Problemen Thomson TG787v SIP + PS3

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-01 22:55
Anoniem: 324201 schreef op vrijdag 06 november 2009 @ 16:52:
Dombo's ze hebben mij een 780I WL gestuurd
is dus voor ISDN dat heb ik niet....
Dat verklaart natuurlijk alles, hoop wel dat je het oude modem nog had zodat je nog wel kunt internetten.

-----------------------------------------------------------------------------------
Voor de geinteresseerden, staat weer een 780WL in de V&A

[ Voor 19% gewijzigd door Yippie op 17-11-2009 22:33 ]

• Thijs15
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 26-12-2012
Hallo allemaal. Ik ben sinds vorige week verhuist en mijn ouders (ik zelf ook) zijn analfabeet met Internet. het internet is sinds dinsdag (2 dagen geleden) aangesloten. Dinsdag kon ik wel met vrienden online spelen en woensdag en vandaag niet. me NAT type is net zoals bij iedereen NAT 3. De router die we kregen was ook dat Thomson ding. Is er ECHT geen andere mogelijkheid dan een andere router zoeken? ik zit zo de forum te bekijken en ik zie dat klantenservice etc. helemaal niet helpt.

Kan iemand mij helpen? ik me ps3 gekocht om met vrienden te spelen..............

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290070

Hallo,

Wij zijn sinds kort overgestapt op Internet+Bellen van KPN en hebben hier een mooi Experia router (Thomson 787) voor binnengekregen.

Aangezien ik op mijn playstation 3 vandaag even CoD: MW2 wilde spelen, kwam ik erachter dat mijn PS3 op NAT3 staat. Oftewel, standaard internet toegang is prima, voice chat en 'party's' vormen gaat niet lukken. Na bellen van de KPN helpdesk kwam ik erachter dat ik inderdaad hier enkele poorten voor moest openen in mijn router.

Ik heb dit al eerder gedaan op onze vorige routers en dit ging prima, op onze Thomson TG787v zag het er in het begin heel praktisch uit. Je kan een 'spel of service' toevoegen waar je poorten aan linkt, die je vervolgens naar je PS3 kan sturen.

Als ik echter probeer om een nieuw 'Spel of Service' in te voeren en de poorten probeer te openen krijg ik onderstaande foutmelding bij het opslaan.

'Validatie mislukt voor (Nieuwe naam), kies een nieuwe naam' (http://img233.imageshack.us/img233/531/thompson.jpg)

Als ik vervolgens een nieuwe naam kies, verdwijnen al mijn net ingevulde poorten als sneeuw voor de zon en slaat hij een leeg 'spel' op..

De geweldig behulpzame KPN helpdesk die ik vandaag meerdere malen heb gebeld:
- De eerste persoon had het over een zogenaamde 'NAT Helper' die niet correct functioneerde: ik zou na een half uurtje gewoon kunnen spelen met vrienden.
- Vervolgens, nadat dit niet werkte, belde ik opnieuw en kreeg ik wel een behulpzame jongen die mij kon vertellen over het poorten openen (wat ik via portforward.com inderdaad heb kunnen vinden). Hij vertelde me dat de eerst persoon iets compleet nutteloos had gedaan...
- Vervolgens kreeg ik bovenstaande foutmelding, ik belde terug: ik werd doorgestuurd naar www.kpn.nl waar ik een goede handleiding kon vinden voor het aansluiten van de playstation 3. Hij wist me te vertellen dat ik deze poorten helemaal niet open hoor te zetten. Daarnaast was zijn protocol dat als ik internet op mijn laptop had, hij me niet meer mocht helpen. Hij verwees me wel door naar google en eventueel playstation.com...
- Na een laatste vierde (enigszins wanhopige, maar toch) poging kreeg ik nogmaals te horen dat als mijn internet het gewoon deed, ik niet meer geholpen kon worden.

Ten eerste vraag ik mij af, zijn KPN niet verantwoordelijk voor de router die zij leveren, ten tweede of iemand de oplossing voor dit probleem weet?

mvg,
Mathijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Gunti aka Mathijs

heb je de posts op pag1 wel gelezen ?
Portforwarding werkt op dat 787 model dus niet, ligt niet aan het apparaat, maar aan de aangepaste firmware.
Snelle oplossing is dus een KPN Experiabox van het type 780WL te scoren, die wel is in de V&A en anders op MP langskomen.

KPN heeft geen oplossing voor je, neemt niet weg dat je altijd een klacht in kunt dienen.

ps: zou je de link naar de handleiding voor het openzetten van porten mbt de PS3 op KPN.com ook even willen posten ?

[ Voor 14% gewijzigd door Yippie op 22-11-2009 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 290070

http://www.portforward.co...7/PlayStation_Network.htm

Dit is de link voor port forwarding voor PS3. Ik heb de posts wel gelezen, dacht dat dat probleem net iets anders was dan de mijne. Die tweede HD medewerker had het over volgende week vrijdag terugbellen om evt. de nieuwe (789?) aan te vragen. Ga dat maar proberen, bedankt in ieder geval.

Dit was alleen niet op kpn.nl, hier staat enkel hoe je internet uberhaupt op de playstation aansluit (à la, ga naar settings, druk network settings etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
aha, vandaar dus ook mijn vraag. Op KPN.com hebben ze het alleen over het aansluiten van Wii en X360.
Die link op PF heb je dus niks aan, de stappen die je moet nemen kloppen, maar de 787 registreert het niet.

Die 789 is idd je hoop, had al lang geintroduceerd moeten zijn. Laten we hopen dat ze de tijd hebben genomen om eea goed in te regelen zodat standaard functionaliteit weer te gebruiken is.

Houdt ons op de hoogte, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 328583

Heb jij problemen met je speedtouch 787?

Neem dan contact met mij op en ruil deze kosteloos om voor een goed werkende speedtouch 780 (kpn experiabox). Ik ben bereid om deze speedtouch 780 (kpn experia box) kosteloos en correct voor je aan te sluiten. Ik heb namelijk zelf geen behoefte om een playstation op mijn speedtouch aan te sluiten maar wel intresse in de printserver die wel zit ingebouwd op de speedtouch 787 maar nog niet zit ingebouwd op de speedtouch 780.

Mocht er iemand intresse hebben in deze deal dan zal ik deze persoon willen verzoeken contact met mij op te nemen

door mij te mailen op het volgende e-mail adres: r.vaneijk@online.nl
of door mij te bellen op het nummer 087-0008756

met vriendelijke groet, René

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevik88
  • Laatst online: 22-12-2024
Maand geleden ook een email gestuurd naar KPN over dit probleem en kreeg terug dat ze er mee bezig zijn (niet dus) nu meer dan een maand later nogmaals het probleem voorgelegd, dat portfowarding gewoonweg geen enkele functie heeft in het apparaat. En weer het zelfde standaard antwoord "We vragen nog even uw geduld, we zijn er mee bezig". Ik ben dus eigenlijk al weer helemaal klaar met KPN. Het probleem is namelijk al lang bekend maar word niet opgelost.

• bartburg
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-04 13:31
Heren ondanks dat het verschillende keren is gevraag nogmaals:

Ik heb zoals vele van jullie een Thomson TG787v SIP nu heb ik het volgende probleem:
zodra ik met mijn playstation 3 online wil gamen geeft hij aan dat er een nat 3 strickt beveiliging is.
Dit geeft hij aan ondanks dat ik de poorten open zet die nodig zijn (ook alle poorten open geporbeerd).
Ik heb in de originele handleiding gekeken en daar heb je een optie Firewall deze optie lijkt door KPN uit de huidige software zijn gehaald.
Ik heb KPN hiermee geconfronteerd maar deze geven alleen een melding terug dat zijn niet verantwoording nemen voor online gamen en verwijzen me dan naar een portforwarding site .. *zucht

1. Wie heeft deze modem/router en heeft wel nat 2 of dmz werkend?

2. Is er een andere optie dat ik tussen de kpnrouter en de kabel een router plaats en daarmee me ps3 connect?

3. Mijn ouders hebben de Thomson TG780 kan ik deze zonder meer omruilen met ze en is deze dan wel goed in te stellen?

4. Is er een nieuwe/andere modem/router die ik kan gebruiken?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:31
bartburg schreef op donderdag 26 november 2009 @ 14:27:
Heren ondanks dat het verschillende keren is gevraag nogmaals:

Ik heb zoals vele van jullie een Thomson TG787v SIP nu heb ik het volgende probleem:
zodra ik met mijn playstation 3 online wil gamen geeft hij aan dat er een nat 3 strickt beveiliging is.
Dit geeft hij aan ondanks dat ik de poorten open zet die nodig zijn (ook alle poorten open geporbeerd).
Ik heb in de originele handleiding gekeken en daar heb je een optie Firewall deze optie lijkt door KPN uit de huidige software zijn gehaald.
Ik heb KPN hiermee geconfronteerd maar deze geven alleen een melding terug dat zijn niet verantwoording nemen voor online gamen en verwijzen me dan naar een portforwarding site .. *zucht

1. Wie heeft deze modem/router en heeft wel nat 2 of dmz werkend?

2. Is er een andere optie dat ik tussen de kpnrouter en de kabel een router plaats en daarmee me ps3 connect?

3. Mijn ouders hebben de Thomson TG780 kan ik deze zonder meer omruilen met ze en is deze dan wel goed in te stellen?

4. Is er een nieuwe/andere modem/router die ik kan gebruiken?

Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!
Zelfde probleem hier ook met de Thomson TG787v SIP, het gekke alleen is dat het op mijn XBOX 360 wel gelukt is met deze modem en ik een open NAT heb. Alleen die PS3 lukt maar niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
  • Laatst online: 08-09-2024
Ik zit met hetzelfde probleem, na van alles te hebben geprobeerd met port forwarden etc en helpdesks bellen (kpn en thomson) ben ik geen stap verder, is er dan echt geen oplossing? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Sinds de good old 510v1/v4 die KPN uitdeelde is het allemaal bergafwaarts gegaan met die dingen :/
Ik heb daarom ook lekker een DrayTek 2820 ADSL2+ modem+router gekocht en die werkt net zo lekker/lekkerder als de heerlijke oude 510 exemplaren :Y)

Dus... heb je geen VoIP onzin van je provider en weet je de instellingen van je verbinding zoals login gegevens bijvoorbeeld neem dan lekker een alternatief modem !!

Dingen die mij irriteerden aan de 780WL =>

- DHCP beheer.
- Groot aantal pakketjes in 1 keer ontvangen/verwerken = Stomme ingebouwde firewall/filter meuk kapt deze af op een gegeven moment :/
- Poorten forwarden zwaaaaar omslachtig en DMZ IP toewijzen is ook niet echt geweldig...

Enig fatsoenlijk modem dat nog wordt geleverd is geloof ik die Copperjet 816 ofzo bij BBned verbindingen en bij gebrek aan beter die Fritz! dingen bij XS4ALL... mocht iemand willen overstappen ofzo ;)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
nero355 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 17:21:
Dingen die mij irriteerden aan de 780WL =>
Oke dat kan, maar in dit topic staat dat het wel een modem is waarmee online gamen met de ps3 goed werkt en dat nu precies wat we nodig hebben, heb ik eindelijk me ps3 headset en MW2 binnen werkt het niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 330932

Hm,
Mijn experiabox heeft het kenmerk 780 aan de buitenkant zitten terwijl de firmware tg787v is
en oja heb het zelfde probleem als de rest :( .
en is die 789 echt de oplossing

stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Anoniem: 330932 schreef op donderdag 03 december 2009 @ 18:46:
Hm,
Mijn experiabox heeft het kenmerk 780 aan de buitenkant zitten terwijl de firmware tg787v is
en oja heb het zelfde probleem als de rest :( .
en is die 789 echt de oplossing

stef
Wat heb je geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
er is maar 1 oplossing: Massaal blijven klagen bij KPN
want geloof me dit is heel simpel op te lossen voor ze ! zodra zij de opties openzetten zodat gebruikers zelf dingen kunnen aanpassen is dit opgelost, maar dit doen ze niet!
Dus KPN moet een update op de firmware van de 787 doorvoeren en of een andere type leveren.

dit kunnen we maar op 1 manier bereiken door elke keer ook al melden ze de melding af direct een nieuwe call (melding) bij ze aan te maken met de klacht dat dit niet juist werkt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
bartburg schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 14:39:
er is maar 1 oplossing: Massaal blijven klagen bij KPN
want geloof me dit is heel simpel op te lossen voor ze ! zodra zij de opties openzetten zodat gebruikers zelf dingen kunnen aanpassen is dit opgelost, maar dit doen ze niet!
Dus KPN moet een update op de firmware van de 787 doorvoeren en of een andere type leveren.

dit kunnen we maar op 1 manier bereiken door elke keer ook al melden ze de melding af direct een nieuwe call (melding) bij ze aan te maken met de klacht dat dit niet juist werkt!
Ben absoluut van mening dat ze bij pkn dit best voor ons in orde zouden kunnen maken, ik geef het alleen weinig kans, ik kreeg uiteindelijk te horen ''wij gaan niet over online gamen'' en dat was het, modem ruilen mocht ook niet, ik wacht nu op een 2e hands 780.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nevik88
  • Laatst online: 22-12-2024
Dat is grappig zie mijn reactie onderstaand van KPN, ik heb dus een maand eerder geklaagd over dit probleem. Wat is het nu? ondersteunen ze het niet of geven ze geen ondersteuning?

Ik denk dat ze wel zeker ondersteuning moeten geven, dit is namelijk wat staat op de glasvezel website:
Hierdoor kun je ongestoord razendsnel en zonder haperingen online gamen
Naja je kunt het zelf wel verzinnen denk ik.

Mijn reactie van KPN
In antwoord op uw vraag kan ik u meedelen dat zoals mijn collega u eerder heeft gemeld de interne software van de modem moet worden aangepast.
Dit is helaas op dit mogelijk nog niet mogelijk. We zijn druk bezig om hiervoor een oplossing te zoeken en vragen nog even uw geduld.
De onderstaande links die ik u toe stuur vallen niet onder onze service, maar wellicht kan dit u helpen:

http://portforward.com/en...atel/TG787/TG787index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartburg
Je krijgt wederom een portforwarding pagina van ze, blijkbaar is de plaat die voor de kop zit bij de kpn medewerkers wel heel dik.
Als portforwarding correct zou werken op een 787 hadden wij dit probleem nu niet!
en het beloven bezig te zijn met een fix lijkt me al helemaal onwaarschijnlijk dan zijn ze hier al meer dan een jaar mee bezig!

ik blijf ze dus bestoken met mail!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manie Riets
Ik heb voor 25 euro incl verzending een 2e hands 780wl gekocht en nadat ik UPnP op het modem aangezet had stond mijn NAT Type op Open en werkt alles naar behoren, geen poorten hoeven forwarden verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilsnider
  • Laatst online: 09-08-2024
Als we nou eens met zun allen brieven naar Radar sturen.
Misschien besteden ze dan in dat programma aandacht eraan en gaan ze kpn wel aan de tand voele!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 333032

Beste mensen

Ik heb ook een Thomson 787v en ik kan mijn nat type 3 niet veranderen naar type 2.
Heb ook al geprobeerd om zelf poorten open te gooien via de eerdere links die zijn gegeven.

Kan iemand mij AUB helpen.

Gr. Nawed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witwasser
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Wij hebben hier thuis sinds kort glasvezel van KPN (Internet/Bellen/TV) icm. met de Thomson 787.

Zit hier ook met precies hetzelfde probleem; het niet kunnen wijzigen van het NAT type 3 naar 2. Echt alle mogelijke oplossingen geprobeerd: port mappen, uPnP, DMZ, noem het maar op. Maar nog steeds blijf ik 'Strict' aanhouden in MW2.

Naar de helpdesk van KPN gebeld. Heb heel het verhaal uitgelegd en besproken wat ik zelf al heb geprobeerd, met als enige oplossing dat de Thomson 780 al deze problemen liet verdwijnen. Kreeg als antwoord dat hun deze niet kunnen en mogen leveren en dat deze niet compatible zou zijn met het glasvezel netwerk van KPN. Naar mijn weten ondersteunt de 780 ook gewoon de hele mikmak. Kan iemand dit bevestigen?

Anders ga ik MP/V&A maar eens raadplegen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 326160

Ik heb een bericht naar tros rader gestuurd. Ik heb die router al binnenstebuiten gekeerd je krijgt het niet voor elkaar. Poorten openen wil soms wel soms niet. Typisch geval van instabiele firmware! Ik raad jullie aan on een soort gelijk bericht te sturen. Bedoel bij 100 reacties zal er wel wat gebeuren toch?

Mijn bericht! 8)7

Geachte redactie,

Zins kort ben ik een van de gebruikers van het mooie , snelle glasvezel netwerk van KPN. Nu wordt er standaard een Thomson tg787vSIP geleverd bij deze dienst. Dit is zonder de firmware van kpn een prima router, alleen zet kpn er hun eigen firmware op. Wanneer men poorten open wil zetten , zal dat prima moeten werken. Nu de werkelijkheid: men zet de poorten open. En het werkt niet. Statisch ip, upnp aan. En er blijkt niks dat helpt. In de werkelijkheid zijn de geopende poorten hartstikke dicht. Helpdesk gebeld, probleem uitgelegd. Word er verteld dat je maar op internet moet gaan zoeken wat het probleem is. WIJ GEVEN GEEN SUPPORT ALS HET GAAT OVER DE ROUTER, is hun antwoordt. Terwijl er op de router vermeld staat dat kpn eigenaar van het apparaat is???? Voorbeeld: men wil een spelletje online spelen op de Playstation 3. Hier voor zullen enkele poorten moeten worden open gezet. Dit is dus vrijwel onmogelijk. Nu ben ik op google gaan zoeken. Blijkt dat ik niet de enigste met dit probleem ben. Mijn vraag aan jullie is, zijn er meer mensen die met dit probleem jullie contacteren? En zijn er mogelijkheden? Een simpelle firmware update zal al voldoende moeten zijn, en ik ben er van overtuigd dat kpn dit zeker wel kan. Met Vriendelijke groet, .....

Hier de link om zelf wat te sturen,,,, :P

http://www.trosradar.nl/contact/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilsnider
Ik heb deze reactie gestuurd:

Geachte redactie,

Wij hebben een internet + bellen abonnement lopen bij KPN. Hier kregen wij een modem bijgeleverd. We kregen de Thomson tg787vSIP. Nu game ik zelf nogal veel online met mijn Playstation 3. Ik speel ook graag met vrienden. Nu probeerde ik laatst met mijn vrienden online te gaan en wat bleek: Kon niet samen met mijn vrienden online. Ik online gaan lopen zoeken waar dit aan kon liggen. Kwam uit op dat ik de poorten moest openen. Ik dit hele traject doorgelopen. Niks werkte. Toen verder gezocht op internet en kwam der bij uit dat KPN op de modem firmware heeft gezet waardoor het niet mogelijk is de poorten te openen.
Toen maar eens de KPN helpdesk gebeld. Ik mijn probleem uitgelegd, zegt die man zo: We kunnen je zo geen nieuwe modem opsturen, wat echter wel mogelijk is is om een nieuwe abonnement af te sluiten waarbij ook nog eens Televisie zat. Dit is dus duurder dan mijn huidige abonnement. Dit zie ik dus als een hele slechte behandeling van KPN. Ze zouden gewoon de firmware van de modem moeten halen zodat je gewoon de poorten kan openen!

Groetjes, beetje moe van KPN wordend persoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Lazy schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:39:
Wij hebben hier thuis sinds kort glasvezel van KPN (Internet/Bellen/TV) icm. met de Thomson 787.

Zit hier ook met precies hetzelfde probleem; het niet kunnen wijzigen van het NAT type 3 naar 2. Echt alle mogelijke oplossingen geprobeerd: port mappen, uPnP, DMZ, noem het maar op. Maar nog steeds blijf ik 'Strict' aanhouden in MW2.

Naar de helpdesk van KPN gebeld. Heb heel het verhaal uitgelegd en besproken wat ik zelf al heb geprobeerd, met als enige oplossing dat de Thomson 780 al deze problemen liet verdwijnen. Kreeg als antwoord dat hun deze niet kunnen en mogen leveren en dat deze niet compatible zou zijn met het glasvezel netwerk van KPN. Naar mijn weten ondersteunt de 780 ook gewoon de hele mikmak. Kan iemand dit bevestigen?

Voor zover ik weet is de 780 inderdaad niet geschikt voor internet over glas van KPN.
Vraag ze is naar de 789....de opvolger van de huidige 787 wat eigenlijk ook als tussenoplossing was bedoeld.
Misschien dat je die wel los kan peuteren, alhoewel ik niet weet of die al wordt uitgeleverd, zeg er gewoon bij dat je zoiets had opgevangen of zo.

Blijkbaar zijn ze langer dan verwacht bezig om die 789 te leveren om wat voor reden dan ook, met als nadeel dus meer mensen met een 787.

Zou in ieder geval een officiele klacht indienen, dat zet meer zoden aan de dijk dan de HD bellen. ( NOFI )

Tuurlijk zijn ze niet verplicht om jou porten te laten forwarden, of NAT2 op je PS3 werkend te krijgen.
Wel draagt het bij aan je algehele internetervaring(en) waar je dit product van KPN voor afneemt.

Anoniem: 334276

Ben ik de enige die in mijn Thomson 787v SIP wel gewoon portforwarding werkend krijgt? Of begrijp ik de gehele discussie niet goed. Ik gebruik overigens geen Playstation of wat voor console dan ook. Ik zet gewoon de poorten open voor het downloaden met p2p programma's.

Ik kwam eigenlijk hier verzeild omdat ik hoopte een oplossing te vinden voor het zelf aanpassen van instellingen in de Thomson. Helaas lukt dat niet als ingelogde kpnuser, maar moet je een superuser of rootuser account aanmaken. (zie ook http://kpn.gebruikers.eu/forum/viewthread.php?thread_id=148 ) Vanwege mijn iptv en geen adsl maar glas (gebruikt dus ook 1 van de "gele poorten" als inkomend) durf ik dat nog niet aan.

Over de 789 lees ik net ergens dat die momenteel getest wordt door een aantal glasvezel gebruikers met een hogere snelheid (100mbit) omdat deze tot 130 mbit aan zou kunnen. http://glasvezel.gebruike...wthread.php?thread_id=122 Hoewel dit schijnbaar alleen voor glas is, gaat het wel over hetzelfde modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Laatst online: 16:31
Heb het een paar weken terug wel werkend gehad op mijn 360 (open NAT). Alleen op de PS3 niet.
Het rare is ook dat de 787 helemaal geen apparaten op mijn netwerk meer herkend (na een reset agv een verbindingsprobleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voske8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-02-2021
Raar maar waar.... Ik heb een TG787v SIP en het was me vorige week gelukt om (volgens de handleiding voor de 787 van portforward.com) Modern Warfare 2 op te zetten!

Gelukt dus.....

Maar toen werd de ballon lek geprikt....

Vandaag wil ik dus een maat "inviten" zie ik dat de verbinding weer op strict staat....

Dus ik kruip de router en en jahoor, onder de aangemaakt groep Modern Warfare 2 geen een poort meer te bekennen...

Dus denk ik even opnieuw aanmaken, lukt diet niet meer, kan het niet opslaan!!!

Gaarheid ten top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs15
Ik heb ook mailtje naar RADAR Gestuurd. hopen dat ze er wat mee doen.

Wij zijn sinds een maand verhuisd en zijn overgestapt op alles in één van KPN. Nu heb ik een playstation 3 waarmee ik met vrienden wil kunnen spelen. Alleen het NAT Type van het modem (Thomson TG 787) wil niet veranderen van 3 naar 2. Na uren te geprobeerd te hebben via portforwarding sites en andere klachten van mensen op het internet heb ik de klachtenservice gebeld om vervolgens het antwoord te krijgen: Wij ondersteunen geen online gaming.

Ik heb meerdere forums gezien over klagende mensen met precies hetzelfde probleem als ik heb: het neit kunnen veranderen van het NAT type. Voor KPN is het heel simpel, namelijk een update v/d firmware, zodat wij allemaal ons NAT type kunnen veranderen. Ik kan zelf naast een klacht indienen bij KPN niet veel doen, omdat er toch niks aan gedaan wordt. Misschien dat jullie dat wel kunnen doen.
Groeten boze KPN gebruiker

Allemaal ff mailtje sturen. Hoe meer mailtjes, hoe sneller het behandeld gaat worden! 8) later x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-04 16:48
ST787 is inderdaad ellende, zet auto NAT2 terug naar NAT3. Helpdesk ondersteund het niet, klopt. staat ok in de osvw... :/
Enige oplossing is een ander modem, proberen een ST780(i) of een siemens experiabox(SX551/SX552, ISDN) via marktplaats op de kop te tikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 271999

Okay!
Ik heb dus ook een Thomson TG787v SIP en exact hetzelfde probleem als vele hier. NAT3 en een helpdesk van KPN die niet wil meewerken.
Ik ben er nu al zo lang mee aan het klooien dat ik er best een nieuw modem voor wil aanschaffen. Maarrr, volgens de helpdesk van KPN werkt dat niet, omdat de juiste instellen dan niet op het modem aanwezig zijn en interactieve tv dan niet meer werkt.
Dat lijkt me ook niet de bedoeling.
Weet iemand of dat klopt?
Of is er iemand met iTV van KPN die alles wel werkend op de PS3 heeft gekregen met een ander modem?
En welk modem zou ik dan moeten hebben?

Alvast bedankt voor de moeite!

PS
Ik vond trouwens dit: http://forum.portforward.com/YaBB.cgi?num=1230996865
Iemand die het als het goed is WEL werkend heeft gekregen. Alleen dan op een PC, en aangezien ik op een MAC zit werkt deze oplossing volgens mij niet..

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 271999 op 14-12-2009 21:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpEdgeOne
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 18-04 16:48
Als je een ander modem aanschaft moet het er wel eentje zijn die de firmware van een ipb aansluiting heeft om I-tv aan de praat te krijgen. SX modems zijn sowieso van ipb aansluitingen. ST780 modems worden ook uitgeleverd aan inet abbo`s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs15
Boys allemaal mailtje sturen naar http://www.trosradar.nl/contact/ met klachten over dit probleem! Hoe meer mailtjes hoe sneller ze het bespreken. Ik weet zeker dat als ze 100 mailtjes in 1 week krijgen over hetzelfde probleem we in de uitzending komen. DUS STUREN!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs15
Hi, i have created a thread a while back because this router couldn't get NAT2 on PS3. There's now a solution and i would like to share the info (thanks tiago_c)

Open the ports like you would normally do, then go to telnet and type the following (start/run):

:telnet 192.168.1.254

username: Administrator
password: 3!play

:connection bind application=CONE(UDP) port=3478

:connection bind application=CONE(UDP) port=3479

:saveall

:exit

I finally got NAT2 on the PS3 (about time), hope this helps others, cheers.
stond in de link van aaleks. ik weet alleen niet wat telnet is en hoe ik dit moet gaan doen. Reager asap aub. wil dit graag voor de vakantie klaar hebben ;)

x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Leuk gevonden Thijs15, helaas gaat dat niet werken.
Die instellingen zijn voor/van een ISP uit de UK genaamd 3!

Telnet kan je natuurlijk ook makkelijk zelf opzoeken.
Je kan het gebruiken om connectie met diverse apparaten te krijgen die bijv. geen webinterface hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dan ga ik maar eens een nieuw modem op de kop tikken!
PES kan ik helemaal niet online spelen, en bij MW2 kan ik geen party joinen of hosten: onhandig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voske8x
***EDIT***
Even mezelf op mn appel slaan, zie in het topic dat er "+ PS3" staat, sorry, bij mij is het dus voor de PC, maar wie weet werkt dit ook voor de PS3, succes!
***EDIT***

Misschien heb ik (voor de PC gamers voor Modern Warfare 2) de oplossing betreft het portforwarden op de Thomson TG787v SIP (KPN glasvezel, ITV en bellen).

Velen kwamen al tot de conclusie dat wanneer je zelf een "groep" aanmaakt met zelf ingetikte poorten dat de router dit niet onthoudt... zie de link hieronder voor Modern Warfare 2 poorten voor de TG787. ( http://www.portforward.co...G787/Modern_Warfare_2.htm )

Maar goed, dus ik dacht.... de router zit vol met voorgeprogrammeerde games en aplicaties, dus dacht ik, ik ga gewoon zoeken naar applicaties/games met de poorten die ik voor MW2 nodig heb...

Ik was er al snel uit, want wat blijkt:
Als je in de voor geprogrameerde lijst kijkt van je router bij "Call of Duty - United Offensive" dan zie je dat deze de poorten 1500, 3005, 3101 en 27000/27050 open zet.

Nu missen we alleen nog 28960 en hoe handig kan het zijn, deze poort wordt geopend in "Call of Duty" uit de standaard lijst in je router.

Dus ken deze beide toe aan je PC en je NAT is OPEN!

Bij mij als Modern Warfare 2 PC gamer werkt dit, mijn NAT type is nu OPEN.

Ik heb geen idee of dit voor de PS3 ook een oplossing is.

Maar is hier nu echt niemand eerder op gekomen om dit zo aan te pakken? Vond het eigenlijk wel een simpele en amateuristische oplossing en het werkt (voor mij). Of heb ik gewoon geluk en kom ik hier over een week weer met hangende pootjes aan dat mijn NAT weer STRICT is?

Graag jullie ervaring of dit bij jullie ook werkt!

[ Voor 5% gewijzigd door Voske8x op 15-12-2009 18:38 . Reden: Topic titel niet goed genoeg gelezen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb vandaag voor 25 euro een 2e hands Thomson 780 gekocht en het werkt direct! Alleen even upnp (ofzo) inschakelen en een NAT 2 is het gevolg!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Voske8x

Ben benieuwd of die optie werkt, klinkt nog niet eens zo raar.
Zou niet mogen uitmaken PC of PS3 of w/e.
Wat je alleen niet vermeld, of niet aan hebt gedacht, is om de betreffende pc/gameconsole een statisch IP toe te wijzen. Doe je dit niet, dan loop je kans dat het na een koude start van modem/router eea mogelijk niet meer werkt.

Wie gaat dit testen ?

@Aaleks

Weer een tevreden 780WL gebruiker, veel gamingplezier 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-04 14:42

Therapy777

Metal!

Hey mensen,

Ik heb ook een Thomson TG787v (geen SIP geen idee wat dit inhoud) en bij mij werkt UPNP en port forwarden dus ook voor geen meter. De NAT staat bij mijn xbox constant op strict!! Ik zag dat iemand een 780wl had gekocht tweedehands en dat prima werkt. Kan ik daarmee nog steeds internetten + bellen? Want ik heb een IPB abbonement.

Ik zoek dus een nieuwe modem/router die wel ervoor zorgt dat ik internetten EN bellen kan behouden.

[ Voor 17% gewijzigd door Therapy777 op 15-12-2009 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
@Therapy77

Je moet goed opletten dat je wel een Experiabox variant van de 780WL koopt, het aanzetten van UpNp zou voldoende moeten zijn om je NAT instelling op de gewenst stand 2 te verkrijgen.
Deze komen hier af en toe voorbij in de V&A sectie, anders even zoeken op MP naar Experiabox 780

SIP is vereist voor IPB ( bellen dus ), die functionaliteit zit ook op de 780.
Mogelijk moet je wel het eea configureren, heb er zelf geen ervaring mee.

Er zijn wat mensen hier die na een klacht in te dienen nog een vervangende 780 hebben gehad, mogelijk dat die beter antwoord op je vraag kunnen geven. KPN beweert dat ze die niet meer hebben, en dus niet meer kunnen uitleveren. Tevens zou er naar zeggen door KPN wel aan gewerkt worden, daar zou ik alleen niet teveel op vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik de 780 nu ook voor iTV en dat werkte ook direct!
De oplossing van Voske8x klinkt op zich goed, maar om een of andere reden vond de 788 m'n PS3 soms niet, of vergat 'm gewoon daarna. Handig!
Echt, als je net zoals ik al een tijd met de NAT enzo zit te klooien, 780 it is!
Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voske8x
Yippie schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 21:23:
Wat je alleen niet vermeld, of niet aan hebt gedacht, is om de betreffende pc/gameconsole een statisch IP toe te wijzen. Doe je dit niet, dan loop je kans dat het na een koude start van modem/router eea mogelijk niet meer werkt
Klopt, ik heb dus mijn pc (PC naam kan je kiezen waar dit voor moet gelden) geselecteerd en deze heeft een statisch ip...

Alle componenten in huis hebben overigens bij mij een statisch ip.

[ Voor 7% gewijzigd door Voske8x op 16-12-2009 07:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voske8x
Owjah, reactie van KPN, had nog een klacht ingestuurd:
-----------------------------
Op 14 december heeft u een e-mail gestuurd waarin u een vraag stuurt over poort forwarding.

In antwoord op uw e-mail verwijs ik u hierbij naar onze website: http://www.kpnglasvezel.nl/web/vraagenantwoord.htm. U dient te zoeken op de cijfercombinatie: 11170. KPN ondersteunt poort forwarding niet actief.

Mocht u vragen hebben naar aanleiding van deze e-mail, dan wil ik u verzoeken contact met ons te zoeken. We zijn zowel telefonisch als per mail bereikbaar. We zijn dagelijks telefonisch bereikbaar van 8.00-22.00 via 0900-0747 (lokaal tarief).

Ik vertrouw erop u hiermee naar tevredenheid te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Klantenservice Glasvezel van KPN
-----------------------------
Je wordt hier naar toe gestuurd:
http://kpn-glasklanten.cu...TExNzA*&p_li=&p_topview=1

Maar dit wist iedereen al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-04 11:56
Lazy schreef op dinsdag 08 december 2009 @ 13:39:

Ik had een 787 maar kwam hierbij het probleem tegen dat op geen enkele wijze 2 laptops (een Vista, een XP) tegelijk op internet wilde. Na een hoop gezeik over en weer uiteindelijk voor elkaar gekregen dat ik een 780 kreeg. Wazige is echter dat mijn E72 hier niet mee overweg kan. KPN geeft aan dat het aan mijn telefoon ligt terwijl ik op andere routers wel gewoon van Wlan gebruik kan maken. Vervolgens zegt KPN dat ze geen service bieden op dit gebied, want ik heb momenteel internet, en nog wel op 2 laptops tegelijk ook! Op de 787 zou ik wel de E72 werkend kunnen krijgen met Wlan, maar dan kan ik niet meer met 2 laptops online.

Dit is nogal offtopic, ik weet het, maar het is maar om aan te geven hoe vreemd KPN is. Verder, als je door blijft zeuren, krijg je die 870 wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Joster schreef op woensdag 16 december 2009 @ 13:36:
[...]

Ik had een 787 maar kwam hierbij het probleem tegen dat op geen enkele wijze 2 laptops (een Vista, een XP) tegelijk op internet wilde. Na een hoop gezeik over en weer uiteindelijk voor elkaar gekregen dat ik een 780 kreeg. Wazige is echter dat mijn E72 hier niet mee overweg kan. KPN geeft aan dat het aan mijn telefoon ligt terwijl ik op andere routers wel gewoon van Wlan gebruik kan maken. Vervolgens zegt KPN dat ze geen service bieden op dit gebied, want ik heb momenteel internet, en nog wel op 2 laptops tegelijk ook! Op de 787 zou ik wel de E72 werkend kunnen krijgen met Wlan, maar dan kan ik niet meer met 2 laptops online.

Dit is nogal offtopic, ik weet het, maar het is maar om aan te geven hoe vreemd KPN is. Verder, als je door blijft zeuren, krijg je die 870 wel :)
Raar dat de WLAN functionaliteit van je E72 niet werkt met de 780WL. Ik heb geen enkel probleem met mijn N95 ( ook Symbian ). Wat je nog kan proberen als je die 787 nog hebt, is deze in bridged mode zetten met die 780.

Dat internet niet werkt met 2 computers/laptops of meer is wel brak dan, wel nog een bevestiging dat de routingfunctie van de 787 dus voor geen meter werkt door de beperkingen die er op gezet zijn.
De normale versie heeft al die problemen niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Yippie schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:10:
[...]

Raar dat de WLAN functionaliteit van je E72 niet werkt met de 780WL. Ik heb geen enkel probleem met mijn N95 ( ook Symbian ). Wat je nog kan proberen als je die 787 nog hebt, is deze in bridged mode zetten met die 780.
De N95 heeft geen WMM support, terwijl de 5800, N85, E72 etc. dit wel hebben. Zie ook http://www.ipbforum.nl/ex...viewtopic.php?f=32&t=3224 voor meer info. Daar zit hem de oorzaak. Bridged mode is een optie (heb die 787 idd gewoon nog), maar in feite wil ik dat KPN mij hierin voorziet, ik zou niet zelf moeten gaan kloten om dit voor elkaar te kunnen krijgen. Wlan op 2 laptops en 2 gsm's (ook nog een HTC, die het wel doet) moet gemakkelijk te doen zijn voor iedere gebruiker.
Yippie schreef op woensdag 16 december 2009 @ 16:10:
Dat internet niet werkt met 2 computers/laptops of meer is wel brak dan, wel nog een bevestiging dat de routingfunctie van de 787 dus voor geen meter werkt door de beperkingen die er op gezet zijn.
De normale versie heeft al die problemen niet.
Ja, dit gaf KPN ook toe (na véél bellen, ze vonden eerst dat ik de schuldige was terwijl ik echt wel 2 laptops draadloos kan aansluiten, goh). Ze gaven uiteindelijk ook te kennen dat de 787 veel problemen had, vandaar dat ik de 780 ontving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Yippie schreef op dinsdag 15 december 2009 @ 23:04:
@Therapy77

Je moet goed opletten dat je wel een Experiabox variant van de 780WL koopt, het aanzetten van UpNp zou voldoende moeten zijn om je NAT instelling op de gewenst stand 2 te verkrijgen.
Deze komen hier af en toe voorbij in de V&A sectie, anders even zoeken op MP naar Experiabox 780

SIP is vereist voor IPB ( bellen dus ), die functionaliteit zit ook op de 780.
Mogelijk moet je wel het eea configureren, heb er zelf geen ervaring mee.

Er zijn wat mensen hier die na een klacht in te dienen nog een vervangende 780 hebben gehad, mogelijk dat die beter antwoord op je vraag kunnen geven. KPN beweert dat ze die niet meer hebben, en dus niet meer kunnen uitleveren. Tevens zou er naar zeggen door KPN wel aan gewerkt worden, daar zou ik alleen niet teveel op vertrouwen.
Bedankt voor de tips, ik zal eens even rondneuzen. Ik heb op een ander forum de tip gekreggen om KPN eerst te vragen nieuwe firmware te installeren op mijn 787 want dat zou ook werken (versie 8.2.T.4) dus dat ga ik eerst maar proberen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-04 21:09
Uit het Playstation 3 als media center topic ( Playstation 3 als media center - deel 4 )

Had vorige week vrijdag al gebeld met de KPN om het probleem aan te geven.
Persoon die ik aan de lijn had reageerde begripvol en wist van de situatie af.
Ook kon hij me vertellen dat in december de nieuwe router ( 789 ) beschikbaar zou komen voor nalevering aan bestaande aboo's.
Echter als hij op dat moment een order in zou geven zou ik weer de 787 krijgen.
Zijn advies was om na een weekje nog eens te bellen, wellicht dat er dan ook meer info was.

Dus ik heb vanmiddag gebeld met de KPN, en na even wat uitzoek wekr van degene die ik aan de lijn had, kwam het verlossende woord : wij hebben een 789 voor u besteld, de oude mag retour.

Ik wil er ook even bij zeggen dat ik uiterst vriendelijk en kundig en vooral EERLIJK geholpen ben door de mensen die ik aan de lijn kreeg. ( hierbij hielp het waarschijnlijk ook wel dat ik rustig en beleefd ben gebleven, en dat ik liet merken dat ik geen onnozelaar was )
Ook vandaag weer een prettig, bijna geanimeerd gesprek met de medewerker van de KPN gehad.

Na wat negatieve ervaringen met het belpanel van KPN mag deze positieve ook wel gemeld worden.
( zou KPN zijn leven aan het beteren zijn ?? )

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Therapy777 schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 16:53:
[...]
Bedankt voor de tips, ik zal eens even rondneuzen. Ik heb op een ander forum de tip gekreggen om KPN eerst te vragen nieuwe firmware te installeren op mijn 787 want dat zou ook werken (versie 8.2.T.4) dus dat ga ik eerst maar proberen :)
Graag gedaan. Wat die nieuwere fw versie betreft, welke heb jij nu dan ?
Kunnen andere mede 787 gebruikers ook even hun versie controleren ?

Beetje raar, als ze een oplossing hebben, dat ze het dan niet "pushen" of aanbieden aan de mensen die hierover de HD bellen cq klacht indienen. Derhalve 1tje uit de categorie: eerst zien, dan geloven wat mij betreft.

In het algemeen zou het sowieso wel prettig zijn als ze na wat voor update dan ook, even vermelden wat er is veranderd / bijgewerkt.
Eric H schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 17:51:
Uit het Playstation 3 als media center topic ( Playstation 3 als media center - deel 4 )
Had vorige week vrijdag al gebeld met de KPN om het probleem aan te geven.
Persoon die ik aan de lijn had reageerde begripvol en wist van de situatie af.
Ook kon hij me vertellen dat in december de nieuwe router ( 789 ) beschikbaar zou komen voor nalevering aan bestaande aboo's.
Echter als hij op dat moment een order in zou geven zou ik weer de 787 krijgen.
Zijn advies was om na een weekje nog eens te bellen, wellicht dat er dan ook meer info was.

Dus ik heb vanmiddag gebeld met de KPN, en na even wat uitzoek wekr van degene die ik aan de lijn had, kwam het verlossende woord : wij hebben een 789 voor u besteld, de oude mag retour.

Ik wil er ook even bij zeggen dat ik uiterst vriendelijk en kundig en vooral EERLIJK geholpen ben door de mensen die ik aan de lijn kreeg. ( hierbij hielp het waarschijnlijk ook wel dat ik rustig en beleefd ben gebleven, en dat ik liet merken dat ik geen onnozelaar was )
Ook vandaag weer een prettig, bijna geanimeerd gesprek met de medewerker van de KPN gehad.

Na wat negatieve ervaringen met het belpanel van KPN mag deze positieve ook wel gemeld worden.
( zou KPN zijn leven aan het beteren zijn ?? )
Goed nieuws, positieve ervaringen mogen zeker ook vermeld worden.
Denk dat in het algemeen mensen met problemen op zoek gaan naar oplossingen, en dat mensen zonder problemen dus zo goed als nooit langs (meer) komen helaas.

Houdt ons op de hoogte van je ervaringen met die 789. Je bent de 1ste waarvan ik weet dat die dit model gaat krijgen. Ze waren van plan deze al veel eerder uit te gaan leveren, dus laten we hopen dat ze de extra tijd in het goed laten functioneren hebben gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Nou helaas, mijn eerste ervaringen met dit ding zijn niet positief :
1 : SSID die vermeld wordt op de achterzijde van het modem is NIET juist
2 : Nog steeds NAT3 op de PS3 en MP11 vindt hem niet

Ga nu proberen of deze router het portforwarden wel ondersteund, zo niet, dan is het bye bye KPN.
Ik denk dat ik er dan wel een beetje klaar mee ben.

Nou KPN kan zijn borst nat maken !
De SSID natuurlijk wel gevonden door gewoon even op de router in te loggen, dus dat was vrij simpel.

Portforwarding is nog steeds Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Oftewel, werkt voor geen ene meter !
Nog steeds geen communicatie mogelijk tussen Playstation en PC, dus de media center mogelijkheid werkt niet.
Ook blijf ik NAT3 houden.

Dus voor iedereen die hoopt dat de 789 de reddende engel is, helaas........
Durf niet te zeggen wat de knakkers er dan wel aan "verbeterd" hebben ?

[ Voor 43% gewijzigd door Eric H op 19-12-2009 18:11 . Reden: nieuwe info ]

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22:54
Gisteren de ST780 binnen gekregen nadat we hem op de kop hebbne getikt op MP, want de 787 werkte hier voor geen meter, net als bij jullie.
Internet werkt meteen perfect, alleen het Voice lampje gaat niet branden, en we krijgen geen kiestoon als we willen bellen. Hebben we eindelijk het internet goed werkend, werkt de telefoon weer niet!
Weet iemand of we misschien nog wat instellingen moeten toevoegen bij de telefoon, want ik heb wel zo'n soort "account" toegevoegd bij telefonie, maar dan staat er bij Geregristreerd een rood kruisje, en dat klopt volgens mij ook niet. En bij de uitgebreide configuratie, waar je een IP Adres kan invullen en Registar etc, heb ik nog niks veranderd.

Telefonie was nog nooit gebruikt door de oude eigenaar van de EB, want hij gebruikte de EB alleen voor internet.

Ik hoop dat mijn verhaal duidelijk is!

Groetjes Kartmans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
@Kartmans :

Ik ben bang dat je de verkeerde 780 hebt.
Je moet er wel eentje hebben die geschikt is voor IPB, en dat is degene die je nu hebt waarschijnlijk niet.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Hoe kan ik dat controleren Eric? Want in de router zelf staan namelijk wel dingen om Telefonie te configureren.

Kijk zo ziet het eruit:

Afbeeldingslocatie: http://img682.imageshack.us/img682/374/routerr.th.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door Kartmans1 op 19-12-2009 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 324594

Kartmans1 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:02:
Hoe kan ik dat controleren Eric? Want in de router zelf staan namelijk wel dingen om Telefonie te configureren.

Kijk zo ziet het eruit:

[afbeelding]
Alle ST780 modems zijn geschikt voor VOIP, maar dit betekend niet dat ze ook geschikt zijn voor VOIP via IPB. De webinterface uit je screenshot geeft aan dat dit een 780 is zonder de KPN IPB-firmware.
Op deze 780 zal de telefonie van IPB dus niet gaan werken.

De webinterface van de IPB-versie van de 780 ziet er als volgt uit:

http://www.zen.co.uk/User...e/ST780/ST780_setup06.JPG

Helaas is aan de buitenkant niet te zien welke versie van de 780 het is dus het blijft altijd een gok.
Allen bij de Siemens EB weet je zeker dat ie voor IPB geschikt is, aangezien deze door KPN alleen uitgegeven is voor IPB.

Ik weet eigenlijk niet of het mogelijk is om de firmware zelf aan te passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Kartmans1 schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 20:02:

Kijk zo ziet het eruit:

[afbeelding]
Eens met pvdvelde, je hebt een normale 780 te pakken, te herkennen, aan de extra optie's en dat je standaard als "administrator" bent ingelogt. Je moet een dus Experiabox ( EB ) variant hebben. Dit kan je herkennen, omdat er links voor KPN Experia Box opstaat. Met de juiste ST780WL kan je wel degelijk KPN IPB gebruiken, of elke andere VOIP aanbieder zoals VoipBuster.

Je hoeft dus met het juiste model niks zelf te doen, alleen eventueel UpNp aanzetten voor NAT2 op PS3 etc.

Zoek dus op Marktplaats op de term KPN Experiabox, en controleer bij de omschrijving of het om een ST780WL ( analoog ) of ST780iWL ( ISDN ) gaat.
Dubbelcheck dan of er op de foto het KPN ExperiaBox logo staat.

Staat er momenteel 24 te koop, maar het zijn niet allemaal 780's, let dus goed op.
Marktplaats zoekopdracht KPN Experia Box

[ Voor 25% gewijzigd door Yippie op 20-12-2009 00:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Eric H schreef op zaterdag 19 december 2009 @ 17:55:
Nou helaas, mijn eerste ervaringen met dit ding zijn niet positief :
1 : SSID die vermeld wordt op de achterzijde van het modem is NIET juist
2 : Nog steeds NAT3 op de PS3 en MP11 vindt hem niet

Ga nu proberen of deze router het portforwarden wel ondersteund, zo niet, dan is het bye bye KPN.
Ik denk dat ik er dan wel een beetje klaar mee ben.

Nou KPN kan zijn borst nat maken !
De SSID natuurlijk wel gevonden door gewoon even op de router in te loggen, dus dat was vrij simpel.

Portforwarding is nog steeds Kwalitatief Uitermate Teleurstellend.
Oftewel, werkt voor geen ene meter !
Nog steeds geen communicatie mogelijk tussen Playstation en PC, dus de media center mogelijkheid werkt niet.
Ook blijf ik NAT3 houden.

Dus voor iedereen die hoopt dat de 789 de reddende engel is, helaas........
Durf niet te zeggen wat de knakkers er dan wel aan "verbeterd" hebben ?
Vervelend om te lezen dat je 1ste indruk teleurstellend is.
Weet niet wat je kennis/ervaring is op het gebied netwerken en Speedtouch/Thomson's, maar kan je wel vertellen wat de verschillen zijn in de interface mbt de 787 ?

Je zegt dat portforwarding bagger werkt, defineer dit eens. bijv. Werkt het wel, maar ben je alles kwijt na een herstart.
UpNp aanzetten geen oplossing voor je ?
eventueel icm met statische/vaste IP adressen voor je apparatuur in je thuisnetwerk

Belangrijkste vraag, zal wel niet, maar heb je meer rechten en/of telnet toegang ?

offtopic:
excuses voor het niet gebruiken van de EDIT functie op mijn vorige post met als gevolg dus 2 posts achtermekaar

[ Voor 3% gewijzigd door Yippie op 20-12-2009 01:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eric H
Vervelend om te lezen dat je 1ste indruk teleurstellend is.
Weet niet wat je kennis/ervaring is op het gebied netwerken en Speedtouch/Thomson's, maar kan je wel vertellen wat de verschillen zijn in de interface mbt de 787 ?

Je zegt dat portforwarding bagger werkt, defineer dit eens. bijv. Werkt het wel, maar ben je alles kwijt na een herstart.
UpNp aanzetten geen oplossing voor je ?
eventueel icm met statische/vaste IP adressen voor je apparatuur in je thuisnetwerk

Belangrijkste vraag, zal wel niet, maar heb je meer rechten en/of telnet toegang ?
Ben een zelflerende gebruiker die zijn kennis via internet probeert te vergaren.
Interface ziet er exact hetzelfde uit.
Portforwarding heb ik nu ingesteld, maar heb nog geen contact met de PS3.
Is het trouwens noodzakelijk dat je de router herstart als je portforwarding instelt ?
Dit heb ik namelijk nog niet gedaan.

UPnP heb ik al aan gehad, ook in combinatie met portforwarding.
Echter ik begreep dat dat niet de beste keuze was, dus ik heb nu UPnP weer uitgezet, en portforwarding aan laten staan. Echter nog geen resultaat.

V.w.b. telnet toegang, ????
Geen flauw idee wat dat is en hoe ik dat kan zien / gebruiken.

Ga denk ik nu eerst maar eens de stekker van m'n router losgooien en er weer inprikken, kijken of dat helpt.

Eric, Signing off !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Yippie schreef op vrijdag 18 december 2009 @ 23:29:
[...]

Graag gedaan. Wat die nieuwere fw versie betreft, welke heb jij nu dan ?
Kunnen andere mede 787 gebruikers ook even hun versie controleren ?

Beetje raar, als ze een oplossing hebben, dat ze het dan niet "pushen" of aanbieden aan de mensen die hierover de HD bellen cq klacht indienen. Derhalve 1tje uit de categorie: eerst zien, dan geloven wat mij betreft.

In het algemeen zou het sowieso wel prettig zijn als ze na wat voor update dan ook, even vermelden wat er is veranderd / bijgewerkt.

[...]

Goed nieuws, positieve ervaringen mogen zeker ook vermeld worden.
Denk dat in het algemeen mensen met problemen op zoek gaan naar oplossingen, en dat mensen zonder problemen dus zo goed als nooit langs (meer) komen helaas.

Houdt ons op de hoogte van je ervaringen met die 789. Je bent de 1ste waarvan ik weet dat die dit model gaat krijgen. Ze waren van plan deze al veel eerder uit te gaan leveren, dus laten we hopen dat ze de extra tijd in het goed laten functioneren hebben gestopt.
Sorry voor de late reactie, ik was een tijdje op vakantie. Anyways mijn huidige firmware versie is 8.2.2.1 en de update die ik inmiddels (10 min geleden) aangevraagd heb is 8.2.T.4

Anyways, ik heb dus net gebeld met KPN. De medewerker heb ik verteld dat mijn netwerk geen apparaten herkent, mijn poorten niet geforward worden en VPN niet werkt (deze laatste klacht schijnt vaak te helpen.) daarna heb ik hem verteld dat ik begrepen heb dat de firmware update afdoende zou moeten zijn om de boel te fixxen. De medewerker heeft alles genoteerd en mij even in de wacht gezet. Daarna kreeg ik te horen dat hij de technische dienst opdracht heeft gegeven om mijn firmware te updaten.

Dus hopelijk gebeurt dit binnenkort en werkt het ook. Ik zal jullie i.i.g. op de hoogte houden!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Eric H schreef op maandag 21 december 2009 @ 12:31:
[...]
Ben een zelflerende gebruiker die zijn kennis via internet probeert te vergaren.
Interface ziet er exact hetzelfde uit.
Portforwarding heb ik nu ingesteld, maar heb nog geen contact met de PS3.
Is het trouwens noodzakelijk dat je de router herstart als je portforwarding instelt ?
Dit heb ik namelijk nog niet gedaan.

UPnP heb ik al aan gehad, ook in combinatie met portforwarding.
Echter ik begreep dat dat niet de beste keuze was, dus ik heb nu UPnP weer uitgezet, en portforwarding aan laten staan. Echter nog geen resultaat.

V.w.b. telnet toegang, ????
Geen flauw idee wat dat is en hoe ik dat kan zien / gebruiken.

Ga denk ik nu eerst maar eens de stekker van m'n router losgooien en er weer inprikken, kijken of dat helpt.
Wat je kennisnivo betreft, bedoelde er niks mee verder, maar het is/was relevant. Bedankt voor het toelichten.
Normaal gesproken zou je na poorten open/dicht gezet te hebben, niet hoeven te herstarten.
Beste is dat je dit toch even test, om te zien of de poorten die opengezet zijn, nog open staan na een herstart. KPN kan namelijk op afstand je modem updaten, herstarten etc.

Als alternatief, wat je ook nog kan proberen: kies 1 van de programma's die al in de routingtabel zijn opgenomen, kies dan voor COD bijv. en pas die waar nodig aan. Op portforward.com heb je ook een programmatje waarmee je kan testen of en welke poorten er openstaan.

UpNp werkt bij de 780WL in 1x, dus was mijn tip om dat als eerste te gebruiken.
Beveiliging technisch is het minder veilig claimen sommigen, als het goed werkt vind ik dat persoonlijk wel meevallen. Immers gebruiken een hoop mensen bepaalde programma's, dus als je kwaad wilt, en op die bekende poorten gaat zoeken kom je ook een heel eind. Maar goed dat is een andere discussie.

Telnet is een alternatieve manier van verbinding krijgen, wat vroeger normaal was omdat er geen webinterface's waren. Je kan dit opstarten via CMD, tik gewoon Telnet in, dan tik je open<spatie>ipadres modem<ENTER>

Hij zal dan vragen om een gebruikersnaam & wachtwoord, of in het allergunstigste geval niet ( ligt aan de configuratie, maar reken daar maar niet op in dit geval )

Je kan het gewoon sluiten met X, als je er wel inkomt, logt dan netjes uit om schade te voorkomen.
Tik gewoon HELP in voor de commando's.
Therapy777 schreef op maandag 21 december 2009 @ 16:34:
[...]
Sorry voor de late reactie, ik was een tijdje op vakantie. Anyways mijn huidige firmware versie is 8.2.2.1 en de update die ik inmiddels (10 min geleden) aangevraagd heb is 8.2.T.4

Anyways, ik heb dus net gebeld met KPN. De medewerker heb ik verteld dat mijn netwerk geen apparaten herkent, mijn poorten niet geforward worden en VPN niet werkt (deze laatste klacht schijnt vaak te helpen.) daarna heb ik hem verteld dat ik begrepen heb dat de firmware update afdoende zou moeten zijn om de boel te fixxen. De medewerker heeft alles genoteerd en mij even in de wacht gezet. Daarna kreeg ik te horen dat hij de technische dienst opdracht heeft gegeven om mijn firmware te updaten.

Dus hopelijk gebeurt dit binnenkort en werkt het ook. Ik zal jullie i.i.g. op de hoogte houden!!
offtopic:
Hoop dat je hebt genoten van je vakantie

Bedankt voor je update, houdt het zelf ook in de gaten, aan de uptime kan je zien of die s'nachts bijv is herstart. Probeer het desnoods 1 dezer dagen gewoon met de hand (cold boot), grote kans dat ze het als pakketje in de que zetten, die wordt dan automatisch opgepakt door jou modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Cold boot houdt in ff uit en aan zetten? Zal het idd in de gaten houden. Zal morgen wel gepiept zijn, was bij die andere persoon ook zo.

En ja ik heb genoten van mijn weekend in de sneeuw :P dank je

[ Voor 66% gewijzigd door Therapy777 op 21-12-2009 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Cold boot, is idd even uit, en na 20 sec weer aan, gewoon dmv de knop op de achterkant.
Je bent ook actief op andere fora zag ik, daar las ik inderdaad ook dat het bij anderen heeft gewerkt icm nieuwe 8.2.T.4 fw op de 787. Ben benieuwd.

Verder vroeg ik me nog af, gebruiken jullie ook de configuratiepagina in de optie Thuisnetwerk>Apparaten.
Je ziet dan alle apparaten vaak op MAC adress die in de afgelopen tijd verbinding hebben gehad.
Als je er op klikt, en vervolgens op configureren (rechtsboven ) klikt, dan kan je instellen of die wel of niet een statisch/vast IP moet krijgen, hoe je wil dat die in de lijst wordt weergegeven, wat het voor type apparaat is etc. Ik gebruik het wel, al is het alleen maar om het overzicht te houden.

Je kan daar ook per apparaat porten open zetten, dmv templates, dat dan weer wel.
Die templates kan je aanpassen en maken dmv Toolbox>delen van spelen&toepassingen in de linkerkolom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Ah je hebt me gespot op het xboxworld forum zo te zien ;)

Ja dat configuratie scherm kan ik dromen :P ik heb al 100x dingen aangevinkt en weer uitgevinkt en poorten toegepast e.d. maar niks werkt. Het blijkt dat ie wel leuk aangeeft dat je poorten open staan maar hij er verder niks mee doet ofzo. Alleen wat jij zegt dat je kan instellen HOE je wil dat iets in een lijst aangegeven wordt snap ik niet helemaal. En mac adres zie ik ook niet tenzij 00:1d:6a:53:74:71 etc een mac adres is :P Dat is het enige apparaat dat mijn experiadoos kan vinden maar hij krijgt weer niet hetzelfde IP als dat ik ingesteld had op de xbox...

Anyways ik hoop dat morgen die nieuwe firmware erop zit en dat ik het dan allemaal kan fixxen. Zou ik echt blij mee zijn gezien mijn videokaart van mijn PC kortgeleden ook al dood is gegaan dus gamen zit er weinig meer in op het moment 8)7

[ Voor 28% gewijzigd door Therapy777 op 21-12-2009 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
offtopic:
Inderdaad, ging Google'n op die nieuwe firmware versie, en kwam je tegen.

En als 00:1d:6a:53:74:71 geen MAC adress is, dan weet ik het ook niet meer ;)

Heb je bijv. ook met die portchecker ( van portforward.com ) getest of het uberhaupt iets uithaalt als je porten openzet ?

IP instellen moet je ook in de EB doen, en daarna eventueel in je Xbox aldhoewel je dat niet eens meer zou hoeven te doen. De EB zal hem herkennen aan zijn MAC adress ( uniek voor ieder netwerkapparaat ) en dus altijd dezelfde IP geven. Als je dit tenminste hebt ingesteld in de EB.

[ Voor 32% gewijzigd door Yippie op 21-12-2009 20:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Ah oke nu ik weet dat dat een mac adres is ben ik er dus ook achter gekomen dat mijn EB helemaal de xbox niet eens herkent. Want dat mac adres komt niet overeen. Dus dat werkt sowieso al niet 8)7
Uiteraard had ik al geprobeerd een port te forwarden naar het IP adres dat ik statisch aan mijn xbox had gegeven. Dit werkte ook niet. Gewoon UPnP aan ook niet.

Port checker heeft geen nut, gezien mijn xbox direct op de router is aangesloten en dat progje alleen werkt voor poorten naar de PC toe. Die heb ik niet nodig, en ben te lui om dat nu te testen O-)

Maarja zoals ik al zei, ff wachten op die update en hopelijk ziet de EB mijn xbox dan wel en werkt het forwarden gewoon. Of, beter nog, is het UPnP vinkje genoeg :)

[ Voor 12% gewijzigd door Therapy777 op 21-12-2009 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Staat het MAC adress van je Xbox ook niet onder het kopje: Thuisnetwerk>apparaten ?

Dat kan niet anders, hij laat daar alles zien, wat verbonden is of is geweest met de EB.
Wat betreft die portchecker, je kan natuurlijk ook de porten die je wil openzetten voor je Xbox, openzetten voor je pc, en dan testen. Zet je Xbox anders even op DHCP, herstart je Xbox, en controleer of je verbinding hebt met Xbox Live. Kijk daarna in de EB of die nu wel in het lijstje staat. MAC adress van je Xbox adapter zal wel op een stickertje staan.

Snap dat je verder niet wil "rommelen" dus ik wacht je bericht af na de update.
Kan je niet nu even een koude herstart proberen, en de firmware versie controleren, ben ongeduldig, weet het.
Ik noem het nieuwsgierig :+

[ Voor 17% gewijzigd door Yippie op 21-12-2009 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Als alles wat aangesloten is op de EB in de lijst zou moeten staan, zouden de drie PC's hier in huis er ook op moeten staan. Geen idee wat hun mac adres is, maar sowieso herkent de EB maar één apparaat en is het niet mijn xbox. Ik zeg je: het ding is gewoon brak :P

Euh je moet me even helpen herinneren wat DHCP ook al weer is. Niet dat ik nu zin heb om dat allemaal te gaan doen :P ik ga morgen wel weer aan de slag :P ik ga nu liever een film kijken haha.

Maar bedankt voor je interesse :P

[ Voor 5% gewijzigd door Therapy777 op 21-12-2009 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Balen dat ik de verkeerde ST780 heb.

Wat ik wel even wilde melde is dat ik de ST787 heb met de FW versie die hier boven word genoemd, maar dat UPnP en portforwarding nog steeds niet werkt, dus als ik jullie was zou ik niet te veel hopen.
Maar als het wel lukt, laat het me dan weten, want dan doe ik vast iets fout!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Therapy777 schreef op maandag 21 december 2009 @ 21:40:
Als alles wat aangesloten is op de EB in de lijst zou moeten staan, zouden de drie PC's hier in huis er ook op moeten staan. Geen idee wat hun mac adres is, maar sowieso herkent de EB maar één apparaat en is het niet mijn xbox. Ik zeg je: het ding is gewoon brak :P

Euh je moet me even helpen herinneren wat DHCP ook al weer is. Niet dat ik nu zin heb om dat allemaal te gaan doen :P ik ga morgen wel weer aan de slag :P ik ga nu liever een film kijken haha.

Maar bedankt voor je interesse :P
Raar verhaal, kan je niet een screenshotje maken en posten ?

DHCP is dat die automatisch een IP verkrijgt. Hoe je dat instelt op de Xdoos,geen idee.
Lijkt me behoorlijk voor de hand liggen, als je in het instellingen scherm bent.
Kartmans1 schreef op maandag 21 december 2009 @ 22:16:
Balen dat ik de verkeerde ST780 heb.

Wat ik wel even wilde melde is dat ik de ST787 heb met de FW versie die hier boven word genoemd, maar dat UPnP en portforwarding nog steeds niet werkt, dus als ik jullie was zou ik niet te veel hopen.
Maar als het wel lukt, laat het me dan weten, want dan doe ik vast iets fout!
Ja dat begrijp ik, maar je weet wel weer dat het niet aan jou ligt ( positief blijven he :) )

Mag ik vragen of en hoe je het hebt getest, en dan bedoel ik niet dat je wel of niet strict krijgt in bijv. MW2.
Dus zet die porten eens open voor je pc/laptop, en scan dan is met de tool van portforward.com.

Verder nog iets anders opgevallen aan de nieuwe firmware ?
Kan helaas nergens een changelog vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Kijk,

Dit is mijn netwerkoverzicht :P
http://picasaweb.google.c...stuff#5417807539209103426

Dit is mijn apparaten overzicht:
http://picasaweb.google.c...stuff#5417807548783747730

wist even niks beters om pics naar te uploaden :P

*edit*

EY dit is vaag... heb voor de lol eens UPnP weer aangeschopt en DHCP op de xbox aangezet. Is ineens mn NAT open 8)7 roflcopter... op m'n router verder niks te zien btw

[ Voor 23% gewijzigd door Therapy777 op 21-12-2009 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Kan zijn dat de lijst leeg is na de fw update ( heb je die nu al of niet ? )

Dat apparaat die aagegeven staat als unkwn, met IP 192.168.2.1, is dat de computer waar je nu mee verbonden bent ? Als je er op klikt, kan je aangeven om wat voor apparaat het gaat, met welke naam je hem in die lijst wil, statisch/vast IP etc.

Stond/staat de Xbox wel aan, en heeft die netwerk verbinding ? Hoe is deze verbonden draadloos, of bedraad?

Gezien het feit dat je schrijft dat het nu werkt, en dat UpNp aanstaat, veronderstel ik dat je dus wel de nieuwe fw binnen hebt aangezien dat eerst niet werkt toch ? Wilde je dit even verifieren voor de zekerheid.

In de hoofdpagina van je 787, zie je onderaan een link "gebeurtenislogboek weergeven", daar zou je moeten kunnen zien dat UpNp zijn werkt wel of niet heeft gedaan". Je zit dan allerlei entry's in de trant van:
UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.76 (Success)

Als dit dus werkt dmv die nieuwe fw, dan hebben we een doorbraak en primeur.
Ik ga snel een paar 787's inslaan, die zijn straks een stuk meer waard :P

[ Voor 27% gewijzigd door Yippie op 22-12-2009 00:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Yippie schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 00:14:
Kan zijn dat de lijst leeg is na de fw update ( heb je die nu al of niet ? )

Dat apparaat die aagegeven staat als unkwn, met IP 192.168.2.1, is dat de computer waar je nu mee verbonden bent ? Als je er op klikt, kan je aangeven om wat voor apparaat het gaat, met welke naam je hem in die lijst wil, statisch/vast IP etc.

Stond/staat de Xbox wel aan, en heeft die netwerk verbinding ? Hoe is deze verbonden draadloos, of bedraad?

Gezien het feit dat je schrijft dat het nu werkt, en dat UpNp aanstaat, veronderstel ik dat je dus wel de nieuwe fw binnen hebt aangezien dat eerst niet werkt toch ? Wilde je dit even verifieren voor de zekerheid.

In de hoofdpagina van je 787, zie je onderaan een link "gebeurtenislogboek weergeven", daar zou je moeten kunnen zien dat UpNp zijn werkt wel of niet heeft gedaan". Je zit dan allerlei entry's in de trant van:
UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.1.76 (Success)

Als dit dus werkt dmv die nieuwe fw, dan hebben we een doorbraak en primeur.
Ik ga snel een paar 787's inslaan, die zijn straks een stuk meer waard :P
Ik heb het alleen getest door te kijken of ik NAT Type 3 heb, en ja dat heb ik, en dat het op Strict staat in MW2. Misschien kijk ik morgen even of het op de PC wel werkt, want het word nu wel een latertje :P.

En ik heb even in mijn gebeurtenissenlogboek gekeken, en daar zie ik wel dat UPnP werkt voor het IP Adres van mijn PC, voor me'n PS3 kon ik het niet terug vinden (Liep maar tot 10 uur 's avonds). Morgen zal ik even kijken als me'n PS3 aanstaat!

Deze FW stond er trouwens als op toen we deze router 3 weken geleden binnen kregen, omdat onze werkende ST780 het begeefde :(.

[ Voor 3% gewijzigd door Kartmans1 op 22-12-2009 01:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Bedankt voor je reactie Kartmans, maar mijn post was als reactie op Therapy77's post.
Zoals je kunt lezen, werkt het bij hem nu wel icm een 787.

Evengoed wel benieuwd naar jou bevindigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Yippie schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 01:15:
Bedankt voor je reactie Kartmans, maar mijn post was als reactie op Therapy77's post.
Zoals je kunt lezen, werkt het bij hem nu wel icm een 787.

Evengoed wel benieuwd naar jou bevindigen.
Zou je me kunnen vertellen wat DHCP is, want UPnP heeft altijd bij mij aangestaan, maar toch krigj ik geen NAT type 2, dus misschien doe ik wel wat fout :P. Mijn PS3 zit trouwens op het draadloze netwerk, mijn neef die zijn Xbox360 via draad heeft verbonden krijgt wel netjes NAT Type open.

Edit: Heb dat DHCP nu dus gevonden, PS3 stond er al op, en ik heb mijn PS3 nu ook een statisch IP gegeven. Toch werkt UPnP niet, bij het gebeurtenissenlogboek zie ik dit staan: UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.2.4 (Success), maar dat is het IP Adres van mijn PC, de PS3 heeft namelijk 192.168.2.11
UPnP heb ik op de PS3 overigens wel aangezet.

[ Voor 35% gewijzigd door Kartmans1 op 22-12-2009 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilsnider
Ik heb nu dus ook UPnP opnieuw aangezet en het lijkt dat het nu voor de computer wel helemaal werkt!
Echter ik krijg dit te zien in het gebeurtenissenlogboek voor mij PS3:
Dec 22 01:38:07 UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.2.8 (Success)

Info Dec 22 01:37:37 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.2.8 (Success)

Lijkt me niet dat die deleteportmapping goed is. Volgens mij opent hij ze dus heel eventjes en gooit hij ze daarna vanzelf weer meteen dicht :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Zo, net ff wakker geworden :P begon mn pa meteen te mompelen dat het internet het vanochtend weer eens niet deed, maar na een resetje weer wel. Ik dus gauw mn router in gedoken en jawel: nieuwe firmware >:)

Wat ik ook meteen zag: alle apparaten worden in één klap herkend!! Alle PC's én mijn xbox!! Zelfs mijn HDtv via draadloos herkent hij!

Ik heb dus meteen mijn xbox een naam gegeven, vast IP aangevinkt en ben daarna de poorten gaan instellen.
Gek genoeg werkte dat niet na enkele tests.
Dus daarna heb ik die poorten er weer uitgegooid, en UPnP aangezet.

Logboek gecheckt: UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.2.2 (Success) (dit is de IP van mijn xbox)

Test gedaan: NAT OPEN :D
MW2 erin gestopt: NAT OPEN :D

Ik ben blij !!!

DUS VOOR IEDEREEN MET EEN THOMSON TG787v (SIP):
KPN bellen, firmware 8.2.T.4 eisen, UPnP aanvinken, en genieten maar!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Toch weer even lopen aanbanjeren, ik zie nu dus dat ik het zelfde heb als hierboven al genoemd was. Namelijk dit:

Dec 22 13:15:24 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.2.11 (Success)

Dec 22 13:14:58 UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.2.11 (Success)

Dec 22 13:14:55 IDS fragment parser : fragment out-of-order (1 of 2) : 198.107.128.105 77.161.38.78 1500 UDP 3478->54567 frag 42533:1480@0+

Dec 22 13:14:55 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.2.11 (Success)

Dec 22 13:14:32 UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.2.11 (Success)

Het IPadres klopt, alleen de portmapping word ook gedelete, en daarom blijf ik wss NAT Type 3 houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MuddyMagical
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15:12
Grrrr, ik heb wel die firmware, maar geen succes. Ik heb UPnP wel aangezet en ook wat poorten doorgezet, maar mijn logboek geeft het volgende weer.

Info Dec 22 15:37:15 CONFIGURATION mbus igd sync successfull
Info Dec 22 15:37:01 CONFIGURATION mbus atomic sync successful
Info Dec 22 15:35:48 CONFIGURATION mbus igd sync successfull
Info Dec 22 15:35:33 CONFIGURATION mbus atomic sync successful
Info Dec 22 15:32:55 CONFIGURATION mbus igd sync successfull
Info Dec 22 15:32:40 CONFIGURATION mbus atomic sync successful

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Je moet het even proberen zonder poorten en dan alleen met UPnP aan. Ik weet niet wat je precies wilt (xbox NAT open? of PS3?) dan even je apparaat aan/uit zetten. Desnoods je router even aan/uit zetten. Zorg er wel voor dat je in de router je apparaat een vast IP laat geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilsnider
Mijn ps3 heeft een statisch IP adres. Ik heb de modem alleen UPnP aangezet en verder niks. De ps3 geeft aan dat UPnP beschikbaar is, maar geeft echter ook nat type 3 aan :S.
Heb ook geprobeerd de poorten zelf open te gooien maar dit veranderd nergens wat aan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Therapy777 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:38:
Zo, net ff wakker geworden :P begon mn pa meteen te mompelen dat het internet het vanochtend weer eens niet deed, maar na een resetje weer wel. Ik dus gauw mn router in gedoken en jawel: nieuwe firmware >:)

Wat ik ook meteen zag: alle apparaten worden in één klap herkend!! Alle PC's én mijn xbox!! Zelfs mijn HDtv via draadloos herkent hij!

Ik heb dus meteen mijn xbox een naam gegeven, vast IP aangevinkt en ben daarna de poorten gaan instellen.

Logboek gecheckt: UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.2.2 (Success) (dit is de IP van mijn xbox)

Ik ben blij !!!

Therapy77, top nieuws *O* , bedankt ook voor je terugkoppeling. Eindelijk een doorbraak d:)b
Heb het idee dat dit topic een aardige vaart gaat lopen komende tijd.

Iedereen met het probleem.

1. Controleer je fw van je 787, die moet dus zijn 8.2.T.4
Dit doe je in de webinterface, zie punt 3 hoe deze te benaderen. De versie zie je in de beginpagina, oftewel Home functie van het menu.
( heb je niet de juiste firmware versie, bel dan met KPN en zeg dat je niet gebruik kan maken van VPN voor je werk ivm thuiswerken. Zeg dat je hebt gelezen dat er een update voor jou modemtype is, wat dit probleem oplost )
2. Zorg vervolgens dat alle met het netwerk/internet verbonden zijn.
3. Ga in de computer naar de webinterface/pagina en tik als URL: speedtouch.lan of het IP adress 192.168.2.254
4. Controleer of UpNp aanstaat, te vinden onder Toolbox>Delen van spelen&Toepassingen
5. In de webinterface, ga naar Thuisnetwerk>Apparaten
6. Klik op de naam van het apparaat ( PS3 / Xbox360 etc ), en ga vervolgens naar configureren.
7. Geef als eerste een naam op zoals die voortaan wordt weergegeven in de Experiabox.
8. Geef het type apparaat aan ( laptop, spelcomputer enz )
9. Vervolgens stel je in dat het apparaat een vast IP adress krijgt, ook wel statisch IP genaamd
10. Sla alles op, zet de Experiabox uit, en na 20 seconden weer aan.
11. Ga nu naar het betreffende apparaat, ga naar netwerkinstellingen, zeg dat het apparaat dus een vast IP moet krijgen, controleer in de Experiabox welk IP dat moet zijn, stel dat in. Waar mogelijk stel in dat UpNp aan moet staan. Vergeet niet je instellingen/wijzigingen waar nodig op te slaan.
12 .Herstart het betreffende apparaat, en controleer je instellingen, met name dus of je NAT2 of 3 hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door Yippie op 22-12-2009 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Kartmans1 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 13:16:
Toch weer even lopen aanbanjeren, ik zie nu dus dat ik het zelfde heb als hierboven al genoemd was. Namelijk dit:
<knip>
Het IPadres klopt, alleen de portmapping word ook gedelete, en daarom blijf ik wss NAT Type 3 houden.
Even de boel herstarten ( met knopje achterop dus echt uit), eerst de Experiabox, en daarna de overige apparatuur.
MuddyMagical schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 15:40:
Grrrr, ik heb wel die firmware, maar geen succes. Ik heb UPnP wel aangezet en ook wat poorten doorgezet, maar mijn logboek geeft het volgende weer.

Info Dec 22 15:37:15 CONFIGURATION mbus igd sync successfull
Info Dec 22 15:37:01 CONFIGURATION mbus atomic sync successful
Info Dec 22 15:35:48 CONFIGURATION mbus igd sync successfull
Info Dec 22 15:35:33 CONFIGURATION mbus atomic sync successful
Info Dec 22 15:32:55 CONFIGURATION mbus igd sync successfull
Info Dec 22 15:32:40 CONFIGURATION mbus atomic sync successful
Zet alle apparaten is uit, vervolgens je modem/router uitzetten, 20 sec wachten en dan weer opstarten.
Wacht tot alle benodigde lampjes gaan branden ( internet is het laatste die groen wordt als ik me niet vergis).

Start daarna alle andere apparatuur op. Porten doorzetten zou niet nodig moeten zijn, weet ook niet of dat nu handmatig wel werkt. Misschien is dat wel de oorzaak van die foutmeldingen.
Probeer dus eerst alleen met UpNP, en verwijder alle handmatige portmappingen om eea uit te kunnen sluiten.
evilsnider schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 16:33:
Mijn ps3 heeft een statisch IP adres. Ik heb de modem alleen UPnP aangezet en verder niks. De ps3 geeft aan dat UPnP beschikbaar is, maar geeft echter ook nat type 3 aan :S.
Heb ook geprobeerd de poorten zelf open te gooien maar dit veranderd nergens wat aan!
Ga in je PS3 naar je webinstellingen, en stel dit helemaal opnieuw in alsof je dit voor het eerst doet.
Stel in eerste instantie in dat die automatisch een IP moet verkrijgen, ookwel DHCP genoemd.

Wanneer de verbinding tot stand is gekomen ( controleer of je verbinding kunt maken met de PSN storen en even een webpagina proberen te openen, Nu.nl etc ) en ga daarna het stappenplan in mijn vorige post is af.

Graag hoor ik of er nog iets mist, en uiteraard of het voor je heeft gewerkt.

[ Voor 50% gewijzigd door Yippie op 22-12-2009 16:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Therapy777 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 12:38:

Ik ben blij !!!

Zou die firmware update voldoende kunnen zijn om nu wél 2 laptops (1 Vista, 1 XP) tegelijkertijd van draadloos internet te kunnen voorzien? Dat waren mijn problemen met de 787 namelijk waardoor ik ben overgestapt op de 780, waarbij dit wel vanzelf werkte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Joster schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:15:
[...]
Zou die firmware update voldoende kunnen zijn om nu wél 2 laptops (1 Vista, 1 XP) tegelijkertijd van draadloos internet te kunnen voorzien? Dat waren mijn problemen met de 787 namelijk waardoor ik ben overgestapt op de 780, waarbij dit wel vanzelf werkte.
Er is helaas (nog) geen changelog, dus wat er precies is gedaan, blijft vooralsnog koffiedik kijken.
Gezien het feit, dat die nu alle verbonden apparaten wel weergeeft, zou ik denken van wel.

Als je hem nog hebt, test het even.
Je bent ook de enige, van wie ik gelezen heb met dit specifieke probleem ( alhoewel ik niet het internet heb afgestruind).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
@ Yippie

Ik heb jouw stappenplan helemaal gevolgd, maar de PS3 blijft nog steeds aangeven dat het NAT Type 3 is.
En bij het gebeurtenissenlogboek krijg ik weer dit:

- Dec 22 19:13:35 UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.2.11 (Success)
- Dec 22 19:13:33 IDS fragment parser : fragment out-of-order (1 of 2) : 198.107.128.105 77.161.38.78 1500 UDP 3478->60648 frag 27637:1480@0+
- Dec 22 19:13:30 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.2.11 (Success)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Yippie schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 17:30:
[...]

Er is helaas (nog) geen changelog, dus wat er precies is gedaan, blijft vooralsnog koffiedik kijken.
Gezien het feit, dat die nu alle verbonden apparaten wel weergeeft, zou ik denken van wel.

Als je hem nog hebt, test het even.
Je bent ook de enige, van wie ik gelezen heb met dit specifieke probleem ( alhoewel ik niet het internet heb afgestruind).
Thanks. Precies, was ook mijn gedachte dus dat wordt idd proberen. Vandaag nog even geen tijd voor, maar ik heb die 787 idd nog wel (nooit terug gestuurd :P ). KPN erkende dit probleem wel, er waren meer klachten over geweest dat 2 pc's / laptops niet konden communiceren ivm problemen met de ip toewijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Kartmans1 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:14:
Ik heb jouw stappenplan helemaal gevolgd, maar de PS3 blijft nog steeds aangeven dat het NAT Type 3 is.
En bij het gebeurtenissenlogboek krijg ik weer dit:

- Dec 22 19:13:35 UPnP action 'DeletePortMapping' from ip=192.168.2.11 (Success)
- Dec 22 19:13:33 IDS fragment parser : fragment out-of-order (1 of 2) : 198.107.128.105 77.161.38.78 1500 UDP 3478->60648 frag 27637:1480@0+
- Dec 22 19:13:30 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.2.11 (Success)
die IDS fouten zijn van het Intrusion Detection System.
Heb je dit sinds kort ? Controleer je computer is op spyware..of probeer het eens met de pc/laptop uit.
Staan er geen download programma's open ?

Verder klopt het wel dat 192.168.2.11 het IP adress is wat is toegewezen aan je PS3 ?
77.161.38.78 is je externe IP ? Kan je eventueel achterhalen met http://ip-lookup.net/
Het andere IP adress 198.107.128.105 is afkomstig uit de VS, vandaar mijn vraag over downloadprogramma's die mogelijk openstaan.
Portmapping werkt dus wel, maar dat IDS systeem gooit roet in het eten. Dat kan/mag je niet uitschakelen.
Tevens is het niet zo raar dat die poorten open en dicht gooit.

Kan je ook is een screenshot posten van wat je ziet onder Thuisnetwerk>Apparaten ?
Joster schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:22:
[...]
Thanks. Precies, was ook mijn gedachte dus dat wordt idd proberen. Vandaag nog even geen tijd voor, maar ik heb die 787 idd nog wel (nooit terug gestuurd :P ). KPN erkende dit probleem wel, er waren meer klachten over geweest dat 2 pc's / laptops niet konden communiceren ivm problemen met de ip toewijzing.
Ok, ben benieuwd. Geloof je overigens wel mbt je probleem, maar gezien het beperkte marktaandeel van Vista komt het minder voor als de problemen met de bekendere spelconsole's blijkbaar.

[ Voor 57% gewijzigd door Yippie op 22-12-2009 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
@ Yipppie

Klopt, ik heb Bitlord openstaan dus dat zal wel uit de VS komen. 77.161.38.78 is idd mijn externe IP Adres, en 192.168.2.11 is het IP Adres wat idd is toegewezen aan mijn PS3.

Hier de screenshot waar je om vroeg:
http://img30.imageshack.u.../gedecteerdeapparaten.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Kartmans1 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 19:56:
@ Yipppie

Klopt, ik heb Bitlord openstaan dus dat zal wel uit de VS komen. 77.161.38.78 is idd mijn externe IP Adres, en 192.168.2.11 is het IP Adres wat idd is toegewezen aan mijn PS3.

Hier de screenshot waar je om vroeg:
http://img30.imageshack.u.../gedecteerdeapparaten.jpg
Configureer je PS3 ook als type "spelcomputer" en probeer nog is.
Heb je verder kunnen bevestigen dat internet wel actief is, dus je kan op PSN en surfen op de PS3 ?
Zie verder dat je ook een Xbox360 hebt, probeer daar ook is mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Yippie schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:09:
[...]

Configureer je PS3 ook als type "spelcomputer" en probeer nog is.
Heb je verder kunnen bevestigen dat internet wel actief is, dus je kan op PSN en surfen op de PS3 ?
Zie verder dat je ook een Xbox360 hebt, probeer daar ook is mee.
Xbox360 werkt wel bij mijn neef, maar die heeft hem met draad verbonden.
Surfen en PSN werkt wel gewoon, en ik had hem eerst als spelcomputer staan, maar toen werkte het ook al niet. Dus toen heb ik hem maar weer naar een normale computer gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Kartmans1 schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:24:
[...]
Xbox360 werkt wel bij mijn neef, maar die heeft hem met draad verbonden.
Surfen en PSN werkt wel gewoon, en ik had hem eerst als spelcomputer staan, maar toen werkte het ook al niet. Dus toen heb ik hem maar weer naar een normale computer gezet.
Ah ok, die X360 is dus niet van jou.

Kan je nog wel even controleren wat je PS3 weergeeft in het Instellingen en Verbindingsstatus scherm.
Met name onderop bij UPnP, zou beschikbaar moeten staan.
Zet voor de rest ook het verkrijgen van je IP is op automatisch.
Draai daarna ook de internetverbindings test op de PS3.

Aangezien je hem statisch hebt gemaakt in je EB ( toch ? ) zou hij vanaf nu elke keer hetzelfde IP adress moeten verkrijgen.

[ Voor 3% gewijzigd door Yippie op 22-12-2009 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Yippie schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 20:35:
[...]

Ah ok, die X360 is dus niet van jou.

Kan je nog wel even controleren wat je PS3 weergeeft in het Instellingen en Verbindingsstatus scherm.
Met name onderop bij UPnP, zou beschikbaar moeten staan.
Zet voor de rest ook het verkrijgen van je IP is op automatisch.

Aangezien je hem statisch hebt gemaakt in je EB ( toch ? ) zou hij vanaf nu elke keer hetzelfde IP adress moeten verkrijgen.
Ik zal straks weer even alles op automatisch zetten, UPnP is idd beschikbaar.

Edit: Heb het ingesteld, maar er is geen verschil, nog steeds NAT Type 3.

[ Voor 6% gewijzigd door Kartmans1 op 22-12-2009 20:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Start ook je router nog 1x opnieuw op, en verifieer de fw versie.
Doe dan de internetverbindings test op de PS3, en kijk in het log van de EB als het niet lukt.

Wacht is, schiet me net te binnen, de 787 deelt IP adressen gecontroleerd uit, maw er zitten VLAN's op.
2 t/m 74 voor wired, en 75 t/m ?? voor wireless dacht ik. Weet het niet meer zeker, ga ik even proberen te zoeken. Heb je nog andere apparaten die met wireless zijn verbonden, zo ja, krijgt dat apparaat automatisch zijn IP. Controleer dat IP dan, gaat om de laatste uit de reeks, 192.168.2.xx ( wat dus op de plek van de xx staat)

[ Voor 63% gewijzigd door Yippie op 22-12-2009 20:43 . Reden: vlan 787 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Ja, mijn PC is draadloos verbonden en die beneden.
Die van mij is 192.168.2.4 en de laptop beneden 192.168.2.3 geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yippie
Ok, als je in de PS3 alles opnieuw hebt ingesteld, incl IP verkrijgen op automatisch/via DHCP, ga dan naar de webinterface van je EB. Gan naar Thuisnetwerk>Apparaten.

Je zie nu je PS3 staan in dat lijstje, klik er op, ga naar de optie configureren rechtsboven, en vervolgens op verwijderen.

Ga dan naar Toolbox>Delen van spelen&toepassingen, controleer of UPnP op JA staat, en Uitgebreide beveiliging op NEE. Pas aan waar nodig met de optie configureren wederom rechtsbovenin.

Als je wijzigingen hebt aangebracht sla deze op, en start je EB opnieuw op.
Wanneer het internet lampje groen oplicht, ga naar de webinterface en kijk of je de PS3 ziet staan bij Thuisnetwerk>Apparaten. Grote kans dat die hem weergeeft met als naam het MAC adres.

Als je zeker weet dat het je PS3 is, klik er op, ga naar configureren, pas de naam aan naar 1 van je eigen keuze, en kies bij type Spelcomputer. Laat de overige instellingen gewoon staan, sla alles op en controleer nogmaals de laatste status in je PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kartmans1
Yippie schreef op dinsdag 22 december 2009 @ 21:20:
Ok, als je in de PS3 alles opnieuw hebt ingesteld, incl IP verkrijgen op automatisch/via DHCP, ga dan naar de webinterface van je EB. Gan naar Thuisnetwerk>Apparaten.

Je zie nu je PS3 staan in dat lijstje, klik er op, ga naar de optie configureren rechtsboven, en vervolgens op verwijderen.

Ga dan naar Toolbox>Delen van spelen&toepassingen, controleer of UPnP op JA staat, en Uitgebreide beveiliging op NEE. Pas aan waar nodig met de optie configureren wederom rechtsbovenin.

Als je wijzigingen hebt aangebracht sla deze op, en start je EB opnieuw op.
Wanneer het internet lampje groen oplicht, ga naar de webinterface en kijk of je de PS3 ziet staan bij Thuisnetwerk>Apparaten. Grote kans dat die hem weergeeft met als naam het MAC adres.

Als je zeker weet dat het je PS3 is, klik er op, ga naar configureren, pas de naam aan naar 1 van je eigen keuze, en kies bij type Spelcomputer. Laat de overige instellingen gewoon staan, sla alles op en controleer nogmaals de laatste status in je PS3.
Ik probeer het denk morgen even, want ben het nu een beetje zat :Z :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Therapy777

Therapy777

Metal!

Voor mensen die problemen hebben met het openen van poorten, de update werkt daar ook voor. Ik heb voor mutorrent een poort geopend en het werkt prima. De mutorrent port tester en portforward.com tester zeggen beide dat de benodigde poort open staat.

Waarom het voor de xbox niet werkte blijft een raadsel voor mij. Misschien heb ik iets niet goed gedaan. Ik zou het nog een keer willen proberen maar op dit moment werkt alles d.m.v. UPnP en dat hou ik liever zo :P

Want ook al werkt hij beter, mijn router vertrouw ik nog steeds voor geen meter :P

[ Voor 7% gewijzigd door Therapy777 op 25-12-2009 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs15
Dec 25 22:03:54 UPnP action 'AddPortMapping' from ip=192.168.2.6 (Success) geef hij aan bij mij terwijl mijn IP adres statisch op 192.168.2.11 staat en op mijn ps3 geeft hij dit ook aan. UPnP is beschikbaar op de ps3, maar geeft nog steeds NAT type 3. wat doe ik in godsnaam verkeerd? ik word gek om zoveel uren aan dit K U T ding te verpesten en een oplossing te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijs15
Dec 25 22:59:08 FIREWALL replay check (1 of 10): Protocol: ICMP Src ip: 86.164.15.215 Dst ip: 80.61.236.186 Type: Destination Unreachable Code: Port Unreacheable

kreeg ik ook
Pagina: 1 2 3 4 Laatste