Hoofdcategorieën
Topicacties

OnsBrabantNet (Deel II)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 51 52 53 54 last

Nieuw Topic
carpe noctem
Reg. datum: 05 februari 2001

quote:
KlereBak schreef op zondag 06 juli 2008 @ 20:31:
[...]

Je IP klonen? Je bedoelt waarschijnlijk je MAC adres, maar dat is iets anders.

En over routers is al zo veel gezegd in dit topic, er staat ook niet voor niets:

Hou het ontopic AUB: Dit topic gaat over OnsBrabantNet , en niet over routerkeuzes/vragen.
(zelfs al gaat het over routers met een hoge WAN<->LAN throughput).

Voor dergelijke vragen zijn andere topics beschikbaar.
MAC inderdaad 8)7

Mijn probleem gaat hier over download/upload snelheden die onder de maat liggen, niet specifiek over routers. Mijn vraag was alleen of het evt. aan de router kon liggen, als mogelijke oorzaak dus. Of is het woord "router" nu verboden in dit topic ofzo :?

ontopic:
Mijn uurtje wachten zit erop en de router is er tussenuit. De downloadsnelheid ligt nu zelfs een factor 3 lager. 3-400 kB/s. De halve gemeente zit zeker films te downen op dit moment ofzo. Zal het later nog eens testen.
quote:
JaWSnl schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:23:
[...]

Wat je zeker even kan proberen om te checken of je wel het goede username en password hebt, is om op de webmail in te loggen want als je daar kan inloggen... dan weet je iig zeker dat het aan de instellingen van je outlook ligt, en niet aan het verkeerde username en password.
en denk eraan dat als je niet in eindhoven (en nuenen ook mss?) woont, dan is je gebruikersnaam hetzelfde als je emailadres, dus inclusief het abc@onsbrabantnet.nl. (in eindhoven en mss nuenen is het je klantnummer).

edit: owjah en incoming en outgoing (pop3 en smtp server) zijn allebei: mail.onsbrabantnet.nl
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik wil de email van mijn werk hier thuis instellen. De incoming mail server is dus domeinvanmijnwerk.com en outgoing mail server die van de provider. OBN dus in dit geval. Email diensten van OBN ben ik niet in geïnteresseerd.

Count Grishnackh wijzigde dit bericht 06-07-2008 22:45 (33%)

Odium Generis Humani

Ich mochte gerne etwas relaxen
Reg. datum: 19 november 2001

quote:
Count Grishnackh schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:27:
[...]
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik wil de email van mijn werk hier thuis instellen. De incoming mail server is dus domeinvanmijnwerk.com en outgoing mail server die van de provider. OBN dus in dit geval. Email diensten van OBN ben ik niet in geïnteresseerd.
Bij Outlook moet je als uitgaande mail instellen dat hij aanmeld met gebruikersnaam en wachtwoord (SMTP verificatie inschakelen dus). Wat ook kan werken is om gebruik te maken van SSL en dan je mail-server van het werk gebruiken (dat doe ik ook en dat werkt perfect, ik kan mijn zakelijke mail ontvangen en verzenden via SSL).

Voor wat je router verhaal betreft, ik had het verkeerd begrepen, maar ik denk dat er meer aan de hand is. Hoe zijn je snelheden als je het testbestand rechtstreeks bij OBN ophaalt http://speedtest.onsbrabantnet.nl/ dat is namelijk je beste referentie.

"If it ain't broke, don't fix it!"

quote:
KlereBak schreef op zondag 06 juli 2008 @ 23:34:
[...]

Bij Outlook moet je als uitgaande mail instellen dat hij aanmeld met gebruikersnaam en wachtwoord (SMTP verificatie inschakelen dus).
Bij mij werkt dat ook niet. Inkomende mail van eigen domein en uitgaand via de SMTP van OBN (met het aanmelden van je OBN-gegevens) gaat niet ofzo?
Inkomend OBN en uitgaand OBN werkt wel.
Of ik ben niet meer zo helder op deze zondagavond, zal er morgen mee verdergaan.

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

Official Prozac Dealer!
Reg. datum: 04 april 2000

quote:
Tom schreef op maandag 07 juli 2008 @ 01:27:
[...]

Bij mij werkt dat ook niet. Inkomende mail van eigen domein en uitgaand via de SMTP van OBN (met het aanmelden van je OBN-gegevens) gaat niet ofzo?
Inkomend OBN en uitgaand OBN werkt wel.
Of ik ben niet meer zo helder op deze zondagavond, zal er morgen mee verdergaan.
Dan moet je natuurlijk wel bij de uitgaande mail de login gegevens van OBN meegeven. Anders gebruikt hij de aanmeldgegevens van je domein voor de uitgaande mail en dat zal niet werken.

Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense

Reg. datum: 13 maart 2007

quote:
Count Grishnackh schreef op zondag 06 juli 2008 @ 22:27:

Mijn probleem gaat hier over download/upload snelheden die onder de maat liggen, niet specifiek over routers. Mijn vraag was alleen of het evt. aan de router kon liggen, als mogelijke oorzaak dus. Of is het woord "router" nu verboden in dit topic ofzo :?
Nee zeker is dat woord niet verboden ;) Routers zijn nu eenmaal een belangrijk punt bij dit soort snelheden, het enige wat niet is toegestaan zijn vragen plaatsen als "wat moet ik nemen?"
quote:
ontopic:
Mijn uurtje wachten zit erop en de router is er tussenuit. De downloadsnelheid ligt nu zelfs een factor 3 lager. 3-400 kB/s. De halve gemeente zit zeker films te downen op dit moment ofzo. Zal het later nog eens testen.
Gewoon contact opnemen met de klantenservice dit soort snelheden zijn namelijk gewoon dramatisch...

quote:
Cyberpope schreef op maandag 07 juli 2008 @ 06:26:
[...]

Dan moet je natuurlijk wel bij de uitgaande mail de login gegevens van OBN meegeven. Anders gebruikt hij de aanmeldgegevens van je domein voor de uitgaande mail en dat zal niet werken.
Inkomend m'n eigen server, uitgaand mail.onsbrabantnet.nl:
http://img77.imageshack.us/img77/9821/83141016ac0.jpg

Bij SMTP laten inloggen met OBN gegevens:
http://img154.imageshack.us/img154/2172/39663220wi1.jpg

Na versturen krijg ik steeds dit scherm, terwijl de OBN gegevens kloppen (getest bij de webmail):
http://img77.imageshack.us/img77/2813/99405918zi8.jpg

Bij m'n pa (die het OBN e-mailadres wel gaat gebruiken) werkt het wel. Lijkt wel alsof er nog een controle opzit of je eerst je inkomende mail hebt opgehaald ofzo.

Ik ben mijn gymspullen vergeten. Hoezo je gymspullen vergeten? Wat heb je aan dan.

Joy to the world!

quote:
Tom schreef op maandag 07 juli 2008 @ 09:44:

[...]

Na versturen krijg ik steeds dit scherm, terwijl de OBN gegevens kloppen (getest bij de webmail):
http://img77.imageshack.us/img77/2813/99405918zi8.jpg
Er staat "@ontbrabantnet.nl" :)

Het is toch echt "ons" en niet "ont" :P

Daar heb je blijkbaar al tig keer overheen gekeken :+

Wildfire wijzigde dit bericht 07-07-2008 10:24 (13%)

Systeemspecs: Klik hier!

quote:
Wildfire schreef op maandag 07 juli 2008 @ 10:23:
[...]

Daar heb je blijkbaar al tig keer overheen gekeken :+
Kijk! Thanks! Al een paar keer overheen gekeken inderdaad :)

Reg. datum: 03 oktober 2004

Ik kom tot 5,7 megabyte / sec. Mijn computer is niet zo modern (Sempron +3000, 1 gig geheugen, oude 120 gb harddisk + iets nieuwere 250 gb harddisk). Zou het daar aan liggen? Dat deze de doorvoersnelheid van de verbinding niet aan kan?

edit:

Als ik het bestand opsla op een andere schijft haal ik max. 7,3 mb/sec. Ik heb trouwens (nog) geen router ertussen hangen dus dat kan het niet zijn.

Leolinedance wijzigde dit bericht 07-07-2008 11:53 (26%)

Reg. datum: 27 juli 2007

Goed nieuws voor Veldhoven: ook hier lijkt het door te gaan.
Tenminste... ze hebben sinds dit weekend vacatures staan voor de informatiecentra in Veldhoven en Laarbeek.
Het gaat om full-time vacatures, terwijl voor Veldhoven de inschrijfdatum vandaag afloopt.
Volgens mij wijst dat er dus op dat het door zal gaan.

Of is dit "wishful thinking"?

Groet,

Harold

Reg. datum: 19 oktober 2007

Eerder had ik gemeld dat het er op leek dat mijn verbinding af en toe uitviel. Ik ben een OBN gebruiker uit Geldrop. Ik heb dit probleem inmiddels verholpen door de firmware van mijn router te upgraden. Nu geen problemen meer. Dus de Linksys WRV200 werkt ook goed met een download van 90Mbs en een upload van 80Mbs. Deze router heeft ook de mogelijkheid om meerder VLAN te gebruiken.

Reg. datum: 07 juli 2008

Voor liefhebbers: Omdat er nogal wat discussie (en ook ontevredenheid) is over OBN, heb ik een messageboard geopend over OBN. Het zal in deze komkommertijd langzaam verder worden ontwikkeld. Als er echt behoefte is, zal het board een iets professionelere opzet krijgen, maar voorlopig gaan we zo van start:

de URL:

[spam]

dusty wijzigde dit bericht 07-07-2008 20:56 (5%)

Alles over OBN: http://OnsBrabantNetNiet.messageboard.nl

In de veilige modus haal ik wel 11,3 mb/s! En in die gewone modus dus maar zo'n 7...
Waar kan dit nou aan liggen? De computer is aardig schoon (spyware/virussen/rotzooi).

Reg. datum: 26 maart 2007

quote:
onsbrabantnetNIET? zo ver ik kan vinden is [spam] gewoon vrij :P

dusty wijzigde dit bericht 07-07-2008 20:57 (52%)

There are only 10 types of people in the world: those who understand binary and those who don't.

/join #tv
Reg. datum: 10 september 2003

quote:
JaWSnl schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:43:
[...]

onsbrabantnetNIET? zo ver ik kan vinden is onsbrabantnet.messageboard.nl gewoon vrij :P
Maar het gaat over de gebreken van onsnet, en dan is die NetNiet veel passender ;)

Chickens don't clap!

1 + 1 = 3
Reg. datum: 28 december 2000

Bij mij (ap06 Dommelen) steekt er al een tijdje een oranje kabel uit de grond voor de deur. Nu net vandaag zijn de mannen weer langsgeweest zie ik, en hebben ze het glas door de oranje kabel heen getrokken. Dit steekt er nu met een bundeltje bovenuit. Iemand enig idee hoe lang het dan nog kan duren voor de de aansluiting naar binnen gooien ongeveer?

[spam]

dusty wijzigde dit bericht 07-07-2008 20:57 (109%)

Reg. datum: 29 juli 2005

quote:
tobo01 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:33:
Voor liefhebbers: Omdat er nogal wat discussie (en ook ontevredenheid) is over OBN, heb ik een messageboard geopend over OBN. Het zal in deze komkommertijd langzaam verder worden ontwikkeld. Als er echt behoefte is, zal het board een iets professionelere opzet krijgen, maar voorlopig gaan we zo van start:

de URL:

[spam]
Zoals net al geposted op je forum; misschien is het een idee om ook OnsNet te betrekken op je forum? OnsNet wordt immers door dezelfde ISP bediend en klanten lopen daardoor tegen dezelfde problemen aan!

dusty wijzigde dit bericht 07-07-2008 20:57 (3%)

quote:
Zoals net al geposted op je forum; misschien is het een idee om ook OnsNet te betrekken op je forum? OnsNet wordt immers door dezelfde ISP bediend en klanten lopen daardoor tegen dezelfde problemen aan!
Is gebeurd. er is nu een aparte topic voor OnsNet Nuenen.

[spam]

dusty wijzigde dit bericht 07-07-2008 20:58 (6%)

/join #tv
Reg. datum: 10 september 2003

quote:
tobo01 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:46:
[...]

Is gebeurd. er is nu een aparte topic voor OnsNet Nuenen.

[spam]
*kuch* OnsNetEindhoven *kuch*

Toen ik naar de helpdesk belde over m'n 10MBit probleem, moest ik een mailtje sturen naar OnsBrabantNet, dus OnsNetEindhoven mag er dan ook wel bij denk ik ;)

Heb helaas nog geen reactie terug gehad :(

dusty wijzigde dit bericht 07-07-2008 20:58 (33%)

Chickens don't clap!

quote:
Chester schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:50:
[...]

*kuch* OnsNetEindhoven *kuch*

Toen ik naar de helpdesk belde over m'n 10MBit probleem, moest ik een mailtje sturen naar OnsBrabantNet, dus OnsNetEindhoven mag er dan ook wel bij denk ik ;)

Heb helaas nog geen reactie terug gehad :(
Zetten we er ook nog bij. Nog meer verzoeken?

[spam]

dusty wijzigde dit bericht 07-07-2008 20:59 (4%)

quote:
tobo01 schreef op maandag 07 juli 2008 @ 17:57:
[...]

Zetten we er ook nog bij. Nog meer verzoeken?

[spam]
Wellicht daar dan iets over geschikte routers?

dusty wijzigde dit bericht 07-07-2008 20:59 (8%)

quote:
Leolinedance schreef op maandag 07 juli 2008 @ 18:06:
[...]

Wellicht daar dan iets over geschikte routers?
Er is nu ook een categorie hardware met daarin Routers/Set Top Boxen/Telefonie

Groeten,

Tobo01

[spam]

dusty wijzigde dit bericht 07-07-2008 20:59 (6%)

Igor-to-the-Home!
Reg. datum: 05 april 2003

quote:
Leolinedance schreef op maandag 07 juli 2008 @ 13:42:
In de veilige modus haal ik wel 11,3 mb/s! En in die gewone modus dus maar zo'n 7...
Waar kan dit nou aan liggen? De computer is aardig schoon (spyware/virussen/rotzooi).
Dat ligt waarschijnlijk aan default QoS opties van Windows die standaard bepaalde bandbreedte reserveert voor andere dingen. Moet je wel uit kunnen zetten - even googlen en dan vind je vast e.e.a. hierover.

Acties: [view]

Door: dusty
Global Moderator
Y! Celebrate Life!

Modbreak:
Praten over OnsBrabantNet en aangelegenheden kan prima op dit forum, spam is nog steeds niet geoorloofd.

Curlio.com Music News For You!
Y! Celebrate Life!

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 51 52 53 54 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: