Therapy777 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:38:
Zo, net ff wakker geworden

begon mn pa meteen te mompelen dat het internet het vanochtend weer eens niet deed, maar na een resetje weer wel. Ik dus gauw mn router in gedoken en jawel: nieuwe firmware
Wat ik ook meteen zag: alle apparaten worden in één klap herkend!! Alle PC's én mijn xbox!! Zelfs mijn HDtv via draadloos herkent hij!
Ik heb dus meteen mijn xbox een naam gegeven, vast IP aangevinkt en ben daarna de poorten gaan instellen.
Gek genoeg werkte dat niet na enkele tests.
Dus daarna heb ik die poorten er weer uitgegooid, en UPnP aangezet.
Logboek gecheckt: UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.2.2 (Success) (dit is de IP van mijn xbox)
Test gedaan: NAT OPEN

MW2 erin gestopt: NAT OPEN
Ik ben blij !!!
DUS VOOR IEDEREEN MET EEN THOMSON TG787v (SIP):
KPN bellen, firmware 8.2.T.4 eisen, UPnP aanvinken, en genieten maar!!!
Therapy77, top nieuws

, bedankt ook voor je terugkoppeling. Eindelijk een doorbraak
Heb het idee dat dit topic een aardige vaart gaat lopen komende tijd.
Iedereen met het probleem.
1. Controleer je fw van je 787, die moet dus zijn 8.2.T.4
Dit doe je in de webinterface, zie punt 3 hoe deze te benaderen. De versie zie je in de beginpagina, oftewel Home functie van het menu.
( heb je niet de juiste firmware versie, bel dan met KPN en zeg dat je niet gebruik kan maken van VPN voor je werk ivm thuiswerken. Zeg dat je hebt gelezen dat er een update voor jou modemtype is, wat dit probleem oplost )
2. Zorg vervolgens dat alle met het netwerk/internet verbonden zijn.
3. Ga in de computer naar de webinterface/pagina en tik als URL: speedtouch.lan of het IP adress 192.168.2.254
4. Controleer of UpNp aanstaat, te vinden onder Toolbox>Delen van spelen&Toepassingen
5. In de webinterface, ga naar Thuisnetwerk>Apparaten
6. Klik op de naam van het apparaat ( PS3 / Xbox360 etc ), en ga vervolgens naar configureren.
7. Geef als eerste een naam op zoals die voortaan wordt weergegeven in de Experiabox.
8. Geef het type apparaat aan ( laptop, spelcomputer enz )
9. Vervolgens stel je in dat het apparaat een vast IP adress krijgt, ook wel statisch IP genaamd
10. Sla alles op, zet de Experiabox uit, en na 20 seconden weer aan.
11. Ga nu naar het betreffende apparaat, ga naar netwerkinstellingen, zeg dat het apparaat dus een vast IP moet krijgen, controleer in de Experiabox welk IP dat moet zijn, stel dat in. Waar mogelijk stel in dat UpNp aan moet staan. Vergeet niet je instellingen/wijzigingen waar nodig op te slaan.
12 .Herstart het betreffende apparaat, en controleer je instellingen, met name dus of je NAT2 of 3 hebt.
[
Voor 23% gewijzigd door
Yippie op 22-12-2009 17:01
]