Hoofdcategorieën
Topicacties

[Ziggo] Ervaringen Topic - Deel 5

Pagina: 1 2 3 4 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... 143 144 145 146 last

Nieuw Topic
Blub Blub

quote:
Emile schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:15:
Ik ben van plan om zeer binnenkort over te stappen / ziggo erbij nemen. Ik heb alleen nog een paar vragen. Ik ben dan van plan om Ai1E te nemen (heb al TV van ziggo).
  • Krijg ik gelijk de nieuwe Arris modem?
  • Ik ben van plan om Ziggo erbij te nemen, en XS4ALL te houden. Ik wil dan graan een Dual-WAN router nemen, zodat ik de snelheid bij elkaar kan optellen. Heeft hier iemand ervaring mee?
  • Toevallig iemand die in Noordwijk (ZH) woont? Zo ja, is de snelheidsverhoging voor Ai1E er hier al doorheen?
1: moet je afwachten. Tot nu toe hebben nieuwe klanten een Motorola modem gekregen
2: Snelheid moet je niet optellen. Je kunt dan wel aan traffic routing doen. Bijv: bittorrent, nieuwsgroepen etc via Ziggo en emailen en surfen via XS4ALL.
3: Nergens is de snelheid voor Ai1E erdoor. De huidige 50 Mbit verbindingen zijn van oude Z3i klanten.

Tussen nu en 10 juli worden de nieuwe modems uitgeleverd.
Reg. datum: 24 mei 2009

quote:
Chubz schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 13:38:
[...]

Wat voor pakket heb je en welk postcode?
Internet Z3, telefoon en kabel tv (geen totaalpakket, don't ask me why:P) en postcode is 9301 (Roden)

Reg. datum: 18 maart 2005

quote:
tiguan schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:28:
Ik weet niet of dit het juiste topic is, maar hoe lang duurt het voordat je het startpakket digitale televisie in huis hebt van Ziggo? Of kan je die smartcard ook gewoon in een electronica winkel kopen?
Smartcard is gewoon in een elektronicawinkel te kopen.(Ook inclusief decoder)

Gigabyte P35C-DS3R, Intel Q6600, OCZ 4GB DDRII PC2-6400, MSI8800GTS640MBOC, 2x500GB Spinpoint Raid0, Vista Ultimate 64bit/Windows 7 Beta 64bit, 2xSamsung 226BW, Samsung LE46A856, Quickcam Pro 9000, Sennheiser RS-140, Teufel CF 5.1, 2x WD Book 1TB, Xbox360

awesome
Reg. datum: 21 december 2000

quote:
MrBlueEyes schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:38:
[...]

Smartcard is gewoon in een elektronicawinkel te kopen.(Ook inclusief decoder)
Cool, dan ga ik mijn order bij Ziggo even annuleren de kaart in de winkel kopen. Decoder heb ik niet nodig omdat ik een Alphacrypt ga gebruiken.

roydejong.nl

Ervaring met Ziggo tot nu toe...

Bestelling geplaats op inet voor een nieuwbouw woning (nog nooit klant van Ziggo geweest) AIO plus.

Later die middag telefonisch nog een aantal vragen gesteld, echter bestelling was niet terug te vinden in het systeem... Telefonisch opnieuw een bestelling geplaats, echter dit ging niet goed omdat er geen telefoonnummers meer beschikbaar waren voor mijn regio (nummer van andere regio willen ze niet doen...)

Lang aan de telefoon gezeten, echter nog steeds bestelling kunnen plaatsen omdat ze geen telefoonnummers meer hebben voor mijn regio (Harlingen). Zonder telefoonnummers kunnen er in zijn geheel geen bestellingen plaats vinden.

Of te wel, dit kan een aantal weken duren (moet aangevraagd worden bij de opta). Dus voorlopig geen inet etc voor mij. Zucht, het zal ook eens makkelijk gaan.

bla?

Reg. datum: 29 oktober 2003

Ook hier in Nieuwegein (3437) zijn de HD kanalen beschikbaar op 1,2 en 3. SD staat op 71, 72 en 73. Heb wel even de kanalen met de snelzoeker opgezocht. 1 minuut. Helaas nog steeds geen snelheidsupgrade.

AIO Extra 20/3
Samsung UE46B7020 + Alphacrypt

Lekker!

Reg. datum: 28 januari 2007

quote:
vr6-only schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:29:
[...]

Tussen nu en 10 juli worden de nieuwe modems uitgeleverd.
hoe weet je dat eigenlijk?

Reg. datum: 23 november 2007

Heb net een reactie op een mail naar ziggo gehad waarin ze me vertellen dat het tot 1 oktober kan duren voor de nieuwe snelheden zijn doorgevoerd. Dat lijkt mij niet echt 'medio' 2009 meer.

quote:
FreestyleFrl schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:31:
Heb net een reactie op een mail naar ziggo gehad waarin ze me vertellen dat het tot 1 oktober kan duren voor de nieuwe snelheden zijn doorgevoerd. Dat lijkt mij niet echt 'medio' 2009 meer.
Dan komen ze wel in de problemen, want in het najaar(dus vanaf september) moeten de snelheden volgens de reclame al weer naar 80Mbits toe. Worden drukke tijden bij Ziggo.

Gigabyte P35C-DS3R, Intel Q6600, OCZ 4GB DDRII PC2-6400, MSI8800GTS640MBOC, 2x500GB Spinpoint Raid0, Vista Ultimate 64bit/Windows 7 Beta 64bit, 2xSamsung 226BW, Samsung LE46A856, Quickcam Pro 9000, Sennheiser RS-140, Teufel CF 5.1, 2x WD Book 1TB, Xbox360

Pizza is klaar :P

quote:
MrBlueEyes schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 17:40:
[...]

Dan komen ze wel in de problemen, want in het najaar(dus vanaf september) moeten de snelheden volgens de reclame al weer naar 80Mbits toe. Worden drukke tijden bij Ziggo.
Misschien zijn de nieuwe settings en de nieuwe snelheden wel gewoon een test voor de toekomst. Om bijv te checken of het netwerk het zo houd.

BurnerT wijzigde dit bericht 03-07-2009 17:49 (103%)

Driven By Hate, Consumed By Fear

Audi-Addict

Hier in Enschede ligt ziggo er uit.. hopen dat dit ook samengaat met een verhoging..

http://www.dutch-esports.nl | Gaming Community |

Reg. datum: 25 december 2004

WTF!!!!! Ik heb net gebeld en ik heb te horen gekregen de volgende data:

Per 4 juli (morgen, zat.) kunnen alle Alles-in-Extra en Z3(i) abo's genieten van een hogere snelheid
Per 1 sep. Alles-in-1-plus en Z2 abo's
Per 1 okt. Alles-in1-basis en Z1 abo's...

Lekker genaaid hey?! Ik had toch echt begrepen toen ik 3 weken geleden overstapte dat alles per 1 juli omhoog zou gaan! Dat wordt even een wifi-lijntje erbij leggen dan maar :D

quote:
johncheese002 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:01:
WTF!!!!! Ik heb net gebeld en ik heb te horen gekregen de volgende data:

Per 4 juli (morgen, zat.) kunnen alle Alles-in-Extra en Z3(i) abo's genieten van een hogere snelheid
Per 1 sep. Alles-in-1-plus en Z2 abo's
Per 1 okt. Alles-in1-basis en Z1 abo's...

Lekker genaaid hey?! Ik had toch echt begrepen toen ik 3 weken geleden overstapte dat alles per 1 juli omhoog zou gaan! Dat wordt even een wifi-lijntje erbij leggen dan maar :D
Iedereen zegt weer wat anders.

Dus je wilt zeggen dat alle AiE Extra abonnees morgen het nieuwe modem ineens ontvangen?

Z3i abonnees zijn trouwens voor een groot deel al verhoogd.

Edit koning
Reg. datum: 25 februari 2002

quote:
tiguan schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:41:
Cool, dan ga ik mijn order bij Ziggo even annuleren de kaart in de winkel kopen. Decoder heb ik niet nodig omdat ik een Alphacrypt ga gebruiken.
Even op marktplaats kijken is handiger, daar zijn genoeg winkels die hem aanbieden tussen de 15 en 20 euro (adviesprijs 30).

job wijzigde dit bericht 03-07-2009 18:20 (43%)

Mijn Wii nummer: 0525 4728 8772 1934, graag een PM bij toevoeging

Reg. datum: 25 december 2004

Euhm ja?! Denk je dat ik dit uit mijn duim zuig oid?

Ik baal zelf ook flink, had ik per deze week op 20 mbit willen zitten.
De tijd zal het leren...en hoe ze dat met die modems doen, geen flauw idee- ik heb geen 50mbit.
Wat er werd gezegd is dat iedereen met die abo's administratief en qua signaal op die snelheid komen te zitten, als jij nog geen modem hebt ontvangen, dan wordt dat waarschijnlijk je limiterende factor en pak je misschien 38 mbit ipv 50?

Ik wacht gewoon 2 maanden, 10 mbit is snel zat voor de meeste toepassingen, al ben ik enigzins teleurgesteld over de gebakken lucht natuurlijk. Veel beloven, weinig geven- doet de gek in vreugde leven... ;)

Anderzijds mag je ook wel blij zijn dat ze het stapsgewijs uitvoeren en tussendoor strak monitoren om uitval te voorkomen (althans dat mag ik hopen); wat voor situatie zou dat geven, aan klachten, opzeggingen, slechte naam, boze klanten etc.?

Wat ik wel typisch vind is dat dan de volgende stap per 1 sep. plaatsvindt en niet per 1 aug., maar dat zal met de vakantie te maken hebben denk ik.

quote:
vr6-only schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:29:
[...]
3: Nergens is de snelheid voor Ai1E erdoor. De huidige 50 Mbit verbindingen zijn van oude Z3i klanten.
Ik dacht dat alle Z3i klanten automatisch Ai1E zijn geworden? Dus maar de helft van de Ai1E klanten heeft nu de verhoging?



quote:
Emile schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:51:
[...]

Ik dacht dat alle Z3i klanten automatisch Ai1E zijn geworden? Dus maar de helft van de Ai1E klanten heeft nu de verhoging?
De voormalig Z3i klanten hebben nu de verhoging ja, omdat die al het nieuwe modem hadden.

Reg. datum: 31 januari 2002

Hier Z3i maar nog geen 50 Mbit hoor. Al wel een Docsis3 modem gehad een paar weken terug.

Kredietcrisis? Overdreven! We zijn nu pas op het niveau van 2003

Reg. datum: 27 oktober 2007

quote:
Emile schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 16:15:
• Ik ben van plan om Ziggo erbij te nemen, en XS4ALL te houden. Ik wil dan graan een Dual-WAN router nemen, zodat ik de snelheid bij elkaar kan optellen. Heeft hier iemand ervaring mee?
Als het je om nieuwsgroepen downloaden gaat is dat geen enkel probleem. Je hebt ook helemaal geen Dual-WAN router nodig.

Je moet wel newsleecher gebruiken en een beetje verstand hebben van van routering.

Ik had een tijdje terug 1200 kByte/s van Ziggo en 800 kByte/s van Telfort.

Keurig 2000 kByte/s in Newsleecher! :)

Reg. datum: 09 oktober 2003

Vandaag is een monteur langsgeweest voor Ai1E. Maar modem is nog steeds Motorola. -O-

Snelheid is 20 mbit, Tele2 werkt ook nog, ook 20 mbit. (misschien 2e ethernet eens aansluiten op X58 van Gigabyte ;) )
Postcode 2582
\o/ \\o /o\ o// \o/
Reg. datum: 29 oktober 2000

quote:
Volkert schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 19:33:
[...]

Als het je om nieuwsgroepen downloaden gaat is dat geen enkel probleem. Je hebt ook helemaal geen Dual-WAN router nodig.

Je moet wel newsleecher gebruiken en een beetje verstand hebben van van routering.

Ik had een tijdje terug 1200 kByte/s van Ziggo en 800 kByte/s van Telfort.

Keurig 2000 kByte/s in Newsleecher! :)
Ik weet dat het redelijk offtopic begint te raken, maar waarom moet je nou weer verstand van routing hebben? als je zo'n drytec ding koopt met dual wan, kun je kiezen voor 2 opties, fail over en overflow ofzo, de ene houdt gewoon in dat 1 lijn je primaire lijn is en dat je daarover internet en alles doet, mocht deze uitvallen dan schakelt hij automatisch naar de andere lijn. Die overflow houdt gewoon in dat je een max snelheid insteld en dat wanneer de lijn vol is de andere lijn gebruikt wordt. Met newsleecher worden er constant nieuwe verbindingen open gezet dus dat klopt dat je de 2 lijnen volledig kunt benutten met de laatste optie.

Het is echter niet zo dat je met 1 ftp / http download je dubbele snelheid haalt.
Reg. datum: 09 januari 2005

quote:
johncheese002 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 18:24:

Ik wacht gewoon 2 maanden, 10 mbit is snel zat voor de meeste toepassingen, al ben ik enigzins teleurgesteld over de gebakken lucht natuurlijk. Veel beloven, weinig geven- doet de gek in vreugde leven... ;)
ik kom van ADSL2+ met een kleine 14mbit. en ik ben sinds eind juni bij ziggo omdat ik dacht 2 weekjes 10 mbit is niet erg als ik daarna 20 mbit krijg. met 2 actieve online gamers en een zus die 90% van de tijd video's zit te streamen via youtube of uitzending gemist en een vader die dagelijks dingen van internet wil kunnen downloaden is 10mbit gewoon te krap.
mijn ouders wilden in februari al ziggo en ik heb dit tot 1 juli kunnen uitstellen(heeft me wel 10 euro per maand gekost, omdat me ouders dat zouden besparen bij een overstap)
ik wil niet nu alsnog 2 maanden lang moeten wachten op iets dat eerst in de planning stond voor 1 april.
quote:
Anderzijds mag je ook wel blij zijn dat ze het stapsgewijs uitvoeren en tussendoor strak monitoren om uitval te voorkomen (althans dat mag ik hopen); wat voor situatie zou dat geven, aan klachten, opzeggingen, slechte naam, boze klanten etc.?
denk dat ze nou misschien nog wel meer boze klanten en telefoontjes krijgen.
als ik maandag nog geen verhoging heb ga ik zeker bellen voor een financiele compensatie.
ik heb bij ziggo een abonnement genomen om er zoveel financieel op vooruit te gaan en om een hogere snelheid te hebben en 1 van beide wordt nu niet nagekomen.

Mili wijzigde dit bericht 03-07-2009 20:08 (34%)

\o/ \\o /o\ o// \o/
Reg. datum: 29 oktober 2000

quote:
Mili schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:01:
[...]

ik kom van ADSL2+ met een kleine 14mbit. en ik ben sinds eind juni bij ziggo omdat ik dacht 2 weekjes 10 mbit is niet erg als ik daarna 20 mbit krijg. met 2 actieve online gamers en een zus die 90% van de tijd video's zit te streamen via youtube of uitzending gemist en een vader die dagelijks dingen van internet wil kunnen downloaden is 10mbit gewoon te krap.
mijn ouders wilden in februari al ziggo en ik heb dit tot 1 juli kunnen uitstellen(heeft me wel 10 euro per maand gekost, omdat me ouders dat zouden besparen bij een overstap)
ik wil niet nu alsnog 2 maanden lang moeten wachten op iets dat eerst in de planning stond voor 1 april.

[...]

denk dat ze nou misschien nog wel meer boze klanten en telefoontjes krijgen.
als ik maandag nog geen verhoging heb ga ik zeker bellen voor een financiele compensatie.
ik heb bij ziggo een abonnement genomen om er zoveel financieel op vooruit te gaan en om een hogere snelheid te hebben en 1 van beide wordt nu niet nagekomen.
hoe kom je er in vredesnaam bij dat je in je recht staat? ziggo heeft een 'verplichting' om jouw abbo na te komen, dat komen ze zonder problemen, je hebt nu een 10mb abbo en dat krijg je... daarnaast staat een upgrade in de planning... welke in gang wordt gezet per 1 juli.. ..

als je werkelijkwaar loopt te zeuren over 4 mbit, misschien moet je dan zelf je dsl abbo weer aanvragen, tele2 heeft goedkope abbo's, laat je direct naar je kamertje aansluiten .. wauw.. je eigen ubertoffe 14mbit lijn... voor maar 20 euro ofzo..

K zou ook maar al te graag m'n 50mbit willen hebben, maarjah het is niet anders. Buiten dat... ik herleid hieruit dat je een plus abbo hebt, die komen pas aan bod na de extra abbo's... dus je zal toch even moeten wachten, die financiele compensatie die je graag wilt hebben kun je op je buik schrijven, nergens staat dat ziggo verplicht is jou 20mbit te geven per 1 juli. Sterker nog.. ze zijn niet eens verplicht je 100% uptime te geven, 't blijft een consumeten verbinding. Wil je een gegarandeerde snelheid / uptime, moet je over op zakelijke verbindingen.. maar als je al zeikt over 10 euro per maand... dan gaat dat vast niet op.
Nu met Sony Alpha 300
Reg. datum: 04 oktober 2000

quote:
Sa1 schreef op vrijdag 03 juli 2009 @ 20:18:
[...]
hoe kom je er in vredesnaam bij dat je in je recht staat? ziggo heeft een 'verplichting' om jouw abbo na te komen, dat komen ze zonder problemen, je hebt nu een 10mb abbo en dat krijg je... daarnaast staat een upgrade in de planning... welke in gang wordt gezet per 1 juli.. ..
Als ze "in gang hadden gezet" hadden verteld bij het bestellen, dan was het ook geen probleem geweest. Ik heb 3 Ziggo medewerkers gesproken (1 voor de bestelling, en 2 voor het recht zetten van de fouten in de bestelling), en die melde alle 3 dat ik op 1 juli een verhoging zou krijgen.

Het is en blijft een onbetrouwbaar bedrijf, en ik ben er weer ingetrapt :(

EDIT:

En, een stapeltje post van Ziggo:
  • 1x factuur tv
  • 1x factuur Z3
  • 1x All-in-one Plus
Dat word weer lachen. De laatste keer, na mijn verhuizing, werd ik afgesloten omdat ik dubbele rekeningen niet betaalde.

PWM wijzigde dit bericht 03-07-2009 20:36 (13%)

XBOX 360 Gamertag NES/GameBoy/SNES/Gamecube/DS Lite/Wii Xbox/Xbox 360 PS1

Reg. datum: 17 februari 2009

Ik heb nog niet veel van mijn nieuwe snelheden gemerkt (heb alles in 1 extra), wel heb ik gemerkt dat ik opeens maar 5ms ping heb naar amsterdam ipv 8~10 via speedtest.net, ik denk dat ik maar moet wachten op mijn nieuwe modem. Ik vind het wel vreemd van Ziggo dat ze mij dan niet gelijk een nieuw modem hebben gegeven toen ik alles in 1 had besteld (1-2 maanden geleden), ik hoop dat ze er het beste van maken.

PS: Waar herken je het nieuwe modem aan? Ik neem aan het merk?

XtremeFastNoob wijzigde dit bericht 03-07-2009 20:36 (7%)

Pagina: 1 2 3 4 ... 62 63 64 65 66 67 68 69 70 ... 143 144 145 146 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: