Reg. datum: 11 december 2007
IEF wijzigde dit bericht 30-06-2008 18:03 (74%)
Zie tests op smallnetbuilder. http://www.smallnetbuilder.com/
Haalt de snelheid teminste zonder problemen.
Theuno - Da Devil Crew - Een programmeur is iemand die koffie omzet in software...
Nu nog betere koffie...
Dit topic gaat over OnsBrabantNet en niet primair over routers, natuurlijk is het prima dat je ervaringen met routers i.c.m. met OnsBrabantNet deelt (daar komt binnenkort zelfs een lijstje van in de TS). Het is hier net als op de rest van GOT echter niet de bedoeling gewoon een vraag te dumpen als "welke router moet ik nemen?". Je zult uiteindelijk zelf een keuze moeten maken, dat kunnen wij hier niet voor je gaan doen en via internet en op GOT is genoeg info daarover te vinden!
IEF wijzigde dit bericht 30-06-2008 18:02 (4%)
Reden: Opmerkingen zijn prima, maar report ze dan, ga geen replies posten met koeieletters.
Reg. datum: 13 juni 2008
http://myspeed.visualware.com/servers/ams.html
die doet het wel aardig
Reg. datum: 26 maart 2007
Overigens een handige oplossing als backup.
edit: syntax
JaWSnl wijzigde dit bericht 01-07-2008 15:17 (6%)
There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.
Reg. datum: 27 juli 2007
Als antwoord op mijn vraag naar de beschikbaarheid van PlusTV in Veldhoven, kreeg ik het volgende antwoord van OnsBrabantNet:quote:JaWSnl schreef op zondag 29 juni 2008 @ 01:14:
[...]
Nee. De reden daarvan zal zijn dat dit simpelweg nog niet leverbaar is. OBN ontwikkelt hiervoor de Homebox die, zo ver ik weet, in een testfase is.
Wanneer het leverbaar zal zijn is nog niet bekend, wel zal dit vast en zeker in een nieuwsbrief of op de website vermeld worden.
edit: hier overigens meer informatie over PlusTV
Voor onze huidige projecten was PlusTv inderdaad nog niet direct leverbaar. De dienst was tot voor kort nog in ontwikkeling.
Tegen de tijd dat Veldhoven is aangesloten op glasvezel zal de dienst PlusTv gereed zijn voor levering.
Als Veldhoven doorgaat, willen ze in September de eerste aansluiten...
Mvg,
Harold
ASUS A7SV - XBox360 (Private Guido) - Philips 32pfl9603
Reg. datum: 24 december 2002
http://www.onsbrabantnet...._id=5979&module_id=21
Letterlijke quote: "Dit onderhoud is mede noodzakelijk als voorbereiding op de uitrol van de dienst Digitale Televisie."
Trek je conclusies!
Ik zal het snel weten, want heb PlusTV besteld en ben gisteren aangesloten. Nog geen internetsignaal op het glasvezelmodem. Woon in Best.
Weet iemand overigens of de PacketFront modem ook een webserver heeft waarop je de status kunt nakijken?
diesveld wijzigde dit bericht 01-07-2008 20:47 (11%)
Ik zou zeggen probeer het eens... Ga naar opdrachtprompt, typ ipconfig en surf vervolgens naar de standaardgatewayquote:diesveld schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 20:45:
Weet iemand overigens of de PacketFront modem ook een webserver heeft waarop je de status kunt nakijken?
Dan weet je het...
quote:ik222 schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:16:
[...]
Ik zou zeggen probeer het eens... Ga naar opdrachtprompt, typ ipconfig en surf vervolgens naar de standaardgateway
Dan weet je het...
Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense
Reg. datum: 02 april 2004
Verder heb ik lang geleden op een informatieavond gevraagd naar de mogelijkheden voor een harddisk recorder, en men vertelde dat ze een soort van centraal opslagcentrum willen gaan maken. Daar kan je dan via je settopbox commando geven om op te nemen, en je mag het dan op ieder moment afspelen. Klinkt veelbelovend.. zijn er hier meer mensen die daar al wat over gehoord hebben?
Op die avond heb ik ook nog gevraagd of ze de camlock van de digitale tv af willen halen, zodat je ook gebruik kan maken van de ingebouwde dvb-c tuners van tv's. Daar zijn niet echt veelbelovende antwoorden uit gekomen, hoewel de techneut van obn wel begreep waarom ik tegen cam-locks ben.
Leuk topic in ieder geval, ik ga het bijhouden
Oeps je hebt gelijk, dat zal inderdaad uitkomen in de gateway van OBN waar je natuurlijk niet inkomtquote:Cyberpope schreef op dinsdag 01 juli 2008 @ 21:21:
[...]
De modem routert niet, dus het adres van de gateway is toch nooit het adres van de modem? Die bridged alleen maar. Of zit je hem te stangen en verpest ik het nu?
Reg. datum: 02 juli 2008
Laat de modem van OBN wel alle poortjes gewoon door? Is anders lastig in te stellen lijkt me..quote:ik222 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 09:37:
[...]
Oeps je hebt gelijk, dat zal inderdaad uitkomen in de gateway van OBN waar je natuurlijk niet inkomt![]()
Ik snap je vraag niet helemaal... Wat wil je instellen dan? Feit is gewoon dat je via de standaardgateway niet achter het ip van de webinterface van je modem kan komen omdat deze bridged is. Het is natuurlijk ook niet zeker dat er uberhaupt een webinterface is...quote:Danko. schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:43:
[...]
Laat de modem van OBN wel alle poortjes gewoon door? Is anders lastig in te stellen lijkt me..
Je kunt natuurlijk wel de standaard adressen als 192.168.100.1 en dergelijke proberen
Eigenlijk is de vraag of er een firewall in de OBN modem zit? Een router gooit bijvoorbeeld standaard alle poortjes dicht, die moet je handmatig open zetten. Wanneer de OBN Modem alles gewoon doorlaat is het dus wel van belang om zelf een router er tussen te hangen of een goede softwarematige firewall te installeren.quote:ik222 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 10:49:
[...]
Ik snap je vraag niet helemaal... Wat wil je instellen dan? Feit is gewoon dat je via de standaardgateway niet achter het ip van de webinterface van je modem kan komen omdat deze bridged is. Het is natuurlijk ook niet zeker dat er uberhaupt een webinterface is...
Je kunt natuurlijk wel de standaard adressen als 192.168.100.1 en dergelijke proberen
Reg. datum: 19 oktober 2007
Zijn er meer mensen die hier problemen mee ondervinden?
Er zijn natuurlijk wel een aantal poorten geblokkeerd, dat is bij elke ISP het geval...
Dat is mooi. Het gaat in mijn geval om o.a FTP, VPN, VNC, HTTP enz. bedankt! We hebben al een DIR-655 router gehaald want de huidige XS4ALL router was niet geschikt.quote:ik222 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:51:
De OBN modem is in ieder geval geen firewall en laat dus alle poortjes door. Het is ook geen router dus je zult er zelf een router achter moeten hangen, een switch of accespoint allen is niet voldoende dus.
Er zijn natuurlijk wel een aantal poorten geblokkeerd, dat is bij elke ISP het geval...
Las dat je daarna nog een werkdag of vier moest wachten voor ze het open gooien.
Binnenkort maar eens een goede nieuwsgroepenprovider zoeken (zit nu bij Tweakdsl maar dat gaat eruit zodra OBN goed werkt) en een andere router kopen. Ik heb nu deze:
http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper
Maar die zal wel niet meer voldoen met die snelheid. Sowieso wil ik wel een Wifi N-standaard router. Bovendien ben ik niet erg tevreden met Linksys omdat ze bijzonder traag zijn met het uitbrengen van firmwares voor een behoorlijk grote bug (namelijk niet op FTP kunnen nadat de router een paar uur aanstaat... alleen reset helpt).
Zijn er al ervaringen met andere routers i.c.m. OBN, een beetje de must-have onder de tweakers?
Zag een link in de startpost waarin een aantal er goed uitkwam maar als er ook echte ervaringen mee zijn dan hoor ik het graag. Of is een Apple Airport Extreme aan te raden?
Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.
Reg. datum: 24 december 2002
"De homebox komt binnenkort meneer, we zijn er nog niet helemaal mee klaar." Verder had ik de Homebox met harddisk besteld en dit staat niet op de klantenkaart. Er staat gewoon "Homebox".
"Ik heb het even nagevraagd bij de administratie en u staat inderdaad genoteerd voor een homebox met harddisk."
Ik denk eerlijk gezegd dat er eerst een gewone wordt verstuurd die ik vervolgens weer terug moet sturen, maar goed we zullen zien ;-) Ik laat me verassen!
Dus voorlopig nog geen PlusTV in Best.
Reg. datum: 03 oktober 2004
De Airport extreme is in ieder geval niet aan te raden. Lees de reviews, zie de prijs.quote:Tom schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 15:16:
Als het goed is hebben/gaan ze vanmiddag het modem aansluiten bij ons (Best, wijk Speelheide)
Las dat je daarna nog een werkdag of vier moest wachten voor ze het open gooien.
Binnenkort maar eens een goede nieuwsgroepenprovider zoeken (zit nu bij Tweakdsl maar dat gaat eruit zodra OBN goed werkt) en een andere router kopen. Ik heb nu deze:
http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper
Maar die zal wel niet meer voldoen met die snelheid. Sowieso wil ik wel een Wifi N-standaard router. Bovendien ben ik niet erg tevreden met Linksys omdat ze bijzonder traag zijn met het uitbrengen van firmwares voor een behoorlijk grote bug (namelijk niet op FTP kunnen nadat de router een paar uur aanstaat... alleen reset helpt).
Zijn er al ervaringen met andere routers i.c.m. OBN, een beetje de must-have onder de tweakers?
Zag een link in de startpost waarin een aantal er goed uitkwam maar als er ook echte ervaringen mee zijn dan hoor ik het graag. Of is een Apple Airport Extreme aan te raden?
Ik heb vaak een ssh connectie open vanaf mijn werk naar mn pc thuis (Geldrop) en die blijft zonder problemen open staan. Je zou eens een "ping -t extern-IP > log.txt" kunnen loggen voor een uurtje kijken of je verbinding er af en toe uit valt.quote:slammer56 schreef op woensdag 02 juli 2008 @ 11:50:
Sinds januari gebruiker van OBN in Geldrop, maar ik heb het gevoel dat de internet verbinding er heel vaak slechts milisecondes uit ligt. Ik kan een VPN verbinding van mijn werk niet goed gebruiken omdat deze er na enkele minuten al uitvalt. Ook als ik een remote desktop sessie vanaf mijn werk naar een pc thuis opzet dan valt deze na enkele minuten uit en moet ik opnieuw connecten. Ook mijn VOIP bellen via voipcheap valt af en toe tijdens een gesprek uit. Ik heb daarom continue een ping monitor draaien en deze geeft vaak aan dat een ping niet aankomt. Ik heb daarom vanmorgen de retry op 3x gezet met een wachttijd van 500ms. Nog geen uitval gehad, maar ik blijf monitoren.
Zijn er meer mensen die hier problemen mee ondervinden?
Comp specs LinkedIn
Canon EOS 300X kit+BP220+Sigma 70-300 macro
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 51 52 53 54 last
Dit topic is gesloten.