Hoofdcategorieën
Topicacties

[Windows 7] Ervaringen en discussies - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Nieuw Topic

http://got.hznet.nl/windows7_topic/got_windows7_main_banner_deel_2.jpg
Disclaimer

Het is natuurlijk niet toegestaan om te vragen om keys, illegale varianten van de beta's etc.
In de komende dagen/weken zal ik het starttopic verder uitbreiden, het is me nu net even te laat :+

Introductie

Sinds vrijdag 9 januari 2009 is het mogelijk om gratis de nieuwste versie van Windows uit te proberen. Let op : het installeren gebeurt op eigen risico aangezien het gaat om een beta versie.
In eerste instantie zat er een download limiet van 2.5 Miljoen aan de Windows 7 Beta ISO, maar die dat limiet is (tijdelijk) verdwenen zoals je op het Windows Team Blog kunt lezen.

Hoe download ik de beta?

Je kunt de beta eenvoudig downloaden via de officiele Windows 7 Beta downloadpagina die je hier vindt.

Wat is hot in Windows 7?

Hier vindt je een aantal nieuwe en handige features die terug te vinden zijn in Windows (al dan niet in combinatie met andere hardware/software). Aangezien de verschillende features natuurlijk voorzien zijn van afbeeldingen en ik de TS niet onnodig lang wil maken plaats ik ze in de vorm van links :

Play To i.c.m. Xbox 360 Media Center Extender Speel muziek op je laptop af via je DLNA 1.5 compliant device (Xbox 360, PS3, JVC Receiver)
Homegroup (eenvoudig documenten, video, afbeeldingen en printers delen)

Applicaties die (nog) niet werken

Applicaties waarvan bekend is dat ze niet (goed) werken onder Windows 7 Beta vind je hier! Het is onmogelijk om hier een compleet overzicht te geven, heb je een applicatie (incl. versie) DM me dan even dan zet ik hem erbij.

• Deamon-Tools
• Agnitums Outpost Firewall Pro 2009 6.5.2509.366.0663 (BSOD bij installatie)
Applicaties die met een aanpassing wel werken

Applicaties waarvan een 'fix' bekend is staan hier genoemd!

Google Chrome met Windows 7 Beta 64-bit
Hoe minimaliseer ik Live Messenger (2009) op de Vista / XP manier?

Patches en updates

De meeste patches worden gewoon via Windows update verspreidt, maar sommige patches kun je beter direct installeren. Hieronder een overzicht (disclaimer : verantwoordelijkheid van het patchen van je systeem ligt natuurlijk ten allen tijde bij jezelf!).

MP3 Fix (32-bit)
MP3 Fix (64-bit)
KB961367 - An update is available for WMCenter and WMPlayer in Windows 7 Beta

Vorige delen

De vorige delen waren:

Windows 7 ervaringen topic

En hoe zit het met Windows Server 2008 R2?

Dit topic is bedoeld om ervaringen te delen met betrekking to Windows 7 zolang deze in beta is. Windows 7 biedt een heel aantal veelbelovende features in combinatie met Windows Server 2008 R2, maar voor pure Windows Server 2008 R2 vragen kun je hier terecht:

[Windows Server 2008 R2] Ervaringen en discussies

Created by TheVMaster
Aanvullingen alsmede complete vervanging van teksten zijn altijd welkom, svp via DM of e-mail!

TheVMaster wijzigde dit bericht 13-01-2009 11:00 (85%)
Reden: Applicaties die (nog) niet werken toegevoegd

Reg. datum: 15 mei 2002

Een frisse doorstart. :) Hopelijk blijven die steeds terugkerende vragen nu 's achterwege. In deel 1 melden een paar mensen wel dat hun key niet wordt geaccepteerd. Hopelijk is dat een tijdelijk probleem. Wil er niet na installatie pas achterkomen dat ik met een erg beperkte testperiode zit opgescheept. Welterusten allemaal!
My pussy is over 9000!!
Reg. datum: 18 augustus 2006

Windows 7 Ultimate x64 beta performance benchmark vergelijking
Door Sir_Hendro

http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/bench_3dmark.jpg
Intel Core 2 Quad Q6600 @ 3GHz, 4GB RAM, nVidia GTX260 CORE216

http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/bench_crysis.jpg

http://home.quicknet.nl/qn/prive/rikmeijer/images/bench_gta4.jpg

SuperPi Mod 1.5 Scores (1M test):
Windows 7 Ultimate x64 beta: 17.226 sec
Windows Vista Ultimate x64: 17.834 sec
Windows XP Professional x86: 17.031 sec

Sir_Hendro wijzigde dit bericht 12-01-2009 04:52 (105%)

Reg. datum: 28 januari 2004

Zit nog steeds erg te twijfelen of ik Windows 7 over Vista heen zal zetten.
Maar na berichten over dat Windows 7 je mp3's kan beschadigen, en na gehoord te hebben van mn broertje dat zijn wireless card niet ondersteund werd, toch maar even besloten de verdere berichten af te wachten.

Music was my first love and it will be my last

Reg. datum: 07 november 2006

Zou als ik jou was of in een virtual pc zetten of in een multiboot ;) over vista heen is zeker niet aan te raden!

edit: uit de officieele faq:

Please don't...

Don’t install the Beta on your primary home or work computer. Microsoft is not responsible for downtime stemming from the Windows 7 Beta.

bartju wijzigde dit bericht 10-01-2009 09:15 (46%)

Reg. datum: 21 december 2006

quote:
Die heb ik...
quote:
DjWannaB2002 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:06:
Zit nog steeds erg te twijfelen of ik Windows 7 over Vista heen zal zetten.
Maar na berichten over dat Windows 7 je mp3's kan beschadigen, en na gehoord te hebben van mn broertje dat zijn wireless card niet ondersteund werd, toch maar even besloten de verdere berichten af te wachten.
Dat MP3 probleem is opgelost, als je build van MS hebt gedownload, zit de fix er al in.
Zo niet, is hij wel ergens te downloaden...

Over die WLAN kaart:
Bij de meeste mensen werken hun WLAN kaartjes al out of the box, dat is bij mij niet anders.
Ik zou het gewoon proberen.

Maar niet installeren over Vista. Installeer op een aparte partitie, of in VMWare, maar niet over Vista...
quote:
gerbenp schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:20:
Er zijn geen keys meer, ik kopieer en plak de link in IE, krijg niks :(
Volgens mij wel, ik krijg namelijk nog steeds dezelfde error "Check back in the next bussiness day", als ik de site bezoek...
quote:
gerbenp schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:22:
Error
The site is currently experiencing technical difficulties, please check back in the next business day.
Krijg ik als error, of zijn de keys toch al op? :(
Zou jij de Topicstart even willen lezen ?
Daar staat namelijk duidelijk in vermeld dat die melding normaal is.

Maar na een tijdje refreshen, krijg ik soms opeens Live Search te zien.
Hebben nog mensen dit ?

Petervanakelyen wijzigde dit bericht 10-01-2009 09:28 (29%)

Somewhere in Texas there is a village missing an idiot - Specs

Reg. datum: 02 augustus 2003

quote:
Petervanakelyen schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:21:Maar niet installeren over Vista. Installeer op een aparte partitie, of in VMWare, maar niet over Vista...
In tegenstelling tot populair belief, is dit geen enkel probleem en werkt als een zonnetje. Hier heb ik vista 64 -> windows 7 upgrade gedaan zonder problemen. Alleen daemon tools werkt niet, maar dat is bekend en te vervangen door een concurrent.

Dus niet bang zijn, dvd erin en upgraden na 1-2 uurtjes is alles voor elkaar.

Ook zijn de keys nog niet op, er zitten gewoon 100.000+ mannetjes te pf5-en. Wat geduld helpt.

HaseMike wijzigde dit bericht 10-01-2009 09:26 (8%)

Reg. datum: 19 april 2008

quote:
Ganondorf_875 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 09:37:
[...]

Volgens mij kan je inderdaad de beta al installeren en later de key toevoegen.
PS: mijn key is net binnengedruppeld dankzij dat programma! :)
Leuk, veel plezier ermee. ;)

Reg. datum: 29 juli 2000

Zo weer even een poging gewaagd om Windows Update aan de praat te krijgen en wat denk je, hij doet het gewoon, waajoo :P
* Potjiekos *
Reg. datum: 06 november 2001

@TheVMaster
Mooie start topic!

/me is een errorist
Reg. datum: 24 februari 2001

Kijk, en nieuw topic.
Hulde, VMaster :)

Even een reply uit het vorige topic meepakken:
quote:
Inmiddels geinstalleerd (64-bit). Tijdens installatie accepteerde hij de key niet, later in Windows zelf wel. Maar nu werkt het Updaten niet, evenals de online aanvullingen van Help and Support. Zal wel met elkaar te maken hebben. Wel vervelend opzich, maar neem aan dat dat aan de servers van Microsoft ligt oid. :?
Volgens mij heeft dat online Help tot nu toe niet echt gewerkt.
Ze zullen wel nog bezig zijn met het schrijven ervan enzo.
quote:
Overigens nieuw t.o.v. de geleakte build 7000 32-bit van een paar weken terug: ik maakte een partitie aan voor W7 (primair, 100gb) en toen kwam er een melding dat hij een reserve-partitie moest maken voor de volledige functionaliteit van W7, ofzo. Deze reservepartitie werd 200mb en is nu de Actieve partitie. Is verborgen maar zichtbaar via Computermanagement. Anderen die dit ook opmerkten?
1. Het is dezelfde build als paar weken terug.
2. Toen werd ook al die 200Mb partitie aangemaakt.
Schijnt enerzijds een security-feature te zijn om bepaalde virussen af te vangen, anderzijds zit er, geloof ik, dat hele startup-repair gedoe op.

En nu even dit topic bijlezen met een lekker bakje koffie ;)

Vampire penguins? Zombie guinea pigs? We're done for.... done for.

Reg. datum: 15 december 2005

Nou ik had me een beta bemachtigd. In VirtualBox maar eens geinstalleerd, ziet er wel grappig uit. De calculator heeft een 'programmer mode' waar je het getal ook binair ziet, en de startbalk is veranderd.

De snelstart knoppen veranderen in normale venster-switch knoppen als het programma draait. Heb nog niet uit kunnen vinden hoe je nou twee keer hetzelfde programma kan starten, want bij een reboot kreeg ik "Fatal: could not read from boot medium" :(

Nou ja volgende keer beter :P

Reg. datum: 07 november 2006

quote:
Spike1506 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:47:
Heb ik eindelijk een key, wilt Windows Seven niet installeren via VMware en Virtual PC..
Hij mist telkens een file genaamd install.wim en heb de ISO al 2 keer gedownload in IE en Google Chrome..
heb ik ook :( waar dat aan ligt is heel simpel. Je hebt een 64 bit versie gedownload he? die wil je installeren in een vpc in een windows 32 bit versie? dat gaat niet lukken :( heb zelfde probleem, maar vmware geeft een error.

/me is een errorist

quote:
piderman schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:54:
De snelstart knoppen veranderen in normale venster-switch knoppen als het programma draait. Heb nog niet uit kunnen vinden hoe je nou twee keer hetzelfde programma kan starten
Zoals gezegd: Shift+klik

quote:
Weet niet wat de MD5 hash moet zijn maar de waarde die ik heb is: 5892ce02c13624bb1a0c26cfb9160ebf
quote:
bartju schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 10:55:
[...]

heb ik ook :( waar dat aan ligt is heel simpel. Je hebt een 64 bit versie gedownload he? die wil je installeren in een vpc in een windows 32 bit versie? dat gaat niet lukken :( heb zelfde probleem, maar vmware geeft een error.
Heb de 32bits versie gedownload en installeer hem op een 32bits systeem.
Reg. datum: 17 oktober 2006

quote:
[...]

Maar in de VMware Manual (6.0/6.5) staat dat het mogelijk is om 64 bits besturingssystemen te draaien onder een host met een 32 bits besturingssysteem maar niet of dat ook voor windows 7 geldt.

En ik kan in dat C4C (in Firefox) helemaal geen custom optie vinden, Oh heb het gevonden, zit onder de tabbladen, niet in de add-on zelf.

Johandmc wijzigde dit bericht 10-01-2009 11:08 (5%)

Reg. datum: 17 juni 2004

Er is nog hoop hoor! Heb net ook mijn key gehad (64 bit)! Na een half uur met C4C.

Welke firewall gebruiken jullie trouwens? Want sygate werkte al niet op vista maar nu werkt symantec endpoint niet op windows 7 :(

Athlon 700 | Gigabyte 7IXE | 2x128mb pc133 | Voodoo Banshee

/me is een errorist

quote:
Spike1506 schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:00:
[...]

Weet niet wat de MD5 hash moet zijn maar de waarde die ik heb is: 5892ce02c13624bb1a0c26cfb9160ebf
Zoals Redhead in het vorige topic schreef:
quote:
Hashes, zoals gepost op de MSDN website

Windows 7 Beta (x86) - DVD (English)

File Name: en_windows_7_beta_dvd_x86_x15-29073.iso
Date Posted (UTC): 12/22/2008 2:41:15 PM
SHA1: 6071184282B2156FF61CDC5260545C078CCA31EE
ISO/CRC: AABA5A48

(MD5 hash:F9DCE6EBD0A63930B44D8AE802B63825, niet vanaf MSDN, maar zelf genereerd na controle dat de SHA1 en CRC corect waren)

===============================================

Windows 7 Beta (x64) - DVD (English)

File Name: en_windows_7_beta_dvd_x64_x15-29074.iso
Date Posted (UTC): 12/30/2008 4:26:48 PM
SHA1: E09FDBC1CB3A92CF6CC872040FDAF65553AB62A5
ISO/CRC: 8E2FAD39

(MD5 hash: nog niet binnen)

quote:
Xiled schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:03:
Er is nog hoop hoor! Heb net ook mijn key gehad (64 bit)! Na een half uur met C4C.

Welke firewall gebruiken jullie trouwens? Want sygate werkte al niet op vista maar nu werkt symantec endpoint niet op windows 7 :(
Wat is er mis met de Windows firewall?
(Ik ben nieuwsgierig naar de redenen om een externe firewall te gebruiken)

Reg. datum: 19 november 2000

quote:
[...]

VmWare heeft VT support nodig in de bios om 64bit guests te draaien op een 32bit host OS

quote:
anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:05:
[...]
Zoals Redhead in het vorige topic schreef:

[...]

[...]
Wat is er mis met de Windows firewall?
(Ik ben nieuwsgierig naar de redenen om een externe firewall te gebruiken)
Ik vind het fijn om apps te kunnen blocken. Ook die van microsoft zelf (services en iexplorer). Ook moet ik eerlijk toegeven dat ik de nieuwe firewall niet zo goed begrijp.

NERDS!
Reg. datum: 07 september 2006

die lui van VM-Ware zijn natuurlijk nog druk bezig met F5'en om een key te bemachtigen opdat ze kunnnen gaan testen met Windows 7 zodat het werkt in VM-Ware. :7

Voorts krijg ik de indruk dat MS tegenmaatregelen neemt wbt het verversen van de pagina, na een x-aantal keren wordt ik eruit geknikkerd

/me is een errorist

quote:
Xiled schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:06:
[...]

Ik vind het fijn om apps te kunnen blocken. Ook die van microsoft zelf (services en iexplorer). Ook moet ik eerlijk toegeven dat ik de nieuwe firewall niet zo goed begrijp.
Ga eens naar start menu en typ 'firewall' in.
Kies dan 'Windows Firewall with Advanced Security'.

Ik denk dat je dan bij de outbound rules wel het een en ander in kan stellen? :)
Is dat wat je zoekt?

quote:
anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:13:
[...]
Ga eens naar start menu en typ 'firewall' in.
Kies dan 'Windows Firewall with Advanced Security'.

Ik denk dat je dan bij de outbound rules wel het een en ander in kan stellen? :)
Is dat wat je zoekt?
Klopt dat ik al gevonden :) Maar ik kan specifiek internet explorer of windows update blocken? Ik heb al alle rules weggegooid maar dan kan ik nog vrolijk internetten :/

Ik vond sygate en endpoint juist zo simpel ;)

/me is een errorist

quote:
Xiled schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:19:
[...]

Klopt dat ik al gevonden :) Maar ik kan specifiek internet explorer of windows update blocken? Ik heb al alle rules weggegooid maar dan kan ik nog vrolijk internetten :/
Iexplore wordt juist als voorbeeld gegeven ;)
Rechts 'new rule', het spreek allemaal voor zich.

En internetten lukt dan echt niet meer :P

http://i42.tinypic.com/1zgbal0.png

anandus wijzigde dit bericht 10-01-2009 11:26 (6%)

quote:
anandus schreef op zaterdag 10 januari 2009 @ 11:24:
[...]
Iexplore wordt juist als voorbeeld gegeven ;)
Rechts 'new rule', het spreek allemaal voor zich.

En internetten lukt dan echt niet meer :P

[afbeelding]
Ik heb het denk ik verkeerd uitgelegd! Maar ik wil dus als een programma connectie wil maken met het internet een pop up krijgen met block of allow. Bijvoorbeeld als ik in cmd ping www.google.nl doe dan wil ik dus een pop up krijgen met block of allow.

Ik weet niet of de windows firewall dit kan?

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 37 38 39 40 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2010 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2009