Hoofdcategorieën
Topicacties

[iPhone 3G] Ervaringen & Discussie Deel 7

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

Nieuw Topic
Robert Webbe

Er zijn twee methodes die zich Assited GPS noemen, de eerste is onderdaad op basis van een file downloaden waar de GPS satellieten de komende periode (meestal 24 uur) zullen hangen. Zover ik weet is dat uitsluitend GPS satellieten en geen netwerk zendmasten. Ze proberen juist deze file zo klein mogelijk te houden i.v.m. kosten en downloadsnelheid (tijd).

De tweede methode is via het netwerk. Zover ik weet gaat dat niet op basis van GPS coördinaten die in de zendmasten wordt gemeten maar toch echt "in" het netwerk. Ik weet dat KPN bijvoorbeeld een applicatie aan het ontwikkelen is waarin je kunt zien waar je buddies zijn (uiteraard na het geven van toestemming). De locatieinformatie wordt dan in het netwerk berekend en opgeslagen in de HLR. Zolang je in een gebied zit waar veel zendmasten niet te ver af staan, werkt dit redelijk nauwkeurig.

De nieuwe Nokia's werken ook op beide systemen maar doet nu niets met "plaatsbepaling op basis van netwerk" van ieder provider, simpelweg omdat ze het niet toelaten. Maar wellicht heeft Apple dit wel ter discussie gesteld en geëist.

En HSDPA 3.6 Mbps is toch wel erg lekker hoor t.o.v. 256 kbps. Je zult er snel aan gewend zijn en het opent weer nieuwe mogelijkheden. Let maar op, over een paar maanden wordt het hier vergeleken met inbelsnelheden t.o.v. breedband.

Wil je voor mij komen werken? http://nl.youtube.com/watch?v=0Ijzuu1Qopo

Reg. datum: 09 augustus 2003

quote:
Wnds schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:01:
Jammer van de 2 megapixel camera..
Jammer dat er altijd wat geklaagd moet worden..

Loser For Life

echt jammer, even laten bezinken nu, maar voor mij wordt het dus na een jaar wachten toch geen iphone... de simpele reden is t-mobile, gewoon te slechte kwaliteit dekking.

Zelfs de verkoper bij t-mobile raadde me laatst af om t-mobile te nemen; hij zei dat ik buiten redelijke dekking zou hebben en binnen geen tot zeer slecht

Ik snap echt niet hoe DOM Apple kan zijn... waarom weer kiezen voor een exclusieve deal terwijl we er net van af leken te zijn.

Daarnaast ben ik wel blij dat de iphone 3g toch wel tegenvalt, doet weer wat minder pijn. Er zijn nog tal van verbeterpunten, ik vind dit meer een 2.5g iphone maar goed.

Phusebox wijzigde dit bericht 10-06-2008 08:19 (31%)

Guitar Zero

live / psn : phusebox | F1 = L1FE |

Reg. datum: 29 april 2000

Ja echt jammer dat ik daar niet mee kan teleporteren.

Reg. datum: 28 januari 2008

quote:
JottemJ schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 08:10:
[...]

Jammer dat er altijd wat geklaagd moet worden..
Voor de rest vind ik hem oke hoor ;)!

Cosmopoliet
Reg. datum: 30 november 2001

Waar ik heel benieuwd naar ben in het nieuwe AT&T verkoopmodel of ze (apple) kunnen zien dat geactiveerde iphones wel of niet gejailbreaked zijn.
Zoals het ernaar uitziet neem ik de iphone 3G gewoon bij T-mobile (als de abo-prijzen goed zijn hoop ik), maar ik wil wel gebruik blijven maken van zaken als installer en andere apps. Tot 11 juli maak ik gewoon lekker gebruik van mijn huidige iphone :D

Als er een zwerfkei op je weg ligt, ga erop staan en geniet van het overzicht ...

Reg. datum: 01 mei 2007

quote:
Hoedje schreef op maandag 09 juni 2008 @ 23:53:
TomTom stelt i.i.g. dat de software zo goed als klaar is: TomTom already has iPhone navigation software ready to roll. Maar een datum hebben ze nog niet bekend gemaakt :)
Kijk daar zat ik op te wachten :)
Hoewel het maps gebeuren een prima oplossing is voor in de stad wil ik toch echt kunnen navigeren met TomTom oid wanneer ik een eind moet rijden.
Hij heeft nu alles wat ik in een telefoon wil hebben. Top!

The time you enjoy wasting in not wasted time..

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
alvi schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 01:38:
[...]
Verklaar je nader aub. Gemakkelijke en goedkope opmerking als je vaag blijft. 'de' toepassingen, welke? 'een beetje' ...
Als Apple het zelf heeft over 'dubbele snelheid' ga ik er nog altijd vanuit dat de iPhone niet meer doet dan 348kbps en geen 7,2Mbps HSDPA. Verder zit er geen extra cameratje op voor beeldbellen, waarschijnlijk nog altijd geen Bluetooth A2DP en heb ik niets gehoord over MMS. Ook de camera hebben ze exact hetzelfde gehouden.

Het is maar net hoeveel waarde er aan hecht, maar dit zijn echt geen hele exotische features die op bijna ieder midrange toestel te vinden zijn. Ze hebben precies gedaan wat van ze verwacht werd: 3G en GPS toevoegen. Veel meer is het ook niet geworden.

Shiver23 wijzigde dit bericht 10-06-2008 09:17 (3%)

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23. Gevraagd: 7800GS AGP

zou er nu met de nieuwe 3g video kunnen opgenomen worden met de camera? Zonder 1 of andere 3d-party softwaretooltje te gebruiken.

Specs: http://specs.tweak.to/9454

Loser For Life

quote:
Shiver23 schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:11:
[...]

Als Apple het zelf heeft over 'dubbele snelheid' ga ik er nog altijd vanuit dat de iPhone niet meer doet dan 348kbps en geen 7,2Mbps HSDPA. Verder zit er geen extra cameratje op voor beeldbellen, waarschijnlijk nog altijd geen Bluetooth A2DP en heb ik niets gehoord over MMS. Ook de camera hebben ze exact hetzelfde gehouden.

Het is maar net hoeveel waarde er aan hecht, maar dit zijn echt geen hele exotische features die op bijna ieder midrange toestel te vinden zijn. Ze hebben precies gedaan wat van ze verwacht werd: 3G en GPS toevoegen. Veel meer is het ook niet geworden.
inderdaad, de spijker op z'n kop.

Ze hebben een telefoon die feature-wise mid-end is voorzien van GPS en 3G. Alleen omdat het dan Apple is en een (toegegeven) geweldig touchscreen heeft zou dit een high-end toestel zijn? Nee dank je.

Is bijna hetzelfde als GPS en 3G op een budget Nokia. Een pleister op de wonden.

2 Megapixel? die had ik 3 jaar geleden...
3G idem dito.
Geen MMS? dat zal minimaal 4 jaar geleden zijn maar volgens mij nog wel langer.

Dus een gerechtvaardige prijs voor dit toestel is imho ¤275 tot max.¤350 ZONDER abo.

Guitar Zero

Reg. datum: 21 oktober 2001

Stevejobs zegt wel leuk en aardig dat ze de nieuwe iphone in 70 landen gaat verkopen. Maar voor zover ik het weet en ook volgens de VN zijn Hong Kong en Macau geen zelfstandige landen, maar een provincie van China :)

Reg. datum: 29 september 2004

Kom op, MMS, wie gebruikt dat nou? Dat is de meest loze dienst ooit. Zeker nu veel mensen email op hun telefoon hebben (waar je foto's niet verkleind worden, zoals bij MMS het geval is) en email gratis is.

Verder: ik neem aan dat de firmware gewoon op beide iPhones gebruikt kan worden (iPhone GPRS en iPhone 3G). Dat zou dus betekenen dat er meer features in zitten dan dat de GPRS versie kan leveren. In principe zou het dan toch zo kunnen zijn dat wanneer er meer bluetooth profielen in de firmware worden gestopt, de oude iPhone daar ook baat bij heeft (tenzij specifiek voor EDR).

Zal wel ijdele hoop zijn dat ze een profiel erin stoppen om verbinding te maken met een GPS muis....

PSN: Sluuz

Reg. datum: 21 oktober 2001

quote:
Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:34:
[...]

Ze hebben een telefoon die feature-wise mid-end is voorzien van GPS en 3G. Alleen omdat het dan Apple is en een (toegegeven) geweldig touchscreen heeft zou dit een high-end toestel zijn? Nee dank je.

Is bijna hetzelfde als GPS en 3G op een budget Nokia. Een pleister op de wonden.

3G idem dito.

Dus een gerechtvaardige prijs voor dit toestel is imho ¤275 tot max.¤350 ZONDER abo.
ach, wie gebruikt er nou MMS? Ik heb al jaren een MMS toestel, maar heb het nog nooit gebruikt. Echter maak ik wel gebruik van pushmail om foto's door te sturen en te ontvangen...

enne... welk budget nokia heeft een webbrowser met minimaal de zelfde functies als de iphone safari? (oprah mobile een redelijk alternatief, maar daar heb je symbian voor nodig) Welk budget nokia heeft 8GB aan gebeugen aanboord? heeft pushmail?

Wat heb je aan een budget nokia aan 3G als je daar niet normaal content op kan bekijken. Dan blijft er alleen een modem functie over.

De iphone 3g is niet voor iedereen perfect, maar is in mijn ogen wel het meest uitgebalanceerde toestel in prijs/functies/gebruiksgemak.

Reg. datum: 22 januari 2004

Bij O2 in Engeland komt ie in een prepaid pakketje...
Lijkt me dan toch niet dat ze 600 euro voor een telefoon zonder contract gaan vragen:
http://www.o2.co.uk/iphone

Je krijgt hem bij O2 gratis bij bepaalde abo's zie ik.. Dus ik denk dat dat hier ook wel zal gebeuren.

Apache4u wijzigde dit bericht 10-06-2008 09:56 (23%)

Reg. datum: 13 juli 2006

quote:
[...]

3G idem dito.

Leg jij eens uit welke telefoons jij high-end vind? De iPhone is de ENIGE high-end telefoon imo.
O+
Reg. datum: 18 december 2005

Grappig dat al die nieuwsartikelen de iPhone 3G als goedkoop beschouwen. Het is 200 euro + 2 jarige abbo van waarschijnlijk minimaal 30 euro per maand en dat is alles behalve goedkoop. Als je hem los kan krijgen (ik zie O2 UK met Pay & Go, en België met z'n koppelverkoopverbod) zal dat denk 500-600 euro zijn voor de 8GB en 100 euro meer voor de 16GB. Oh, en in België, ik denk dat je hem los kan kopen, en wanneer je een abbo afsluit krijg je bijv. 300 euro terug waardoor je effectief 200 euro betaald.

Ook grappig die marktplaats mensjes, veel die hun iPhone er snel op zetten, ook veel mensen die zeggen, van 'jaaa, in juli kost die 200 en 300 euro, dus ik betaal nu maximaal 150 en 250'. Je vergeet het abbonement :/

De iPhone 3G krijgen voor die $200 zonder een abbonement te nemen wordt onmogelijk.

Muthas wijzigde dit bericht 10-06-2008 10:03 (23%)

quote:
Muthas schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:00:
Grappig dat al die nieuwsartikelen de iPhone 3G als goedkoop beschouwen. Het is 200 euro + 2 jarige abbo van waarschijnlijk minimaal 30 euro per maand en dat is alles behalve goedkoop. Als je hem los kan krijgen (ik zie O2 UK met Pay & Go, en België met z'n koppelverkoopverbod) zal dat denk 500-600 euro zijn voor de 8GB en 100 euro meer voor de 16GB. Oh, en in België, ik denk dat je hem los kan kopen, en wanneer je een abbo afsluit krijg je bijv. 300 euro terug waardoor je effectief 200 euro betaald.
O2:
Best of all, the new 8GB iPhone won't cost you a penny on our £45 and £75 tariffs. And it's just £99 on our £35 tariff and new £30 tariff.

All tariffs include unlimited browsing on your iPhone, unlimited Wi-Fi access, visual voicemail and reduced roaming rates with our International Traveller Service and are subject to a minimum term contract of 18 months.

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
[...]

3G idem dito.

Kun je mij een telefoon met een camera groter dan 2 megapixel noemen, waarbij je ook daadwerkelijk wat aan de camera hebt? Dus automatisch geotaggen, je zojuist genomen foto automatisch naar je computer syncen (over het internet), de foto direct kunnen doormailen zonder lastige menu's, het vanzelf op Flickr zetten....

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

O+

quote:
Apache4u schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:02:
[...]

O2:
Best of all, the new 8GB iPhone won't cost you a penny on our £45 and £75 tariffs. And it's just £99 on our £35 tariff and new £30 tariff.
99 pond is 125 euro, en dan heb je een abbonement 40 euro per maand. Dat is duurder als 200 euro los en 30 euro per maand.

Loser For Life

quote:
Sluuz schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 09:49:
Kom op, MMS, wie gebruikt dat nou? Dat is de meest loze dienst ooit. Zeker nu veel mensen email op hun telefoon hebben (waar je foto's niet verkleind worden, zoals bij MMS het geval is) en email gratis is.
Ik ken niemand die een databundel op zijn telefoon heet en niemand die dus emailt met zijn telefoon. Ik zal wel niet genoeg nerds in mijn vriendenkring hebben dan?

En email is gratis ja, maar het benodigde data abo niet...
quote:
Geqxon schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:03:
[...]

Kun je mij een telefoon met een camera groter dan 2 megapixel noemen, waarbij je ook daadwerkelijk wat aan de camera hebt? Dus automatisch geotaggen, je zojuist genomen foto automatisch naar je computer syncen (over het internet), de foto direct kunnen doormailen zonder lastige menu's, het vanzelf op Flickr zetten....
SonyEricsson C902, C702
Samsung G810 binnenkort
nokia n95, n82, n78, 6210

ik noem maar wat hoor... misschien niet allemaal flickr, maar wel blogging functies, en stuk voor stuk veeeel betere camera's

Phusebox wijzigde dit bericht 10-06-2008 10:18 (37%)

Guitar Zero

quote:
Muthas schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:05:
[...]

99 pond is 125 euro, en dan heb je een abbonement 40 euro per maand. Dat is duurder als 200 euro los en 30 euro per maand.
klopt, maar waar het mij om ging is dat versie 2 wel degelijk goedkoper is dan versie 1.
Die werd in Engeland niet gratis weggegeven bij diezelfde abonnementen.

Apache4u wijzigde dit bericht 10-06-2008 10:10 (43%)

Reg. datum: 14 oktober 2002

quote:
[...]

Automatisch op Flickr zetten met een geotag kan mijn N95 gewoon en dan met 5 megapixel. Alleen is het ding traag en het menu laat te wensen over.

O+

WTF Phusebox. Een toestel met 3G, GPS (met TomTom navigatie mogelijk), geweldig scherm, prachtige UI, zo veel mogelijkheden, noem je feature-wise mid-end. Ik kan me geen modernere technieken bedenken die nu op de markt zijn.

Nou ja, er valt altijd wat te zeiken, lijkt Nederland - Italië wel dat buitenspel gezeur :+ Mijn god, MMS-en, wie doet dat nog. En dan heb je één punt genoemd wat echt ontbreekt, een discussie over het aantal MP op een camera die sowieso kut is ga ik niet voeren.

Muthas wijzigde dit bericht 10-06-2008 10:14 (37%)

I've got the power
Reg. datum: 11 juli 2004

quote:
[...]

nokia N96 heeft 5MP camera. Wordt in dezelfde periode uitgebracht.

Mac Softie
Reg. datum: 04 november 1999

quote:
Phusebox schreef op dinsdag 10 juni 2008 @ 10:08:
[...]

Ik ken niemand die een databundel op zijn telefoon heet en niemand die dus emailt met zijn telefoon. Ik zal wel niet genoeg nerds in mijn vriendenkring hebben dan?

En email is gratis ja, maar het benodigde data abo niet...
Sorry Phusebox, van mijn persoonlijke vrienden en familie kan ik er zo 15 mensen noemen die internetten/mailen op hun telefoon. Maar ik woon dan ook in de Randstad, misschien dat dat wat uitmaakt. Een aantal vrienden zijn IT'ers, maar anderen die het gebruiken zijn ook ondernemers, accountants, managers (familie), makelaars (familie). Zelf hebben al m'n toestellen MMS gehad, en ik heb het welgeteld 2x gebruikt in al die jaren. En dat was toen het gratis was bij Orange voor een tijdje. Even foto's doormailen vanaf een Sony Ericsson, MDA Vario en nu de iPhone heb ik al 100'en keren gedaan. Lange leve T-Mobile Pocket Internet :)

Creative clutter is better than tidy idleness | iPhone 2G + 3G | iMac 24" | PB 12" | Nikon D40 | Mac Mini C2D 1.83

Pagina: 1 2 3 4 ... 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 24 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: