Hoofdcategorieën
Topicacties

[ervaringen] Opera 9.5x / 9.6x / 10.x

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 22 23 24 25 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 19 november 2003

quote:
thr- schreef op maandag 22 december 2008 @ 02:12:
[...]

Staat volgens mij default uit.
Staat standaard uit. Je moet het spraakmodule downloaden,

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

Up on Cripple Creek
Reg. datum: 30 oktober 2000

Nieuwe Opera 10 alpha snapshot (build 1219)
quote:
Changelog
  • Several backend improvements to autoupdate
  • Made content filter rules with a whitespace at the end work
  • All languages are now included but not all are completed. Please do not file bugs on English text in the UI when using another language for your interface.
  • Made spellchecking work on contenteditable elements
  • Switching between html and plain text mail composition works better now
  • Added option to doubleclick a tab to close it opera:config#UserPrefs|DoubleclicktoCloseTab
  • Fixed crash when undeleting and running a widget
  • Improved stability in the search engine which indexes webpages and mail
  • Plus tons of behind the scenes changes, the low level changelog is more than 1000 lines.
  • Mac: Fixed startup crash on Mac OS X 10.3/Panther
  • Mac: Fixed the mail/chat counter background
  • Mac: Fixed low framerate on fullscreen YouTube videos

Pauwtomaat - Geautomatiseerde interviews met Jeroen Pauw! | NPS Output Webradio :: Playlist

Reg. datum: 12 september 2005

Heb hem geinstalleerd, draait lekker en in het nederlands ook.
Die optie om met dubbelklikken een tab te sluiten is ook wel handig. Ik heb de spellingscontrole aan staan maar dat ding geeft nog commentaar op zaken die gewoon goed geschreven zijn.
Heb ze hier vandaan http://wiki.services.open...s#Dutch_.28Netherlands.29
Iemand toevallig ergens betere te vinden?

Waar is dat dubbelklikken in te stellen? Het is niet actief hier.

Opera komt nu preinstalled op ASUS Eee Top ET1602 netbook. Met dank aan Tomolander: http://my.opera.com/community/forums/findpost.pl?id=2840190

EricJH wijzigde dit bericht 23-12-2008 00:25 (64%)

ASUS A7V600-X - Athlon XP 2600 Barton - Sapphire Radeon 9500 Pro - WD 2500 JB - Twinmos 2*512 MB - Dual boot XP SP3 en Vista Ultimate SP1 - Opera browser altijd de laatste weekly - Comodo Internet Security 3.5

Papa van Ruben sinds 13/5/2009
Reg. datum: 17 juli 1999

quote:
EricJH schreef op maandag 22 december 2008 @ 23:31:
Waar is dat dubbelklikken in te stellen? Het is niet actief hier.

Opera komt nu preinstalled op ASUS Eee Top ET1602 netbook. Met dank aan Tomolander: http://my.opera.com/community/forums/findpost.pl?id=2840190
opera:config

User prefs -> Doubleclick to Close Tab aanvinken en ff opslaan

Gamertag: Skoezie | Xbox stuk: RROD ;( weer retour. Game ON!

Je hoeft nu alleen maar op de tab te dubbelklikken en weg is de tab, gaat sneller dan op het kruisje te klikken.

Reg. datum: 29 augustus 2004

quote:
satshow schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 11:34:
Je hoeft nu alleen maar op de tab te dubbelklikken en weg is de tab, gaat sneller dan op het kruisje te klikken.
Middelklikken op de tab gaat sneller, en was al sinds versie <7 ofzo. En gewoon ctrl-w gebruiken :)

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

Ik ben maar weer terug geswitched naar 9.63 in plaats van 10.
Het niet proper laden van Flash video's begon me echt goed tegen te staan namelijk.
Zodra ze dat hebben gefixt ga ik pas echt over.

quote:
Skoezie schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 08:14:
[...]

opera:config

User prefs -> Doubleclick to Close Tab aanvinken en ff opslaan
Thx..

Reg. datum: 25 juli 2004

quote:
disheaver schreef op dinsdag 23 december 2008 @ 12:45:
[...]

Middelklikken op de tab gaat sneller...
Da's waar, maar de meeste laptops hebben geen middelste muisknop, dus dan is dubbel klikken best handig.

Ik heb op mijn desktopmuis ook maar 2 knoppen

Reg. datum: 03 september 2007

bovendien vind ik dat het niet sneller gaat. ik leg mijn middelvinger meestal niet op de scrollknop. Dubbelklik gaat voor mij sneller.

Reg. datum: 22 december 2003

Bij toeval opera geprobeerd, omdat ik iets zocht voor mijn oude laptop die ik geformateerd had.
De resources flippen al snel bij dat ding, zo zijn flash filmpjes bijna bij geen browsers vloeiend af te spelen.
Google chrome geïnstalleerd, maar daar werkte flash ook niet vlekkeloos. iexplorer 6 gaf nog een beter resultaat (tegenstelling tot 7 die echt vage dingen dit met de resources).

Afijn, dus maar eens Opera geïnstalleerd en ik moet zeggen, het loopt als een trein.
Maar dat niet alleen, ik wordt gewoon helemaal blij hoe deze browser werkt.
Stukje vernieuwende software hier imo! Geweldig hoe die pagesearch en gestures werken etcetera.

Maar nu een vraagje over iets van ik nog niet heb kunnen vinden.
Hoe kan ik ervoor zorgen dat er in een nieuwe tab de ingestelde startpagina wordt geladen?

Reg. datum: 22 december 2003

quote:
Oke bedankt! Aan de ene kant wel een beetje omslachtig, maar aan de andere kant geweldig dat je ook de knoppen helemaal zelf kan customizen, ik ben verkocht hoor :P

Reg. datum: 20 augustus 2008

Zelf heb ik de laatste tijd vaak last dat Opera crasht (9.63) ook na een reset van het profiel blijf ik hier last van hebben. Opera 10 een tijdje getest, en hij is zeker een stuk sneller. :9

Reg. datum: 16 februari 2006

Ja, dat viel mij ook al op. Opera loopt echt vaak vast, 2-3 keer per dag.

Papa van Ruben sinds 13/5/2009
Reg. datum: 17 juli 1999

Totaal geen problemen mee. En ik gebruik Opera 9.63 op 3 verschillende systemen

Gamertag: Skoezie | Xbox stuk: RROD ;( weer retour. Game ON!

Op een andere pc draait ook Opera 9.63, daar heb ik er geen last van.
Met 9.62 had ik trouwens nooit last van een crash.

master1 wijzigde dit bericht 03-01-2009 17:49 (27%)

Reg. datum: 17 februari 2005

quote:
Yoshitoshi schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 11:34:
[...]
Oke bedankt! Aan de ene kant wel een beetje omslachtig, maar aan de andere kant geweldig dat je ook de knoppen helemaal zelf kan customizen, ik ben verkocht hoor :P
Ikzelf gebruik verschillende afkortingen voor mijn meest bezochte pagina's en zoekvelden. Bijvoorbeeld om te zoeken op dit forum: F2 (opent url veld) got [zoekterm]; bijvoorbeeld om tweakers.net te openen: F2 + tw. Klaar!

Als je graag met sneltoetsen werkt kan je een bestaande sneltoets bewerken of een nieuwe aanmaken. Ga naar voorkeuren > geavanceerd > sneltoetsen en dan 'nieuwe' of 'bewerken', afhankelijk van wat je wil gaan doen. Je moet de sneltoets niet aanslaan maar volop uitschrijven, dus bijvoorbeeld ctrl space voor je nieuwe tab met startpagina met als omschrijving 'New page&Go to homepage'. Dit heb ik hier gevonden.

Reg. datum: 25 juli 2004

quote:
brommer schreef op zaterdag 03 januari 2009 @ 22:07:
[...]

Ikzelf gebruik verschillende afkortingen voor mijn meest bezochte pagina's en zoekvelden. Bijvoorbeeld om te zoeken op dit forum: F2 (opent url veld) got [zoekterm]; bijvoorbeeld om tweakers.net te openen: F2 + tw. Klaar!
Ik heb nooit begrepen wat er zo handig is aan F2, waarom niet gewoon F8 gebruiken? dan kom je gelijk in de adresbalk terecht waar je nog wat meer mogelijkheden hebt.
(of bestaat die shortcut niet meer? Ik gebruik nog steeds een oud bestand voor de shortcuts dus het zou kunnen dat dat ondertussen verwijderd is in het kader van "versimpeling".

Het valt me nu trouwens ook op dat Opera ook vaak crasht als ik een flash site bekijk. Ik ben zo te zien niet de enige zie bijvoorbeeld ook: *Hier*. Hebben andere hier ook last van?

master1 wijzigde dit bericht 04-01-2009 10:20 (8%)

Reg. datum: 29 augustus 2004

quote:
Ook al Bezet schreef op zondag 04 januari 2009 @ 01:11:
[...]

Ik heb nooit begrepen wat er zo handig is aan F2, waarom niet gewoon F8 gebruiken? dan kom je gelijk in de adresbalk terecht waar je nog wat meer mogelijkheden hebt.
(of bestaat die shortcut niet meer? Ik gebruik nog steeds een oud bestand voor de shortcuts dus het zou kunnen dat dat ondertussen verwijderd is in het kader van "versimpeling".
Je zou de adresbalk verbergen. Maar vooral: de adresbalk geeft de huidige adres aan, F2 wat je getyped hebt. Dus als 'tw' (keyword) je naar tweakers.net doet brengen zal in de adresbalk het echte url staan (http://twe...), terwijl F2 je 'tw' zal geven. Handig bij verkeerd getypede adressen die je naar een andere pagina redirect, als je wilt zoeken maar vergeet een spatie te gebruikt zodat je naar een website (vaak www.<zoekterm>.com/nl etc) met vaak een redirect brengt waardoor je nogmaals mag typen.

Reg. datum: 17 februari 2005

quote:
Ook al Bezet schreef op zondag 04 januari 2009 @ 01:11:
[...]

De sneltoets F8 bestaat gewoon nog, ook in Opera 10 is dit ongewijzigd. Naast gewoonte heeft mijn voorkeur voor F2 ook te maken met focus denk ik. Zo een schermpje vlak onder mijn neus, dat vind ik heel relaxed ;). Daarnaast heeft het ook voordelen als je meerdere engines wilt aanspreken kort na elkaar, dan opent dit verschillende tabs snel na elkaar, een snelheid die met F8 moeilijk gehaald kan worden omdat je meer vastzit aan de huidige tab. De focus is mijns inziens echt wel anders. Bijvoorbeeld: ik zoek een bepaalde cd, dan zoek ik zowel in Discogs als Musicmeter, dus F2 disc [zoekterm] enter F2 music [zoekterm] enter.

Up on Cripple Creek
Reg. datum: 30 oktober 2000

Nieuwe Opera 10 alpha snapshot (1229/6195/4126)
quote:
Known Issues:
  • May crash when showing certain certificate dialogs.
  • E-mails may lose their content when they are sent, resulting in recipients getting blank e-mails. (later nog toegevoegd...)
Changelog:

General
  • Added ability to open mailto links in webmail providers, such as Gmail, Yahoo! Mail, and Windows Live Hotmail.
  • Fixed loading web pages when clicking on a link while the document still is loading.
  • Fixed "Bookmark All Open Pages" action.
  • Fixed skin color schemes - you can use your favorite color scheme again!
  • "Lock Tab" icon should now be better visible on locked tabs.
  • Several stability fixes.
Opera Mail
  • Improved message composition window context menu.
  • Fixed loss of mail drafts if several drafts were open when closing Opera.
  • Fixed sending link by mail in plain text format.
  • Improved message encoding detection.
  • Fixed several bugs in the compose window related to navigation and editing (also applies to designMode and contentEditable).
Windows-specific
  • Fixed problem with text styled with opacity.
  • It's no longer necessary to restart Opera after changing the external source viewer.

GeekK wijzigde dit bericht 16-01-2009 19:54 (4%)

Pauwtomaat - Geautomatiseerde interviews met Jeroen Pauw! | NPS Output Webradio :: Playlist

Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 22 23 24 25 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: