Hoofdcategorieën
Topicacties

OnsBrabantNet (Deel II)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 51 52 53 54 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 06 januari 2005

Voor zover ik weet niet! Had de 4 juni even een kabeltje geleend van de @home opstelling om de tv te checken (die coax met schroef aansluiting, geen id hoe die heet :P ) werkte prima. Telefoon nog niet gekeken.

Edit: Heb de router kabel vanuit de @home modem naar homebox van OBN geplugd en klaar.

Pos wijzigde dit bericht 06-06-2008 15:10 (17%)

Reg. datum: 13 maart 2007

TV uitgang is gewoon standaard coax uitgang en de internet uitgang is gewoon utp dus niets speciaals nodig aan kabels of connectoren...

@Pos dat is nog niet de volledige snelheid hoor, dan zou je 12 MB/sec moeten halen (eigenlijk 12,5 MB/sec maar met wat overhead 12). Maar ik denk dat je router aan de max zit zo. Met een pc rechtstreeks op het OBN kastje zul je wel meer halen ;)

Reg. datum: 06 januari 2005

Ik zei ook bijna ;) iig viel het me een stuk mee vergeleken met wat sommige hier halen. Bovendien is het een moment opname. Ik denk ook wel dat me router aan de max zit. Onderling hier in het netwerk bestanden (500+ mb) verzenden pakt ook maar ongeveer 85% max belasting.

Reg. datum: 02 juni 2008

quote:
vdeweb schreef op dinsdag 03 juni 2008 @ 18:54:
Vandaag werkt mijn verbinding dan. Meteen de volle 11MByte/sec.
Razendsnel... hehe.

Vermoed dat er binnenkort veel snelle routers verkocht gaan worden in de regio. Want ook de mijne stokt op 2,5MByte/s over wireless, dat is met de bekende WRT54G van linksys.

Dus afgelopen vrijdag is de modem gemonteerd, en nu dinsdagmiddag werkt internet.

Groetjes uit Salderes, Best.
Heb vandaag alles aangesloten op een dlink 655.
haal op de pc de volle snelheid maar wireless haal ik op de laptop ook maar 2,5 MB/s.
ook uit de salderes.

mvgr

Las noches de Diciembre
Reg. datum: 15 februari 2001

quote:
sleeg023 schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 18:44:
[...]

Heb vandaag alles aangesloten op een dlink 655.
haal op de pc de volle snelheid maar wireless haal ik op de laptop ook maar 2,5 MB/s.
ook uit de salderes.

mvgr
Heeft je laptop wel een N compatible wireless adapter?

ASUS A7SV - XBox360 (Private Guido) - Philips 32pfl9603

Reg. datum: 02 januari 2000

2,5 MB/s is een goede score voor een 54 Mbit G verbinding, zeker raadzaam om een N adapter aan te schaffen...
Reg. datum: 02 juni 2008

quote:
The Wizard schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 19:25:
2,5 MB/s is een goede score voor een 54 Mbit G verbinding, zeker raadzaam om een N adapter aan te schaffen...
is inderdaad een G verbinding, voor mij voldoende omdat ik er alleen maar mee surf en mail.
Alle rechtstreeks verbonden PC,s geven apart de volle snelheid. :)

Reg. datum: 19 mei 2008

Gisteren (donderdag) is hier alles aangesloten, tv werkte meteen en vandaag (vrijdag) doet internet het al. En op de volle 11 mb ! Nu nog de logingegevens, kan nu nog geen mail versturen...

Reg. datum: 30 mei 2008

quote:
spartaan schreef op vrijdag 06 juni 2008 @ 21:27:
Gisteren (donderdag) is hier alles aangesloten, tv werkte meteen en vandaag (vrijdag) doet internet het al. En op de volle 11 mb ! Nu nog de logingegevens, kan nu nog geen mail versturen...
als je een gmail account hebt kan je wel alvast gmail smtp server gebruiken, deze werkt via poort 465 en obn blokkeert alleen 25

die connector voor tv heet een F-connector, wordt al jaren in de vs gebruikt, icm schotels en op nieuwere israpunten van upc.

in theorie is inderdaad een snelheid van 12,5 mbyte mogelijk, in het modem zit jammer genoeg een 100mbit interface dus je hebt altijd te maken met de 10-15% overhead. wat wel scheelt bij een gbit router is de router zo solide mogelijk aansluiten op het modem, en de pc's met gigabit verbinding laten connecten, zo heb je de hoogste snelheid.

p.s. die f-connectortjes kun je als je het lief vraagt vast wel krijgen op het kantoortje aan de nieuwstraat. ook ben van dijk zorgt er wel voor genoeg in huis te hebben voor obn

een n-adapter is wel goed maar hou hierbij wel in de gaten dat een ingebouwde ontvanger voor in de laptop meestal sneller werkt dan een die bijvoorbeeld verbonden is met usb, de snelheid van usb2.0 is in theorie 480 mbit, die van 1.1 11 mbit en van 1.0 1 mbit. Het is dus wel handig om te kijken wat je hebt en hoe goed de usb hub is, vaak halen deze de snelheid bij lange na niet!
is het signaal goed op een ingebouwde g adapter werkt dit meestal beter!

steviepowerr wijzigde dit bericht 07-06-2008 16:33 (17%)

Reg. datum: 07 mei 2008

Zij er hier ook mensen met telefooncentrale (Profoon) waarbij de nummerherkenning niet werkt? Weet iemand hoe je dit kan oplossen? Bij mijn vorige provider werkte het wel met dezelfde apparatuur dus aan de hardware kan het niet liggen.

quote:
Ruud_ST schreef op zondag 08 juni 2008 @ 09:26:
Zij er hier ook mensen met telefooncentrale (Profoon) waarbij de nummerherkenning niet werkt? Weet iemand hoe je dit kan oplossen? Bij mijn vorige provider werkte het wel met dezelfde apparatuur dus aan de hardware kan het niet liggen.
Waarschijnlijk ondersteund je telefooncentrale niet het protocol wat OnsBrabantNet gebruikt voor nummerherkenning...

Igor-to-the-Home!
Reg. datum: 05 april 2003

quote:
Ruud_ST schreef op zondag 08 juni 2008 @ 09:26:
Er zijn veel verschillende caller ID protocollen, dus het zal liggen aan de samenwerking tussen je telefooncentrale en het modem. Algemeen kan onderscheid gemaakt worden tussen FSK en DTMF systemen, waarbij traditioneel KPN altijd DTMF heeft gebruikt, en de kabelmaatschappijen FSK.

Echter in beide zijn ook weer onderscheid te maken, zo valt FSK bijvoorbeeld uiteen in een 'ETSI' en een 'Bellcore' variant, en heb je bij DTMF verschillende varianten in bijvoorbeeld Nederland, Noorwegen en Denemarken (en vast nog meer).

In het algemeen wordt op de Nederlandse markt alleen de Nederlandse DTMF en de ETSI FSK gebruikt, dus weet je - als het niet om grijze import gaat - meestal genoeg als een van de twee DTMF of FSK vermeld wordt.

Als je dit op je telefooncentrale kunt instellen dan kun je het misschien werkend krijgen. Echter, meestal doen telefoons die beide protocollen ondersteunen het ook allebei tegelijk al zonder instelling.

Ten slotte kan het nog zijn dat het modem of de telefoon officieel net buiten spec valt, waardoor het niet werkt. Als je oude provider dan iets minder strict was op de specs zou het kunnen dat het daar wel werkte en toch aan je telefoon ligt (dit is heel moeilijk uit te zoeken).

Vraag anders ook eens aan de helpdesk of ze het modem kunnen omschakelen van DTMF naar FSK?
Ich mochte gerne etwas relaxen
Reg. datum: 19 november 2001

quote:
_ep schreef op zondag 08 juni 2008 @ 11:05:
[...]

Er zijn veel verschillende caller ID protocollen, dus het zal liggen aan de samenwerking tussen je telefooncentrale en het modem. Algemeen kan onderscheid gemaakt worden tussen FSK en DTMF systemen, waarbij traditioneel KPN altijd DTMF heeft gebruikt, en de kabelmaatschappijen FSK.

Echter in beide zijn ook weer onderscheid te maken, zo valt FSK bijvoorbeeld uiteen in een 'ETSI' en een 'Bellcore' variant, en heb je bij DTMF verschillende varianten in bijvoorbeeld Nederland, Noorwegen en Denemarken (en vast nog meer).

In het algemeen wordt op de Nederlandse markt alleen de Nederlandse DTMF en de ETSI FSK gebruikt, dus weet je - als het niet om grijze import gaat - meestal genoeg als een van de twee DTMF of FSK vermeld wordt.

Als je dit op je telefooncentrale kunt instellen dan kun je het misschien werkend krijgen. Echter, meestal doen telefoons die beide protocollen ondersteunen het ook allebei tegelijk al zonder instelling.

Ten slotte kan het nog zijn dat het modem of de telefoon officieel net buiten spec valt, waardoor het niet werkt. Als je oude provider dan iets minder strict was op de specs zou het kunnen dat het daar wel werkte en toch aan je telefoon ligt (dit is heel moeilijk uit te zoeken).

Vraag anders ook eens aan de helpdesk of ze het modem kunnen omschakelen van DTMF naar FSK?
Om een heel lang verhaal kort te maken. In de aansluit handleiding, die volgens mij iedereen heeft gehad of zo kan downloaden bij OBN, staat duidelijk omschreven aan welke voorwaarden een telefoon/centrale moet voldoen voor nummerweegave:

Nummerherkenning
OnsBrabantNet geeft op haar netwerk telefoonnummers door van mensen die
u bellen (mits deze niet geheim zijn). U kunt op de display van uw toestel zien
wie u belt. Voorwaarde is dat uw toestel de functie nummerweergave (CLIP) en
het protocol DTMF voor CLIP ondersteunt. U kunt dit nakijken in de handleiding
van uw toestel, of navragen bij de leverancier. OnsBrabantNet kan de werking
van nummerweergave dus niet zonder meer garanderen.

Het lijkt me haast onmogelijk voor OBN om voor een enkel geval een ander protocol te gebruiken zoals werd voorgesteld (FSK).

"If it ain't broke, don't fix it!"

Het lijkt me wel interessant om de uitleg over nummerweergave in de TS op te nemen... Dus _ep heb je er problemen mee als ik (een gedeelte van) je uitleg in de TS vermeld?

quote:
ik222 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:03:
Het lijkt me wel interessant om de uitleg over nummerweergave in de TS op te nemen... Dus _ep heb je er problemen mee als ik (een gedeelte van) je uitleg in de TS vermeld?
Hier http://en.wikipedia.org/wiki/Caller_ID staat het exact uitgelegd, is wel een hele lap tekst, maar duidelijker kan denk ik niet. En op http://nl.wikipedia.org/wiki/Nummermelder staat een klein stukje over nummer melder (zelfde principe).

Ok dat zal ik ook eens doorlezen morgen en dan er een stukje van in de TS zetten.

Igor-to-the-Home!

quote:
KlereBak schreef op zondag 08 juni 2008 @ 15:39:
Het lijkt me haast onmogelijk voor OBN om voor een enkel geval een ander protocol te gebruiken zoals werd voorgesteld (FSK).
Niet alle apparatuur ondersteunt inderdaad de diverse standaarden en niet iedere provider zal zin hebben om zulke configuratiewijzigingen per klant door te voeren, maar als het kan dan levert het natuurlijk wel meer tevreden klanten op :)
quote:
ik222 schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:03:
Geen probleem mee. Als je in mijn post-historie zoekt heb ik zoiets ook wel eens vaker uitgelegd, dus misschien pik je daar ook nog wat handige informatie uit.
quote:
KlereBak schreef op zondag 08 juni 2008 @ 17:34:
[...] wel een hele lap tekst, maar duidelijker kan denk ik niet.
Nou ja, als je die Engelse uitleg duidelijk vindt, misschien wel voor mensen die er dagelijks mee werken :)

Interessant dat in de NL wiki staat dat FSK toestellen ook DTMF ondersteunen. Ik betwijfel of dit altijd zo is (zal aan merk/type liggen), alhoewel ik geen bewijs heb dat het niet klopt...
Reg. datum: 07 juli 2000

quote:
_ep schreef op zondag 08 juni 2008 @ 19:09:
[...]
Interessant dat in de NL wiki staat dat FSK toestellen ook DTMF ondersteunen. Ik betwijfel of dit altijd zo is (zal aan merk/type liggen), alhoewel ik geen bewijs heb dat het niet klopt...
Nummermelding op veel (alle?) Duitse grijs-import Siemens toestellen ondersteunt wel FSK, maar geen DTMF.
Als Ons Net klant ben je dus helaas aangewezen op officiële Nederlandse toestellen die vaak tientallen procenten duurder zijn.

quote:
/\/\|) schreef op maandag 09 juni 2008 @ 09:23:
[...]

Nummermelding op veel (alle?) Duitse grijs-import Siemens toestellen ondersteunt wel FSK, maar geen DTMF.
Als Ons Net klant ben je dus helaas aangewezen op officiële Nederlandse toestellen die vaak tientallen procenten duurder zijn.
Die werken dan ook niet op het KPN netwerk? Ik denk zelf van niet als ik onderstaande (qoute van kieskeurig.nl) lees.

Nummerweergave in DTMF of FSK?
Er zijn in Nederland twee verschillende soorten nummerweergavesystemen, genaamd DTMF en FSK.
KPN Nederland werkt met DTMF (dual-tone-multi-frequency), maar er zijn ook bijvoorbeeld kabelproviders die met FSK (frequency shift keying) werken. De telefoon die u koopt is vaak geschikt voor één van deze twee systemen. Een toestel dat geschikt is voor FSK heeft dus geen nummerweergave als u een abonnement van KPN heeft! En een DTMF-toestel biedt geen nummermelding als u een abonnement heeft van een kabelprovider die alleen FSK ondersteunt. Er zijn wel toestellen die beide systemen kunnen verdragen, maar dit zijn er niet veel.

Toestellen met FSK zijn goedkoper, hoewel deze technologie nieuwer is en er in heel Europa mee gebeld wordt.
KPN Nederland heeft ooit besloten om het DTMF-systeem te gebruiken. Iedereen die via het KPN-netwerk belt (dus ook Tele2- en Scarlet-abonnees) doet dit met DTMF.

Momenteel kiezen veel kabelproviders voor FSK, omdat dit systeem ook andere functionaliteiten, zoals naamweergave, voicemailweergave en phonemail. Wat u het beste kunt doen is contact op nemen met uw telecommaatschappij. U vraagt daar of uw nummerweergave via DTMF gaat, of via FSK. Wanneer u hiervan op de hoogte bent kunt u bij de eventuele aankoop van een telefoon, de winkelier vragen welk systeem het betreffende toestel ondersteunt.

KlereBak wijzigde dit bericht 09-06-2008 17:32 (64%)

Igor-to-the-Home!

quote:
KlereBak schreef op maandag 09 juni 2008 @ 17:05:
Die werken dan ook niet op het KPN netwerk? Ik denk zelf van niet als ik onderstaande (qoute van kieskeurig.nl) lees.
Dat kan. Maar de kabelmaatschappijen bestaan al zolang dat er tegenwoordig waarschijnlijk ook genoeg mensen zijn die nooit bij KPN hebben gezeten en met een kabel abonnement 'begonnen' zijn.

Daarnaast heb je nog de nauwkeurigheid van de specs. Niet alle telefoons (en overigens ook niet alle modems) houden zich netjes aan de specificaties. Het 'oude' analoge KPN netwerk was daar minder gevoelig voor dan veel (glasvezel)modems. Het kan dus zijn dat een out-of-spec telefoon het vroeger wel deed, en tegenwoordig niet, ondanks dat de fout bij de telefoon ligt.

Om te achterhalen wie in de fout gaat (telefoon of modem) als het niet werkt is vaak lastig te bepalen: dan zou je het analoge signaal moeten gaan meten (en dat is ook niet triviaal met een telefoonsignaal).

quote:
_ep schreef op maandag 09 juni 2008 @ 19:43:
[...]

Dat kan. Maar de kabelmaatschappijen bestaan al zolang dat er tegenwoordig waarschijnlijk ook genoeg mensen zijn die nooit bij KPN hebben gezeten en met een kabel abonnement 'begonnen' zijn.

Daarnaast heb je nog de nauwkeurigheid van de specs. Niet alle telefoons (en overigens ook niet alle modems) houden zich netjes aan de specificaties. Het 'oude' analoge KPN netwerk was daar minder gevoelig voor dan veel (glasvezel)modems. Het kan dus zijn dat een out-of-spec telefoon het vroeger wel deed, en tegenwoordig niet, ondanks dat de fout bij de telefoon ligt.

Om te achterhalen wie in de fout gaat (telefoon of modem) als het niet werkt is vaak lastig te bepalen: dan zou je het analoge signaal moeten gaan meten (en dat is ook niet triviaal met een telefoonsignaal).
Daar ging het niet om, maar meer om het feit dat telefoons uit Duitsland niet kunnen werken op het OBN netwerk. Die werken dus evenzogoed niet op het KPN netwerk. Telefoons die hier (Nederland) gekocht zijn kunnen vaak met DTMF en FSK overweg, daarom zijn ze dan ook iets duurder.

Reg. datum: 02 oktober 2005

krijgt men bericht voordat ze de huisaansluiting komen doen?

quote:
EdBuL schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:26:
krijgt men bericht voordat ze de huisaansluiting komen doen?
Ja een tijdje van te vore krijg je een brief

@_ep: Oke ik zal er dan eens mee aan de slag gaan :)

Hattricker!

Valt er ook ergens af te lezen op hoeveel procent Veldhoven al zit? :)

De-SparTies (816360) - Jeugdteam: Sparti II (134721)

quote:
SparTi schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:46:
Valt er ook ergens af te lezen op hoeveel procent Veldhoven al zit? :)
Nee...

Maar waarschijnlijk zeggen ze dat de 50% niet is gehaald op de sluitingsdatum, vervolgens wordt de inschrijfperiode verleng en wordt de 50% alsnog gehaald ;)

Is overal hetzelfde spelletje wat ze spelen om zoveel mogelijk mensen zich in te laten schrijven :+

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 51 52 53 54 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: