Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Tijdens het doorklikken van het systeem crashte de verbinding naar promatric bij alle examen candidaten. iedereen mocht het test lokaal verlaten en er werd aan gewerkt. Mijn account kregen ze echter niet meer gefixt en er kwam ook geen score uit de printer.
De persoon achter de balie vertelde mij dat als ik de score had gezien dat ik wel geslaagd was maar dat ze geen score meer kunnen uitprinten.
Ik kreeg een telefoon nummer mee van prometric en een ID nummer en als er toch iets niet goed was gegaan en mijn score niet was doorgezonden dan kan ik contact op nemen met prometric. Het bijwerken van mijn profile kan 24 uur op zich laten wachten.
Echter heb ik er zelf een slecht gevoel bij en ben ik bang dat mijn score verloren is gegaan.
Zijn er mensen die dit al eens hebben meegemaakt ?
Cloud ☁️
Ik heb het wel is meegemaakt tijdens een examen, maar toen logde de test administrator opnieuw voor me in en kon ik weer verder gaan, en kwam hij terug bij de vraag waar ik gebleven was. Eigenlijk nooit gezien bij de score zeg maar.Ik zou inderdaad even tot maandag ofzo wachten, en als je dan nog geen Passed hebt staan even met Prometric bellen.downloader91 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:14:
Vandaag heb ik om 9:00 examen gedaan bij GlobalKnowledge in nieuwegein. Het examen verliep in eerste instantie soepel. Na dat ik alle vragen had gemaakt kwam er een score van 838 op het scherm te staan.
Tijdens het doorklikken van het systeem crashte de verbinding naar promatric bij alle examen candidaten. iedereen mocht het test lokaal verlaten en er werd aan gewerkt. Mijn account kregen ze echter niet meer gefixt en er kwam ook geen score uit de printer.
De persoon achter de balie vertelde mij dat als ik de score had gezien dat ik wel geslaagd was maar dat ze geen score meer kunnen uitprinten.
Ik kreeg een telefoon nummer mee van prometric en een ID nummer en als er toch iets niet goed was gegaan en mijn score niet was doorgezonden dan kan ik contact op nemen met prometric. Het bijwerken van mijn profile kan 24 uur op zich laten wachten.
Echter heb ik er zelf een slecht gevoel bij en ben ik bang dat mijn score verloren is gegaan.
nu op naar 70-646 en dan heb ik eindelijk MCITP: SA volgend jaar maar eens kijken naar het upgrade traject
Ik heb wel hetzelfde gehad bij Master-IT te Eindhoven. Na de score liept het systeem vast.....uiteindelijk was m'n sessie bewaard gebleven en kon ik alsnog alles netjes afsluiten en kwam de print uit de printer.shadowman12 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 16:29:
[...]
Ik heb het wel is meegemaakt tijdens een examen, maar toen logde de test administrator opnieuw voor me in en kon ik weer verder gaan, en kwam hij terug bij de vraag waar ik gebleven was. Eigenlijk nooit gezien bij de score zeg maar.Ik zou inderdaad even tot maandag ofzo wachten, en als je dan nog geen Passed hebt staan even met Prometric bellen.
Edit: ben nu zelfs nog ff druk om 70-693 af te tikken binnen nu en volgende week. Daarna ga ik me rustig wedden aan Windows Server 2012 en Windows 8
[ Voor 9% gewijzigd door Pedr0 op 04-10-2012 14:34 ]
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Hoe is dit eigenlijk afgelopen? Weet je al of je officieel geslaagd bent of niet?downloader91 schreef op vrijdag 28 september 2012 @ 11:14:
Vandaag heb ik om 9:00 examen gedaan bij GlobalKnowledge in nieuwegein. Het examen verliep in eerste instantie soepel. Na dat ik alle vragen had gemaakt kwam er een score van 838 op het scherm te staan.
Ben ook wel benieuwd.St00mwals schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 09:09:
[...]
Hoe is dit eigenlijk afgelopen? Weet je al of je officieel geslaagd bent of niet?
(Ik heb al mijn examens hier gedaan (en op de oude lokatie))
Nu begrijp ik dat ik van Microsoft een welcome email moet krijgen met een MS ID? Die heb ik nog niet gehad en heb het examen vanochtend gemaakt.
Edit / Dit is in Australie. Dus heb het examen uurtje of 6 geleden gedaan.
[ Voor 16% gewijzigd door FreeShooter op 08-10-2012 08:40 ]
Het zal dus sowieso een aantal dagen duren voordat je van Microsoft een mail gaat krijgen.
MCSE, MCSA | http://www.linkedin.com/in/jeroens
Oké. Ondertussen heb ik een mail gehad van Microsoft (Congratulations on Your Microsoft Certification! Access Your Benefits) met daarin informatie hoe ik in moet loggen op de MCP Member site maar daarin geen MC ID of Access code. Dus ik kan er nog niet in. Moet ik gewoon nog langer wachten?xylonite schreef op maandag 08 oktober 2012 @ 08:53:
Het examen centrum verstuurd de uitslagen aan het eind van de dag naar Prometric en die naar Microsoft.
Het zal dus sowieso een aantal dagen duren voordat je van Microsoft een mail gaat krijgen.
Je kan nog iets langer wachten, ook kan je contact opnemen met Microsoft learning support.FreeShooter schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 08:27:
[...]
Oké. Ondertussen heb ik een mail gehad van Microsoft (Congratulations on Your Microsoft Certification! Access Your Benefits) met daarin informatie hoe ik in moet loggen op de MCP Member site maar daarin geen MC ID of Access code. Dus ik kan er nog niet in. Moet ik gewoon nog langer wachten?
http://www.microsoft.com/...service-asia-pacific.aspx ze kunnen je dan ook verder helpen.
Hopen dat ik die wel gehaald hebTheVMaster schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 14:47:
Hmm...over exact een week komen als het goed is eindelijk de uitslagen van de 413,414,415 en 416
p.s. heb me aangemeld voor de Server 2012 Launch bij jullie
Cool! Kom je mij wel ff handje schudden?xylonite schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 16:54:
[...]
Hopen dat ik die wel gehaald heb
p.s. heb me aangemeld voor de Server 2012 Launch bij jullie
To bad I can't make it. Had er ook graag bij willen zijn......TheVMaster schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:23:
[...]
Cool! Kom je mij wel ff handje schudden?ik vind het altijd leuk op Tweakerts iRL te ontmoeten
Anyway, vandaag 70-693 examen....ben benieuwd. En daarna lekker rustig gaan beginnen met 2012 en win8. Maar de komende 3 mnd ff geen examens meer!
Build from the Cloud up! | Battletag: NightFly#2112
Ja zal ik doenTheVMaster schreef op dinsdag 09 oktober 2012 @ 20:23:
[...]
Cool! Kom je mij wel ff handje schudden?ik vind het altijd leuk op Tweakerts iRL te ontmoeten
Hier nog twee examens in de planning: 70-417 en 70-246 dan heb ik een MCSA en private cloud certificering.
en natuurlijk ben ik druk met het maken van een mooi certificeringsoverzicht want niemand bij ons snapt het nog.
diskeltische lurker
Nu bezig met 513, die valt me echter wat minder.. Ook is er geen boek specifiek voor 513 maar wel voor 503 over versie 3.5? Is dat omdat er dusdanig weinig wijzigingen zijn of omdat ze het belang van WCF niet (meer) zo inzien? Kan ik niet echt ergens duidelijk vinden..
Wat kan ik verder verwachten van de 519 (uit mijn hoofd?) om er uiteindelijk MCPD van de maken, gewoon 'verdieping van'?
Anoniem: 274613
Dat is de enige manier om je te registeren voor examens?
Ik wil de 70-640 gaan kijken wanneer ik deze kan doen. Er zijn 2 test centrums in zuid-limburg, in Maastricht en in Heerlen.
Dan kies ik microsoft, het land, welk examen en krijg ik een lijst. Als ik op "Schedule Appointment" of "Seat Availability" klik krijg ik steeds:
"We're sorry. We couldn't find any Exam Dates based on the selections you've made. Please try another Test Center."
Betekend dit dat beide centers deze examens niet afnemen??
Bij de centra in Eindhoven krijg ik wel datums, maar dan moet ik meteen dik 1 uur gaan rijden...
Jups.....je kunt Microsoft examens alleen doen via Prometric.Anoniem: 274613 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:30:
Even een vraagje over Prometric.
[...]
Was interessante sessie...enneh..leuk je even gesproken te hebben
Ja...waar was jij eigenlijk vanavond??technopeuter schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 09:36:
Haha, lachen!tweakerts irl! Dat was toch op de middenstip van de ArenA dat ik je ontmoette?
[...]
24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??
Of is er ergens anders nog een certificeringstopic specifiek voor ontwikkelaars die ik heb gemist?
Niemand een idee?Anoniem: 274613 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:30:
Ik wil de 70-640 gaan kijken wanneer ik deze kan doen. Er zijn 2 test centrums in zuid-limburg, in Maastricht en in Heerlen.
Dan kies ik microsoft, het land, welk examen en krijg ik een lijst. Als ik op "Schedule Appointment" of "Seat Availability" klik krijg ik steeds:
"We're sorry. We couldn't find any Exam Dates based on the selections you've made. Please try another Test Center."
Bij de centra in Eindhoven krijg ik wel datums, maar dan moet ik meteen dik 1 uur gaan rijden...
Jammer dat die website van prometric geen informatie geeft. Die foutmelding kun je absoluut niks mee...
Ehh....beheerders? Je moet niet iedereen over een kam scheren. Volgens mij bestaan er twee groepen:jfversluis schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:45:
Ligt het overigens aan mij of zijn hier vrijwel alleen maar beheerders e.d.?
Of is er ergens anders nog een certificeringstopic specifiek voor ontwikkelaars die ik heb gemist?
- IT Professionals
- Developers
Maar eh...als developer mag je ook rustig meepraten hoor, maar inderdaad het gros is hier IT Pro.

Pardon, pardon! Dat bedoelde ik inderdaad, wilde niet oneerbiedig zijn!TheVMaster schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 16:05:
[...]
Ehh....beheerders? Je moet niet iedereen over een kam scheren. Volgens mij bestaan er twee groepen:Althans....Microsoft maakt onderscheid in deze twee groepen. Beheerders zijn dan inderdaad onderdeel van de IT Professionals, maar hieronder vallen natuurlijk ook Consultants, helpdeskmedewerkers, etc..etc..
- IT Professionals
- Developers
Maar eh...als developer mag je ook rustig meepraten hoor, maar inderdaad het gros is hier IT Pro.
Ah, ok! Denk misschien heb ik de andere variant gemist.
jfversluis schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:52:
[...]
Pardon, pardon! Dat bedoelde ik inderdaad, wilde niet oneerbiedig zijn!
Ah, ok! Denk misschien heb ik de andere variant gemist.
En op de website van Prometric bij Candidate History staan deze bij mij nog alle vier op 'Tested'. Beta testers zouden toch de uitslag krijgen voor het examen live gaat? Wederom een fail ...shadowman12 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 19:41:
Examens voor MCSE:Server Infrastructure en MCSE:Desktop Infrastructure zijn beschikbaar bij Prometric
[afbeelding]
Het examen is binnen gekomen en na een belletje met prometric is alles goed gekomen.
Echter ga ik niet meer voor examens naar nieuwegein aangezien ik daar drie keer examen heb gedaan en twee keer problemen met het netwerk of de PC
Red Boll schreef op donderdag 04 oktober 2012 @ 12:00:
[...]
Ben ook wel benieuwd.
(Ik heb al mijn examens hier gedaan (en op de oude lokatie))
Cloud ☁️
Ja dat was inderdaad altijd het geval, maar tegenwoordig moeten wij als beta-testers weken wachten (zo lijkt het)...Yanze schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 08:02:
[...]
En op de website van Prometric bij Candidate History staan deze bij mij nog alle vier op 'Tested'. Beta testers zouden toch de uitslag krijgen voor het examen live gaat? Wederom een fail ...
De examens zijn gewoon duurder daar? €180,- en ik kan mijn voucher uit het boek niet gebruiken.punisher007 schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 15:22:
Je kunt het beste even contact opnemen met die centra. Je kan volgens mij niet plannen bij hen rechtstreeks via de prometric site. Ik ga zelf dan ook altijd naar Eindhoven voor examens.
Maar ik zie net tijdens het reserveren via de prometric website dat je via creditcard moet betalen?
Is hier ook nog een omweg voor? Ik heb namelijk geen credit card en wil er ook geen, beetje jammer als ik dan geen examens mag doen...
Soms kun je via factuur bij een Learning Partner boeken. Dat is ook makkelijk als je werkgever betaalt, krijg ie gewoon netjes een factuur voor in zijn boekhouding.Anoniem: 274613 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:08:
[...]
De examens zijn gewoon duurder daar? €180,- en ik kan mijn voucher uit het boek niet gebruiken.
Maar ik zie net tijdens het reserveren via de prometric website dat je via creditcard moet betalen?
Is hier ook nog een omweg voor? Ik heb namelijk geen credit card en wil er ook geen, beetje jammer als ik dan geen examens mag doen...
Bijvoorbeeld hier:
http://www.master-it.nl/examen-aanvraag.asp
[ Voor 8% gewijzigd door Turdie op 16-10-2012 19:19 ]
Wel jammer dat ze dan ook meteen duurder worden?shadowman12 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 19:18:
[...]
Soms kun je via factuur bij een Learning Partner boeken. Dat is ook makkelijk als je werkgever betaalt, krijg ie gewoon netjes een factuur voor in zijn boekhouding.
Bijvoorbeeld hier:
http://www.master-it.nl/examen-aanvraag.asp
Ik wil het liever buiten de werkgever om doen, het werk is daar echt MBO niveau en dit wil ik niet mijn hele leven blijven doen. Daarbij wil ik ook niet eerst allemaal certificeren halen om vervolgens te vertrekken. Daarom wil ik dit het liefste zelf doen.
Klopt, hier komen bijna alleen maar échte ICT-ers en techneutenjfversluis schreef op maandag 15 oktober 2012 @ 12:45:
Ligt het overigens aan mij of zijn hier vrijwel alleen maar beheerders e.d.?
DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |
Voor de volledigheid, het is niet toegestaan om de beta code te delen zonder toestemming van Microsoft
Ik heb 'm net binnen gekregen!TheVMaster schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 20:03:
Voor alle Windows 8 Examen Freaks : Ik heb uit betrouwbare bron begrepen dat er mogelijk morgen een invite de deur uitgaat voor de 70-688. Dus hou je mailbox in de gaten....
Voor de volledigheid, het is niet toegestaan om de beta code te delen zonder toestemming van Microsoft
Onderstaande e-mail ontving ik zojuist....
Helaas is het niet toegestaan om de code te delenRegister for a Windows 8 Beta Exam!
You are eligible to register for this beta exam. You were specifically chosen to receive this notification because of your Microsoft Learning SME Profile, a previous participation with Microsoft Learning, or participation in another Microsoft program. If you pass a beta exam, the exam credit will be added to your transcript and you will not need to take the exam in its released form. The 71-xxx identifier is used for registering for beta versions of MCP exams, when the exam is released in its final form the 70-xxx identifier is used for registration.
This opportunity may also be offered to the general public several days after registration begins. However, please do not post the beta code publicly. If you do post the beta promotion code publicly, you will be excluded from future beta notifications.
If you would like the opportunity to be included in more exam beta promotions, or participate in the creation of exams and other learning products, we encourage you to create a Microsoft Learning SME Profile: http://aka.ms/mslsme [http://aka.ms/mslsme].
By participating in beta exams, you have the opportunity to provide the Microsoft Certification program with feedback about exam content, which is integral to development of exams in their released version. We depend on the contributions of experienced IT professionals and developers as we continually improve exam content and maintain the value of Microsoft certifications.
Exams:
71-688, Managing and Maintaining Windows 8
Count as credit towards the following certification(s): MCSA: Windows 8
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Availability
Registration begins: Oct 10, 2012, 12 AM Eastern Standard Time (what time is this in my region? (http://timeanddate.com/wo...&hour=0&min=0&sec=0&p1=43 [http://timeanddate.com/worldclock/fixedtime.html?month=10&day=11&year=2010&hour=0&min=0&sec=0&p1=43])
Beta exam period runs: Oct 17, 2012 - Oct 31, 2012
Receiving this notification does not guarantee you a seat in the beta. We recommend that you register immediately in order to take advantage of the promotional code. The promotional code below is limited and is operated under a first-come-first-served basis. In some cases, the number of eligible candidates exceeds the promotional code limit. After the limit on the promotional code is reached, you may still schedule the beta exam at the regular exam price. We will post a notice on the Born to Learn blog when the promotional code is no longer active. If you register, please ensure you are committed to attend.
Testing is held at Prometric testing centers worldwide, although this exam may not be available in all countries (see Regional Restrictions). All testing centers will have the capability to offer this exam in its live version.
Regional Restrictions: India, Pakistan, China, Turkey
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Registration Information
You must register at least 24 hours prior to taking the exam. Receiving this invitation does not guarantee you a seat in the beta. We recommend that you register immediately in order to take advantage of the promotional code. If you have difficulty registering online, try calling Prometric instead. Note that you will need to call Prometric directly to reschedule or cancel your exam. Rescheduling or cancelling your beta exam through Prometric’s web site will incur a fee.
Please use the following promotional codes when registering for these exams:
71-688 = ********
Please do NOT forward this invitation without permission from Microsoft Learning.
Nope...ik heb met de man gesproken die ook verantwoordelijk was voor de Blueprinting van het examen (daar heb ik ook aan mee gedaan) en die gaf aan dat het wel een paar dagen kan duren voordat die online staan.punisher007 schreef op dinsdag 16 oktober 2012 @ 23:33:
Ik heb hem ook geboekt voor volgende week woensdag, maar beetje waardeloos dat de exam description nog niet op internet staat.
Wel gaf hij aan dat deze info (die ik nog van dat blueprinting terug kon vinden) in ieder geval onderdeel uit maken van de examenonderwerpen :
Tasks that candidates typically perform include:
- Installing, upgrading, and migrating to Windows 8
- Managing updates and malware protection
- Hardware and applications
- Managing and implementing network connectivity
- Managing access to resources
- Supporting mobile devices
- Monitoring and maintaining Windows clients
- Configuring backup and recovery
- Managing application compatibility
- Hyper-V
[ Voor 6% gewijzigd door TheVMaster op 17-10-2012 00:05 ]
Cloud ☁️
Door je aan te melden voor een Subject Matter Expert profiel : http://aka.ms/mslsmedownloader91 schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 08:01:
Hoe kan je in aanmerking komen voor een beta examen ?
http://borntolearn.mslear...he-71-688-prep-guide.aspx
Heb je je SME profiel wel bijgewerkt met Windows 8? :-)Yanze schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 09:00:
En wederom heb ik geen invite gekregen, dat wordt weer een mailtje sturen
Natuurlijk, maar daar stond Windows 8 al bij.TheVMaster schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:00:
[...]
Heb je je SME profiel wel bijgewerkt met Windows 8? :-)
Dat is wel vreemd....je hebt hem ook aangevinkt dan, of alleen in de invulvakjes ingevuld?Yanze schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 10:55:
[...]
Natuurlijk, maar daar stond Windows 8 al bij.
Beide natuurlijk! Maar laten we even de email richting MSLearning afwachten, de vorige keer (bij de W2K12 bèta's) reageerden ze hier vlug en correct op. Maar ze moeten nu eerst ff wakker worden denk ikTheVMaster schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 11:24:
[...]
Dat is wel vreemd....je hebt hem ook aangevinkt dan, of alleen in de invulvakjes ingevuld?

diskeltische lurker
Vol.....?? Precies wat ik wel had verwacht btw.....die client examens zitten altijd zo vol. Ik las laatst ergens dat er gemiddeld 300 mensen deelnemen....erg weinig vind ik btw.technopeuter schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:09:
Doegeen moeite meer, beta is al vol
daar hadden ze dus 4x zoveel mensen die deelnamen.
VMMaster Kun jij niet ff gaan zeuren bij je contacten?
diskeltische lurker
Ik kan het proberen..maar ik geef je weinig kanstechnopeuter schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 14:38:
Bij W7 de 70-680 is die BETA nog 3x opengezet ivm tijdzones
daar hadden ze dus 4x zoveel mensen die deelnamen.
VMMaster Kun jij niet ff gaan zeuren bij je contacten?
Denk dat het wel lastiger wordt dan 687, maar goed, ik heb nog even tijd om te leren en nog meer ervaring op te doen.
No production networks were harmed during this posting
Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)
Het is wel erg jammer dat het examen iedere keer zo snel vol zitpaella schreef op woensdag 17 oktober 2012 @ 19:58:
Dan heb ik dus met mijn snelle reactie mazzel.
Denk dat het wel lastiger wordt dan 687, maar goed, ik heb nog even tijd om te leren en nog meer ervaring op te doen.
Ik zit eigenlijk te wachten op Exchange 2013 / 15 spul. De officiele productie examens staan volgens mij op de rol voor eind Januari, dus hoop dat ze misschien in November/December een beta vrijgeven.
70-341 Core Solutions of Microsoft Exchange Server 2013
70-342 Advanced Solutions of Microsoft Exchange Server 2013
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.
Regester for Microsoft Exchange Server 2013 MCSE Beta Exams
In het mailtje staan de promo-codes voor de Exchange 2013 Beta's!
[ Voor 22% gewijzigd door Turdie op 18-10-2012 23:40 ]
Nonsensical line goes here <---
In Redmond is de 19e pas begonnen heTheVMaster schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 16:48:
Hmm..de 19e is meer dan half voorbij en ik zie nog steeds niet de resultaten voor de 413, 414, 415 en 416GRMBL
[ Voor 75% gewijzigd door Turdie op 19-10-2012 16:51 ]
Jammer genoeg zit Prometric in New York en daar is het al 11:00. Daarbij is het (volgens mij) een redelijk automatisch proces en was de 19e de uiterste datum dat de resultaten beschikbaar gesteld zouden worden.
[ Voor 69% gewijzigd door punisher007 op 19-10-2012 17:21 ]
LOL tja..ik krijg van Microsoft ook elke keer van die ontwijkende antwoordenpunisher007 schreef op vrijdag 19 oktober 2012 @ 17:20:
Als mijn resultaat verbetert naarmate ze er langer over doen, dan heb ik nog wel even geduld
[ Voor 11% gewijzigd door TheVMaster op 19-10-2012 22:50 ]
Netjes alle gegevens ontvangen dat ik 6 november het examen kan doen.
ZIt ik gister op de bank en krijg ik een e-mail: "Thank you for rescheduling your exam with Prometric"
Appointment Date: 19 OCT 2012
Appointment Time: 09:00:00
Terwijl het al 21:30 was! Mijn examen is dus door een mij onbekend persoon/process gerescheduled naar een datum in het verleden. Ik zie hem nog wel als pending in mijn candidate history staan, maar reschedulen naar een datum die ik zelf wil kan niet meer.
Iemand enig idee hoe dit kan?
WTF....ik zou maandag ff bellen met Prometric en de zaak uitleggen.....dit klinkt wel heel vaag.EmilyvanPutten schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:31:
Gister ochtend heb ik me geregistreerd voor het exchange 71-341 beta exam.
Netjes alle gegevens ontvangen dat ik 6 november het examen kan doen.
ZIt ik gister op de bank en krijg ik een e-mail: "Thank you for rescheduling your exam with Prometric"
Appointment Date: 19 OCT 2012
Appointment Time: 09:00:00
Terwijl het al 21:30 was! Mijn examen is dus door een mij onbekend persoon/process gerescheduled naar een datum in het verleden. Ik zie hem nog wel als pending in mijn candidate history staan, maar reschedulen naar een datum die ik zelf wil kan niet meer.
Iemand enig idee hoe dit kan?
Ik heb zojuist contact gehad met prometric. Ze kunnen niet vertellen waarom dit gebeurd is, maar zien wel dat het examen vanuit amerika is omgeboekt. Ze gaan dit uitzoeken en hebben in de tussentijd hetzelfde examen opnieuw geboekt op dezelfde datum als dat deze oorspronkelijk stond.TheVMaster schreef op zaterdag 20 oktober 2012 @ 10:47:
[...]
WTF....ik zou maandag ff bellen met Prometric en de zaak uitleggen.....dit klinkt wel heel vaag.
Ik kan me herinneren dat destijds bij de exchange 2010 beta examens er teveel plekken waren vergeven en dat een gedeelte toen is gecancelled. Die mensen kregen wel een voucher voor het daadwerkelijke publieke examen. Misschien is dit nu weer het geval.
[ Voor 95% gewijzigd door EmilyvanPutten op 22-10-2012 08:35 ]
http://bjornhouben.wordpr...10/22/prepare-for-71-688/
Scheelt weer wat tijd waarschijnlijk.
No production networks were harmed during this posting
Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.
Heb het examen vanmorgen gedaanpunisher007 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 09:26:
Voor degenen die het examen 70-688 / 71-688 Managing and Maintaining Windows 8 (willen) gaan doen (of gewoon meer over Windows 8 willen weten), check mijn blog:
http://bjornhouben.wordpr...10/22/prepare-for-71-688/
Scheelt weer wat tijd waarschijnlijk.
Daarnaast heb ik vanmorgen ook nog contact gehad met Prometric (in Nederland). Daar werd mij gewoon verteld dat de uitslagen van de 413, 414, 415 en 416 pas halverwege november komen, omdat het examen tot eind september gelopen zou hebben

Ik ga vanavond (als ik thuis ben en ze in Seattle weer wakker zijn) contact zoeken met MS Learning...want ik ben not amused...
[ Voor 25% gewijzigd door TheVMaster op 22-10-2012 13:13 ]
Ik heb voor 70-417 ongeveer hetzelfde gedaan als Bjorn op mijn blog. Ik heb ook een Technet Wiki van gemaakt zodat iedereen resources die die mist kan toevoegen, ik wil 70-417 ook z.s.m gaan doen.Widow schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 12:58:
Heeft iemand de 70-417 al gedaan? Ik wil dat examen ergens eind november / begin december gaan doen, nadat ik genoeg speeluren heb gehad in 2012. Boek is iig pre-ordered
Blog Artikel:
Preparation resources for the exam 70-417
Technet Wiki Artikel:
Windows Server 2012 Early Experts - 70-417 - Resources for Preparation
Na een uur (5 minuten geleden dus
Ah nice. Hoewel ik hem zelf niet meer ga doen, ken ik nog wel wat mensen waarvoor hij interessant isshadowman12 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 15:36:
[...]
Ik heb voor 70-417 ongeveer hetzelfde gedaan als Bjorn op mijn blog. Ik heb ook een Technet Wiki van gemaakt zodat iedereen resources die die mist kan toevoegen, ik wil 70-417 ook z.s.m gaan doen.
Blog Artikel:
Preparation resources for the exam 70-417
Technet Wiki Artikel:
Windows Server 2012 Early Experts - 70-417 - Resources for Preparation
http://blogs.msdn.com/b/m...pare-for-exam-70-417.aspx Wie nog meer ?
Maar voordat het zover is, morgen overdag nog naar de VMware Cloud Computing Roadshow in Eindhoven
Ik ga de jump start ook bijwonen, wel interessante onderwerpen die voorbijkomen, maar ik hoop op iets minder marketing fuzz als bij die van Windows 8 van een weekje geleden.punisher007 schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:58:
[...]
Ah nice. Hoewel ik hem zelf niet meer ga doen, ken ik nog wel wat mensen waarvoor hij interessant isIk ga trouwens wel nog even de Jump Start bijwonen morgen en overmorgen van 70-417:
http://blogs.msdn.com/b/m...pare-for-exam-70-417.aspx Wie nog meer ?
Maar voordat het zover is, morgen overdag nog naar de VMware Cloud Computing Roadshow in Eindhoven
Om toch voorbereid te zijn op 70-417 heb ik bij bol.com Windows Server 2012 Unleashed besteld. Dus dan maar ff geen series maar lekker met een glas whiskey in bed > 1600 pagina's technisch 'geneuzel' lezen
Je kunt de jumpstart ook meestal 2-3 weken nadat ze geweest zijn terugkijken, dan worden de opnames online gezet.Hier bijvoorbeeld de opnames van Windows Server 2012 Jumpstart toen Windows Server 2012 nog in de Release Preview fase was:Yanze schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 19:10:
Ik heb me wel ingeschreven voor die JumpStart maar toen ik er vandaag nog eens over nadacht begon ik te twijfelen. Dat is (onze tijd) van 18:00 tot 01:00 en dat trek ik écht niet! Ik kijk meestal nog wat series op DVD tussen 20:00 en 21:30 en daarna vallen mijn oogjes dicht.
Om toch voorbereid te zijn op 70-417 heb ik bij bol.com Windows Server 2012 Unleashed besteld. Dus dan maar ff geen series maar lekker met een glas whiskey in bed > 1600 pagina's technisch 'geneuzel' lezen
Windows Server 2012 Jump Start Video
[ Voor 13% gewijzigd door Turdie op 22-10-2012 19:23 ]
En en ? Al als een malle zitten f5'en?TheVMaster schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 17:51:
Net wederom met Prometric gesproken. Vreemd genoeg kreeg ik nu een heel ander verhaal te horen (resultaten zouden al bekend moeten zijn), maar hier moest nog even onderzoek naar gedaan worden.
Na een uur (5 minuten geleden dus) werd ik weer teruggebeld. De meeste resultaten zouden bekend moeten zijn en van een aantal moeten de resultaten handmatig ingevoerd worden, hier hoor ik (en velen met mij) dus ook bij. Aankomende nacht (waarom ze dat 's nachts doen weet ik ook niet) zullen ze deze bij Prometric USA handmatig gaan inkloppen zodat we uiterlijk woensdagmorgen de resultaten zouden moeten zien.
Computer games don't affect kids. If Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music.
414 passed
415 passed
416 failed
Failed: 413; 416
Tested: 415
[ Voor 10% gewijzigd door TheVMaster op 23-10-2012 09:25 ]
Wel vreemd: Er werd in sommige vragen / antwoorden over Server 8 gesproken. ....
Ik heb bij de bèta's als feedback gegeven dat mij dat ook stoorde maar hier hebben ze dus nog niks mee gedaan.TF schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:55:
Er werd in sommige vragen / antwoorden over Server 8 gesproken. ....
En passed (of failed)?TF schreef op dinsdag 23 oktober 2012 @ 11:55:
net de 417 gedaan. Was an sich goed te doen. Veel over Active Directory / Clustering en bijzonder veel over Hyper-V.
Wel vreemd: Er werd in sommige vragen / antwoorden over Server 8 gesproken. ....
Passed: 70-410, 70-411,70-412, 70-413, 70-415, 70-687
Hopelijk morgen nog even het andere Windows 8 beta examen intikken
PS: Wie ging er ook weer naar Objectives 2012 op donderdag ? Toevallig ook iemand van Zuid Limburg ?
[ Voor 17% gewijzigd door punisher007 op 23-10-2012 18:37 ]
passed. Ik moet zeggen dat ik redelijk geholpen ben door de Advanced AD troubleshooting master class bij Microsoft en doordat wij onlangs een inhouse cluster-rap hebben gehad. Met de nodige aandacht en discussie voor 2012.
Daarnaast een gemotiveerde ploeg collega's die zich erg interesseren voor nieuwe dingen. Dus we spraken geregeld over 2012. Naast mijn eigen 2012 technet parkje op een hypervisor heb ik in de praktijk nog geen productie draaien op 2012.
ik blijft zaken als NAP lastig vinden. Gebruik het nooit en zal dat voorlopig ook niet gaan doen. Zelfde geld voor AD RMS. Allemaal pure theoriekennis bij mij . Deze vragen hebben ik dan ook beantwoord door de meest logische te kiezen. Vermoedelijk wel een aantal fout gemaakt in deze hoek.
Het was geen 'top' score maar wel blij dat het binnen is.
Overigens maar 61 vragen. 3 onderdelen 20 20 21.
Ik vond 70-688 behoorlijk moeilijk. In mijn ogen teveel vragen gericht op waar staat wat, hoe heet het precies en volgordelijkheden. Verder te weinig vragen gericht op begrip en inzicht, iets waar het volgens mij toch om zou moeten gaan.TheVMaster schreef op maandag 22 oktober 2012 @ 13:12:
[...]
Heb het examen vanmorgen gedaanlekker op tijd hoor hahaha (grapje). Was goed te doen als je beetje je weg kent in Windows 8 en alle nieuwe snufjes beetje kent..
Maar goed, we zullen het wel zien.
70-680 wordt ook niet afgenomen in Heerlen en Maastricht, woon zelf in Heerlen dus dat wordt een uurtje treinen naar Eindhoven....Anoniem: 274613 schreef op donderdag 11 oktober 2012 @ 19:30:
Even een vraagje over Prometric.
Binnenkort 70-680 halen en daarna eens kijken of ik direct door ga voor 70-687.
Ik heb het opgegeven.Mandera schreef op donderdag 25 oktober 2012 @ 13:17:
[...]
70-680 wordt ook niet afgenomen in Heerlen en Maastricht, woon zelf in Heerlen dus dat wordt een uurtje treinen naar Eindhoven....
Binnenkort 70-680 halen en daarna eens kijken of ik direct door ga voor 70-687.
In Maastricht zijn ze me te duur en krijg ik geen extra's. Ook kortingscodes accepteren ze niet.
Ik ga nu 7 november om 13:30 bij New horizons in Eindhoven.
Vorige werkgever deed alle training daar, vandaar die keuze. Ben benieuwd, toch eens in het boek beginnen
Gelukkig via het werk van mijn vader kunnen regelen dat ik zijn CC kon gebruiken en zelf terugbetalen. Wat een drama als je geen CC hebt en gewoon in de buurt wilt gaan!
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 274613 op 25-10-2012 13:41 ]
[ Voor 18% gewijzigd door Turdie op 26-10-2012 23:44 ]
Eventuele aanvullingen en wijzigingen voor de TS kunnen vanaf zowel via DM of e-mail naar TheVMaster.
Het praten over of het verwijzen/linken naar VCE/ETE bestanden en/of braindump sites is niet toegestaan. Deze reacties worden dan ook zonder pardon verwijderd.