Post hier foto's en specs van je home cinema! deel 36 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 325.856 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiii
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16-09 23:15
Gewoon een random vraagje aan medetweakers, ik zie dikwijls kleurige en shiny stickers op receivers die aanduiden wat voor geluidsformaten ze kunnen decoderen en hoeveel watt vermogen ze hebben enzo (staat meestal ook al op de set zelf, dus het is vaak dubbelop).

Zijn deze stickers vaker te vinden op budget receivers dan dure high-end receivers? (soort van marketing truukje?)

[ Voor 4% gewijzigd door Chiii op 02-08-2009 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Wat noem jij budget?
Op mijn Denon AVR-2809 en Onkyo 806 zaten ook van dat soort stickers, aan jouw de keuze of dat budget is of niet :).

Denk dat die stickers wel marketing is, maar dat het niet met budget te maken heeft. Op zo'n sticker staan (zoals jij al aangeeft) de belangrijkste dingen over de receiver als vermogen, aansluitingen, 1080p, etc. Dus je kan dan in één oogopslag zien wat de receiver te bieden heeft, hoef je niet heel het kaartje wat er veelal naast hangt te lezen.
Of de merken ook waar maken wat er op die sticker staat is natuurlijk weer een heel ander verhaal... |:(

Overigens zal wel elke receiver logo's op het apparaat hebben staan wat er op gedrukt is. Denk hierbij aan logo's van Dolby Digital, DTS, Audessy, etc. Deze krijg je er dus niet van af, maar vind het zelf nogal chique. Jammer dat je op zwarte receivers deze tekst niet altijd goed kan zien, op zilvere versies wel...

[ Voor 33% gewijzigd door FeaR op 02-08-2009 20:26 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17-09 21:32
Verwijderd schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 19:56:
[...]

Wat is er mis met Partyflock ?
Als ik daar toevallig foto's van mn spullen op heb staan ga ik ze niet nog eens opzoeken op mn HD en daarna uploaden op flickr bijvoorbeeld
Ik heb wel wat beters te doen :O
Wat er mis mee is? Dat je plaatje het niet doet.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
OswaldDeformed schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 00:46:
HQ zijn absoluut goede kabels voor het geld. Ik kwam laatst ook nieuwe König 1.3C kabels tegen, € 14,69 voor 1,5 meter. Voelen ook stevig en solide aan.

[afbeelding][afbeelding]
Die kabel heb ik ook gehad, maar die was zeer stug, en amper te buigen. De UE serie van samsung heeft de HDMI connectoren naar de zijkant en de kabel kon ik amper nog normaal naar beneden laten gaan zonder dat het buiten de TV langs zichtbaar was. De kabel gaf ook verkeerde kleur bij de Humax decoder, en helemaal geen beeld op de Blu-Ray speler.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:46

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Wij hebben op zich ook wel iets beters te doen dan naar anti hotlink plaatjes te kijken denk ik :+

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja weet het nu wel 8)7
iemand anders nog leuke setjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-09 19:50

DSK

boeiend...

Kleine upgrade:

Was: DSK in "Post hier pics en specs van je home cine..."
Nu:
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/audio/1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/audio/2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/audio/3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/audio/4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/audio/5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/audio/6.jpg
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/audio/7.jpg
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/audio/8.jpg
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/audio/9.jpg
Afbeeldingslocatie: http://boeiend.be/tmp/audio/10.jpg

U ziet:
- Marantz SR4001
- Marantz DV3001s
- Sony 32" HD-ready TV
- 2x Jamo S606 Black Ash
- Xbox 360
- Audiotrak Maya EX5 draadloos via USB aan mijn laptop aangesloten

Ook de aansluitingen wat verbeterd: XBOX & DVD-speler zijn nu aangesloten met HDMI & de Maya EX5 optisch. Versterker hangt nu ook aan de TV via HDMI.
Speakers zijn bi-wired aangesloten, gewoon omdat het kan :p (afstand is max. 1,5m)

Vind het er nu iets serieuzer uitzien en het geluid klinkt ook beter. Niet omdat de speakers beter zijn maar omdat ze een betere positie hebben. Wou graag eerst stands kopen voor mijn KRK RP8-speakers maar die zijn al snel +€100...

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09:41
KRaKjes niet weggedaan toch? Het oogt wel een stuk strakker dat ben ik met je eens ;)
Meubel komt ook een stuk beter tot z'n recht!

[ Voor 21% gewijzigd door ConZito op 02-08-2009 21:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

ConZito schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:24:
KRaKjes niet weggedaan toch? Het oogt wel een stuk strakker dat ben ik met je eens ;)
Meubel komt ook een stuk beter tot z'n recht!
Wegens gebrek aan ruimte, met veel spijt in het hart, verkocht... Gelukkig voor een redelijke prijs.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08-07 13:28

iNFiNiTY-

pro

Nog steeds geen oploassing voor een kleinere xbox 360 voeding :(

** Bijna klaar met alles, totaal plaatjes onderweg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSK schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:01:
Kleine upgrade:

Nu:

U ziet:
- Marantz SR4001
- Marantz DV3001s
- Sony 32" HD-ready TV
- 2x Jamo S606 Black Ash
- Xbox 360

Ook de aansluitingen wat verbeterd: XBOX & DVD-speler zijn nu aangesloten met HDMI & de Maya EX5 optisch. Versterker hangt nu ook aan de TV via HDMI.
Speakers zijn bi-wired aangesloten, gewoon omdat het kan :p (afstand is max. 1,5m)

Vind het er nu iets serieuzer uitzien en het geluid klinkt ook beter. Niet omdat de speakers beter zijn maar omdat ze een betere positie hebben. Wou graag eerst stands kopen voor mijn KRK RP8-speakers maar die zijn al snel +€100...
Dus jij draait net zoals ik stereo op een AV reciever? :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

Verwijderd schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 09:33:
[...]

Dus jij draait net zoals ik stereo op een AV reciever? :O
Ja, heb een stereo-versterker overwogen want ik denk niet dat ik ooit meer dan 2.1 ga gaan. Maar ik wou wel graag een deftige afstandsbediening, tuner, enkele optische ingangen, liefst ook HDMI-repeating en genoeg analoge ingangen... Daar voldoen niet veel (betaalbare) stereo-verstekers/recievers aan. Bovendien was deze met een serieuze korting.

Waarom geen meerkanaals geluid? Geen idee, ik vind er niet veel aan en, zoals je kunt zien, haat ik zichtbare kabels, dat helpt ook niet. Mijn ouders hebben een 5.1 set van redelijke kwaliteit maar ik vind de subwoofer teveel overstemmen en voor muziek is het, naar mijn mening, geen bijdrage. Voor films is het wel een toevoeging maar als ik goed geluid wil ga ik wel naar de cinema, anders voldoet de 2.0 set ruimschoots voor mijn eisen. TV/muziek is ook 10%/90% bij mij...

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Who Am I? schreef op woensdag 29 juli 2009 @ 16:12:
[...]

Tie rips wraps? :X

Ik had het van te voren nog gegoogled...het erge is dat je bij 'tie rips' wel voorbeeldplaatjes ziet en als je zoekt op 'tie wraps' niet 8)7
*Rib

Beetje flauw.. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:43

HenkS

Da_king alias HenkS

ola

over jaartje (ja ja nog ff geduld) ga ik verhuizen. net leuk huisje gekocht.
Nu wil ik dan alles mooi gaan wegwerken (ja kan ik al jaar lang over gaan fantaseren lol)

Wat ik mij nu afvroeg van mensen die alles in de muur wegwerken (dus in feite kabelgoot in de muur stoppen, kabels erdoorheen) en dan de muur stucken.

Want ik wil de mijn lcd philips tv op gaan hangen met een philips soundbar eronder (ook ophangen) (deze dus: http://www.consumer.phili...VD-home-cinema+HTS8140-12)
ps ik ben niet zo'n erge audiofiel (schrijf je dat zo?) dat ik super veel waarde hecht aan geluid. Voordat mensen met kritiek komen op deze soundbar van Philips. :+

Maar waar mijn vraag nu dus heen gaat: hoe lastig/makkelijk is het om achteraf nog kabels door een goot te trekken die in de muur zit? Ik neem aan dat menig tweaker dit nog wel eens moet doen (ivm verandering in de apparatuur). En wat ik hier ook weinig lees: hoe mensen (met welke systemen) hun tv's ophangen? of gebruikt iedereen hetzelfde systeem.

Ik heb me er niet zo in verdiept, maar zover ik het weet heeft Vogels zeer goede systemen, maar kunnen mensen mij ook nog andere ophang systemen adviseren?

bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RuudBurger
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 17-09 22:05
Bij mijn zus hadden we een stuk van 15cm breed en ik denk 7cm diep eruit gehaald.
Dan heb je dus genoeg ruimte om kabels erin en eruit te halen. Zelfs scart en component kabels gaat dan met gemak. Dat het gat onder bij de grond en achter de TV wat groter is, maakt in principe niet uit, dat zie je toch niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:05
DSK schreef op zondag 02 augustus 2009 @ 21:01:
Kleine upgrade:

Nu:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

U ziet:
- Marantz SR4001
- Marantz DV3001s
- Sony 32" HD-ready TV
- 2x Jamo S606 Black Ash
- Xbox 360

DSK, wat zijn dat voor voetjes onder je spikes op foto 7? Ben ik ook naar op zoek, maar ik heb ze nog niet kunnen vinden.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Om in alle bescheidenheid wat tegengewicht tegen alle super deluxe HC uitrustingen alhier, even mijn recente geupdate setup. Bestaande uit:
  • Sony Bakbeest 32"
  • Yamaha RX-V557
  • Yamaha DVD-S557
  • B&W DM220's
Ik heb al vaak overwogen naar een LCD te zoeken, maar de meerwaarde is me te klein. Televiesie kijken gaat best prima op een CRT, en qua grootte doet een LCD toch nog behoorlijk onder voor een leuke scherm gecombineerd met een beamer. Maar goed, dan moet het ook goed gebeuren en ook echt een flink scherm komen, bij voorkeur met motor etc. Dat is me allemaal wat prijzig vooralsnog dus wachten we even mee (sparen :P) Hoewel de TV te omschrijven valt als een lelijk grijs bakbeest, vind ik hem leuk integreren in de boekenkast. De fronts van de DM220's moet ik nodig even bijwerken (spuitlijm is al gekocht!), maar de speakers heb ik net een paar weken staan.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/tcUuhYQLSaKyo8O3E4wnUFjw/full.jpg
Het AV gedeelte

Dit zal zeker niet opgaan voor een audiofiele set, maar goed bronmateriaal is doorgaans MP3 en Divx (zie ontbreken van dikke rijen cd's en dvd's :P) en daar hoef je natuurlijk weinig audiofiels van te verwachten. Toch kan ik erg genieten van het geluid wat dit setje voortbrengt. De Yamaha RX-V557 en de DM220's geven wat dikker en warm geluid, heb ik het idee, maar dat bevalt me wel.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/8liFjZj5eVvHyA8RsvzeLEdN/full.jpg
Receiver en DVD

De afgebeelde zelfbouwversterker (met rode knop) wilde ik gaan gebruiken om een subwoofer aan te sturen voor bij films, maar ik heb gisteren twee films gekeken en de zware dreunen gaan vast door je rug heen, als je wilt... Toch wil ik het nog wel gaan proberen, wie weet is er toch toegevoegde waarde. Voor surround speakers heb ik nog wat liggen, maar aangezien de bank tegen de muur staat is het moeilijk die ideaal te kunnen plaatsen, ik heb het nooit gemist, maar wederom, nu ik een meerkanaals receiver heb, wil ik het toch gaan proberen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9W1aIcWJHGsfsOuG7dRxtNOY/full.jpg
Totaalplaatje

Er komt nog een s-video kabeltje en een toslink vanaf mijn pc naar de reveiver, hoe het beeld daarvan wordt is nog even afwachten, maar we hebben goede hoop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01-09 20:59

ksi

erg mooie kast ook!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-09 15:37
Over smaak valt niet te twisten maar het oogt erg rommelig vind ik....
Zou niet teveel van die S-vid kabel verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
Hehe dat is precies de reden dat ik graag mijne even wilde plaatsen... Ik vind dat dwangmatige klinische wat je nogaleens ziet op het enge af :P Maar goed, over smaak valt inderdaad niet te twisten. Bij mij zal je ook nooit een leeg bureau of eettafel vinden, ja de 5 seconden na het schoonmaken wellicht :)

Dat kabeltje is niet zo heel belangrijk, avi'tjes op dvd branden vind ik ook prima, zou alleen mooi zijn, en iets beters accepteert mijn tv niet :P

[ Voor 19% gewijzigd door lredev op 06-08-2009 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07:55
Ik zou ook niet zo snel zo'n grote kast in mijn woonkamer plaatsen. Niet omdat ik gehecht ben aan het klinische, maar omdat het de ruimte al heel snel donkerder en kleiner maakt. Voor mij is veel licht en een ruimtelijk gevoel het belangrijkst. Ik probeer dus weinig spullen erin te zetten en het klinische kun je dan tegengaan door de juiste kleuren en materialen te kiezen. Dus niet dat wit, zwart, donkerbruin wat je hier best vaak ziet, maar echte kleuren en bijvoorbeeld hout.

Als het af is (ooit) plaats ik hier wel wat foto's..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

On nederige stulpje - nog in progress! [

TV:

Panasonic TX-P42S10E Viera

Reciever/DVD:

Harman Kardon AVR-145
Harman Kardon Dvd 37

Speakers/Sub:

JBL SCS 178 + Sub
JBL Northridge E80 (als replaced fronts)

Gear/Gadgets:

Logitech Harmony 525
Gamecube
PS2
PS3
PSP
Xbox 360

PC:

Quadcore @ 4ghz
9800GTX+ sLi
Asus P5N32-E
4GB Corshair Dominator
2.5 Terabyte schijf
22'' Samsung Syncmaster 226BW
Logitech G11 & G5
Windows 7

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2653/3784816894_cb58cf2132.jpg

Hoe et was..

Afbeeldingslocatie: http://hiphop-project.net/huisbefore2.png

Hoe het is ..

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2673/3793092634_38c4f0e454.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm3.static.flickr.com/2632/3792293277_54d8b142ed.jpg

Lijstje van dingen die nog gedaan moeten worden of gedaan zijn! + hoe het gaat worden.

- Tv ophangen.
- Speaker standaards !!!!! of zuilen als fronts. ( ze staan er klaar voor! )
- Nieuw meubel ( laag )
- PC verhuizen naar de huiskamer.
- Kabelgoot TV ( of in de muur wegwerken )
- Dwars/steun-balk TV inkorten!
- Beamer! HD & Projectie scherm!
- Nieuwe Reciever: Pioneer VSX-1018AH
- Nieuwe Blu-Ray speler. ( aant dubben welke! )
- Panorama's van het geheel als alles klaar is! & close-ups
- Electrische bediening van de verlichting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

iNFiNiTY- schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:58:
On nederige stulpje - nog in progress! [
Zonde dat je zoveel licht tegenhoudt met die kast bij het raam. Kan dat niet anders?

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

Inderdaad, ik stoor me er ook aan als ik films kijk e.d. Het liefst wil ik die hele wand leeg en een groot projectiescherm! *de vraag blijft hoe mijn wederhelft het kan vinden met die beslissing* haha

Maar goed, vanaf foto 1 ''hoe het is'' daar rechtsachter staat een vrij grote kast met glazen en drank.. die gaat weg, en de dvd kast gaat verhuizen naar die plek. Helaas heb ik vrij weinig tijd atm, maar het komt wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
DJ Henk schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 09:21:
Ik zou ook niet zo snel zo'n grote kast in mijn woonkamer plaatsen. Niet omdat ik gehecht ben aan het klinische, maar omdat het de ruimte al heel snel donkerder en kleiner maakt. Voor mij is veel licht en een ruimtelijk gevoel het belangrijkst. Ik probeer dus weinig spullen erin te zetten en het klinische kun je dan tegengaan door de juiste kleuren en materialen te kiezen. Dus niet dat wit, zwart, donkerbruin wat je hier best vaak ziet, maar echte kleuren en bijvoorbeeld hout.

Als het af is (ooit) plaats ik hier wel wat foto's..
De grote van de kast valt erg mee, in verhouding tot de gehele kamer. er is nog anderhalf maar zoveel meer naast de kast. Als het helemaal in ordnung is, lees spullen van mijn ex weg, dan zal ik nog eens een overzichtje plaatsen. Verder door de twee erg grote ramen, witte plafond en witte muur naast de kast blijft het erg licht en ook ruimtelijk. De muur tegenover de kast, is donker mattig bloedrood :P Ik (wij) heb ook bewust gekozen voor deze kast icm met een donkere beits. Zo geeft het wel een klassiek tintje mee, terwijl de kast eigenlijk een "customized" IVAR (cheapolundia) van de ikea is. Mocht ik ooit een huis krijgen die die ruimte biedt zou ik er een bibliotheek in maken a la chesterfield :) Om wat over mijn smaak te delen. Deze kast is een hint naar die wens. (tzt gaat alles zonder letters of drukwerk en evt. dozen eruit! heb nog wat dozen boeken, platen en een platenspeler die erin moeten...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DSK schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 10:07:
[...]

Ja, heb een stereo-versterker overwogen want ik denk niet dat ik ooit meer dan 2.1 ga gaan. Maar ik wou wel graag een deftige afstandsbediening, tuner, enkele optische ingangen, liefst ook HDMI-repeating en genoeg analoge ingangen... Daar voldoen niet veel (betaalbare) stereo-verstekers/recievers aan. Bovendien was deze met een serieuze korting.

Waarom geen meerkanaals geluid? Geen idee, ik vind er niet veel aan en, zoals je kunt zien, haat ik zichtbare kabels, dat helpt ook niet. Mijn ouders hebben een 5.1 set van redelijke kwaliteit maar ik vind de subwoofer teveel overstemmen en voor muziek is het, naar mijn mening, geen bijdrage. Voor films is het wel een toevoeging maar als ik goed geluid wil ga ik wel naar de cinema, anders voldoet de 2.0 set ruimschoots voor mijn eisen. TV/muziek is ook 10%/90% bij mij...
Tja ik ga daarom ook maar eens voor een stereo versterker kijken.
Iemand een Marantz SR4001 kopen? http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=90671.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Zo binnenkort de Def. Techs luisteren @ Correct Rotterdam. Zal ik wel een hele dag voor uit moeten trekken op een zaterdag of een zondag. Gok er nu al op dat de bekabeling wel verkeerd aangesloten zal zijn met die LFE aansluitingen en bi-amp mogelijkheden, nog maar te zwijgen over de instellingen op de receiver. Bedoel die interne subwoofer wens ik ook te horen bij stereo weergave (of misschien wel niet).

Ik ga in ieder geval naar de BP7001SC, de BP7002 en de BP7004 luisteren, nu al zin in. Hoop dat het geen teleurstelling wordt, maar ik verwacht van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DSK

DSK

boeiend...

cheiron schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:56:
[...]

DSK, wat zijn dat voor voetjes onder je spikes op foto 7? Ben ik ook naar op zoek, maar ik heb ze nog niet kunnen vinden.
Die waren geleverd bij mn speakers & spikes... het zijn plastic voetjes met een gaatje voor een spike. Wel niet zo makkelijk (alleen) te plaatsen zonder de speaker op het laminaat te zetten (direct een putje).

Kan je dus helaas ook niet helpen met een eventuele winkel voor de aankoop.

Blog (Linux-related)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baumans
  • Laatst online: 16-09 19:33
DSK schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:52:
[...]

Die waren geleverd bij mn speakers & spikes... het zijn plastic voetjes met een gaatje voor een spike. Wel niet zo makkelijk (alleen) te plaatsen zonder de speaker op het laminaat te zetten (direct een putje).

Kijk anders eens op ebay en dan zoeken op "spike pads"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

cheiron schreef op woensdag 05 augustus 2009 @ 16:56:
[...]

Kijk hier hebben ze spikes, en diverse onderleggers: http://www.deaudiofabriek.nl/trillingdemping

Volgens mij staan ze er tussen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2009 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXDimiXx
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-04 23:55
Op marktplaats zijn ze ook te koop incl. pads. Zoek gewoon op spikes. :)

Live life to the fullest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 12:39
Na lang hier gekeken te hebben, en afgelopen juli de sleutel te hebben gekregen van mijn eerste koophuis, ben ik begonnen met het inrichten van mijn home cinema!

Hoewel het op dit moment nog een work in progress is, vond ik de tijd wel rijp voor een post met wat foto's. Dus daar gaan we!
Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/438213/huis/P1080853thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/438213/huis/P1080855thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/438213/huis/P1080856thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/438213/huis/P1080857thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/438213/huis/P1080858thumb.png

Afbeeldingslocatie: http://dl.getdropbox.com/u/438213/huis/P1080859thumb.png

Foto's zijn klikbaar!

Wat zie je:

* Panasonic P46G10
* Sony HT-SF2300 waarvan de receiver enkele dagen geleden stuk is gegaan en RMA is gestuurd. Helaas nu dus geluid via de TV.
* Samsung H380R digitale HD ontvanger
* HDX1000 NMT
* PlayStation 3 320GB (geupgrade 60GB model)
* Logitech Harmony One
* Apple Airport Extreme
* Apple Airport Express (tbv Airtunes)
* 2 Guitar Hero gitaren
* 2 lampjes van de Praxis
* TV meubel van Ikea (Besta Burs, hier vaker voorbij gekomen)

Opmerkingen:

De TV hangt inderdaad scheef :o en wordt binnenkort rechtgehangen. Tevens wordt de center speaker opgehangen onder de TV en komt er een kabelgoot vanuit de center speaker naar beneden. Zoals je ziet lopen de Coax, netwerk en surroundspeakerkabels al door de plint (flink karwei).

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNFiNiTY-

iNFiNiTY-

pro

^ziet er leuk uit

die hdx speelt 1080P? en daarmee kan je toch films vanaf je pc/laptop streamen of niet :D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Laatst online: 04-09 15:37
Sluuz schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:33:
Na lang hier gekeken te hebben, en afgelopen juli de sleutel te hebben gekregen van mijn eerste koophuis, ben ik begonnen met het inrichten van mijn home cinema!

Hoewel het op dit moment nog een work in progress is, vond ik de tijd wel rijp voor een post met wat foto's. Dus daar gaan we!
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Foto's zijn klikbaar!

Wat zie je:

* Panasonic P46G10
* Sony HT-SF2300 waarvan de receiver enkele dagen geleden stuk is gegaan en RMA is gestuurd. Helaas nu dus geluid via de TV.
* HDX1000 NMT
* Logitech Harmony One
* Apple Airport Extreme
* 2 Guitar Hero gitaren

Opmerkingen:

De TV hangt inderdaad scheef :o en wordt binnenkort rechtgehangen. Tevens wordt de center speaker opgehangen onder de TV en komt er een kabelgoot vanuit de center speaker naar beneden. Zoals je ziet lopen de Coax, netwerk en surroundspeakerkabels al door de plint (flink karwei).
Het je TV hangt scheef :P

Ziet er netjes uit hoor!
Maarre of je bent een vrouwelijke tweakert of je hebt een vrouw in huis ;-) te zien aan de roze kussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04:23

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Let niet op de muren die moet ik nog een keer verven Grijze gedeelte, witte is pas gedaan.

HTPC zit onder de TV
Intel E1200
2Gb DDRII
9400GT
2TB HDD

Geluid via Logitech Z-5400

Afbeeldingslocatie: http://i32.tinypic.com/2m4qe7n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i31.tinypic.com/v3kos4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i29.tinypic.com/2mezcq1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i28.tinypic.com/21l0fuf.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door 42dpi op 08-08-2009 08:31 ]

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:24

SeatRider

Hips don't lie

Zet je beamer ondersteboven en draai het beeld om, in plaats van m zo onnatuurlijk in een hoek van 45 graden te zetten.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

SeatRider schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 08:54:
Zet je beamer ondersteboven en draai het beeld om, in plaats van m zo onnatuurlijk in een hoek van 45 graden te zetten.
Dat heb ik een keer geprobeerd precies de zelfde aanpassingen moeten doen met keystone als nu, beeld is recht en beste duidelijke, ik zal wel nog een foto maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10:24

SeatRider

Hips don't lie

TerreurBV schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 09:07:
[...]

Dat heb ik een keer geprobeerd precies de zelfde aanpassingen moeten doen met keystone als nu, beeld is recht en beste duidelijke, ik zal wel nog een foto maken.
Keystone wil je helemaal niet hoeven doen, per definitie raak je daarmee resolutie kwijt van je beamer. Dan zou ik eerder nog even expirimenteren met de hoogte waarop je de beamer kunt zetten.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

SeatRider schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 09:16:
[...]

Keystone wil je helemaal niet hoeven doen, per definitie raak je daarmee resolutie kwijt van je beamer. Dan zou ik eerder nog even expirimenteren met de hoogte waarop je de beamer kunt zetten.
Het schap waar de beamer opstaat zit op 187 en het projectie doek op 205.
Probleem is ook echter als ik de beamer om de juiste hoogte zet en geen keystone hoef te gebruiken en ik op de bank zit je de shadow van mijn hoofd (ik sta op 2 meter).

[ Voor 19% gewijzigd door 42dpi op 08-08-2009 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• exocys
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 12-09 18:37
Sluuz schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 16:33:

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Foto's zijn klikbaar!
Ziet er gaaf uit die complete opstelling!!

Mag ik vragen waar je die schemerlampen vandaan hebt!
Die zijn super, zoek zelf namelijk ook zo'n set!

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Afgelopen week binnengekomen...ter completering van van mijn 5.1 setup:

De Monolith DF in gloss black van BK Electronics, samen met een setje soundcare superspikes.
Afbeeldingslocatie: http://dl-client.getdropbox.com/u/854765/Resized/P1000366.jpg
47kg schoon aan de haak en geleverd op een pallet :P .

De onderkant; 12" driver in volle glorie.
Afbeeldingslocatie: http://dl-client.getdropbox.com/u/854765/Resized/P1000370.jpg

Spikes eronder draaien.
Afbeeldingslocatie: http://dl-client.getdropbox.com/u/854765/Resized/P1000372.jpg

En verplaatst naar zijn natuurlijke habitat...
Afbeeldingslocatie: http://dl-client.getdropbox.com/u/854765/Resized/P1000386.jpg
... de hoek van de kamer.

Ik sta trouwens echt te kijken van de kwaliteit van de afwerking en het spuitwerk van de Monolith. Hulde voor BK in deze.
Belangrijker is uiteraard de performance van de sub. Ik ben nu 2 dagen bezig geweest met inregelen en ondanks dat hij nog lang niet is ingespeeld vind ik het echt een waardige toevoeging aan mijn set. De controle in het laag is ECHT impressive. Heel subtiel aanwezig bij muziekweergave, maar kan ook echt de kopjes in de kast laten shaken tijdens een film (U571, dieptebom scene >:) )

Goed, de rest van de set;

TV: Bravia 40X3500.
Receiver: Onkyo 876.
Media Center; Mac Mini 2.0 GHz, 4GB, 500GB HDD
Time Machine 500GB
LaCie 1TB
Consoles: PS3, X360 Elite.
Doorn i/h oog: UPC MediaBrick.
Fronts: Focal 816W SE
Center: Focal CC800V
Surround: Focal SR800V
Bekabeling speakers: Inakustik Exzellenz Silver
Afbeeldingslocatie: http://dl-client.getdropbox.com/u/854765/Resized/P1000397.jpg

Het AV meubel wat je ziet is van het type DIY, aangezien ik geen fatsoenlijk meubel kon vinden waar de receiver in paste met voldoende bovenruimte voor koeling.
Afbeeldingslocatie: http://dl-client.getdropbox.com/u/854765/Resized/P1000384.jpg
Ik had namelijk vóór aankoop van de 876 al gelezen dat ie behoorlijk warm kan worden. In dit meubel valt dat nu gelukkig heel erg mee…ook na ‘m een aantal uurtjes flink te belasten.

Ook meteen maar wat wieltjes onder t meubel gemonteerd. Toch handig als je t hele spul kunt verrijden als je weer eens iets wil wijzigen.
Afbeeldingslocatie: http://dl-client.getdropbox.com/u/854765/Resized/P1000388.jpg

De combinatie Focal/Onkyo bevalt uitstekend. Na een maand alleen met de fronts te hebben gedraaid heb ik besloten de set compleet te maken met surrounds en center eveneens uit de 800 serie. Hiervoor heb ik de B&W CM7’s en daarna de Focal 826V’s uit mogen proberen, maar vwb helderheid, detail en “punch” sprongen de 816W SE’s er voor mijn gehoor toch wel boven uit.
Afbeeldingslocatie: http://dl-client.getdropbox.com/u/854765/Resized/P1000382.jpg

Achter aan de muur hangen de SR800V's. Erg mooi hoe deze bipolen surround effecten kunnen plaatsen.
Afbeeldingslocatie: http://dl-client.getdropbox.com/u/854765/Resized/P1000392.jpg
Afbeeldingslocatie: http://dl-client.getdropbox.com/u/854765/Resized/P1000393.jpg

Kortom, ben erg tevreden met mn huidige setupje. Nu hopen dat ik weer even verlost ben van het upgrade virus :P

[ Voor 0% gewijzigd door Shiverzz op 08-08-2009 13:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shiverzz schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 13:31:
Afgelopen week binnengekomen...ter completering van van mijn 5.1 setup:

De Monolith DF in gloss black van BK Electronics, samen met een setje soundcare superspikes.
[afbeelding]
47kg schoon aan de haak en geleverd op een pallet :P .

De onderkant; 12" driver in volle glorie.
[afbeelding]

Spikes eronder draaien.
[afbeelding]

En verplaatst naar zijn natuurlijke habitat...
[afbeelding]
... de hoek van de kamer.

Ik sta trouwens echt te kijken van de kwaliteit van de afwerking en het spuitwerk van de Monolith. Hulde voor BK in deze.
Belangrijker is uiteraard de performance van de sub. Ik ben nu 2 dagen bezig geweest met inregelen en ondanks dat hij nog lang niet is ingespeeld vind ik het echt een waardige toevoeging aan mijn set. De controle in het laag is ECHT impressive. Heel subtiel aanwezig bij muziekweergave, maar kan ook echt de kopjes in de kast laten shaken tijdens een film (U571, dieptebom scene >:) )

Goed, de rest van de set;

TV: Bravia 40X3500.
Receiver: Onkyo 876.
Media Center; Mac Mini 2.0 GHz, 4GB, 500GB HDD
Time Machine 500GB
LaCie 1TB
Consoles: PS3, X360 Elite.
Doorn i/h oog: UPC MediaBrick.
Fronts: Focal 816W SE
Center: Focal CC800V
Surround: Focal SR800V
Bekabeling speakers: Inakustik Exzellenz Silver
[afbeelding]

Het AV meubel wat je ziet is van het type DIY, aangezien ik geen fatsoenlijk meubel kon vinden waar de receiver in paste met voldoende bovenruimte voor koeling.
[afbeelding]
Ik had namelijk vóór aankoop van de 876 al gelezen dat ie behoorlijk warm kan worden. In dit meubel valt dat nu gelukkig heel erg mee…ook na ‘m een aantal uurtjes flink te belasten.

Ook meteen maar wat wieltjes onder t meubel gemonteerd. Toch handig als je t hele spul kunt verrijden als je weer eens iets wil wijzigen.
[afbeelding]

De combinatie Focal/Onkyo bevalt uitstekend. Na een maand alleen met de fronts te hebben gedraaid heb ik besloten de set compleet te maken met surrounds en center eveneens uit de 800 serie. Hiervoor heb ik de B&W CM7’s en daarna de Focal 826V’s uit mogen proberen, maar vwb helderheid, detail en “punch” sprongen de 816W SE’s er voor mijn gehoor toch wel boven uit.
[afbeelding]

Achter aan de muur hangen de SR800V's. Erg mooi hoe deze bipolen surround effecten kunnen plaatsen.
[afbeelding]
[afbeelding]

Kortom, ben erg tevreden met mn huidige setupje. Nu hopen dat ik weer even verlost ben van het upgrade virus :P
Moooie set en inrichting for that matter! Mag ik vragen waar je die eettafel gekocht hebt...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
iNFiNiTY- schreef op vrijdag 07 augustus 2009 @ 19:46:
^ziet er leuk uit

die hdx speelt 1080P? en daarmee kan je toch films vanaf je pc/laptop streamen of niet :D?
Die HDX speelt zowat alles (en idd ook 1080p). Hiermee stream ik inderdaad films welke op mijn externe HD's van mijn iMac staan (om aan te geven dat het ook met een Mac werkt).
wimpie007 schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 02:13:
[...]

Het je TV hangt scheef :P

Ziet er netjes uit hoor!
Maarre of je bent een vrouwelijke tweakert of je hebt een vrouw in huis ;-) te zien aan de roze kussen.
Mijn vriendin gaf me carte blanche voor de TV hoek, maar had zelf toch nog wat aanpassingen ;)
exocys schreef op zaterdag 08 augustus 2009 @ 09:42:
[...]

Ziet er gaaf uit die complete opstelling!!

Mag ik vragen waar je die schemerlampen vandaan hebt!
Die zijn super, zoek zelf namelijk ook zo'n set!

Thnx!
Wat zie je:

* Panasonic P46G10
* HDX1000 NMT
* Logitech Harmony One
* Apple Airport Extreme
* 2 Guitar Hero gitaren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Verwijderd schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 08:38:
Moooie set en inrichting for that matter! Mag ik vragen waar je die eettafel gekocht hebt...?
Bij Sanders. Zat wel een absurd lange levertijd op, ik meen 15 weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:05
DSK schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:52:
[...]

Verwijderd schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 17:04:
[...]

Kijk hier hebben ze spikes, en diverse onderleggers: http://www.deaudiofabriek.nl/trillingdemping

Volgens mij staan ze er tussen.
Baumans schreef op donderdag 06 augustus 2009 @ 16:57:
[...]

Kijk anders eens op ebay en dan zoeken op "spike pads"
Thans, setje besteld :)

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2009 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is al weer even geleden.. maar hierbij even een update van mijn kant. Afgelopen week de Marantz aangeschaft ter vervanging van mijn Marantz M-CR502 CD receiver.. Een aantal foto's:

Afbeeldingslocatie: http://www.martinzwiers.nl/setupp/DSC00900.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.martinzwiers.nl/setupp/DSC00895.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.martinzwiers.nl/setupp/DSC00896.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.martinzwiers.nl/setupp/DSC00897.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.martinzwiers.nl/setupp/DSC00898.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.martinzwiers.nl/setupp/DSC00899.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.martinzwiers.nl/setupp/DSC00901.JPG
De Carnival 1 op z'n rug achter de bank (niet helemaal optimaal maar hang ze het liefst niet in het zicht.

Ben benieuwd naar jullie reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Stef-
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-09 20:48

-Stef-

Slainthe!

Ben benieuwd naar jullie reactie!
Heb je je fronts al eens wat meer naar voren staand beluisterd?

Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-Stef- schreef op zondag 09 augustus 2009 @ 19:19:
[...]

Heb je je fronts al eens wat meer naar voren staand beluisterd?
nee, nog niet.. heb ze niet helemaal strak tegen de muur staan maar zou ze nog wat verder naar voren kunnen plaatsen. Wat is het verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xXDimiXx
  • Laatst online: 04-04 23:55
Het geluid komt wat meer de kamer in, en de bassen zijn dan niet al té overheersend. Vaak als je ze te strak de hoek in hebt staan, dan gaat het geluid galmen. Maar het ligt ook wel weer aan je kamer natuurlijk. :)

Live life to the fullest!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdveek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-02 08:10
@martinzwiers
Zou je linker fronspeaker en de plant omdraaien en je speakers iets van de muur afhalen, komt de geluidskwaliteit ten goede.
Welk merk speakers zijn het eigenlijk?

Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Die speakers zijn van Mordaunt Short

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ben ik er inderdaad vergeten bij te zetten:

Front: 2 maal de Mordaunt Short Avant 906
Surround: 2 maal Mordaunt Short Carnival 1
Center: Mordaunt Short Carnival ?
Sub: Mordaunt Short Carnival 7

Zal binnenkort eens de speakers verschuiven om te kijken wat dit doet met het geluid.

P.S. wat is jullie mening over deze Mordaunt Short's?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2009 10:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 10:22:

P.S. wat is jullie mening over deze Mordaunt Short's?
Jij moet er naar luisteren, niet wij. Dus onze mening doet er eigenlijk niet toe. Vind ze alleen lelijk ;) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 11:39:
[...]

Jij moet er naar luisteren, niet wij. Dus onze mening doet er eigenlijk niet toe. Vind ze alleen lelijk ;) .
smaken verschillen he :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Precies, en met het geluid is het net zo :) Dat was zijn punt ook.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
  • Laatst online: 11-04 20:45
Vorig jaar verhuisd en met het "oude" spul uit het appartement tot nu toe verder gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://www.mypicx.com/uploadimg/1231140821_08072009_2.jpg

TV : Samsung PS42A410
HTPC : Antec fusion remote , Gigabyte GA-E7AUM-DS2H LGA , 2 * 1TB HDD, E8400 CPU
Reciever : Yamaha RX-V450
luidsprekers : JBL SCS 200.6
projector : epson TW10-h (niet meer gebruikt)

en na heel goedkoop (inboedelverkoop) een aantal Snell luidsprekers kunnen kopen staat er dit nu hier thuis :

naar ikea geweest en het vrouwtje wilde het ikea tobo meubel .

De nieuwe speakers aangesloten :

2 * Snell K7 = links en rechts vanvoor

Afbeeldingslocatie: http://img43.imageshack.us/img43/917/picture191n.jpg

1 * Snell CR7 = center
Afbeeldingslocatie: http://img44.imageshack.us/img44/8199/picture192u.jpg

Het grootste werk was nog de HTPC en de marantz SR9600 verhuizen tesamen met de hele kabel bende erachter :

Afbeeldingslocatie: http://img39.imageshack.us/img39/8134/picture194e.jpg

Totaal overzichtje :

Afbeeldingslocatie: http://img15.imageshack.us/img15/5872/picture196ori.jpg

Scherm en nieuwe projector (epson EH TW 3000 ) komen hopelijk vandaag aan.

Nog te doen de Snell SR7 surrounds ophangen :

Afbeeldingslocatie: http://img194.imageshack.us/img194/811/picture190e.jpg

En nog een betere plaats vinden voor scherm + muis en toetsenbord voor de HTPC

Nu is het dus een 5.1 opstelling maar eigenlijk wil ik naar 7.1

Afbeeldingslocatie: http://www.mypicx.com/uploadimg/1530184889_08072009_1.jpg

rood is de speakers in 6.1 nu, (groen de subwoofer)

Waar dus normaal de links en rechts surround moeten komen is een schuifraam en de opening naar de keuken. Ook weet ik eigenlijk niet of mijn HTPC ( GA-E7AUM-DS2H moderbord) 7.1 zomaar naar die reciever kan doorgeven. VIA HDMI lukte me alvast niet om geluid door te sturen nu gaat alles dus via SPDIF naar de receiever 5.1 is daar geen probleem maar nog nooit 7.1 geprobeerd)

Ik zal me dus eerst eens concentreren op 5.1 en later eens kijken of 7.1 mogelijk is.

[ Voor 18% gewijzigd door k995 op 10-08-2009 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• petillan
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15-02-2023
Ook weet ik eigenlijk niet of mijn HTPC ( GA-E7AUM-DS2H moderbord) 7.1 zomaar naar die reciever kan doorgeven. VIA HDMI lukte me alvast niet om geluid door te sturen nu gaat alles dus via SPDIF naar de receiever 5.1 is daar geen probleem maar nog nooit 7.1 geprobeerd)
Met dat moederbord kan je tot 8 channels LPCM via HDMI doorsturen.
Ik denk dat je vergeten bent de hdmi audio drivers te installeren.

http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us
product type: ION
product series: ION
download type: HDMI audio drivers

Hierna moet je bij je audioapparaten iets in de soort van nvidia hdmi out kunnen selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duramen
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-11-2024
Een vraagje betreffende veel van de getoonde setups.
Ik zie steeds dat de front speakers tegen de muur staan.
Als ik mijn Audio Physic zuilen tegen de muur zet klinken ze veel slechter (= niet lineaire response in het hoog) dan als ik ze minstens 50 cm van de muur af zet.
Ze staan nu dus niet meer tegen de muur.
Hoe is jullie ervaring daar mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Dat dat met vrijwel alle luidsprekers zo is, ze behoren over het algemeen een stuk los van de muur en hoeken te staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
Het lijkt erop dat je wel over je set hebt nagedacht, maar is zo'n SR9600 niet enorme overkill in een voornamelijk HT-setup? Volgens mij heeft die receiver genoeg power om 7 grote 3-weg vloerstaanders te laten knallen, zijn die Snell luidsprekers dan niet een beetje klein en beschaafd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

duramen schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:36:
Als ik mijn Audio Physic zuilen tegen de muur zet klinken ze veel slechter (= niet lineaire response in het hoog) dan als ik ze minstens 50 cm van de muur af zet.
Ik heb ook Audio Physic zuilen gehad (Tempo 3) en als ik die dicht tegen de muur zette dan kon ik zwemmen in een bak met laag. Maar afgezien dat alle smaken verschillen en alle speakers (en apparatuur) verschillen, verschillen ook nog eens alle ruimtes. De speakers die ik nu heb zongen als nachtegaaltjes in mijn vorige huis.....waar ik nu zit krijg ik ze niet meer aan de gang zoals in mijn vorige huis.......hoe ik ze ook plaats. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
zimbab schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 21:25:
[...]

Ik heb ook Audio Physic zuilen gehad (Tempo 3) en als ik die dicht tegen de muur zette dan kon ik zwemmen in een bak met laag. Maar afgezien dat alle smaken verschillen en alle speakers (en apparatuur) verschillen, verschillen ook nog eens alle ruimtes. De speakers die ik nu heb zongen als nachtegaaltjes in mijn vorige huis.....waar ik nu zit krijg ik ze niet meer aan de gang zoals in mijn vorige huis.......hoe ik ze ook plaats. :(
Verhuizen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PHiXioN schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:39:
Het lijkt erop dat je wel over je set hebt nagedacht, maar is zo'n SR9600 niet enorme overkill in een voornamelijk HT-setup? Volgens mij heeft die receiver genoeg power om 7 grote 3-weg vloerstaanders te laten knallen, zijn die Snell luidsprekers dan niet een beetje klein en beschaafd? :)
Zat ook al vol ongeloof te kijken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
Verwijderd schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:05:
[...]

Zat ook al vol ongeloof te kijken :?
Hij komt in ieder geval geen vermogen tekort, daarbij kunnen die Snells best wel wat hebben. Je kan altijd nog upgraden natuurlijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 10:25
duramen schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 15:36:
Ik heb ze 43cm van de muur staan (het is tenslotte een woonkamer, althans dat houd ik mezelf nog steeds voor) en dat klinkt wel beter dan wanneer ik ze vlak tegen de muur zet :) Er zitten basreflexpoorten aan de achterzijde waardoor ze te dicht tegen de muur te donker klinken. Er zijn wel stoppen van schuim meegeleverd voor in de basreflexpoort maar het best klinken ze zonder stoppen een einde v.d. muur.

Afbeeldingslocatie: http://crew.tweakers.net/Abbadon/pics/surround51s.jpg

Ik heb wel een schuimen stop achterin de center geplaatst, want het av meubel fungeert anders als een klankkast (niet ideaal, maar de center op de kast met daar weer de tv bovenop ziet er natuurlijk niet uit, plus dat de tv dan te hoog staat imo)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abbadon
  • Laatst online: 10:25
En die SR9600 hier iets verder boven is wel hééél groot in vergelijking met de speakers :P (nou ja, beter teveel dan er verlegen om zitten zullen we maar zeggen)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Altijd kopen voor de toekomst
Als hij 10-15 jaar met de reciever doet dan kan ie er met zijn volgende vakantiegeld er een paar mooie speakers bijkopen :D

ps. mooi vloertje op die foto hierboven

[ Voor 12% gewijzigd door Ernemmer op 10-08-2009 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 17-09 20:56

R-B

Blokkert

mooi vloertje?

Alles ziet er goed uit ;)

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
offtopic:
Kredietcrisis is ver te zoeken hier, als ik het zo bekijk. Prachtige foto's mensen! :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ditani360
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 26-03 22:20
chimo schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:31:
offtopic:
Kredietcrisis is ver te zoeken hier, als ik het zo bekijk. Prachtige foto's mensen! :9~
of alles is voor de kredietcrisis gekocht ;) en verder...als we allemaal gaan potten dan wordt het alleen nog maar meer crisis ^^

ik zit nog steeds te twijfelen om een 7.1 setup te maken, heb nu 5.1 en vraag me af of het echt zoveel voordelen heeft?

Genieten & genieten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

ditani360 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:19:
of alles is voor de kredietcrisis gekocht ;)
Ja, alsof we met deze 'crisis' ineens allemaal op een bierkratje bij kaarslicht de krant zitten te lezen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ditani360 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:19:
[...]
ik zit nog steeds te twijfelen om een 7.1 setup te maken, heb nu 5.1 en vraag me af of het echt zoveel voordelen heeft?
Ik denk dat je aardig bedrogen uit kan komen als je telkens 5.1 films aan het kijken bent. De kans dat je het goed kan plaatsen om profijt te hebben van de opstelling is ook vrij klein, maar dat kan ik natuurlijk niet beoordelen op basis van je nickname. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• silitek
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 08:03

silitek

Tubes Only

Mooie setup komen voorbij. Zal de mijne nogeens tonen.
Nieuw Dvico Tvix Mediaplayer...kastje, pootjes onder uit gehaald. Led verlichting ingebouwd.

Foto's klikbaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.imgplace.com/img10/7310/34cimg2158.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgplace.com/img10/7849/17cimg2160.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgplace.com/img10/5121/87cimg2156.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.imgplace.com/img10/3057/81cimg2155.th.jpg

Tubes....It's what make music music!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:33
Als ik dat zo zie met een bank en een stoel vraag ik me af: krijgen jullie zo weinig bezoek?

diskeltische lurker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
technopeuter schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:26:
Als ik dat zo zie met een bank en een stoel vraag ik me af: krijgen jullie zo weinig bezoek?
Nee joh, dat is de homecinema kamer. Er is ook nog een aparte woonkamer :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PHiXioN
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 17-09 07:02
Ernemmer schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 23:39:
Altijd kopen voor de toekomst
Als hij 10-15 jaar met de reciever doet dan kan ie er met zijn volgende vakantiegeld er een paar mooie speakers bijkopen :D

ps. mooi vloertje op die foto hierboven
Persoonlijk zou ik als ik dan toch iets voor de toekomst zou kopen liever dat geld steken in losse eindversterking en een wat goedkopere voorversterker / receiver als voorversterker. Als iets flink doorontwikkelt is het wel de processorkracht en de HDMI in die SR9600 is nu al verouderd. Natuurlijk zou je die altijd nog als eindversterker kunnen blijven gebruiken, maar wat dat betreft is de AV/MM8003 idealer. In de toekomst zou je dan alleen de processor hoeven te vervangen. Toch blijft die SR9600 een prachtding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Younes
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-09 15:30

Younes

Wie, Wat, Waar?

@ Abbadon: Hoe loopt de kabel van de kabel die het dichtst bij de camera staat? Je hebt een prachtige woonkamer en dit vind ik een mooi voorbeeld voor mijn woonkamer. Kan daarom misschien de andere kant van de kamer laten zien?

...en waarom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
PHiXioN schreef op maandag 10 augustus 2009 @ 20:39:
Die SR9600 staat dan ook te koop, ik heb die ooit heel goedkoop kunnen overkopen maar ik zou nu 2 hdmi out aansluitingen moeten hebben. Denk dan aan de SR6003 .

Die snell's kunnen wel wat aan hoor komt meer dan genoeg geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k995
PHiXioN schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:39:
[...]

Persoonlijk zou ik als ik dan toch iets voor de toekomst zou kopen liever dat geld steken in losse eindversterking en een wat goedkopere voorversterker / receiver als voorversterker. Als iets flink doorontwikkelt is het wel de processorkracht en de HDMI in die SR9600 is nu al verouderd. Natuurlijk zou je die altijd nog als eindversterker kunnen blijven gebruiken, maar wat dat betreft is de AV/MM8003 idealer. In de toekomst zou je dan alleen de processor hoeven te vervangen. Toch blijft die SR9600 een prachtding.
Dat heb ik eigenlijk nooit gesnapt waar die eind en voor versterkers voor dienen. Als ik het "lawaai" hoor wat uit die reciever komt tesamen met die bookshelf speakers van snell kan ik me moeilijk voorstellen dat iemand nog iets zwaarder wilt voor thuis gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

k995 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:10:
Dat heb ik eigenlijk nooit gesnapt waar die eind en voor versterkers voor dienen. Als ik het "lawaai" hoor wat uit die reciever komt tesamen met die bookshelf speakers van snell kan ik me moeilijk voorstellen dat iemand nog iets zwaarder wilt voor thuis gebruik.
Het gaat niet om de hoeveelheid "lawaai". Het gaat om de beheersing en controle van je systeem, dus eigenlijk het tegenovergestelde van lawaai. Een receiver met een enkele voeding die 5 of 7 kanalen moet aansturen heeft het al gauw moeilijk. Ook voor stereoweergave is het meestal niet optimaal, zeker niet als je moeilijk aanstuurbare speakers met een wat lager rendement of impedantiedips hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myrdhin
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:21
k995 schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:10:
[...]

Ik snap het wel: je koppelt de processing los van de eindversterking. Als er nieuwe audioformaten aankomen hoef je alleen je processing maar te vervangen. Helaas zit je voor deze gescheiden combinaties al gauw in het hogere prijssegment van x duizend euro. Maar op den duur is het dus goedkoper omdat goede versterkers echt jaren mee kunnen gaan en processing om de zoveel jaar verandert.

Je zou b.v. kunnen beginnen met een AV versterker met 7.1 pre uitgang, dan kan je daar later een losse versterker aanhangen. Weer later kan je je AV versterker upgraden naar een AV processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Myrdhin schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:29:
Je zou b.v. kunnen beginnen met een AV versterker met 7.1 pre uitgang, dan kan je daar later een losse versterker aanhangen. Weer later kan je je AV versterker upgraden naar een AV processor.
Ook dat is een overweging inderdaad, want een processor raakt sneller verouderd door de technische vooruitgang. Ik heb zelf heel bewust voor een 7.1 processor gekozen en gebruik die met mono eindversterkerunits. Eerste overweging is de geluidskwaliteit, maar de upgradability is ook een factor van betekenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Wegens de upgrade gisteren van een Philips 42PFL7404H/12 LCD, moest ik alle AV apparatuur opnieuw loskoppelen, verhuizen en opnieuw aansluiten.
Dat leek me het uitgelezen moment om eens een paar foto's te maken.

offtopic:
Voorgeschiedenis:
We zijn hier al ongeveer 20 jaar bezig met films te verzamelen. (getuige de meer dan 1000 VHS films die hier enorm veel plaats innemen)
Lang voordat er van DVD gedroomd werd, was m'n broer al fanatieke VHS verzamelaar. Ach, de goede oude tijd toen we nog samen naar de FNAC gingen en zo blij als een kind waren wanneer we buitenkwamen met een gloednieuwe film (en 700BEF betaalden!).
Toen ontdekten we een kleine speciaalzaak in Antwerpen waar je Amerikaanse (NTSC) VHS films en LaserDisc films kon kopen.
Dat was dé oplossing voor ons aangezien we niet konden wachten op Europese PAL releases en toch geen nood hadden aan ondertitels.

Rond 1996-1997 hebben we onze eerste projector (Sony CPJ-D500) gekocht in de Sony winkel in Antwerpen (Hi-Finesse).
Dat was een portable projector.(Die projector heb ik nog vaak naar school meegesleurd voor mijn presentaties. Zeer handig en zorgde altijd voor spektakel.)
We hadden echter nog geen scherm en een witte muur is ook niet zo geweldig dus hebben we een triplexplaat van +-1,5m breed wit geschilderd.

Toen steeds meer en meer VHS films in Dolby Surround Pro-Logic gereleased werden, hebben we maar een Sony 5.1 Dolby Pro-Logic systeem (Sony LBT-N555AV) aangeschaft.Dat was toen het neusje van de zalm.
Na enkele jaren (nog steeds voor DVD bestond) heb ik dan ook nog even met LaserDisc gespeeld. Helaas was het aanbod hier onbestaand en waren de enkele beschikbare titels dan ook zeer duur dus veel tijd hebben we daar niet meer in geïnvesteerd.
Het internet was toen populair aan het worden dus zijn we spoedig aan het importeren geslagen van Amerikaanse VHS films. Zo hadden we de allernieuwste films al thuis op het 'grote' scherm vertoond maanden vooraleer ze hier in de bioscoop werden vertoond!
Ik heb in die tijd menig 'cinema avond' moeten organiseren voor klasgenoten die graag de films hier in première wilden zien.

Toen de DVD-boot dan eindelijk langskwam zijn we daar onmiddellijk op gesprongen. Onze eerste DVD-speler (LG DVD-2230P) kostte toen een fortuin (16000 BEF (€400), was enorm traag en niet regiovrij maar we hebben er enorm van genoten. (Toen de Playstation 2 gereleased werd hebben we daar ook ongeveer 50% van de tijd DVD's op afgespeeld als 2de speler.)

Onze projector begon nu toch al oud te worden dus hebben we in 2004 maar een nieuwe gekocht. We zijn van de oude LCD-techniek overgestapt op de nieuwe DLP-techniek met een Sharp XVZ-200E 16:9 DLP projector.
Toen we deze kochtten was er nog nergens sprake van HD, HD Ready of Full HD maar gelukkig was dit model zijn tijd vooruit en kon hij reeds 1280x720 resoluties weergeven. Zo was hij reeds HD Ready avant la lettre!
Bovendien hebben we de projector in Nederland gekocht waar hij €836 (!) goedkoper was dan hier in België voor het identieke model en garantievoorwaarden! Een leuke meevaller dus.
Ook in Duistland bestelden we dan een 150" (3m x 2m) electrisch scherm met afstandsbediening zodat we onze bezoekers (én onszelf) op een 'echt' cinema gevoel konden trakteren.

Een projector is echter niet echt ideaal voor dagelijks gebruik dus heb ik toen maar m'n eerste LCD tv gekocht (Medion 32") ter vervanging van mijn grote en loodzware Philips BlackLine breedbeeld tv (Philips 32PW8505/12).
Deze was namelijk plotseling overleden en de volgende dag was de Medion LCD toevallig te koop dus leek me dat het ideaal excuus om up te graden naar LCD.

Na de DVD-boot kwam de HD DVD-boot langs. Ook daar waren we er als de kippen bij om van deze 'spectaculaire' beeldverbetering te kunnen genieten. M'n eerste HD DVD-speler was een topmodel uit de Toshiba HD DVD stal (Toshiba HD-EP35) maar die begon helaas vrij snel te haperen. Toshiba herstelde deze speler echter niet meer aangezien dat voor hen niet meer economisch rendabel was na de dood van het HD DVD formaat.
Gelukkig kreeg ik een volledige refund en heb dan maar een HD-EP30 gekocht en aan 2 van m'n vrieden ook elk eentje als geschenk gegeven.

Aangezien het aantal AV-toestellen hier langzaam aan begon te stijgen, overwoog ik om binnen een jaar ofzo een receiver te kopen. Toen ik echter het idee kreeg om een mini Tweakers-meet (Neobahamuth's Open Deur Dag 2008) te organiseren wou ik dat evenement afsluiten met een verrassing. Daarom heb ik een jaar eerder dan gepland een receiver moeten kopen.
De Onkyo TX-SR606 was net uitgebracht en was voor mij het ideaal toestel: 7.1 kanalen, 4x HDMI (1.3) en met ondersteuning voor Dolby TrueHD en DTS HD Master Audio. Dat was voor mij belangijk zodat de receiver een tijdje 'future-proof' zou zijn en ik nu al van de beste geluidsformaten zou kunnen genieten.

Een receiver zonder luidsprekers had echter weinig zin dus moest ik me ook een surroundopstelling aanschaffen. Via eBay Duitsland vond ik een Duitse winkel waar ik een zeer mooie 7.1 set kon bestellen.

Niet te lang daarna was Blu-ray aan de beurt aangezien het bijna onmogelijk werd om nog aan HD DVD's te geraken (vooral omdat vele releases geannuleerd werden en er geen nieuwe meer zouden komen).
Toen ik m'n eerste Blu-ray speler in huis haalde (Samsung BD-P1400) was ik echter niet zo onder de indruk aangezien ik reeds met HD DVD de grote stap naar hogere beeld- en geluidskwaliteit gemaakt had.

Om nu ook nog van de HD content van m'n file server op m'n LCD te kunnen genieten moest m'n trouwe netwerk DivX speler (KiSS DP-500) wel vervangen worden. Na een interessante dagaanbieding van ibood heb ik een PopCorn Hour A110 gekocht zodat alles in oberispelijke beeld-en geluidskwaliteit naar zowel de LCD als de receiver gestuurd konden worden.

Philips heeft dan net de nieuwe LCD modellen op de markt gebracht dus leek het me een goed idee om de tv nu eens opnieuw up te graden. Het werd de 42PFL7404H/12 en het is een geweldig toestel!

En wat wordt de volgende nieuwigheid die op de markt komt? Wie weet ....

TL;DR en nu pics!

OUDE SITUATIE:

Afbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/01.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/02.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/03.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/04.jpg

• Medion MD 30025 32" HD Ready LCD
• KiSS (Linksys) DP-500 Network DivX player
• Samsung BD-P1400 Blu-ray player
• Toshiba HD-EP30 HD DVD player (t.v.v. HD-EP35)

• 2x Mohr SL 20 120W cherry
• Onkyo TX-SR606 7.1 HDMI receiver
• Sony CDPCX355 300-Disc MegaStorage™ CD Changer
• Sony SLV-SE730 VHS Recorder

NIEUWE SITUATIE:
Afbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/05.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/06.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/07.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/08.jpg

• Philips 42PFL7404H/12 Full HD LCD
• Telenet HD Digicorder 320GB
• Toshiba HD-EP30 HD DVD player

• PopCorn Hour A110 NMT (+ 3TB file server)
• Sony SLV-SE730 VHS Recorder
• Sony DVP-NS700V SACD player

7.1 Surround Speakers:
Afbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/10.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/11.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/09.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/13.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/14.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/15.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/16.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/17.jpg

6x Mohr SL 20 (floorstanders):
• 2,5-weg basreflex
• 120W
• 40-20.000Hz
• 4-8 Ohm
• 25mm tweeter
• 2x 130mm
• kevlar
• cherry
• spikes

1x Mohr CL 20 (center):
• 120W
• 65 – 20 000 Hz
• 6 Ohm
• 25mm tweeter
• 2 x 130mm
• kevlar
• cherry

1x Mivoc 1100A (active subwoofer):
• 300W max. (120W RMS)
• 20 – 180 Hz
• 10" bassreflex woofer
• 18kg
• cherry

CINEMA OPSTELLING 1:
Afbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/18.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/19.jpg

• 6x SL20 floorstanders
• 1x CL20 center
• 1x 1100A active subwoofer
• Sharp XVZ-200E 16:9 Cinema DLP Projector (720p)

• Medion MD 30025 32" HD Ready LCD
• Toshiba HD-EP35 HD DVD player

CINEMA OPSTELLING 2:
Afbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/20.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/21.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/22.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/23.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/24.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/25.jpg
Afbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/26.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/27.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/bbqparty/2009/cinematerras/2/28.jpg

• 3x Sony MDR-RF800RK wireless headphones
• Sharp XVZ-200E 16:9 Cinema DLP Projector (720p)
• 3m x 2m (150") remote controlled electric projection screen
• Star Trek & Iron Man Blu-ray

FILMPJES:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=M5NuI73iD3M]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=TVWQRmMR2Is]
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=2XdNLWhlW1Q]

BBQBBQ 2OpendeurdagLED Cat Feeder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe heb je dat verlichte bord buiten gedaan dan? Of lees ik daaroverheen, wat je in het filmpje ziet van star trek the motion picture in Blu Ray blabla

Wel vet trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:52:
Hoe heb je dat verlichte bord buiten gedaan dan? Of lees ik daaroverheen, wat je in het filmpje ziet van star trek the motion picture in Blu Ray blabla

Wel vet trouwens :D
Dat bord heb ik in juni 2007 gevonden in een kringloopwinkel. Het werd volgens mij ooit gebruikt in een winkel ofzo.

Ik heb het voor BBQ 1, de cocktail soirée en de cinema 'Al Fresco' -terras avonden al gebruikt.
(Er zitten 3 bakjes bij met honderden letters en gekleurde banden zodat je eender welke tekst kunt plaatsen.)

Afbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/filmcollector/images/bbq/fotos-9.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/filmcollector/images/bbq2/lichtbak2b.jpgAfbeeldingslocatie: http://users1.jabry.com/filmcollector/images/bbq2/alfresco.jpg
BBQ1Cocktail SoiréeCinema Al Fresco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvdveek
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 03-02 08:10
Die Mohr lijken wel verdomd veel op de CM serie van B&W

Pioneer KRP-600A | Velodyne DD-15 | B&W CM9 | B&W CMCentre2 | B&W CM5 | Rotel RSP-1570 | Rotel RMB-1575 | Pioneer BDP-LX91

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mvdveek schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:00:
Die Mohr lijken wel verdomd veel op de CM serie van B&W
Niet echt, CM serie is mooi strak en een stuk beter afgewerkt. Dit is gewoon in alles wat minder (kan ook niet anders voor het geld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exirion
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:06:
Niet echt, CM serie is mooi strak en een stuk beter afgewerkt. Dit is gewoon in alles wat minder (kan ook niet anders voor het geld).
Voor 50 euro per speaker kun je erg weinig verwachten ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
Exirion schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:09:
Voor 50 euro per speaker kun je erg weinig verwachten ja.
Less is Mohr ;)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beekware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-09 19:14

beekware

To Experience The Unexpected..

ConZito schreef op dinsdag 28 juli 2009 @ 12:53:
In het kader van TS trap af ;)

Foto van de home theatre versterking en aansturing:
(NAD T754, NAD C542, NAD C370 en een NAD C270)
[afbeelding]

Foto van de keiharde dedicated 2.1 stereo-setup:
(Twee KRK RP6 G2's, een KRK 10s en een Cambrdige Audio Azur 540Rv2.)
[afbeelding]
@ConZito, zag in het artikel reviews: De digitale huiskamer een mooi TV-meubel staan http://tweakers.net/ext/i/1248640257.jpg

Vraagje als dat mag, waar kun je dit TV-Meubel halen? Ben al heel lang op zoek naar zoiets.
Alvast bedankt!

|| Twitter || Instagram || PV Output ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Tja, Mohr zal de inspiratie ongetwijfeld wel gedeeltelijk bij B&W gehaald hebben.
De afwerking (én geluid) is voor die prijs echter zeer goed.
De Duitse review is alleszinds zeer positief!
(De liefhebber kan ze zelf ook nog modden.)

Toen ik de receiver kocht was er nog genoeg budget om 2 zeer goede luidsprekers te kopen ofwel een goedkopere 7.1 setup. Ik heb voor dat laatste gekozen zodat ik toch al onmiddellijk van surround sound kon genieten. Die aankoop heb ik nooit betreurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 10:39
Dat is geen echte review natuurlijk, maar goed, als jij er zeer tevreden mee bent prima toch! Daar gaat het om!

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-09 12:02

Barreljan

...Zoom-Zoom...

Iedereen (hoop ik) kent het wel, een speaker (of 2) uit fase. Ik heb gisteren tijdens mijn rehabilitatie van de kermis hier eens zitten 'spelen' met mijn speaker set.

Ik ben op zich wel tevreden maar er lijkt toch iets niet helemaal te kloppen. Het lijkt erop dat mijn surround-back set uit fase is maar als ik de polariteit omdraai het nog steeds niet goed klinkt.

Nu weet ik dat je bij een 3-weg systeem de polariteit van de mid omgedraaid moet worden en dat zal ongetwijfeld goed zitten.
Máar! Kan het zijn dat dit misschien toch niet zuiver is en er ergens een set niet goed opgebouwd is met het filter?

Setup is als volgt:

Philips 22RH427 front (4weg, (2 8ohm woofers in serie naar 4ohm))
Philips 22RH426 surround (3weg)
Tangent Millenium Center
Tangent Millenium 200 surround-back (3weg)

Dit alles aangesloten op de Pioneer VSX-917

Plaatjes:
http://www.pc-mania.nl/site/speakers/images/opzet.png
http://www.pc-mania.nl/site/speakers/images/opzet2.png
http://www.pc-mania.nl/site/speakers/images/opzet3.png
http://www.pc-mania.nl/site/speakers/images/verschil3.png

Of zijn er andere theorieen mogelijk waarom die 2 surround backs niet lekker mee spelen? Ik vind ze op beide mogelijkheden goed en aanwezig maar niet dat je zegt, ja nu klopt het. Ook een MCACC run op beide mogelijkheden maakt het niet beter.
Kan het zijn dat deze gewoon niet bij de oude Philips'sen passen? Is dat mogelijk dat je niet alles kan combineren?

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loser180
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 05-09 13:44
Neobahamuth schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 07:51:
[...]

Dat bord heb ik in juni 2007 gevonden in een kringloopwinkel. Het werd volgens mij ooit gebruikt in een winkel ofzo.

Ik heb het voor BBQ 1, de cocktail soirée en de cinema 'Al Fresco' -terras avonden al gebruikt.
(Er zitten 3 bakjes bij met honderden letters en gekleurde banden zodat je eender welke tekst kunt plaatsen.)

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
BBQ1Cocktail SoiréeCinema Al Fresco
Hoe heet zo'n ding officieel :9 ik wil er ook een :+

Jouw naam in onder mijn Post

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

loser180 schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:11:
[...]

Hoe heet zo'n ding officieel :9 ik wil er ook een :+
Geen idee. Ik noem het gewoon een lichtbak.
In dezelfde kringloopwinkel heb ik trouwens ook m'n grote Coca-Cola lichtbak gevonden.
Kwestie van goed rond te kijken en wat geluk te hebben.
Ik heb echter geen idee waar zoiets te koop is. Marktplaats/Speurders/eBay misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
beekware schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:49:
[...]

@ConZito, zag in het artikel reviews: De digitale huiskamer een mooi TV-meubel staan http://tweakers.net/ext/i/1248640257.jpg

Vraagje als dat mag, waar kun je dit TV-Meubel halen? Ben al heel lang op zoek naar zoiets.
Alvast bedankt!
Bij de IKEA :)

Is de Besta serie, je moet er alleen wel zelf iets van maken, een beetje extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 11:06:
[...]

Eerste wat ik dacht dat dit een niet al te dure set zou zijn.

Ook Eltax verkoopt soorgelijke 5.1/7.1 sets. Dit is natuurlijk een stuk mooier afgewerkt. Hoe is de sub van die set overigens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stel ik een vreemde vraag als ik wil weten waarom je op drie plekken in (en om) je huis probeert een HT setup te maken? Als je een grote tuin hebt met buren die 100 meter verderop wonen kan ik me nog voorstellen dat je buiten een filmpje wil kijken in deze zomerdagen. Maar in een plastic tent een soortgelijke set "voor erbij" snap ik niet helemaal.

Ben je het lokale buurthuis en moet je drie films tegelijk kunnen draaien of is dit een verkapte manier om "verouderde" HT spullen her te gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobahamuth
  • Niet online

Neobahamuth

Thoughtcrime is death.

Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:23:
[...]

Eerste wat ik dacht dat dit een niet al te dure set zou zijn.

Ook Eltax verkoopt soorgelijke 5.1/7.1 sets. Dit is natuurlijk een stuk mooier afgewerkt. Hoe is de sub van die set overigens?
De sub kan aardig wat lucht verplaatsen maar ik heb hem nooit naar 100% tevredenheid perfect kunnen instellen. Ten eerste ben ik een audio noob en ten tweede heb ik hem max. 3 keer gebruikt.
Verwijderd schreef op woensdag 12 augustus 2009 @ 12:25:
[...]

Stel ik een vreemde vraag als ik wil weten waarom je op drie plekken in (en om) je huis probeert een HT setup te maken? Als je een grote tuin hebt met buren die 100 meter verderop wonen kan ik me nog voorstellen dat je buiten een filmpje wil kijken in deze zomerdagen. Maar in een plastic tent een soortgelijke set "voor erbij" snap ik niet helemaal.

Ben je het lokale buurthuis en moet je drie films tegelijk kunnen draaien of is dit een verkapte manier om "verouderde" HT spullen her te gebruiken?
1. De opstelling in de partytent (die voor de gasten van de Neobahamuth's Open Deur Dag 2008 fungeerde) diende slechts om alle apparatuur eens te testen. De spullen hebben daar niet meer dan een dag gestaan, enkel voor de sound check.
(De tent is ondertussen al maanden geleden afgebroken en er staat nu een mooie oprit voor de wagen van m'n broer. Bovendien is de akoestiek in een tent niet optimaal en ik ben ook niet gek genoeg om al die toestellen in een tent te laten liggen.)

2. Er gaat niets boven een bioscoopvertoning in buitenlucht! Onder de sterrenhemel onder een dekentje languit op een sofa relaxen en van een goede film genieten. We hebben deze zomer een tiental bioscoopavonden gehouden voor onszelf, vrienden en familie aangezien het weer dat de rest van het jaar niet echt toelaat. We moeten er dus van profiteren!

3. Enkele toestellen worden eigenlijk enkel in de zomer gebruikt aangezien er hier binnen geen plaats is om alles permanent op te stellen:
- Het projectiescherm staat 11 maanden per jaar op zolder.
- De projector staat 11 maanden per jaar in m'n broers kamer met een kleiner scherm.
- Van de 7.1 speakers worden er enkel 2 zuilen aangesloten in m'n kamer. De rest staat gewoon ergens uit de weg. (2 ergens in een hoek en nog 2 in de gang)
- De receiver wordt 11 maanden per jaar eigenlijk enkel gebruikt als HDMI-switch om alle apparaten op aan te sluiten. (Dat is nu ook al overbodig aangezien m'n nieuwe Philips LCD ook 4 HDMI-ingangen heeft.)

4. Wat is er 'verouderd' aan een splinternieuwe LCD van amper 2 dagen oud (!), een PopCorn Hour en Blu-ray speler van enkele maanden oud? :?

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Let op!

Dit is geen "wat-moet-ik-kopen"-topic: start zo'n discussie dan ook niet hier.
Zie ook de Topic Start bij "Wat hebben we liever niet" voor de reden.