Hoofdcategorieën
Topicacties

[MacBook] Ervaringen & Discussie - deel 13

Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 29 april 2000

quote:
bolleh schreef op donderdag 20 november 2008 @ 21:53:
[...]

heb ik ook af en toe last van gehad, na een reboot echter lijkt het weer weg(als in, daarna niet meer meegemaakt)
Ik doe nu elke keer mijn bluetooth helemaal uitschakelen vlak voordat ik mijn klep dicht doe. Nu werkt mijn slaap stand prima :)

Weet iemand of dat ook automatisch gedaan kan worden? Dus als ik mijn klep dicht maakt, dat bluetooth eerst uitgeschakeld word en als ik mijn klep weer open maakt, dat het dan weer ingeschakeld wordt?

Reg. datum: 27 juli 2008

quote:
Liquid schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 11:55:
[...]

Ik doe nu elke keer mijn bluetooth helemaal uitschakelen vlak voordat ik mijn klep dicht doe. Nu werkt mijn slaap stand prima :)

Weet iemand of dat ook automatisch gedaan kan worden? Dus als ik mijn klep dicht maakt, dat bluetooth eerst uitgeschakeld word en als ik mijn klep weer open maakt, dat het dan weer ingeschakeld wordt?
maar waarom wil je je bluetooth helemaal uitschakelen dan? (kan toch aanblijven?)

Reg. datum: 31 januari 2002

Als ik nog een bluetooth muis verbonden heb dan wordt mijn MacBook kort na de slaap ook weer wakker. Echter, als ik dan even wacht valt ie alsnog in slaap. Uitschakelen van je bluetooth voordat je dichtklapt lijkt mij ook weer wat overbodig.

Wat gebeurt er bijvoorbeeld als je je mac weer dichtklapt als ie niet wakker lijkt te worden? komt ie daarna alsnog uit de slaap?

Ze/zen of me/men schrijven terwijl je z'n of m'n bedoelt is geen dyslexie, dat is luiheid!

quote:
hayda schreef op vrijdag 21 november 2008 @ 22:18:
[...]

maar waarom wil je je bluetooth helemaal uitschakelen dan? (kan toch aanblijven?)
Als je de klep dicht doet voor standby en daarna weer muisinput geeft komt ie weer uit standby zonder dat het beeldscherm aangaat. Dit gebruik ik zelf altijd als ik in bijvoorbeeld Front Row een film wil kijken op mijn externe monitor zonder dat het beeld van de notebook aanstaat. Als ik dan terug naar notebookscherm wil dan zet ik 'm in slaap via het menu, en dan weer aan door de klep dicht en dan weer open te doen.

Ik heb geen idee of dit ook werkt als er geen extern beeldscherm aanzit, maar als dat zo is kan ik me voorstellen dat je muisinput van je bluetooth muis wilt voorkomen als er geen extern scherm aanhangt.

Reg. datum: 08 december 2003

Mijn "v" toets was kapot van mijn nieuwe macbook, ondertussen weer terug gekregen met een hele nieuwe topcase :o vond het wel grappig, 1 keyboard toets kapot en meteen een hele nieuwe topcase _/-\o_

Never Argue With An idiot. They'll Lower You To Their Level And Then Beat You With Experience!

I'm An Engineer!
Reg. datum: 01 april 2008

Had gisteren mijn MacBook laten vallen (gestruikeld over headphonekabel) van 1.20M hoogte. Hij startte niet meer op (stopbord), HDD dus kapot en de batterijklep zat lichtjes los. Net naar Apple winkel hier in de buurt geweest en die zei: "Ik zie niet dat ie gevallen is. Ik denk wel dat we iets kunnen regelen." Echt geweldig, ben terug helemaal happy. Hopelijk gaan ze bij de reparatie niet zeiken over de batterijklep. :)

MacCookie wijzigde dit bericht 22-11-2008 17:30 (5%)

Apple MacBook C2D 2.4Ghz, 2 GB, 160 GB HD, Leopard - Apple iPhone 8 GB

geen
Reg. datum: 11 oktober 2003

moet het niet zo zijn dat als je batterij leeg is de macbook automatisch in slaapstand gaat? Net als wanneer je hem dichtklapt? Bij mij schakelt ie zichzelf gewoon uit?

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Keep trying

quote:
Flipm0de schreef op zaterdag 22 november 2008 @ 17:44:
moet het niet zo zijn dat als je batterij leeg is de macbook automatisch in slaapstand gaat? Net als wanneer je hem dichtklapt? Bij mij schakelt ie zichzelf gewoon uit?
Voorheen was dat wel zo, maar ik merkte inderdaad ook dat als de batterij leeg is, de MacBook gewoon uit gaat. Opzich maakt het uiteindelijk ook niet zoveel uit vanwege de safe sleep.

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 214 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

geen
Reg. datum: 11 oktober 2003

Het jammere is alleen dat op deze manier al je vensters enzo gesloten worden... Met de sleep heb je dat niet

flipm0de ! flipm0de is the greatest!!!!!!!!

Reg. datum: 24 maart 2003

Is het iemand al gelukt om Windows XP SP2 op de nieuwe 2008 macbook te installeren? Ik heb het vandaag geprobeerd, maar het toetsenbord doet het niet tijdens de installatie. :'( Ook heb ik er een extern toetsenbord aangehangen (via google gevonden), maar dat werkte eveneens niet.

Acties: [view]

Door: Hoedje
Moderator APL / PMD
Wanna quit this all...
Reg. datum: 24 april 2003

quote:
Reb87 schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:28:
Is het iemand al gelukt om Windows XP SP2 op de nieuwe 2008 macbook te installeren? Ik heb het vandaag geprobeerd, maar het toetsenbord doet het niet tijdens de installatie. :'( Ook heb ik er een extern toetsenbord aangehangen (via google gevonden), maar dat werkte eveneens niet.
Ik heb XP SP2 geïnstalleerd en dat ging prima. Zonder SP2 gaat echter niet werken :)

...and become an accountant now. But I'm no good at math and besides the dollar is down. I want to scream I love you from the top of my lungs. But I'm afraid that someone else will hear me... You can only blame your problems on the world for so long.

Reg. datum: 24 maart 2003

quote:
Hoedje schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:57:
[...]

Ik heb XP SP2 geïnstalleerd en dat ging prima. Zonder SP2 gaat echter niet werken :)
Ik ben er inmiddels al achter. In OSX moest het vinkje "Gebruik F1 F2 etc. als standaard toetsen" aangevinkt worden. Installatie is nu van start! :)

Reg. datum: 31 januari 2002

quote:
Reb87 schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:59:
[...]

Ik ben er inmiddels al achter. In OSX moest het vinkje "Gebruik F1 F2 etc. als standaard toetsen" aangevinkt worden. Installatie is nu van start! :)
Je had dus alleen de F toetsen nodig? (F8 dan zeker) Lijkt me namelijk ontzettend sterk dat de andere toetsen ook niks doen en na 1 vinkje wel (met fn was het mogelijk wel gelukt)

Ze/zen of me/men schrijven terwijl je z'n of m'n bedoelt is geen dyslexie, dat is luiheid!

Reg. datum: 23 november 2008

quote:
Hoedje schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:57:
[...]

Over het installeren van windows gesproken.. waar gaat jullie voorkeur naar uit: parralels of gewoon een tweede partitie?

Philflow wijzigde dit (47%)
Reg. datum: 22 april 2006

quote:
M.Machine schreef op zondag 23 november 2008 @ 17:38:
[...]
waar gaat jullie voorkeur naar uit: parralels of gewoon een tweede partitie?
VMWare of partitie. Geen parallels.

modulator malifer

Parallels of Boot camp. Geen VMware.

:+

8)7

|:(

:')

Goed. Je kunt ze dus beide uitproberen, ik heb een licentie voor Parallels dus zal ook niet zo snel meer overstappen; toen ik moest kiezen had VMware heel brak unity in beta en was de performance om te huilen. Op dit moment is VMware misschien wel de betere keus.
Draaien in een virtualisatie is gewoon nodig als je gegevens moet uitwisselen. Daarnaast is het voor de meeste toepassingen ook snel genoeg. Ga je voor pure performance, of wil je geen Mac OS X zien, dan kun je ook boot camp gebruiken. Ik gebruik beide, op dezelfde partitie dus. Dat kan, en is erg handig :)

Unum systema ad omnes eos regnandum... | Macbook Pro C2D 2.33 GHz / 2 GB / 250 GB / X1600 265 MB

Undercover in de IT sector

Ik heb zelf gekozen voor Parallels om dezelfde reden als de persoon boven mij. Persoonlijk zou ik voor een VM gaan. Je kunt dan makkelijk dingen proberen zoals updates voor software pakketten e.d. en als het niet goed werkt sluit je windows af en sla je de gemaakte wijzigingen niet op. Zo blijf je continue met een snelle schone image werken. Dit kan helaas niet via bootcamp. Ga je echter gamen, dan kun je het beste wel voor bootcamp kiezen. Dus je keuze is nogal afhankelijk wat je met windows gaat doen.

Specs; Recom Black Stealth Aluminium; Swiftech 5000p en 50, Enermax EG365P-VE(FMA) SilentPlus 350; Asus P4PE; PIV 2400; 512 Ram; 80GB 7200 WD; en een hoop CM zooi | Of kijk op http://tweakers.net/gallery/74064

quote:
Reb87 schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:28:
is je windows partitie groter dan 32GB?
heb je een nieuwe cd geprobeert? (al is het maar een kopie)

om de een of andere reden is het daar nogal gevoelig voor. Dit soort problemen veroorzaken vaak dat windows niet geinstalleerd kan worden maar dat zorgt meestal niet voor dat het tobo het niet meer doet, maargoed je kunt het iig proberen :)

Suriname

Reg. datum: 06 juli 2007

quote:
Reb87 schreef op zondag 23 november 2008 @ 15:59:
[...]

En is het al gelukt?

Zelf heb ik hier de windows XP SP3 liggen, dat lukt toch ook wel?
Ik verwacht vandaag of morgen mijn macbook binnen te hebben, dan maar gelijk proberen! :)

Reg. datum: 23 november 2008

quote:
Digistorm schreef op zondag 23 november 2008 @ 20:04:
Parallels of Boot camp. Geen VMware.

Goed. Je kunt ze dus beide uitproberen, ik heb een licentie voor Parallels dus zal ook niet zo snel meer overstappen; toen ik moest kiezen had VMware heel brak unity in beta en was de performance om te huilen. Op dit moment is VMware misschien wel de betere keus.
Draaien in een virtualisatie is gewoon nodig als je gegevens moet uitwisselen. Daarnaast is het voor de meeste toepassingen ook snel genoeg. Ga je voor pure performance, of wil je geen Mac OS X zien, dan kun je ook boot camp gebruiken. Ik gebruik beide, op dezelfde partitie dus. Dat kan, en is erg handig :)
quote: Maartenvs
Ik heb zelf gekozen voor Parallels om dezelfde reden als de persoon boven mij. Persoonlijk zou ik voor een VM gaan. Je kunt dan makkelijk dingen proberen zoals updates voor software pakketten e.d. en als het niet goed werkt sluit je windows af en sla je de gemaakte wijzigingen niet op. Zo blijf je continue met een snelle schone image werken. Dit kan helaas niet via bootcamp. Ga je echter gamen, dan kun je het beste wel voor bootcamp kiezen. Dus je keuze is nogal afhankelijk wat je met windows gaat doen.
Heel erg bedankt voor jullie antwoorden!
ik ga binnenkort een macbook aanschaffen nl, dus vandaar dat dit me verstandig leek om even te weten. Ik neem de 2.0, aangezien ik niet denk dat ik er alles uit zal halen qua performance. ik zal er geen zware games op gaan spelen o.i.d. Wat ik wel zal gaan gebruiken zijn de programma's als photoshop, indesign & GoLive.
Waar ik dus parallels (oid) voor nodig heb is dus om programma's te gebruiken die ik niet op mac zou kunnen draaien.

Wat lijkt jullie verstandiger, om je leppie aan te schaffen via apple.nl (met studentenkorting via surfspot, 12% meen ik te zeggen) of via de store? Via de store kan ik er dan wel meteen VM op laten zetten.

Reg. datum: 29 april 2000

VMware installeren is heel makkelijk. Er is zelfs een nederlandse website met een videoreview waar de installatie staat beschreven. Ik heb het zojuist ook gedaan. Duurde wel geen 12 minuten met mijn alu macbook 2.0, eerder een half uur ofzo incl sp3.

Reg. datum: 15 augustus 2008

Jesss, de MacBook is in the house. Geweldig zeg, is mijn eerste na een (te) lange tijd windows.

Groeten,
Erik

Reg. datum: 01 april 2004

quote:
Wat lijkt jullie verstandiger, om je leppie aan te schaffen via apple.nl (met studentenkorting via surfspot, 12% meen ik te zeggen) of via de store? Via de store kan ik er dan wel meteen VM op laten zetten.
Ik heb wel eens begrepen dacht ik dat de lokale apple boer niet evenveel korting kon geven als de Applestore. Dus ik denk dat qua prijsplaatje je 'm het beste online kunt bestellen. :)