Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
alvi schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:24:

Begrijp me niet verkeerd, ik vind de iPhone een geweldig apparaat, ik zou er liefst nu al één hebben, maar ik wil niet gedwongen worden tot een netwerk. Ik neem het Belgische beleid dan ook niets kwalijk, want imo hoort het zo. Waarom apple hier blijft aan vasthouden (de simlocks) zal me een raadsel zijn. Dit topic alleen al staat vol over mensen die nog een abo hebben lopen (en dus niet over kunnen gaan) of die geen abo hebben bij t-mobile (en dus niet over kunnen of willen gaan). Ze beperken de markt zo gigantisch... Volgens mij kunnen ze een veelvoud vekopen als ze de gsm echt over simlock vrij aanbieden.
Ik begrijp Apple zeer goed.
Langs ene kant krijgen ze van die operator geld doorgesluisd per abbo zonder iets van onkosten te maken dubbele winst voor apple en operator is ook blij omdat ze exclusief verkoop hebben.

Acties: [view]

Door: Hoedje Moderator APL / PMD
look upon my face

quote:
cococless schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:34:
[...]

Ik begrijp Apple zeer goed.
Langs ene kant krijgen ze van die operator geld doorgesluisd per abbo zonder iets van onkosten te maken dubbele winst voor apple en operator is ook blij omdat ze exclusief verkoop hebben.
Voor de duidelijkheid dat is dus niet meer het geval. Apple ziet niets terug van de abonnementskosten, dat wordt nu gebruikt om de iPhone goedkoper aan te kunnen bieden. Eigenlijk zoals dat gaat bij elke mobiele telefoon :)

You can't tell famine from disease... You turn it off cause it turns you on. We all burn up under the sun. We're looking for you, I said... we're looking for you.

quote:
T_E_O schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:30:
Apple zet hoog in op gebruikersvriendelijkheid. Zij vinden het waarschijnlijk noodzakelijk dat visual voicemail bijvoorbeeld werkt en dat personeel van de telecomaanbieder op de hoogte is van de werking van het toestel.

Ik vermoed dat dat de reden achter de simlock-ellende is.

Heeft iemand overigens exacte info over de samenvoeging van Orange en T-Mobile ? Hier in Bunnik (Rietdekkershoek / 3981TN) is het bereik NET niet goed meer binnenshuis volgens de dekkingskaart. In de praktijk komt het erop neer dat ik m'n toestel ergens bij het raam moet neerleggen wil ik bereikbaar zijn. Volgens mij heeft Orange betere dekking hier, dus als die eindelijk samengaan durf ik wel weer een T-Mobile abonnement af te sluiten in plaats van 't huidige Vodafone.
Vraag wat vrienden om langs te gaan bij je. Vast wel iemand die T-Mobile heeft. Ander kan je ook een Prepaid simkaart kopen om het bereik bij je thuis te testen.
quote:
Hoedje schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:39:
[...]

Voor de duidelijkheid dat is dus niet meer het geval. Apple ziet niets terug van de abonnementskosten, dat wordt nu gebruikt om de iPhone goedkoper aan te kunnen bieden. Eigenlijk zoals dat gaat bij elke mobiele telefoon :)
Waarom blijft Apple dan bij koppelverkoop?
T_E_O spreekt over stuff gelijk visual voicemail probleemloos zou werken en dat telecomaanbieder op de hoogte is van de werking...
Maar elke operator kan toch gebruik maken van SDK die ik in de keynote zag?
Zie niet in dat functionaliteit verzwakt indien zonder abbo verkoop.
Ik vraag me dus sterk af waarom...

quote:
Apple zet hoog in op gebruikersvriendelijkheid. Zij vinden het waarschijnlijk noodzakelijk dat visual voicemail bijvoorbeeld werkt en dat personeel van de telecomaanbieder op de hoogte is van de werking van het toestel.
Het probleem dat ik heb met Visual Voicemail is het volgende: Waarom is er niet gekozen voor een antwoordapparaatfunctie? Niks geen gezeur met de providers... gewoon het bericht opslaan op de telefoon. Zelf kunnen instellen wanneer het antwoordapparaat er opgaat (naar x keer overgaan).

Macbook Wit C2D 2.0Ghz, 2GB RAM, SuperDrive, 320GB 5400 rpm

Net verschenen op TUAW
http://www.tuaw.com/2008/...phone-3g-with-some-plans/

http://www.blogsmithmedia.com/www.tuaw.com/media/2008/06/freeiphonessbm6102008.jpg

Allemaal 1,5 jaar contracten. 16GB gratis in NL i.c.m een 2 jarig contract? :)

Alpha-sphere wijzigde dit bericht 10-06-2008 15:54 (17%)

Vinden jullie het ook vreemd dat Apple voor T-mobile heeft gekozen?

Bij T-mobile kost mobiel internet vanaf 10 euro. Dat klinkt niet verkeerd, maar de snelheid is maar 128kb! Bij lange na geen 3G. Voor dezelfde prijs heb je bij vodafone 3.600kbp/s! Bij T-mobile kost zoiets 70 euro per maand exclusief abbonementskosten! Dat is toch te gek voor woorden? De verhoudingen zijn megakrom...

Ik hoop dat hier echt wat in gaat veranderen voor 11 Juli. Anders heeft het nauwelijks nut om de 3G iPhone over 2.5G te kopen.

Touch this

Volgens mij heeft T mobile ook 384kb. Is al wat sneller. En vodafone zal ook niet overal 3600kbp/s halen. Maar is wel veel sneller. Bij Vodafone mag je maar 200 a 250 Mb per maand gebruiken (friendly user policy) en ik dacht dat het echt unlimited was mij t mobile.

Verder is 3G UMTS wat 384k kan leveren. 2,5G is GPRS met EDGE.
Maar tegenwoordig mogen wel meer leveranciers HSDPA (3,5G) leveren.
Gewoon een 1000 a 15000 kbp/s abbotje voor 10,- per maand en dan echt unlimited.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Reg. datum: 06 september 2006

Het slimme van Apple is dat de telefoon geactiveerd moet worden IN de winkel. Maar durf te wedden dat er wel iets op gevonden gaat worden.

Het lijkt me een mooi toestel maar het punt is dat ik toch het gevoel heb dat ik met een abo uitgekleed ga worden. Ik gebruik nu een sim-only abo'tje + internet abo. Totale kosten nog geen 15 euro (200 belminuten + 90 sms'jes die ik nooit op maak).

Ik geloof niet dat er een abo uit gaat komen lager dan ¤30. Ik koop het toestel liever los en ga op zoek naar de beste sim-only abo. Scheelt op den duur bakken met geld. Maar ja, dit toestel is los vast niet meer zo goedkoop als Jobs een tikkeltje misleidend ons wil doen geloven (de hele media heeft het over een $200 telefoon, mmm ja ja).

quote:
Lt. Marx schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:51:
^^ Omdat je telefoon dan altijd aan moet staan?
Daar heb je een punt, maar volgens mij voor de meeste mensen tegenwoordig geen probleem...

Macbook Wit C2D 2.0Ghz, 2GB RAM, SuperDrive, 320GB 5400 rpm

quote:
Jchan schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:54:
Vinden jullie het ook vreemd dat Apple voor T-mobile heeft gekozen?

Bij T-mobile kost mobiel internet vanaf 10 euro. Dat klinkt niet verkeerd, maar de snelheid is maar 128kb! Bij lange na geen 3G. Voor dezelfde prijs heb je bij vodafone 3.600kbp/s! Bij T-mobile kost zoiets 70 euro per maand exclusief abbonementskosten! Dat is toch te gek voor woorden? De verhoudingen zijn megakrom...

Ik hoop dat hier echt wat in gaat veranderen voor 11 Juli. Anders heeft het nauwelijks nut om de 3G iPhone over 2.5G te kopen.
Bij vodafone heb je een data limiet en geloof me deze ga je overschrijden met een iPhone.
Inderdaad veel geld die HSDPA data abbo maar ik denk dat T-Mobile met een speciale iPhone abbo gaat komen met snel internet en belminuten inbegrepen. De vraag is alleen hoeveel het gaat kosten.
Voor mij zelf is ¤50,- echt het max wat ik uit wil geven. Betaal nu ook al ¤50,- voor m'n abbo.
quote:
DarkSide schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:59:
Volgens mij heeft T mobile ook 384kb. Is al wat sneller. En vodafone zal ook niet overal 3600kbp/s halen. Maar is wel veel sneller. Bij Vodafone mag je maar 200 a 250 Mb per maand gebruiken (friendly user policy) en ik dacht dat het echt unlimited was mij t mobile.
Bij de duurdere abbo's van T-Mobile heb je een datalimiet MAAR als je daar overheen ga dan hoef je niet extra te betalen. Je snelheid wordt dan gewoon verlaagd.
Wat sta je nou te kijken!

quote:
Arga schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 15:59:
Het slimme van Apple is dat de telefoon geactiveerd moet worden IN de winkel. Maar durf te wedden dat er wel iets op gevonden gaat worden.
Hoezo terug naar vorige eeuw? Dat is een kunstgreep omdat ze de beveiliging anders niet rondkrijgen. Ik denk dat een groot gedeelte van je doelgroep gewend is aan verkoop via internet en dan ga je zo'n beperking opleggen. Ik vind het niet heel vooruitstrevend. Dat zal de zoektocht naar unlockmogelijkheden alleen maar versnellen denk ik.

Ik zit behoorlijk te twijfelen. Het duurt nog even voordat het toestel er is, dus even afwachten maar alles aan het toestel lijk toegespitst op de amerikaanse markt. Daar zijn ze wel gewend aan operator-specifieke toestellen en vage deals. Hier hebben we een EU en landelijke overheden die wat meer reguleren. Ik ben dan ook helemaal niet gewend dat er zoveel opgelegd wordt vanuit een operator en/of telefoonfabrikant. Of dat er specifieke abbonementen komen bij een toestel. Dat maak ik zelf wel uit :)

Shiver23 wijzigde dit bericht 10-06-2008 16:29 (30%)

"Just because it is written, does not make it necessarily so..."//PSN: Shiver23

Reg. datum: 24 juni 2003

Als ik het zo eens doorlees dan denk ik dat ik er maar voor bedank. Allereerst moet ik naar T-mobile en ik wil dat niet. Ik zit nu bij KPN en dat bevalt me best. Ik heb geen zin om me naar een andere provider te laten pushen en ik vind het al helemaal van den zotten dat ik perse er een abbo bij moet afsluiten en om nou toch weer aan zo'n ding te moeten gaan sleutelen om een andere provider te kunnen voeren vind ik echt niks. Nee ik hou het wel bij een HTC. Dan toch maar een Diamond ipv iPhone.

RIRE wijzigde dit bericht 10-06-2008 16:23 (13%)

Imac 2.0 met 2 gig mem

quote:
Heeft iemand overigens exacte info over de samenvoeging van Orange en T-Mobile ? Hier in Bunnik (Rietdekkershoek / 3981TN) is het bereik NET niet goed meer binnenshuis volgens de dekkingskaart. In de praktijk komt het erop neer dat ik m'n toestel ergens bij het raam moet neerleggen wil ik bereikbaar zijn.
Zou het toch wel sneu vinden als er bij Apple Benelux geen ontvangst is (Bunnik, Rietdekkershoek) :P

ACSP, ACTC & ACSA certified

Ik denk ook dat t-mobile met de iPhone een soort iPhone abonnement lanceert met snel internet.

Maar ze hoefen niet, ze zijn de enige die hem aanbieden dus het wordt zoals het nu is ..
traag internet voor 9.50 of sneller internet voor 19.50 en ik denk dat genoeg klanten(ik niet) dan gaan voor de 19.50

quote:
wd200 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 14:03:
Zal de tomtom versie van de iPhone ook werken op de iPhone 1 met BT gps ?

quote:
RIRE schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:21:
Als ik het zo eens doorlees dan denk ik dat ik er maar voor bedank. Allereerst moet ik naar T-mobile en ik wil dat niet. Ik zit nu bij KPN en dat bevalt me best. Ik heb geen zin om me naar een andere provider te laten pushen en ik vind het al helemaal van den zotten dat ik perse er een abbo bij moet afsluiten en om nou toch weer aan zo'n ding te moeten gaan sleutelen om een andere provider te kunnen voeren vind ik echt niks. Nee ik hou het wel bij een HTC. Dan toch maar een Diamond ipv iPhone.
Precies ze hebben voor de meest klote provider van nederland gekozen :(

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

Vergeet niet dat met de overname van Orange het bereik van T-Mobile een stuk beter gaat worden.

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Gaat worden daar zeg je het precies.....

Eerst zien en dan geloven...

Je reinste koppelverkoop dit en ik maar denken dat wij daar een wet voor hadden.

The Law of Attraction

quote:
Ik denk het niet. Zowel de eerste versie van de Iphone als de 3G versie hebben geen bluetooth AD2P techniek, waardoor het dus niet mogelijk lijkt. In de 3G versie hebben ze dat nu dus opgelost door er gewoon een GPS chip in te bakken.

Zepto Znote 6224W: 14,1" @ 1440 x 900, nVidia 8600M GT 512MB, Intel Core 2 Duo T7500, 4GB DDR2, 160GB 7200 rpm HD: XP + Mac OSX Leopard

quote:
Alpha-sphere schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:05:
[...]

Bij de duurdere abbo's van T-Mobile heb je een datalimiet MAAR als je daar overheen ga dan hoef je niet extra te betalen. Je snelheid wordt dan gewoon verlaagd.
behalve bij de duurste, die heeft geen datalimiet, 3,6 mbps. Maar wel 70 euro per maand..

quote:
Shiver23 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 16:17:
[...]

Hoezo terug naar vorige eeuw? Dat is een kunstgreep omdat ze de beveiliging anders niet rondkrijgen. Ik denk dat een groot gedeelte van je doelgroep gewend is aan verkoop via internet en dan ga je zo'n beperking opleggen. Ik vind het niet heel vooruitstrevend. Dat zal de zoektocht naar unlockmogelijkheden alleen maar versnellen denk ik.

Ik zit behoorlijk te twijfelen. Het duurt nog even voordat het toestel er is, dus even afwachten maar alles aan het toestel lijk toegespitst op de amerikaanse markt. Daar zijn ze wel gewend aan operator-specifieke toestellen en vage deals. Hier hebben we een EU en landelijke overheden die wat meer reguleren. Ik ben dan ook helemaal niet gewend dat er zoveel opgelegd wordt vanuit een operator en/of telefoonfabrikant. Of dat er specifieke abbonementen komen bij een toestel. Dat maak ik zelf wel uit :)
Aan de andere kant: Je hóeft het niet te kopen. ;)

Wii NTSC/U regiovrij met dank aan Argon chip en Wii-clip
HTPC/GamePC:
MSI P7N Platinum / Jetway 8800GT 512MB / Intel C2D E2200 OC'ed / 2x1GB Corsair XMS2 PC5300 @ PC6400 4-4-4-12

Reg. datum: 11 september 2003

quote:
Nitai schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:17:
[...]

Sorry Phusebox, van mijn persoonlijke vrienden en familie kan ik er zo 15 mensen noemen die internetten/mailen op hun telefoon. Maar ik woon dan ook in de Randstad, misschien dat dat wat uitmaakt. Een aantal vrienden zijn IT'ers, maar anderen die het gebruiken zijn ook ondernemers, accountants, managers (familie), makelaars (familie). Zelf hebben al m'n toestellen MMS gehad, en ik heb het welgeteld 2x gebruikt in al die jaren. En dat was toen het gratis was bij Orange voor een tijdje. Even foto's doormailen vanaf een Sony Ericsson, MDA Vario en nu de iPhone heb ik al 100'en keren gedaan. Lange leve T-Mobile Pocket Internet :)
Dat verschilt dan per persoon, maar ik email nooit met mijn telefoon en MMS gebruik ik des te meer.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws