Tijgert schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:03:
[...]
Met het eerste deel ben ik het roerend eens, andermand rotzooi opruimen is niet je taak. Maar daarmee dupeer je wel de gebruiker die veelvuldig van deze 'rotzooi' afspeelt en keer op keer tegen dit probleem aan loopt. De CFULLHDMA speelt DVD iso.'s af en die komen nou eenmaal van Usenet waar geen controle op kwaliteit is. Zelf iso's maken en die kijken zal beduidend minder vaak gebeuren denk ik dus moet je juist je apparaat afstemmen op die media die het meeste gebruikt zal worden -> rotzooi iso's dus.
Yep, snap ut, maar die komt bij mij op dit moment achter in de rij van issues die opgelost moeten worden.
Bovendien is het geen bijzonder consequente houding. Men klaagde over .mkv's met artifacts en daar was men het ook over eens dat dat door 'gerotzooi' kwam (L5 i.p.v. L4.1). Daar heeft men dan wel een oplossing voor bedacht waardoor alles vlekkeloos afspeelt terwijl dat zelfs BUITEN de specs van de chipset zou zijn. Misschien omdat het nou eenmaal de hoogste prioriteit heeft dat juist DIT apparaat alle HD content goed kan weergeven (wellicht omdat reviews er mee staan of vallen).
Niet geheel. Maar dat heeft min of meer met Sigma Designs te maken.
L5.1 is / wordt niet ondersteund door SD, echter door een update van de SDK heeft SD het mogelijk gemaakt om door gebruik te maken van beschikbare memory het artefact issue probleem te minimaliseren. Maar kan dus per device / film verschillen.
En zover ik wat reviews heb kunnen lezen is daar nou niet echt op getest ..
Dan moet men ook erkennen dat DVD .iso's nou eenmaal niet allen gelijk zijn en die functionaliteit dan ook 'fixen', want dat is blijkbaar wel mogelijk. DVD .iso's liggen duidelijk binnen deze specs en zijn al snel de helft of meer van alle afgespeelde media. Of dat fixen echt ten koste gaat van belangrijkere dingen betwijfel ik.
Wanneer iets een specificatie niet volgt moet er onderzocht worden wat er mis is.
Zo heb ik gemeld dat het DVD chapter probleem opgelost is. Bij 2 test DVD's (DJ POOL en een geuploade iso: ALIENS.ISO) waren grote problemen direct te zien tijdens chapters. Dit is opgelost omdat de IFO fout was. Echter: side effect is dat niet alle dvd's met deze oplossing tevreden zijn en derhalve nog slechter of wellicht iets beter met de chapters overweg gaan.
Met een beta firmware probeer je dingen om naar een oplossing in de release te gaan werken.
Dit alles kost tijd en mankracht en dat gaat absoluut te koste van features.
Nieuwe features komen toch wel en van gebrek daaraan, of een week of wat wachten daarop, hebben niet veel mensen last. Maar meerdere mensen hebben ronduit last van dit DVD probleem en hebben er al weken last van. Dit zal niet weggaan, maar alleen erger worden naarmate er meer mensen zo'n apparaat hebben en dit probleem ervaren.
dat begrijp ik, maar vooralsnog kan ik niet beloven dat DVD's die niet voldoen aan juiste IFO specs correct afgespeeld gaan worden.
Het staat op de lijst, er wordt naar gekeken en er is en prioriteit aan gehangen. De volgende beta zal laten zien wat er gedaan is.