Webstek - laatste artikel: A Comprehensive Guide to Getting Microsoft Fonts Right in Ubuntu
[ervaringen] Opera 9.5x / 9.6x / 10.x
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last
Reageer Nieuw TopicProbeer de troubleshoot basics van de topic start eens en laat ons weten hoe het gaat.quote:bluesman schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 19:00:
Ik heb sinds versie 9.5 vastlopers, gewoon random. Soms als ik 20 tabs open heb, soms als ik er eentje heb. Soms gebruikt opera ongelofelijk veel RAM, ik bedoel dan echt 500 mb of zo. Zou dit een memory-leak kunnen zijn? Dit is wel eens in een eerdere versie ook geweest.
Aangaande RAM gebruik van Opera. Opera gebruikt RAM voor caching; dit maakt dat Opera snel reageert met browsen. Standaard zal Opera 10% van RAM reserveren voor zichzelf. Iemand met 3 GB RAM heeft als basis 300 MB voor Opera. Hoeveel RAM heeft jouw systeem?
ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5
ah op die fiets. Lang leve Opera.quote:DevilsProphet schreef op dinsdag 02 december 2008 @ 21:54:
Opera is retestabiel als mijn computer stabiel is. Ik wou aanwijzen dat uit mijn ervaringen Opera nooit uit zichzelf onstabiel is geweest.[....]
Anyway, het was dus een misverstand van jouw kant.
Ik heb sinds een week een Macbook en uiteraard kon ik het niet laten om daar Opera op te installeren. Het blijft me favo browser.
Nu heb ik alleen dat hij sabnzb+ op localhost niet kan vinden terwijl dat wel lukt in Safari.
Nu blijkt dit op 1 van me windows vista pc hetzelfde te zijn, in IE geen probleem en andere geeft hem wel weer op vista in IE, maar met een warning op intranet instellingen en dat het niet zo veilig is. Beiden werkt Opera niet. Dit is eerste keer dat ik het merk trouwens dus vermoed dat het in 9.62 zit?
Onder xp werkt het wel gewoon in Opera.
Iemand enige idee hoe ik dit gewijzigd krijgt zonder sabnzb door elkaar te halen?
Quakie wijzigde dit bericht 04-12-2008 08:58 (10%)
Meer info + downloadquote:Peregrine takes flight... Opera 10.0 Alpha 1 is here!
auto-update, performance, peregrine, alpha
It seems like yesterday we released Opera 9.6 and now you can all get your hands on Opera 10.0. Rather than ramble on, here's a quick list of what's new:
Presto 2.2 Engine
Performance boost
100/100 and pixel-perfect on the Acid3 test
Auto-update
Inline spelling checker
Opera Mail improvements, including rich text composition and delete after X days
Widget Improvements on Linux
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
In opera:config kun je de spell check language veranderen, maar aangezien dit niet werkt en ik nu nog steeds rode lijntjes krijg: moet je ergens nog een language pack downloaden en installeren?
Alors.
http://snapshot.opera.com/unix/u100a1.htmlquote:Stereotomy schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:33:
Gelijk maar wat vragen over Opera 10 alpha
In opera:config kun je de spell check language veranderen, maar aangezien dit niet werkt en ik nu nog steeds rode lijntjes krijg: moet je ergens nog een language pack downloaden en installeren?
bij inline spell checker.
(100 / 100 bij acid3
edit: check, het werkt. Al krijg ik niet minder rode lijntjes te zien.... (restarten, edit, message etc...)
disheaver wijzigde dit bericht 04-12-2008 14:40 (9%)
Reg. datum: 25 juli 2004
Dat zijn dan ook geen Nederlandse woorden heh?quote:disheaver schreef op donderdag 04 december 2008 @ 14:37:
edit: check, het werkt. Al krijg ik niet minder rode lijntjes te zien.... (restarten, edit, message etc...)
restarten is zelfs helemaal geen woord. Wat is er mis met herstarten?
EDIT: ben benieuwd of dit de meuktracker gaat halen
Ook al Bezet wijzigde dit bericht 04-12-2008 17:45 (18%)
@quakie; ik heb ook problemen met sabnzb. Heeft nog niet gewerkt op deze comp (vista, geen enkele browser)
http://dev.opera.com/arti...nd-opera-10-a-first-look/
wat info over de engine
RoeAntSte wijzigde dit bericht 04-12-2008 18:11 (25%)
Reg. datum: 29 april 2007
http://pic.filehostserver...3031cd6dbc837c6e14f3a.jpg
Iemand die dit ook heeft?
Probeer de scrollmarker uit te zetten (op 0 > opera:config#UserPrefs|EnableScrollMarker)quote:thr- schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:31:
Wanneer ik bij opera 10 naar beneden scroll en dan weer naar boven krijg ik plotseling een zwarte balk
Lijkt op de plaats waar de marker zou moeten staan.
Reg. datum: 29 april 2007
Ah, bedanktquote:disheaver schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:36:
[...]
Probeer de scrollmarker uit te zetten (op 0 > opera:config#UserPrefs|EnableScrollMarker)
Lijkt op de plaats waar de marker zou moeten staan.
En wat is opera10 toch lekker snel!
Hewlett-Packard 8710w | Apple MacBook | Asus A6Ja | Lenovo S10e
Welke skin is dat ?quote:thr- schreef op donderdag 04 december 2008 @ 18:31:
Wanneer ik bij opera 10 naar beneden scroll en dan weer naar boven krijg ik plotseling een zwarte balk
Een nieuwe versie van hotmail schijnt moeite met opera te hebben gehad (de stabiele versie), of dat nog steeds is heb ik geen idee van. De alpha versie zou ook best moeite kunnen hebben bij bepaalde sites, daar is het nu eenmaal een alpha voor.quote:DaMarcus schreef op donderdag 04 december 2008 @ 20:50:
Waar ik voorheen braaf Chrome en FireFox naast elkaar gebruikte, is het nu bijna alleen maar Opera. Nu ook voorzien van versie 10, maar klopt het dat Opera moeite heeft met hotmail.com?
Opera maakt gebruik van een schone engine, met fixes voor bepaalde 'vuile' sites. Het kan dus even duren als een populaire site hun broncode veranderd voordat de site goed werkt in opera. Tegelijk het voor als nadeel van Opera. Ik ben er blij mee.
En in de meuktracker: meuk: Opera 10.0 alpha 1
disheaver wijzigde dit bericht 04-12-2008 21:26 (10%)
ik heb alpha 10 geinstalleerd en weg zijn ze
Waarheen ?
Maak je gebruik van Opera link?
en van die spellngcheck wordt ik nu al niet goed, waar zet ik dat uit ?
Je hebt ze anders hard nodig blijkbaar.quote:hjs schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:51:
en van die spellngcheck wordt ik nu al niet goed
Webstek - laatste artikel: A Comprehensive Guide to Getting Microsoft Fonts Right in Ubuntu
Da's dus niet handig met een alfa, zoek je PC eens af op het bestand opera6.adr, daar zitten de adressen in.quote:hjs schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:51:
Gewoon erover heen, upgrade dus.
en van die spellngcheck wordt ik nu al niet goed, waar zet ik dat uit ?
Wat betreft de spellingscontrole, de optie daarvoor zit in opera:config
Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.
quote:DevilsProphet schreef op donderdag 04 december 2008 @ 21:52:
[...]
Je hebt ze anders hard nodig blijkbaar.
Maar ik neem aan dat het in opera:config kan (momenteel nog achter een 'oude' versie van Opera).
Als je Opera over de stabiele versie van Opera hebt geinstalleerd, zou je oude bookmarks in elk geval in je backup moeten staan. Mocht je niet de waarschuwing in de installer hebben nageleefd, kun je kijken of er misschien een backup van opera6.adr is gemaakt in je profile-dir (zie opera:about voor je profile directory).
Als je Opera Link hebt gebruikt zijn ze misschien nog op de server van Opera.
Wat je met de alpha versie doet is geheel aan de gebruiker (ik heb het op mijn laptop wel over de stabiele versie geinstalleerd, mocht hij niet bevallen door te veel fouten installeer ik de stabiele versie van opera wel weer. Ik ga in elk geval niet met twee primaire browsers werken). Aan te raden is wel om goed te realiseren dat je een grotere kans hebt om bestanden kwijt te raken dan met de stabiele versie.quote:Vanitas schreef op donderdag 04 december 2008 @ 22:01:
Het is wel Alpha 1 he mensen. Dat er fouten in zitten is nogal logisch. Het is dan nu ook nog niet echt aan te raden om hem al vervangende browser te gebruiken.
disheaver wijzigde dit bericht 04-12-2008 22:12 (29%)
Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.
Reg. datum: 12 september 2005
Ik gebruik opera namelijk ook als mijn mailclient. Tot op heden werkt alles prima en lekker snel.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 22 23 24 25 last