Hoofdcategorieën
Topicacties

[ervaringen] Opera 9.5x / 9.6x / 10.x

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

Reageer Nieuw Topic
Ziet er erg netjes uit onder Windows :D Vanavond ook maar eens onder OS X proberen als ik thuis ben.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Dus.
Reg. datum: 14 juni 2003

Ha, Opera 10 beta 1, we zaten er al op te wachten.

Opera 9 heeft serieuze problemen met javascript sites, zoals eBay. Supertraag. Ik hoop dat Opera 10 dat oplost.

Alors.

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

Tot nu toe erg ok. De alpha heb ik al snel gelaten voor wat het was ivm Flash issues, maar tot nu toe doet alles het prima (en soms zelfs beter dan 9.64). Lang op gewacht wel ! :)

Reg. datum: 19 november 2003

quote:
Stereotomy schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 15:48:
Ha, Opera 10 beta 1, we zaten er al op te wachten.

Opera 9 heeft serieuze problemen met javascript sites, zoals eBay. Supertraag. Ik hoop dat Opera 10 dat oplost.
Uit de change logs:
quote:
Opera regular expression engine (Improved)

Opera 10 Beta 1 has an improved and faster regular expression engine that uses a stack-based bytecode instruction set. This type of instruction set is based around a stack of values, where most instructions "pop" input operands from the value stack, process them, and "push" the result back onto the value stack. Some instructions simply push values onto the value stack, and others rearrange the values on the stack. This results in compact bytecode programs with code that is easily generated. It is a typical backtracking regular expression engine, but does some tricks to avoid redundant backtracking. These usually avoid the severe performance issues a backtracking regular expression engine can have on specific regular expressions.
Dit gaat misschien (ook) over de Javascript engine. Het verhaal lijkt wel wat op het volgende verhaal over de Javascript engine waaraan hard gewerkt wordt. Codenaam is Carakan: http://my.opera.com/core/blog/2009/02/04/carakan .

Kan iemand mij vertellen of bovenstaande dingen verband houden? Ik ben geen programmeur edoch een immer geïnteresseerde gebruiker.

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

Reg. datum: 28 maart 2009

Carakan gaat waarschijlijk 10 nooit halen en word iets voor het post 10 tijdperk (of 10.5 of zo, maar in ieder geval niet 10.0)

Vega is ook wel leuk, kun je deze trucjes mee uit halen :P Vooral dat eerste filmpje is grappig, in-game een browser draaien. Maar helaas zal vega ook nog niet in 10(.0) zitten.

OHMSS
Reg. datum: 23 januari 2000

quote:
EricJH schreef op woensdag 03 juni 2009 @ 17:48:
[...]
Uit de change logs:
[...]
Dit gaat misschien (ook) over de Javascript engine. Het verhaal lijkt wel wat op het volgende verhaal over de Javascript engine waaraan hard gewerkt wordt. Codenaam is Carakan: http://my.opera.com/core/blog/2009/02/04/carakan .

Kan iemand mij vertellen of bovenstaande dingen verband houden? Ik ben geen programmeur edoch een immer geïnteresseerde gebruiker.
De engine voor reguliere expressies is een klein gedeelte van wat nodig is voor het draaien van Javascript. Dat gedeelte is sneller geworden in Opera 10. Carakan is een algehele vernieuwing van hoe onze javascript engine werkt, en is dus een veel ingrijpendere verandering.

AVL wijzigde dit bericht 04-06-2009 21:42 (19%)

"I'd rather have a bottle in front of me than a frontal lobotomy."

Reg. datum: 25 juli 2004

Ik zit momenteel voor een paar weken in het buitenland op een adres waar het internet tamelijk traag is. Zo traag dat surfen nauwlijks dragelijk is. Met turbo daarentegen... :D
Een fantastische vinding, ik hoop dat ze dit financieel kunnen bolwerken.

Reg. datum: 19 november 2003

quote:
AVL schreef op donderdag 04 juni 2009 @ 21:40:
[...]

De engine voor reguliere expressies is een klein gedeelte van wat nodig is voor het draaien van Javascript. Dat gedeelte is sneller geworden in Opera 10. Carakan is een algehele vernieuwing van hoe onze javascript engine werkt, en is dus een veel ingrijpendere verandering.
De grote veranderikng is het introduceren van Just In Time complilation?

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

Papa van Ruben sinds 13/5/2009
Reg. datum: 17 juli 1999

Paar keer de alpha's geprobeerd van versie 10, maar toen toch vrij snel weer terug gegaan naar 9.6 ivm instabiliteit en vage shit. Nu Beta van versie 10 en die draait wel als een zonnetje. Vind de nieuwe skin ook geweldig. Heerlijke browser :)

Gamertag: Skoezie | Xbox stuk: RROD ;( weer retour. Game ON!

Reg. datum: 28 maart 2009

quote:
EricJH schreef op vrijdag 05 juni 2009 @ 14:27:
[...]
De grote veranderikng is het introduceren van Just In Time complilation?
Volgensmij is het meer dan alleen JIT. Dacht dat in het artikel stond dat JIT alleen werd toegepast als het nodig was (functie word geregeld aangeroepen of zo), de hele structuur ging ook veranderen, wat de performance ten goede zou moeten komen. Met structuur bedoel ik dan hoe ze bijhouden welke variabelen er zijn e.d..

Up on Cripple Creek
Reg. datum: 30 oktober 2000

quote:
tweak_dude schreef op donderdag 21 mei 2009 @ 14:45:
Sinds kort werkt de Google search niet goed meer in Opera 9.64. Ik kan de zoekterm niet meer bevestigen door enter. Ik moet op de search knop drukken :/
[...]
Het lijkt trouwens iets te maken te hebben met de suggestions. In Chrome krijg ik deze niet en daar werkt de zoekbox wel normaal.

Edit2: Google suggest uitschakelen did the trick.
Google.com to Work on Opera (Soon)

Pauwtomaat - Geautomatiseerde interviews met Jeroen Pauw! | NPS Output Webradio :: Playlist

Up on Cripple Creek
Reg. datum: 30 oktober 2000

http://www.favbrowser.com/wp-content/uploads/2009/06/opera.gif

[Source-code van pagina:]

- We start our little story with the invention of the modern day computer.
Over the years, the computers grew in numbers, and the next natural step in the evolution was to connect them together. To share things.
But as these little networks grew, some computers gained more power than the rest and called themselves servers ...

Twitter (Hicksdesign):

- We are! We've put the internet on a USB stick so that you can always have a connection wherever you are!

:? :/

Pauwtomaat - Geautomatiseerde interviews met Jeroen Pauw! | NPS Output Webradio :: Playlist

ondergewaardeerde internetguru
Reg. datum: 30 december 2001

Ik heb nu Opera 10 beta geinstalleerd, maar de instellingen (favorieten, wachtwoorden) uit de vorige versie (9.54 geloof ik) zijn niet overgenomen, is er een mogelijkheid om die ook in versie 10 te gebruiken?

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Dus.
Reg. datum: 14 juni 2003

Kun je je favorieten niet syncen met Opera Link?

Alors.

http://hawn.be/

quote:
Johnny schreef op zaterdag 13 juni 2009 @ 23:03:
Ik heb nu Opera 10 beta geinstalleerd, maar de instellingen (favorieten, wachtwoorden) uit de vorige versie (9.54 geloof ik) zijn niet overgenomen, is er een mogelijkheid om die ook in versie 10 te gebruiken?
Als je dat in Windows hebt gedaan, is het volgens mijn ervaring zo dat 10 beta naast de bestaande 9.xx installatie wordt geïnstalleerd, en dat er dus inderdaad niks is overgenomen. Ik weet niet hoe je de 9.xx installatie kan "upgraden" (dat is wat jij verwacht, veronderstel ik), wat wèl ging met voorgaande 10 alfa installatiebestanden, dat moet je maar eens opzoeken op het internet.
There can be only one Legend

Mogelijk andere naam gekregen. Ik geloof dat de bookmarks eerst opera6.adr was, is nu opera.adr. Inporteren of hernoemen moet het doen. Wachtwoorden moeten wel gewoon werken, wand.dat is gelijk gebleven. Zelf niet getest overigens, ben mijn wand.dat opnieuw aan het vullen.

Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair

Reg. datum: 17 februari 2005

quote:
Choose Opera Blog: We will reinvent the Web
Het web heruitvinden zullen ze wel niet doen vermoed ik maar ik ben wel onder de indruk van de visuele tabs in Opera 10 beta. Ik dacht dat het maar een lullige feature was, zoals bvb de widgets die ik nooit gebruik, maar na een week te werken met visuele tabs kan ik alleen maar zeggen dat dit absoluut fantastisch is. Door het visuele aspect vind je in een oogopslag de tab die je nodig hebt. Op deze manier surfen kan met minder hersensellen!

quote:
brommer schreef op maandag 15 juni 2009 @ 23:06:
[...]Op deze manier surfen kan met minder hersensellen!
Is dat een reden om je taalgebruik te laten versloffen?
;)

Reg. datum: 28 januari 2007

http://unite.opera.com/

Ze hebben een webserver in de browser geïntegreerd :D

Virtual Dreams / Fairlight

quote:
EDIT schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 09:52:
http://unite.opera.com/

Ze hebben een webserver in de browser geïntegreerd :D
Prachtig!

Scheelt weer 5 euro per maand aan onnodige webserver kosten.
Alleen jammer dat er in deze versie nog geen php word ondersteund.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

ossu!

Mij lijkt het vrij lullig, een webserver in je browser (wie gaat er nu een opera webserver draaien?). De manier waarop ze het willen gebruiken ziet er echter wel leuk uit. Vooral de fridge is best origineel :)
Virtual Dreams / Fairlight

quote:
Boeboe schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 11:28:
Mij lijkt het vrij lullig, een webserver in je browser (wie gaat er nu een opera webserver draaien?). De manier waarop ze het willen gebruiken ziet er echter wel leuk uit. Vooral de fridge is best origineel :)
Hoezo niet?
Computer staat 24/7 aan..

Ik zie geen verschil.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

ossu!

quote:
Computer staat 24/7 aan..
Wat heeft dat dan te maken met je keuze van webserver software :?
Het gaat bij opera om de toepassingen en gebruikersgemak. Voor hosting van sites kan je echt wel beter andere software gebruiken. Iets dat op zijn minst scripting ondersteunt :z
There can be only one Legend

Ze hebben nu al een tijdje auto-update voor snapshots, maar ik krijg maar geen melding van een nieuwe versie. Dat zou hij moeten checken bij het starten, en zelfs als ik 'm handmatig laat zoeken blijftie zeggen dat ik de laatste versie gebruik. Zou dat komen omdat ik de Qt4 build gebruik op Linux? En ja, ik heb de download all snapshosts optie aan staan. Anderen met hetzelfde probleem?

Edit:
Twee redenen waarom ik geen nieuwe update melding krijg. Eerste is dat er geen Qt4 build nog is, vreselijk irritant, wanneer gaan ze die eens voorrang geven.
Tweede is dit, wat ik in de comments zag.
quote:
auto-update does not work?

Because it's a Labs release, not a snaphost. However it's confusing because it's mentioned on the snapshot blog. Also make sure you have download all snaphosts enabled in prefs.
Btw, grrr, waarom kan je niet quoten in een quote blok :(. Dat het standaard naar [...] gaat, ok, maar sta het wel gewoon toe. Zal wel by design zo wezen om fouten tegen te gaan ofzo.

Hero Of Time wijzigde dit bericht 16-06-2009 17:02 (44%)

Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair

quote:
Boeboe schreef op dinsdag 16 juni 2009 @ 15:50:
[...]
Het gaat bij opera om de toepassingen en gebruikersgemak. Voor hosting van sites kan je echt wel beter andere software gebruiken. Iets dat op zijn minst scripting ondersteunt :z
Natuurlijk. Maar dit is ook niet echt bedoeld voor de tweakert met een eigen mailserver.
Voor buurman Henk die wat bestandjes wil delen zonder veel moeite te doen is het dan wel weer heel handig.

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: