of all those who are born most are so fortunate as te be sentenced to death for surely they are better of than those who are sentenced to life!!
Het Nintendo Wii Ervaringen Topic Deel 103
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 01 februari 2004
Bron: http://locallygrownnorthfield.org/post/6017/
Nintendo werkt aan dingen, het is alleen geheim.quote:Northfield resident Richard Garcia is working in a “recession-proof” industry on Division Street. He’s a video game designer for a company he founded 13 years ago called Monster Games.
“People will still pay for entertainment,” Garcia said, adding that profits throughout the video game industry are mostly on the rise, despite the national economic slump.
Garcia credits the steady increase to the growing public acceptance of video game playing as a “valid” form of entertainment. Nintendo’s recent widespread marketing of video games as “something for the whole family” with its latest “Wii” system has accelerated that acceptance, he said.
The success of the industry might be helping Garcia’s business thrive, but he said his location has also been a plus. The Twin Cities has a deep pool of talent, he said, and he can usually have his pick of designers since few other video game engineering firms exist nearby. Competition would be much stiffer on the West Coast, he said. Garcia has also hired a number of Carleton College graduates. Garcia, a Saint Paul native, is a 1988 graduate of Tufts University outside Boston.
Right now, the 20 employees at Monster Games are working on a top-secret video game for Nintendo. They’ve worked on it for two years and are nearly finished. The process is so private the designers must darken their monitors when the bottled-water deliveryman enters the office.
The company won Yahoo’s “Best Racing Game of 2006″ award for its last game for the Nintendo Wii called “Excite Truck.” Wendy’s fast-food restaurants across the nation, including the one in Northfield, promoted the game with Excite Truck kids’ meals. But, Garcia said, he believed few Northfielders ever realized the game’s designers lived right in the city.
Garcia is married and raising two daughters, who aren’t quite as avid video game players as he is, he said.
“I encourage them as much as possible,” he said, laughing.
The only bump Garcia foresees for the company in the near future is securing another contract with a video game developer once the contract with Nintendo ends.
“It is kind of nerve-racking,” he said. “Because, with this kind of work, it’s like having to find a new job every two years.”
NinteX wijzigde dit bericht 28-11-2008 21:01 (81%)
Reg. datum: 18 augustus 2008
Artiest voorheen bekend als b3n666
zijn nou eenmaal jappaners, hebben hier nou eenmaal een andere kijk op dan die schreeuwerige Yanks die iets helemaal de ziekte in kunne hypen.quote:t_o_c schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:40:
Ze kunnen aan zoveel werken, feit dat ze niks zeggen geeft mij toch wel een naar gevoel. Als het namelijk echt een top product is is er namelijk geen reden om het tot vlak voor de launch geheim te houden. Sterker nog, je wil juist dat mensen van te voren al weten hoe goed het wel niet gaat zijn. Zeker nu, aangezien nintendo echt 0,0 op de release lijst heeft staan wat ook maar enigzins de moeite waard is zou je denken dat het toch wel handig is om mensen iig iets van een vooruitzicht te geven voordat iedere gamer zijn wii wegdoet of er toch maar geen 1 koopt. Ik zeg niet dat je die game 2 jaar van te voren al keihard moet gaan hypen maar +/- een jaar voor de release al beginnen met het rustig aan wat info geven lijkt mij niet meer dan normaal. Dat is wat er met zo'n beetje iedere fatsoenlijke game gebeurd (en waarom niet, zo maak je veel meer mensen warm voor je game dan dat je die game opeens een maand van te voren aankondigt). Ik krijg met dat soort praktijken meteen een Disaster day of crysis gevoel. Word aangekondigd. Hoor je niks meer van, ligt opeens in de winkel, en zodra je die game speelt weet je ook meteen waarom. Omdat het niet veel soeps is.
Wii
Die wiimake games (waar geen hond op zit te wachten, ik heb een wii gekocht voor wii games, niet voor gc games) zijn allaaang aangekondigd. Waarom de echte games dan niet? Als nintendo een nieuwe donkey kong platformer zou aankondigen (zelfs alleen maar aankondigen, nog geeneens iets laten zien) met de melding dat het over 12 a 6 maanden af moet zijn dan heb je daar echt enorm veel meer aan dan dat je alles om een of andere reden geheim houd (misschien dat iemand mij kan uitleggen wat uberhaubt het voordeel zou kunnen zijn van een game zo lang mogelijk verborgen houden? behalve dan gebrek aan kwaliteit).
Reg. datum: 19 januari 2003
Reg. datum: 10 februari 2004
ken je het verhaal van duke nukem forever?quote:[b][message=31126293,noline](misschien dat iemand mij kan uitleggen wat uberhaubt het voordeel zou kunnen zijn van een game zo lang mogelijk verborgen houden? behalve dan gebrek aan kwaliteit).
Ik denk dat ze zo'n farce willen voorkomen en niks bekend maken tot er een redelijk nivo haalbaarheid in die game zit..
Dat is nu juist het probleem. De mensen kopen een wii toch wel, want degenen die een wii kopen hebben al die spellen die al uitgebracht zijn toch nog allemaal niet gespeeld dus hebben dan nog heel wat om te kopen.quote:t_o_c schreef op vrijdag 28 november 2008 @ 21:40:
Ze kunnen aan zoveel werken, feit dat ze niks zeggen geeft mij toch wel een naar gevoel. Als het namelijk echt een top product is is er namelijk geen reden om het tot vlak voor de launch geheim te houden. Sterker nog, je wil juist dat mensen van te voren al weten hoe goed het wel niet gaat zijn. Zeker nu, aangezien nintendo echt 0,0 op de release lijst heeft staan wat ook maar enigzins de moeite waard is zou je denken dat het toch wel handig is om mensen iig iets van een vooruitzicht te geven voordat iedere gamer zijn wii wegdoet of er toch maar geen 1 koopt. Ik zeg niet dat je die game 2 jaar van te voren al keihard moet gaan hypen maar +/- een jaar voor de release al beginnen met het rustig aan wat info geven lijkt mij niet meer dan normaal. Dat is wat er met zo'n beetje iedere fatsoenlijke game gebeurd (en waarom niet, zo maak je veel meer mensen warm voor je game dan dat je die game opeens een maand van te voren aankondigt). Ik krijg met dat soort praktijken meteen een Disaster day of crysis gevoel. Word aangekondigd. Hoor je niks meer van, ligt opeens in de winkel, en zodra je die game speelt weet je ook meteen waarom. Omdat het niet veel soeps is.
Reg. datum: 29 augustus 2005
Schiet tussen de palen en je scoort!
Reg. datum: 01 februari 2004
Geloof je nou echt, echt in wat je zegt? Nintendo wil de games verkopen die nu in de winkel liggen. Denk je nou echt dat er ook maar iemand is die die games nu niet koopt omdat volgend jaar bv de nieuwe zelda uitkomt? En wat voor gezeik krijgen ze als ze een game aankondigen en die loopt vertraging op? ja, mensen gaan zeiken op het internet, lekker boeiend. Who cares, uiteindelijk kopen ze die game toch wel. Daarbij kan nintendo echt wel een goede inschatting maken en iets als een jaar vertraging zal je dan ook niet snel zien mits er eerlijke info word gegeven. Maar wat is nou beter? dat je nog wat langer moet wachten op een game waarvan je weet dat ie gaat komen en dat ie erg vet word, of dat je maar gewoon 2 jaar moet wachten in de hoop dat er uberhaubt iets uitkomt? Weet niet hoe het bij jou zit, maar ik kijk liever naar iets uit waar ik misschien nog lang op moet wachten dan dat ik naar niets uitkijk.
En ze proberen ons te verrassen? yeah right. Waarom krijgen we dan wel al lang van te voren info over dingen als wiimusic en GC remakes? En tuurlijk kan je mensen verrassen zoals met TP, maar weet je ook hoelang van te voren die aankondiging kwam? juist.
Om het even heel direct te zeggen, je lult maar wat. Het enige waarin ze zijn doorgeslagen is dat ze vergeten zijn wie hun echte klanten zijn. De gene die keer op keer, al 20 jaar lang hun games kopen. Alles wat ze uit brachten hebben ze tijden van te voren al laten zien, behalve als het voor hun niet zo handig is. Recente voorbeelden hiervan zijn AC en Disaster en zodra je naar de kwaliteit kijkt weet je ook meteen waarom. Zoals ik eerder al zei, nintendo heeft gewoon niks om te laten zien. Er is gewoon geen zinnige reden om games vlak voor de release opeens uit de doeken te doen tenzij de kwaliteit er niet is.
En waarom hebben zouden ze die klanten zijn vergeten, de GTA klanten, de Call of Duty klanten? Die hadden ze nooit. Nintendo is namelijk nog nooit hardcore geweest. Anyway, je kan ook gewoon zoals ik een Xbox 360 naast je Wii halen. Beide systemen staan zoet onder mijn TV en maken nooit ruzie. Heb ik zin in een typisch potje Mario Kart(wat je niet op de Xbox 360 vind) dan pak ik het Wii Wheel erbij, speel ik liever een goede shooter dan stop ik COD4 in de Xbox 360. Bij Wario zat er een paar maanden tussen release en bekendmaking en die game is behoorlijk goed. Advance Wars Dark Conflict werd pas een maand of drie voor release onthuld en dat is wat mij betreft de beste DS game die er is.quote:t_o_c schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:53:
Om het even heel direct te zeggen, je lult maar wat. Het enige waarin ze zijn doorgeslagen is dat ze vergeten zijn wie hun echte klanten zijn. De gene die keer op keer, al 20 jaar lang hun games kopen. Alles wat ze uit brachten hebben ze tijden van te voren al laten zien, behalve als het voor hun niet zo handig is. Recente voorbeelden hiervan zijn AC en Disaster en zodra je naar de kwaliteit kijkt weet je ook meteen waarom. Zoals ik eerder al zei, nintendo heeft gewoon niks om te laten zien. Er is gewoon geen zinnige reden om games vlak voor de release opeens uit de doeken te doen tenzij de kwaliteit er niet is.
Daarnaast wordt ik er moe van dat het nooit goed is bij de echte "fans". Ze eisen gewoon het onmogelijke. Ze willen nieuwe franchises en nieuwe Zelda's maar ook Wii Sports voor op feestjes en Mario Party omdat het erbij hoort. Daarnaast Smash Bros. met online functies, een MMO game en als het nog even kan een door Nintendo bekostigde shooter. Ze moeten toch iedere keer een keuze maken wat ze uitbrengen en wat ze developen. Dan speel ik liever dit jaar nog een keertje Mario Kart en Smash Bros. zodat we nu geen half afgeraffelde Sin & Punishment 2 of Excite Truck 2 o.i.d. krijgen. Je wilt kwaliteit maar je wilt het ook op breakneck speed. Nintendo verwacht dat we het prima afkunnen met Guitar Hero, Call of Duty, Need for Speed e.d. net zoals het in Japan prima lukt met Tatsunoko vs. Capcom, Let's Tap, Rune Factory Frontier en Fragile. Voor een 24/7 gamer is er simpelweg nooit genoeg content. Ik heb ook dit jaar maar twee games op de Xbox 360 gekocht, Gears of War 2 en Banjo. De rest viel me allemaal een beetje tegen zoals Far Cry, Mirror's Edge(maar 6 uurtjes) etc.. Vooral multiplatform bezitters weten gewoon dat het op iedere console hetzelfde liedje is. Games worden gehyped, vallen tegen en raken in de vergetelheid.
Nintendo's output deze holiday zuigt zwaar, no doubt about it, maar dat betekend niet dat ze voor eens en altijd verloren zijn. 2009 wordt echt een top jaar en dit dipje is nog vrij kort als je kijkt naar de periode 2004(Metroid Prime 2 release) t/m 2006(Zelda Twilight Princess). Dat was twee jaar lang bijna geen GameCube titels en toen hoorde ik vrijwel niemand klagen
Even iets totaal anders, ik zit nu een avondje NFS: Undercover te doen en het valt me alleszins mee. De game oogt stukken mooier dan Pro Street en het sturen e.d. werkt ook veel beter. Je kan het nu ook weer gewoon met een cube controller spelen. Daarnaast is het gevoel van snelheid echt hoog met een constante 60fps. Auto's hebben reflecties die goed meelopen, wegdek ziet er netjes uit, veel achtergrond objecten en natuurlijk veel auto's, tuning opties e.d. Al met al een hele verbetering tegenover vorig jaar.
Daar heb ik het ook niet over (al hadden ze die mensen ook in het snes tijdperk). Ik heb het gewoon over de ''echte'' games, dus niet meuk als wii music.quote:En waarom hebben zouden ze die klanten zijn vergeten, de GTA klanten, de Call of Duty klanten? Die hadden ze nooit.
Ten eerste vraag ik niet persee om een nieuwe franchise. Ik zou net zo graag, zo niet liever bv weer een echte goede donkey kong game zien.quote:Daarnaast wordt ik er moe van dat het nooit goed is bij de echte "fans". Ze eisen gewoon het onmogelijke. Ze willen nieuwe franchises en nieuwe Zelda's maar ook Wii Sports voor op feestjes en Mario Party omdat het erbij hoort. Daarnaast Smash Bros. met online functies, een MMO game en als het nog even kan een door Nintendo bekostigde shooter.
Ten tweede zijn games als marioparty (wat bij nintendo al jaaaren een rehash is) en wii sports geen games waar een grote hoeveelheid aan mankracht heen moet. Zeker met de huidige staat van nintendo's bankrekening kan je mij niet vertellen dat ze niet de mogelijkheid hebben om hun output te vergroten (of gelijk houden, want ze brengen dan wel een hoop uit, maar een hoop daarvan is crap. In 2 jaar hebben ze maar 2 echt grote wii projecten uitgebracht en dat is SMG en SSBB).
Ten derde wat is er zo vreemd aan online functies? No offense, maar anno 2000 werkte dat al perfect op de pc. Je kan mij niet vertellen dat het voor nintendo opeens onmogelijk is om een fatsoenlijk online systeem te maken anno 2008. Mjah, als we het resultaat zien is dat dus wel het geval. Maar dat is gewoon een stomiteit van nintendo en heeft er niks mee te maken dat Online opeens iets ubermoeilijks is.
Inderdaad. En het is wel duidelijk dat die keuzes naar meuk als wii music gaan en niet naar fatsoenlijke games. Het is onderhand al 9 maanden geleden dat Nintendo eens een goede game heeft uitgebracht (SSBB).quote:Ze moeten toch iedere keer een keuze maken wat ze uitbrengen en wat ze developen.
Breakneck speed? sorry hoor, maar ik noem 2 goede echt voor de wii gemaakte games in 2 jaar tijd nou niet bepaald break neck speed. Hell, zelfs sony first party released onderhand sneller meer goede games en sony heeft ik weet niet hoelang vooral op 3rd party geleund. Zegt wel genoeg over hoe Nintendo bezig is...quote:Je wilt kwaliteit maar je wilt het ook op breakneck speed.
Ja, en als enigzins respecterende gamer ben jij het daarmee mee eens? GH? goed. CoD? De game is zeker niet super, CoD1 ziet er nog beter uit, speelt ook beter als je de reviews moet geleven, 8 man online? (CS ging 8 jaar terug al met 16 man) en NFS? daar kom ik later nog even op terug.quote:Nintendo verwacht dat we het prima afkunnen met Guitar Hero, Call of Duty, Need for Speed e.d.
Ik ben absoluut geen 24/7 gamer, verre van zelfs. Hooguit een paar uur per week. Kan je nagaan, Okami is de laatste wii game die ik heb gekocht. Geeft wel aan hoe weinig er wel niet is voor de wii wat de moeite waard is om je 60 euro aan uit te geven.quote:Voor een 24/7 gamer is er simpelweg nooit genoeg content.
Gebaseerd op wat? Behalve sin and punishment en Fragile, is er al wat bekend van wat we hier krijgen?quote:2009 wordt echt een top jaar
Het is een beetje zoals neergeschoten of neergestoken worden. Allebei wil je niet. En zo is het ook met NFS tegenwoordig. Die game zuigt gewoon nogsteeds zwaar, alleen wat minder erg dan eerst. Zullen we de IGN scores er even bij pakken, gewoon om even te zien wat volgens Nintendo (en jouw) ons moet kunnen behagen:quote:Even iets totaal anders, ik zit nu een avondje NFS: Undercover te doen en het valt me alleszins mee. De game oogt stukken mooier dan Pro Street en het sturen e.d. werkt ook veel beter. Je kan het nu ook weer gewoon met een cube controller spelen. Daarnaast is het gevoel van snelheid echt hoog met een constante 60fps. Auto's hebben reflecties die goed meelopen, wegdek ziet er netjes uit, veel achtergrond objecten en natuurlijk veel auto's, tuning opties e.d. Al met al een hele verbetering tegenover vorig jaar.
6.5 Presentation
The story is disjointed and overly produced, but otherwise everything works as expected, even if it's mundane.
3.5 Graphics
Pretty bad all around. It's hard to see the track in the distance, cars pop into view when they get close to you and it just looks janky. (Vooral deze is leuk om te vergelijken met wat jij zegt)
7.0 Sound
The soundtrack is solid, but the sound effects are a little muffled.
5.0 Gameplay
The driving mechanics are uninspired, the open world aspect is lost during many events and it just isn't all that exciting.
5.0 Lasting Appeal
There's a decent number of events and overall content, but the package isn't good enough to warrant many road trips.
4.8
Poor OVERALL
(out of 10 / not an average)

Dit is waar ik in '99 met mijn pentium 2, 32mb ram en 8mb videokaartje naar mocht kijken.

En dit is wat de good 'ol dreamcast al kon.
Nee, maar NFS, daar hebben ze echt geprobeerd om iets goeds van te maken. Ik ren maandag meteen naar de winkel om daar mijn 60 euri aan uit te geven. Hier ga ik vast nog 9 maanden lol van hebben totdat nintendo eindelijk weer eens wat uitbrengt.
in 2 jaar hebben ze: The Legend of Zelda: Twilight Princess, Metroid Prime 3: Corruption, Super Mario Galaxy, Mario Kart Wii(is een grote Nintendo franchise), Super Smash Bros. Brawl uitgebracht. Daarnaast nog tal van titels.quote:Ten tweede zijn games als marioparty (wat bij nintendo al jaaaren een rehash is) en wii sports geen games waar een grote hoeveelheid aan mankracht heen moet. Zeker met de huidige staat van nintendo's bankrekening kan je mij niet vertellen dat ze niet de mogelijkheid hebben om hun output te vergroten (of gelijk houden, want ze brengen dan wel een hoop uit, maar een hoop daarvan is crap. In 2 jaar hebben ze maar 2 echt grote wii projecten uitgebracht en dat is SMG en SSBB).
Wario Land Wii is een hele goede game, een van de beste platformers dan dit jaar. Maar die game wordt voor het gemak even vergeten.quote:Inderdaad. En het is wel duidelijk dat die keuzes naar meuk als wii music gaan en niet naar fatsoenlijke games. Het is onderhand al 9 maanden geleden dat Nintendo eens een goede game heeft uitgebracht (SSBB).
Al sinds jaar en dag krijgen we ieder jaar hooguit 2 of 3 hele goede titels en voor de rest fillers. Dat is met iedere console en iedere generatie zo. Het enige verschil is dat Nintendo nu de 2 beste titels direct in het begin van het jaar lanceerde en niet vasthield tot aan het einde van het jaar.quote:Breakneck speed? sorry hoor, maar ik noem 2 goede echt voor de wii gemaakte games in 2 jaar tijd nou niet bepaald break neck speed. Hell, zelfs sony first party released onderhand sneller meer goede games en sony heeft ik weet niet hoelang vooral op 3rd party geleund. Zegt wel genoeg over hoe Nintendo bezig is...
House of the Dead: Overkill, Mad World, Sin & Punishment 2, Tales of Symphonia 2, Overlord: Dark Legend, Sonic and the Dark Knight, Pikmin 3(hopelijk), Wii Sports Resort, Murabasa Demon Blade etc.quote:Gebaseerd op wat? Behalve sin and punishment en Fragile, is er al wat bekend van wat we hier krijgen?
Mijn Need for Speed: Pro Street review:quote:Nee, maar NFS, daar hebben ze echt geprobeerd om iets goeds van te maken. Ik ren maandag meteen naar de winkel om daar mijn 60 euri aan uit te geven. Hier ga ik vast nog 9 maanden lol van hebben totdat nintendo eindelijk weer eens wat uitbrengt.
http://www.wiids.nl/article.php?id=23822
Cijfer 4.5quote:Conclusie
De ongeïnspireerde kale banen, tergende navigatie en het feit dat het spel gemakkelijker is dan een gemiddelde Fisher Price puzzel zijn de grootste minpunten. Tel daarbij de ontzettend lange laadtijden bij het tunen, de afgrijselijke grafische presentatie en een DJ die ik het liefst in elkaar wil schoppen op, en EA weet zich te overtreffen. Het enige wat overblijft, is een berg aan opties die je nooit zult gebruiken en een verwaarloosbare multiplayer mode. Dit is verreweg de slechtste Need for Speed tot nu toe.
IGN Pro Street review
http://wii.ign.com/objects/910/910242.html
Cijfer: 6.5?
Cijfers/meningen verschillen, anyway, ik vind deze game best leuk. Ik zeg niet dat iedereen naar de winkel moet rennen maar als het niet 10+ is wordt er overheen gekeken.
Maargoed, wat let je om nu nog om geen Xbox 360 te kopen? Pak je voordeel met die cashback actie en de geweldige lading goede games die er uit zijn. In Microsoft's kruistocht om Sony de pan in te hakken hebben ze een console neer gezet die zijn weerga niet kent. De Xbox 360 is echt een software monster en verdiend een plekje in het huis van iedere hardcore gamer. Nintendo ligt er echt niet wakker van als je naast je Wii een Xbox 360 in huis hebt. Dan kun je nu lekker Fable 2 en Gears of War 2 spelen en dan gaat de Wii volgend jaar weer aan voor Sin & Punishment 2 en Pikmin. Ik zie als multiplatform gamer totaal geen probleem en toen ik alleen nog een Wii had kon ik me prima vermaken met een titel als Scarface en SSX Blur en ook dat was niet allemaal 10+ materiaal. Voor de kosten van die 3 Wii-games die je niet koopt kun je mooi een Xbox 360 in huis halen. Allemaal vooral doen, zelfs Square-Enix heeft de sprong gemaakt.
NinteX wijzigde dit bericht 30-11-2008 01:01 (4%)
Zelda = GC titelquote:in 2 jaar hebben ze: The Legend of Zelda: Twilight Princess, Metroid Prime 3: Corruption, Super Mario Galaxy, Mario Kart Wii(is een grote Nintendo franchise), Super Smash Bros. Brawl uitgebracht. Daarnaast nog tal van titels.
MP3 heb je gelijk in, die had ik eerder moeten noemen.
SMG en SSBB had ik al genoemd.
Mariokart is een schande. Die game zuigt aan alle kanten. Alles wat goed was aan mariokart heeft nintendo overboord gegooid om die anderhalve niks kennende nieuwe gamer ook een kans te geven. Wat mij betreft een zeer matige game.
De game sored gemiddeld een 7.5, en nou is dat niet slecht, maar als ik de reviews lees is er toch wel het eea mis en krijgt de game eerder een 7.5 bij de gratie dat de rest van de games zo belabberd slecht is dat je al heel snel het gevoel hebt dat je iets speelt wat enigzins goed in elkaar zit. Plus dat de game nou niet echt lang is.quote:Wario Land Wii is een hele goede game, een van de beste platformers dan dit jaar. Maar die game wordt voor het gemak even vergeten.
Wat een bullshit. Sony heeft in zijn eentje onderhand al meer goede games uitgebracht in 2 jaar dan alles wat er bij elkaar op de wii is uitgekomen. Nintendo heeft in 2 jaar 2 goede wii games gemaakt en dat is SMG en SSBB. Goed, tel er MP3 ook bij dan maar. Zelda niet want dat is gewoon een GC game. Kom je dus uit op anderhalve game per jaar. Ik ken geen enkele console waarop maar 1.5 AAA game per jaar uitkomt.quote:Al sinds jaar en dag krijgen we ieder jaar hooguit 2 of 3 hele goede titels en voor de rest fillers. Dat is met iedere console en iedere generatie zo. Het enige verschil is dat Nintendo nu de 2 beste titels direct in het begin van het jaar lanceerde en niet vasthield tot aan het einde van het jaar.
Dat is het punt niet. Ik kan dat soort games ook op me pc spelen (al is de x360 zeker een goede deal, maar ik studeer weer dus nauwelijks inkomsten + dat ik moet leren dus het is onverstandig om nog een console erbij te kopen). Het gaat erom dat ik een wii heb gekocht met de belofte dat ik iets totaal anders zou krijgen door de controller. Dat levert nintendo gewoon niet en als klap op de vuurpijl geven ze ook nog eens heel erg de schijn (om het nog even positief te houden) dat ze veel meer aandacht en tijd besteden aan dingen als wii sports en wii music dan aan die echt grote, rond de wii remote gemaakte, games. En dat irriteert mij enorm.quote:Maargoed, wat let je om nu nog om geen Xbox 360 te kopen?
©MicroSE, Take Control! / Mijn website
Ik heb alle systemen (NES, SNES, N64, GC, Wii, Virtual Boy, GB Classic, GB Color, GBA, GBA SP, DS, DS Lite, een aantal Game & Watches, 64DD, Satellaview, een M82... ben ik er al?) en honderden (originele) games. In voorgaande generaties heb ik geen enkel moment de behoefte gehad om een andere console erbij te nemen. De NES en SNES hadden zoveel goede games, dat je simpelweg tijd te kort komt om die allemaal te spelen (en destijds was geld zeker een beperkende factor
Deze generatie is het echter een ander verhaal. Qua games is er niet echt de vernieuwing die er in voorgaande generaties wel was, behalve dan de nieuwe casual games. Als Wii Sports, Fit, Play, Brain Training, Music, etc etc gewoon niet zo je ding is, dan houdt het een beetje op qua vernieuwing. Tuurlijk is de controller vernieuwend, maar als ik terug kijk op wat ik er van verwachtte, dan valt ook dat tegen. Er zijn maar weinig games die er echt goed gebruik van maken. Dat de NES en SNES goede third party developers hadden lijkt mij duidelijk. De N64 had Rare, en dat was in hun hoogtijdagen voor mij meer dan voldoende. En zelfs de Cube had nog wel mooie aanwinsten vanuit het third party segment. Bij de Wii valt ook dat gewoon een beetje tegen. Nieuwe franchises? Ook nog niet echt, behalve dan weer die casual dingen als Mii's. Vervolg games? Mario top, Zelda top, Metroid top, maar verder ook niet echt.
De reden dat ik door de jaren heen altijd enkel Nintendo consoles heb gekocht is dat ik de typische Nintendo games (Mario, Zelda, Metroid, Kirby) gewoon steengoed vind (en vroegah ook Rare), PLUS dat je ook wat ruigere games meekrijgt (GE/PD, Resident Evil serie, Eternal Darkness, PoP trio, F-Zero GX, etc), PLUS nog wat games in vergelijkbare Nintendo stijl, zoals BG&E, Banjo, etc. Deze generatie is het de toppers (Mario/Zelda/Metroid), PLUS een paar leuke games die wel leuk gebruik maken van de Wiimote, maar die ruigere games ontbreken gewoon. En niet iedereen heeft nou eenmaal het geld voor een extra console. En niet iedereen vindt het het waard om 200+ euro uit te geven voor een extra console waar ze dan maar een paar spelletjes op zullen spelen. Er kan nu hier een hele lijst van argumenten op afgevuurd worden waarom het niet zo is, maar het voelt wel zo, en daar kan geen lijstje argumenten wat aan veranderen.
Specs: NES | M82 | (T)FC | SNES | BS-X | VB | N64 | 64DD | NGC | Q | Q GBP | G&Ws | GB(L) | GB(A) (SP) | GBM | DS(L) | Wii
Mijn foto's op Flickr.
Reg. datum: 02 mei 2005
En de groep casual game kopers die minimaal een factor 10 groter is zou minder belangrijk zijn omdat?quote:t_o_c schreef op zaterdag 29 november 2008 @ 22:53:
Om het even heel direct te zeggen, je lult maar wat. Het enige waarin ze zijn doorgeslagen is dat ze vergeten zijn wie hun echte klanten zijn. De gene die keer op keer, al 20 jaar lang hun games kopen.
Feit is wel dat door Wii sports en de andere "simpele" games de Wii zo goed verkoopt zodat Nintendo zo nu en dan nog een game voor de fans kan bouwen. Als ze ipv de Wii een Gamecube met HD ondersteuning (maar zonder de Wiimote) hadden gemaakt met alleen "hardcore" games was het waarschijnlijk net zo afgelopen als met de Dreamcast: prima console, maar financieel een ramp en waarschijnlijk het einde van Nintendo.
Geef die casual gamers dus een beetje respect voor het in stand houden van Nintendo
De Blob is nog maar 30 euro bij de Bart Smit, sla je slag en koop deze leuke kleurrijke platformer
http://www.bartsmit.com/s...57d%26fh_refview%3Dlister
Anyway, ik zie nog steeds niet wat er zoveel slechter is, Nintendo brengt nog steeds goede games uit en de third party titels worden met iedere release beter. Volgend jaar krijgt de Wii echt een top jaar.
En als je de PSX en PS2 toppers afschrijft als "och die paar missers" en "die kon ik op PC ook spelen" dan snap ik het probleem helemaal niet. Het was juist toen zo bagger dat de cube geen Devil May Cry, Burnout(na deel 2), Guitar Hero, GTA Vice City, Final Fantasy, Castlevania etc. kreeg. Daar kunnen een remake van MGS en Eternal Darkness echt niet tegen op.
NinteX wijzigde dit bericht 30-11-2008 13:18 (40%)
Bedankt dat je mij een anderhalve nikskennende gamer noemt. Zoals je misschien al merkt aan je post ben ik het dus niet met je eens. Dat kan gebeuren, iedereen heeft recht op een eigen mening, maar ik moet er wel even bijzeggen dat ik mij mateloos irriteer aan je stijl van schrijven. Alsof iedereen vind dat Mario Kart een schande is, en iedereen die dat niet vind een "anderhalve niks kennende nieuwe gamer" is? Jij somt hier geen rijtje met feiten op, en dus moet je het ook niet presenteren als zijnde een vaststaand iets. Dat is niet erg netjesquote:t_o_c schreef op zondag 30 november 2008 @ 11:41:
[...]
Ik vind Mariokart is een schande. Die game zuigt IMO aan alle kanten. Alles wat goed was aan mariokart heeft volgens mij nintendo overboord gegooid om die anderhalve niks kennende nieuwe gamer ook een kans te geven. Wat mij (hehe) betreft een zeer matige game.
Nou, ik niet. Ik vermaak me er immers kostelijk mee. Zelf maanden na de release speel ik de game nog gemiddeld 3x per week, en is het een stap voorwaarts ten opzichte van Mario Kart DS. Sure, de game is niet foutloos, maar om nou te zeggen dat Nintendo alles wat goed was aan de game overboord heeft gegooid, vind ik echt te ver gaan. Nintendo heeft online support toegevoegd, heeft het sprongetje weer teruggehaald, heeft volgens mij dezelfde AI laten staan als in de vorige game (nee, dat is geen voordeel, maar het is niet iets wat Nintendo "overboord") heeft gegooid en heeft er tot slot voor gezorgd dat je jouw timetrial tijden kan vergelijken met de beste in de wereld, en met die van je vrienden.
Nintendo heeft inderdaad wel ervoor gezorgd dat de itemverdeling per positie ietwat scheef is gaan lopen en ze hebben ervoor gezorgd dat je niet meer samen een cup kan rijden.* Ik neem aan dat je nog wel wat aanvullingen zal hebben op mijn lijstje van negatieve dingen, want als jij het hierop baseert dat de maker de pluspunten van zijn game overboord zet, dan gaat die vlieger bij jou gauw op.
*Dat kan overigens wel, maar dat moet je op een omslachtigere manier doen
Feyenoord | Last.fm | Outpacing Messi |
De game zelf zuigt gewoon, ook online. Winnen heeft namelijk totaal niks meer te maken met hoe goed jij rijdt. Het is zo'n item galore dat er gewoon geen lol aan is. Als ik online speel en ik rij 3kwart van de tijd 1e en 3kwart van de tijd word ik ook 8ste ofzo omdat het items regent op jouw hoofd in het laatste rondje dan is er voor mij erg weinig lol aan. Leuk als je voor het eerst een game speelt en door de items bij de rest kan blijven, maar niet leuk als je al eens eerder games gespeeld heb (en dan heb ik het geeneens over ''harcore'' gamen). Er is gewoon geen balans. IN MK:DS was dat veel en veel beter. Als je slecht was kon je nogsteeds meekomen door items, maar je kon niet winnen. Dat is eerlijk.
Nee, als je in MK:DS niet kan snaken dan kan je niet zo goed niet online gaan. Tegen AI was het net zo'n itemgalore als in MK:Wii.quote:t_o_c schreef op zondag 30 november 2008 @ 14:14:
IN MK:DS was dat veel en veel beter. Als je slecht was kon je nogsteeds meekomen door items, maar je kon niet winnen. Dat is eerlijk.
Feyenoord | Last.fm | Outpacing Messi |
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.