner schreef op donderdag 08 november 2012 @ 20:48:
Eigenlijk is het een beetje raar. Want feitelijk hebben ze een gedeelte van de wijzigingen al voor ons doorgevoerd, namelijk we kunnen voor bepaalde stukken software, zoals Windows 7 Ultimate, geen keys meer aanvragen en ISO's downloaden (voor het Standard abonnement). Dat is ook een veel gehoorde klacht.
Ik kan Windows 7 Ultimate nog wel downloaden (ook Standard). Nieuwe keys lukt mij inderdaad ook niet meer, kan wel de oude keys nog zien. Ter info ik heb dus een oude verlopen Standard en een nieuwe Standard.
Verder haal ik ook niet uit de Terms of Agreement niet dat we rechten blijven houden op de software, maar wellicht ligt dit aan mijn gebrek aan kennis van Engelse juridische termen.
Nee dat vind ik ook een beetje vaag.
Maar blijkbaar kan ik dus m'n abonnement laten verlopen, en gewoon de software blijven gebruiken als ik daarvoor zou kiezen?
Ja zolang je je maar aan de EULA houdt (voor zover ik zo kan lezen in de diverse threads hierover). Dus voor testwerk only. Niemand die het echt kan checken natuurlijk.

Ik heb laatst nog een key gebruikt van mijn oude "verlopen" Standard, deze kon ik gewoon activeren. No problemo _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door psy op 08-11-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

psy schreef op donderdag 08 november 2012 @ 21:03:
[...]

Ik kan Windows 7 Ultimate nog wel downloaden (ook Standard). Nieuwe keys lukt mij inderdaad ook niet meer, kan wel de oude keys nog zien. Ter info ik heb dus een oude verlopen Standard en een nieuwe Standard.
Je hebt gelijk. Ik kan de ISO's inderdaad nog wel downloaden.
Ik heb laatst nog een key gebruikt van mijn oude "verlopen" Standard, deze kon ik gewoon activeren. No problemo _/-\o_
Eigenlijk ben ik dan gek als ik nog ga verlengen. Die thread waar ik in m'n eerdere post naar link maakt dat wel erg duidelijk;
It's a hard choice then next year. Don't renew and keep all my claimed keys for all future. But can't claim any new keys on that sub.
En het microsoft antwoord;
If you don't renew, you'll still be able to use those keys perpetually. If you do renew, you'll lose perpetual rights for that subscription. I didn't see anything in the EULA that specifically discusses when keys were claimed, so I'd treat the license as applying to the entire contents of the subscription.

[ Voor 33% gewijzigd door Gunner op 08-11-2012 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Klopt ja, totdat je echt nieuwe software wil gaan gebruiken dan heb je geen keus. Zorg wel dat je alle ISO's hebt die je misschien nog wil gaan gebruiken want die kan je niet meer downloaden als het afloopt.

Ik wilde graag Server 2012 gaan uitproberen en heb dus maar een nieuw abo erbij genomen. Heb er na 3 maanden nog niks van gebruikt overigens :X

Overigens heb ik nergens kunnen vinden dat in de nieuwe situatie Microsoft actief je key zal blokkeren op een of andere manier. Er staat alleen nu expliciet vermeld dat je de software niet meer mag gebruiken. Ze behouden zich wel het recht voor om de key's in te trekken. Maar of dat ook echt gebeurt weten we pas halverwege volgend jaar als de eerste nieuwe abo's gaan aflopen.

[ Voor 34% gewijzigd door psy op 08-11-2012 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Als je server uitsluitend wilde uitproberen, waarom dan technet? Je kunt gewoon een evaluation iso en vhd downloaden, gratis en voor niets: http://technet.microsoft.com/en-us/evalcenter/hh670538.aspx.

Idem voor Windows 8 Enterprise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eagle Creek

Eagle Creek

Breathing security

Mijn TechNet is inmiddels verlopen en niet verlengd.

Ik beschikte over een TechNet Professional (Retail). Renewal zou mij $249 hebben gekost. Een downgrade naar standard $149.

Wat zijn nu de voordelige opties voor een nieuw abonnement? Zijn er Promotion Code in omloop, of kun je TechNet via elders goedkoper bestellen dan direct bij MS?

Nieuwe standard is $199, nieuwe retail $349(!).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:33
Ik zit eraan te denken om een Technet Standard abbonnement af te sluiten omdat ik m'n MCSA certificering wil oppakken, maar via de nederlandse Microsoft Store is dit product niet beschikbaar. Ik zie wel allerlei resellers die het product aanbieden (Azerty, Salland). Heeft iemand hier ervaring mee, komt het abbonnement op je eigen naam als ik het bij een derde partij koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

Ja... maakt niet uit waar je het koopt. Je registreert pas bij Microsoft na aankoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KerberosX
sh4dow schreef op zondag 27 januari 2013 @ 16:19:
Ik zit eraan te denken om een Technet Standard abbonnement af te sluiten omdat ik m'n MCSA certificering wil oppakken, maar via de nederlandse Microsoft Store is dit product niet beschikbaar. Ik zie wel allerlei resellers die het product aanbieden (Azerty, Salland). Heeft iemand hier ervaring mee, komt het abbonnement op je eigen naam als ik het bij een derde partij koop?
Als je via hier gaat, kan je toch gewoon "Netherlands, The" kiezen, inloggen met je Live account en bestellen? Zo heb ik het gedaan (dan wel voor België, maar dat maakt verder niet uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
Bedankt voor de antwoorden.

In de MS Store kost Technet Standard excl VAT 213,05. Bij Salland 220,50 incl. BTW :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

Ik heb een compaq pc-tje voor mijn zoontje gekregen. Zit een officiële XP Media Center key sticker op, maar geen CD's er bij natuurlijk. Ik dacht via mijn oude, verlopen, technet account even de iso's te downloaden, maar dat kan dan niet.

Vreemd toch eigenlijk? Waarom zouden ze dat tegenhouden? je hebt toch de productkey en activatie nodig?

Had ik nu destijds maar beter gebruik gemaakt van de mogelijkheden van het technet account. Maar ja....

Zijn er nog andere kanalen waar je een officiele iso kunt downloaden?

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
albino71 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:29:
Ik heb een compaq pc-tje voor mijn zoontje gekregen. Zit een officiële XP Media Center key sticker op, maar geen CD's er bij natuurlijk. Ik dacht via mijn oude, verlopen, technet account even de iso's te downloaden, maar dat kan dan niet. Vreemd toch eigenlijk? Waarom zouden ze dat tegenhouden? je hebt toch de productkey en activatie nodig?
Ja, maar ook een geldig technet abo. Die van jou is verlopen hetgeen o.a. betekent dat je geen software meer mag gebruiken die je via dat abo verkregen hebt. Formeel dan he, ik zeg niet dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

grun93 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:38:
[...]

Ja, maar ook een geldig technet abo. Die van jou is verlopen hetgeen o.a. betekent dat je geen software meer mag gebruiken die je via dat abo verkregen hebt. Formeel dan he, ik zeg niet dat het niet kan.
Het is zeker niet mijn bedoeling om tegen de regels in te gaan. Het gaat mij dan ook alleen om de installatie media. De geldige, legale, officiële, bij de pc horende product key heb ik gewoon. Ik heb dus GEEN technet key nodig....
Waarom dan zo moeilijk doen over een iso...dat ontgaat me.

Maar goed, ik ga anders wel zoeken naar de iso's buiten MS om. Het is niet anders...

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaturN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-04 22:37
sh4dow schreef op maandag 28 januari 2013 @ 07:58:
Bedankt voor de antwoorden.

In de MS Store kost Technet Standard excl VAT 213,05. Bij Salland 220,50 incl. BTW :)
In NL rekent MS geen BTW over dit product, dus je betaald 213,05 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinB
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 24-04 12:53
albino71 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:52:
[...]

Het is zeker niet mijn bedoeling om tegen de regels in te gaan. Het gaat mij dan ook alleen om de installatie media. De geldige, legale, officiële, bij de pc horende product key heb ik gewoon. Ik heb dus GEEN technet key nodig....

Maar goed, ik ga anders wel zoeken naar de iso's buiten MS om. Het is niet anders...
Voor zover ik weet is MCE ook nooit beschikbaar geweest als TechNet download? Maar dat kan ik natuurlijk ook verkeerd gezien hebben.

Ik zal je wel even een DM sturen, want volgens mij heb ik nog wel een XP MCE CD origineel liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• albino71
  • Niet online

albino71

Leef rijk, sterf arm

EdwinB schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:17:
[...]

Voor zover ik weet is MCE ook nooit beschikbaar geweest als TechNet download? Maar dat kan ik natuurlijk ook verkeerd gezien hebben.

Ik zal je wel even een DM sturen, want volgens mij heb ik nog wel een XP MCE CD origineel liggen :)
Jawel, ik zie 'm er gewoon tussenstaan, maar ik kan 'm niet downloaden :)

Te koop....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
SaturN schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:15:
Hmm, je hebt gelijk. Ik las de volgende regel, maar dat geldt blijkbaar alleen bij een bestelling inclusief DVD.
* All customers located in the remaining EU Member States who order a DVD subscription and who have not provided a valid VAT number will be charged local VAT rates.
I am purchasing this product on behalf of a company or institution.
Nadeel is wel dat je alleen via CC of overboeking kan betalen, bij een webwinkel via iDeal. Ik ga vanavond ff verder kijken en bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy

psy

albino71 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 13:52:
[...]

Nou technet heb je dan niet echt nodig...je hebt wél de bestandsnaam en de SHA1 key......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grun93
SaturN schreef op maandag 28 januari 2013 @ 14:15:
Weet je het zeker? Ik heb net voor de gein op die link geklikt, m'n live-id ingevuld en ben op de volgende mededeling gestuit: All non-Ireland EU located subscribers who order an on-line subscription and who have not provided a valid VAT number will be charged Irish VAT, currently at 23%.

Dan heb ik liever BTW, want die is maar 21%. Of kopen via Salland dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sh4dow
grun93 schreef op maandag 28 januari 2013 @ 15:11:
Weet je het zeker? Ik heb net voor de gein op die link geklikt, m'n live-id ingevuld en ben op de volgende mededeling gestuit: All non-Ireland EU located subscribers who order an on-line subscription and who have not provided a valid VAT number will be charged Irish VAT, currently at 23%.

Dan heb ik liever BTW, want die is maar 21%. Of kopen via Salland dan.
Mja, inderdaad. Ik heb zojuist besteld bij Salland :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Mijn TechNet loopt begin Mei af en ben door MS geattendeerd hierop.
Ik wil graag verlengen, het liefst betaal ik met PayPal, nu zit ik in de Europese MS Store te kijken, maar daar is TechNet niet eens beschikbaar. Via de Australische store kan het wel, maar dan moet ik gegevens opgeven die niet kloppen. Hoe hebben jullie dit in het verleden gedaan (dat verlengen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Thnx voor de link, maar daarmee kan je alleen de 'normale' kopen, die je an sich maar 1x nodig hebt. De renewals gaan (blijkbaar) alleen via resellers. :)

EDIT:
Met Google http://technet.microsoft....bscriptions/hh368234.aspx gevonden, waarmee renewals wel mogelijk zijn. Echter geen digitale betaalmogelijkheden.

[ Voor 19% gewijzigd door CH4OS op 05-04-2013 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Ja, dat is de dure weg. Als je geen bedrijf bent, krijg je bovenop de prijs nog 23 % VAT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Via Salland is voor mij (privé) 20 euro duurder? :?

EDIT:
Ah, eenmaal paar stappen verder in het proces is het ruim over de €300,- lekker nasty weer van MS, maar ja, Amerikaans... Ipv btw gelijk erbij te vermelden...

[ Voor 62% gewijzigd door CH4OS op 05-04-2013 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MegaTronics

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

Staat toch ook gewoon op de eerste pagina van het bestelproces vand e link van TechNet:

All non-Ireland EU located subscribers who order an on-line subscription and who have not provided a valid VAT number will be charged Irish VAT, currently at 23%.

[ Voor 4% gewijzigd door MegaTronics op 05-04-2013 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 423265

CptChaos schreef op vrijdag 05 april 2013 @ 13:44:
Via Salland is voor mij (privé) 20 euro duurder? :?

EDIT:
Ah, eenmaal paar stappen verder in het proces is het ruim over de €300,- lekker nasty weer van MS, maar ja, Amerikaans... Ipv btw gelijk erbij te vermelden...
Bij Salland is-ie toch 167,99 incl. BTW, of gaat juist dat bij het bestellen (laatste stap) uiteindelijk mis?

http://www.salland.eu/pro...se-renewal-jrf-00002.html
Pagina: 1 2 3 Laatste

Let op:
Let er even op dat Microsoft Technet een betaalde dienst is (overwegend voor professionals). Als je gebruik wilt maken van deze dienst dan dien je een abo bij Microsoft af te sluiten. Posts met verzoeken om diensten door te leveren aan derden zullen verwijderd worden en de gebruiker kan rekenen op een sanctie van onze zijde.