Net T-Mobile gebeld vanwege de waardeloze dekking die ik krijg met de iPhone. Ben ondertussen al vijf jaar klant bij T-Mobile en echt nog nooit problemen gehad met de dekking in ons dorp (Margraten). Nu met de iPhone heb ik alleen nog dekking boven op zolder (2G dekking) en onder valt het hele netwerk weg en gaat ie over op een Belgisch netwerk (wat ik nu uitgezet heb, ga toch niet betalen per minuut omdat ik vlak bij de grens woon!). 3G netwerk kan ik hier al helemaal naar fluiten terwijl er op de dekkingskaart van T-Mobile wel staat dat er hier dekking zou moeten zijn.
Nog mooier is dat ik net van Maastricht terugkom en daar had ik dus ook maar 2 streepjes dekking in hartje Maastricht waarbij de verbinding ook gewoon wegviel zodra ik een winkel binnen liep. Ook daar geen 3G netwerk kunnen krijgen (terwijl de aanbieders lijst (ALS deze al wil laden) wel vol staat met KPN 3G, Vodafone 3G, etc, maar geen T-Mobile 3G.
Daar gaan ze nu dus onderzoek naar doen en hier krijg ik na mijn vakantie bericht over wat eruit is gekomen. Wat ik echter ook gemeld heb en waar jullie me misschien bij kunnen helpen is het feit dat ik helemaal geen internet heb op de telefoon zodra Wi-Fi uitstaat. Waar ik met dezelfde simkaart in een T-Mobile MDA met PIT abonnement nog gewoon kon internetten via GPRS geeft Safari op de iPhone nu de melding "Mobiele datanetwerk activeren niet mogelijk" terwijl ik hier op zolder wel gewoon 4 streepjes GSM bereik heb.
Aan de lijn gaven ze aan "moet je de instellingen goedzetten, die kun je hier en hier vinden" maar op mijn vraag "waar kan ik die dan invullen, want voor zover ik weet doet de iPhone dat zelf en kan ik nergens de instellingen hiervoor vinden" was het antwoord "geen idee, dan zullen we dit ook laten onderzoeken samen met uw klacht over het bereik".
Nou, afwachten dus maar, en hopelijk weet iemand hier wel hoe ik dan op zijn minst GPRS/EDGE aan de praat krijg op de iPhone.