Gathering of Tweakers

Quicksearch
Reg. datum: 26 oktober 2007

Dien audioconverter is wel een handig programmatje ;) tnx for the link !

Is er een mogelijkheid om tussen meerdere audio tracks in een mkv file te switchen in te bouwen ? Zodanig dat men de DTS track kan houden maar dan als 2de houden zodat mits je een dts decoder hebt toch nog kunt kiezen of je die file afspeelt via gewoon analoog (1ste track) of 2de track via externe dts converter

quote:
djbase schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:22:
Dien audioconverter is wel een handig programmatje ;) tnx for the link !

Is er een mogelijkheid om tussen meerdere audio tracks in een mkv file te switchen in te bouwen ? Zodanig dat men de DTS track kan houden maar dan als 2de houden zodat mits je een dts decoder hebt toch nog kunt kiezen of je die file afspeelt via gewoon analoog (1ste track) of 2de track via externe dts converter
Er is 'zoveel' mogelijk met een MKV, dus we zijn 'rustig' aan het kijken wat wel en wat niet ondersteund kan worden. Maar wat je hierboven beschrijft heb ik vanmorgen al vluchtig aangekaart.
stond dus al op de lijst.. ;-)

.... Geek / Freak with computers? Want a job? E-mail me ..

quote:
zeroday schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 15:51:
[...]

Bongo,

je geeft echter weinig tot geen informatie over je 'setup'
wellicht kun je aangeven hoe je de cfulldhma binnen je audio/video setup hebt aangesloten

Een film kan 1 of meerdere 'audio-streams' bevatten deze streams zijn bijv. AC-3/DTS/Stereo etc..
en worden dan nagelijk de specificatie doorgeven naar een 'verderop' gelegen apparaat zoals TV of versterker.

DTS wordt zowel RAW als via PCM doorgegeven (setting via de audio setup menu)
AC3 wordt alleen RAW doorgegeven, er zit fout in de NL vertaling waarin ipv PCM AC3 vermeld staat ).
wanneer de film gewoon stereo heeft dan zal je de film via de Rode en Witte RCA jack aansluiting of via je TV kunnen beluisteren.

Wat extra informatie van mijn kant:

Ik heb thuis geen apparatuur (versterker, of een luidsprekerbox setje alah Logitec Z5500) zodat ik wel een videobestand met DTS kan afspelen, maar dan hoor ik geen geluid.

Het geluid kan NIET via de TV afgespeeld worden (want je TV heeft ook geen DTS decoder) en mijn versterker heeft geen optische DTS mogelijkheid. Met andere woorden: ik kan aansluiten op mijn CFULLHDMA wat ik wil, maar de DTS stream eindigt in het niets omdat er geen apparaat is die dat signaal snapt.

Sluit je nu een DTS versterker optisch aan de , of zo'n Logitec Z5500 setje, dan wordt het audio signaal opgepakt door het apparaat, en dan analyseert hij wat hij aangeboden krijgt.

Om DTS te decoderen heb je oa. licenties nodig en zonder een licentie kun je en mag je het signaal alleen doorgeven -> Passthrough, maar als jij dus geen apparatuur hebt die dat DTS signaal kan opvangen dan heb je dus geen geluid.

Wat zou je kunnen doen .......

je download
http://www.heartware.dk/AudioConverter.EXE

je installeert de gehele audiopack en je pakt je MKV bestand. Nu kan je je DTS signaal omzetten naar DD of bijv. naar Stereo .. Doet het pakket redelijk snel en zeer goed.

zet um meteen naar stereo om en hoppa daar is je film met geluid (niet surround, maar als je setup dat niet toelaat dan heb je daar toch niets aan)

Ik moet nog een vergelijkbaar apparaat zien die direct het DTS signaal decodeerd
zodat je geen versterker nodig hebt.

Ook een Apple TV spreekt geen DTS, ook die geeft het alleen 'passthrough' door.

je hebt dus een DTS decoder (versterker) nodig.

Misschien dat dit het wat duidelijker maakt?
Hi zeroday
Oh, Ja dit informatie bedoelde jij, natuurlijk heb ik een DTS versterker, en hij is verbonden met de CFULLDHMA door middel van digital coax kabel aangeloten op de S/PDIF ingang. Ik heb ook in de audio setup menu van de CFULLDHMA alle 3 ingangen geprobeerd.

quote:
zeroday schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 16:50:
[...]

Er is 'zoveel' mogelijk met een MKV, dus we zijn 'rustig' aan het kijken wat wel en wat niet ondersteund kan worden. Maar wat je hierboven beschrijft heb ik vanmorgen al vluchtig aangekaart.
stond dus al op de lijst.. ;-)
Cool is er ergens een link naar het lijstje of staat deze in de eerste post van deze forum ?

quote:
bongo825 schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:07:
[...]

Hi zeroday
Oh, Ja dit informatie bedoelde jij, natuurlijk heb ik een DTS versterker, en hij is verbonden met de CFULLDHMA door middel van digital coax kabel aangeloten op de S/PDIF ingang. Ik heb ook in de audio setup menu van de CFULLDHMA alle 3 ingangen geprobeerd.
Zolang de SPDIF niet op OFF staat zou je versterker dan het DTS signaal moeten kunnen decoderen en geluid geven.

Verder heb ik geen idee.. er zijn er hier genoeg die DTS wel draaiende hebben volgens mij.

quote:
djbase schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 17:22:
[...]

Cool is er ergens een link naar het lijstje of staat deze in de eerste post van deze forum ?
Nee, de lijst staat alleen op mijn PC ;-)

Zojuist Planet Earth deel 04 Caves getest met p24 in vergelijking tot p50.
Helemaal in het begin (goto 3%) springen mensen met een parachute een grot in.
Als je de parachute volgt dan zie je bij p24 heel duidelijk dat het beeld iedere seconde verspringt, alsof hij corrigeert omdat ie achter loopt. Bij p50 zie je de parachute wel vloeiend naar beneden glijden.

De vraag is wie de schokkerige beelden veroorzaakt, de cfullhdma of mijn Philips 100 Hz lcd.
Op de tv, die volgens de specs 1080p 24 Hz ondersteunt, kan ik niet 24 Hz kiezen. Enkel 100 Hz aan of uit. De vraag is of de tv automatisch naar 24 Hz overschakelt als de input 24p is.
Een mogelijkheid is dat de tv alle frames 4x laat zien = 4 x 24 = 96 Hz.
Het verschil tussen 96 Hz en 100 Hz zou de schokkirige beelden kunnen verklaren.
Maar ik vind de schokken te groot om dat te verklaren met 4 Hz verschil.

Stel ik de fullhdma in op 25p, dan toont de tv de beelden vloeiend.

Zojuist Fantastic Four The Rise of the Silver Surfer in 24p bekeken. Hier valt het mee met de schokkerige beelden. Maar af en toe zie je de beelden trillen.

NB: Silver Surfer is een mkv bestand en ik heb DTS geluid! Cfullhdma is via de spdif (coax) op de receiver aangesloten. Geluidsinstelling op de cfullhdma staat op spdif/ac3.

qtekker wijzigde dit bericht 29-05-2008 22:31 (58%)

quote:
zeroday schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 19:15:
[...]

Zolang de SPDIF niet op OFF staat zou je versterker dan het DTS signaal moeten kunnen decoderen en geluid geven.

Verder heb ik geen idee.. er zijn er hier genoeg die DTS wel draaiende hebben volgens mij.
Hi
Inmiddels is de probleem opgelost.
Had toch te maken dat ik en Mac Os gebruik, de externe usb schijf was als Ms-Dos Fat32 geformateerd, ik kon wel gewone films wel bekijken maar geen mkv of mp4 format.
Ik heb een hulp prog Paragon voor de Mac gedownload, en de externe schijf in de Mac via application-utilities-DiskUtility, kies je de desbetreffende externe schijf, dan kiest je Windows-NT filesystem en dan erase.
Aansluiten op de CFULLHDMA en nu speelt hij wel de mkv files.
Dus als Mac gebruikers probleem hebben dan is deze probleem op die manier op te lossen. De dts probleem is ook opgelost, ik denk dat het mijn vergissing was door een verkeerde handeling in de setup.

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik heb besloten mijn standpunt maar eens toe te lichten met wat plaatjes om duidelijk te maken waar het uiterlijk en functionaliteit van de dirs in mijn ogen wat tekort schiet. Nu ziet het er niet echt eh.. professioneel uit.

Een icoon aan het begin van de regel is wel correct, maar dat moet dienen om onderscheid te maken tussen mappen en bestanden en eventueel bestandtypen (ISO's of AVI's), maar de nummering daarna staat wat te dicht tegen de bestandsnaam aan. Een spatie of een dash er tussen verbeterd de leesbaarheid. Een kleinere of andere font zou ook helpen.
De hele nummering is eigenlijk niet eens nodig en oogt ook niet zo mooi want een slider (istie weer) geeft beter aan hoever je in een dir aan het scrollen bent, staat netter en is beter voor de leesbaarheid. Je hoort natuurlijk de naam van het bestand te lezen en niet eerst een onnodig nummer om dan de eerste letter van de naam te zoeken...

A picture tells a thousand words dus laat ik screenies zien van beide programma's:

Als eerst het bekende CFULLHDMA scherm. Naar mijn idee rommelig, onoverzichtelijk en niet mooi.
De teller rechtsonderin daarentegen is wel weer een goed idee en vult een slider eventueel aan.
Juist door die teller (die aangeeft waar de highlighted bar op staat) is ook hier weer de nummering voor de bestandsnaam overbodig.

http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/cfullhdma.jpg

Dan zoals het wel goed oogt, TVedia, met enige uitleg:
(ik leg even de aandacht op de paar functies waar ik het eerder over had, er zit meer in TVedia dan enkel dit).

1. De ultra handige delete functie als je met een bestand klaar bent ;)
2. Mappen en bestanden gescheiden, je ziet direct waar meer in zit.
3. Aparte icoontjes voor mappen en ISO's, overzichtelijk.
4. Avi's, MKV's en andere direct afspeelbare bestanden hebben ook een eigen icoontje.
5. De slider waardoor je direct ziet hoe groot de dir is (varierende grootte).

http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/tvedia.jpg

http://www.xs4all.nl/~eikelman/temp/tvedia2.jpg

Het meeste hiervan is puur cosmetisch en verandert niks aan de werking van het apparaat (maar die deletefunctie is ECHT handig). In de huidige levensfase van het apparaat (vers van de loopband) kan ik me voorstellen dat bugs fixen en functionaliteit toevoegen een hogere prioriteit heeft. Echter het oog wilt ook wat en deze 'tekortkomingen' zullen naar mijn idee dan ook in reviews afgestraft worden, wat nooit het doel kan zijn.

Ik kreeg een beetje het idee dat ik in het begin niet echt duidelijk of samenhangend was in mijn betoog en dat het allemaal wel mee leek te vallen wat ik bedoelde. Ik hoop hiermee zichtbaar te hebben aangetoond dat er wel degelijk ruimte is voor verbetering en dit is een goed voorbeeld van hoe.

Uiteraard is dit alleen mijn .02$ worth, maar enige feedback van de medegebruikers is hier natuurlijk zeer welkom.

p.s. welke soort ISO's worden er eigenlijk ondersteund? Alleen de 'echte' ISO.'s of ook anderen? (bijvoorbeeld .IMG)

Tijgert wijzigde dit bericht 31-05-2008 00:49 (13%)

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

Nog een leuk maar spijtig genoeg onmogelijk qwoa copyrights en trademarks zou het support van externe blu-ray-rom spelers en hd-dvd-rom en dvd-spelers zijn via USB poort... ;)

Waarom zou dat onmogelijk zijn? Echte speler, echte film, die mag je gebruken waar je wilt lijkt me.

Q6600, GA-X38T-DQ6, 2GB OCZ PL. DDR3, 8800GTS 512 Alpha Dog, 7.8TB, 24"Dell + G7 + G15, Specs

Iemand een alternatief voor de bijgeleverde HD MediaServer?

het prg is erg instabiel, slaat regelmatig vast en kan niet meer grote hoeveelheden bestanden (mp3z) om
of moet het gebruik van de beta software met Samba, dit probleem op kunnen lossen?

quote:
Iemand een alternatief voor de bijgeleverde HD MediaServer?
Lees de topic start eens goed door voor je die vraag stelt.

Ik wil aanhaken op wat Tijgert schreef over de gebruiksvriendelijkheid.

Een media player die full hd materiaal afspeelt. Wie koopt dat? Compternerds, download freaks, audiofielen, filmfanaten, hoobyisten, tweakers. Wij weten de weg wel te vinden om een mediabestand af te spelen.

Maar ik heb kids. Zij kunnen overweg met een dvd speler, zoals instellen van taal en ondertitel. Ik heb inmiddels een redelijke verzameling voor de kids op mijn usb hdd staan. Dus heb ik gisteren aan mijn vrouw en de kids gedemonstreerd hoe ze een film via de cfullhdma moeten afspelen. Sjonge jonge, dat was een afknapper. Veel te omslachtig.

Ik zal het proberen samen te vatten in enkele verbeterpunten.

Als je het apparaat aanzet, dan kom je in het hoofdmenu (my media, i-media en confuguratie).
In 99% van de gavallen ga je daarna naar my media, dus vind ik dat my media de startpagina moet zijn. Is er geen computer online en geen usb aangesloten, dan de huidige startpagina gebruiken.

Als ik een mp4 (alleen stereo) afspeel, dan moet ik naar geluidsinstellingen en dan kiezen voor spdiff/pcm. Als ik hierna een mkv (dts of ac3) afspeel, dan moet ik weer naar geluidsinstellingen en dan kiezen voor spdiff/ac3. Zo moet ik voor iedere film het geluid iedere keer instellen.
Indien er ac3 aanwezig is, dan moet dat signaal naar de coax uitgang gestuurd worden. Datgene wat ingesteld is bij geluidsinstellingen (off/ac3/pcm) moet naar de hdmi uitgang gestuurd worden. Heb ik dubbel geluid, dan zet ik het geluid van de tv uit. Nu wordt datgene wat ingesteld is naar zowel coax als de hdmi uitgang gestuurd.

Ik ben een film aan het kijken en kom achter dat er geen geluid uitkomt. Dus ik moet naar geluidsinstellingen gaan. Als ik daarmee klaar ben, dan kom ik in de file browser. Ik moet de film dan weer selecteren waarna hij vraagt "do you want to resume?". Omslachtig. Ik wil iets instellen en daarna moet ie gewoon verdergaan waar ik gebleven ben.

Lettertype mag wat mij betreft ook kleiner. Tegenwoordig heb je titels als lord.of.the.rings.the return.of.the.king.1080p.x264.mkv. Gelukkig scrollen de letters, zodat je de volledige naam kunt zien.

Nummering van de bestanden vind ik ook onnodig. Je kunt daarmee de numerieke toetsen van de afstandsbediening gebruiken. Maar met 9 items zichtbaar op het scherm kun je net zo goed met de pijltjes navigeren.

Ik heb al eerder aangegeven dat de GoTo toets een naar het aantal minuten moet springen ipv het aantal procent. De display toets toont reeds het aantal minuten en niet op hoeveel procent van de film je bent!

Het zou fijn zijn als hij bij iedere film onthoudt waar je gebleven bent. Dat doet ie nu al, maar als je 'm uit en aanzet, dan weet hij dat niet meer. Er zit waarschijnlijk een cmos in (voor het onthouden van de settings), dus die info kan best bewaard worden.

De next toets springt naar het volgende chapter. Tenminste, als je een dvd afspeelt waar een menu in zit. Maar als je een mkv/ts/mp4 afspeel, dan zijn er geen chapters. Met de next toets spring je naar de volgende film. Ik vind dat de next toets niets moet doen (verboden teken) wanneer er geen chapters zijn.

De fast forward toets kan soms tot max 4x, soms tot max 8x en soms tot max 16x, afhankelijk van de film. Ik weet niet wat de criteria zijn.

De cfullhdma heeft overigens nog altijd regelmatig last van vastlopers bij vooruitspoelen, achteruitspoelen en goto's. Op stop drukken en opnieuw beginnen helpt meestal wel.

KORTOM, er valt op het gebied van de end user interface nog veel te verbeteren!

Goede feedback allemaal mensen. Waar ik overigens net achter kom: de instellingen die je maakt voor de achtergrondmuziek worden ook niet onthouden.

sig69 wijzigde dit bericht 31-05-2008 21:50 (12%)

quote:
Een media player die full hd materiaal afspeelt. Wie koopt dat? Compternerds, download freaks, audiofielen, filmfanaten, hoobyisten, tweakers. Wij weten de weg wel te vinden om een mediabestand af te spelen.
Straks ga je nog zeggen dat een GUI helemaal overbodig is, dat we vast allemaal wel met Linux overweg kunnen en dus beter af zijn met commando's intikken.
De tijd dat High Def voor nerds is is al ruimschoots voorbij en gebruiksvriendelijkheid en overzichtelijkheid zijn geen vieze woorden.

Mvix MX780|Traktor 3|Xone 3D

quote:
qtekker schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 21:12:
Ik wil aanhaken op wat Tijgert schreef over de gebruiksvriendelijkheid.

Maar ik heb kids. Zij kunnen overweg met een dvd speler, zoals instellen van taal en ondertitel. Ik heb inmiddels een redelijke verzameling voor de kids op mijn usb hdd staan. Dus heb ik gisteren aan mijn vrouw en de kids gedemonstreerd hoe ze een film via de cfullhdma moeten afspelen. Sjonge jonge, dat was een afknapper. Veel te omslachtig.

Ik zal het proberen samen te vatten in enkele verbeterpunten.

Als je het apparaat aanzet, dan kom je in het hoofdmenu (my media, i-media en confuguratie).
In 99% van de gavallen ga je daarna naar my media, dus vind ik dat my media de startpagina moet zijn. Is er geen computer online en geen usb aangesloten, dan de huidige startpagina gebruiken.

Als ik een mp4 (alleen stereo) afspeel, dan moet ik naar geluidsinstellingen en dan kiezen voor spdiff/pcm. Als ik hierna een mkv (dts of ac3) afspeel, dan moet ik weer naar geluidsinstellingen en dan kiezen voor spdiff/ac3. Zo moet ik voor iedere film het geluid iedere keer instellen.
Indien er ac3 aanwezig is, dan moet dat signaal naar de coax uitgang gestuurd worden. Datgene wat ingesteld is bij geluidsinstellingen (off/ac3/pcm) moet naar de hdmi uitgang gestuurd worden. Heb ik dubbel geluid, dan zet ik het geluid van de tv uit. Nu wordt datgene wat ingesteld is naar zowel coax als de hdmi uitgang gestuurd.

Ik ben een film aan het kijken en kom achter dat er geen geluid uitkomt. Dus ik moet naar geluidsinstellingen gaan. Als ik daarmee klaar ben, dan kom ik in de file browser. Ik moet de film dan weer selecteren waarna hij vraagt "do you want to resume?". Omslachtig. Ik wil iets instellen en daarna moet ie gewoon verdergaan waar ik gebleven ben.

Lettertype mag wat mij betreft ook kleiner. Tegenwoordig heb je titels als lord.of.the.rings.the return.of.the.king.1080p.x264.mkv. Gelukkig scrollen de letters, zodat je de volledige naam kunt zien.

Nummering van de bestanden vind ik ook onnodig. Je kunt daarmee de numerieke toetsen van de afstandsbediening gebruiken. Maar met 9 items zichtbaar op het scherm kun je net zo goed met de pijltjes navigeren.

Ik heb al eerder aangegeven dat de GoTo toets een naar het aantal minuten moet springen ipv het aantal procent. De display toets toont reeds het aantal minuten en niet op hoeveel procent van de film je bent!

Het zou fijn zijn als hij bij iedere film onthoudt waar je gebleven bent. Dat doet ie nu al, maar als je 'm uit en aanzet, dan weet hij dat niet meer. Er zit waarschijnlijk een cmos in (voor het onthouden van de settings), dus die info kan best bewaard worden.

De next toets springt naar het volgende chapter. Tenminste, als je een dvd afspeelt waar een menu in zit. Maar als je een mkv/ts/mp4 afspeel, dan zijn er geen chapters. Met de next toets spring je naar de volgende film. Ik vind dat de next toets niets moet doen (verboden teken) wanneer er geen chapters zijn.

De fast forward toets kan soms tot max 4x, soms tot max 8x en soms tot max 16x, afhankelijk van de film. Ik weet niet wat de criteria zijn.

De cfullhdma heeft overigens nog altijd regelmatig last van vastlopers bij vooruitspoelen, achteruitspoelen en goto's. Op stop drukken en opnieuw beginnen helpt meestal wel.

KORTOM, er valt op het gebied van de end user interface nog veel te verbeteren!
Helemaal mee eens! Met al dit soort spelers, ook mijn Mvix player, laat de GUI nog te wensen over. Dat geeft ook wel aan door welke type van gebruikers dergelijke spelers gekocht worden: early adaptors. Om echt aandacht te besteden aan GUI kost software ontwikkeling en dus tijd en geld. De huidige kopergroep heeft t uitsluitend over H264 en MKV support. Dat zal wel gaan veranderen, er zal iemand gaan komen die dat gaat doorbreken. Maar zolang de focus ligt op die tech specs zullen de fabrikanten hierop inspelen en aan die vraag voldoen, no matter hoe vreselijk die GUI eruit ziet.

DJuice

Reg. datum: 04 februari 2007

Ik had ook nog een paar vraagjes:

1:) Is het ook mogelijk om een eigen gui te schrijven zoals bij de tvix en popcorn al mogelijk is??

2:) Zijn alle mkv bestanden af te spelen bijv. H.264 en X.264.

3:) De evt. aan te hangen externe hardeschijf moet deze een eigen voeding hebben ? en welke zijn getest en worden ondersteund.

4:) Is het ook mogelijk om bij de CFULLHDMA een Art and movie database in html using Moive Collector toe te voegen.

5:) Zit er usb slave poort op de CFULLHDMA of via EXT3 formaat.

6:) Peer-to-peer TV : SayaTV wordt deze ondersteunt.

7:)Video : YouTube, Metacafe. Veoh, Videocast, DLTV, Cranky Geeks, Bliptv, PodfinderUK, Vuze, Break Podcast zijn deze ook via de CFULLHDMA te bekijken?

Mvix MX780|Traktor 3|Xone 3D

ik denk dat jij doelt op een popcorn hour device?

DJuice

Ik heb al eens eerder gevraagd, maar niet echt een reply gevonden op de vraag hoe de CFULLHDMA zich verhoudt tot de andere apparaten zoals de Popcorn bv.
Ik heb hier over beide een hoop gelezen. Kwa functionaliteit en mogelijkheden en prijs lijken ze hetzelfde, dus wat zou volgens jullie mij kunnen overhalen om toch voor de CFULLHDMA te gaan!
quote:
harrytasker schreef op zondag 25 mei 2008 @ 19:48:
Erg interessant apparaat.
Heb al een NAS apparaat van COnceptronic en ben daar zeer over te spreken en zou mooi zijn in combinatie met dit apparaat.
Mijn vraag is eigenlijk hoe verhoud dit apparaat zich in de vergelijking tot de Popcorn A100.
Specs lijken een beetje hetzelfde ook de chipset, misschien dat iemand meer info heeft!

nog een iedeetje : wmv afspeelbaar met externe subs files (srt, sub/idx) die in dezelfde directory staan ;)

quote:
de CFULLHDMA zich verhoudt tot de andere apparaten zoals de Popcorn bv.
Je vraag is wel erg open, alsof je hier een verkoper verwacht die zijn pitch hier op gooit en je probeert over te halen. Hoe verhoudt het apparaat zich? 60/40 ofzo?
Heb je ervaringen met de Popcorn? Welke functionaliteit heeft de Popcorn die je graag in de CFULLHDMA zou willen zien?
Zodra ik weet wat je verwachtingen zijn kan ik je beter vertellen of hij eraan voldoet.
Weinig mensen hier hebben EN ervaring met de Popcorn EN met de CFULLHDMA.

Zoals ik al aangaf zijn de verschillen wat betreft de ondersteunde formaten gelijk.
De popcorn kan bv geupdate worden via plugins en je kan o.a. youtube filmpjes bekijken en naar internet radio luisteren. Is dit ook mogelijk met de CFULLHDMA??
Wat ik zelf eigenlijk belangrijker vind is de ondersteuning voor de verschillende videoformaten, aangezien ik het apparaat hier primair voor wil gaan gebruiken.
Eigenlijk komt het er dus op neer welk apparaat het best overweg kan met de verschillende formaten.
Gebruiksvriendelijk is natuurliijk ook belangrijk, maar ik heb al gelezen dat daar nog wel het een en ander aan verbetert kant worden (geldt overigens ook voor de Popcorn aangezien die nogal traag reageert volgens de diverse fora)
quote:
Tijgert schreef op zondag 01 juni 2008 @ 14:45:
[...]
Je vraag is wel erg open, alsof je hier een verkoper verwacht die zijn pitch hier op gooit en je probeert over te halen. Hoe verhoudt het apparaat zich? 60/40 ofzo?
Heb je ervaringen met de Popcorn? Welke functionaliteit heeft de Popcorn die je graag in de CFULLHDMA zou willen zien?
Zodra ik weet wat je verwachtingen zijn kan ik je beter vertellen of hij eraan voldoet.
Weinig mensen hier hebben EN ervaring met de Popcorn EN met de CFULLHDMA.

quote:
harrytasker schreef op zondag 01 juni 2008 @ 20:16:
Zoals ik al aangaf zijn de verschillen wat betreft de ondersteunde formaten gelijk.
De popcorn kan bv geupdate worden via plugins en je kan o.a. youtube filmpjes bekijken en naar internet radio luisteren. Is dit ook mogelijk met de CFULLHDMA??
Plugins, geen idee, geen hackpogingen gezien nog ;-)
youtube: kan, via de meegeleverde software (er is transcoding nodig)
internet radio: yep mogelijk.
quote:
Wat ik zelf eigenlijk belangrijker vind is de ondersteuning voor de verschillende videoformaten, aangezien ik het apparaat hier primair voor wil gaan gebruiken.
Eigenlijk komt het er dus op neer welk apparaat het best overweg kan met de verschillende formaten.
Het apparaat is nu, 3 / 4 weken op de markt .. de eerste user experiences druppelen binnen ..
quote:
Gebruiksvriendelijk is natuurliijk ook belangrijk, maar ik heb al gelezen dat daar nog wel het een en ander aan verbetert kant worden (geldt overigens ook voor de Popcorn aangezien die nogal traag reageert volgens de diverse fora)
Er wordt rekening gehouden met wensen van gebruikers en als iets als functionaliteit ingebouwd of gewijzigd kan worden dan zullen we dat niet nalaten.

Dus de comments hierboven worden ter kennis aangenomen en wellicht zien we er wat van terug.

Eerst prioriteit zal het afspelen zijn van de verschillende soorten media zijn. En de rest kan ik nog niet verklappen.

quote:
ericp schreef op zondag 01 juni 2008 @ 10:50:
Ik had ook nog een paar vraagjes:

1:) Is het ook mogelijk om een eigen gui te schrijven zoals bij de tvix en popcorn al mogelijk is??
Niet dat ik weet.
quote:
2:) Zijn alle mkv bestanden af te spelen bijv. H.264 en X.264.
Vast niet. Er zijn zoveel verschillende manier om iets dermate vreemd in het MKV container te droppen dat dit echt niet met een ja beantwoord kan worden. En als iets niet direct afgespeeld kan worden zou je het altijd zelf nog kunnen remuxen naar een wel werkbaar formaat.
quote:
3:) De evt. aan te hangen externe hardeschijf moet deze een eigen voeding hebben ? en welke zijn getest en worden ondersteund.
3.5" HDD's gaan zowieso niet zonder powersupply werken
2.5" HDD's is geheel afhankelijk van welk type HDD erin zit en of het apparaat zonder meer zonder een externe powerbron kan werken.
Er zijn zoveel merken HDD's/Typen en externe enclosures dat ik geen directe namen kan of wil geven.
quote:
4:) Is het ook mogelijk om bij de CFULLHDMA een Art and movie database in html using Moive Collector toe te voegen.
Nee, volgens mij niet mogelijk.
quote:
5:) Zit er usb slave poort op de CFULLHDMA of via EXT3 formaat.
?? wat bedoel je hiermee .. er zit een USB Host port op .. je kan hem verder niet aansluiten op een PC.
quote:
6:) Peer-to-peer TV : SayaTV wordt deze ondersteunt.
Nope.
quote:
7:)Video : YouTube, Metacafe. Veoh, Videocast, DLTV, Cranky Geeks, Bliptv, PodfinderUK, Vuze, Break Podcast zijn deze ook via de CFULLHDMA te bekijken?
youtube wel, flv's wel, de rest van de bovenstaande lijst zover ik weet niet via de meegeleverde DMS . maar heb je een stuk software die dit via upnp kan aanbieden en met wat transcoding werkt, dan werkt dat.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws