Hoofdcategorieën
Topicacties

[ervaringen] Opera 9.5x / 9.6x / 10.x

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

Reageer Nieuw Topic
Up on Cripple Creek
Reg. datum: 30 oktober 2000

Desktop Team: Integrated chrashlogging tool (Opera 10a)
quote:
I'm Helge, and I have been working at Opera Software for over three years. In the last year I have been handling many of the incoming crash bugs from our users.
I'm happy to inform you that we are finally getting an integrated crashlogger in Opera. This has already been implemented in the latest Windows builds of Opera 10, and it will soon be available for Mac and Linux. We put a lot of effort into stability, and this is an important step in the right direction to make Opera even more stable than it is. A crash is one of the worst things you can experience while browsing, and we are working very hard to fix crashes as we know that a stable browser is vital for our users.

For the moment on Windows, all crashlogs are saved in the Temp directory. This is just a temporary solution, while we get the automatic crashlog uploading to work. Before we can release the crashlog uploader we need to make sure that our backend for handling these crashlogs is working properly, and for that we need your help to test.

If you get a crash, please upload the crashlog to our new crashlog submitter.

Please enter as much information about what you were doing at the time of the crash in the Comments field. If for example Opera crashed while loading a page write something like:

Crash URL: http://www.example.com/
Comments: Opera crashed while loading the page.

Similar useful comments could be that: Opera crashed on exit, while closing a tab, while reading an e-mail etc.

If you get a crash that you can reproduce, please report the bug as a normal bug report here.

With this new automatic crashlogging tool we will hopefully get many more crashlogs than we did earlier, from all of our users, not just the users running inspectr. This requires a stable backend which can handle the load of the incoming crashlogs.

Note that if you experience freezes with Opera, please see our knowledge base article.
Do not upload freeze logs via the new crashlog submission form, but report a normal bug report here and send the freezelog to the bug's e-mail address.

Pauwtomaat - Geautomatiseerde interviews met Jeroen Pauw! | NPS Output Webradio :: Playlist

Zo, maar even 20 speeddail linkjes gemaakt, wat een verademing.. (who needs bookmarks? :P )

't is hier vast wel is eerder gezegt, je kan 't instellen in een .ini op de volgende plek:
C:\Users\ *username* \AppData\Roaming\Opera\Opera\profile\speeddial.ini

en voeg dit toe:
[Size]
Rows=4
Columns=4

In the end it was not guns or bombs that defeated the aliens, but that humblest of all gods creatures, the Tyrannosaurus Rex

Reg. datum: 29 augustus 2004

quote:
aegis3d schreef op vrijdag 20 maart 2009 @ 21:40:
Zo, maar even 20 speeddail linkjes gemaakt, wat een verademing.. (who needs bookmarks? :P )

't is hier vast wel is eerder gezegt, je kan 't instellen in een .ini op de volgende plek:
C:\Users\ *username* \AppData\Roaming\Opera\Opera\profile\speeddial.ini

en voeg dit toe:
[Size]
Rows=4
Columns=4
4x4=20? ;)

Papa van Ruben sinds 13/5/2009
Reg. datum: 17 juli 1999

Hoe kun je in Opera trouwens instellen dat er meer dan 4 downloads tegelijk gestart kunnen worden?

Gamertag: Skoezie | Xbox stuk: RROD ;( weer retour. Game ON!

There can be only one Legend

Prefs > Advanced > Network, Max connections to server en Max total connections. Zet die eens hoger.

Systen en Laptop | Commandpromt FTW | Vista Chair

Reg. datum: 02 september 2007

Inmiddels werk ik een tijdje met Opera 10 (Alpha natuurlijk, build 1345) en mijn ervaringen zijn zo-zo.
De browser is goed stabiel en sinds de nieuwe alpha ook een stuk prettiger om sites mee te bekijken (scrollen was vervelend in de vorige versie). Maar het geheugen en cpu gebruik vind ik opmerkelijk.
Momenteel heb ik drie tabs en een download aanstaan (download van 50kb/s): 351,992K geheugen gebruik, cpu gebruik minimaal 4%, maar als ik een beetje snel scrol dan vliegt dat naar 35-45%. Toch wel opmerkelijk. Helaas merk je dat ook wel, het programma is niet op en top responsief.

Reg. datum: 25 juli 2004

quote:
Dadona schreef op donderdag 26 maart 2009 @ 21:56:
Inmiddels werk ik een tijdje met Opera 10 (Alpha natuurlijk, build 1345) en mijn ervaringen zijn zo-zo.
De browser is goed stabiel en sinds de nieuwe alpha ook een stuk prettiger om sites mee te bekijken (scrollen was vervelend in de vorige versie). Maar het geheugen en cpu gebruik vind ik opmerkelijk.
Momenteel heb ik drie tabs en een download aanstaan (download van 50kb/s): 351,992K geheugen gebruik, cpu gebruik minimaal 4%, maar als ik een beetje snel scrol dan vliegt dat naar 35-45%. Toch wel opmerkelijk. Helaas merk je dat ook wel, het programma is niet op en top responsief.
Wat als je smooth scrolling uit zet?
Ik moet trouwens wel zeggen dat dat geheugengebruik wel erg hoog is. Hoeveel RAM heb je totaal?
IK zit nu met vier open tabs en een volle prullebak op zo'n 130 MB van 2 GB.

Reg. datum: 02 september 2007

Het geheugengebruik is wat merkwaardig, het geheugen gebruik groeit voortdurend, ook als je de tabs hebt afgesloten blijft het geheugen in gebruik. Mogelijk dat Opera de hele pagina in het geheugen blijft houden, in plaats van alleen de link (misschien iets in about:config). Maar als je de browser een tijdje laat staan zakt het geheugengebruik langzaam aan. Maar goed, ik heb voldoende intern geheugen, dus het geheugengebruik is meer een constatering.
Het cpu gebruik vind ik vervelender en helaas werkt smooth scrolling ook niet afdoende. Het maakt het geheel wat logger. Ter vergelijking heb ik k-meleon erbij gepakt (een van de simpelste browsers) en ben ik een partij gaan scrollen op de frontpage. Zelfde spelletje in Opera. Gevolg: k-meleon max 31% load, opera 50% (dualcore). Rare test misschien, maar het is wel waar ik irl tegenaanloop. (Denk aan je laptop waarbij je het cpu gebruik zo laag mogelijk wil houden, of op singlecore computers)

Dadona wijzigde dit bericht 27-03-2009 01:22 (35%)

Up on Cripple Creek

Nieuwe snapshot

Win 1355 > 1413. Let op nieuwe file layout, bij mij gingen de setup/layout en wat andere dingen 'verloren'.
quote:
New file layout in installation and profile directories

Traditionally the files installed by the Opera installer are named and layout differently per platform. For instance on Mac, preferences are stored in "Opera 9 Preferences" while on Unix and Windows this file is called "opera6.ini". In Opera 10 these differences will disappear. If you upgrade to this snapshot, the files will be renamed and moved to the new location.

WARNING: Please only test upgrading if you have backed up your Opera profile!

Known bugs when upgrading:
  • favicons are missing after upgrade
  • speeddials are empty after upgrade
quote:
Changelog

If you have a laptop, use slow wifi or mobile networks it's time to start using Opera 10 snapshots: Opera Turbo is now included! Since the labs release, a number of improvements have been implemented
  • We introduced a new (experimental ) Turbo setting: Automatic. If you enable this feature Opera will turn on Turbo when the network is slow. You can enable automatic mode in the Web Pages tab in the preference dialog. Opera will also show you a special notification when you are on a slow network and Turbo is not yet on.
  • Fixes to downloading of images
  • Impossible to click links on some sites
  • Gmail problems solved
  • Improved performance

Pauwtomaat - Geautomatiseerde interviews met Jeroen Pauw! | NPS Output Webradio :: Playlist

Lomax

Ieuw, ik zie opeens weer google adds na de upgrade :+
http://hawn.be/

quote:
hjs schreef op zondag 05 april 2009 @ 21:32:
Ieuw, ik zie opeens weer google adds na de upgrade :+
Wat bedoel je daar juist mee? Is je user-css kapot gegaan of uitgeschakeld?
Up on Cripple Creek

Of de urlfilter.ini.

Lomax

De blocked contect lijst is leeg. Ik heb een nieuw urlfilter.ini ergens opgehaald maar dat maakte niet veel uit.
Up on Cripple Creek

Kijk even bij Help > Over Opera waar je Opera-map zit. Daar moet je hem neerzetten. De directories zijn veranderd zoals vermeld.

Zelf heb ik in de opera programma map in operaprefs_default.ini multiuser op 0 gezet, zo gebruikt hij weer de profile in de programmamap. Ik weet niet of dit de bedoeling is, want de settings horen als ik het goed begrijp voortaan onder %appdata%\opera te zitten.

Lomax

Wat zijn die jpg's allemaal lelijk zeg, zal wel door de turbo mode zijn.
Snel uitzetten :+

Waar moet je je NL spellcheck bestanden nu neerzetten, kan het 123 niet vinden :o

hjs wijzigde dit bericht 07-04-2009 10:32 (32%)

Sinds kort een nieuwe pc. Daarop Vista 64 bits gezet. Maar Opera (9.6 of 10) blijft crashen. Duurt lang voordat hij opgestart is, en wat laat zien. Als Opera eenmal opgestart is, werkt het opzich wel, maar crasht regelmatig, dat ik er eigenlijk niet mee kan werken.

Zijn er mensen die ervaring hebben met Opera op Vista 64 bit?

quote:
[b][message=31762834,noline]
Waar moet je je NL spellcheck bestanden nu neerzetten, kan het 123 niet vinden :o
...opera/locale/nl Gewoon het zipbestand van de openoffice site in deze map plaatsen was genoeg voor mij.

B.S.U.R.
Reg. datum: 18 januari 2002

Ik vind het volgende echt mateloos irritant. Ik heb ooit wat RSS-feeds toegevogd in Opera. Sindsdien verschijnt Opera iedere keer als ik het opstart in de tray. Een browser die in de tray verschijnt slaat nergens op, dus die wil ik wel. Alleen kan ik nergens vinden hoe. Een andere bijverschijnsel van het toevoegen van rss-feeds was dat ik in mijn menubalk (dus waar 'bestand', 'menu', 'beeld', etc. staat) er een menu bij is gekomen, genaamd 'Nieuwsstromen'. En die wil ik ook weg hebben.

Wie weet hoe ik dit kan oplossen? Ik heb al een herinstallatie van Opera geprobeerd wat geen soelaas bood.
Ik draai Vista Ultimate.

B.S.U.R.

Voor oplossing voor het tray icon zie hier
Het nieuwsstromen menu wegkrijgen moet denk ik wel kunnen door wat in het menu.ini bestand te wroeten. (wel eerst een backup maken natuurlijk)

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

Wereldtip.. Thanks ! :)

B.S.U.R.
Reg. datum: 18 januari 2002

quote:
Ook al Bezet schreef op woensdag 15 april 2009 @ 02:50:
Voor oplossing voor het tray icon zie hier
Het nieuwsstromen menu wegkrijgen moet denk ik wel kunnen door wat in het menu.ini bestand te wroeten. (wel eerst een backup maken natuurlijk)
Thanx. Met het verwijderen van dat vinkje is niet alleen het icoontje weg uit de tray, maar het menu 'nieuwsgroepen' ook. http://i.fokzine.net/s/thumbsup.gif

B.S.U.R.

Dames en heren, er is weer een nieuw snapshot. DIt keer met een wat uitgebreider changelog, op veler verzoek van forumleden.
http://my.opera.com/deskt...d-more-detailed-changelog

Helaas nog niet beschikbaar voor Linux.

Reg. datum: 03 september 2007

quote:
Ook al Bezet schreef op vrijdag 24 april 2009 @ 17:19:
Dames en heren, er is weer een nieuw snapshot. DIt keer met een wat uitgebreider changelog, op veler verzoek van forumleden.
http://my.opera.com/deskt...d-more-detailed-changelog

Helaas nog niet beschikbaar voor Linux.
eindelijk automatische crashlog

Up on Cripple Creek

Mooi dat de changelog nu wat gedetailleerder is. :)

Pagina: 1 2 3 4 ... 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 25 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: