Hoofdcategorieën
Topicacties

[ervaringen] Opera 9.5x / 9.6x / 10.x

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

Reageer Nieuw Topic
Virtual Dreams / Fairlight

quote:
Ook al Bezet schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 18:06:
[...]

Natuurlijk. Maar dit is ook niet echt bedoeld voor de tweakert met een eigen mailserver.
Voor buurman Henk die wat bestandjes wil delen zonder veel moeite te doen is het dan wel weer heel handig.
Precies.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Ik heb vorige week een redelijke crash van Opera gehad. Gevolg is dat ik regelmatig de volgende melding krijg als ik een website wil bezoeken. Ik heb de opties al door zitten bladeren en Google lastig gevallen, maar kom niets tegen. Weet iemand hoe ik deze meldingen uit kan zetten?

http://xs940.xs.to/xs940/09266/screen500.jpg

Turalyon: Thoras (lvl 80 Death Knight) <Mothers Finest> | Eleamar (lvl 7x Paladin) | Ceth (lvl 7x Warlock) | Elvilith (lvl 7x Druid) - <Oasis>

Reg. datum: 24 juli 2000

Klik op het tabblad beveiliging en dan vervolgens op "blijf deze waarschuwingen negeren" of iets van gelijke strekking. Mijn opera staat op engels dus ik ken de nederlandse vertaling niet.

There can be only one Legend

Tab beveiliging, onderaan staat "Remember choice for later visits", oftewel, "onthoud mijn keus voor de volgende keer". Iets in de strekking.
Ik heb er zelf ook nog een probleem mee, hij onthoud het niet. Zo vreselijk irritant, want mijn schoolproject gebruikt certificaten, net als de mailserver, en beide blijft maar zeuren erover zodra Opera opnieuw gestart is. Het was eerst dat het permanent werd opgeslagen, nu per run sessie.

Hebben anderen trouwens ook dat Opera spontaan pagina's niet meer laadt en alle invoer op andere pagina's negeert? Ik had het net weer, ben een bericht aan het typen, ga naar een andere tab toe, kom terug om verder te typen en helemaal niets meer. Kon het niet selecteren, kon niet verder typen, toetsenbord sneltoetsen werkten niet meer, klikken op links deed ook niets en openen in een nieuwe tab liet een witte pagina zien zonder voortgangsbalk of wat dan ook. Ik moet Opera dan via kill -9 sluiten, want gewoon via de sluitknop lukte het ook niet, venster ging wel weg, maar de tray icon bleef staan. Geen idee wat dit veroorzaakt.
Laatste alpha btw (4458), Qt4 build op XUbuntu 9.04.

Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair

Reg. datum: 02 september 2007

Ik zou eerst upgraden naar de nieuwste versie. (Zelf draai ik 10.00 Beta 2, build 1615)

quote:
Dadona schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 12:15:
Ik zou eerst upgraden naar de nieuwste versie. (Zelf draai ik 10.00 Beta 2, build 1615)
Ik heb het in elke build tot nu toe gehad, dus ik denk niet dat een upgrade het probleem oplost. Het is jammer dat ik het niet consistent kan herproduceren, want dat kon ik tenminste een bug report maken. Nu zou het zelfs aan Compiz kunnen liggen. Ik heb zelfs gewoon dagen dat het goed gaat, en dan opeens 3x op een dag.

Enne, Windows != Linux. Mocht je het nog niet door hebben ;). Ik draai dus niet de Windows versie, anders had ik wel een ander build nummer dan 4458. Ja, het is nogal verwarrend dat die dingen niet gelijk lopen.

quote:
Hero Of Time schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 11:06:
...

Hebben anderen trouwens ook dat Opera spontaan pagina's niet meer laadt en alle invoer op andere pagina's negeert? Ik had het net weer, ben een bericht aan het typen, ga naar een andere tab toe, kom terug om verder te typen en helemaal niets meer. Kon het niet selecteren, kon niet verder typen, toetsenbord sneltoetsen werkten niet meer, klikken op links deed ook niets en openen in een nieuwe tab liet een witte pagina zien zonder voortgangsbalk of wat dan ook. Ik moet Opera dan via kill -9 sluiten, want gewoon via de sluitknop lukte het ook niet, venster ging wel weg, maar de tray icon bleef staan. Geen idee wat dit veroorzaakt.
Laatste alpha btw (4458), Qt4 build op XUbuntu 9.04.
Ik heb dit ook wel eens gehad, maar niet zo frequent als jij. Maak anders een een backup van je ~/.opera directory en verwijder die (of hernoem) en doe een "sudo aptitude purge opera" en installeer de laatste versie opnieuw. Mocht het dan niet meer voorkomen zou ik bestanden als je wand.dat etc uit je .opera backup terugplaatsen om te kijken of het nog steeds blijft werken.

E6600 @ 3333Mhz Specs || Seat Leon 20vt Sport [AUQ MY01] - SKN 225pk

Reg. datum: 02 september 2007

quote:
Hero Of Time schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 13:00:
[...]Enne, Windows != Linux. Mocht je het nog niet door hebben ;). Ik draai dus niet de Windows versie, anders had ik wel een ander build nummer dan 4458. Ja, het is nogal verwarrend dat die dingen niet gelijk lopen.
Build zal niet gelijk lopen, maar jij werkt nog met een Alpha en ik met een Beta. Of is er voor Linux nog geen Beta uitgekomen?

Op de website van Opera staat dat Beta 1 de laaste public review is. Maar bij opera:about staat er wel dit:
quote:
Version 10.00 Beta 2
Build 4458
Dus tja, zal wel beta 2 zijn he? Zelfs Windows heeft nog geen officiële beta 2.

Edit:
Owja, net weer gehad dat hij niet meer reageerde. Flash plugin deed het nog wel, maar dat was dan ook alles.

Hero Of Time wijzigde dit bericht 02-07-2009 13:19 (20%)

Reg. datum: 28 maart 2009

Build 4458 is de nieuwste snapshot, van afgelopen maandag (en nee, het is nog niet de beta, anders stond ie ook wel als beta zijnde vermeld op het blog)

Zelf draai ik ook de Qt4 versie (32 bit op opensuse met Qt 4.5.2) en heb geen problemen ermee, behalve soms eens een freeze (meestal met flash, maar zonder flash gebeurd het ook we eens), maar dat gebeurd bij andere Qt app's ook wel eens (inclusief KDE en dan meestal plasma).

Ik zou in eerste instantie kijken wat het verwijderen van opera, dan het verwijderen (of hernoemen) van de profile map (~/.opera zoals gezegd) en opnieuw installeren doet.

En de spellchecker werkt die wel? Misschien is daar wat raars mee aan de hand aangezien je aangeeft dat het alleen bij tekstvakken gebeurd.

quote:
En de spellchecker werkt die wel? Misschien is daar wat raars mee aan de hand aangezien je aangeeft dat het alleen bij tekstvakken gebeurd.
Het gebeurt niet alleen bij tekstvakken, het probleem is juist als het optreedt, die dingen ook niet meer reageren. Ik kan wel tabs wisselen en sluiten via de sluitknop, maar ctrl+w bijvoorbeeld doet het niet meer. Ook een rechtermuisknop op de pagina werkt vaak niet niet, vernieuwen doetie niet en noem maar op. De volledige staat van het programma is bevroren, maar je kan nog wel tabs wisselen en scrollen (met de scrollbalken, muiswiel doet het ook al niet).

Ik zal eens met een nieuw profiel proberen, maar heb er eigenlijk helemaal geen zin in ivm m'n mail ed. Ik heb het in de 4 uur uptime nu al 3x gehad. Na de eerste duurde het niet lang voor ik de tweede en derde had, nu draait het weer redelijk. Ik krijg bijna het idee dat het aan flash ligt, maar dat kan ook weer niet, want bij de eerste keer ging ik enkel van de tweakers meuktracker naar een mailtje toe en weer terug, geen flash aan te pas.

quote:
oscardt schreef op donderdag 02 juli 2009 @ 09:39:
Klik op het tabblad beveiliging en dan vervolgens op "blijf deze waarschuwingen negeren" of iets van gelijke strekking. Mijn opera staat op engels dus ik ken de nederlandse vertaling niet.
Mja, zover was ik al, maar vroeg me af of ik de hele melding uit kon schakelen. Voor de crash kreeg ik ze namelijk nooit. :)

Turalyon: Thoras (lvl 80 Death Knight) <Mothers Finest> | Eleamar (lvl 7x Paladin) | Ceth (lvl 7x Warlock) | Elvilith (lvl 7x Druid) - <Oasis>

Reg. datum: 17 februari 2005

Nu we toch over bugs bezig zijn, heeft iemand hier last van bij Opera 10 beta:

http://i44.tinypic.com/nlcwwg.png

De fonts zijn precies dooreen gesmeten. Dit gebeurt enkel als ik terugkeer naar een tab, nooit van bij het begin. Verversen van de pagina lost het probleem direct op. Zoals Hero Of Time kan ik ook deze foutmelding niet reproduceren omdat ik geen duidelijke oorzaak vind wanneer en waar het gebeurt. Het komt meer voor bij Gmail denk ik.

brommer, dat heb ik ook wel eens. Als ik dan m'n muis er boven houd, gaat de tekst scrollen. Het staat dan bij mij vreemd uitgelijnd en zodra ik de knop gebruik, of de pagina vernieuw, is het opgelost. Uiterst merkwaardig.

Reg. datum: 19 november 2003

Opera 10 beta 2 is gesignaleerd op de ftp site: ftp://ftp.opera.com/pub/opera/ . Het heeft build nummer 1642.

Opvallend is dat Unite niet actief is. Het is waarschijnlijk nog steeds te buggy voor een officiële beta release.

EricJH wijzigde dit bericht 16-07-2009 00:42 (30%)

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

Reg. datum: 28 januari 2007

Inmiddels is deze uitgerold als update. Gelukkig zijn die knalrode errorpagina's vervangen door een zakelijk grijs, wat er prima uit ziet IMHO.

De beta bevat inderdaad niet Unite, er is ook een nieuwe snapshot uit, beta2+Unite, deze is hier te vinden. Daar staat ook uitgelegd dat het de beta2+Unite is, en beta2 niet Unite bevat, omdat die nog niet stable genoeg word bevonden.

Volgensmij heb ik een nog niet aangekondigde nieuwe feature gevonden :*) Eens kijken wat de reacties worden op het blog :P

Reg. datum: 25 juli 2004

quote:
RobertMe schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:34:
Volgensmij heb ik een nog niet aangekondigde nieuwe feature gevonden :*) Eens kijken wat de reacties worden op het blog :P
Heb je niet gewoon per ongeluk "show extnder menu" aan gezet? Dat zit al jaren in Opera.

quote:
Ook al Bezet schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:39:
[...]

Heb je niet gewoon per ongeluk "show extnder menu" aan gezet? Dat zit al jaren in Opera.
Hmm, ja, dat was uhm, dan is die spontaan aan gegaan, ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ik die heb aan gezet.

Reg. datum: 25 juli 2004

quote:
RobertMe schreef op donderdag 16 juli 2009 @ 20:49:
[...]

Hmm, ja, dat was uhm, dan is die spontaan aan gegaan, ik kan me in ieder geval niet herinneren dat ik die heb aan gezet.
ach ja... betasoftware heh. Dan krijg je dat soort verrassingen wel eens.

Shun Goku Satsu

Ik heb vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van de irc-client in Opera en hoewel hij prima voldoet (ik ben geen pro gebruiker) heb ik een bug gevonden die blijkbaar al langer in Opera zit -_- Als ik bij de irc server op mijn universiteit ong. 5 minuten idle ben, dan disconnect hij. Op het forum was er iemand die zei dat je je status op /away moet zetten en dat het dan wel werkte maar ook dat werkt niet helaas. Iemand anders hetzelfde probleem (met een oplossing)?

Oguz: Zelfde probleem gehad, gebruik 't ook niet meer als IRC client, tenzij het voor eventjes is.

RobertMe: Klik eerst eens met de rechtermuisknop op een normaal deel van de pagina, en voer daarna de gesture uit. Dan zal je zien dat het wel gewoon werkt. Een zelfde soort 'feature' kan je krijgen als je een knop of link hebt die je tab zou moeten sluiten (javascript:self.close() oid) en eerst een gesture hebt uitgevoerd, maar gecanceld via de linkermuisknop. De script werkt dan niet. Een keer rechts klikken laat 't weer werken.

quote:
Hero Of Time schreef op Thursday 16 July 2009 @ 22:44:
RobertMe: Klik eerst eens met de rechtermuisknop op een normaal deel van de pagina, en voer daarna de gesture uit. Dan zal je zien dat het wel gewoon werkt. Een zelfde soort 'feature' kan je krijgen als je een knop of link hebt die je tab zou moeten sluiten (javascript:self.close() oid) en eerst een gesture hebt uitgevoerd, maar gecanceld via de linkermuisknop. De script werkt dan niet. Een keer rechts klikken laat 't weer werken.
Het is nu gemeld en is al gevraagd welke flash e.d., dus eens kijken wat het word :) Als ik het nu doe krijg ik gewoon rechtsklik menu, de gesture dan nog eens doen werkt gewoon. Vind het alleen redelijk irritant, als ze het oplossen is dus natuurlijk erg mooi.

Ps. 90:1
Reg. datum: 27 maart 2000

Kwam er net achter dat Hyves in mindere andere browsers een soort van statusbalk onderin heeft met een knop waarmee je een soort van MSN-achtige popup tevoorschijn kunt halen. Nu staat Hyves niet bepaald bekend om z'n mooie code, maar desondanks: is hier wat voor te verzinnen? Iemand die een mooie UserJS heeft gemaakt o.i.d.?

Schrijfwijzer:
me mijn/m'n | zo-ie-zo (etc.) sowieso | tog toch | zecht zegt | daarintegen daarentegen
En de winnaar is.... is eens

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: