Reg. datum: 30 augustus 2004
ik zou het wel hele slechte service vinden als ze dit dan niet alsnog regelen voor de oude Zen. voor mij was dit ook een enorme tegenvaller, voor me gevoel moet firmware dat echt wel kunnen fixen als ze dat willen. beetje jammer van creative, altijd mooie hardware, maar de software en ondersteuning is meestal niks. net als dat bv het schermpje op de Zen niet uitgaat als je hem niet op lock zet, of dat standaard het licht brand als je video kijkt.quote:RoD schreef op woensdag 16 juli 2008 @ 14:59:
Geen integratie, in combinatie met verminderde afspeelfunctionaliteit van het gedeelte wat op de SD-kaart staat. Bijzonder irritant als je alles gewoon samengevoegd af wilt spelen. Natuurlijk is het op te lossen door je muziek op het interne geheugen te zetten en je video/data op de SD-kaart... maar dit mag toch beter.
Het is afwachten
maar goed, over dit nieuwe ding. hij ziet er wel erg mooi uit, maar "helaas" is mn "oude" zen nog prima. wat ik zo lees is dat de nieuwe functies toch niet erg lekker werken. deze generatie sla ik dus maar eens over.
Ik sta nu juist op het punt om een Zen te kopen, maar dan wel die X-Fi dus. Qua design spreekt die mij toch wat meer aan dan de 'oude' Zen, omdat de X-Fi er wat minder plastic en goedkoop uitziet imo.quote:ph4ge schreef op zondag 20 juli 2008 @ 16:57:
[...]
maar goed, over dit nieuwe ding. hij ziet er wel erg mooi uit, maar "helaas" is mn "oude" zen nog prima. wat ik zo lees is dat de nieuwe functies toch niet erg lekker werken. deze generatie sla ik dus maar eens over.
Ondanks de nadelen van de X-Fi volgens ABI, denk ik toch dat het een slimmere keuze is om voor de X-Fi te gaan, zeker als ik naar de prijs kijk. Ik heb de X-Fi besteld voor € 165,- (16GB). De normale Zen kost € 155,- (ook 16GB). Voor een tientje meer heb ik dus het nieuwe model met mooier design vind ik en nog meer functies. Of die functies werken, is natuurlijk een tweede. De standaard meegeleverde in-ears (EP-830) zijn uiteraard ook dat kleine beetje geld meer waard.
CdD wijzigde dit bericht 20-07-2008 18:36 (4%)
P182 - Asus P5Q Deluxe - C2D E8400 - 4GB Corsair - XFX 9600GT - F1 750GB - CM M520
De review van ABI bevestigd ook dat de X-Fi steviger gebouwd is.quote:CdD schreef op zondag 20 juli 2008 @ 18:27:
[...]
Ik sta nu juist op het punt om een Zen te kopen, maar dan wel die X-Fi dus. Qua design spreekt die mij toch wat meer aan dan de 'oude' Zen, omdat de X-Fi er wat minder plastic en goedkoop uitziet imo.
Waarschijnlijk gaat de oude de komende tijd wel flink dalen in prijs. Ik zou het in ieder geval niet logisch vinden als er twee producten voor ongeveer dezelfde prijs verkocht worden, terwijl de een de ander moet opvolgen.quote:Ondanks de nadelen van de X-Fi volgens ABI, denk ik toch dat het een slimmere keuze is om voor de X-Fi te gaan, zeker als ik naar de prijs kijk. Ik heb de X-Fi besteld voor € 165,- (16GB). De normale Zen kost € 155,- (ook 16GB). Voor een tientje meer heb ik dus het nieuwe model met mooier design vind ik en nog meer functies. Of die functies werken, is natuurlijk een tweede. De standaard meegeleverde in-ears (EP-830) zijn uiteraard ook dat kleine beetje geld meer waard.
Reg. datum: 28 november 2004
Ik rip mijn muziek op een hoge kwaliteit (192 - 320 kBit VBR0 met LAME), en ik heb hier een paar rekken met CD's staan. Ik vind het niet prettig om maar een deel van mijn muziek mee te nemen; het muziekstuk die ik wil horen, staat er namelijk nooit op dat moment op
Zodra een 80+ GB speler (of een met een extra kaartje, dat geïntegreerd wordt) zo rond de 200 euro gaat kosten, wordt een HDD-speler overbodig. Als Creative de eerste is met zo'n ding, dan zal ik er wel bij zijn
Katsunami wijzigde dit bericht 20-07-2008 20:34 (12%)
Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.
Tsja, het is natuurlijk wel flash vs. hdd. Er speelt meer mee dan slechts opslag. Maar het is wel waar dat zo'n iPod Classic een hoop meer opslag biedt voor de prijs.quote:Katsunami schreef op zondag 20 juli 2008 @ 20:32:
Qua uiterlijk is het een hele mooie speler. Ik heb een ZEN (en nog steeds), maar die is ongebruik gevallen, hoewel ik er wel tevreden over was. Het grote nadeel van flash-spelers is op dit moment nog de opslag/prijs-verhouding. Er is niets dat kan tippen aan een iPod Classic 80GB voor 209 euro qua rauwe opslag vs. prijs.
Creative gaat wel z'n best doen denk ik zo. Ze hebben al gezegd geen hdd-speler meer uit te brengen en ze komen constant met hogere opslagcapaciteiten tegen een lagere prijs. Ook met deze X-Fi zetten ze voor een flash-speler weer een scherpe prijs neer. Uiteindelijk gaan ze op deze manier de slag wel winnen, maar op het moment natuurlijk nog niet (en de concurrentie zit ook niet stil). Opzich denk ik wel dat ze hiermee de juiste stappen zetten, aangezien verreweg de meeste mensen geen behoefte hebben aan opslagcapaciteiten van 80GB of meer.quote:Ik rip mijn muziek op een hoge kwaliteit (192 - 320 kBit VBR0 met LAME), en ik heb hier een paar rekken met CD's staan. Ik vind het niet prettig om maar een deel van mijn muziek mee te nemen; het muziekstuk die ik wil horen, staat er namelijk nooit op dat moment op(Er gaan er ongeveer 500 op een ZEN 4GB; ik ben nog niet eens klaar met rippen, en zit nu op 5.000 stukken
) Daarom ben ik overgegaan op een iPod. Op 80GB zou ik alles erop moeten krijgen. De iPod heb ik eerder altijd vermeden vanwege iTunes. Sinds versie 7 is het programma echter op Windows goed bruikbaar.
Zodra een 80+ GB speler (of een met een extra kaartje, dat geïntegreerd wordt) zo rond de 200 euro gaat kosten, wordt een HDD-speler overbodig. Als Creative de eerste is met zo'n ding, dan zal ik er wel bij zijn
Enne, wat moet je nog met hoge kwaliteit muziek nu je een speler met X-Fi functionaliteit hebt?
Ja, dat was sarcastisch
Reg. datum: 14 februari 2004
Een fusie van dat waar de ZV:M sterk in was en de weg die ze ingeslagen zijn qua look 'n feel (behalve 't plastic 'klikken' dan) lijkt me een wijs plan. Want om heel eerlijk te zijn: als ik als kiezende consument de XF-Zen tegenover -bijv- de D2 zou zetten springt er één speler in ieder geval uit in 'knullige opties'. En da's toch jammer, zeg ik als Creative-aanhanger (desondanks de Zune
Goudvis Jan wijzigde dit bericht 21-07-2008 00:01 (4%)
Vostro 1700 2048mb/660gb/fullhddisplay -> X-Fi Notebook PCI-Express -> Denon 1705 -> Dali 505's & Samsung NC10 (mobiel/muziekbakkie)
Daarnaast krijg je nu voor hetzelfde geld een betere speler van Creative, dus dat hebben ze wel goed gedaan. Ik zeg dit trouwens als Philips aanhanger. En dan vooral aanhanger van de HDD6320, een onvolprezen speler die ik retrospectief verkies boven mijn huidige ZV:M
Bluecold wijzigde dit bericht 21-07-2008 00:20 (24%)
Gezever over meningen is de heilige graal van mensen die weten dat ze fout zitten.
Proud member of the Peter Dienes world domination plot!
De prijsstelling doen ze wel weer erg goed. Er is eigenlijk nu geen reden meer om de oude Zen te kopen. Of je moet al echt een gruwelijke hekel hebben aan die 9 knopjes op de voorkant.
Reg. datum: 07 januari 2004
ik vind het alleen behoorlijk jammer dat er geen SD card integration is.... zodra er een firmware update is die dat oplost, ga ik hem kopen.... tot die tijd hou ik het nog even uit met m'n ipod
FiReFS wijzigde dit bericht 21-07-2008 00:41 (9%)
Inderdaad. Erg goed van Creativequote:FiReFS schreef op maandag 21 juli 2008 @ 00:38:
idd, je krijgt ook nog eens aardige oordopjes erbij... de ep-830 kosten in de winkel toch zo'n +- 40/50 euro
Ik verwacht op dit gebied niks. Als Creative het had willen veranderen hadden ze dat meteen wel gedaan, aangezien dit bij de Zen ook al het geval was. Ik zie niet in waarom ze het dan alsnog zouden doen door middel van een firmware upgrade. Blijkbaar zien ze het nut er niet van in. Erg jammer.quote:ik vind het alleen behoorlijk jammer dat er geen SD card integration is.... zodra er een firmware update is die dat oplost, ga ik hem kopen.... tot die tijd hou ik het nog even uit met m'n ipod
Aan de andere kant, zijn er tal van redenen waarom je een X-Fi zou zou kopen i.p.v. een iPod Classic: X-Fi heeft radio, ingebouwde speaker, standaard goede in-ears, WiFi (maar zo goed werkt dat blijkbaar niet), etc..
P182 - Asus P5Q Deluxe - C2D E8400 - 4GB Corsair - XFX 9600GT - F1 750GB - CM M520
Vihaio wijzigde dit bericht 21-07-2008 14:19 (13%)
Ook weer goede verhalen over de bouwkwaliteit. Dat is toch zeker een positief punt. Ook op de plaatjes is het eigenlijk wel te zien dat de X-Fi er gewoon steviger uitziet. Wat dat betreft toch alle reden om de X-Fi te kopen en de gewone Zen te laten staan. Ik hoop dat de wifi-functionaliteit nog wat extra mogelijkheden krijgt. Is wireless syncen eigenlijk al mogelijk? Volgens mij heb je er per se de bijgeleverde software voor nodig, maar of daarmee ook echt wireless syncen mogelijk is?
* RoD doet review toevoegen aan TS
Reg. datum: 07 januari 2004
Nope, beide hebben geen tv-out.quote:Mgc schreef op maandag 21 juli 2008 @ 20:42:
Ik heb nu nog steeds de ZV:M, maar ik wil eigenlijk vooral door de afmetingen en het gewicht daarvan liever een nieuwe. Even voor bevestiging; de Zen en Zen X-Fi hebben beide geen TV-out toch? (ik weet dat er geen adapter bij zit zoals bij de ZV:M, maar er is ook geen mini-usb->tv kabeltje te krijgen oid?)
De software om videos te converteren die bij de X-Fi wordt geleverd is hetzelfde als die van de Zen?
Ik zou de reviews eens lezenquote:Mgc schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 12:15:
Mh, ik wilde eigenlijk de Zen gaan kopen. Maar de prijs van de Zen en Zen X-Fi verschilt maar erg weinig. Los van het feit dat dat chatten kut werkt (gebruik je die knopjes in de hoeken van dat 3x3 grid wel ergens voor trouwens?) en die X-Fi tegenvalt is het ding toch nog steeds op alle gebieden beter dan de Zen? Behalve dan dat die iets dikker is?
Ik neem aan van wel, aangezien het scherm en de codecsupport zo'n beetje gelijk is.quote:De software om videos te converteren die bij de X-Fi wordt geleverd is hetzelfde als die van de Zen?
Ik heb vele reviews gelezen. Maar ik kan nergens vinden wat je kan doen met de buitenste knopjes, ook in filmpes op youtube gebruiken ze die niet...quote:RoD schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:22:
[...]
Ik zou de reviews eens lezen
[...]
Ik neem aan van wel, aangezien het scherm en de codecsupport zo'n beetje gelijk is.
Het is een ander programma:quote:RoD schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 14:22:
[...]
Ik neem aan van wel, aangezien het scherm en de codecsupport zo'n beetje gelijk is.
Creative has included a new media player which is not too different from their last one, but is now called Creative Centrale. It will manage your media like any other player and offers extended features like firmware updating and Outlook syncing for contacts and such. This media player will also allow you to convert video for the Zen X-Fi much better than Windows Media Player.
En omgekeerdquote:RoD schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:58:
Logisch ook, aangezien Creative nogal op Apple wil lijken.
Mijn Zen V heeft sinds kort een doorgebrand scherm (aka hij lade op maar bleef hangen op scherm en nu blijft dat schermpje zichtbaar op de achtergrond).
Ik heb dus een vervanger nodig en ik had de Zen op het oog. Ik vind het uiterlijk van de Zen X-Fi een pluspunt maar ik hoor dat de knopjes dus nogal ondoordachte functionaliteiten bieden. Moeilijk, moeilijk. Ik denk dat uiteindelijk de lagere prijs van de Zen de doorslag gaat bieden dan, ookal word deze er sneller uit geknikkerd.
Auredium [Human Mage] (level 80) - Eretai [Human Deathknight ] (level 60) - Maranji [Dreanei Shaman] (level 10) - Server: Blade's Edge