Hoofdcategorieën
Topicacties

[ervaringen] Opera 9.5x / 9.6x / 10.x

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 25 juli 2004

De afgelopen week is er op het Opera forum een lijst vragen voor Jon von Tetzchner (de grote baas van Opera) samengesteld. De antwoorden komen op dit moment binnen.
Vragen en antwoorden zijn hier te vinden.

Reg. datum: 08 mei 2007

hebben jullie de laatste tijd ook last van dat tweakers niet echt lekker laad in opera?

ik gebruik opera 9.64 op windows xp/vista 32bits (2 computers) en hij weigerd sommige onderdelen gewoon volledig te laden. zoals de 'Fuel' review van vandaag. op pagina 3 daarvan blijft hij hier op 2 pc's hangen op 129/129 (daardoor kan je o.a. die plaatjes moeilijk bekijken).

ik heb het ook gehad met wat andere nieuwsberichten op tweakers.net

toegeven: het is de ene keer wel, de andere keer niet

Reg. datum: 07 maart 2006

quote:
Rub3s schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:04:
hebben jullie de laatste tijd ook last van dat tweakers niet echt lekker laad in opera?

ik gebruik opera 9.64 op windows xp/vista 32bits (2 computers) en hij weigerd sommige onderdelen gewoon volledig te laden. zoals de 'Fuel' review van vandaag. op pagina 3 daarvan blijft hij hier op 2 pc's hangen op 129/129 (daardoor kan je o.a. die plaatjes moeilijk bekijken).

Ik heb het zelfde probleem Dan blijft ie hangen tijdens het laden, scrollwieltje werkt niet, en links werken niet. Pas als je het laden afbreekt kun je links openen, maar sommige afbeeldingen zijn dan niet geladen. (Ik had het ook bij de Fuel-review en enkele andere nieuwsartikelen.)
Reg. datum: 08 mei 2007

gelukkig, ik ben niet de enigste :)

met ie heb ik het ook ff 1 keer getest, en daar werkte wel alles naar behoren.

vreemd probleem.....

http://hawn.be/

Ik heb ooit eens gelezen tijdens het surfen op het Opera forum dat dat een gekende bug is.
Reg. datum: 25 juli 2004

quote:
DevilsProphet schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:24:
Ik heb ooit eens gelezen tijdens het surfen op het Opera forum dat dat een gekende bug is.
Het op het laatste element blijven hangen, ja die heb ik wel een paar keer langs zien komen. Maar dan kun je muiswiel, etc., nog gewoon gebruiken. Ik heb volgens mij echter nog nooit gezien dat hij een plaatje niet wilde laden.

Overigens, voor de geïnteresseerden, er is vandaag een nieuwe snapshot uitgekomen.
http://my.opera.com/desktopteam/blog/
naast vele andere verbeteringen loopt hij ook niet meer vast op www.hp.com

EDIT: Opmerking voor de KDE4 gebruikers, deze versie crasht als je een menu opent en Oxygen als QT stijl hebt. Met cleanlooks werkt hij tot nog toe wel goed.

Ook al Bezet wijzigde dit bericht 08-05-2009 20:06 (17%)

Ik draai nu de Opera 10 alpha (OS X). Moet zeggen dat het lekker snel is. Zal ook grotendeels wel zijn doordat hij geen cache / history files meer heeft. Maar voelt wel goed aan.

Nu nog wachten wat ze van de interface tweaks gaan maken :)

edit:
By the looks of it hebben ze eindelijk die vertraging bij het sluiten van het prefs scherm gefixt :D

Vanitas wijzigde dit bericht 08-05-2009 21:35 (18%)

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

Ollie, bunny of terror!
Reg. datum: 17 december 2000

quote:
Vanitas schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 21:26:
Ik draai nu de Opera 10 alpha (OS X). Moet zeggen dat het lekker snel is. Zal ook grotendeels wel zijn doordat hij geen cache / history files meer heeft. Maar voelt wel goed aan.
...
Sneller want geen cache? :+

quote:
Sabbi schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 22:10:
[...]

Sneller want geen cache? :+
Cache/history. Al die dingen die hij opslaat van wat je hebt gedaan. Als je daar beetje veel van hebt is het typen in de url balk in 9.6 nog vaak traag.

Even though I walk through the valley of the shadow of death. I will fear no evil.

There can be only one Legend

Mooi, er is weer eens een Linux build met Qt4. Jammer voor de 64 bit gebruikers, nog steeds vast aan Qt3, maar ik heb geen 64 bit laptop. Eindelijk voelt m'n verse installatie van Jaunty 'af'. Ik mis nog wel het een en ander, maar nu ik Opera weer heb, is het zeker een stuk beter. Ik vind Opera zo lekker werken, FF kan er gewoon niet aan tippen.

Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair

Reg. datum: 07 maart 2006

quote:
DevilsProphet schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 18:24:
Ik heb het deze week in ieder geval pas voor het eerst gehad, en deze Opera-versie draai ik al wat langer.

Ik had het op het feit dat opera de site precies blijft laden nadat het eigenlijk al lang klaar is. Dat je ondertussen niks kan doen heb ik hier ook voor het eerst meegemaakt.
Reg. datum: 20 november 2002

quote:
Rub3s schreef op vrijdag 08 mei 2009 @ 15:04:

Ik heb dat sinds kort ook op de frontpage. Ik weet eigenlijk niet precies sinds wanneer en ook niet op welke pagina's het precies gebeurd, maar ik kan dan bijvoorbeeld ook niet meer scrollen enzo, terwijl animaties van reclame en dergelijke wel door blijven lopen. Het begon ook zomaar spontaan, ik wijzig tegenwoordig eigenlijk weinig meer aan mijn Opera config, dus daar kan het niet aan gelegen hebben. Ik heb trouwens ook nog even de default config geprobeerd, daar lijkt het minder voor te komen...

Verder vind ik het ook jammer dat websites als LinkedIn ook heel slecht werken in Opera, ik neig daardoor tegenwoordig sneller naar Chrome/Iron, maar daar mis ik dan weer alle handigheidjes van Opera :/

Idee: Opera met Webkit HTML renderer en V8 javascript engine? Of juist Chrome/Iron met de opties van Opera? O-)

SneakyViper wijzigde dit bericht 09-05-2009 01:16 (4%)

Virtual Dreams / Fairlight

quote:
SneakyViper schreef op zaterdag 09 mei 2009 @ 01:14:
[...]
{..} terwijl animaties van reclame en dergelijke wel door blijven lopen. {..}
Hebben jullie wel AdBlock geinstalleerd? (en de 'Element Hider'), want ik heb nog nooit de problemen gehad/meegemaakt die hierboven allemaal worden uitgelegd.

Running AmiExpress 3.6 Copyright (c) LightSpeed Technologies 1992-93

Reg. datum: 19 november 2003

Wat mij al tijden ergert aan Opera is dat de finale redraw pas plaatst vindt nadat het allerlaatste element (lees plaatje) is geladen.

Dat pakt vervelend uit als je op een forum de eerste ongelezen reactie wilt lezen. Je weet niet waar je heen moet scrollen en zit te wachten totdat Opera eindelijk naar de betreffende reactie springt. Met de uitgebreide statusbalk kun je zien dat alle documenten allang zijn geladen en Opera gewoon naar de nieuwe reactie kan springen; i.p.v. daarvan zit je seconden lang niks te doen en is je workflow verstoord. :'(

[rantmode]Gruwelijk ergerlijk hoe het de snelheid uit je verbinding haalt. Heb een wide open ADSL 2+ (15,6Mb/s) en zit soms tien seconden te wachten vanwege de trage response van een plaatjes server. Weg is de snelheid van Opera. Welke mongool heeft dit ooit verzonnen? 8)7 :X [/rant mode]

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

iPL dev

Volgens mij is dat gewoon een instelling :+ Preferences -> Advanced -> Browsing -> Loading. Zet 'm op instantly of 1 second ofzo :)

quote:
DataGhost schreef op maandag 11 mei 2009 @ 09:31:
Volgens mij is dat gewoon een instelling :+ Preferences -> Advanced -> Browsing -> Loading. Zet 'm op instantly of 1 second ofzo :)
Bij mij staat de redraw op instantly, en toch heb ik hetzelfde probleem als wat hij heeft.

Reproduceerbaar probleem:
1) stel de redraw in op Instantly door te gaan naar Preferences - Advanced - Browsing - Loading, Redraw Instantly te kiezen en op OK te klikken
2) open deze link in een nieuwe tab: reviews: Een kast van een behuizing: de Zalman GS1000
3) zie de pagina tevoorschijn komen, wachtend op alle pics, en zie hem pas nadat àlles volledig is geladen springen naar het a-tag anker (het gedeelte na de # in de URL)
(dit is veel beter merkbaar bij het gebruik van een minder snelle verbinding - wat ik nu heb bv)
\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

Ik heb 'm ook een tijdje op instantly gehad, maar 1 second werkt toch net iets beter.

iPL dev

Eh, volgens mij las ik verkeerd. Ik dacht dat het om de weergave van de hele pagina ging :+ Dat probleem met 'het laatste plaatje' heb ik ook wel eens ja, gewoon het laden stoppen en enteren in de adresbalk werkt dan best goed.

quote:
Ken. schreef op maandag 11 mei 2009 @ 10:29:
Ik heb 'm ook een tijdje op instantly gehad, maar 1 second werkt toch net iets beter.
Dat maakt toch niks uit voor het feit dat Opera pas naar het anker springt nadat alles geladen is?

Terzijde: redraw instantly lijkt vooral bij snellere verbindingen een snellere ervaring te geven, wat leuk kan zijn. Ik heb een lange tijd op Redraw after 1 second gebruikt, maar ben dan overgeschakeld op redraw instantly. Het is wel zo dat een pagina er bij de eerste redraw nog niet perfect uit ziet (css dat nog niet is toegepast, pics die nog moeten laden, etc), maar je kan normaal gezien al wel vroeger lezen dan bij een redraw van 1 seconde.

DevilsProphet wijzigde dit bericht 11-05-2009 11:21 (30%)

Reg. datum: 19 november 2003

quote:
DevilsProphet schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:19:
[...]
[...]
Ik draaide tot voor kort op instant redraw en nu op 1s. Dat laatste lijkt net wat rustiger aan de ogen.
Dat maakt toch niks uit voor het feit dat Opera pas naar het anker springt nadat alles geladen is?
Inderdaad. Redraw instantly of na 1s staat daar los van.

Een prachtig voorbeeld is de sprong naar de eerste post van CJ in "[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - D..." topic. De topic start is ellenlang en kijk maar eens hoelang het duurt voor Opera daarnaar toe springt.

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

Reg. datum: 02 september 2007

Zelfs IE6 gaat onmiddelijk naar die reactie toe. :X

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

quote:
DevilsProphet schreef op maandag 11 mei 2009 @ 11:19:
[...]

Klopt, maar los daarvan -> read previous post :P
Wel apart inderdaad, maar het gaat vaak zo snel dat ik me er niet aan stoor. Ben al jaren niet anders gewend iig.

Ken. wijzigde dit bericht 12-05-2009 13:49 (5%)

Reg. datum: 28 januari 2007

Ik vind dat juist fijn aangezien ik vaak genoeg heb gehad dat er grote plaatjes oid zijn, die vervolgens verkleind worden door de forumsoftware, met als gevolg dat jij weer naar de verkeerde reactie zit te turen als ie al versprongen is vóór de resize en zoiets hebt van 'huh, waar de **** heeft die het nu weer over?'.

quote:
EDIT schreef op dinsdag 12 mei 2009 @ 15:43:
Ik vind dat juist fijn aangezien ik vaak genoeg heb gehad dat er grote plaatjes oid zijn, die vervolgens verkleind worden door de forumsoftware, met als gevolg dat jij weer naar de verkeerde reactie zit te turen als ie al versprongen is vóór de resize en zoiets hebt van 'huh, waar de **** heeft die het nu weer over?'.
Nog een andere optie is bij elke refresh of verandering van het beeld telkens weer naar dat anker gaan, of zou dat teveel werk zijn? Mij lijkt het niet, maar wat weet ik er nu van? :p

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: