Afgelopen week binnengekomen...ter completering van van mijn 5.1 setup:
De Monolith DF in gloss black van BK Electronics, samen met een setje soundcare superspikes.

47kg schoon aan de haak en geleverd op een pallet

.
De onderkant; 12" driver in volle glorie.
Spikes eronder draaien.
En verplaatst naar zijn natuurlijke habitat...

... de hoek van de kamer.
Ik sta trouwens echt te kijken van de kwaliteit van de afwerking en het spuitwerk van de Monolith. Hulde voor BK in deze.
Belangrijker is uiteraard de performance van de sub. Ik ben nu 2 dagen bezig geweest met inregelen en ondanks dat hij nog lang niet is ingespeeld vind ik het echt een waardige toevoeging aan mijn set. De controle in het laag is ECHT impressive. Heel subtiel aanwezig bij muziekweergave, maar kan ook echt de kopjes in de kast laten shaken tijdens een film (U571, dieptebom scene

)
Goed, de rest van de set;
TV: Bravia 40X3500.
Receiver: Onkyo 876.
Media Center; Mac Mini 2.0 GHz, 4GB, 500GB HDD
Time Machine 500GB
LaCie 1TB
Consoles: PS3, X360 Elite.
Doorn i/h oog: UPC MediaBrick.
Fronts: Focal 816W SE
Center: Focal CC800V
Surround: Focal SR800V
Bekabeling speakers: Inakustik Exzellenz Silver
Het AV meubel wat je ziet is van het type DIY, aangezien ik geen fatsoenlijk meubel kon vinden waar de receiver in paste met voldoende bovenruimte voor koeling.

Ik had namelijk vóór aankoop van de 876 al gelezen dat ie behoorlijk warm kan worden. In dit meubel valt dat nu gelukkig heel erg mee…ook na ‘m een aantal uurtjes flink te belasten.
Ook meteen maar wat wieltjes onder t meubel gemonteerd. Toch handig als je t hele spul kunt verrijden als je weer eens iets wil wijzigen.
De combinatie Focal/Onkyo bevalt uitstekend. Na een maand alleen met de fronts te hebben gedraaid heb ik besloten de set compleet te maken met surrounds en center eveneens uit de 800 serie. Hiervoor heb ik de B&W CM7’s en daarna de Focal 826V’s uit mogen proberen, maar vwb helderheid, detail en “punch” sprongen de 816W SE’s er voor mijn gehoor toch wel boven uit.
Achter aan de muur hangen de SR800V's. Erg mooi hoe deze bipolen surround effecten kunnen plaatsen.
Kortom, ben erg tevreden met mn huidige setupje. Nu hopen dat ik weer even verlost ben van het upgrade virus
[
Voor 0% gewijzigd door
Shiverzz op 08-08-2009 13:53
. Reden: typo ]