Ik had op een website een soort toolkit gezien, is zoiets aan te raden daarvoor?quote:Mektheb schreef op maandag 15 april 2013 @ 16:13:
[...]
Ja zeker.
Het is eigenlijk dood eenvoudig, de glasplaat van het scherm afhalen met een zuignapje ( zie de vele filmpjes ) vervolgens zijn het 8 Torx schroeven die het paneel vasthouden, als die los zijn paneel iets naar je toe kantelen en de 3 kabeltjes loshalen van het LCD / Backlight / Webcam.
Vervolgens het paneel eruit halen en goed bewaren ( ik bewaarde hem in de cover die komt als je hem koopt in de doos )
Daarna is het met 4 schroeven de HDD eruit halen, en dan een SSD ( in bracket ) op de zelfde plek terug zetten en dan is het eigenlijk weer het paneel erin zetten, kabels vast maken en weer op ze plek vastschroeven.
En daarna het paneel even stoffvrij maken en dat ook met de glassplaat en die er weer op en voila klaar.
( na je O.S installatie een progje installeren die de " fan " op normale speed laat draaien en klaar )
Apple gebruikt namelijk een stukje firmware in harddisks die er voor zorgt dat de fan speed geregeld word, dit gebeurd natuurlijk niet met een SSD van een ander merk waardoor de fan op 100% gaat draaien.
Ben er zelf denk ik nog geen 15min mee bezig geweest.
PSN: Bellerophon-