Je bent wel heel erg negatief Astennu

quote:
Astennu schreef op maandag 06 oktober 2008 @ 19:32:
[...]
Omdat AMD het gewoon nodig heeft. En gezien de prijs van de CPU's. Clockspeeds is imo geen boost want Intel heeft die clockspeeds al meer dan een jaar. Evenals de Performance per clock. Het is dus een inhaal race. TOV een K10 is het misschien een boost ja maar eigenlijk had de K10 al 3.2 Ghz moeten halen.
Ben ik niet mee eens. Barcelona clockt voor geen meter, als AMD Shangai op 3.2GHz krijgt geeft dat in ieder geval al aan dat ze beter met TDP om kunnen gaan. Je kan altijd wel alles met Intel gaan vergelijken maar ik vind AMD's approach beter (vergelijkingen maken met de eigen CPUs). Ik volg jouw posts al wat langer maar het valt mij op dat je altijd vergelijkingen maakt met Intel en dat AMD het oh-zo-slecht doet tegenover Intel. Dat meen je waarschijnlijk niet, maar zo komt het wel over

quote:
En er valt super veel te tweaken aan de K10 core. Of in ieder geval aan te passen. We weten nu waarom de C2D zo snel is. Intel kijkt ook naar de K8 cpu voor het ontwerp van zijn Nehalen zie de nieuwe Bus en on die memory controller. De Penryn was mede zo snel door zijn prefetchers en daar naast de cache die heel snel en groot was. Als je die dingen nog extra mee zou nemen bij de K10 core was je nog stukken sneller geweest.
Tja, als. Met alle respect, maar ik ben zelf van mening dat het voor een buitenstaander wel eenvoudig is om dat soort dingen altijd maar te zeggen. AMD weet zelf toch nogsteeds het beste hoe hun spulletjes zo in elkaar zitten

quote:
En ik geef the source helemaal gelijk. Intel komt binnenkort al met 32nm. Leuk dat amd nu eindelijk 45nm heeft maar dan is er al weer een giga gat.
Hoe kan je in hemelsnaam al zo een conclusie trekken terwijl er nog helemaal niks over het 32nm process van Intel bekend is? Dat is wel heel erg kort door de bocht, sorry dat ik het zeg.
quote:
Penryn zal de GAME cpu blijven en ik denk ook voor de multimedia mensen. Mensen met workstations gaan voor Nehalem.
Waarom zou men niet kunnen gamen op een AMD platform? Ik zit prima op m'n 3 jaar oude 5600+ en m'n 4850. Niet iedereen wil een state-of-the-art game PC hebben hoor. En workstations is ook maar net hoeveel geld je er aan uit wilt geven.
quote:
Misschien zullen ze weer in iets meer game pc's terug te vinden zijn afhankelijk van de prijs. Vooral het verbruik moet omlaag maar dat gaat wel lukken als ik de nieuwe TDP zie. Dus dat is al super mooi. De Performance is stukken beter maar ik denk net niet genoeg. Overclockbaarheid lijkt ook aardig maar we moeten even afwachten wat de chips doen die in de winkel schappen liggen.
Mee eens.
Al met al heb ik zo het idee dat je de high-end alleen maar voor ogen houdt Astennu, terwijl de markt toch een stuk groter is dan dat

Met alle respect verder, uiteraard.