Hoofdcategorieën
Topicacties

Telfort Internet ervaringen topic - Deel 12

Pagina: 1 2 3 4 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 last

Nieuw Topic
Kick Ass!

@musicfreak: ben een Eweka gebruiker dus compuserve valt wel af.

@Scandic2008: DDS kan hier dus wel leveren voor een leuke prijs.

Okay, er er meer keuze dan de KPN en consorten... :X Je moet dan dus wat verder kijken dan de bekende neus lang is. Bedankt voor de reacties in ieder geval.

Om nog even terug te komen op mijn "snelheidsissue". Zojuist een 3Com router (3CRWDR200A-75 Firmware v3.6.4_WW) aangesloten.
Hier krijg ik bij de linespeed 18721/1036Kbps (Down/Up) te zien.
Bij de Zyxel router staat nu 13489/985Kpbs (Down/Up).

Helaas krijg ik de instellingen van de 3Com niet meer zo dat ik hierop ook daadwerkelijk mee kan "internetten" :/

Is er iemand die weet wat instellingen ik voor Telfort moet gebruiken op/in/met de 3Com 3CRWDR200A-75? De settings van de site van Telfort komen niet overeen met wat ik in de 3Com router kan gebruiken.

(Met de 3Com heb ik in de "Speedlinq-tijd" altijd wel een goede connectie kunnen opbouwen. Door firmware issues heb ik die enige tijd niet gebruikt, hier staat nu een nieuwe firmware op)

EDIT: Ik ga zo met die TCP optimizer aan de slag...

Alles is anders dan het lijkt!

quote:
johnny mcclane schreef op zondag 30 november 2008 @ 20:41:
Zo, morgen is de dag dat ik een week geen telefoon heb. Nu ben ik het zat. 2x gebeld met de SD, kreeg 2x een half antwoord met weer andere instellingen voor mijn voip in mijn st780wl. 1 email van Telfort gehad met weer andere settings namelijk:

Bij "Registrar" vult u het volgende in
sip.telefoniedienst.nl
Bij "Registrar Port" vult u het volgende in
5060
Bij "Proxy" vult u het volgende in
All-in (BabyXL) sip.telefoniedienst.nl
Bij "Proxy Port" vult u het volgende in
All-in (BabyXL) 5060
Expire Time staat standaard op 6000, deze waarde is correct.

Werkt echter ook niet, en wat ik mij SIP URI en Username moet invullen geven ze ook niet prijs. Vandaag de laatste mail naar Telfort de deur uit gedaan met laaste verzoek om de goede settings door te geven. Morgen bel ik de laatste keer. Werkt het dan niet binnen 3 dagen dan hebben ze oorlog met mij, kassa/consumentenbond/rechtsbijstand alles wat zal moeten. Ben er klaar mee!
Dus jij gebruikt een ander modem dan die je kreeg van Telfort en het lukt je niet om deze in te stellen en je gaat Telfort aansprakelijk stellen?? Succes zou ik zeggen.

Met onderstaande gegevens werkt het bij mij perfect.

Hier voor jou nog even de goede gegevens:
Registrar: tel.telefoniedienst.nl
Registrar Port:5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 3600
SIP URI: Je telefoonnummer
Username: Je telefoonnummer
Password: Je wachtwoord
Confirm Password: Je wachtwoord

Je kan op de volgende pagina je gegevens opvragen/wijzigen: Mijn Telfort telefonie
Inlognaam en wachtwoord van je hoofdaccount gebruiken.

De laatste firmware: R6.2.T.2
De config wizard: Configuratie Wizard voor firmware R6.x

Shuttle || Natuurfocus || Nikon D50 || Nikkor 18-70mm f3.5-4.5G ED-IF AF-S DX || Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR || Nikor 50mm f/1.8D AF || Tamron SP AF 90mm F2.8 Macro

Reg. datum: 12 maart 2005

zijn er dingen verandert bij telfort vanavond?

Ik zal eerst de situatie even uitleggen.

Ik heb 20 m/bit verbinding bij telfort. en heb als setup een zyxell modem met daarachter een wrt54G routertje van linksys.

De zyxell staat standaard vanuit telfort geleverd ingesteld als Routed en heb hier dus bridged van gemaakt omdat dit anders problemen zou geven met mijn WRT54G router.

maar ik heb sinds een half uur opeens geen internet meer( heeft maanden goed gewerkt). Hij werkt alleen nog als ik de zyxell modem terugzet naar de standaard instellingen en dus weer in routed mode. wat kan er mis mee zijn?

Reg. datum: 08 juli 2003

quote:
Hurricane schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:24:
[...]

Dus jij gebruikt een ander modem dan die je kreeg van Telfort en het lukt je niet om deze in te stellen en je gaat Telfort aansprakelijk stellen?? Succes zou ik zeggen.

Met onderstaande gegevens werkt het bij mij perfect.

Hier voor jou nog even de goede gegevens:
Registrar: tel.telefoniedienst.nl
Registrar Port:5060
Proxy: sip.telefoniedienst.nl
Proxy Port: 5060
Expire Time: 3600
SIP URI: Je telefoonnummer
Username: Je telefoonnummer
Password: Je wachtwoord
Confirm Password: Je wachtwoord

Je kan op de volgende pagina je gegevens opvragen/wijzigen: Mijn Telfort telefonie
Inlognaam en wachtwoord van je hoofdaccount gebruiken.

De laatste firmware: R6.2.T.2
De config wizard: Configuratie Wizard voor firmware R6.x
Bedankt voor de info, ik ga ook deze settings proberen. Verder zie ik op de Mijn Telfort link geen instellingen, ik kan op jou link enkel kiezen voor, Ik wil mijn instellingen wijzigen, of Ik wil mijn nummer vervangen...enz enz. Op kijk ik scheef... :>
Verder2, ik kom van Speedlinq en van hun heb ik een st780 gekregen. Dus ja, Telfort moet het maar ondersteunen als ze Speedlinq overnemen! De firmware is al up-to-date, toch bedankt!

johnny mcclane wijzigde dit bericht 30-11-2008 22:56 (3%)

Intel Q6600@3.6Ghz, Thermalright HR01P+ - GA-EP35-DS4 - 4x1GB GEIL800Mhz - GA-8600GT - 2x WD3200aaks Raid0 - Samsung 20xdvdrw - Corsair 520w

Alles is anders dan het lijkt!

quote:
johnny mcclane schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:55:
[...]

Bedankt voor de info, ik ga ook deze settings proberen. Verder zie ik op de Mijn Telfort link geen instellingen, ik kan op jou link enkel kiezen voor, Ik wil mijn instellingen wijzigen, of Ik wil mijn nummer vervangen...enz enz. Op kijk ik scheef... :>
Verder2, ik kom van Speedlinq en van hun heb ik een st780 gekregen. Dus ja, Telfort moet het maar ondersteunen als ze Speedlinq overnemen! De firmware is al up-to-date, toch bedankt!
Dan kies je dus: "Ik wil mijn instellingen wijzigen" Inloggen en gaan met die banaan. Je kan je wachtwoord voor je telefonie ook aanpassen als je die kwijt was.

Shuttle || Natuurfocus || Nikon D50 || Nikkor 18-70mm f3.5-4.5G ED-IF AF-S DX || Nikkor 70-300mm f/4.5-5.6G AF-S VR || Nikor 50mm f/1.8D AF || Tamron SP AF 90mm F2.8 Macro

quote:
Hurricane schreef op zondag 30 november 2008 @ 23:35:
[...]

Dan kies je dus: "Ik wil mijn instellingen wijzigen" Inloggen en gaan met die banaan. Je kan je wachtwoord voor je telefonie ook aanpassen als je die kwijt was.
Ok gedaan, thx. Echter de voip instellingen zie ik toch echt niet...
http://e.imagehost.org/0514/mijntelfort.jpg

Intel Q6600@3.6Ghz, Thermalright HR01P+ - GA-EP35-DS4 - 4x1GB GEIL800Mhz - GA-8600GT - 2x WD3200aaks Raid0 - Samsung 20xdvdrw - Corsair 520w

Reg. datum: 05 mei 2000

quote:
FVV schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:36:

Ik zal eerst de situatie even uitleggen.

Ik heb 20 m/bit verbinding bij telfort. en heb als setup een zyxell modem met daarachter een wrt54G routertje van linksys.

De zyxell staat standaard vanuit telfort geleverd ingesteld als Routed en heb hier dus bridged van gemaakt omdat dit anders problemen zou geven met mijn WRT54G router.

maar ik heb sinds een half uur opeens geen internet meer( heeft maanden goed gewerkt). Hij werkt alleen nog als ik de zyxell modem terugzet naar de standaard instellingen en dus weer in routed mode. wat kan er mis mee zijn?
Even getest voor je, werkt gewoon in bridge met een losse router. Misschien je router even resetten omdat die geen IP adres meer opvraagt ofzo?

Andere optie is je ZyXEL als router laten en in je Linksys WRT de DHCP server uitzetten. Maak dan verbinding tussen LAN1 van de ZyXEL en LAN1 van de Lynksys (niet de WAN poort). Zo is het een AccessPoint (AP) geworden je WRT.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

... get to the point!
Reg. datum: 12 januari 2004

quote:
amdboy1983 schreef op zondag 30 november 2008 @ 21:52:
Hoop dat telfort/kpn iets gaat doen aan de sterk wisselende snelheden op het moment.
komt de laatste tijd regelmatig voor dat ik rond de 567 kb/s met downloaden heb(modem geeft wel intrain 8Mbit aan)hoger mag de centrale hier niet.
meestal in weekend en s'avonds zakt hij van de gebruikelijke 846 kb/s naar 560 kb/s

hoop dat er wat aan gedaan word.
Die snelheidsproblemen in de avonden en weekenden heb ik dus ook al een maand (van 20Mb naar 5Mb). Ik zie de klacht in dit topic niet vaak voorbij komen, dus het geldt misschien niet voor het gehele netwerk.

Ik ben aangesloten via het KPN netwerk (het Tiscali netwerk is hier niet beschikbaar). Hieronder een traceroute, zodat je kunt kijken of de routering (deels) overeenkomt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
Tracing route to www.telfort.nl [81.173.34.225]
over a maximum of 30 hops:

1    16 ms   229 ms   307 ms  speedtouch.lan [192.168.1.254]
  2    18 ms    12 ms    11 ms  Unknown-00-90-1a-42-f8-05.lan [82.169.63.254]
  3    18 ms    11 ms    11 ms  172.26.43.49
  4    17 ms    11 ms    11 ms  172.26.44.6
  5    17 ms    12 ms    11 ms  195-241-4-185.ip.telfort.nl [195.241.4.185]
  6    17 ms    11 ms    11 ms  vpn496-telfort.bcsw1.asd-nh.net.tiscali.nl [195.241.4.186]
  7    17 ms    11 ms    11 ms  vlan507.bcsw1.asd-tc2.net.tiscali.nl [195.241.4.54]
  8    21 ms    20 ms    19 ms  195-241-4-134.ip.telfort.nl [195.241.4.134]
  9    28 ms    19 ms    19 ms  Welcome.at.BD1.as24730.nl [81.173.3.45]
 10    20 ms    12 ms    12 ms  Welcome.at.M40-2.as24730.nl [81.173.123.206]
 11    13 ms    22 ms    12 ms  rc02-netholding-gige-1.prolocation.net [94.228.128.25]
 12   152 ms    11 ms    11 ms  telfort.net [81.173.34.225]

Trace complete.

Mensen ik wil even melden dat ik sinds vanmorgen weer telefoon heb! Vanaf de landelijke storing kreeg ik geen groen vinkje meer in mijn st780. Zowat elk invulveld bij de voip instellingen had een andere waarde nodig, zo blijkt. Leuk is dat, weer goed geregeld. Moet de klant helemaal zelf achteraan. Telfort, als je dit leest...geef de volgende keer even aan als ik 6 parameters in mijn modem moet aanpassen! Jullie beginnen ook meteen met stressen als 2 miljoen klanten opeens een ander bankrekeningnummer hebben...dus. Ik dank diegene voor de hulp die van pas kwam :)
http://e.imagehost.org/0381/eindelik.jpg

johnny mcclane wijzigde dit bericht 01-12-2008 08:44 (4%)

Reg. datum: 17 oktober 2004

Even mijn verhaal kwijt hoor,

Ik ben 4 jaar geleden een abonnement aangegaan bij Tiscali. Echt super, werkte goed en bijna nooit klachten gehad, ook telefonie deed het super.
Sinds dat Tiscali is overgenomen door Telfort is het echter alleen maar bergafwaarts gegaan. Internet ligt er vaak uit en telefonie is nauwelijks meer te gebruiken door een storende lijn/ onderbrekingen.

Ik had dus besloten om weg te gaan bij Telfort, in augustus! heb ik al een keer gebeld over wanneer mijn abonnement af liep. Dat zou volgens de medewerkster in januari 2009 aflopen. Prima dacht ik.
Nu bel ik vandaag op om het op te zeggen, krijg ik dood leuk te horen dat ik pas weer in september mag opzeggen want dan loopt mijn contract pas af, omdat het in september stilzwijgend is verlengt.
Had ik het dus al afgelopen september kunnen opzeggen.

Ondertussen een klacht brief geschreven en op gestuurd, ben benieuwd.....

quote:
Bogey Dope schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:07:
Even mijn verhaal kwijt hoor,

Ik ben 4 jaar geleden een abonnement aangegaan bij Tiscali. Echt super, werkte goed en bijna nooit klachten gehad, ook telefonie deed het super.
Sinds dat Tiscali is overgenomen door Telfort is het echter alleen maar bergafwaarts gegaan. Internet ligt er vaak uit en telefonie is nauwelijks meer te gebruiken door een storende lijn/ onderbrekingen.

Ik had dus besloten om weg te gaan bij Telfort, in augustus! heb ik al een keer gebeld over wanneer mijn abonnement af liep. Dat zou volgens de medewerkster in januari 2009 aflopen. Prima dacht ik.
Nu bel ik vandaag op om het op te zeggen, krijg ik dood leuk te horen dat ik pas weer in september mag opzeggen want dan loopt mijn contract pas af, omdat het in september stilzwijgend is verlengt.

Ondertussen een klacht brief geschreven en op gestuurd, ben benieuwd.....
Volgens mij is via de wet geregeld dat na de contractsperiode (1 jaar dus) er niet meer stiekem mag worden verlengd met een jaar. Ik dacht dat het 1 of 3 maanden was, waarbij je elke maand kunt opzeggen ofzoiets...

Acties: [view]

Door: pven
Moderator Telecommunicatie
sponsort
Reg. datum: 16 oktober 1999

quote:
FVV schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:36:
Hmz, mijn Wii wilde ook niet online. Na handmatig ingrijpen lukte dat weer wel. Verdacht ... :S
Reg. datum: 10 januari 2008

quote:
Red Boll schreef op zondag 30 november 2008 @ 22:20:
@Scandic2008: DDS kan hier dus wel leveren voor een leuke prijs.

Okay, er er meer keuze dan de KPN en consorten... :X Je moet dan dus wat verder kijken dan de bekende neus lang is. Bedankt voor de reacties in ieder geval.
Blijkbaar is er een kleine afwijking tov van de door mij genoemde prijsverhoging,namelijk 6mnd 19,95 en dan 24,95 p/mnd voor internet 20 Mb en de 4Mb lijn is ook 6 mnd voor 14,95 en dan 19,95.

@Red Boll:kijk anders ook nog eens naar deze club:

http://www.freeonline.nl/

(Eclusief dame ;) )

Reg. datum: 22 juli 2005

quote:
Scandic2008 schreef op maandag 01 december 2008 @ 14:20:
[...]

Blijkbaar is er een kleine afwijking tov van de door mij genoemde prijsverhoging,namelijk 6mnd 19,95 en dan 24,95 p/mnd voor internet 20 Mb en de 4Mb lijn is ook 6 mnd voor 14,95 en dan 19,95.

@Red Boll:kijk anders ook nog eens naar deze club:

http://www.freeonline.nl/

(Eclusief dame ;) )
Administratiekosten van 29,95 en afsluitkosten van 69,95. Vind ik wel iets teveel van het goede als budget alternatief.

Reg. datum: 25 november 2007

Hier toenet (20 minuten) geen internet. DSL signaal was aanwezig, het Internet lampje bleef echter rood. Het modem kreeg geen IP toegewezen. Meer mensen last van?

7391 (Twello)

#0099FF

quote:
Xaero schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:52:
Hier toenet (20 minuten) geen internet. DSL signaal was aanwezig, het Internet lampje bleef echter rood. Het modem kreeg geen IP toegewezen. Meer mensen last van?
Ja, was net met mijn mobiel hier op het forum aan het kijken of er meer mensen last van hadden. Maar ik heb net weer connectie gekregen. Ik kreeg inderdaad ook geen IP van de DHCP server.

Canon 350D | Canon EF-S 17-85mm F 4-5.6 IS | Canon EF 24-105mm F4.0 L IS USM | Canon EF 70-200mm F2.8 L IS USM | Canon Speedlite 580EX II

quote:
KillerDream schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:02:
[...]
Ja, was net met mijn mobiel hier op het forum aan het kijken of er meer mensen last van hadden. Maar ik heb net weer connectie gekregen. Ik kreeg inderdaad ook geen IP van de DHCP server.
Idd. Ik ook net even naar de buuf gerent om te kijken of er al een leuke storing was. Niks nada noppes. Zal wel een brakke DHCP server zijn geweest. Gelukkig sneller gefixt dan de vorige keer.

Kick Ass!

@Scandic2008: Bedankt nogmaals voor het alternatief, het liefste blijf ik gewoon bij Telfort maar dan wel met de snelheid die ik eerst had... 2 Mbit download ipv max.1,2 Mbit.

Ben net weer aan het stoeien geweest met mijn 3Com (3CRWDR200A-75) router en heb nu een stabiele 1,8Mbit download.
Kastje staat naast de Zyxel en ik gebruik dezelfde kabels dus daar moet het niet aan liggen zou je denken.

Het gekke is nu dat mijn eigen NIC dmv DHCP een IP-nummer heeft uit de range 82.171.*.*
Andere PC die hiernaast staat heeft nu een IP wat begint met 212.123.*.*

Settings 3com router:
Protocol: Bridging
VPI : 0
VCI : 34
Encapsulation Mode : LLC / SNAP-BRIDGING
Service category : UBR without PCR

Dit lijkt me ook weer niet helemaal in de haak... 8)7

Professioneel azijnpisser

quote:
Bogey Dope schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:07:
Dat lijkt me vrij vreemd. De wijzingen in de telecomwet die binnenkort ingaan daar heb je als het goed is bericht van hebben gekregen (mail over veranderende algemene voorwaarden).

Voor zover ik weet kan je na het uitzitten van een jaarcontract gewoon per maand opzeggen.

Zie ook de nieuwe algemene voorwaarden artikel 15.3:
quote:
Tot 1 juli 2009: De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand na afloop van de minimumduur. Indien de Overeenkomst is aangegaan voor bepaalde tijd bedraagt de opzegtermijn voor de Klant één maand voor het einde van de duur van de Overeenkomst. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website.

Met ingang van 1 juli 2009: De opzegtermijn voor de Klant bedraagt bij Overeenkomsten voor onbepaalde tijd één maand. Als moment van opzeggen geldt het moment van ontvangst van de opzegging door Telfort. Opzegging geschiedt op de wijze zoals beschreven op de Website. .
Tsjah, dus wanneer heb je een contract voor onbepaalde tijd?

Gunner wijzigde dit bericht 01-12-2008 16:37 (44%)

Reg. datum: 04 oktober 2008

Is er momenteel misschien een telefoonstoring? ik probeerde zonet de helpdesk te bereiken en die meneer kon mij voor geen meter verstaan :( bel ik een andere willekeurig nummer, was het wel weer goed

Reg. datum: 17 oktober 2004

quote:
johnny mcclane schreef op maandag 01 december 2008 @ 13:16:
[...]

Volgens mij is via de wet geregeld dat na de contractsperiode (1 jaar dus) er niet meer stiekem mag worden verlengd met een jaar. Ik dacht dat het 1 of 3 maanden was, waarbij je elke maand kunt opzeggen ofzoiets...
quote:
Gunner schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:18:
[...]

Dat lijkt me vrij vreemd. De wijzingen in de telecomwet die binnenkort ingaan daar heb je als het goed is bericht van hebben gekregen (mail over veranderende algemene voorwaarden).

Voor zover ik weet kan je na het uitzitten van een jaarcontract gewoon per maand opzeggen.

Zie ook de nieuwe algemene voorwaarden artikel 15.3:

[...]

Tsjah, dus wanneer heb je een contract voor onbepaalde tijd?
Dank jullie wel, ik gooi het één en ander wel in een brief, misschien dat mijn rechtsbijstand er ook wat mee kan. Ik hou jullie wel op de hoogte.
Lag het internet erbij jullie vanmiddag ook even uit?

Duurde hier ongeveer een half uur tot 45 min en toen was het er weer.

quote:
SoeperKees schreef op maandag 01 december 2008 @ 17:04:
Lag het internet erbij jullie vanmiddag ook even uit?

Duurde hier ongeveer een half uur tot 45 min en toen was het er weer.
Lees eens iets naar boven.
quote:
Xaero schreef op maandag 01 december 2008 @ 15:52:

7391 (Twello)
quote:
KillerDream schreef op maandag 01 december 2008 @ 16:02:
[...]

Xaero wijzigde dit bericht 01-12-2008 17:19 (85%)

Do you stay for dinner?Clarice

De enige storing die wij tot op heden hebben gehad in een paar maanden tijd is het uitvallen van de DHCP-servers vorige week. Voor de rest zijn wij zeer tevreden over de verbinding van Telfort en ook over de helpdesk, die heeft moeten helpen bij het werkzaam krijgen.

Deze post is dan ook bedoeld als gewoon even het melden van een positieve ervaring. We halen hier 17 MBit/s down 1 Mbit/s up, dus ook over de snelheid zijn we zeer tevreden.

Het is een goedkope provider en daarmee hebben we voor lief genomen dat ze geen nieuwsserver hebben en dat de helpdesk wat duurder is p/m.

Dit alles in Enschede

specs: C2D E6600 @ 2x3GHz, GigaByte P35-DS3P, 4x1 GB Kingston DDR2 800, Asus HD2900XT 512 MB, 2x 320 GB barracuda, 500GB Caviar, Samsung Syncmaster 226BW

Pagina: 1 2 3 4 ... 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: