Hallo,
Ik ben als klant bij multikabel begonnen. Beviel me prima. Nooit klachten gehad, alleen in het begin. Ik woonde in een nieuwbouw wijk en kennelijk kon de wijkcentrale de capiciteit niet aan. Kreeg daarom voor de maanden dat internet dermate slecht was mijn geld terug.
De overstap naar ziggo merkte ik vrijwel weinig van. Tot ik besloot te gaan verhuizen.
Ik woonde samen met mijn broer en die bleef op het zelfde adres wonen. Volgens een ziggo medewerkster was het verstandiger om alles op zijn naam te zetten en dat ik mij opnieuw zou aanmelden op m'n nieuwe adres.
Ik zou pas per 1 juli de sleutel krijgen en heb een alles-in-1-plus pakket aangevraagd per 1 juli. Deze aanvraag had ik halverwege mei al gedaan.
Ik ga de week daarop op vakantie en wordt ik gebeld door de monteur van ziggo. Hij stond voor een dichte deur en vroeg zich af hoelaat hij op 2 JUNI kon komen. Ik zei tegen hem dat dit niet klopte en dat het bedoeld was per 1 juli, aangezien ik de sleutel voor die tijd nog niet heb.
Hij zou het doorgeven aan ziggo. Ik had hier echter weinig vertrouwen in en belde die avond ziggo om te zeggen dat ze zich vergist hebben in de datum.
Vervolgens moest ik mij opnieuw aanmelden. Ze konden niet de datum wijzigen

Ik opnieuw aangemeld. Na 2 weken nog geen bevestigingsbrief, ik weer bellen. Aanmelding was wel binnen, maar er gebeurde niks mee.
Vervolgens weer gebeld, nog steeds geen bevestigingsbrief. De ziggo medewerker zou het wel even fixen.
Ik krijg tot mijn verbazing binnen een week een bevestigingsbrief. Ik dacht, mooi. Eindelijk iemand die het goed doet.
Zie ik tot mijn verbazing dat hij een afspraak voor een monteur heeft ingeboekt en deze kosten zijn 100 euro!!!
Ik besloot om niet meer te bellen, maar gebruik te maken van hun online contactformulier.
Ik vertelde mijn verhaal zoals die nu hier staat en kreeg als antwoord; " Neem contact op met de klantenservice op telefoonnummer 0900-1884"
Juist.......
Ik weer gebruik gemaakt van hun contactformulier en heb gezegd dat ik het bedrag ga storneren, aangezien de installatiekosten gratis worden vermeld op hun website.
Krijg als antwoord; "Het is niet verstandig om te storneren, neem contact op met klantenservice telnr....."
Ik begin steeds geirriteerder te raken, dus weer een contactformulier invullen met het zelfde verhaal.
Krijg als antwoord; "Uit onze administratie blijkt dat u de 1ste keer niet aanwezig was en niet heeft afgebeld voor de monteursafspraak en hiervoor reken wij 100 euro"
Erm... sorry? Jullie fout, ik heb wel gebeld. Dit had ik ook in mijn vorige mail terug gestuurd en weer met het hele verhaal en met de toelichting dat ze het verhaal 2x moet lezen, want ik krijg de indruk dat ze er snel overheen lezen en met een standaard antwoord komen en dat ik het bedrag wel ga storneren, aangezien ik bewijzen heb dat de fout niet bij mij lag, maar bij hun.
Tot op heden nog geen antwoord op gekregen.
Ik ga het niet storneren, aangezien dit niet in mijn voordeel zal werken als ik juridische stappen wil ondernemen.
Conclusie;
Ziggo is leuk en aardig als je het eenmaal hebt en er geen problemen zijn, maar om te switchen of aan te melden is het een drama.
Waarom geen adsl? Daar blijft het een beetje hangen en ik wil liever alles bij 1 aanbieder hebben. Dus naar een ander lukt niet.
Hoop dat jullie je een beetje vermaakt hebt met het lezen
Mike