Reg. datum: 19 augustus 2007
[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 16
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 19 augustus 2007
Vandaag dus een Parrot MK9100i laten inbouwen, met als houder de Carcomm CMIC-02.
En het werkt super! Echt waar. Het ziet er superstrak uit, alles netjes weggewerkt, en de iphone in de houder naast mijn grote navigatie scherm straalt helemaal op die lokatie
Super geluidje (inderdaad, de line out gaat way harder en met meer bass dan de headphone uitgang), en bellen met de carkit gaat ge-wel-dig. Voor de ontvangende partij is (bijna) niet te horen dat ik in de auto aan het bellen ben.
Maarrr.. natuurlijk is er ook iets mis
En dat is dat ik het motor geluid (of dynamo of whatever) over de aux ingang van de radio hoor. Nu denk je, dat ligt aan de massa die naar die houder gaat. Dat dacht ik ook. Maar:
- contact aan, de cmic-02 krijgt spanning: geen probleem
- iPhone in de houder, en begint te laden: meteen veel meer ruis op de aux ingang. Ook hoor ik dan soms de bekende gsm noises. Zacht, maar ze zijn er.
- iPhone er uit, geen probleem meer.
Het lijkt er dus op dat zodra de iPhone spanning trekt, en de aux ingang geopend wordt door de iPhone, dat een storing tot gevolg heeft. Dat zou aan de houder kunnen liggen, want die heeft voeding en signaal door een kabel lopen. Is dus geconsolideerd. However, mijn HTC had exact hetzelfde systeem, op exact dezelfde voedingsbron, en die had dat probleem niet!
Waar zit het probleem nu? In de iPhone, of in de houder?
Waarom post je dat hier, zullen een hoop mensen zich dan wel afvragen nu. Om de doodsimpele reden dat ik weet dat er al minimaal één iPhone- en CMIC02-gebruiker dit topic leest. Ik wil graag horen of die dit probleem herkent.
Daarnaast, de HTC heeft/had dit probleem niet, en zonder de apple fanboys over me heen te willen krijgen (en ik weet dat dit heel uitdagend moet zijn
Iemand?
Xbox Live Gamertag: UltraSubX
Immers de docks met line-out en laad-functie worden voor heel veel toepassingen gebruikt, denk aan speakersetjes, wekkerradio' s, losse docks etc. Dan zou de iPhone bij al die toepassingen problemen moet geven bij het laden en ondertussen geluid weergeven via de line-out. Misschien is de gebruikte kabel niet goed afgeschermd o.i.d.?
...and become an accountant now. But I'm no good at math and besides the dollar is down. I want to scream I love you from the top of my lungs. But I'm afraid that someone else will hear me... You can only blame your problems on the world for so long.
Reg. datum: 23 december 2006
Ik gebruik SBSettings. Kan je edge of 3g of wifi of bluetooth of SSH of Brightness etc.. allemaal afzonderlijk aan/uitzetten. Wel een jailbreak nodig, maar man wat is dit handig zeg.quote:jeroentje schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 16:58:
heeft iemand ervaring met het uitzetten van gprs / edge via http://www.disable3g.com/site/home ?ik betaal liever eenmalig 5 euro dan dat ik jailbreak.
Apple: 15.4 MacBook Pro 2.2Ghz, iPhone 1gen 2.1.0fw, Q-tek C3 (te koop) Sony BT-DR30Q (te koop)
Reg. datum: 20 september 2001
Daarnaast is de opmaak van belgische nationale nummers weer terug goed (in 2.0x geen probleem, maar in 2.1 was dit niet langer goed) en is het adresboek direct bruikbaar bij het opstarten (Geen 2-3 sec delay meer hier).
Top!
Volgens mij is dit de laatste bugfix release en gaan ze nu werken aan een firmware upgrade met extra functies
Het is volkomen juist dat de iPhone 2.0 software te vroeg gereleased is maar 4 firmwares in 4 maanden en gezien de kwaliteit die er nu is ben ik zeer tevreden van de support achteraf.
Robbeke wijzigde dit bericht 22-11-2008 20:34 (14%)
http://www.tweakers.net/gallery/sys/2314
Mja, dat denk ik eigenlijk ook wel.quote:Hoedje schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 19:39:
Het moet bijna wel aan de houder liggen, maar misschien kan je de iPhone testen met een ander apparaat dat laad en een line-out heeft?
Immers de docks met line-out en laad-functie worden voor heel veel toepassingen gebruikt, denk aan speakersetjes, wekkerradio' s, losse docks etc. Dan zou de iPhone bij al die toepassingen problemen moet geven bij het laden en ondertussen geluid weergeven via de line-out. Misschien is de gebruikte kabel niet goed afgeschermd o.i.d.?
Ik ga het eens een weekje aan kijken, dan volgende week ergens beetje troubleshooten bij inbouwstation, en ik heb net Carcomm al gemailed. Ben benieuwd. Uiteraard laat ik resultaat hier weten.
Hoop wel nog op reactie van users van de CMIC02 overigens
Ik denk ook steeds meer aan een jailbreak. Alleen al het simpele feit dat achtergronden dat permanent zichtbaar zijnquote:musiqman schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 20:06:
[...]
Ik gebruik SBSettings. Kan je edge of 3g of wifi of bluetooth of SSH of Brightness etc.. allemaal afzonderlijk aan/uitzetten. Wel een jailbreak nodig, maar man wat is dit handig zeg.
Xbox Live Gamertag: UltraSubX
Reg. datum: 07 december 2004
Maar wat als die markt van een iPhone voorzien is? Volgens mij zou apple eens moeten nadenken over een iPhone zonder gps en 3G. Een soort iPhone nano als je wil. Wel wifi erop. Ik weet dat het niet zal gebeuren, maar ik heb bvb geen 525 euro over voor een telefoon. Terwijl ik enkel telefoneren en iPod met elkaar wil combineren. Zolang een telefoon duurder is dan m'n ps3 hoeft het niet
Het helpt natuurlijk ook wel dat in 95% van de landen de iPhone verpakt wordt in een verkapt afbetalingsplan via de provider. Waardoor natuurlijk meer mensen geneigd zijn 30 euro per maand te betalen dan 525 euro in één klap.
Maar goed, dat zal niet gebeuren, want één van de 'cornerstones' van de iPhone experience zou onbeperkt en overal internet moeten zijn. (echter geen nood aan, gprs voor mailtjes en IM is meer dan voldoende in mijn geval) Waarschijnlijk zal die markt bediend worden van zodra de iPhone hardware goedkoper wordt, dan komt de iPhone vanzelf wel in een lager segment te zitten. Aan de hardware kan nu echt niets meer verbeterd worden, dit biedt een uitstekend platform voor alle software die je maar wil voor de komende drie jaar of zo (ervan uitgaand dat de providers weer niet één of andere nieuwe standaard willen implementeren).
Als apple dat zou willen vegen ze de vloer aan met de halve mobiele telefoonmarkt met één eenvoudiger model a 250-300 euro, daar ben ik zeker van.
Reg. datum: 28 augustus 2003
MacBook (2 GHz, 2GB, Combo) - iPhone 3G (Wit)
Reg. datum: 21 oktober 2001
Als ik het plaatje zo bekijk, lijkt het dat de instellingen gedaan worden via een website...quote:jeroentje schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 16:58:
heeft iemand ervaring met het uitzetten van gprs / edge via http://www.disable3g.com/site/home ?ik betaal liever eenmalig 5 euro dan dat ik jailbreak.
Nou is natuurlijk de grote vraag, hoe kom je op de website om edge/3G weer aan te zetten als het uit staat en je geen toegang meer hebt tot wifi... Heb even verder gekeken dan me neus lang is.. er wordt iets toegevoegd aan settings...
SBSettings is echt een geweldig programma, StatusNotifier ook, die maakt het overbodig om je iphone te unlocken als je slechts wilt zien of je een mailtje hebt ontvangen...
Eastman wijzigde dit bericht 22-11-2008 23:01 (6%)
En dan een manier waarmee ik me niet op huiverige sites hoef aan te melden graagquote:
/edit:
net 2.2 geinstalleerd: T-Mobile doet het niet meer
Word dus weer back-uppen tenzij ik handmatig iets kiezen kan...
/edit 2:
'Geen netwerk meer. Het geselecteerde mobiele netwerk is niet langer beschikbaar. In instellingen kunt u een ander netwerk kiezen' 'Er zijn geen netwerken beschikbaar'
/edit 3:
Japanse tobo's uitgezet, en nu doet ie het wel weer...Die kan je dus niet meer gebruiken kennelijk
Stef wijzigde dit bericht 22-11-2008 23:30 (47%)
Das raar! Want als je naar maps.google.com gaat kan je deze gegevens ook niet gebruiken.quote:Shiver23 schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 19:07:
[...]
Op de java-versie van google maps voor andere mobiele telefoons zit dat wel in, dus ze hebben de gegevens wel bij Google.
lo mejor está por venir
Reg. datum: 06 december 2001
Heb ik hier ook last van. Hij is continu een netwerk aan het zoeken, dan heeft hij plotseling 5 streepjes 3G (geen data verbinding though) en vervolgens 2 streepjes GPRS, dan weer No Service gevolgd door Searching... Ik hoop heel erg dat T-Mobile gewoon een antenne kwijt is hier in de buurt, misschien door de sneeuw.quote:Stef schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 23:35:
Laatste keer: blijf problemen met netwerken kiezen houden. Soms pakt ie hem, dan knalt ie er meteen weer uit...heel klote dit.
Reg. datum: 13 november 2004
Zij die het opgeven weten nooit hoe dicht ze bij hun doel waren!
Er zijn een boel simadapters in de omloop waarmee je met elke provider van de iphone gebruik kan maken. Maar er waren ook veel problemen dat ze opeens geen verbinding hadden, wat daar de oplossing voor was is het volgende.
Haal je sim uit je iPhone en doe hem in een andere simlockvrije mobiel. Zoek naar de operators en lock hem op T-mobile, dus niet op automatich. (nu kan je ook gelijk zien of het idd een mast is die stuk is of niet) Haal hem als die dan weer normaal ontvangst heeft eruit en doe hem terug in de iPhone, misschien dat het dan weer werkt.
Misschien helpt het helemaal niets hoor hehe, maar moest eraan denken
| specs | homepage | V3 (ut clan) |
Whuh? Volgens mij heb jij je niet echt goed in gelezen, de eerste iPhone had geen 3G en/of GPSquote:alvi schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:11:
Ik vraag me eigenlijk af hoelang de iPhone sterk zal verkopen. Het lijkt me dat iedereen die 500 euro voor een telefoon te besteden heeft, dat onderhand al gedaan heeft. Apple moet toch ook beseffen dat ze met een dergelijk duur apparaat enkel de bovenlaag van de markt aanspreken, en dat die niet enorm groot is. Ik ben wel eens benieuwd naar de verkoopscijfers, misschien is dat segment nog niet helemaal verzadigd en verkoopt de iPhone nog steeds zonder dipjes...
Maar wat als die markt van een iPhone voorzien is? Volgens mij zou apple eens moeten nadenken over een iPhone zonder gps en 3G. Een soort iPhone nano als je wil. Wel wifi erop. Ik weet dat het niet zal gebeuren, maar ik heb bvb geen 525 euro over voor een telefoon. Terwijl ik enkel telefoneren en iPod met elkaar wil combineren. Zolang een telefoon duurder is dan m'n ps3 hoeft het niet
Het helpt natuurlijk ook wel dat in 95% van de landen de iPhone verpakt wordt in een verkapt afbetalingsplan via de provider. Waardoor natuurlijk meer mensen geneigd zijn 30 euro per maand te betalen dan 525 euro in één klap.
Maar goed, dat zal niet gebeuren, want één van de 'cornerstones' van de iPhone experience zou onbeperkt en overal internet moeten zijn. (echter geen nood aan, gprs voor mailtjes en IM is meer dan voldoende in mijn geval) Waarschijnlijk zal die markt bediend worden van zodra de iPhone hardware goedkoper wordt, dan komt de iPhone vanzelf wel in een lager segment te zitten. Aan de hardware kan nu echt niets meer verbeterd worden, dit biedt een uitstekend platform voor alle software die je maar wil voor de komende drie jaar of zo (ervan uitgaand dat de providers weer niet één of andere nieuwe standaard willen implementeren).
Als apple dat zou willen vegen ze de vloer aan met de halve mobiele telefoonmarkt met één eenvoudiger model a 250-300 euro, daar ben ik zeker van.
Als je enkel het internetgebeuren schrapt, hou je eigenlijk een iPod Touch met gps, belfunctie en camera over. De Touch moet ook al ¤220 opbrengen, dus heel erg haalbaar lijkt het me niet. Als je echt puur een telefoon zoekt om te bellen, sms'en en muziek te spelen (gewone iPod + belfunctie) dan is er al zoveel concurrentie dat dat ook niet echt te doen is... Aan de andere kant hebben ze al zo'n sterke voet aan de grond met de iPod dat dat misschien toch nog wel lucratief kan zijn.quote:alvi schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:11:
Ik vraag me eigenlijk af hoelang de iPhone sterk zal verkopen. Het lijkt me dat iedereen die 500 euro voor een telefoon te besteden heeft, dat onderhand al gedaan heeft.
[knip tussenstuk]
being high is my total existence
Kachel nodig? Ik verkoop ze! | 2209Media
In de meeste landen maakt het vrij weinig uit wat de iPhone kost, niemand let op de prijzen, ze krijgen alleen een nieuwe telefoon "gratis" bij hun abonnement.quote:alvi schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 21:11:
Ik vraag me eigenlijk af hoelang de iPhone sterk zal verkopen. Het lijkt me dat iedereen die 500 euro voor een telefoon te besteden heeft, dat onderhand al gedaan heeft. Apple moet toch ook beseffen dat ze met een dergelijk duur apparaat enkel de bovenlaag van de markt aanspreken, en dat die niet enorm groot is. Ik ben wel eens benieuwd naar de verkoopscijfers, misschien is dat segment nog niet helemaal verzadigd en verkoopt de iPhone nog steeds zonder dipjes...
Zo ook de vele verhalen van mensen die zich een 30 euro abo laten aansmeren en daar een 149 euro kostende telefoon bij krijgen. Veel belminuten uiteraard, maar als ze die los hadden gekocht bij een 6 euro abonnement konden ze precies evenveel bellen.
Intel Core 2 Duo E6600 - OCZ PC6400 Cl4.0 Rev2 - Sapphire Radeon X1900XT - Seagate 7200.10 320 GB - Coolermaster Stacker 830 Black- Zalman 9500AT - Enermax Liberty 500W - Logitech MX Revolution + G15 | www.fsmod.com, de Star Wars mod voor BF2142
Daarbij, maar dat heeft weinig met het verhaal van alvi te maken, vind ik de iPhone het geld echt dubbel-en-dwars waard. Het is voor mij een van de beste aankopen in jaren geweest
...and become an accountant now. But I'm no good at math and besides the dollar is down. I want to scream I love you from the top of my lungs. But I'm afraid that someone else will hear me... You can only blame your problems on the world for so long.
Reg. datum: 07 december 2004
Ik ken nochtans geen enkele gsm waarmee ik m'n muziek uit iTunes kan syncroniserenquote:Punksmurf schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:28:
Als je echt puur een telefoon zoekt om te bellen, sms'en en muziek te spelen (gewone iPod + belfunctie) dan is er al zoveel concurrentie dat dat ook niet echt te doen is...
True, dat heb ik niet gezegd. Dat gevoel heb ik ook altijd als ik een iPod koopquote:Hoedje schreef op zondag 23 november 2008 @ 12:49:
Daarbij, maar dat heeft weinig met het verhaal van alvi te maken, vind ik de iPhone het geld echt dubbel-en-dwars waard. Het is voor mij een van de beste aankopen in jaren geweest
Ach ja, zoals je zegt, door de gecombineerde verkoop van abonnement en gsm in vele landen is de initiële drempel natuurlijk een stuk kleiner
Het was maar een brainfart van mij hoor, maar als ik zie wat apple kan doen met één model, dan kunnen ze zeker iPod-achtige successen behalen in de rest van de mobiele telefoniemarkt, geen twijfel mogelijk... Ik denk dat redelijk wat fabrikanten maar al te blij zijn dat apple zich enkel op het hogere segment richt. En terecht eigenlijk, met budgetmodelletjes valt eigenlijk weinig te verdienen. Veel moeite, weinig return...
alvi wijzigde dit bericht 23-11-2008 15:13 (6%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.