Conceptronic CFULLHDMA allesspeler ervaringstopic Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste
Acties:
  • 138.951 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• takemenow
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-04-2024
Gisteren nog eens een van mijn favoriete films gekeken; No Country for Old Men.
Maar nu de 1080p versie ... wow, wat een fantastische beelden!

Echt genoten (beelden waren al practhig maar in Full HD is het echt overweldigend) en geen enkele hickup of wat dan ook, gewoon perfect!

Voor mensen die problemen hebben met het afspelen van .mkv bestanden; pak alleen bestanden met L4.1 encoding en niet met L5.1. Die werken bij mij allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pruttelpot schreef op zondag 27 juli 2008 @ 15:54:
Ik heb dit apparaat sinds kort ook, in samenwerking met een Synology DS207+ en werkt perfect, gebruik alleen de Samba mogenlijkheid want UPNP vind ik maar niks eigenlijk.

Echter zijn er wel wat puntjes die ik voor verbetering vatbaar vind:

- Sortering van bestanden gewoon op ABC en niet kris kras door elkaar wat nu eht geval is volgens mij.
- Foutmeldingen bij iMedia weergeven. Gebeurt nu ook niet/nouwelijks,

Verder vraag ik me af of er ergens een site bestaat met een lijst online tv stations die je zo in de cfh kan invoeren?
Hoi Pruttlepot,

ik las je topic dat je de DS207+ en CFULLHDMA via Samba gebruikt. Zou je me op weg willen helpen door te vertellen hoe je dit gedaan hebt? Ik heb geprobeerd om eea via NFS in te stellen maar tot op heden nog niet gelukt.

Alvast bedankt,

Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 20:14

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
Ik heb namelijk geen zin om andersmans prutswerk op te lossen. Tis namelijk of dat oplossen en het implementeren van features op de lange baan schuiven, of langzaam nieuwe features implementeren die het gebruiksgemak bevorderen
Met het eerste deel ben ik het roerend eens, andermand rotzooi opruimen is niet je taak. Maar daarmee dupeer je wel de gebruiker die veelvuldig van deze 'rotzooi' afspeelt en keer op keer tegen dit probleem aan loopt. De CFULLHDMA speelt DVD iso.'s af en die komen nou eenmaal van Usenet waar geen controle op kwaliteit is. Zelf iso's maken en die kijken zal beduidend minder vaak gebeuren denk ik dus moet je juist je apparaat afstemmen op die media die het meeste gebruikt zal worden -> rotzooi iso's dus.

Bovendien is het geen bijzonder consequente houding. Men klaagde over .mkv's met artifacts en daar was men het ook over eens dat dat door 'gerotzooi' kwam (L5 i.p.v. L4.1). Daar heeft men dan wel een oplossing voor bedacht waardoor alles vlekkeloos afspeelt terwijl dat zelfs BUITEN de specs van de chipset zou zijn. Misschien omdat het nou eenmaal de hoogste prioriteit heeft dat juist DIT apparaat alle HD content goed kan weergeven (wellicht omdat reviews er mee staan of vallen).

Dan moet men ook erkennen dat DVD .iso's nou eenmaal niet allen gelijk zijn en die functionaliteit dan ook 'fixen', want dat is blijkbaar wel mogelijk. DVD .iso's liggen duidelijk binnen deze specs en zijn al snel de helft of meer van alle afgespeelde media. Of dat fixen echt ten koste gaat van belangrijkere dingen betwijfel ik. Nieuwe features komen toch wel en van gebrek daaraan, of een week of wat wachten daarop, hebben niet veel mensen last. Maar meerdere mensen hebben ronduit last van dit DVD probleem en hebben er al weken last van. Dit zal niet weggaan, maar alleen erger worden naarmate er meer mensen zo'n apparaat hebben en dit probleem ervaren.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09-2024
Ik weet nu niet of we het over hetzelfde hebben. Op de buglist staat namelijk:

[B] Cannot select Sub/Lang through remotecontrol when playing DVD fixed.

Maar het kan dus nog steeds niet! Kan deze bug dus opnieuw opgevoerd worden? Of graag uitleg ipv commentaren over te rommelige bestanden. Dat vind ik wel een heel makkeljk excuus en wat kort door de bocht. Nogmaals, als mijn dvd-speler het kan en alle sw op mijn desktop, verwacht ik dat de CFULLHDMA het ook moet kunnen!

En ja, door het gedoe en commentaar op het probleem met de samba-shares is mijn vertrouwen toch wel een klein beetje gekelderd. Jammer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
het is ook een CFULLHDMA, dus ik vind persoonlijk HD ondersteuning het belangrijkst.
DVD is voor mij een leuke bijzaak.
Xvid en DIVX hoeft voor mij al helemaal niet....maar ja dat is mijn persoonlijke mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAZZA
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:44

MAZZA

Barbie is er weer!

@g00fy64: Gast, doe eens relaxt. Het lijkt net alsof je een hond aan het commanderen bent. Ik snap je frustratie maar hou jezelf een beetje in toom.

Wees blij dat er zoveel wordt gedaan aan de firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07:51

zeroday

There is no alternative!

g00fy64 schreef op maandag 28 juli 2008 @ 18:05:
Ik weet nu niet of we het over hetzelfde hebben. Op de buglist staat namelijk:

[B] Cannot select Sub/Lang through remotecontrol when playing DVD fixed.

Maar het kan dus nog steeds niet! Kan deze bug dus opnieuw opgevoerd worden? Of graag uitleg ipv commentaren over te rommelige bestanden. Dat vind ik wel een heel makkeljk excuus en wat kort door de bocht. Nogmaals, als mijn dvd-speler het kan en alle sw op mijn desktop, verwacht ik dat de CFULLHDMA het ook moet kunnen!

En ja, door het gedoe en commentaar op het probleem met de samba-shares is mijn vertrouwen toch wel een klein beetje gekelderd. Jammer...
Ik snap je frustratie en ik zal zover dat mogelijk is je wensen meenemen in een volgende firmware release.

There are no secrets, only information you do not yet have

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Tijgert schreef op maandag 28 juli 2008 @ 12:03:
[...]
Met het eerste deel ben ik het roerend eens, andermand rotzooi opruimen is niet je taak. Maar daarmee dupeer je wel de gebruiker die veelvuldig van deze 'rotzooi' afspeelt en keer op keer tegen dit probleem aan loopt. De CFULLHDMA speelt DVD iso.'s af en die komen nou eenmaal van Usenet waar geen controle op kwaliteit is. Zelf iso's maken en die kijken zal beduidend minder vaak gebeuren denk ik dus moet je juist je apparaat afstemmen op die media die het meeste gebruikt zal worden -> rotzooi iso's dus.
Yep, snap ut, maar die komt bij mij op dit moment achter in de rij van issues die opgelost moeten worden.
Bovendien is het geen bijzonder consequente houding. Men klaagde over .mkv's met artifacts en daar was men het ook over eens dat dat door 'gerotzooi' kwam (L5 i.p.v. L4.1). Daar heeft men dan wel een oplossing voor bedacht waardoor alles vlekkeloos afspeelt terwijl dat zelfs BUITEN de specs van de chipset zou zijn. Misschien omdat het nou eenmaal de hoogste prioriteit heeft dat juist DIT apparaat alle HD content goed kan weergeven (wellicht omdat reviews er mee staan of vallen).
Niet geheel. Maar dat heeft min of meer met Sigma Designs te maken.
L5.1 is / wordt niet ondersteund door SD, echter door een update van de SDK heeft SD het mogelijk gemaakt om door gebruik te maken van beschikbare memory het artefact issue probleem te minimaliseren. Maar kan dus per device / film verschillen.

En zover ik wat reviews heb kunnen lezen is daar nou niet echt op getest ..
Dan moet men ook erkennen dat DVD .iso's nou eenmaal niet allen gelijk zijn en die functionaliteit dan ook 'fixen', want dat is blijkbaar wel mogelijk. DVD .iso's liggen duidelijk binnen deze specs en zijn al snel de helft of meer van alle afgespeelde media. Of dat fixen echt ten koste gaat van belangrijkere dingen betwijfel ik.
Wanneer iets een specificatie niet volgt moet er onderzocht worden wat er mis is.

Zo heb ik gemeld dat het DVD chapter probleem opgelost is. Bij 2 test DVD's (DJ POOL en een geuploade iso: ALIENS.ISO) waren grote problemen direct te zien tijdens chapters. Dit is opgelost omdat de IFO fout was. Echter: side effect is dat niet alle dvd's met deze oplossing tevreden zijn en derhalve nog slechter of wellicht iets beter met de chapters overweg gaan.
Met een beta firmware probeer je dingen om naar een oplossing in de release te gaan werken.

Dit alles kost tijd en mankracht en dat gaat absoluut te koste van features.
Nieuwe features komen toch wel en van gebrek daaraan, of een week of wat wachten daarop, hebben niet veel mensen last. Maar meerdere mensen hebben ronduit last van dit DVD probleem en hebben er al weken last van. Dit zal niet weggaan, maar alleen erger worden naarmate er meer mensen zo'n apparaat hebben en dit probleem ervaren.
dat begrijp ik, maar vooralsnog kan ik niet beloven dat DVD's die niet voldoen aan juiste IFO specs correct afgespeeld gaan worden.
Het staat op de lijst, er wordt naar gekeken en er is en prioriteit aan gehangen. De volgende beta zal laten zien wat er gedaan is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlvtje
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 05-09-2024
zeroday schreef op maandag 28 juli 2008 @ 20:34:
Yep, snap ut, maar die komt bij mij op dit moment achter in de rij van issues die opgelost moeten worden.
Misschien verstandig om "de rij van issues" te publiceren evt. met prio-nummer op aroundmyroom ?
Geeft voor de betatesters tenminste een goed overzicht en sommige mensen hoeven dan niet
te gaan schreeuwen uit wanhoop ;)

Bijvoorbeeld:
- de CFULLHDMA switched naar 16:9 terwijl je 'm op 4:3 hebt staan.
Deze bug heb ik op 4 juni aangemeld en gereproduceerd door Conceptronic.
Wat is de status/prio van deze bug ? ook in de volgende beta opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een paar weken geleden heb ik de CFULLHDMA aangeschaft en sindsdien volg ik ook dit topic. Ik moet zeggen dat ik weinig echte problemen tegen ben gekomen. Tot nu toe ben ik dan ook zeer tevreden, vooral met het afspelen van HD content.
Uiteraard heb ook ik de "gebruikelijke" zaken die het nog niet doen, maar heb er alle vertrouwen in dat dit eerdaags opgelost gaat worden (vooral de problemen met geluid bij HD bestanden wat niet afspeelt en het niet kunnen kiezen van audiosporen).

Iets waar ik wel tegenaan ben gelopen en wel heel storend vind, is het volgende:

Een behoorlijk aantal films (niet per definitie in een bepaald formaat) is niet beeldvullend. Ik blijf zitten met zwarte balken aan de boven en onderzijde. Dit ligt zeer waarschijnlijk niet direct aan de CFULLHDMA, maar wellicht dat iemand mij kan vertellen hoe ik hier vanaf kom? Ik heb me al wezenloos gezocht; de oplossing is ongetwijfeld simpel, maar kom er maar niet verder mee..... Gezien het in mijn ogen grote gehalte aan die-hards is er vast iemand die me verder kan helpen.

XPC AMD4200+,2GB800MHz,1TB,Netgear Rangemax 108Mbps,Philips PFL9732D,Philips Cineos DFR9000,CFULLHDMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een behoorlijk aantal films (niet per definitie in een bepaald formaat) is niet beeldvullend. Ik blijf zitten met zwarte balken aan de boven en onderzijde.
Jou tv heeft een resolutie van 1920x1080, de film is in bioscoopformaat bv 1920x800. Het kan dus gewoon niet anders dat je boven en onder zwarte balken krijgt. Misschien dat je de tv zodanig kunt instellen dat het beeldvullend is, maar dat betekent ongeheid dat je links en rechts beeld verliest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo CFULLHDMA bezitters :)

Tijdens het spelen van een DVD Film valt het mij op dat er zeer af en toe een 'bad-frame' tussen zit. Dan is het net of het beeld even flikkert. Op zich geen storende factor omdat het zeer zelden voorkomt, echter is het wel iets dat opvalt.
Misschien dat het probleem bekend is en het simpel aan te passen is (who am I?), vandaar dat ik het toch even meld.

- Het gebeurd met iedere DVD (meer mensen moet dit opgevallen zijn)
- Samba Stream
- 1GB connectie
- Vanaf CH3SNAS
- Firmware welke op 22-07-08 beschikbaar was (non beta) (heb nu geen mogelijkheid te chekken op de player)

Hoop voldoende info gegeven te hebben.

Groet,
Bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 11:26:
[...]

1. ik heb de laatste versie van de mediaserver: ik zal andere software proberen.
2. netwerk: ik heb alle bestaande componenten al ge-bypassed
3. pc zal het niet aan liggen: Q6600 Quadcore CPU, 3 Gb RAM, heb gemonitord en er vinden op het moment van de storingen geen extra activiteiten plaats
4. Netwerkshare zie ik helemaal niet op de CFULLHDMA: daar zit dus nog iets.

Ik probeer nog even verder dan.......stay tuned!

Bedankt voor de input alvast.
Zo ik ben weer terug van weggeweest. Hoop dat iedereen hier ook een goede vakantie heeft gehad. Ik heb alle postst gelezen en is weer veel gebeurd zie ik. De ondersteuning op dit apparaat is echt fenomenaal. Ik zit zelf in de IT dus weet wel hoe onverschillig leveranciers kunnen zijn. Echt TOP dus.
Maar helaas heeft bij mij de laatste firmware een aantal problemen nog niet opgelost. Ik stream met de laatste versie van de Media Server van af een ( nieuwe installatie ) Windows XP SP3 pc (Q6600 en 4 Gb RAM ) naar mijn CFULLHMDA. Dit geeft nog steeds films die stoppen, en haperen. Ik heb zelfs een switch vervangen voor een nieuwe, geen oplossing. Vanaf een externe HDD gaat alles wel goed. Dit zal ik nog verder uitgebreider testen. Maar dat is niet waarom ik deze mediaplayer heb gekocht. De UPNP megelijkheid moet gewoon goed werken.

Hoewel ik hoop dat we hier nog lang door kunnen gaan met het tetsten van de nieuwe firmware releases heb ik ook de behoefte te komen tot een setup die wel werkt. Een workaround waarmee we voorlopig wel probleemloos kunnen genieten van de geweldige HD kwaliteit.

Ik stel het volgende voor:

1. Mensen die een probleemloos werkende oplossing hebben laten hier hun opstelling weten. Met alle versie nummers, type en merknamen enz.
2. Vervolgens proberen de "stumpers" met problemen, waaronder ik zelf, dit uit en melden het resultaat.
3. Na verloop van tijd kunnen we dan misschien een setup bepalen die voorlopig voor iedereen kan werken.

Ondertussen gaan we vrolijk verder met het leveren van gezonde input voor het verder ontwikkelen van goede firmware.

Ik hoor graag of dit een goed idee is waarmee we iets kunnen bereiken. Ben benieuwd naar jullie reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een probleempje met een MP4. De bijbehorende .SRT nog de .SUB wordt
afgespeeld. Heb de .SUB op een gegeven moment verwijderd en alleen de .SRT
laten staan. Het gaat om:

Fear and Loathing in Las Vegas [1998-DVDRip-H.264]-NewArtRiot.mp4

In SubTitle WorkShop zie ik de ondetitel wel .....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Dat is al een heel stuk bevredigender antwoord dan:
Ik heb namelijk geen zin om andersmans prutswerk op te lossen.
;)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net even getest met de PopCornHour die ernaast staat en die speelt bovengenoemde
MP4 wel af met de losse .SRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 19:02:
Net even getest met de PopCornHour die ernaast staat en die speelt bovengenoemde
MP4 wel af met de losse .SRT
ik zou zeggen:
http://www.aroundmyroom.com/bugs/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
mmm ik heb weer een probleempje.
Mijn Samba shares hebben afgelopen weken goed gedaan.
Echter nu verschijnen de shares wel (van mijn windows xp in elk geval, mijn vista niet en ook de shares van ch3snas niet), maar als ik die wil open geeft hij een server 401 error als ik me niet vergis.

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeroday, een tijdje geleden heb ik een bestandje naar jouw FTP site geupload (video'20041005 18.27.28.avi). Na de meest recente beta firmware geinstalleerd te hebben blijkt deze nog steeds niet te werken. Als ik het bestand probeer af te spelen verschijnt er geen foutmelding meer, maar gaat het beeld op zwart. Zou je hier nog naar kunnen kijken/dit op kunnen nemen in de lijst met bugs? Ik zou heel graag zien dat bestanden van dit formaat gaan werken, dus ik hoop het het lukt om het op te lossen! Alvast bedankt voor al je ondersteuning!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2008 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 20:45:
Zeroday, een tijdje geleden heb ik een bestandje naar jouw FTP site geupload (video'20041005 18.27.28.avi). Na de meest recente beta firmware geinstalleerd te hebben blijkt deze nog steeds niet te werken. Als ik het bestand probeer af te spelen verschijnt er geen foutmelding meer, maar gaat het beeld op zwart. Zou je hier nog naar kunnen kijken/dit op kunnen nemen in de lijst met bugs? Ik zou heel graag zien dat bestanden van dit formaat gaan werken, dus ik hoop het het lukt om het op te lossen! Alvast bedankt voor al je ondersteuning!
klopt, nog niet aan toegekomen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

rlvtje schreef op maandag 28 juli 2008 @ 21:28:
[...]

Misschien verstandig om "de rij van issues" te publiceren evt. met prio-nummer op aroundmyroom ?
Geeft voor de betatesters tenminste een goed overzicht en sommige mensen hoeven dan niet
te gaan schreeuwen uit wanhoop ;)

Bijvoorbeeld:
- de CFULLHDMA switched naar 16:9 terwijl je 'm op 4:3 hebt staan.
Deze bug heb ik op 4 juni aangemeld en gereproduceerd door Conceptronic.
Wat is de status/prio van deze bug ? ook in de volgende beta opgelost ?
Even met het bloedhete weer in de weer geweest..

AroundMyroom's Playground issue tracker system ..
http://www.aroundmyroom.com/bugs
no strings attached

Ik heb een aanzetje gegeven met wat dingen .. en de rest mogen de beta testers van mij gaan invullen en gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:59
Dennis, complimenten voor het bug track systeem! Ga meteen even registreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rlvtje
  • Laatst online: 05-09-2024
Dennis, het hete weer (of de airco) heeft je goed gedaan ;) Super

Een opmerking op 4:3/16:9 bug, dit is geen feature, maar een echte bug, aangezien
in het setup menu van de FULLHDMA de 4:3 TV setting wordt gewijzigd naar 16:9
tijdens het selecteren van een willekeurig IFO bestand. Het selecteren van de .vob bestanden
behoud de 4:3 setting wel en de juiste beeldverhouding wordt ook weergegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -ChRiZz-
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-09 23:23
Bieden vanaf E150,- CFULLHDMA

:)

Update: verkocht

Slache!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe log je in op UTelnetd op poort 4836 van de CFULLHDMA? Ik heb dit topic en de handleiding doorgekeken, maar ik zie het niet.

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2008 16:57 . Reden: zpelvaud ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 17:20
Vet die bugtracker!

10: had ik dus ook bij Golden Compass 720p
12: Yep, bij 720p Other Boleyn Girl, 4x de film 'plop' er uit en terug naar de lijst van media... En ook steeds op dezelfde punten.

Ga nog het volgende proberen: re-encoden naar 4.1, en de 1080p versie ophalen.

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga nog het volgende proberen: re-encoden naar 4.1, en de 1080p versie ophalen.
Ik ben benieuwd naar jou re-encode naar 4.1. Onderstaande tekst heb ik 6 weken geleden in dit forum geplaatst, maar geen reaktie op gehad.

"Ik heb planet earth deel 6 (ts file 1440x1080) met RipBot264 omgezet naar mkv.
Dat is gelukt, maar het eindresultaat is een aspect ratio van 4:3.
Bovendien is de ts file 10 GB groot en de mkv file 2,7 GB klein.
Ik vraag me af wat ik verkeerd heb ingesteld. Iemand een idee?
Aspect ratio kun je niet eens instellen.
De mkv speelt wel af, maar ik vertrouw het niet helemaal...
Voordeel van de mkv is wel dat mijn (externe) subs getoond wordt."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-07-2023
hi,

weet er iemand de instellingen voor een logitech harmony remote control? ik dacht mediacenter - conceptronic te nemen maar dan werken sommige toetsen iets anders.
bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hoi mrgoolie,

gewoon de CFULLHDMA selecteren voor de logitech harmony (althans voor m'n 525 werkt het zo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:22:
hoi mrgoolie,

gewoon de CFULLHDMA selecteren voor de logitech harmony (althans voor m'n 525 werkt het zo..)
kijk .. dat is toch geweldig dat deze er tussen staat .... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:18:
[...]

Ik ben benieuwd naar jou re-encode naar 4.1. Onderstaande tekst heb ik 6 weken geleden in dit forum geplaatst, maar geen reaktie op gehad.

met mijn ripbot heb ik eigenlijk alles standaard laten staan. via properties kun je wel lopen te klooien met de resize en de width / height ..
misschien heb je daar wat instellingen verkeerd? en anders hop naar het ripbot forum ;-)

mode heb ik op CQ laten staan, audio volgens mij op xxcooy stream, dus niets aan veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 16:56:
Hoe log je in op UTelnetd op poort 4836 van de CFULLHDMA? Ik heb dit topic en de handleiding doorgekeken, maar ik zie het niet.
klopt, is ook een niet gedocumenteerd feature, die vooralsnog niet beschikbaar is gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
zeroday schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:50:
[...]

kijk .. dat is toch geweldig dat deze er tussen staat .... ;-)
Gelukkig wel want de layout van de bijgeleverde afstandsbediening is magertjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polleke
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 11:59
rlvtje schreef op dinsdag 29 juli 2008 @ 23:08:
Dennis, het hete weer (of de airco) heeft je goed gedaan ;) Super

Een opmerking op 4:3/16:9 bug, dit is geen feature, maar een echte bug, aangezien
in het setup menu van de FULLHDMA de 4:3 TV setting wordt gewijzigd naar 16:9
tijdens het selecteren van een willekeurig IFO bestand. Het selecteren van de .vob bestanden
behoud de 4:3 setting wel en de juiste beeldverhouding wordt ook weergegeven.
Klopt helemaal!
Ik heb dit trouwens ook bij enkele avi's. Deze worden ook weergegeven met mooie verticale balken aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

tollo71 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 14:37:
[...]

Gelukkig wel want de layout van de bijgeleverde afstandsbediening is magertjes ;)
Hoe bedoel je exact (nooit te oud om te leren) ..
de handleiding geeft toch een overview van de remote met uitleg en alle functies? zodat je dan zelf bijv. de harmony can configgen (wat nu dus niet meer hoeft) ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Super die Bug reporting site, heb er mijn brein al even geleegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
  • Laatst online: 01-12-2021
hoi mede bezitters van de cfullhdma
ik probeer de boel voor t eerst aan te sluiten, vista pc ---> cfullhdma
maar ze kunnen elkaar niet vinden? ik dacht dat als ik dhcp even enable in het menuutje,
dat de ip's vanzelf wel verschijnen en dat vista zegt van, hey nieuw apparaat aangesloten op mijn netwerk. (1 op 1 dus, pc staat immers toch de hele dag aan)
maar helaas pindakaas.
ik heb alles doorgelezen, incl. deze hele thread, maar ben een videofiel, geen netwerkdeskundige ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 11-09 18:58
Dus je heb gewoon de netwerk-kabel uit je pc getrokken, en daar de kabel van de cfullhdma in gestopt?

Heb je geen router of switch met meerdere lan-poorten, want dan gaat het een stuk beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
mijn mobo heeft 2 netwerkaansluitingen, de onbenutte van de 2 heb ik gebruikt om op de cfullhdma aan te sluiten. maar ik vermoed dat het probleem zit bij netwerk config bij de cfullhdma. ik bedoel, hoe moet een leek nou weten welke ipadressen :(

maar als het makkelijker gaat met een router, dan kan ik bij mn linksysrouter wel 1 vd 3 overige utp aansluitingen gebruiken. maargoed, dan zal het nog niet direct gaan werken, want ik weet niet wat ik nu met de netwerkconfig moet doen...
http://farm4.static.flick...2720479538_211e4b500a.jpg dit dus zegmaar, staat niets in de handleiding van over in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Hansje22 schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 20:25:
mijn mobo heeft 2 netwerkaansluitingen, de onbenutte van de 2 heb ik gebruikt om op de cfullhdma aan te sluiten. maar ik vermoed dat het probleem zit bij netwerk config bij de cfullhdma. ik bedoel, hoe moet een leek nou weten welke ipadressen :(

maar als het makkelijker gaat met een router, dan kan ik bij mn linksysrouter wel 1 vd 3 overige utp aansluitingen gebruiken. maargoed, dan zal het nog niet direct gaan werken, want ik weet niet wat ik nu met de netwerkconfig moet doen...
http://farm4.static.flick...2720479538_211e4b500a.jpg dit dus zegmaar, staat niets in de handleiding van over in
Ik zou zelf denken: als een leek niet weet wat voor IP adressen hij moet gebruiken dan sluit ie het apparaat net zo aan als z'n pc, op z'n linksysrouter, want dat staat op pagina 5 van de handleiding vermeld dat je dat zou kunnen doen,
en dan zet je even DHCP weer aan, want dat had je gewijzigd, en dan moet e.e.a. elkaar kunnen gaan zien, afhankelijk of je de software installeerd, of een share hebt aangemaakt etc..

[ Voor 3% gewijzigd door zeroday op 31-07-2008 20:34 . Reden: ik vergeet vaak wat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
hoi mrgoolie,

maar waar kan je dit kiezen:s
ik moet het model zelf intypen en als ik cfullhdma typ dan werken de helft van de toetsen niet, alleen de pijltjes werken...
ik zal nog eens zoeken in het programma van logitech dat erbij geleverd is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
hoi mrgoolie,

ik kan dus kiezne uit tv,versterker, computer , dvd, muziekconsole, gameconsole enzo voort....
wat heb jij hier gekozen?
ik gebruikt logitech remote 7.4.3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
hmmmm als leek heb ik petongeluk een verkeerde utp gepakt, de bijgeleverde kleine cross utp werkte wel prima :)
hoelang mag de crosscable zijn ? 10m een probleem bij fullhd? zo ja, dan werk ik utp nog even netjes onder de vloer weg (volgende week nieuw laminaat) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
waar halen jullie de ondertitels voor mkv's?
soms vind k er wel op ondertitel.com maar belange niet allemaal...
zijn er mense die ze zelf syncen? zoja misschien kunne we deze ergens uploade :)

grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tumble_nl
  • Laatst online: 10-08 21:07
ik wil gewoon de inlognaam en PW van mijn Sambashares kunnen opslaan ipv ze elke keer weer opnieuw te moeten invoeren enig idee in welke (non beta) FW we dit kunnen verwachten?

voor de rest werkt het hier top heb af en toe wel dat ie geen samba server kan vinden. pc herstarten doet dan meestal de truuk. iemand een idee waar dat aan kan liggen?
verbonden via davilink tele2 router aan mijn vista pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Ik heb trouwens met mijn vervangings CFH veel dat hij geen PC's ziet. Ik moet dan de CFH herstarten of effe de DHCP aan en uit zetten in de config en dan ziet hij het meestal weer, maar ook niet altijd.
Helaas heb ik mijn oude niet meer om verder te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mrgoolie schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 20:58:
[...]

ik kan dus kiezne uit tv,versterker, computer , dvd, muziekconsole, gameconsole enzo voort....
wat heb jij hier gekozen?
ik gebruikt logitech remote 7.4.3
hmm, wordt echt oud, ik weet niet meer precies welke ik gekozen heb, maar geloof dat ik DVD en toen server voor digitale muziek heb gekozen...
een andere optie is, een niet bestaand apparaat kiezen en dan de 'learning mode' te gebruiken, na een aantal knoppen komt ie meestal met een suggestie (zo heb ik m'n UPC box ook aan de praat gekregen) dat ie een apparaat heeft gevonden die er op lijkt...
Mocht bovenstaande echt niet lukken kun je altijd een mailtje sturen naar de support desk van logitech en dan voegen zij 'm toe...
suc6,
Andre

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Voor Logitec Harmony: zoek in Category Media Center PC, fabrikant Conceptronic, dan CFULLHDMA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
zeroday schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:45:
Voor Logitec Harmony: zoek in Category Media Center PC, fabrikant Conceptronic, dan CFULLHDMA
ja zeroday, maar dan werken alleen de pijltjes en de OK knop...
zoals terruggaan of iets anders werkt totaal niet bij mij... of is dit bij jullie ook zo?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

mrgoolie schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 09:56:
[...]

ja zeroday, maar dan werken alleen de pijltjes en de OK knop...
zoals terruggaan of iets anders werkt totaal niet bij mij... of is dit bij jullie ook zo?:)
ik weet niet wie dit profiel heeft aangemaakt, maar inderdaad klopt er weinig van ..
we hebben het hier helemaal lekker werken . maar hoe ik een profiel bij iemand anders krijg ........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Verwijderd schreef op donderdag 31 juli 2008 @ 13:18:
[...]

Deel eens 1440 door 1080... = 1,33 = 4:3 De source is dus 4:3 :)

re-encode ging goed maar duurde 5 uur of zo (AMD64x2, 2,6Ghz). Heb alleen de source ge-opend in ripbot, copy stream gedaan voor de audio en voor de video alleen profiel 4.1 gekozen. de mkv kwam idd ook rond de 3GB uit. Maar na een paar minuten dus weer beeld stil terwijl geluid door liep. Heb de hele film maar weggemikt :( .

Helaas dus geen goede ervaringen met de eerste 2 720p films die ik heb proberen te kijken (Golden Compass, Other Boleyn Girl)

EV: 2017 Ioniq Electric | PC: AMD Ryzen 7 5700X | MSI RTX 4090 Gaming Trio | VR: Pico 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00fy64
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09-2024
zeroday schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:35:
[...]

ik weet niet wie dit profiel heeft aangemaakt, maar inderdaad klopt er weinig van ..
we hebben het hier helemaal lekker werken . maar hoe ik een profiel bij iemand anders krijg ........
Inderdaad, het profiel in de Logitech database klopt van geen kanten!

Ik heb alle functies gewoon van de originele afstandsbediening laten leren, ging best nog snel en werkt als een trein...

@ZeroDay: Misschien is het een idee om jouw profiel aan Logitech beschikbaar te stellen, zodat ze het in hun database kunnen vervangen...

[ Voor 56% gewijzigd door g00fy64 op 01-08-2008 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
zeroday schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:35:
[...]

dus wat jij hebt gedaan is je harmony de commando's laten leren van de originele afstandsbediening?
ja ik heb alle toetsen uitgeprobeerd en alleen de pijltjes en de pause/ play knop werkt...
jammer genoeg...
ik weet ook niet of het mogelijk is een profiel door te sturen, ik heb zitten zoeken maar denk dat dit niet mogelijk is.
als iemand een andere oplossing heeft hoor ik het graag!
thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand in een paar zinnen uitleggen hoe een media server werkt?

Ik heb een mkv file met flac audio. De cfull ondersteunt geen flac, dus het is oorverdovend stil.
Toen dacht ik: "dan stream ik 'm van de pc naar de cfull".
Maar met zowel de Conceptronic media server als Tversity krijg ik er ook geen geluid uit.

Mis ik dan een flac codec op mijn pc of geef de media server alleen raw data door die de cfull zelf moet omzetten in video en audio signalen? Het laatste kan ik mij niet voorstellen, want dan heeft een media server geen toegevoegde functionaliteit tov Samba.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 12:24:
Kan iemand in een paar zinnen uitleggen hoe een media server werkt?
een media server werkt als UPnP AV server

daar binnen kunnen / kan transcoding gedaan worden: on the fly decoderen van de stream om zo compabiliteit voor een bepaald bestand te geven. Zo kan hierdoor bijv. de Youtube streams getoond worden.
Ik heb een mkv file met flac audio. De cfull ondersteunt geen flac, dus het is oorverdovend stil.
Toen dacht ik: "dan stream ik 'm van de pc naar de cfull".
Maar met zowel de Conceptronic media server als Tversity krijg ik er ook geen geluid uit.
Mis ik dan een flac codec op mijn pc of geef de media server alleen raw data door die de cfull zelf moet omzetten in video en audio signalen? Het laatste kan ik mij niet voorstellen, want dan heeft een media server geen toegevoegde functionaliteit tov Samba.
Ten eerste moet dus die Transcoding engine je MKV file ondersteunen om te transcoden incluis de mogelijkheid om het flac signaal om te zetten ..
En zoals je ziet wordt dat niet ondersteund door de MediaServer ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
g00fy64 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 10:57:
[...]

Inderdaad, het profiel in de Logitech database klopt van geen kanten!

Ik heb alle functies gewoon van de originele afstandsbediening laten leren, ging best nog snel en werkt als een trein...

@ZeroDay: Misschien is het een idee om jouw profiel aan Logitech beschikbaar te stellen, zodat ze het in hun database kunnen vervangen...
Dat zou ik ook zeer op prijs stellen (Harmony 855 in mijn bezit).
De commando's in de Logitech software komen namelijk niet overeen met de commando's van de afstandsbediening van de CFULLHDMA. Alles handmatig inleren kan ook, maar is erg tijdrovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK, bedankt voor de uitleg. Ik lees bij Twonky:
"Note: the actual formats supported depend on the individual client devices. The current version of TwonkyMedia does not provide transcoding functionality."
Dus dat hoef ik ook niet te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deel eens 1440 door 1080... = 1,33 = 4:3 De source is dus 4:3 :)
De ts speelde in breedbeeld af en de re-encoded film in 4:3, zowel op de pc als op de tv. Ik heb alles reeds deleted, dus ik kan het niet meer nakijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

tollo71 schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 13:25:
[...]

Dat zou ik ook zeer op prijs stellen (Harmony 855 in mijn bezit).
De commando's in de Logitech software komen namelijk niet overeen met de commando's van de afstandsbediening van de CFULLHDMA. Alles handmatig inleren kan ook, maar is erg tijdrovend.
Logitec betrekt enerzijds zijn database van een externe partij en anderszijds van haar gebruikers..

voordat ik een update van de CFULLHDMA erin heb zitten bij Logitec erin ben ik een week zo niet meer kwijt, dat is vele malen langer dan dat jij even een kwartiertje die knoppen invoert (m'n collega doet het trouwens in 10 minuten zegt ie, maar die is dan ook een nerd .. ) ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vooralsnog kan de CFULLHDMA geen Wireless aan (wellicht bij een firmware upgrade in de toekomst) ..
Hij is hardwarematig dus voorbereid met een wlan ontvanger. Ik had wel verwacht dat mijn collega's forumgenoten in koor zouden roepen "zet 'm hoog op de WANTED list"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 15:21:
[...]

Hij is hardwarematig dus voorbereid met een wlan ontvanger. Ik had wel verwacht dat mijn collega's forumgenoten in koor zouden roepen "zet 'm hoog op de WANTED list"...
ik weet niet waar jij vandaan haalt dat ik schrijf dat er een wlan ontvanger in zit .. dat is namelijk niet het geval.
Als WLAN ondersteund kan worden zal dat via USB gaan ..

dit even ter info

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als WLAN ondersteund kan worden zal dat via USB gaan ..
Ah! Aan die mogelijkheid had ik niet gedacht. Logisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat wat leuk 1080p MKV test materiaal online (pagina 1):

http://www.networkedmedia...s=0&postorder=asc&start=0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had trouwens laatst een Premiere HD 1080i test uitzending met TsRemux omgezet
naar TS. De cFullHDMA speelt dit happerend af, de PCH vloeiend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikel
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Wat ik heb gedaan om files die standaard niet ondersteudn worden toch af te kunnen spelen (.flv bijvoorbeeld) is tversity naast de standaard software installeren op de pc. In tversity heb ik aangezet dat ie alles moet transcoden.

Normaal gesproken gebruik ik gewoon de standaard mediaserver, werkt een bepaalde file niet, dan open ik die via tversity, zonder van de bank op te hoeven staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Verwijderd schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:33:
Had trouwens laatst een Premiere HD 1080i test uitzending met TsRemux omgezet
naar TS. De cFullHDMA speelt dit happerend af, de PCH vloeiend.
en?

Premiere heeft net z'n codecs zitten te wijzigen heb ik mogen lezen. Zal wel een reden hebben gehad. Want de nieuwe codec van Premiere speelt de cfullhdma gewoon netjes af...

Als je zo'n opmerking wil plaatsen, maak dan je testbestand beschikbaar, dan kan er naar gekeken worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

Nikel schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 20:49:
Wat ik heb gedaan om files die standaard niet ondersteudn worden toch af te kunnen spelen (.flv bijvoorbeeld) is tversity naast de standaard software installeren op de pc. In tversity heb ik aangezet dat ie alles moet transcoden.

Normaal gesproken gebruik ik gewoon de standaard mediaserver, werkt een bepaalde file niet, dan open ik die via tversity, zonder van de bank op te hoeven staan.
jij bent slim ;_)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
  • Laatst online: 13:37
zeroday schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:07:
[...]

Logitec betrekt enerzijds zijn database van een externe partij en anderszijds van haar gebruikers..

voordat ik een update van de CFULLHDMA erin heb zitten bij Logitec erin ben ik een week zo niet meer kwijt, dat is vele malen langer dan dat jij even een kwartiertje die knoppen invoert (m'n collega doet het trouwens in 10 minuten zegt ie, maar die is dan ook een nerd .. ) ;-)
Moet volgens mij toch echt ook niet langer dan 10 minuten duren!

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hansje22
zo, eindelijk werkt bijna alles,
net ff een tvserie gekeken en gister een dvd5 iso zonder problemen.
echter als ik een 1080p sample uitprobeer begint het beeld te haperen,
hoe kan dit? alles loopt via utp, dus qua snelheid lijkt me niets mis :s
het gaat om (heb het even op rapidshare gezet) het volgende sampletje...

http://rapidshare.com/fil...s.x264.sample-hv.mkv.html

en probeer ik deze sample:
http://rapidshare.com/fil...ABR___-1.5_MBit_.mkv.html

dan word het eveneens een diashow....
waar ligt hier het probleem ?

oja, ook me pc is gbit uiteraard, me linksysje (wrt54g) bevat gewoon een 4port 100mbit switch dus dat brengt die gbit natuurlijk wel omlaag naar 100mbit, maar 100 zou alsnog ruim voldoende moeten zijn toch ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een geweldig ding, ik heb hem net een week en eigenlijk alléén gekocht om er foto's in een zo hoog mogelijke kwaliteit mee te bekijken. Na wat proberen heb ik ook wat mkv bestanden gedownload maar daar beginnen de problemen.
Ik heb aan de fantastische kwaliteit van HDtv mogen ruiken door een sample te bekijken NU WIL IK MEER!!

Na wat gesnuffel in dit forum uit gevonden welke bestanden het best (zonder ingewikkeld converten) te beijken zijn. bv:

Planet.Earth.EP03.Fresh.Water.2006.720p.HDDVD.x264-ESiR

Als ik daar de sample van bekijk gaat het prima maar vervolgens bij het opstarten van het complete bestand geeft de CFULLHDMA "fout301 (bestand wordt niet ondersteund)" aan..... wat doe ik verkeerd?

Heeft het misschien met de firmware versie te maken? Ik heb de laatst downloadbare versie van de site gehaald. Liever heb ik de allernieuwste versie maar daar moet ik beta-tester voor zijn... hoe wordt men dat?

Ik hoop dat iemand me helpen kan.

edit: het is gelukt, ik denk dat er iets mis gegaan was met die ene film, de rest van de serie gaat goed. Zelfs via m'n netwerk dus ik ben zeer tevreden!!!! Blijft m'n vraag hoe ik aan de beta versies kan komen van de laatste firmeware.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2008 22:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand met welke tool ik een stuk uit een film kan "knippen"? Dan kan ik ook voorbeelden van fouten uploaden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
zeroday schreef op vrijdag 01 augustus 2008 @ 14:07:
[...]

Voor mij persoonlijk is het geen onoverkomelijk probleem om handmatig de knoppen in te leren. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je het als ontwikkelaar niet bezwaarlijk vind dat er van "jouw" product een totaal verkeerd profiel geinstalleerd wordt door Logitech.
Afgezien van wie hier "schuldig" aan is, is het eenvoudig oplosbaar door het juiste profiel aan te leveren aan Logitech of het in ieder geval aan Logitech te melden. Uiteraard kunnen wij als eindgebruikers dat ook doen maar het lijkt me als leverancier zeer vervelend als dat willens en wetens wordt genegeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

tollo71 schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 13:44:
[...]

Voor mij persoonlijk is het geen onoverkomelijk probleem om handmatig de knoppen in te leren. Ik kan me alleen niet voorstellen dat je het als ontwikkelaar niet bezwaarlijk vind dat er van "jouw" product een totaal verkeerd profiel geinstalleerd wordt door Logitech.
Afgezien van wie hier "schuldig" aan is, is het eenvoudig oplosbaar door het juiste profiel aan te leveren aan Logitech of het in ieder geval aan Logitech te melden. Uiteraard kunnen wij als eindgebruikers dat ook doen maar het lijkt me als leverancier zeer vervelend als dat willens en wetens wordt genegeerd.
We gingen er tot vrijdag ervanuit dat de versie die in de database stond de onze was.. foutieve gedachte.. Wat we achter de schermen aan het doen zijn schrijf ik hier niet allemaal op ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
zeroday schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 16:05:
[...]

We gingen er tot vrijdag ervanuit dat de versie die in de database stond de onze was.. foutieve gedachte.. Wat we achter de schermen aan het doen zijn schrijf ik hier niet allemaal op ..
Ah, ok :) Dan komt het allemaal vast goed binnenkort via een update van de Logitech software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 09:26:
[...]

Hoi Pruttlepot,

ik las je topic dat je de DS207+ en CFULLHDMA via Samba gebruikt. Zou je me op weg willen helpen door te vertellen hoe je dit gedaan hebt? Ik heb geprobeerd om eea via NFS in te stellen maar tot op heden nog niet gelukt.

Alvast bedankt,

Andre
p

Inmiddels zelf een oplossing gevonden:
Settings voor CFULLHDMA

via telnet op Diskstation:
vi /etc/exports

/volume1/video 192.168.*(ro,no_root_squash)
/volume1/music 192.168.*(ro,no_root_squash)
/volume1/photo 192.168.*(ro,no_root_squash)

:
wq

dan /usr/syno/etc/rc.d/S83.nfsd.sh start

in CFULLHDMA (via http://192.168.1.3/web/IMedia = case sensitive)
New Station voor elk van de volgende:

nfs://192/168.1.5:/volume1/video
nfs://192/168.1.5:/volume1/music
nfs://192/168.1.5:/volume1/photo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
veel films van mij blijven hangen...
hierjuist nog doomsday geprobeerd en blijft hangen... als ik dan de cfullhdma herstart dan blijft het nooit op hetzelfde moment hangen. nu bezie ik mijn films via een externe 2.5 inch sata schijf die is aangesloten zonder netstroom, dus gewoon via usb.
zou dit hiermee te maken kunnen hebben?
ik ga het morgen eens proberen met een externe schijf met stroom, misschien dat daarmee het probleem is opgelost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychoclown
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 09-03 09:26

psychoclown

Back in black

mrgoolie schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:10:
veel films van mij blijven hangen...
hierjuist nog doomsday geprobeerd en blijft hangen... als ik dan de cfullhdma herstart dan blijft het nooit op hetzelfde moment hangen. nu bezie ik mijn films via een externe 2.5 inch sata schijf die is aangesloten zonder netstroom, dus gewoon via usb.
zou dit hiermee te maken kunnen hebben?
ik ga het morgen eens proberen met een externe schijf met stroom, misschien dat daarmee het probleem is opgelost?
Nu heb ik geen CFULLHDMA en maar wel zeer geinteresseerd, volg dit topic dan al een tijd maar dit "probleem" al eens eerder langs zien komen en was sowieso aan te raden een ext. hdd met netstroom te gebruiken. Volgens mij was dat omdat anders teveel stroom die voor de cpu enzo bedoeld zijn weggekaapt.

WoT Profile | Noobmeter - kyozu | Youtube channel | Livestream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
psychoclown schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:33:
[...]

Nu heb ik geen CFULLHDMA en maar wel zeer geinteresseerd, volg dit topic dan al een tijd maar dit "probleem" al eens eerder langs zien komen en was sowieso aan te raden een ext. hdd met netstroom te gebruiken. Volgens mij was dat omdat anders teveel stroom die voor de cpu enzo bedoeld zijn weggekaapt.
Ik heb dit topic hier volledig doorgenomen, maar ben dit toch nog niet tegengekomen... misschien heb ik erover gezien? alleszinds het klinkt logisch dat een externe HDD een voeding nodig heeft. vanavond probeer ik dit eens en ik houd jullie hier up to date!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tollo71
  • Niet online
psychoclown schreef op maandag 04 augustus 2008 @ 23:33:
[...]

Heej Psychoclown, jij ook in dit topic :)
Ik heb op mijn CFULLHDMA ook een externe HD aangesloten (Trekstor) zonder extra spanning. Nog nergens problemen mee gehad. Ik vermoed dat het een beetje geluk/pech hebben is of het op deze manier werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Omdat urenlang re-encoden met ripbot264 niet echt een werkbare oplossing is (en bovendien niet het gewenste resultaat had) ben ik op zoek gegaan naar een ander tooltje wat .mkv's van High@L5.1 naar High@L4.1 kon converten.

Ik ben gestuit op tsMuxer en dit lijkt goed te werken, bovendien duurt het hele proces slechts 10 minuten. De output is een .ts of .m2ts bestand. Mijn "probleemfilms" komen hiermee vloeiend door de eerdere probleemscenes heen, dus dat is hoopgevend. Reframes zijn ongewijzigd maar waren steeds binnen specs zoals genoemd in stukje van zeroday.

Subs (zowel intern als extern) worden echter niet ondersteund in .(m2)ts voor zover ik weet dus de aanpak voor werkende subs is:
  • Alleen demuxen met tsMuxer (en videostream wijzigen in @L4.1)
  • met mkvmerge subtitles erbij en streams weer samenvoegen tot .mkv...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pruttelpot
  • Laatst online: 20-06-2022
Verwijderd schreef op maandag 28 juli 2008 @ 09:26:
[...]

Hoi Pruttlepot,

Alvast bedankt,

Andre
Nouhja, eigenlijk heel erg simpel; als je hem net gekocht hebt: Update de firmware, dit omdat oude firmware de samba shares niet oppakt.

Vervolgens gewoon t ding op t netwerk aansluiten, media -> video -> je Nasje openen -> Share openen en gaan met die banaan.

Wat wel zo is, en eigenlijk lichtelijk jammer is is dat het zoeken van de shares redelijk lang duurt, bij mij zo'n 20 seconden. Dit valt me enigszins tegen.

Ook het gebruiken van de UPNP service van de DS207 raad ik af, je hebt er eigenlijk geen meerwaarde aan boven Samba echter wordt je wel gedwongen de mappen structuur van de standaard ds upnp service te volgen. Beter optie is Twonkeyvision ofzo als je persee UPNP wilt gebruiken, maar Samba werkt perfect is mijn constatering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
Enig idee waarom de volume regeling loopt van 0 naar 32.
Zou het niet gemakkelijker zijn om dit de doen of in dB's of gewoon van 0 to 100%??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrytasker
  • Niet online
De filmpjes van mijn casio camera werken geen een van allen.
Krijg unsupported format, error 301.....gebruik allerlaatste beta firmware.
Media info:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
General
Complete name                    : E:\Data\CasioCamera\05-12-2006\CIMG3046.AVI
Format                           : AVI
Format/Info                      : Audio Video Interleave
File size                        : 5.06 MiB
Duration                         : 10s 691ms
Overall bit rate                 : 3967 Kbps
Mastered date                    : 2006/11/26/ 14:42  
Writing application              : CASIO EX-Z750                 
Writing library                  : QVMI

Video
Format                           : MPEG-4 Visual
Codec ID                         : M4S2
Codec ID/Info                    : Hacked MS MPEG-4
Codec ID/Hint                    : FFMpeg
Duration                         : 10s 644ms
Bit rate                         : 3785 Kbps
Width                            : 640 pixels
Height                           : 480 pixels
Display aspect ratio             : 4/3
Frame rate                       : 29.970 fps
Resolution                       : 24 bits
Bits/(Pixel*Frame)               : 0.411
Stream size                      : 4.80 MiB (95%)

Audio
Format                           : ADPCM
Codec ID                         : 11
Codec ID/Info                    : Intel ADPCM
Duration                         : 10s 691ms
Bit rate mode                    : Constant
Bit rate                         : 176.4 Kbps
Channel(s)                       : 1 channel
Sampling rate                    : 44.1 KHz
Resolution                       : 4 bits
Stream size                      : 231 KiB (4%)
Interleave, duration             : 47 ms (1.41 video frame)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag de cfullhdma aangeschaft, mede n.a.v. deze thread, laten we hopen dat ik 'm goed doorgelezen heb :-)
Meteen na het aanzetten de firmware geupdate naar 01.09.25.06

Vraagje/probleempje:
Behoort de resume of "hervat afspelen van video" functie ook te werken na een power-off/power-on?
Dus niet geheel spanningsloos maken, maar ik zet de cfullhdma gewoon met de ab op standby en vervolgens weer aan, nadat ik halverwege een film gestopt ben met kijken.

Ik hoop van wel, maar zo ja, dan heb ik een issue. Zo nee, dan ben ik niet blij.

Resume werkt dus alleen als ik de speler niet uitzet. Setting op zowel "altijd" als op "vragen" gezet, maar dat maakt niets uit.

Ik heb het geprobeerd met een film vanaf een samba-share (freeBSD machine), een NFS mount (zelfde freeBSD doos)en een USB stick. Allemaal hetzelfde resultaat.

Doe ik iets fout?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjan2007
  • Laatst online: 13-07 10:07
Verwijderd schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 22:49:
Vandaag de cfullhdma aangeschaft, mede n.a.v. deze thread, laten we hopen dat ik 'm goed doorgelezen heb :-)
Meteen na het aanzetten de firmware geupdate naar 01.09.25.06

Vraagje/probleempje:
Behoort de resume of "hervat afspelen van video" functie ook te werken na een power-off/power-on?
Dus niet geheel spanningsloos maken, maar ik zet de cfullhdma gewoon met de ab op standby en vervolgens weer aan, nadat ik halverwege een film gestopt ben met kijken.

Ik hoop van wel, maar zo ja, dan heb ik een issue. Zo nee, dan ben ik niet blij.

Resume werkt dus alleen als ik de speler niet uitzet. Setting op zowel "altijd" als op "vragen" gezet, maar dat maakt niets uit.

Ik heb het geprobeerd met een film vanaf een samba-share (freeBSD machine), een NFS mount (zelfde freeBSD doos)en een USB stick. Allemaal hetzelfde resultaat.

Doe ik iets fout?
Klopt resume werkt alleen als je de speler aan laat staan.
Er is een request voor dit hopelijk maken ze dit nog eens. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor het antwoord, maar ik sta wel perplex. Eens temeer wordt bewezen dat een xbox met XBMC een geweldige machine is/was. Jammer dat ie te traag is voor HD spul...

cfullhdma blijft niettemin een leuke machine voor het geld, maar dit vind ik een groot gemis.

Hopelijk implementeren ze het asap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Klopt resume werkt alleen als je de speler aan laat staan.
Er is een request voor dit hopelijk maken ze dit nog eens
Is dit al gemeld als zijnde feature request op de CFH buglist/feature request pagina?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Ben ik nou helemaal scheel, of staan de links naar de beta Firmware op de site van Zeryday gewoon niet bij zijn posts op de site? Moet ik deze gewoon van de conceptronic site afhalen?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kRiZzZiZ schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 08:31:
Ben ik nou helemaal scheel, of staan de links naar de beta Firmware op de site van Zeryday gewoon niet bij zijn posts op de site?
Je kon je tot 31 juli opgeven als beta-tester middels een reaktie op zijn site. De beta's staan niet open op de site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 13:01:
[...]

Je kon je tot 31 juli opgeven als beta-tester middels een reaktie op zijn site. De beta's staan niet open op de site.
Aha, jammer ,net te laat.

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
ik heb de hdmi uitgang staan op 720p60...
nu vroeg ik me af wat de rest van jullie heeft staan?
ik heb een panasonic th42px80... HD ready dus.

nu ik heb ook een telenet HD digicorder en als ik daar het 1080i signaal kies heb ik beter beeld als op 720p...

weet iemand een ideale instelling voor de cfullhdma?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

mrgoolie schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 18:52:
ik heb de hdmi uitgang staan op 720p60...
nu vroeg ik me af wat de rest van jullie heeft staan?
ik heb een panasonic th42px80... HD ready dus.

nu ik heb ook een telenet HD digicorder en als ik daar het 1080i signaal kies heb ik beter beeld als op 720p...

weet iemand een ideale instelling voor de cfullhdma?

thanks
de ideale instelling is voor iedereen een andere beleving .. ikzelf heb een HD ready TV met 1080i60
maar ik laat mijn instelling in eerste instantie bepalen door EDID zodat ik in ieder geval een ondersteunende resolutie te zien krijg ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

vragen staat nog steeds vrij ... ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

UniMatrix schreef op dinsdag 05 augustus 2008 @ 11:03:
Omdat urenlang re-encoden met ripbot264 niet echt een werkbare oplossing is (en bovendien niet het gewenste resultaat had) ben ik op zoek gegaan naar een ander tooltje wat .mkv's van High@L5.1 naar High@L4.1 kon converten.

Ik ben gestuit op tsMuxer en dit lijkt goed te werken, bovendien duurt het hele proces slechts 10 minuten. De output is een .ts of .m2ts bestand. Mijn "probleemfilms" komen hiermee vloeiend door de eerdere probleemscenes heen, dus dat is hoopgevend. Reframes zijn ongewijzigd maar waren steeds binnen specs zoals genoemd in stukje van zeroday.

Subs (zowel intern als extern) worden echter niet ondersteund in .(m2)ts voor zover ik weet dus de aanpak voor werkende subs is:
  • Alleen demuxen met tsMuxer (en videostream wijzigen in @L4.1)
  • met mkvmerge subtitles erbij en streams weer samenvoegen tot .mkv...
Dit heb ik een tijdje terug al geprobeerd.
Omzetten naar ts of m2ts is geen probleem, maar inderdaad: de cfull ondersteunt bij die formaten geen subs. Dus ik had mkvmerge ook al geprobeerd, maar die ondersteunt geen ts of m2ts. Als ik toch een m2ts selecteer (na handmatig instellen van de frame rate), dan geeft ie een error:

Error: 'F:\Work\Gladiator.m2ts' track 0: mkvmerge encountered broken or unparsable data in this AVC/h.264 video track.
Either your file is damaged (which mkvmerge cannot cope with yet) or this is a bug in mkvmerge itself. The error message was: end-of-file.

Ik ben dus benieuwd hoe jij een m2ts in een mkv container hebt kunnen stoppen!
Zeroday: heeft het zin om een feature request in te dienen voor external subs support bij ts en m2ts? Of zijn er technische beperkingen? Dit als workaround voor het niet ondersteunen van het bluray formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrgoolie
pfff... ik heb nu mijn 4de film gezien en elke film geeft problemen... vandaag ook met een externe schijf met voeding geprobeerd en terug hetzelfde probleem.
doomsday was de laatste die ik gezien heb en is in de film 2 keer blijven hangen. nadien telkens opnieuw opstarten en tege 16x speed vooruitspoelen tot ik het juiste stuk gevonden heb.
ik had er iets anders van verwacht!:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
Verwijderd schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 23:04:
[...]
Ik ben dus benieuwd hoe jij een m2ts in een mkv container hebt kunnen stoppen!
Zeroday: heeft het zin om een feature request in te dienen voor external subs support bij ts en m2ts? Of zijn er technische beperkingen? Dit als workaround voor het niet ondersteunen van het bluray formaat.
Ik heb geen m2ts in een mkv gestopt maar de .mkv ge-demuxed naar losse audio- en videobestanden en in die actie de video laten veranderen van @L5.1 naar @L4.1, vervolgens dit weer terug in een .mkv met mkvmerge. Overigens helpt dit niet tegen het stotteren + audio out of sync en eruit klappen.

Ik ondersteun deze feature request voor subs bij (m2)ts trouwens... (m2)ts is het enige wat bij mij vloeiend loopt maar zonder subs is de WAF 0%.

Het frappante is het volgende: Beowulf.Director's.Cut.2007.1080p.HDDVD.DTS.x264-CtrlHD.mkv (High@L4.1, 5 reframes, 1920x816 pixels): enorm stotteren bij scene met zeemonsters en scene aan het eind met draak in grot. Door tsMuxer halen naar m2ts converteren zonder iets aan de video te veranderen: beide scenes spelen vloeiend af 8)7 .

@mrgoolie: ik heb ook nog geen enkel HD (720 of 1080) materiaal probleemloos kunnen bekijken. DVD gaat wel stabiel maar ook hier is de subtitle-ondersteuning naar mijn mening nog niet OK.

Mijn tevredenheid over de CFULLHDMA (laatste officieele firmware) is dus matig, hoewel ik wist dat het wel wat gerommel en getweak zou worden is de uiteindelijke bruikbaarheid in mijn situatie voorlopig beperkt, ik denk dat met name de volgende items bij mij spelen FS#14 (DVD-subs) en FS#10 & FS#21 (.mkv) dus ik hoop dat e.e.a. binnenkort in officieele firmware opgelost wordt.

[ Voor 15% gewijzigd door UniMatrix op 07-08-2008 08:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krizzziz
zeroday schreef op woensdag 06 augustus 2008 @ 20:16:
[...]

vragen staat nog steeds vrij ... ;-)
Je hebt je DM uitstaan, maar hierbij vraag ik het maar even :)

Is het nog mogelijk om beta tester te worden? Wat houd het precies in? Ik ben erg geinteresseerd!
Moet ik je even mailen hierover via je site?

ehhhh..HOI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zeroday

zeroday

There is no alternative!

UniMatrix schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 08:16:
[...]

Het frappante is het volgende: Beowulf.Director's.Cut.2007.1080p.HDDVD.DTS.x264-CtrlHD.mkv (High@L4.1, 5 reframes, 1920x816 pixels): enorm stotteren bij scene met zeemonsters en scene aan het eind met draak in grot. Door tsMuxer halen naar m2ts converteren zonder iets aan de video te veranderen: beide scenes spelen vloeiend af 8)7 .
Na versie 1.09.14.06 is er een fix gemaakt op het video gedeelte wat als neveneffect heeft gehad dat wanneer de MKV iets 'mist' om mee te sturen (of niet heeft) de CFULLHDMA dit nogmaals vraagt, dit zorgt dan voor een 'stotter-effect' .

Het schijnt gefixed te zijn, maar er is iets meer content nodig om eventuele neveneffecten uit te kunnen sluiten. Gisteren was iemand zo lief om een stuk ratatoille naar de server up te loaden zodat ik nu wat meer bestanden heb.

Wil je zeker zijn dat jouw issue gelijkwaardig is aan die van mij: gooi nogmaals 1.09.14.06 in en kijk of de playback nu wel goed gaat. Zo ja: gelijkwaardig, zo nee: stuur me de content (alleen datgene waar het mis gaat (100 ~ 300 MB)
@mrgoolie: ik heb ook nog geen enkel HD (720 of 1080) materiaal probleemloos kunnen bekijken. DVD gaat wel stabiel maar ook hier is de subtitle-ondersteuning naar mijn mening nog niet OK.
Ook hier geldt: content is noodzakelijk..
We hebben nu de 'roots' DVD onder handen genomen, zodat we een geripte dvd hebben zonder menu, met 1 ondertiteling ..
analyze van de IFO laat zien dat als je 1 optie toevoegd (enable subtitles default via PGC opties) dat dit dan ook juist afgespeeld wordt. Het heeft alles met de informatie in de IFO te maken.

Om het 'correct te supported zou het dus niet zo moeten zijn dat als info niet aanwezig is IFO doe dan niets, maar kijk dan wat er in de VOB aanwezig is (of zoiets) ...
Er wordt dus aangewerkt.
Mijn tevredenheid over de CFULLHDMA (laatste officieele firmware) is dus matig, hoewel ik wist dat het wel wat gerommel en getweak zou worden is de uiteindelijke bruikbaarheid in mijn situatie voorlopig beperkt, ik denk dat met name de volgende items bij mij spelen FS#14 (DVD-subs) en FS#10 & FS#21 (.mkv) dus ik hoop dat e.e.a. binnenkort in officieele firmware opgelost wordt.
vast wel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Topicstarter
Even een klein off topic vraagje in mijn eigen thread :)

Is een .ts nou groter dan een .mkv met dezelfde kwaliteit? Wat ik bedoel, als ik een .ts will encoden naar een .mkv, is het dan te preferen dat ik voor dezelfde grootte in GB's ga of kan de .mkv wel een paar gig kleiner omdat het eenmaal gecompromeerd net zo goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UniMatrix
zeroday schreef op donderdag 07 augustus 2008 @ 10:19:
Wil je zeker zijn dat jouw issue gelijkwaardig is aan die van mij: gooi nogmaals 1.09.14.06 in en kijk of de playback nu wel goed gaat. Zo ja: gelijkwaardig, zo nee: stuur me de content (alleen datgene waar het mis gaat (100 ~ 300 MB)
Ben (nog geen??? ;) ) beta-tester en heb dus alleen toegang tot 1.09.11.06 waarmee ik het gisteravond inderdaad geprobeerd heb en het probleem ook optrad.

Dan kan ik ook geen uploads doen dacht ik?

Ik ga iig even in de thread op zoek naar dat kniptooltje en wat stukjes die zeker mis gaan maken.

Ben op de buglijst overigens onder de nick 'UniMatrix' aangemeld.

Pagina: 1 ... 10 ... 13 Laatste

Dit topic is gesloten.