Reg. datum: 25 oktober 2004
[Algemeen] ATi Nieuwsdiscussie Topic - Deel 91
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last
Nieuw TopicReg. datum: 25 oktober 2004
Reg. datum: 01 juni 2008

Bron : http://www.fudzilla.com/i...amp;id=8686&Itemid=34
EDIT : meer info hier => http://www.force3d.com/pr...turbo.html?id=758&p=0
Tweakers.mette wijzigde dit bericht 31-07-2008 10:56 (15%)
http://www.fudzilla.com/i...&id=8696&Itemid=1
My postings are my own opinions and may not represent my employers (MSI) positions, strategies or opinions. Follow me on Twitter
Reg. datum: 20 februari 2002
Het is niet zo gek als ze een test doen op maximale resoluties met maximale antialiasing.. Dan breng je de 4870 gewoon op zn knieen..quote:nFo schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 20:37:
[...]
Kwam dit nog tegen: PCGH proves micro stuttering on the Radeon HD 4870 X2
Tot en met 1920x1200 zou er bijna geen micro stuttering moeten zijn met de 3870X2.
Er is hier een heel mooi thread over op XtremeSystems:
http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=194808
Komt die ook in september?
specs: pc met beeldscherm muis en tobo, laptop van Dell
Het zou ook maar zo kunnen zijn dat een van de twee niet bestaat.
My postings are my own opinions and may not represent my employers (MSI) positions, strategies or opinions. Follow me on Twitter
Het probleem met micro stuttering is dus alleen goed merkbaar bij een lage FPS, iets wat een HD4870 X2 alleen ervaart in Crysis. Andere games draaien makkelijk op 60+ fps met vrij hoge instellingen, dus ik maak me er geen zorgen over.quote:Since we've tested many games, we can say that micro stuttering occurs in Half-Life 2, Crysis, Race Driver Grid, Need for Speed Carbon, TES4: Oblivion and 3D Mark Vantage. To be fair, we have to admit, it takes such demanding settings to bring the HD 4870 X2 to her knees. But in the future, with new games, the fps will decrease. Not later than that time the problem will rise again, while those who use big screens or those fans of FSAA will have to deal with the problem all the time.
Ik heb zelf ook de HD3870 X2 gehad en er nooit problemen mee ondervonden over onregelmatige frame distributie. Dan zal ik met de HD4870 X2 ook wel geen problemen ondervinden.
Maar als je graag Crysis wilt spelen is de GTX 200 serie gewoon de beste keus. Dat zal niet gaan veranderen aangezien eht een NV sponsored game is en de officiele support door Crytek is afgelopen. Het enige wat ATI kan doen is zorgen dat crossfireX beter schaalt, vooral met drie en vier GPU's valt er nog genoeg te winnen voor Crysis.
frankknopers wijzigde dit bericht 31-07-2008 13:02 (5%)
Crysis kun je wel in de prullenbak gooien. Het wachten is op Crysis Warhead. Deze moet vele malen beter zijn geoptimaliseerd, tegen over Crysis. Crysis is gewoon niet interessant om te meten.quote:frankknopers schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:00:
Uit die test op PCGH, een stukje van de conclusie:
[...]
Het probleem met micro stuttering is dus alleen goed merkbaar bij een lage FPS, iets wat een HD4870 X2 alleen ervaart in Crysis. Andere games draaien makkelijk op 60+ fps met vrij hoge instellingen, dus ik maak me er geen zorgen over.
Ik heb zelf ook de HD3870 X2 gehad en er nooit problemen mee ondervonden over onregelmatige frame distributie. Dan zal ik met de HD4870 X2 ook wel geen problemen ondervinden.
Maar als je graag Crysis wilt spelen is de GTX 200 serie gewoon de beste keus. Dat zal niet gaan veranderen aangezien eht een NV sponsored game is en de officiele support door Crytek is afgelopen. Het enige wat ATI kan doen is zorgen dat crossfireX beter schaalt, vooral met drie en vier GPU's valt er nog genoeg te winnen voor Crysis.
Mi is de AA-perf in U3E-games nog zeer zwak, maar dat kan met de methode te maken hebben.
edward2 wijzigde dit bericht 31-07-2008 21:02 (6%)
*Intel i7@3,6 gHz*Asus P6T Deluxe*2 x Club 3 HD5970 CFX* 6 GB Corsair Dominator 1600C8*Intel X-25 *OCZ Vertex 120 GB SSD*adaptec 19160U160* Quantum Atlas 15KII SCSI U160 147Gig*NEC 24WMGX*X-Fi Titanium*Logitech Z5500*Coolmaster RP 1000W*Win 7 64 bit home*
Niet allemaal te gelijk naar de winkel rennen voor een 2 GB versie
http://guru3d.com/article/radeon-hd-4850-2-gb-gddr3-review/1
Geheugen van die kaart is wel lager geclockt. Maar ik denk inderdaad ook dat 2 GB wel overkill is. Maar het begint wel tijd te worden voor 1 GB.quote:Apoca schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 21:15:
Radeon HD 4850 2 GB GDDR3 review
Niet allemaal te gelijk naar de winkel rennen voor een 2 GB versieDit is gewoon overkill en heeft geen meerwaarde op een HD4850.
http://guru3d.com/article/radeon-hd-4850-2-gb-gddr3-review/1
Sys -=Game PC=- | -=Lan Box=- -LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!!
Reg. datum: 04 november 2005
http://www.mediafire.com/?txx2nf0bpxy (Flashen gebeurt op eigen risico!)
De zip file bevat de orginele en de nieuwere bios + winflash2012
Warhead is toch een add-on? Dus ergens zal deze gebruik maken van dezelfde source files als Crysis en/of deze zeer bruut updaten.quote:Splinter Cell schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:28:
[...]
Crysis kun je wel in de prullenbak gooien. Het wachten is op Crysis Warhead. Deze moet vele malen beter zijn geoptimaliseerd, tegen over Crysis. Crysis is gewoon niet interessant om te meten.
Dus na Warhead zal Crysis ook betere performance laten zien denk ik. Maar dat is allemaal offtopic.
Godfather Bodybuilding topic reeks
Sys Specs | Mod @ http://forum.dutchbodybuilding.com
Wat ik mis in de TS is een nette foto van de HD 4870 X2 die zou ook wel een plekkie moeten hebben
Gold Leader wijzigde dit bericht 01-08-2008 01:29 (13%)
Dual OpteronDP 2380 C2, 4x 4GB PC2-6400 ECC Reg, Pine XFX HD 4870 XXXE 1GB / EVGA GTX 295 RE 1.72GB Supermico IPMI 2.0 card, AXP 2700+, EPoX EP-8K3A+, 3x 512MB PC3200 Kingston Hyper-X @ PC-2700, 3dfx Voodoo5 5500 AGP 64MB Rev.A 2500, SB Audigy2 Platinum
Nee Warhead is een stand-allone game. Om Warhead dus te kunnen spelen, heb je de eerste Crysis game niet nodig. Warhead draait op de verbeterde Cry-eninge 2. Of ze de eerste Crysis game dan ook zullen optimaliseren is niet bekend.quote:MrJ schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:47:
[...]
Warhead is toch een add-on? Dus ergens zal deze gebruik maken van dezelfde source files als Crysis en/of deze zeer bruut updaten.
Dus na Warhead zal Crysis ook betere performance laten zien denk ik. Maar dat is allemaal offtopic.
Meer info vind je ook in het Spielerlij forum.
Nu weer ontopic.
Ik had toch al voorspeld dat-ie uiteindelijk gelekt zou worden?quote:THE_FIREFOX schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 22:26:
Iemand interesse in de HD4870 113-B50701-105 bios![]()
http://www.mediafire.com/?txx2nf0bpxy (Flashen gebeurt op eigen risico!)
De zip file bevat de orginele en de nieuwere bios + winflash2012
Goed dat je even vet benadrukt dat het flashen op eigen risico is. Deze bios is dus echt een experimenteerbios van AMD met voltage switching voor de HD4870. Hij komt dus niet uit op retailkaarten en is alleen te vinden op interne cherrypicked versies van de HD4870, zodat het risico bestaat dat bepaalde dingen niet goed functioneren als je het op een gewone retailversie flashed. Toch iets om even bij stil te staan.
Dat lijkt me ook een beetje jammer, want voor de mensen die nu al een kaart hebben zal powerplay dan niet inschakelen omdat de kaart het nog niet kan...
Trouwens, mijn PCIe slot begint te schreeuwen om een HD4870X2, we hebben al een tijdje geleden previews gezien, wanneer wordt ie nou leverbaar eigenlijk, ben ik zo scheel dat ik die datums nergens zie?
There are 11 kind of people in the world, ones that can read binary, ones that can't and ones that complain about my signature
PC Specs | Mo Murda Squad Clan
Reg. datum: 12 juni 2008
Ik zie hem op Salland op pre-order staan voor "trommelgeroffel op de 8ergrond";
460 euro!!
De HD4870 1GB staat er ook (pre-order) voor 240 euro met een levertijd van 10 werkdagen.
20481536gamer wijzigde dit bericht 01-08-2008 11:10 (5%)
Q9550@3.8Ghz, Maximus Formula, HD5850 CF, 4GB 1066, Quattro 850.
Reg. datum: 02 juli 2008
Ik zal het nog een keer uit leggen aangezien je dat misschien gemist hebt in het vorige deel.quote:Oet schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:03:
Hoe zit het eigenlijk met mensen die een PC kopen met een 4850 of 4870 en niet zelf gaan zoeken naar een bios/firmware update voor de kaart, die zullen dus nooit powerplay krijgen?
Dat lijkt me ook een beetje jammer, want voor de mensen die nu al een kaart hebben zal powerplay dan niet inschakelen omdat de kaart het nog niet kan...
Alle RV770's hebben Powerplay aan boord. Iedereen met een HD4850 of HD4870 heeft een videokaart die Powerplay heeft. Powerplay omvat een verscheidenheid aan functies.
- Advanced power management technology for optimal performance and power savings
- Performance-on-Demand
- Constantly monitors GPU activity, dynamically adjusting clocks and voltage based on user scenario
- Clock and memory speed throttling
- Voltage switching
- Dynamic clock gating
- Central thermal management – on-chip sensor monitors GPU temperature and triggers thermal actions as required
AMD heeft een disclaimer op de HD4800 site staan die het volgende zegt:
Welke Powerplay functies op welke videokaarten geactiveerd worden wordt door AMD bepaald aan de hand van vele uitgebreide tests om zo de grootste gemene deler te dekken op het gebied van stabiliteit, verbruik, hitte en performance. Daarnaast kunnen ook partners een ander BIOS in hun Radeons flashen waar bv meer of minder Powerplay functies geactiveerd zijn.quote:ATI PowerPlay™ technology consists of numerous power saving features. Not all features may be available in all ATI Radeon HD 4800 Series graphics cards.
Ik zal dit ook meteen even in de FAQ toevoegen.
haha, alweer. Straks krijg je nog een OW over cross-posten.quote:CJ schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:20:
*knip over powerplay*
[SPECS] - In theorie zijn theorie en praktijk hetzelfde, in de praktijk niet. -
There are 10 types of people. Those who understand binary and those who don't.
Imo hou je ze hier een hand boven het hoofd welke niet terecht is. Want Oet heeft gewoon gelijk en dat weet je eigenlijk ook wel - er zijn gewoon kaarten die met andere bios instellingen of nieuwere bios versies ineens koeler/zuiniger worden in 2D. Wat dus wel degelijk wil zeggen dat jan modaal de leek deze functionaliteit nooit te zien zal krijgen; want ik geef je op een plankje gezond verstand dat van de 100 klanten die ik op een dag zie, er misschien 2 zijn die een vga bios flashen kunnen en ook nog eens willen.quote:
Ergo: er zullen inderdaad mensen zijn met eerste revisie kaarten van de HD48x0 serie die minder powerplay functionaliteit hebben in vergelijking met nieuwere kaarten of tweakers met kaarten die wel kunnen en willen flashen.
En dat er 4 van de 6 functies wel ondersteund worden is leuk en aardig, maar het slaat imo een beetje een slecht figuur. "Deze BMW zou traction controle hebben, maar uhm, alleen op drie wielen ... dus hij heeft wel een vorm van traction controle ..."
An eye for an eye and the whole world goes blind - System
Mensen zouden een OW moeten krijgen voor het niet lezen van de vorige topics of de FAQ. Zie ook mijn onderschrift.quote:Gonadan schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:27:
[...]
haha, alweer. Straks krijg je nog een OW over cross-posten.
Overigens is de HD4870X2 in het buitenland online verschenen voor ¤429,50
Verder nog wat reviews:
HIS HD4870
Zotac 9800GT AMP - vergeleken met de HD4850-HD4870
GeCube HD4850
En hier meer over de statement van AMD over de kwaliteit van hun GPUs in vergelijking tot uitvallende GPUs van de competitie: http://www.xbitlabs.com/n...s_Solid_Says_Company.html
Ik wilde eerst het PDF-je online zetten met de statement, maar aangezien X-Bit Labs het meeste al uit de doeken heeft gedaan, laat ik het er bij zitten. Hij lekt ongetwijfeld ook nog wel op het net op een of andere vage site.
Oh en voor de Mass Effect spelers, de eerste patch (en Bring Down The Sky addon) is er met een fix voor AMD multicore systemen waar nog wel eens problemen mee zouden kunnen optreden:
http://www.fileplanet.com...Mass-Effect---v1.01-Patch
In hoeverre is dat anders dan een X800Pro en X800XT, of X1800XT en X1800GTO of X1900XTX en X1900GT? Beide hebben resp. een R420, R520 of R580 GPU aan boord, maar de een heeft 4 van de 16 pipelines uitgeschakeld. In de meeste gevallen waren dit zelfs goed functionerende pipelines die aan de hand van een mod/biosflash weer open gegooid konden worden. Wie deden dit meestal? Juist... de mensen die er verstand van hadden... de tweakers.quote:Cassius schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 11:33:
[...]
Imo hou je ze hier een hand boven het hoofd welke niet terecht is. Want Oet heeft gewoon gelijk en dat weet je eigenlijk ook wel - er zijn gewoon kaarten die met andere bios instellingen of nieuwere bios versies ineens koeler/zuiniger worden in 2D. Wat dus wel degelijk wil zeggen dat jan modaal de leek deze functionaliteit nooit te zien zal krijgen; want ik geef je op een plankje gezond verstand dat van de 100 klanten die ik op een dag zie, er misschien 2 zijn die een vga bios flashen kunnen en ook nog eens willen.
Ergo: er zullen inderdaad mensen zijn met eerste revisie kaarten van de HD48x0 serie die minder powerplay functionaliteit hebben in vergelijking met nieuwere kaarten of tweakers met kaarten die wel kunnen en willen flashen.
offtopic:
En dat er 4 van de 6 functies wel ondersteund worden is leuk en aardig, maar het slaat imo een beetje een slecht figuur. "Deze BMW zou traction controle hebben, maar uhm, alleen op drie wielen ... dus hij heeft wel een vorm van traction controle ..."
Hoe het ook zij, je kan het er mee eens zijn of niet... de boel verandert (nog) niet. Het verschil tussen bv mijn bios met voltage switching en de retailbios is nihil, vanwege het feit dat de 2D modus hoger geklokt is dan die van de retailbios. Dat heft elkaar mooi weer op. Ik zeur toch ook niet dat ik graag wil dat mijn HD4870 in 2D modus toch echt op 500Mhz wil hebben? Het verschil is echt minimaal.
Je kan er van uit gaan dat 90% van de HD4870s dezelfde BIOS hebben met dezelfde waardes. OC versies daarentegen hebben waarschijnlijk een andere (om bv ook hogere CCC Overdrive waardes te activeren), maar daar betaal je dan ook voor... je betaald voor een ander product en niet voor het reference product.
Reg. datum: 04 november 2005
Gelekt? Valt wel mee. Ik heb het gevraagd en kon het zo mee krijgen. Heb er alleen voor gezorgd dat er een leuke zip file op een filehosting staat.....quote:CJ schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:22:
[...]
Ik had toch al voorspeld dat-ie uiteindelijk gelekt zou worden?
Hij werkt in iedergeval lekker op m'n retail HD4870. Standaard werkt de powerplay volgens mij nog niet helemaal maar met een kleine tweak met RBE werkt het een stuk beter
1.203volt & 1.263volt is het zelfde namelijk iets van 1.2 volt omdat de VRM volgens mij geen kleine stappen doet. Dus 2D en low 3D op 1.1 volt gezet en het verbruik van de kaart is met een kleine 5 ampere afgenomen (gemeten in EVEREST 4.50.1457 BETA). De minimale duty cycle op 25% gezet en hij houd hem mooi op 56~58 graden idle.
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 20 21 22 23 last
Dit topic is gesloten.